Mozgásban

A legjobb tetőcsomagtartók snowboardokhoz

tetőcsomagtartó tetőboxok

A tetőcsomagtartó nagyszerű választás lehet akkor, ha az autónkkal nagy mennyiségű csomagot kell szállítanunk, de a jármű fizikai adottságai miatt egyszerűen nem képes már elegendő helyet biztosítani a csomagok bepakolására, elszállítására.

Egy családi síelés alkalmával egy megfelelő síléctartó vagy snowboard tetőcsomagtartó megválasztásával nagymértékben bővítheti a gépjárműjének a tároló kapacitását. Elsődlegesen családi nyaralások, valamint túrázások előtt szokott felmerülni az a probléma, hogy az autó csomagtartója már nem biztosít elegendő helyet az utasok és a csomagok, továbbá ezen kívül a sportfelszerelések részére. Erre a felmerült problémára jelenthet tökéletes megoldást egy megfelelően kiválasztott tetőcsomagtartó.

Célszerű a személygépkocsi típusa alapján, a járművel kompatibilis tetőboxok közül választania, a jármű csomagtartójának vagy utasterének túlterhelése helyett.

Egy jó minőségű, professzionális kerékpártartó, síléctartó valamint egy jó snowboard tetőcsomagtartó egyaránt egyszerűen és könnyen rögzíthető lehet a járműhöz, így a gördülékenyen történhet a nagyobb méretű sporteszközök szállítása is.

Ha lényeges Önnek a sporteszközök vagy a nagy méretű csomagok hatékony, továbbá biztonságos szállítása, tárolása, javasoljuk, hogy nézzen körül az erre a termékekre szakosodott áruházakban, vagy az interneten például www.vonohorog-elsagroup.hu webáruházban elérhető tetőcsomagtartók között. Bővítse autója csomagszállító és -tároló kapacitását egy megfelelő tetőcsomagtartóval, és így a kirándulások továbbá utazások során vigyen magával több csomagot.

A csomagtartó túlterhelése miért okozhat problémát?

A gépjármű tulajdonos abban a helyzetben, amikor váratlanul és sürgősen extra helyre van szüksége akkor jellemzően a csomagtartót terheli túl. Ekkor nagyon sokan a jól ismert Tetris játékhoz hasonló műveletekkel próbálkoznak, annak érdekében, hogy valamilyen módon besűrítsék, elforgassák, bejátsszák a helyükre az összes csomagot.

Ilyen helyzetekben tipikusan az egyik leggyakoribb probléma az, hogy a csomagokhoz már csak nagyon körülményesen, nehezen lehet hozzáférni. Az utazás során gyakran előjön az a helyzet, hogy eszébe jut az egyik utasnak, hogy mégiscsak szüksége lenne valamire a csomagtartóból. Ha az elérni szándékozott csomag még a pakolás legelején, az elsők közt került be az autóba, akkor természetesen az van a „legmélyebb” helyen, így minden útban lévő csomagot szükséges kivenni. Ezután a kipakolt csomagok újbóli visszarakása ismét nehézségeket okoz, hiszen újra elkezdődhet a Tetris játék, mivel úgy szükséges visszahelyezni mindent, hogy azok elférjenek.

Ha túlterhelik az autó hátsó részét, a csomagtartó lezárása is gyakorta nehézséget okozhat. Ekkor a járművezetőnek eszébe juthat az a kifejezetten veszélyes eset is, hogy megpróbálhatja a félig nyitott csomagtartóval történő közlekedést, szállítást, amely fokozottan balesetveszélyes. A csomagok egy hirtelen történő, erőteljesebb fékezést követően akár ki is repülhetnek a csomagtérből, amely komoly anyagi károkat is okozhat és emellett még kifejezetten kellemetlen élmény is lehet.

Hogyan és miben segíthet még egy megfelelő tetőcsomagtartó használata?

A megfelelő tetőcsomagtartó alkalmazásával egyszerűen, valamint tökéletes biztonsággal szállíthatja a nagy méretű csomagokat, továbbá sporteszközöket (pl. snowboardokat, síléceket) egyaránt. Az adott járműhöz kompatibilis snowboard tetőcsomagtartó felszerelése kifejezetten egyszerűen kivitelezhető, emiatt a felrögzítéshez kapcsolódó feladatok akár néhány perc alatt elvégezhetők. A tetőcsomagtartó leszerelése szintén azonnal és könnyedén megoldható, így valóban egy jól használható, funkcionális és flexibilis eszköznek tekinthető.

Lényeges kiemelni azt a tényt is, hogy egy adott járművel kompatibilis tetőcsomagtartó semmilyen sérülést nem okozhat a jármű karosszériájában. A tetőcsomagtartókat ugyanis minden esetben az autók tetején gyárilag kialakított felfogatási helyre kell rögzíteni, ezáltal a stabil és biztonságos csomagszállítás mindig körülmények között biztosított lehet.

Összességében elmondható, hogy érdemes lehet egy jól megválasztott tetőcsomagtartó használatával biztosítani a csomagok, valamint sporteszközök biztonságos szállítását.

Megfelelő tetőcsomagtartó kiválasztásának előnyei:

  • Felszabaduló hely a csomagtartóban és az utastérben
  • Nagyméretű sporteszközök, snowboardok és sílécek szállítása
  • Biztonságos csomagszállítás, balesetveszély csökkentése

A legjobb tetőcsomagtartók snowboardokhoz:

  1. CRUZ EASY 420 tetőbox

Megbízható szállítódoboz, igényes kialakítással és kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal. Alacsony lég- és zajellenállással rendelkezik, ami hozzájárul az üzemanyag-takarékossághoz is. A doboz járműre történő rögzítéséhez nincs szükség szerszámokra. A legújabb Double Action nylon- és üvegszálas merevítő rendszerrel és megbízható U-kapocs rögzítéssel van felszerelve. 420 l térfogat, központi zár, oldalsó nyitás, Ultrarapid 80 rögzítés

  1. CRUZ EASY 320A tetőbox

Térfogat 320 l, központi zár, oldalsó nyitás, Ultrarapid 80 rögzítés, szín: fényes sötétszürke, méretek (hossz-szélesség): 132x36x75 cm, Teherbírás: 50 kg. Súly: 10 kg

  1. CRUZ EASY 430GM tetőbox

Térfogat 430 l, központi zár, oldalsó nyitás, Ultrarapid 80 rögzítés. Méretek (hxhxl): 180x40x78 cm Terhelhetőség: 50 kg Súly: 14 kg


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát

Főszerepben a megbízhatóság és a fenntarthatóság.

Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek. Ezek közé tartoznak a szélsőséges időjárási körülmények, a lavinák, a nagy magasságkülönbségek, az oxigénhiányos levegő és a meredek terep is, ami mind megnehezíti egy megbízható és fenntartható infrastruktúra kiépítését, valamint különösen fontossá teszi az innovatív megoldások alkalmazását.

Monte Rosa Hütte

A 2883 méteren található, modern, high-tech kinézetű Monte Rosa Hütte Svájc egyik legikonikusabb menedékháza, ami 2010-ben nyitott újra, és nagyrészt autonóm módon működik, energiaigényét tekintve főként önellátó. Ehhez korábban 8,6 tonna ólomakkumulátort használtak, amelyek energiaáramlását online figyelték, és ez alapján 2021-ben a csere mellett döntöttek: azóta 2,7 tonna lítiumakkumulátor látja el ezt a funkciót.

Az újranyitáskor a hüttét Siemens épületautomatizációs megoldásokkal is felszerelték. A Desigo CC átfogó épületfelügyeleti platform segítségével az összes rendszer, – például a hűtési-, fűtési-, és szellőztetési- (HVAC), az árnyékoló-, a világítási-, az áramellátási-, a tűzvédelmi-, illetve a biztonsági rendszerek – egyszerre kezelhető. Az üzemeltető így gyorsan áttekintheti a legfontosabb berendezések értékeit, ellenőrizheti a kulcsfontosságú helyiségeket, és elháríthatja az esetleges problémákat.

2024-ben pedig ez a rendszer is megújult; a legújabb platformot, a Siemens Building X-et alkalmazták. Ezzel a skálázható megoldással digitalizálhatóvá vált az épület üzemeltetése, irányítása és optimalizálása, ami nagyobb teljesítményt és hatékonyabb energiafelhasználást, azaz fenntarthatóbb működést biztosít a hüttének.

Drótkötélpályás felvonó a gleccserparadicsomban

Európa legmagasabban fekvő drótkötélpályás felvonó állomása is a Matterhorn szikláin, 3883 méteren található. Ez is része az összesen 54 felvonó szakaszból és 360 kilométeres drótkötél-pályából álló rendszernek, ami lenyűgöző a kilátást biztosít az egész évben havas csúcsokra, az alacsonyabb részeken pedig nyáron 400 kilométernyi kalandos kerékpár- és túraútvonal várja a látogatókat.

A hegyvidéki terep azonban erős követelményeket támaszt az infrastruktúra kialakításához. A felvonókat üzemeltető Zermatt Bergbahnen AG partnereként a Siemens biztosítja a kisfeszültségű áramellátás zökkenőmentességét, valamint a korszerű vezérlési megoldásokat. Ezek segítségével a rendszer transzparens módon nyomon követhető, és az egész infrastruktúra energiagazdálkodása áttekinthető, közvetlenül a vezérlőegységeknél, egy kijelző (HMI) vagy SCADA-megjelenítő használatával. A szabvány interfészeknek köszönhetően pedig számos gyártó alrendszerei és berendezései integrálhatóak a vezérlés alá, ezzel is megkönnyítve az üzemeltetők munkáját.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Kékszalag: nyomkövető rendszert fejlesztett a Széchenyi István Egyetem a vitorlásszövetséggel és a Telekommal partnerségben

kékszalag

Az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen idén először minden hajót nyomkövető eszközzel látnak el, amelyet a hozzá tartozó online alkalmazással együtt a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja a Magyar Telekommal közösen, a Magyar Vitorlásszövetséggel együttműködésben fejlesztett.

Az újítás segítségével folyamatosan figyelhető a versenyzők haladása, emellett a rendszer háttértámogatást nyújt a szervezőknek.

Július 18-án rajtol az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, amelyet 1934 óta rendeznek meg. A Balaton-kerülő versenyre idén több mint 500 hajót vár a Magyar Vitorlásszövetség. Az előző év újításaként a Magyar Telekom online élőben közvetítette az eseményt, amit idén a Széchenyi István Egyetem partnersége még magasabb szintre emel majd. Az intézmény Digitális Fejlesztési Központja a Telekommal közösen olyan rendszert fejlesztett, amellyel minden induló hajó haladása pontosan figyelhető. Ezt egy tenyérnyi méretű eszköz teszi lehetővé, ami rendszeres időközönként műholdas nyomkövető technológiát alkalmazva kiszámolja pozícióját, majd az adatokat mobilkommunikációs technológia segítségével továbbítja a webes alkalmazás oldalára.

„Maga az eszköz három fő részből áll: tokból, akkumulátorból és nyomtatott áramkörből. Utóbbi tartalmazza a GPS- és a kommunikációs modulokat, amelyek segítségével a műholdas jelekből kinyert pozícióadatokat a Telekom hálózatán keresztül beküldi az online rendszerünkbe. Így tudjuk megállapítani, hogy az adott hajó éppen hol tartózkodik, és milyen sebességgel megy”

– foglalta össze Lukács Balázs, a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának infokommunikációs technológiai (IKT) fejlesztési vezetője.

A központ munkatársai online elérhető alkalmazást készítettek, amelynek segítségével az érdeklődők élőben láthatják a verseny állását, visszanézhetik a részidőket, sőt akár kedvenc csapatot is beállíthatnak maguknak. A nyomkövető rendszer azonban nemcsak a szurkolóknak, hanem a Kékszalag lebonyolítóinak is hatalmas segítség, hiszen a versenyirányítás megbízható adatokat kap a mintegy félezer induló tartózkodási helyéről és mért idejéről. A GPS-eszköz által begyűjtött adatok az élő közvetítés során is többletinformációt nyújtanak a versenyt figyelőknek.

„A Magyar Vitorlásszövetséggel szoros együttműködésben dolgoztunk, odafigyelve a sportágspecifikus kérésekre és az egyedi igényekre. Stabil rendszert fejlesztettünk a Kékszalag versenyre, amelyhez biztosítjuk az eszközöket és a felhasználóbarát internetes felületet”

– részletezte a projektet vezető Lukács Balázs. Hozzátette: elsődleges céljuk a nézői élmény fokozása és a versenyben előforduló, nehezen eldönthető helyzetek esetén döntéstámogatás biztosítása a szervezőknek.  

„A főpróba a július 13-i Fehér Szalag versenyen jól sikerült, és bízunk abban, hogy a Kékszalagon is tökéletesen működik majd a rendszer – mondta Lukács Balázs. – A nagydíjat követően értékeljük majd a tapasztalatokat, és ha szükséges, tovább optimalizáljuk a fejlesztést. A célunk az, hogy a jövőben is szoros kapcsolatot ápoljunk a Magyar Vitorlásszövetséggel és a Telekommal, és később akár nemzetközi versenyeken is mi biztosítsuk a nyomkövetést.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Belső égésű, hibrid vagy elektromos?

Amire a céges autók vásárlásakor érdemes figyelni.

Új autó vásárlásánál egyre hangsúlyosabb kérdésként jelenik meg a meghajtás típusa mind vállalatok, mind magánszemélyek részéről. Bár 25,8% piaci részesedéssel a benzines autók még vezetnek, a hagyományos dízel és benzines motorok együttes aránya 83%-ról 50%-ra esett vissza 3 év alatt. Második helyen 25%-kal a hibrid-elektromos, harmadik helyen 14,6%-kal az elektromos autók állnak. Ezek az adatok a teljes autópiacra vonatkoznak, de érdekes megvizsgálni, mi történik a vállalati autóbeszerzésekkel, ott milyen alapelvek érvényesülnek, kik és mi alapján döntenek, a költséghatékonyság vagy a fenntarthatósági szempontok erősebbek, illetve egyáltalán kell-e választani a kettő között. A témáról Bacsó Ádámmal, az AVON európai indirekt beszerzési vezetőjével beszélgettünk.

Az ACEA (Európai Autógyártók Szövetség) publikált statisztikái alapján 2023 teljes évet nézve a benzines motorok 35,3%-kal megtartották vezető pozíciójukat, a második helyre a full-hibrid technológia kúszott fel 25,8%-os piaci részesedéssel. A tisztán elektromos autók a harmadik legnépszerűbb választási lehetőségnek bizonyultak 14,6%-al, megelőzve a dízel motorok részarányát. Ugyanezt a periódust vizsgálva Magyarországon a full-hibrid technológia első helyezett, második a benzin, harmadik helyen a dízel motorok álltak.

A fenti rangsorban feltehetően nagy szerepet játszik az is, hogy egyre több vállalat vizsgálja át autóflottáját, és tér át környezetbarátabb technológia használatára. Ez egyrészt megfelel a nagyvállalatok ESG vállalásainak is, másrészt az óriási mennyiségű piaci és gyártói információ elemzése után olyan megoldást is találnak, amely költségek szempontjából hosszú távon kedvezőbbek lehetnek.

„Emögött a tendencia mögött két tényező állhat: van-e alternatíva a környezetbarátabb technológia irányába és az milyen teljes költségmutatóval érhető el. Az elmozdulás nagyvállalatok részéről nem is alapvetően a szándék, hiszen az már jó ideje megvan, hanem az említett két paraméter együttállásának köszönhető”

– mondta el Bacsó Ádám, majd hozzátette:

„Az AVON két évvel ezelőtt készített egy globális  autópiaci elemzést. Megvizsgáltuk többek között a piaci tendenciákat, tárgyalásokat folytattunk importőrökkel és flottakezelőkkel, figyelembe vettük ajánlásaikat. Mindemellett átnéztük az autóflottánk károsanyag kibocsátását, a használati szokásokat, a kapcsolódó költségeket, valamint a megújuló energia kapcsán annak elérhetőségét és árát is.  Annak ellenére, hogy vállalatunk relatíve nem nagy autóflottával rendelkezik – Európában kb. 700, Magyarországon mintegy 60 autót használunk – készült el egy ajánlás és új globális belső szabályzat. Célunk, hogy 2025-re 30%-kal, 2030-ra 50%-kal csökkentsük CO2 kibocsátásunkat autóflottánk terén. A rendelkezésre álló adatok áttekintése, a globális és lokális piacfelmérés után, mi a full hibrid technológia mellett tettük le a voksunkat, és elkészítettünk egy javaslatot a lízing konstrukciókra is.”

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vállalat nem egy márka vagy ár szerinti limit mellett dönt, hanem a full-hibrid meghajtású modelleken belül határoz meg szegmensenkénti konkrét modell és motorajánlásokat, melyekből választhat az adott országban a céges autókért felelős kolléga, illetve végfelhasználó.

A szakember szerint talán itt van a legnagyobb különbség a magánszemély és vállalati autóvásárlás között. A magánemberek vagy kisebb cégek vezetői sok esetben vételi ár, akciók alapján választanak, vagy emocionálisabb alapon döntenek, sok esetben lojálisak egy márkához.  Ha a vállalatnál van olyan beszerző munkatárs, aki időt, energiát fektet a lehetőségek elemzésébe, a javaslat megalkotásába, akkor a választás optimalizálható egy racionális szempontrendszer mentén, ahol a fenntarthatósági elvek éppúgy érvényesülnek, mint az autó teljes élettartamára – vagy legalábbis a céges használat idejére – vonatkozó költséghatékonyság. Természetesen ismerni kell a saját adottságokat és felhasználói szokásokat is: hiába szeretne például egy cég elektromos autóflottát, ha a vállalati parkolóban nincs kiépítve a töltésére alkalmas hálózat, vagy a dolgozók otthon nem tudják tölteni az autókat, illetve elszámolni annak költségét.

„Az autópiac hihetetlen gyorsasággal fejlődik, így ezeket a javaslatokat bizonyos időszakonként felül kell vizsgálni. Érdemes minden év januárjában frissíteni a szegmensenkénti modellajánlásokat, 4-5 évente pedig akár komplex kutatást elvégezni. Egyetértek azokkal a szakemberekkel, akik szerint a következő nagy ugrás akkor lesz, amikor az elektromos autók hatótávja meghaladja a benzines autókét”

– mondta el a beszerzési szakember, majd hozzáfűzte:

„Nyilván akkor az AVON-nál is újabb komoly átvilágítás következik mind kínálat mind pedig a munkavállalói igények szempontjából keresve a leghatékonyabb motorválasztási mixet. Azt valószínűsítem, hogy ekkorra valósul meg a költséghatékonyság és fenntarthatóság újabb szintje, ahol még jobban tudunk majd az egyéni felhasználói szokásokhoz alkalmazkodni.”

A szakember szerint a vállalati szektornak nagy szerepe van a lakosság edukációjában is. A vállalati jó gyakorlatot szívesen viszi haza a munkatárs, ha cégen belül fontos a fenntarthatóság, akkor otthon is jobban odafigyel rá. Ha a dolgozó megtapasztalja egy-egy új technológia előnyeit és tudatában van, hogy ezzel a környezetet is kevésbé terheli, akkor később saját autó vásárlásakor ez is fontos szemponttá válik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss