Connect with us

Okoseszközök

Kínai cserekijelzőt az iPhone-ba? Gyakran nincs más választásunk!

Az Apple termékei, de különösen az iPhone okostelefonok már évek óta egyfajta státuszszimbólumként vannak jelen a piacon, ezáltal sokan csak azért vásárolják őket, mert a hírességek is ezekre esküsznek, vagy mert sokkal drágábbak és értéktartóbbak, mint a legtöbb hasonló kaliberű, ámde Androidot futtató készülék.

Noha a trend már-már kézzelfogható, azért az egyes iPhone-modellek népszerűségének rengeteg logikus magyarázata is van. A nagyszerű dizájn, a könnyen szerelhető hardverkészlet, a saját tervezésű hardverelemek, vagy az ezekre optimalizált stabilabb és biztonságosabb operációs rendszer például kivétel nélkül ebbe a kategóriába sorolhatók. Ezek a tulajdonságok mind hozzájárulnak a magas vételárhoz, ami mellett azt is tudni kell, hogy probléma esetén a javítási költségek úgyszintén prémium szintet képviselnek.

Rengeteg szerviz trükközik itthon

Mivel egy közönséges kijelző cseréje akár egy vadonatúj Android OS-re épülő okostelefon árába kerülhet, ezért Magyarországon is egyre több szerviz vet be különféle trükköket annak érdekében, hogy olcsóbban kínálhassa szolgáltatásait, mint a nevesebb, ezáltal megbízhatóbb szerelőműhelyek. Sokaknak már az is elegendő, ha tízezer forinttal kevesebbet kell fizetniük az elvégzett munkáért, bátran ugranak bele a felkínálkozó lehetőségbe, miközben fel sem merül bennük, hogy az alacsonyabb ár nem a szakemberek fizetéséből kerül levonásra, hanem a beszerelt cseretermék minőségén lesz észrevehető.

Itt érkeztünk el a hazai iPhone szervizek egy jelentős részének legnagyobb problémájához, az utángyártott alkatrészek minőségéhez. Azt ugyanis határozottan ki kell jelenteni, hogy minden egyes Apple okostelefonba szerelt cserekijelző Kínából származik – mint a készülék legtöbb alkotóeleme –, tehát alapvetően nem a célországgal van probléma, sokkal inkább azzal, hogy milyen nagy minőségbeli eltérések vannak az utólag gyártott alkatrészek között. Első ránézésre talán nem is észrevehető ez a differencia, azonban a panelek teljesítménye, színhűsége, tapintása és élettartama rendszeresen bebizonyítja, hogy az olcsó húsnak mindig híg a leve.

Nyilván nem arról van szó, hogy az iPhone-tulajdonosok direkt rossz minőségű alkatrészt akarnak vásárolni maguknak meghibásodás esetén, sokkal inkább arról, hogy csak a munka végösszegét nézik, azt viszont már nem – hiszen nincs rálátásuk a dologra –, hogy milyen gyártmányú, honnan származó cseredarab kerül szeretett készülékükbe. Emiatt az olcsóbb javítás gyakran újabb meghibásodáshoz vezet, újabb cserét tesz indokolttá, vagyis az egész folyamat egy ördögi körré alakul, aminek óriási ráfizetés lesz az eredménye.

iSamurai iphone2

Nem a kínai kijelző a probléma

Az elhangzottak alapján sokan talán azt a következtetést vonták le, hogy egy meghibásodott iPhone-kijelző esetében nem szabad olyan szervizt választani, ahol kínai panelekkel dolgoznak. Ez ebben a formában azonban óriási tévedés – világított rá Nagy Gábor, a budapesti iSamurai Apple Szerviz és Kereskedés tulajdonosa, akitől megtudtuk, hogy kizárólag az iPhone 7 esetében 14 eltérő gyártmányú cserekijelző van a piacon, melyek mindegyikét Kínából szerzik be a magyar javítóműhelyek is, de közülük csak néhány biztosítja azt a minőséget, amit az Apple gyárilag beszerelt paneljeitől elvárhatunk.

Kevesen tudják ugyanis, hogy bár az Apple egy amerikai vállalat, a legtöbb termékük viszont főként Kínában készül, tehát nem meglepő, hogy a cserekijelzők is onnan érkeznek. Köztudott viszont, hogy az ázsiai országban szinte mindent hamisítanak, tehát ma már sokkal több a rosszabb minőségű hardver, mint azok, amelyek megfelelnek a gyári előírásoknak. Nagy Gábor szerint a helyzet a jövőben tovább romolhat, mert „egyre több kínai gyártó szakosodik olcsóbb, gyengébb minőségű iPhone kijelzőkre.”

Nagyobb a baj a szerviztulajdonos szerint, hogy néhány kínai gyártó még a nagykereket is átveri:

„Jelenleg sajnos egyedül a szervizek felelőssége, hogy kiszűrjék ezeket a piacot elárasztó, rossz minőségű kijelzőket. Ez minden esetben nagy tapasztalatot igényel, valamint sok utánajárást, hiszen a termékek minőségellenőrzésére folyamatosan szükség van, amit itthon kizárólag a nagyobb szervizek tudnak elvégezni – természetesen a reklamációval egyetemben. Emiatt van az, hogy a kisebb műhelyek gyakran nem is tudják, hogy rossz kvalitású panellel dolgoznak, vagy ha rájönnek, akkor sem tudnak mit kezdeni a dologgal.”

Csak a legnagyobb szervizek tudnak minőséget garantálni

Természetesen itthon is megjelentek azok a javítóműhelyek, akik kifejezetten és tudatosan arra építenek, hogy a rossz minőségű, ámde alacsony árú cseretermékekkel megfogják a leendő ügyfeleket, hiszen jelenleg nem létezik más opció arra, hogy fel tudják venni a versenyt a nagyobbakkal. Emiatt van az, hogy sok helyen kizárólag bizonyos alkatrészek meghibásodását vállalják – főként kijelzőkét és akkumulátorokét –, hiszen ezek azok az összetevők, melyekből léteznek olcsó, rosszabb minőségű másolatok, cseréjük pedig nem igényel különösebb szerszámokat vagy szakértelmet, tehát a szerelés az átlaghoz mérten alacsony áron teljesíthető.

Ezek az alkatrészek azonban a tapasztalatok alapján nem bírják sokáig, továbbá a kijelzők sem hozzák azt a színhűséget, mint a drágább, de jó minőségű panelek, az akkumulátorok pedig nélkülözik azokat a biztonsági elemeket vagy technológiákat, melyek megakadályozzák az esetleges túlmelegedést vagy kigyulladást. Az ilyen javítások hosszabb távon mindig extra költségeket jelentenek majd a gyenge minőség miatt, amit az átlagos felhasználók nehezen szűrnek ki, így Nagy Gábor szerint sem egyszerű feladat ma Magyarországon megfelelő iPhone szervizt találni magunknak.

Mint enyhe iróniával megjegyezte: „itthon mindenki gyári alkatrészeket használ, piacvezető árakkal dolgozik, és sokkal jobb a másiknál. Az olyan nagyobb szervizek, mint amilyen az iSamurai is, egyszerűen nem engedhetjük meg maguknak, hogy gyenge minőségű összetevőket használjunk. Ezzel mi teljesen aláásnánk az évek alatt felépített jó hírnevünket, és a rengeteg visszajáró ügyfél, vagy a számtalan internetes pozitív megnyilvánulás azt mutatja, hogy jó úton járunk ezzel a szemléletmóddal. Ha tehát jó szervizt akarunk választani, akkor a kiszemelt általános megítélése, avagy a többi vásárló véleménye után soha ne az alacsony árakat nézzük, mert az a legtöbb esetben egyet jelent a minőségi problémákkal, amire később többszörösen is ráfizethetünk.”

Okoseszközök

Úszás után mobilozás: duplájára nőtt a hívásforgalom a Balaton-átúszáson

Több mint tízezer induló vett részt a 43. LIDL Balaton-átúszáson.

A Yettel adatai alapján az átúszás napján a révfülöpi rajtnál és a balatonboglári célban is jelentősen megnövekedett a hívás-, SMS- és adatforgalom az azt megelőző szombathoz képest: az indulásnál 70%-kal több hívást és 2,5x olyan hosszú beszélgetéseket mértek a Yettel hálózatán, mint egy átlagos napon.

Az átúszás Révfülöpről indult, ahol a hívásforgalom 70 százalékkal nőtt a Yettel előfizetők körében, SMS-ből pedig több mint kétszer annyi küldtek, mint egy héttel korábban, augusztus 2-án. Az átúszók és a nekik szurkolók ehhez képest is többet telefonáltak és üzentek: a célként kijelölt Balatonbogláron a hívások össz-időtartama két és félszeresére, az SMS-ek száma pedig 2,6-szorosára nőtt. Az adatforgalom is mindkét helyszínen emelkedett: Révfülöpön 10 százalékkal, míg Balatonbogláron 16 százalékkal az egy héttel korábban mérthez képest.

A Yettel a növekvő forgalmi igények kiszolgálására folyamatosan fejleszti Balaton környéki hálózatát, a 43. LIDL Balaton-átúszás idején pedig az eseményre koncentrált, megerősített mobilhálózati kapacitással gondoskodott arról, hogy minden résztvevő gond nélkül kapcsolatba léphessen szeretteivel. Az esemény kiemelt partnereként a mobilszolgáltató idén is számos aktivitással készült az átúszás napjára. Indulás előtt és a táv teljesítése után az úszók és a SUP-osok a Yettel 5G MobilPontnál azonnal felhívhatták ismerőseiket, hogy gyorsan megtalálják egymást vagy elújságolják az eredményeket – ezzel a lehetőséggel közel ezren éltek. A Yettel Hajrá Zónából – illetve online bárhonnan – szurkolói üzeneteket lehetett küldeni, a gyors hálózat segítségével pedig ezek a Balaton közepére is eljutottak, hogy mindenki ott szurkolhasson, ahol a leginkább szükség van rá. Több mint 1200 szurkoló üzenet érkezett, amelyek a versenyzők visszajelzése alapján féltávnál óriási motivációt és plusz erőt adtak.

Az eredményekből az is kiderül, hogy a vizsgált települések[1] közül a déli parton – mint például Siófokon, Fonyódon vagy Balatonlellén – általában több ideig telefonáltak a Yettel hálózatán, mint az északi parti településeken. A Yettel folyamatosan bővülő hálózatán az ügyfelek a Balaton környékén számos üdülőhelyen elérhetik a szupergyors 5G-szolgáltatást.

Fotókredit: BSI


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hat EISA-díjat zsebelt be idén a Hisense

A Hisense ismét bizonyította vezető szerepét az audiovizuális technológiák terén: idén összesen hat rangos elismerést hozott el az EISA (Expert Imaging and Sound Association) nemzetközi díjátadójáról.

A szakmai zsűri három televíziót, két lézerprojektort és egy vezeték nélküli hangrendszert díjazott – ezzel tovább erősítve a márka törekvését, hogy világszerte a legjobb kép- és hangélményt nyújtsa a felhasználóknak.

Díjnyertes televíziók – új szinten a látvány és a hangzás

A Mini LED technológia páratlan kontrasztot, ragyogó színeket és kiemelkedő fényerőt biztosít, így minden képkocka életre kel. A Hi-View AI Engine PRO mesterséges intelligencia képkockánként elemzi és optimalizálja a bőrtónusokat, a mélységet és a grafikai részleteket, így még átlagos forrásanyagból is valósághű, élénk képet varázsol.

A játékrajongóknak a 165 Hz Game Mode Ultra, a beépített Multi-Channel Surround Sound, valamint a 100 colos modell mélynyomója kedvez– extra erőteljes basszussal.

A Hisense termékek közül ebben a kategóriában hármat is díjazott a zsűri:

  • Hisense U8Q – EISA PREMIUM MINI LED TV 2025–2026
  • Hisense 65” U7Q PRO – EISA BEST BUY MINI LED TV 2025–2026
  • Hisense 100” U7Q – EISA BEST GIANT TV 2025–2026

Projektorok: óriásméretű 4K élmény, bárhol

Az egyre népszerűbb, hordozható projektorok mezőnyében is tarolt a Hisense:

  • M2 Pro Smart Mini Projector – EISA BEST FAMILY PROJECTOR 2025–2026 – 4K AI Clarity technológiával akár 200 colos vetítési méretig kristálytiszta képet biztosít. A Pure Triple-Colour Laser technológia lenyűgöző színmélységet nyújt, míg az 1.0–1.3 optikai zoom rugalmas beállítást tesz lehetővé minőségromlás nélkül. A rugalmasan állítható vetítési méretnek köszönhetően (65-200 col) használhatjuk nappaliban, irodában, vagy akár kültéri mozizásnál is.
  • PX3-PRO 4K Smart Laser Cinema – EISA UST PROJECTOR 2025–2026 – a Hisense fejlett LPU és háromlézeres rendszere lélegzetelállító képminőséget kínál. A Dolby Vision és Dolby Atmos támogatás, az Xbox-minősítés, az alacsony késleltetés (ALLM) és a MEMC technológia garantálja, hogy zavartalanul élvezzük a játékokat és a filmeket.

Vezeték nélküli hangzás: teljes szabadság, mozi-minőség

A hangtechnológiai kategóriában a HT SATURN Wireless Sound System nyerte el az EISA WIRELESS SURROUND SYSTEM 2025–2026 díjat. A négy hangfalból és mélynyomóból álló, teljesen vezetékmentes rendszer a Devialet hangmérnökei által hangolt Hi-Concerto technológiával a TV hangszóróival együtt teremt lenyűgöző, háromdimenziós hangteret.
A Dolby Atmos és DTS:X támogatás, valamint a 720 W összteljesítmény torzításmentes, mozi-szintű élményt kínál.

,,Ezek a díjak csak még inkább alátámasztják a Hisense elkötelezettségét az innováció és a kiváló minőség mellett. Büszkék vagyunk arra, hogy termékeink nemcsak a szakmai zsűri, hanem világszerte a felhasználók elismerését is kivívják. A fejlesztéseink célja, hogy a legújabb technológiákat a mindennapi élmények szolgálatába állítsuk – legyen szó otthoni szórakoztatásról, játékról vagy professzionális felhasználásról. Hiszünk abban, hogy a képi és hangélmény új szintre emelése valódi értéket ad a vásárlóinknak

– emelte ki Füle Norbert, a Gorenje ügyvezető igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Magyarországra is megérkezik a Samsung Odyssey OLED G6

A Samsung bejelentette az 500 Hz-es OLED játékmonitora nemzetközi bevezetését, az Odyssey OLED G6 Magyarországon is elérhetővé válik augusztus közepétől.

Ez az úttörő készülék a gaming kijelzők új korszakát hozhatja el a 0,03ms (GTG) válaszidővel és QD-OLED QHD felbontással.

A Samsung a nemzetközi játékmonitor-piac, valamint az OLED gaming monitorok élvonalbeli szereplőjeként, az új Odyssey OLED G6 modellel új szintre emelheti a játékélményt.

„A Samsung továbbra is élen jár a gaming monitorok piacán, és olyan újításokat kínál, amelyek újraértelmezhetik a játékélményt – mondta Hoon Chung, a Samsung vizuális kijelzők üzletágának ügyvezető alelnöke. – Az első 500 Hz-es OLED gaming monitorunkkal, az Odyssey OLED G6-tal, növeljük a teljesítményt, a képminőséget és a valósághű élményt, ezzel a kijelzőtechnológia következő generációját kínálva a gamereknek világszerte.”

Páratlan sebesség és kiemelkedő látvány

A 27 colos Odyssey OLED G6 (G60SF modell) újradefiniálhatja játékélményt. A vállalat első, 500 Hz-es képfrissítési frekvenciával érkező kijelzője a 0,03 ezredmásodperces (GTG) válaszidővel és a QD-OLED technológiával támogatott QHD (2560×1440) felbontással lehetővé teheti, hogy a játék még a legdinamikusabb jeleneteknél is zökkenőmentes és éles maradjon.

A monitor VESA DisplayHDR True Black 500 minősítéssel rendelkezik, amely tanúsítja, hogy a kijelző élénk színeket és a mély, valódi feketét jeleníthet meg. Az Odyssey OLED G6 modellek NVIDIA G-SYNC kompatibilitással és AMD FreeSync™ Premium Pro támogatással érkeznek az egyenletes, szakadásmentes játékélmény érdekében.

Hosszú játékidő valósághű képekkel

Az Odyssey OLED G6 gaming monitort azoknak tervezték, akik hosszú játékmenetek során is megbízható, kiemelkedő teljesítményt keresnek. Az 1000 nit csúcsfényerőnek és a Samsung Tükröződésmentes (Glare Free) technológiájának köszönhetően a gamerek csupán minimális fényvisszaverődést tapasztalhatnak a képernyőn, így kizárólag a játékra koncentrálhatnak. A vizuális minőség hosszú távú megőrzése érdekében a monitor OLED Safeguard+ védelemmel rendelkezik, amely még hosszú időn át tartó használat során is segíthet megakadályozni a beégést.

Az Odyssey OLED G6 Pantone Hitelesített tanúsítvánnyal rendelkezik, ami rendkívül pontos színvisszaadásról biztosítja a felhasználókat, ráadásul képes megjeleníteni a Pantone könyvtárában található több mint 2100 színt és több mint 110 bőrtónusárnyalatot. Ragyogó QD-OLED kijelzőjével a monitor élénk, élethű képeket nyújthat, amelyek a fejlesztők elképzeléseinek megfelelően keltik életre a játékvilágokat.

Elérhetőség

Az új Odyssey OLED G6 augusztus 11-től érkezik Magyarországra, a Samsung webáruházban 429 900 forintos ajánlott fogyasztói áron elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss