Connect with us

Mozgásban

A használtautó piac visszarendeződése

használtautó

A korábbi elszállt árak után érezhetően visszarendeződik a használtautó piac

Létezik olyan használtautó kereskedés, ahol a megbízás elfogadásától számítva jellemzően 48-168 órán belül sikeresen értékesítik a járműveket.

Megkülönböztetjük magunkat az átlagos “konténeres” kereskedésektől, pozíciónk inkább a klasszikus használtautó értékesítők és az új járműveket forgalmazók között vanmondja Orczy Rafael az Auto26 kommunikációs vezetője. A piac nincs felkészülve – és talán nem is ismeri – az Auto26 által alkalmazott, előremutató megoldásokra. Meg kell küzdeniük a bizalmatlansággal, miközben eredményeik meggyőzőek, egy hét alatt értékesíteni tudják a bevett kocsik 60 százalékát. És megbízóik, az eladók szempontjából az ár után a gyorsaság a legfontosabb. Ha nem megy el az autó 30 napon belül, egyetlen forintot sem kérnek az eladótól.

Új utakon járnak azzal is, hogy amíg legtöbb kereskedés úgynevezett vegyes üzemmódú, vagyis importál, felvásárol, készletez és bizományosan is értékesít autókat, ők csak bizományos konstrukcióban dolgoznak. Egyfajta mediátor szerepet töltenek be az eladó és a vevő között. Ha bármilyen probléma adódik, azt tapasztalatukkal próbálják megoldani.

Az utcáról is betévedhet a vevő

A szakma szerint legalább 30-35 százalék a különbség az autófelvásárlás és a bizományosi érték között. Készpénzben nem igazán adnak többet a használtautó kereskedések a kocsi értékének 60-65 százalékánál. Egy ilyen lefelé menő, a korábbi elszállt árak után láthatóan visszarendeződő piacon, mint ami most jellemzi a használtautó szektort, érhető, ha csökkenteni kívánja a kockázatot a készpénzben felvásárló kereskedés.

Egyértelmű, átlátható áron dolgozunk, 5 százalék az értékesítési jutalékunk 5 millió alatti értéknél minimum 250 ezer forint – mondja Orczy Rafael, hozzátéve, hogy az eladó nem furikázhat az autójával a megbízás után, annak ott kell állnia a kereskedésben.

Orczy Rafael Auto26

Orczy Rafael

Azon túl, hogy a világhálón is hirdetnek, aktívan és eredményesen használják a közösségi oldalakat, lényegében klasszikus nyitott kereskedés az Auto26. Annyira, hogy az is jellemző, hogy az utcáról betévedve valaki beleszeretett egy autóba és fél óra múlva már utalta is az eladó bankszámlájára a pénzt.

Legerősebb adujuk, hogy az értékesített járművekhez adott 3 éves garancia. Munkájuk a bizalmon alapul, minden 300 ezer kilométernél kevesebbet futott, 15 évesnél fiatalabb autóra jár a motorra, a váltóra és a difire kiterjedő alapgarancia. Van egy következő szint, amibe belevesznek több kopó és forgó alkatrészt, az 5 évesnél fiatalabb kocsira pedig a “deluxe” csomag az érvényes. Ez a gyárival megegyező mértékű garanciát és nyugalmat biztosít a vevőnek.

Fontos a kötelező szerviz

A konstrukcióban egy műszaki biztosító társaság van mögöttük, ennek költségét természetesen beépítik az autó eladási árába.  Ugyanakkor fontos, hogy rendszeresen vigye a vevő a kötelező szervizre az autóját és őrizze meg a kapott számlákat, ez ugyanis feltétele a garanciának.

Sokan nézik meg hirdetéseiket az auto26.hu oldalon, a kattintókat automatikusan átirányítják az ország legnagyobb, legismertebb portáljára, a hasznaltauto.hu oldalra. Jellemzően 30 nagyfelbontású fotót tesznek fel minden kocsiról, ebből a megközelítésből sem árulnak zsákbamacskát. Magabiztosság sugárzik abból is – ahogy Orczy Rafael fogalmaz –, ők az eladási áron hirdetik az autót, a 6 millió az náluk hatmillió, miközben az átlagos magánember ezt csak maximum 5,5 millióért tudná értékesíteni.

Van, hogy 7 milliót szeretne autójáért az eladó, de mi csak 5,5-ért vesszük be, egyszerűen ez a jármű piaci ára. Gyakori, hogy saját kocsijának extráival sincs tisztába az eladó, ilyenkor ebben is segítünk. Autókatalógusból dolgozunk és a modellfrissítésre is szűrünk – hangsúlyozza Orczy Rafael.

használtautó piac

Nem mindegy, hol töltik ki az adásvételit

Elmesél egy közelmúltbéli példát, amikor egy Ford S-Max középvárosban élő tulajdonosa 4 hónapig hiába hirdette 9,2 millió forintért Titanium felszereltségű kocsiját – 8-ért már adta volna –, csak utána vitte Budapestre, az Auto26-hoz. Kiderült, az autó a Titanium szint felett van egy lépcsővel, így azután 8,9 millió forintra árazták be. Annyiért is ment el, gyakorlatilag egyetlen napon belül, úgy, hogy miközben folyt a lízing ügyintézése, még ketten “beálltak a sorba”, ha mégsem kell a vevőnek, ők viszik.

További érdekesség, hogy a vevő egy közeli megyeszékhelyről jelentkezett az autóért, látta is korábban a 9,2 millió forintos hirdetést, de valamiért nem tetszett neki. Így viszont már nem igazán tudott alkudni. A szakkereskedés előnyben van a magáneladóval szemben, aki nem tud garanciát adni, biztosítást kötni, finanszírozást intézni és nem áll a vevő rendelkezésére hétköznap munkaidőben.

Az sem mindegy, hogy az eladó nappalijában, esetleg egy benzinkúton írják meg az adásvételi szerződést, vagy egy színvonalas, erre szakosodott kereskedésben, ahol a pénzkezelés is sokkal biztonságosabb, már ha nem utalással történik a fizetés.

A holland módszer és a bizalom

Mielőtt beveszik a kereskedésbe az autót, állapotfelmérést, értékbecslést végeznek, festékréteg-vastagságot mérnek. Ha tehetik, szervizkönyvből, -számlákból dolgoznak, és minden autóval mennek próbakört is. Munkájuk a bizalmon, az átláthatóságon alapul, több csatornán is kommunikálják, hogy a holland módszer szerint dolgoznak, ott ugyanis nagy hagyománya van a bizományos értékesítésnek.

A hollandoknál készítenek 10 normál fotót az autóról, plusz nyolcat a hibáiról, ezeken legkisebb, körömnyi fényezési hiba is megtalálható – mond egy példát Orczy Rafael az auto26 értékesítési vezető, hozzátéve, ők is nyílt kártyákkal játszanak. Sok más mellett ennek is köszönhető, hogy nagy az autók forgási sebessége.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke

A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.

Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.

A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.

A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Elstartol az új „AntOn by Jungheinrich” márka

AntOn by Jungheinrich

A Jungheinrich elindítja új, belépő szintű targoncaválasztékának értékesítését „AntOn by Jungheinrich” márkanév alatt. Az első termékek a CBH 2.5 és 3.0 elektromos targoncák, valamint a PTL 1.5 emelőkocsik, amelyek megbízható teljesítményt garantálnak és modern lítiumion technológiával működnek.

„Az „AntOn by Jungheinrich” márkával egy új termékcsaládot kínálunk, amely ötvözi az egyszerűséget, a megbízhatóságot és a gazdaságosságot” – hangsúlyozza Nadine Despineux, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.

„Célzottan olyan vállalatoknak ajánljuk, amelyek költséghatékony és egyszerű megoldásokat keresnek a tipikus raktározási és szállítási feladatokhoz.”

Az „AntOn by Jungheinrich” termékcsaládot a Jungheinrich és az EP Equipment közötti partnerség keretében fejlesztették ki, amelyet mindkét vállalat 2025 májusában jelentett be. Ez az együttműködés ötvözi a német mérnöki tudást a rugalmas, hatékony gyártási struktúrákkal. A fejlesztés és a gyártás terén megvalósuló szinergiák innovatív, megbízható és megfizethető elektromos targoncákat eredményeznek, és így gazdasági szempontból okos intralogisztikai megoldásokat kínálnak a maximális felhasználói előnyök érdekében.

A CBH 2.5 és 3.0 típusú elektromos targoncák névleges teherbírása 2500, illetve 3000 kg. A targoncák sebessége max. 17 km/h, emelési magasságuk pedig eléri az akár 4800 mm-t is. A nagy szabad hasmagasság és a nagyméretű gumiabroncsoknak köszönhetően a targoncák ideálisak változó körülmények között történő használatra. A robusztus technika és az intuitív kezelés megbízható teljesítményt biztosít a mindennapi használat során.

A PTL 1.5 típus kompakt méretű elektromos raklapszállító, amelynek névleges teherbírása 1500 kg, méretei pedig 1550 x 560 x 1230 mm. Rugalmasan használható raktárban, kültéren vagy teherautóban szállítóeszközként. Opcionálisan kaphatók támasztókerekek egyenetlen talajhoz, valamint cserélhető akkumulátorok a teljes üzemben történő hosszabb működési idő érdekében.

Mindkét anyagmozgató eszköz nagy teljesítményű lítiumion technológiával működik, amely rövid töltési időt, hosszú élettartamot és minimális karbantartást tesz lehetővé.

Az európai piaci bevezetés szeptember 30-án kezdődött. Novemberben a targoncák az ázsiai-csendes-óceáni és latin-amerikai ügyfelek számára is elérhetővé válnak. A Jungheinrich 2030+ stratégia keretében egyértelműen többcsatornás értékesítési stratégiát követi. Az AntOn portfólió elsősorban az e-kereskedelemben kerül eladásra, de partnerek, forgalmazók és közvetlen értékesítés útján is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Vissza az irodába vagy győzött a home office?

A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték ki az irodában végzett munka előnyeiként azok a irodai munkakörnyezetben foglalkoztatottak, akik az iO Partners irodahasználatra vonatkozó kutatásában vettek részt.

A felmérésből az is kiderült, hogy az ideális munkahelyi környezet ismérvei között a legerősebb szempontok a rövid utazási idő, a jó megközelíthetőség (tömegközlekedéssel), illetve a közösségi, illetve a társaság és a közösségi élmény.

Az iO Partners a kutatást 2025 júniusában 500 fős mintán végezte, a kvantitatív online kutatás hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták preferenciáit.

A home office elterjedtsége ma

Öt évvel a COVID-járvány okozta radikális átrendeződés után elmondható, hogy a hibrid munkavégzési modell gyökeret vert, de nem vált egyeduralkodóvá a magyar munkaerőpiacon. A megkérdezett magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%-a) szokott valamilyen rendszerességgel otthonról dolgozni, míg 48%-uk kizárólag irodából dolgozik. Ez az arány azonban nem kizárólag az otthoni munkavégzés elérhetőségétől függ, mivel a megkérdezetteknek csak az egyharmada nyilatkozott úgy, hogy munkahelye egyáltalán nem engedélyezi a home office-t.

A tendenciákban generációs sajátosságok is megfigyelhetők, legkevésbé a 45-60 év közötti X-generációban jellemző az otthoni munkavégzés, míg a huszonéves korosztály különösen aktívan használja a home office lehetőséget.

A hatékony munkavégzés ideális helyszíne

Miközben az otthoni munkavégzés népszerű lehetőség a dolgozók körében, még mindig kérdéses, mennyire bizonyul valóban hatékonynak. A válaszadók 39%-a úgy ítéli meg, hogy otthon hatékonyabban dolgozik, míg 20%-uk inkább az irodára esküszik – de a legtöbben (41%) nem éreznek különbséget, vagy kiegyenlítettnek találják az előnyöket. Érdekes adalék, hogy azok többsége, akik az irodai munkát tartják a hatékonyabbnak, két- vagy több fős irodahelyiségben dolgozik, és nem open office kialakításban.

A kutatás vizsgálta azt is, hogy miben látják az adott munkakörnyezet hatékonyságra gyakorolt előnyeit a válaszadók: a kevésbé meglepő eredmények szerint az irodában jelentősen eredményesebbek a munkatársakkal közös megbeszélések és a csapatmunka, míg az otthoni zavartalan, nyugodt környezet jobban segíti az önálló munkavégzést, valamint az inspirálóbb és kellemesebb otthoni közeg is növeli a hatékonyságot.

Amiben az iroda jobb, mint az otthon

A hatékonyságon kívül fontos szempont az is, hogy miért szeretnek bejárni az irodába a dolgozók, illetve miben látják az irodai munka előnyeit. Összhangban a korábban írtakkal, a legfontosabb érvnek az irodai munkavégzés mellett a kollégák jelenléte bizonyult (61%). Ez a komponens a vezető beosztásúak és a Z-generáció tagjai körében volt a legmagasabbra értékelt. Az irodai munkavégzés kiemelt előnyeinek listáján a következő pont a napi rutin könnyebb betarthatósága (41% értékeli ezt az előnyt), valamint az irodai napok mellett szóló toplistás tényező még a munka–magánélet egyensúly könnyebb fenntarthatósága is (30% emelte ki ezt az érvet).

Az ideális iroda ismérvei

A kutatásból körvonalazódott az a leírás is, hogy milyen a megkérdezettek számára az ideális munkahelyi környezetet. A résztvevők egy tízes lista alapján nevezhették meg a számukra legfontosabbakat. Az eredmények szerint a legfontosabb szempont a lokáció – a rövid utazási időt és a jó tömegközlekedést semmilyen más tényező nem tudta felülmúlni (66% említette ezt). A válaszadók több mint fele fontos szempontként emelte ki még a zavartalan, nyugodt környezetet (56%) és az iroda jó technikai felszereltségét is (56%). Minden második „irodistának” fontos a megfelelő hőmérsékleti kontroll (50%) és a kényelmes, ergonomikus bútorok rendelkezésre állása (49%).

A dolgozói elvárások ismerete abszolút versenyelőny lehet

A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a hazai irodai kultúra kétpólusúvá vált: miközben az otthoni munkavégzés stabil szereplővé nőtte ki magát a pandémiát követően, számos esetben és több tényező mentén továbbra is komoly értéket képvisel a munkavállalók szemében az irodai jelenlét.

Ezeknek az igényeknek a kielégítéséhez azonban a vállalati döntéshozatalt egyre jobban össze kell hangolni a dolgozói elvárásokkal, hiszen modern, jól működő, fenntartható munkatereket nem lehet és nem is érdemes a munkavállalók feje fölött kialakítani. A munkakörnyezet minősége ugyanis nem pusztán a meglévő állomány hatékonyságára és kreativitására hat ösztönzőleg, hanem az új tehetségek bevonzásában is kiemelten fontos szempont. Ráadásul a feladat minden korábbinál lényegesen komplexebb, hiszen nem csupán a lokációról és az ergonómiáról szól, hanem a közösségi terek igények szerinti kialakításáról, vagy a kortárs műalkotásokkal egyedivé és inspirálóvá tett környezetről.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss