Mozgásban
Egyre szűkülő kiszállítási időablakokkal versenyeznek a vásárlókért a webshopok
Az időablakos kézbesítés bevezetésével a vállalatok többek között csökkenthetik a sikertelen vagy elmaradt szállítások valószínűségét, javíthatják az általános ügyfél-elégedettséget és növelhetik versenyképességüket.
A hazai és a nemzetközi e-kereskedelemben egyaránt megfigyelhető, hogy a vásárlók számára egyre fontosabb a rugalmas kézbesítés lehetősége. Az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai vállalat, a DODO szakértői szerint az időablakok egyre látványosabb szűkülésére érdemes számítani, s a piaci verseny szempontjából döntő jelentősége lesz annak, hogy a különböző webshopok milyen mértékben képesek ezzel lépést tartani.
Az ütemezett kézbesítés javítja a logisztikai műveletek hatékonyságát és koordinációját, mivel lehetővé teszi az ügyfelek, fuvarozók és beszállítók számára, hogy hatékonyabban tervezzék és kezeljék erőforrásaikat. Az idősávokra osztott kiszállítás során maga a vásárló is bevonódik a házhoz szállítás megtervezésébe, mivel az adott napon belül ő választhatja ki a számára legmegfelelőbb kézbesítési időpontot. Azt, hogy a házhoz szállítás mennyire sokat számít az ügyfélelégedettség szempontjából, a McKinsey & Company kutatása is jól mutatja: a megkérdezett vásárlók kiemelték, hogy egyre fontosabb számukra a kényelmes és rugalmas kézbesítés, továbbá 25 százalékuk plusz szállítási költséget is hajlandó lenne fizetni az aznapi vagy azonnali kiszállításért.
Mivel egyre gyakrabban és egyre több szegmensben fordul elő az idősávos szállítási lehetőség, a vásárlói oldalról is növekvő igény mutatkozik rá. Hiszen azt a fajta flexibilitást és kiszámíthatóságot, amit az időablakos kézbesítés jelent, a legtöbb vásárló értékeli. Lehetővé teszi ugyanis számukra időbeosztásuk tervezhetőségét, mivel nem kell egész nap a futár érkezésére várniuk. A kiszolgáltatottság érzése is eltűnik, hiszen ők határozzák meg a kézbesítés idejét. A vásárlói igényekhez igazítható szállítás nagyobb ügyfél-elégedettséghez és márkahűséghez vezethet.
Az interneten keresztül megrendelhető termékek széles skálája, és a vásárlói elvárások folyamatos növekedése együttesen mutat ugyanabba az irányba; a piaci versenyt az egyre szűkülő kiszállítási időablakok fogják eldönteni. Magyarországon az ütemezett kézbesítést biztosító webshopok és más e-kereskedelmi szereplők átlagosan 3-5 órás idősávot határoznak meg, de egyre gyakoribb az egyórás időablak is. Kivételt képeznek ez alól a melegételt kínáló éttermek és gyorsétteremláncok, amelyek esetén már szinte alapkövetelmény a fél órán belüli kiszállítás.
„Az idősávok néhány perctől több óráig terjedhetnek a logisztikai folyamat követelményeitől és összetettségétől függően. A DODO utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásai számos ügyfél részére kínálnak aznapi házhoz szállítási megoldásokat 1, 2 és 4 órás idősávokkal, melegétel esetén gyors kiszállítással, vagyis a rendeléstől számítva 30 percen belül. Ügyfeleink közül már nemcsak élelmiszeripari vállalatok, de egy dinamikusan fejlődő drogéria-parfüméria hálózat is egyórás kiszállítási időablakkal rendelkezik. A tendencia abba az irányba mutat, hogy az időablakok egyre szűkülni fognak, amiben a logisztikai vállalatok fejlődésének és felkészültségének hatalmas szerepe lesz”
– foglalta össze Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
A még szűkebb idősávok eléréséhez elengedhetetlen egy hatékony útválasztási és ütemezési rendszer, hogy az útvonalak optimalizáltak, a szállítási határidők pedig betarthatók legyenek. A logisztikai vállalatoknak a szállítási hálózatuk felett valós idejű átláthatósággal is rendelkezniük kell, amellyel nem csupán a kiszállító járműveiket tudják nyomon követni, de a forgalmi, időjárási viszonyokat is figyelemmel kísérhetik, így szükség esetén korrigálhatják az útvonalakat és az ütemterveket. Az ügyfelekkel kialakított megbízható kommunikációs csatornák is elengedhetetlenek, hiszen ezeken keresztül tudják tájékoztatni őket a szállítási határidőkről vagy azok változásairól – ez történhet e-mailben, SMS-ben vagy mobilalkalmazásokon keresztül. Ahhoz, hogy szűkebb kézbesítési időablakokat kínálhassanak, a logisztikai vállalatoknak megfelelő számú futárral és adminisztrációs munkaerővel kell rendelkezniük a megnövekedett kereslet kezeléséhez. A fentebb említett feltételek megvalósításának érdekében a logisztikai vállalatoknak olyan technológiai megoldásokba kell befektetniük, mint a flottakezelő rendszerek, a valós idejű nyomon követés és az automatizálás, így növelhetik produktivitásukat és csökkenthetik a hibázás lehetőségét.
Végezetül, a szűkebb szállítási határidők betartása, és a teljes ellátási lánc hatékony működése érdekében elengedhetetlen a szorosabb együttműködés például az e-kereskedelmi platformokkal, kiskereskedőkkel és beszállítókkal. Ez magában foglalja az adatok megosztását, az ütemezések összehangolását és a folyamatok racionalizálását.
Az időablakos kiszállítás ugyan kihívást jelenthet mind a logisztikai, mind az e-kereskedelmi vállalatok számára, azonban számos előnnyel is jár.
Hatékonyabb működés – Az ütemezett kiszállítás a logisztikai vállalatok számára lehetővé teszi a szállítási útvonalak optimalizálását, és a jobb erőforrás-gazdálkodást. Ez a folyamat pedig hozzájárulhat a produktivitáshoz, a szállítási kapacitás kihasználásához, valamint a szállítási idők és az általános működési költségek csökkenéséhez.
Az utolsó kilométeres logisztika szakértőjeként, a DODO az útvonalak és futárok kapacitásának optimalizálására, valamint a flottakapacitás maximális kihasználására törekszik. Ebben a nagymennyiségű adat egyidejű elemzésére képes, saját fejlesztésű mesterséges intelligencia alapú platformja segíti.
Magasabb ügyfél-elégedettség – Egy 2021-es felmérés is kiemeli, mennyire fontos a vásárlók számára, hogy olyan házhoz szállítási módot választhassanak, amely alkalmazkodik időbeosztásukhoz. Az időablakos kézbesítést a napi teendőikhez tudják igazítani, kevesebb várakozási időráfordítással, ami rendkívül kényelmessé teszi számukra a szállítási folyamatot – növeli az elégedettségüket, és nagyobb valószínűséggel fognak ismételten vásárolni.
Minimális számú sikertelen kiszállítás – Mivel mind az vásárló, mind a futár pontosan látja a kézbesítési időablakot, így minimálisra csökkenthető az elmaradt, sikertelen kiszállítások száma. Ez a házhoz szállítást végző szolgáltatók és kereskedők számára költségmegtakarítást, a vásárlók számára pedig kevesebb idegeskedést jelent.
Fokozott biztonság – Az időablakos kiszállítás csökkentheti a csomagok ellopásának vagy megrongálódásának kockázatát, mivel a vásárlók számítanak rendelésük érkezésére, ezért a kézbesítés jóval kevesebb időt vesz igénybe, ezáltal pedig lerövidül az az idő, amíg a csomagok felügyelet nélkül maradnak a szállító járműben.
Környezettudatos megoldás – Az optimalizált szállítási útvonalak és a csökkentett várakozási idő, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, valamint kevesebb károsanyag-kibocsátást eredményezhet. Mindez egyszerre támogatja a környezetvédelmi törekvéseket, és a fenntarthatósági célokat.
A DODO, mint a fenntartható városi okoslogisztika szakértője, nem csupán autóflottájával, de a saját fejlesztésű, adatvezérelt GAIA platformja által tervezett, rövidebb és gyorsabb szállítási útvonalaival is arra törekszik, hogy csökkentse a környezeti terhelést.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines fenntartható repülőgép-finanszírozásáért
A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég -, elismerve azt az úttörő jelentőségű tranzakcióját, amely elsőként integrált fenntarthatósághoz kötött hitelstruktúrát egy többdevizás JOLCO finanszírozási modellbe, két új generációs, üzemanyag-hatékony Airbus A321neo repülőgép beszerzése kapcsán.
A Societe Generale által lebonyolított innovatív tranzakció a finanszírozás feltételeit a Turkish Airlines fenntarthatósági teljesítménycéljaihoz köti, különös tekintettel a flotta szén-dioxid-intenzitásának csökkentésére.
A díj kapcsán a Turkish Airlines Igazgatósági és Végrehajtó Bizottsági tagja, valamint pénzügyi igazgatója (CFO), Murat Şeker így nyilatkozott:
„Büszkék vagyunk arra, hogy nemzetközi elismerést kaptunk azért, mert fenntarthatóságra épülő finanszírozási modellt integráltunk repülőgép-finanszírozási stratégiánkba. Meggyőződésünk, hogy ez a struktúra nemcsak flottamegújítási és növekedési céljainkat támogatja, hanem hosszú távú elkötelezettségünket is megerősíti amellett, hogy 2050-re karbonsemleges légitársasággá váljunk.”
A Turkish Airlines az elmúlt tíz évben mintegy 16 milliárd amerikai dollár értékben hajtott végre repülőgép-finanszírozási tranzakciókat és eddig több mint 30 nemzetközi díjat nyert el rangos szervezetektől, köztük a Global Transport Finance, az Airline Economics, az Airfinance Journal és a Bonds, Loans & Sukuk Türkiye elismeréseit. A most elnyert „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díj tovább erősíti a nemzeti légitársaság vezető szerepét a fenntarthatósági szempontok integrálásában a légiközlekedési finanszírozás területén.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Jungheinrich PowerCube – világpremier Svájcban
Raktározási kapacitásának és versenyképességének növelése érdekében a Schönenberger, az elektromos, dekorációs és világítástechnikai termékek nagykereskedője úgy döntött, hogy a világ első Jungheinrich PowerCube rendszerét telepíti a mellingeni logisztikai központjába – egy lenyűgöző, 11 méter magas, 18 000 tárolóhelyet, nyolc szatellit kocsiból és óránként akár 150 komissiózási teljesítményt biztosító tárolórendszert. Az anyagmozgatást vezérlő Jungheinrich WMS rendszerrel és a gyors hibaelhárításhoz szükséges professzionális szervizzel, valamint támogatással kombinálva az automatizált kompakt konténerraktár a modern logisztika alapját képezi, amely rugalmasan együtt nő az ügyféllel, és teret ad a jövőbeni további elképzeléseinek.
MÉRETEZHETŐ KOMPAKT TÁROLÓRENDSZER
Automatizált, ultrakompakt és méretezhető – a Jungheinrich PowerCube segítségével a Schönenberger megtalálta a korábban kézzel szervezett komissiózás ideális helyettesítőjét. A hosszú gyaloglási távolságok és a magas hibaarány sok időt vettek igénybe, amelyet most hatékonyabban tud kihasználni a rendkívül innovatív PowerCube-nak köszönhetően. A Jungheinrich mindössze 400 m2 alapterületen egy nagy teljesítményű és fenntartható logisztikai rendszert valósított meg, amely óránként akár 150 be- és kitárolási műveletet is könnyedén képes elvégezni. Akár 20 szatellit kocsi alkalmazásával ez a teljesítmény szükség esetén még tovább növelhető.
A HATÉKONYSÁG ÚJ DIMENZIÓJA
A Jungheinrich PowerCube tárolórendszer akár 12 méteres magasságával a legmagasabb kompakt raktár kategóriájában. A tárolóládák 33 tárolási szinten vannak egymásra pakolva, és a nagy teljesítményű lítiumion akkumulátorokkal felszerelt, energiatakarékos PowerCube szatellit kocsik 4 méter/másodperc sebességgel szállítják őket rendeltetési helyükre. A munkaállomásokon történő köztes töltési lehetőségének köszönhetően a kocsik a nap 24 órájában üzemkészek, állásidő nélkül.
„A PowerCube segítségével naponta 30%-kal több terméket tudunk kikomissiózni ugyanannyi munkaerővel” – meséli lelkesen Enzo Guzzo, a Schönenberger ellátási láncának vezetője.
SZEMÉLYRE SZABOTT BELSŐ LOGISZTIKA
Annak érdekében, hogy megfeleljenek a szigorú tűzvédelmi előírásoknak a PowerCube oxigéncsökkentett konstrukcióval rendelkezik, amelybe füstérzékelő érzékelőket építettek be. Ezek riasztást adnak, mielőtt az egyik könnyen gyúlékony komponens lángra kapna. A rendszer üzembe helyezése során az ügyfelet oktatásban részesültek arról, hogy az esetleges hibákat akár saját maga is el tudja hárítani.
„Ha probléma merül fel, az irodámból vagy akár otthonról is meg tudom javítani” – számol be lelkesen Enzo Guzzo.
Ezen kívül a szatellit kocsik a folyamatos működés érdekében a rendszeren kívül, külön-külön is karbantarthatók, miközben a többi kocsi továbbra is teszi a dolgát.
SIKERES KÍSÉRLETI PROJEKT
A Schönenberger a világ első PowerCube rendszerének választásával úttörő szerepet vállalt az ultrakompakt tárolás területén. Az integrált logisztikai megoldás segít az ügyfélnek az áruforgalom növelésében, miközben csökkenti a hibaarányt. Emellett egyedülálló helykihasználásának köszönhetően feleslegessé teszi a további külső raktárakat, és nagy fejlődési lehetőségeket kínál az ügyfél számára. A PowerCube segítségével a Jungheinrich a legmodernebb szoftvereket használja a hatékony folyamatok és az innovatív hardverek közötti kapcsolat megteremtéséhez. Összességében az első PowerCube megépítése értékes tanulási tapasztalat volt a projektben részt vevők számára, amely során Enzo Guzzo szerint igazi barátságok szövődtek.
További információ: www.jungheinrich.hu
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Gördülő innováció a zöldebb holnapért – így értelmezi újra a fenntartható abroncsgyártást a Hankook
A Hankook Tire a Környezetvédelmi Világnap alkalmából ismételten megerősíti elköteleződését a fenntarthatóság és bolygónk védelme mellett. A vállalat folyamatos erőfeszítéseket tesz a bolygó védelme és a fenntartható jövő megteremtése érdekében, ahogy erről 2024-es ESG (Környezeti, Társadalmi és Irányítási) jelentésében is részletesen beszámol.
A Hankook célja, hogy 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat 2030-ra a gyártási fázisból származó Scope 1 és 2 üvegházhatású gázkibocsátásokat 46,2%-kal, míg a Scope 3 kibocsátásokat 27,5%-kal tervezi csökkenteni a 2019-es bázisévhez képest. Ezt a tudományosan is megalapozott karboncsökkentési célkitűzést az SBTi (Science Based Targets initiative) is hitelesítette, összhangban a Párizsi Megállapodás 1,5°C-os céljával.
Kibocsátáscsökkentés és energiahatékonyság
A vállalat 2023-ban a gyártási fázisban 79 energiatakarékossági intézkedést vezetett be, ami 4,45%-os éves csökkenést eredményezett a Scope 1 és 2 kibocsátásokban. Emellett a Hankook aktívan dolgozik a megújuló energiaforrások használatának növelésén.
Körforgásos gazdaság és fenntartható anyagok
A Hankook elkötelezett a körforgásos gazdaság modelljének kiterjesztése mellett. Ennek a törekvésnek a részeként 2023 novemberében indították el 13 vállalat részvételével a Tire-to-Tire Circular Economy Model-t, amelynek célja, hogy újrahasznosítás révén állítson elő fenntartható nyersanyagokat. A vállalat rácalmási üzeme már sorozatgyártásban állít elő 45%-ban fenntartható alapanyagokból készült, ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező abroncsokat. Az abroncsgyártó célja, hogy 2050-re minden Hankook abroncs 100%-ban fenntartható alapanyagokból készüljön.
Fenntartható termékfejlesztés
A vállalat folyamatosan kutatja az innovatív technológiákat a fenntartható termékek fejlesztése érdekében. Ez magába foglalja az abroncsok súlyoptimalizálását, ami csökkenti a gyártás energiaigényét, és a fém 3D nyomtatási technológia alkalmazását az abroncsformák gyártásában, ami 60%-os hulladékcsökkenést és több mint 80%-os energiamegtakarítást eredményezhet. Mindemellett a vállalat bővíti a felújított abroncsok gyártását és kínálatát is, csökkentve ezzel a hulladék mennyiségét és megőrizve az alapanyagokat.
Vízgazdálkodás és hulladékcsökkentés
A Hankook folyamatosan törekszik a fenntartható működésre a globális abroncsiparban, fejleszti gyártási folyamatait, hogy ezzel csökkentse az energia- és vízfelhasználást valamint a gyártási hulladékot. Ennek az eredményeként 2021-ben a vállalat koreai Geumsan gyára az iparágban elsőként szerezte meg az ISCC PLUS tanúsítványt, melyet 2023 augusztusában a cég rácalmási gyára is elnyert. A magyar gyár 2024-ben ráadásul vízgazdálkodása elismeréseként a HVG és a Planet Fanatics’ Network közös listáján elnyerte a „Minden csepp víz számít” különdíját.
A vállalat továbbra is elkötelezett a fenntartható jövő építése mellett, együttműködve partnereivel, munkavállalóival és a közösségekkel egy zöldebb és élhetőbb bolygóért.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld2 hét ago
Az A1 Solar Zanzibar Ltd. átadta első afrikai napelemes rendszerét a Zaso Children’s Home gyermekotthonban
-
Tippek1 hét ago
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
-
Ipar1 hét ago
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
-
Okoseszközök1 hét ago
Lezárult a 2025-ös okoszebra-szavazás
-
Egészség2 hét ago
Hogyan hűtsünk okosan és főleg egészségesen az irodát?
-
Egyéb kategória1 hét ago
Tizedik alkalommal választották Európa legjobb légitársaságának a Turkish Airlines-t
-
Tippek2 hét ago
Tapsolni vagy nem tapsolni: az itt a kérdés!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung Galaxy Watch okosórák éjjel is segítenek egészségesebb mindennapokért