Mozgásban
Hol lehet eredeti CPI SM 50 motorkerékpár-alkatrészeket beszerezni?
A CPI SM 50 egy népszerű és kedvelt kismotor, sok motoros számára ez adja az első igazi kétkerekű élményt. A 2003-tól 2014-ig gyártott Supermoto, illetve a 2013-as Supermotard modellek is tartósak és szerethetőek.
Mint minden motorkerékpárnak, a CPI SM 50-nek is szüksége van rendszeres ápolásra, amihez jó minőségű alkatrészek kellenek. Felmerül a kérdés: hol találjuk meg a megbízható CPI SM 50 alkatrészek kínálatot?
Ebben a cikkben bemutatjuk, miért érdemes eredeti vagy gyári szintű alkatrészeket választani, melyek kerülnek a leggyakrabban cserére, mire figyeljünk vásárláskor, valamint hol tudjuk ezeket legkönnyebben beszerezni Magyarországon. Nézzük meg részletesen, hogy többet megtudjunk a CPI SM 50 alkatrészekről!
Miért fontos eredeti CPI SM 50 alkatrészt venni?
Ha a motorod igazán fontos számodra, a karbantartás nem pusztán feladat, hanem a hosszú élettartam és a biztonság alapja. Sokan csábulnak el az olcsóbb, utángyártott alkatrészek felé, de ezek később sok gondot is okozhatnak.
Hogyan hatnak az eredeti alkatrészek a motor élettartamára és biztonságára?
Az eredeti, vagy a gyártó által ajánlott minőségű alkatrészek kifejezetten az adott modellhez készülnek. Ez biztosítja, hogy jól passzolnak a motorhoz, jól működnek, és megfelelnek a szigorú minőségi és biztonsági szabályoknak.
A fő motoralkatrészek, mint a henger, dugattyú, főtengely, vagy a biztonság szempontjából fontos fékalkatrészek (például fékbetétek, féktárcsák) ezzel garantálják az elvárt működést. Egy jól illeszkedő hengertömítés (például Polini vagy Namura kínálatából) biztosítja a megfelelő tömítést és hibamentes működést.
Ugyanígy, az EBC vagy TRW fékbetétek a legjobb fékhatást és hosszú élettartamot adják. Eredeti alkatrészekkel a motor tovább használható, és te is biztonságosabban közlekedhetsz vele.
Milyen veszélyei vannak az utángyártott vagy hamis alkatrészeknek?
Az utángyártott alkatrészek minősége nagyon változó. Vannak megbízható gyártók (Athena, NGK, JT Sprockets, Polini, SBS, Tecnium, Vicma), de vannak silány, gyorsan elhasználódó vagy rosszul illeszkedő darabok is.
A hamisított alkatrészek pedig kifejezetten veszélyesek lehetnek. Például egy nem megfelelő dugattyú vagy hengertömítés (különösen tuning hengerekhez) tönkreteheti a motort, egy rossz fékbetét pedig balesetet is okozhat. Ezekre általában nincs garancia, a hibás alkatrészek miatti károkat senki nem téríti meg.
Az olcsóbb, rossz anyagból készült tömítések vagy műanyagok hamar tönkremennek, így végül drágábban jössz ki. Ráadásul a teljesítmény is csökkenhet emiatt.
Leggyakrabban keresett eredeti CPI SM 50 alkatrészek
A CPI SM 50 50 cm³-es, különösen a fiatalabbak körében népszerű supermoto. 2003 és 2014 között több változat is készült belőle, így használat közben több típust is ismerünk, amelyek néhány fő alkatrész cseréjét gyakran igénylik.
Fő motoralkatrészek: henger, dugattyú, főtengely, tömítésszettek
A motor főeleme a Minarelli AM6 (vagy hasonló CPI) blokk. A dugattyú, dugattyúgyűrű, henger, hengerfej tömítések (például Polini vagy Namura szettek) kopnak a leggyakrabban, főleg sűrű használat vagy tuning után. Főtengely (például Tecnium), illetve a motorcsapágyak (például SKF) is hozzájárulnak a motor hosszabb működéséhez.
A membránszelep (Power Force vagy Tecnium), szívócsonk, vízpumpa szett, üzemanyagfúvókák vagy karburátor javító szettek szintén gyakran szükségesek. Ezek mind hatnak a motor teljesítményére és megbízhatóságára.
Gyújtás és elektromos rendszerelemek: CDI, gyújtótekercs, gyújtógyertya
A stabil induláshoz fontos a gyújtógyertya (NGK BR8ES vagy BR8EIX), a gyújtótekercs (például CPS28) és a CDI egység is. Az akkumulátorok (Fulbat GÉL vagy Skyrich lítium-ion), valamint töltők és kapcsolók is időnként cserére szorulnak. Az irányjelzők, hátsó lámpák (Vicma vagy STR8 Black Line), világítási elemek szintén gyakran keresettek.
Fékrendszer: fékbetétek, karok, tárcsák
A fék működése kiemelten fontos a biztonság miatt. A kopó fékbetétek (EBC FA 115, TRW Lucas, SBS, stb.) és féktárcsák (például NG hátsó féktárcsa) rendszeres cserére szorulhatnak. Ugyanígy gyakori, hogy a fékkarok is tönkremennek, eltörnek.
Meghajtás és felfüggesztés: lánckerekek, lánc, csapágyak
A meghajtó lánc és lánckerekek (első 11-15 fog, hátsó 62 fog, általában 420-as lánc, például JT vagy Afam márkából) is könnyen elhasználódnak, cseréjüket összehangolva érdemes végezni. A futóműben a tengelycsapágyak (Athena vagy SKF márka) gondoskodnak a gördülékeny haladásról.
Egyéb gyakran cserélt alkatrészek: kuplungkar, lámpák, akkumulátorok
A kuplungkar (például Vicma CPI SM SX50) gyakran sérül leborulás vagy eldőlés során. A hátsó lámpák, indexek (például Vicma), valamint az akkumulátorok is viszonylag gyakori cseredarabok, többféle (például 12V 4Ah GÉL vagy lítium változatok) közül lehet választani.
Mire érdemes odafigyelni eredeti CPI SM 50 alkatrész vásárlásakor?
Az alkatrész ára mellett más szempontok is fontosak a jó választáshoz. Néhány egyszerű lépéssel biztos lehetsz a megfelelő minőségben.
Cikkszámok ellenőrzése
Minden gyári alkatrészhez tartozik egyedi cikkszám. Ha megvan a régi alkatrészen található szám, vagy a motor pontos adatai, könnyebb kiválasztani a pontosan illeszkedő alkatrészt. Egy megbízható bolt vagy webáruház segít a helyes cikkszám azonosításában, figyelve a modell évjáratára is. A különböző modellek (pl. Supermoto 2003-2014, Supermotard 2013, Supermoto 2005-2012) eltérhetnek alkatrészben.
Garancia és cserelehetőség
Mindig érdeklődj, hogy jár-e garancia az alkatrészre. A megbízható boltok eredeti vagy jó minőségű utángyártott termékekre általában adnak garanciát. Tájékozódj, hogy ha mégse jó a rendelt alkatrész, vissza tudod-e küldeni, kaphatsz-e cserét, főleg online vásárlásnál. Ez előre megelőzheti a kellemetlenségeket.
Hogyan ismerd fel a hamis alkatrészt?
Bár a hamisítványok néha egészen valódinak tűnnek, van néhány árulkodó jel. Az eredeti alkatrész jó minőségű csomagolással, gyári logóval, cikkszámmal és néha hologrammal érkezik.
A hamisított változatoknál silány a csomagolás, hiányosak vagy homályosak a feliratok. Az anyagminőséget illetően is sok a különbség: az igazi gyári alkatrész tömbösebb, pontos és nincsenek rajta hibák. Ha egy termék nagyon olcsó, gyanús lehet, hogy nem eredeti.
Hol lehet eredeti CPI SM 50 alkatrészt venni Magyarországon?
Hazánkban is több helyről lehet biztos forrásból alkatrészt szerezni. A döntés attól is függ, mennyire sürgős a beszerzés, hányadik árkategóriát keresed, vagy mennyire vagy jártas a motoros alkatrészek között.
CPI hivatalos márkakereskedések és szervizek
Eredeti alkatrészt legbiztosabban a márkakereskedésekből és szervizekből beszerezhetsz. Itt a gyártó által engedélyezett, eredeti termékeket kapsz, ráadásul szakértői segítséget is kérhetsz. Az árak általában magasabbak, de a minőség és a garancia itt a legerősebb. Ha biztosra akarsz menni, ez a legjobb megoldás.
Nagyobb motorkerékpár-alkatrész webáruházak
Az internetes alkatrész-áruházak jóval nagyobb választékkal, gyakran kedvezőbb árakkal dolgoznak, mint a márkakereskedések. Fontos, hogy olyan oldalt válassz, amely pontos termékleírásokat, gyári cikkszámokat, és vásárlói értékeléseket mutat.
Ezekben az áruházakban legtöbbször minden szükséges CPI SM 50 alkatrészkategóriát megtalálsz (Elektryka, világítás, karosszéria, meghajtórendszer, motor, üzemanyagrendszer, tuning, kiegészítők), továbbá neves gyártók – AFAM, Athena, NGK, Polini, SBS, Tecnium, Vicma és mások – termékei is elérhetők. Online rendelésnél viszont jó, ha tudod, pontosan mire van szükséged.
Motorkerékpár szaküzletek és boltok
Kisebb motorosboltok, szaküzletek is megbízhatóak lehetnek. Sokszor nagy raktárkészletük van és segítenek a választásban. Előny, hogy rögtön el tudod hozni, illetve személyesen meg is nézheted, mit veszel. Talán kevesebb a választék, mint egy nagy áruházban, de a személyes segítség kárpótolhat.
Az online vásárlás előnyei és buktatói CPI SM 50 alkatrészeknél
Az internetes vásárlás ma már nagyon elterjedt, sok jó oldala van, de akadnak hátulütői is, főleg motoros alkatrészeknél.
Könnyű ár- és kínálat összehasonlítás
Az egyik legjobb, hogy online egyszerűen át tudod nézni különböző boltok ajánlatait, ára vagy akár márkája alapján. Gyorsan megtalálod, mennyiért és melyik minőségben rendelhetsz NGK gyújtógyertyát, EBC fékbetétet vagy tömítésszettet. Emellett többféle márka termékei is elérhetőek.
Szállítási idő és díjak
Hátrány, hogy a kiszállításra pár napot, néha hetet várni kell, főleg ha gyors javításra van szükség. A szállítási díj is hozzájön a teljes árhoz, így kisebb alkatrészeknél többletköltséget jelenthet.
Vásárlói értékelések, megbízhatóság
Online vásárlóknál segít, hogy mások beszámolóit is elolvashatod az adott alkatrészről, az üzlet gyorsaságáról, minőségéről. Ezek hasznosak, de nem minden értékelés valós vagy hasznos. Az interneten rendelt alkatrészt nem tudod előre kézbe venni, ezért különösen fontos, hogy visszavásárlási vagy cseregarancia legyen.
Tippek a tartós megbízhatósághoz: eredeti alkatrészek beépítése
Csak a megfelelő minőségű alkatrész beszerzése nem elég. Az is fontos, hogyan kerül be a motorba.
Miért javasolt szerelőműhelybe vinni az alkatrészt?
Sokan szeretnek maguk szerelni, viszont néhány alkatrész cseréje komoly szakértelmet, speciális szerszámokat igényel. Motoralkatrészek, fék vagy futómű elemek rossz beszerelése kárt okozhat, vagy akár életveszélyes is lehet. Szerelőműhelyben tapasztalt szakemberek végzik a cserét, így minden rendben fog működni, és hosszútávon is megbízható marad a gép.
Miért kell rendszeresen karbantartani az új alkatrészeket is?
Egy új alkatrész beszerelése után is folyamatos ápolás kell (például olajcsere, szűrőcsere, lánc feszítés, fékfolyadék pótlása). Ha tuning hengert szereltél be, fontos például az ellenőrzés, speciális tömítések vagy hűtés rásegítés is, a túlmelegedés elkerülése miatt. A rendszeres ellenőrzés előbb jelezhet bajokat, így megelőzhető a nagyobb hibák kialakulása.
Végül fontos tudni, hogy a CPI SM 50 egy kiváló gép, amely sokáig hű társa lehet, ha figyelsz a megfelelő, gyári vagy eredeti minőségű alkatrészekere. Vásárolhatsz online vagy boltban, mindig törekedj megbízható forrásból, jó minőségű terméket venni.
Az interneten és a közösségi oldalakon sok tapasztalatot osztanak meg más CPI SM 50-tulajdonosok is, ezek a tanácsok is segítenek a jó döntésben. Egy szépen karbantartott CPI SM 50 örömmel vezethető, megbízható lesz, megmutatja, hogy a gazdája szereti és odafigyel rá. Ne spórolj a szükséges minőségen – a motorod és saját biztonságod múlik rajta.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin
A brit F4 idei hetedik versenyhétvégéje következik, a helyszín Knockhill.
A Forma–1-es Magyar Nagydíjon tett kitérő és egy Brands Hatch-ben rendezett teszt után Molnár Martin a hétvégén azon a pályán tér vissza a versenyzéshez, ahol már tavaly, Forma–4-es újoncévében is remekül szerepelt.
A hétvégén Skóciában vendégeskedik a brit Forma–4 mezőnye. A Dunfermline városától 10 km-re északra fekvő, mindössze 2 km hosszú Knockhill versenypálya 1974-ben, bárányfarm helyén épült, és bár nem rendelkezik olyan gazdag és régre visszanyúló történelemmel, mint a brit F4 legtöbb helyszíne, Skócia nemzeti motorsport központjaként és az ország egyetlen FIA-licenccel rendelkező pályájaként így is kiemelt helyet foglal el a brit motorsport térképén.
És Molnár Martin pályafutásában is, hiszen a Virtuosi Racing pilótája tavaly ezen a helyszínen állhatott fel életében először az összetett dobogó második fokára, egyben itt végzett először egy hétvégén belül kétszer is a legjobb háromban. A magyar versenyző az összetett második helyéről várja a szezon hetedik hétvégéjét, és bízik benne, hogy a tavalyi remek szereplés után az idén már a győzelem is összejöhet.
„Szerintem gyorsak leszünk, mert ez a pálya tavaly is feküdt nekünk. Nem könnyű jó kört összerakni itt, néhány helyen kicsit ugratunk is, a kulcs pedig a precizitás. Aki itt pontosan tud vezetni, az ebből profitálni fog. Tavaly sikerült jól ráéreznem a ritmusra, jó az alapbeállításunk is, úgyhogy bizakodó vagyok. Sajnos az első versenyen a Zandvoortból áthozott három helyes rajtbüntetés meg fogja nehezíteni a dolgomat, de ez van, remélhetőleg a harmadik futamra sikerül jó rajthelyet szereznem és a győzelemért csatázhatok”
– tekintett előre Martin.
A Hungarian Motrosport Academy (HMA) versenyzője számára sűrű volt a háromhetes szünet, amelyben kilátogatott a Forma–1-es Magyar Nagydíjra, ahol találkozott a Virtuosi Racing Forma–2-es testvéristállójának, az Invicta Racingnek a tagjaival. A jubileumi 40. magyarországi F1-es futamot a Hungaroringen azonban már nem tudta megnézni, mert sietnie kellett a reptérre, hogy Angliában pattanjon autóba.
„Brands Hatch-ben teszteltünk a múlt hét elején és nagyon jól sikerült, miközben nem tudtunk annyi kört megtenni, amennyit szerettünk volna, mert rengetegszer kellett piros zászlóval megszakítani a körözést. Viszont amikor mentünk, akkor jó tempót autóztunk, az utolsó etapban pedig a miénk lett a legjobb idő, mert akkor végre tudtam futni egy tiszta kört. Ami a valódi szünnapokat illeti, azokon igyekeztem kikapcsolni és kicsit eltávolodni a versenyzéstől.”
Martin hátránya 28,5 pont az összetettben az éllovas Fionn McLaughlin mögött, ami a hátralevő négy hétvége, azaz összesen 12 futam alatt egyáltalán nem ledolgozhatatlan, ő azonban nem számolgat.
„Őszintén szólva nem szoktam nézegetni a tabellát. Én csak minden hétvégén a legjobbamat igyekszem nyújtani, és remélem, hogy a szezon végén ez elég lesz a bajnoki címhez. Másra amúgy sincs ráhatásom. Mivel az idei szezon eddigi részében azokon a pályákon is jól szerepeltünk, amelyeken tavaly kevésbé, bízom benne, hogy azokon a még hátralevő helyszíneken, amelyeken tavaly kifejezetten erősek voltunk, most még jobbak leszünk.”
A knockhill-i versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:
Szombat
10:00 – 10:25: Időmérő edzés
14:40 – 15:00: 1. futam
Vasárnap
11:35 – 11:55: 2. futam
16:55 – 17:20: 3. futam
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
A 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíj közeledtével a LEGO Csoport és a Formula 1 egyedülálló installációval készül az Allee Bevásárlóközpontban, július 25. és augusztus 5. között.
A látogatók most testközelből csodálhatják meg azt az életnagyságú LEGO® F1 autót, amely nemcsak méretében és részletgazdagságában lenyűgöző, hanem valódi versenypályás múltja miatt is figyelemre méltó.
A LEGO® Mercedes-AMG F1® W15 autó közel 400 000 LEGO kockából épült, több mint 1500 kg-ot nyom, és akár 20 km/h-s sebességgel is képes haladni. A LEGO Csoport csehországi Kladnóban található gyárában készült építményen 26 LEGO tervező, mérnök és építő dolgozott. A modell szinte teljesen megegyezik egy valódi 2024 Mercedes-AMG Petronas Forma–1-es autó méretével, és olyan részleteket is tartalmaz, mint a szponzorlogók vagy az eredeti Pirelli gumik. Az autó működő motorral rendelkezik, George Russell és Andrea Kimi Antonelli vezették a 2025-ös Formula 1 Miami Nagydíj hivatalos pilótaparádéján. A különleges verseny után a LEGO Mercedes-AMG Petronas F1 autót megőrizték az eredeti, verseny utáni állapotában, és most először látható Magyarországon.
A Miami Nagydíj pilótaparádéja több szempontból is mérföldkő volt a LEGO Csoport számára: először fordult elő, hogy egyszerre több megépített és vezethető, életnagyságú LEGO autó vonult fel a versenypályán, amelyek mindegyike egy-egy F1-es istállót képvisel, és a csapatok pilótái vezették.
„A LEGO Csoportnál mindig keressük az új lehetőségeket arra, hogy hogyan tudjuk izgalmas módokon ötvözni a kreativitást és a mérnöki gondolkodást”
– mondta Oláh Péter, a LEGO Hungária marketingigazgatója.
„Ezzel a budapesti installációval valami különlegeset szerettünk volna nyújtani a hazai LEGO és Forma–1 rajongóknak – egy egyedi élményt, amely fokozza az izgalmakat a Magyar Nagydíj előtt.”
A 2025-ös Formula 1 Magyar Nagydíjat megelőzően július 25-27. között, illetve a versenyhétvégén augusztus 1-3. között különleges, ingyenes programokkal várják a látogatókat az Alleeban. Az érdeklődők megépíthetik saját versenyautójukat LEGO elemekből, majd az elkészült járgányokat egy rámpás versenypályán próbálhatják ki. A vezetés szerelmesei egy ügyességi pályán irányíthatják a kis méretű LEGO F1 versenyautókat, ahol pontosságra és finom mozdulatokra lesz szükség. A gyorsaságé lesz a főszerep a reflexjátéknál, ahol bárki próbára teheti a reakcióidejét – akárcsak egy igazi F1-es pilóta. Emellett egy mini kiállításon is megcsodálhatók lesznek a LEGO F1 készletek, ahol a LEGO® Speed Champions, LEGO® City, valamint a legkisebbeknek készült LEGO DUPLO sorozat darabjai is helyet kapnak.
A program ingyenes és mindenki számára elérhető július 25. és augusztus 5. között az Allee Bevásárlóközpont földszintjén. A rendezvény célja, hogy a 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíjhoz kapcsolódóan interaktív élményt nyújtson a LEGO rajongóknak és az autósport szerelmeseinek egyaránt.
A LEGO Csoport és a Forma–1 2025-ben indított partnersége egyedülálló módon ötvözi a kreatív építés élményét a Forma-1 iránti rajongással, valamint a családokhoz is közelebb hozza a sport izgalmas világát. Az együttműködés nemcsak az innovációt, a technológiát és a mérnöki gondolkodást népszerűsíti, hanem egyúttal inspirálja a fiatalabb generációt, és szórakoztató élményt nyújt minden korosztály számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Forró aszfalt és aquaplaning: fontos tanácsok a Hankooktól
Nincs is jobb érzés egy napsütéses nyári napon, mint amikor beülünk az autóba, feltekerjük a hangerőt és átadjuk magunkat az utazás örömének.
Ugyanakkor a nagy szabadságban sem feledkezhetünk meg arról, hogy az autózás nyáron is hatalmas felelőséggel jár, hiszen a nyári forróság számos váratlan veszélyt tartogathat a felkészületlen autósok számára. A tikkasztó hőség, a hirtelen lecsapó záporok és zivatarok, valamint a városokban és autópályákon megnövekedett forgalom mind hozzájárulnak a fokozott baleseti kockázathoz. A Hankook szakértői idén is összegyűjtötték a legfontosabb tanácsokat, tippeket, amelyek segítségével felkészülhetünk a napsütéses évszak sajátos kihívásaira.
Az idei nyáron Európa-szerte számítani kell a szélsőséges időjárási jelenségek, így a rendkívüli hőhullámok és az azokat hirtelen megszakító, heves zivatarok gyakori váltakozására. Ezek a körülmények jelentősen növelik a közúti közlekedés kockázatait, és fokozott körültekintést követelnek a gépjárművezetőktől. A biztonságos célba érés érdekében – különösen a hosszabb, külföldi utazások során, ismeretlen útvonalakon – elengedhetetlen a járművek megfelelő műszaki állapota és a sofőrök mentális felkészültsége.
Az emberi tényező: koncentráció a kánikulában
A nyári vezetés a szokásosnál is nagyobb koncentrációt igényel. Az extrém hőség bizonyítottan lassíthatja a reakcióidőt, miközben az olyan kihívások, mint a vakító napsütés, a megnövekedett forgalom vagy a gyakori útfelújítások miatt kialakult torlódások folyamatosan próbára teszik a figyelmet. Külföldi utazás során ehhez adódnak az ismeretlen szabályok és a hazaitól eltérő helyi vezetési stílusok. Éppen ezért a túlzott magabiztosság helyett a higgadt, körültekintő közlekedés, valamint a megfelelő követési távolság tartása létfontosságú.
Műszaki kockázatok: A jármű felkészítése
A hőség nemcsak a sofőrt, hanem a járművet is megviseli, ahol a legkritikusabb pontot az abroncsok jelentik. A forró aszfalton az abroncsok túlmelegedhetnek, ami deformációhoz és a menettulajdonságok veszélyes romlásához vezethet. A balesetek megelőzése érdekében ezért elengedhetetlen a kifogástalan állapotú és megfelelően karbantartott nyári abroncsok használata.
Felkészülés a váratlanra
A hirtelen érkező nyári záporok azonnali és tudatos reakciót követelnek a sofőröktől. A csúszóssá váló utakon, a jelentősen romló látási viszonyok mellett a vízen felúszás (aquaplaning) jelenti a legnagyobb veszélyt. Ennek elkerülése érdekében elengedhetetlen a sebesség csökkentése, a követési távolság növelése és a fényszórók megfelelő használata. A nedves útfelületen történő hirtelen fékezés önmagában is kockázatos, de a nem megfelelő gumiabroncs drámaian ronthat a helyzeten.
A helyes abroncsválasztás fontosságára Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője is felhívja a figyelmet:
„Fontos megérteni, hogy a téli gumik, melyek hidegben nyújtanak kiváló tapadást, a nyári melegben jelentősen megnövelik a féktávot, ami komoly veszélyforrást jelenthet. Ezért létfontosságú a nyári gumiabroncs használata, amelyeket kifejezetten a meleg aszfaltra terveztek. A nyári gumik jobb tapadást és rövidebb féktávot biztosítanak, ami egy vészfékezésnél döntő tényező lehet a biztonságos megálláshoz.”
A nyári hónapok a kiszámíthatatlan időjárás és a megnövekedett forgalom miatt fokozott fegyelmet és tudatos felkészülést igényelnek a járművezetőktől. A biztonságos és gondtalan utazás alapfeltétele a körültekintő vezetés és a kifogástalan műszaki háttér. A Hankook prémium nyári abroncsait kifejezetten úgy tervezték, hogy forró aszfalton és hirtelen érkező záporok idején egyaránt megbízható teljesítményt nyújtsanak, így ideális és megbízható felszereltséget biztosítanak a nyári utazások során.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Karrierváltás: a bruttó hazai átlagkeresetet is meghaladhatja a junior informatikusok kezdő fizetése
-
Zöld2 hét ago
Újabb fontos mérföldkövek a Schneider Electric fenntarthatósági programjában
-
Zöld2 hét ago
A klímaváltozás egyik építészeti válasza a tetőn születik
-
Ipar5 nap ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
-
Okoseszközök1 hét ago
ZTE Watch K1 Pro: gyerekekre szabott okostechnológia – biztonság az iskolakezdéshez
-
Ipar2 hét ago
A SUSE-t a vezetők közé sorolták a többfelhős konténerplatformokról szóló, 2025. 3. negyedévi elemzői értékelésben
-
Ipar2 hét ago
Már a könyvtárakat is karbonmentesítik a németek
-
Gazdaság2 hét ago
Panelek újabb reneszánsza: a leggyorsabban értékesíthető lakástípus