Okoseszközök
Óriási érdeklődéssel zárult a V4 Future Sports Festival
Szeptember 21. és 22. között a Hungexpo adott otthont a visegrádi régió nemzetközi e-sport tornájának, a V4 Future Sports Festivalnak.
A V4-ek küldöttjei és a meghívott sztárcsapatok két kiemelt játékban, míg a esemény látogatói négy másik játékban mérhették össze erejüket a rendezvény 350.000 euros összdíjazásáért.
A rendezvény hatalmas sikerrel zárult, hiszen a tavalyi rekordot megdöntve, két nap alatt több mint 21 ezren látogattak ki a helyszínre, és a még nem összesített statisztikák szerint több mint kétmillióan voltak kíváncsiak az élő közvetítésekre 6 különböző nyelven.
A V4 Future Sports Festival nagyközönség számára nyílt programját a szeptember 20-án megrendezett V4 Future Sports Conference nyitotta. A régiós e-sport szakmai konferencia legfőbb eredménye a V4 e-sport koalíció megalakítása, amelynek célja hosszútávú stratégiai együttműködés a V4 országok e-sport szövetségei között.
A hétvégén a színpadi versenyekkel folytatódott a fesztivál, ahol az Egymillióan a magyar esportért Egyesület két kiemelt sportágban (CS:GO, Fortnite) hirdetett versenyet, amelyre a négy országból online selejtezőkön keresztül lehetett bejutni – kivétel a Counter Strike:Global Offensive játék, amely európai selejtező ágával a kontinens többi csapata számára is lehetőséget biztosított.
A további 4 sport szimulációs játékokban (Gran Turismo Sport, Tekken, NBA2K20, FIFA) meghirdetett verseny különlegessége volt, hogy amatőr játékosok is megmérettethették magukat a különböző játékokban, ahol a Gran Turismo tíz helyszíni döntőse közül három magyar játékos is dobogóra állhatott, így sorrendben Blazsán Patrik, Báder Benjamin, illetve Tápai Ádám végzett az élen. A Tekken 7 versenyzői közül első helyen Maciej „Why” Stegienko, második helyen Bodor „Rich” Richárd és harmadik helyen Kokics „Flow” Imre végzett. Így az NBA 2K20 és Fifa mérkőzések nyerteseivel kiegészülve ők is kivehették a részüket a helyszíni versenyek 20 ezer eurós összdíjazásából.
A V4 Royale Fortnite versenyében szlovák játékosok vitték a prímet: a V4 regionális bajnokság iG.Fennix (Tomas Hutnik) és churaq iG.Dext (Norbert Paulovcak) szlovák páros győzelmével ért véget. A magyar sikernek is örülhettek a szurkolók, hiszen Mészárics Martin – PyKo & Kalauz Milán – Nova párosa a képzeletbeli dobogó második helyére állhattak fel.
A kvalifikációs szakaszt követő kétnapos megmérettetés legnagyobb érdeklődéssel várt és követett sportneme egyértelműen a CS:GO volt, amelynek minden fordulója a legnagyobb V4 Esports arénában kapott helyet. A szervezők a régió döntős csapatai mellet több, világszinten a top20-ba tartozó, vagy a V4 országokhoz valamilyen formában kötődő formációt is meghívtak a rendezvényre. Ilyen volt az elődöntők során meglepő vereséget szenvedő Made In Brazil (MIBR) csapata vagy az elődöntőben búcsúzó svéd Ninjas in Pyjamas alakulata.
A tavalyi évben a virtus.pro az egyik legismertebb játékos, Pasha vezényletvétel a második helyig jutott. Bár Pasha idén is ellátogatott a rendezvényre, ezúttal csak a lelátóról buzdította volt csapatát, hiszen karrierje utolsó mérkőzését a tavalyi V4 Future Sports Festen játszotta a Mousesports formációja ellen.
A teltház előtt megrendezett finálét dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter nyitotta meg. Hihetetlenül szoros küzdelemben végül a dán Tricked Esport vihette el trófeát, ez azonban egészen a harmadik kör legvégéig kérdéses volt, a Virtus.pro csapata a kezdeti hátránya után ugyanis nagyon gyorsan kezdte behozni lemaradását. Az összesen több mint három órás izgalmas mérkőzés utolsó körét végül 16-11-re nyerte a fiatal játékosokból álló Tricked Esport formációja, akinek egyik tagja, Bubzkji vihette haza a torna legjobb játékosának járó címet.
Az Egymillióan a magyar esportért Egyesület mindössze néhány hónap alatt világszínvonalú infrastruktúrát telepített a Hungexpó pavilonjaiba. Az építés során 340 m2 LED kivetítőt és közel 1 km optikai és 4,5 km UTP kábelt helyeztek ki, a Fortnite versenyekre pedig összesen 100 számítógépből álló hálózatot telepítettek egy négyemeletes színpadtérre. A V4 Future Sports Festival teljes versenyporgramja 6 játékban 8000 ezer nevezést regisztrálhattak a szervezők.
Az esemény látogatói számára a mérkőzések élményén kívül számos különlegességet tartogattak a szervezők: a PlayIT Show partnerségével expo és játékosvásár vaárta a videojátékok szerelmeseit, ahol az érdeklődők a retro játékoktól a legújabbakig mindent kipróbálhattak: egy külön versenysorozatban a leghíresebb futball szimulátor, a Fifa generációk különböző változatát kipróbálhatták, míg két standdal arrébb már a legmodernebb VR-technológiákkal találkozhattak.
Okoseszközök
Úszás után mobilozás: duplájára nőtt a hívásforgalom a Balaton-átúszáson
Több mint tízezer induló vett részt a 43. LIDL Balaton-átúszáson.
A Yettel adatai alapján az átúszás napján a révfülöpi rajtnál és a balatonboglári célban is jelentősen megnövekedett a hívás-, SMS- és adatforgalom az azt megelőző szombathoz képest: az indulásnál 70%-kal több hívást és 2,5x olyan hosszú beszélgetéseket mértek a Yettel hálózatán, mint egy átlagos napon.
Az átúszás Révfülöpről indult, ahol a hívásforgalom 70 százalékkal nőtt a Yettel előfizetők körében, SMS-ből pedig több mint kétszer annyi küldtek, mint egy héttel korábban, augusztus 2-án. Az átúszók és a nekik szurkolók ehhez képest is többet telefonáltak és üzentek: a célként kijelölt Balatonbogláron a hívások össz-időtartama két és félszeresére, az SMS-ek száma pedig 2,6-szorosára nőtt. Az adatforgalom is mindkét helyszínen emelkedett: Révfülöpön 10 százalékkal, míg Balatonbogláron 16 százalékkal az egy héttel korábban mérthez képest.
A Yettel a növekvő forgalmi igények kiszolgálására folyamatosan fejleszti Balaton környéki hálózatát, a 43. LIDL Balaton-átúszás idején pedig az eseményre koncentrált, megerősített mobilhálózati kapacitással gondoskodott arról, hogy minden résztvevő gond nélkül kapcsolatba léphessen szeretteivel. Az esemény kiemelt partnereként a mobilszolgáltató idén is számos aktivitással készült az átúszás napjára. Indulás előtt és a táv teljesítése után az úszók és a SUP-osok a Yettel 5G MobilPontnál azonnal felhívhatták ismerőseiket, hogy gyorsan megtalálják egymást vagy elújságolják az eredményeket – ezzel a lehetőséggel közel ezren éltek. A Yettel Hajrá Zónából – illetve online bárhonnan – szurkolói üzeneteket lehetett küldeni, a gyors hálózat segítségével pedig ezek a Balaton közepére is eljutottak, hogy mindenki ott szurkolhasson, ahol a leginkább szükség van rá. Több mint 1200 szurkoló üzenet érkezett, amelyek a versenyzők visszajelzése alapján féltávnál óriási motivációt és plusz erőt adtak.
Az eredményekből az is kiderül, hogy a vizsgált települések[1] közül a déli parton – mint például Siófokon, Fonyódon vagy Balatonlellén – általában több ideig telefonáltak a Yettel hálózatán, mint az északi parti településeken. A Yettel folyamatosan bővülő hálózatán az ügyfelek a Balaton környékén számos üdülőhelyen elérhetik a szupergyors 5G-szolgáltatást.
Fotókredit: BSI
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Hat EISA-díjat zsebelt be idén a Hisense
A Hisense ismét bizonyította vezető szerepét az audiovizuális technológiák terén: idén összesen hat rangos elismerést hozott el az EISA (Expert Imaging and Sound Association) nemzetközi díjátadójáról.
A szakmai zsűri három televíziót, két lézerprojektort és egy vezeték nélküli hangrendszert díjazott – ezzel tovább erősítve a márka törekvését, hogy világszerte a legjobb kép- és hangélményt nyújtsa a felhasználóknak.
Díjnyertes televíziók – új szinten a látvány és a hangzás
A Mini LED technológia páratlan kontrasztot, ragyogó színeket és kiemelkedő fényerőt biztosít, így minden képkocka életre kel. A Hi-View AI Engine PRO mesterséges intelligencia képkockánként elemzi és optimalizálja a bőrtónusokat, a mélységet és a grafikai részleteket, így még átlagos forrásanyagból is valósághű, élénk képet varázsol.
A játékrajongóknak a 165 Hz Game Mode Ultra, a beépített Multi-Channel Surround Sound, valamint a 100 colos modell mélynyomója kedvez– extra erőteljes basszussal.
A Hisense termékek közül ebben a kategóriában hármat is díjazott a zsűri:
- Hisense U8Q – EISA PREMIUM MINI LED TV 2025–2026
- Hisense 65” U7Q PRO – EISA BEST BUY MINI LED TV 2025–2026
- Hisense 100” U7Q – EISA BEST GIANT TV 2025–2026
Projektorok: óriásméretű 4K élmény, bárhol
Az egyre népszerűbb, hordozható projektorok mezőnyében is tarolt a Hisense:
- M2 Pro Smart Mini Projector – EISA BEST FAMILY PROJECTOR 2025–2026 – 4K AI Clarity technológiával akár 200 colos vetítési méretig kristálytiszta képet biztosít. A Pure Triple-Colour Laser technológia lenyűgöző színmélységet nyújt, míg az 1.0–1.3 optikai zoom rugalmas beállítást tesz lehetővé minőségromlás nélkül. A rugalmasan állítható vetítési méretnek köszönhetően (65-200 col) használhatjuk nappaliban, irodában, vagy akár kültéri mozizásnál is.
- PX3-PRO 4K Smart Laser Cinema – EISA UST PROJECTOR 2025–2026 – a Hisense fejlett LPU és háromlézeres rendszere lélegzetelállító képminőséget kínál. A Dolby Vision és Dolby Atmos támogatás, az Xbox-minősítés, az alacsony késleltetés (ALLM) és a MEMC technológia garantálja, hogy zavartalanul élvezzük a játékokat és a filmeket.
Vezeték nélküli hangzás: teljes szabadság, mozi-minőség
A hangtechnológiai kategóriában a HT SATURN Wireless Sound System nyerte el az EISA WIRELESS SURROUND SYSTEM 2025–2026 díjat. A négy hangfalból és mélynyomóból álló, teljesen vezetékmentes rendszer a Devialet hangmérnökei által hangolt Hi-Concerto technológiával a TV hangszóróival együtt teremt lenyűgöző, háromdimenziós hangteret.
A Dolby Atmos és DTS:X támogatás, valamint a 720 W összteljesítmény torzításmentes, mozi-szintű élményt kínál.
,,Ezek a díjak csak még inkább alátámasztják a Hisense elkötelezettségét az innováció és a kiváló minőség mellett. Büszkék vagyunk arra, hogy termékeink nemcsak a szakmai zsűri, hanem világszerte a felhasználók elismerését is kivívják. A fejlesztéseink célja, hogy a legújabb technológiákat a mindennapi élmények szolgálatába állítsuk – legyen szó otthoni szórakoztatásról, játékról vagy professzionális felhasználásról. Hiszünk abban, hogy a képi és hangélmény új szintre emelése valódi értéket ad a vásárlóinknak”
– emelte ki Füle Norbert, a Gorenje ügyvezető igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Magyarországra is megérkezik a Samsung Odyssey OLED G6
A Samsung bejelentette az 500 Hz-es OLED játékmonitora nemzetközi bevezetését, az Odyssey OLED G6 Magyarországon is elérhetővé válik augusztus közepétől.
Ez az úttörő készülék a gaming kijelzők új korszakát hozhatja el a 0,03ms (GTG) válaszidővel és QD-OLED QHD felbontással.
A Samsung a nemzetközi játékmonitor-piac, valamint az OLED gaming monitorok élvonalbeli szereplőjeként, az új Odyssey OLED G6 modellel új szintre emelheti a játékélményt.
„A Samsung továbbra is élen jár a gaming monitorok piacán, és olyan újításokat kínál, amelyek újraértelmezhetik a játékélményt – mondta Hoon Chung, a Samsung vizuális kijelzők üzletágának ügyvezető alelnöke. – Az első 500 Hz-es OLED gaming monitorunkkal, az Odyssey OLED G6-tal, növeljük a teljesítményt, a képminőséget és a valósághű élményt, ezzel a kijelzőtechnológia következő generációját kínálva a gamereknek világszerte.”
Páratlan sebesség és kiemelkedő látvány
A 27 colos Odyssey OLED G6 (G60SF modell) újradefiniálhatja játékélményt. A vállalat első, 500 Hz-es képfrissítési frekvenciával érkező kijelzője a 0,03 ezredmásodperces (GTG) válaszidővel és a QD-OLED technológiával támogatott QHD (2560×1440) felbontással lehetővé teheti, hogy a játék még a legdinamikusabb jeleneteknél is zökkenőmentes és éles maradjon.
A monitor VESA DisplayHDR True Black 500 minősítéssel rendelkezik, amely tanúsítja, hogy a kijelző élénk színeket és a mély, valódi feketét jeleníthet meg. Az Odyssey OLED G6 modellek NVIDIA G-SYNC kompatibilitással és AMD FreeSync™ Premium Pro támogatással érkeznek az egyenletes, szakadásmentes játékélmény érdekében.
Hosszú játékidő valósághű képekkel
Az Odyssey OLED G6 gaming monitort azoknak tervezték, akik hosszú játékmenetek során is megbízható, kiemelkedő teljesítményt keresnek. Az 1000 nit csúcsfényerőnek és a Samsung Tükröződésmentes (Glare Free) technológiájának köszönhetően a gamerek csupán minimális fényvisszaverődést tapasztalhatnak a képernyőn, így kizárólag a játékra koncentrálhatnak. A vizuális minőség hosszú távú megőrzése érdekében a monitor OLED Safeguard+ védelemmel rendelkezik, amely még hosszú időn át tartó használat során is segíthet megakadályozni a beégést.
Az Odyssey OLED G6 Pantone Hitelesített tanúsítvánnyal rendelkezik, ami rendkívül pontos színvisszaadásról biztosítja a felhasználókat, ráadásul képes megjeleníteni a Pantone könyvtárában található több mint 2100 színt és több mint 110 bőrtónusárnyalatot. Ragyogó QD-OLED kijelzőjével a monitor élénk, élethű képeket nyújthat, amelyek a fejlesztők elképzeléseinek megfelelően keltik életre a játékvilágokat.
Elérhetőség
Az új Odyssey OLED G6 augusztus 11-től érkezik Magyarországra, a Samsung webáruházban 429 900 forintos ajánlott fogyasztói áron elérhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 nap ago
Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat
-
Ipar2 hét ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
-
Gazdaság2 hét ago
Soha nem volt még ekkora a hitelkártya tartozás
-
Okoseszközök2 hét ago
Magyarországra is megérkezik a Samsung Odyssey OLED G6
-
Mozgásban1 hét ago
Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin
-
Tippek2 hét ago
A budapesti Startup Világbajnoksággal indul az őszi szezon
-
Tippek2 hét ago
Augusztus végéig köthetnek szerződést a cégek a kiberbiztonsági auditról
-
Gazdaság3 nap ago
Több milliós megtakarítás: még ingatlanár-robbanáskor is verhetetlen lesz a 3 százalékos lakáshitel