Keresi a módját, hogyan javítsa fuvar- és útvonaltervezési folyamatát? Úgy érzi, hogy időt és erőforrást pazarol a nem hatékony tervezésre és logisztikára? Megértjük, hogy ez mennyire frusztráló lehet. A hatékony kiszállítás garantálása kulcsfontosságú a magas színvonalú szállítási szolgáltatás nyújtásában, miközben a lehető legnagyobb nyereséget is meg kell őrizni. A lokáció alapú útvonaltervező szoftverünk segítségével a lehető legjobb szolgáltatást nyújthatjuk Önnek, az egyszerűbb feladatoktól az integrált rendszerekig számíthat ránk. Olvasson tovább, hogy többet megtudjon arról, hogyan segíthet megoldásunk!
Digitális transzformáció a logisztikában – fuvarszervezés- és útvonaltervezés szoftverrel
Dinamikusan fejlődő világunkban az élet minden területén egyre hatékonyabb és gyorsabb megoldásokra, szolgáltatásokra van szükség, az idő és energia rendkívül felértékelődött. A technológia alapjaiban változtatja meg a csomagok mozgását, az emberek közlekedését, a gyárak és irodák működését a világban, a prediktív elemzéstől kezdve az autonóm járművekig és a robotikáig.
Hiába ábrándozunk a jövő önvezető kamionjairól, amikor ma még manuálisan dolgozunk föl olyan adatokat, melyeket a számítógépek pontosan és gyorsan elvégeznének akár emberi beavatkozás nélkül. GLI Solutions technológiai háttere ezekre az új kihívásokra kínál megoldást.
Célunk, hogy az új kihívásokra és megváltozott körülményekre reagálva innovatív, valós idejű, lokáció alapú fejlesztéseket végezzünk. Projektjeinkben a tér és valós idejű adatok elemzése, beltéri pozícionálás, szenzortechnológia, közlekedési rendszerek, továbbá prediktív funkciók nyernek teret. Kiemelt fontosságú fejlesztési irányaink a multimodális városi közlekedés optimalizációja, okos infrastruktúrák térinformatikai támogatása és a logisztikai folyamatok digitalizációja.
Talán közhelyesnek vagy klisének tűnik, de igaz, hogy a mesterséges intelligencia forradalmasítja a logisztika világát.
Az első lépés a logisztikai folyamat optimalizációja felé az eszközök és szállítmányok digitális összekapcsolása, ami lehetővé teszi a vállalaton belül a tevékenységek megértését, vizualizációját és elemzését. A következő lépés az összes érintett fél számára biztosított átláthatóság megteremtése, hogy a szállítmányok helyét és státuszát mindenkor követni lehessen.
A térben és időben is ideális szállítási útvonal, továbbá a megfelelő gépjárműtípus kiválasztása révén biztosítható, hogy az áruk a kívánt időben és energiahatékonyan megérkezzenek a célállomásra. Az optimális útvonal kiválasztása során nemcsak a térbeli és időbeli távolsággal, hanem az útdíjakkal, aktuális közlekedési adottságokkal, a termék egyedi jellemzőivel vagy a várható üzemanyagfogyasztással is számolni kell.
A sikeres fuvarszervezés menete a fuvarozás tényleges lépésein túlmenően magában foglalja a folyamatos adatelemzést és kommunikációt. Ehhez szükség van az adatok megosztására egységes rendszerben, így minden fél láthatja a szállítmányok helyét és állapotát (hőmérséklet, sérülések, úton töltött idő…stb.).
Ehhez precíz logisztikára van szükség, amit a modern információs technológia – például egy jól kiválasztott fuvarszervező program – megkönnyít, továbbá rengeteg fáradtságot, fejfájást és időt spórol meg.
Fuvarszervezés optimalizálása lokáció alapon
Hogy milyen hozzávalók szükségesek?
Végy egy digitális platformot, add hozzá a súlykorlátozásokat, közlekedési információkat, behajtási szabályokat, időkapukat, ízlés szerint fűszerezd a telephelyeiddel, kapacitás adatokkal, gépjármű típusokkal, fuvarköltség információkkal, termék jellemzőkkel, végül töltsd fel a megrendelésekkel. A beépített algoritmus segítségével pillanatok alatt elkészül a napi rendeléseknek megfelelő fuvarterv, valamint a szállítási útvonal, melyet szükség esetén rugalmasan módosíthatsz, sőt a statisztikai modul segítségével eredményeidet vizualizáltan áttekintheted.
Mit kínálunk?
A hatékony kiszállítás garantálása kulcsfontosságú a magas színvonalú szállítási szolgáltatás nyújtásában, miközben a lehető legnagyobb nyereséget is meg kell őrizni.
És bár a “hatékony” szó a szállítási sebesség növelését jelenti, nem ez az egyetlen szempont, kiemelt fontosságú, hogy minden sofőr optimális útvonalakat használjon, minden egyes megálló a lehető legrövidebb idő alatt teljesüljön, és a szállítmányok oda kerüljenek, ahová szánták őket.
A fuvartervezési feladatokhoz javasoljuk web-alapú útvonaltervező szoftverünk használatát.Ez a „generic” szoftver megoldásunk csökkenti a szállítási költségeket és egyszerűsíti az áruk kézbesítését. Optimális útvonalakat generál gépjárműtípusonként, mellyel elvégezheti napi fuvarszervezési feladatait. A szoftver algoritmusok segítségével gyorsan elemzi az egyes útvonalakat, figyelembe véve a súly- és behajtási korlátozásokat, a távolságot és a kalkulált útvonalat, útdíjat, időt, kilométert térképen is megjeleníti. A szoftver segítségével maximalizálni tudja az elvégzett megrendelések számát, miközben csökkenti a költségeket és útdíjat, távolságot, időt optimalizál, továbbá az ügyfelek elégedettsége szempontjából is előnyös, mivel biztosítja, hogy a járművezetők tervezetten elérjék a célállomást.
A komplexebb megoldást keresőknek kínáljuk az egyedi folyamatokra testreszabott prémium szoftver megoldásunkat, mely egy olyan folyamatoptimalizáló és fuvarszervező alkalmazás, amely egy térképi platform is egyben, benne Magyarország és Európa navigációs térképi adatbázisával. Erre épülve kínál fuvartervezés-és szervezés, adatkapcsolat, statisztika, nyomon követés szoftver komponenseket, amelyek a megrendeléstől a kiszállításig támogatják a munkafolyamatok hatékony elvégzését.
Az alkalmazás kiegészül időkapu modullal, így elkerülhető a rakodásra érkező gépjárművek feltorlódása, csökken a dolgozók túlterhelése, kiszámíthatóvá és előre tervezetté válik a ki -és bepakolás folyamata és a ráfordított idő.
A rendszer alkalmas arra, hogy bővítés esetén további funkciók épüljenek bele, egyéb társrendszerekkel integrálódjon (pl.: vállalatirányítási rendszer), oda adatokat publikáljon, vagy használjon fel, ezzel segítve a felhasználó napi munkáját. A GLI Solutions fuvarszervező megoldása használható belföldi- és nemzetközi fuvarszervezésre egyaránt. Helyi megoldásunk alapja Magyarország térképünk, globális megoldáshoz partnerséget veszünk igénybe
A fuvarszervezés optimalizálása jelentős költségmegtakarítást, időbeli hatékonyságot, illetve elégedettebb ügyfeleket eredményez.
A logisztika időalapú eszközként alkalmazva hozzájárul a nyereségességhez, növekedéshez és tartós versenyelőnyt biztosít vállalkozásod számára. Válaszd a GLI Solutions által fejlesztett fuvartervező alkalmazások egyikét.
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!