Az Apple termékei, de különösen az iPhone okostelefonok már évek óta egyfajta státuszszimbólumként vannak jelen a piacon, ezáltal sokan csak azért vásárolják őket, mert a hírességek is ezekre esküsznek, vagy mert sokkal drágábbak és értéktartóbbak, mint a legtöbb hasonló kaliberű, ámde Androidot futtató készülék.
Noha a trend már-már kézzelfogható, azért az egyes iPhone-modellek népszerűségének rengeteg logikus magyarázata is van. A nagyszerű dizájn, a könnyen szerelhető hardverkészlet, a saját tervezésű hardverelemek, vagy az ezekre optimalizált stabilabb és biztonságosabb operációs rendszer például kivétel nélkül ebbe a kategóriába sorolhatók. Ezek a tulajdonságok mind hozzájárulnak a magas vételárhoz, ami mellett azt is tudni kell, hogy probléma esetén a javítási költségek úgyszintén prémium szintet képviselnek.
Rengeteg szerviz trükközik itthon
Mivel egy közönséges kijelző cseréje akár egy vadonatúj Android OS-re épülő okostelefon árába kerülhet, ezért Magyarországon is egyre több szerviz vet be különféle trükköket annak érdekében, hogy olcsóbban kínálhassa szolgáltatásait, mint a nevesebb, ezáltal megbízhatóbb szerelőműhelyek. Sokaknak már az is elegendő, ha tízezer forinttal kevesebbet kell fizetniük az elvégzett munkáért, bátran ugranak bele a felkínálkozó lehetőségbe, miközben fel sem merül bennük, hogy az alacsonyabb ár nem a szakemberek fizetéséből kerül levonásra, hanem a beszerelt cseretermék minőségén lesz észrevehető.
Itt érkeztünk el a hazai iPhone szervizek egy jelentős részének legnagyobb problémájához, az utángyártott alkatrészek minőségéhez. Azt ugyanis határozottan ki kell jelenteni, hogy minden egyes Apple okostelefonba szerelt cserekijelző Kínából származik – mint a készülék legtöbb alkotóeleme –, tehát alapvetően nem a célországgal van probléma, sokkal inkább azzal, hogy milyen nagy minőségbeli eltérések vannak az utólag gyártott alkatrészek között. Első ránézésre talán nem is észrevehető ez a differencia, azonban a panelek teljesítménye, színhűsége, tapintása és élettartama rendszeresen bebizonyítja, hogy az olcsó húsnak mindig híg a leve.
Nyilván nem arról van szó, hogy az iPhone-tulajdonosok direkt rossz minőségű alkatrészt akarnak vásárolni maguknak meghibásodás esetén, sokkal inkább arról, hogy csak a munka végösszegét nézik, azt viszont már nem – hiszen nincs rálátásuk a dologra –, hogy milyen gyártmányú, honnan származó cseredarab kerül szeretett készülékükbe. Emiatt az olcsóbb javítás gyakran újabb meghibásodáshoz vezet, újabb cserét tesz indokolttá, vagyis az egész folyamat egy ördögi körré alakul, aminek óriási ráfizetés lesz az eredménye.
Nem a kínai kijelző a probléma
Az elhangzottak alapján sokan talán azt a következtetést vonták le, hogy egy meghibásodott iPhone-kijelző esetében nem szabad olyan szervizt választani, ahol kínai panelekkel dolgoznak. Ez ebben a formában azonban óriási tévedés – világított rá Nagy Gábor, a budapesti iSamurai Apple Szerviz és Kereskedés tulajdonosa, akitől megtudtuk, hogy kizárólag az iPhone 7 esetében 14 eltérő gyártmányú cserekijelző van a piacon, melyek mindegyikét Kínából szerzik be a magyar javítóműhelyek is, de közülük csak néhány biztosítja azt a minőséget, amit az Apple gyárilag beszerelt paneljeitől elvárhatunk.
Kevesen tudják ugyanis, hogy bár az Apple egy amerikai vállalat, a legtöbb termékük viszont főként Kínában készül, tehát nem meglepő, hogy a cserekijelzők is onnan érkeznek. Köztudott viszont, hogy az ázsiai országban szinte mindent hamisítanak, tehát ma már sokkal több a rosszabb minőségű hardver, mint azok, amelyek megfelelnek a gyári előírásoknak. Nagy Gábor szerint a helyzet a jövőben tovább romolhat, mert „egyre több kínai gyártó szakosodik olcsóbb, gyengébb minőségű iPhone kijelzőkre.”
Nagyobb a baj a szerviztulajdonos szerint, hogy néhány kínai gyártó még a nagykereket is átveri:
„Jelenleg sajnos egyedül a szervizek felelőssége, hogy kiszűrjék ezeket a piacot elárasztó, rossz minőségű kijelzőket. Ez minden esetben nagy tapasztalatot igényel, valamint sok utánajárást, hiszen a termékek minőségellenőrzésére folyamatosan szükség van, amit itthon kizárólag a nagyobb szervizek tudnak elvégezni – természetesen a reklamációval egyetemben. Emiatt van az, hogy a kisebb műhelyek gyakran nem is tudják, hogy rossz kvalitású panellel dolgoznak, vagy ha rájönnek, akkor sem tudnak mit kezdeni a dologgal.”
Csak a legnagyobb szervizek tudnak minőséget garantálni
Természetesen itthon is megjelentek azok a javítóműhelyek, akik kifejezetten és tudatosan arra építenek, hogy a rossz minőségű, ámde alacsony árú cseretermékekkel megfogják a leendő ügyfeleket, hiszen jelenleg nem létezik más opció arra, hogy fel tudják venni a versenyt a nagyobbakkal. Emiatt van az, hogy sok helyen kizárólag bizonyos alkatrészek meghibásodását vállalják – főként kijelzőkét és akkumulátorokét –, hiszen ezek azok az összetevők, melyekből léteznek olcsó, rosszabb minőségű másolatok, cseréjük pedig nem igényel különösebb szerszámokat vagy szakértelmet, tehát a szerelés az átlaghoz mérten alacsony áron teljesíthető.
Ezek az alkatrészek azonban a tapasztalatok alapján nem bírják sokáig, továbbá a kijelzők sem hozzák azt a színhűséget, mint a drágább, de jó minőségű panelek, az akkumulátorok pedig nélkülözik azokat a biztonsági elemeket vagy technológiákat, melyek megakadályozzák az esetleges túlmelegedést vagy kigyulladást. Az ilyen javítások hosszabb távon mindig extra költségeket jelentenek majd a gyenge minőség miatt, amit az átlagos felhasználók nehezen szűrnek ki, így Nagy Gábor szerint sem egyszerű feladat ma Magyarországon megfelelő iPhone szervizt találni magunknak.
Mint enyhe iróniával megjegyezte: „itthon mindenki gyári alkatrészeket használ, piacvezető árakkal dolgozik, és sokkal jobb a másiknál. Az olyan nagyobb szervizek, mint amilyen az iSamurai is, egyszerűen nem engedhetjük meg maguknak, hogy gyenge minőségű összetevőket használjunk. Ezzel mi teljesen aláásnánk az évek alatt felépített jó hírnevünket, és a rengeteg visszajáró ügyfél, vagy a számtalan internetes pozitív megnyilvánulás azt mutatja, hogy jó úton járunk ezzel a szemléletmóddal. Ha tehát jó szervizt akarunk választani, akkor a kiszemelt általános megítélése, avagy a többi vásárló véleménye után soha ne az alacsony árakat nézzük, mert az a legtöbb esetben egyet jelent a minőségi problémákkal, amire később többszörösen is ráfizethetünk.”
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.
A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével.
A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.
Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.
A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.
Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.
„A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!”
– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.
A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.
Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.
A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.
A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.
A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.
A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.
A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.
További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.
A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.
A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.
Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.
Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights
Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.
Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:
„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra.Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében.A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt.Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”
„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része”
– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.
„Mivelaz online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása.Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként.Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”
Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!