Gazdaság
Professzionális 4K nagylátószögű kamera – Panasonic AG-CX10
A Panasonic bejelentette a videoipar három legkisebb és legkönnyebb*1 professzionális 4K 60p videokameráját nagylátószögű, 25 mm-es*2 objektívvel és 24x optikai zoommal
A Panasonic bejelentette a videoipar három legkisebb és legkönnyebb*1 professzionális 4K 60p videokameráját. A professzionális felhasználók elvárásainak megfelelő, kompakt méretű és felvétel közbeni mobilitást és hordozhatóságot biztosító videokamerák kiváló minőségű 4K 60p videorögzítést tesznek lehetővé. A nagylátószögű, 25 mm-es objektív és a 32x i.ZOOM (4K felvétel) kimagasló optikai teljesítményt nyújt, a Panasonic exkluzív, kiváló pontosságú autofókusza pedig gyors és precíz fókuszálást biztosít 4K és Full HD felvételeknél is. Az új modellek számos professzionális funkciót is tartogatnak, például két manuális gyűrűt, ND-szűrőt, beépített LED-videofényt*3 és 24-bites, nagy felbontású, lineáris PCM hangrögzítést. Videorögzítéshez az új modellek támogatják a 4:2:2 10-bites belső felvételt*4 és az új, kimagasló hatékonyságú HEVC kodeket. Számos különböző kiváló felvételformátum közül lehet választani. A beépített Wi-Fi-vel közvetlenül a videokameráról lehet HD Live Streaminget indítani.
Ráadásul a Panasonic AG-CX10 támogatja a műsorszolgáltatók által használt P2 MXF fájlformátumot is.Az Ethernet HD Live Streaming és NDI|HX kompatibilis IP-csatlakozás is adott és élő közvetítésekhez is rendelkezésre áll a csatlakoztathatóság.
A Panasonic továbbra is képes széles körben kiszolgálni a videokészítők igényeit a külső helyszínen filmet forgató rendezőktől kezdve a hírtudósítókon át egészen az igényes amatőr videósokig, akik 4K tartalmakat akarnak rögzíteni.
*1 A 4K 60p felvételre képes, integrált objektíves videokamerák között (2020 január 6-i állapot, Panasonic kutatás).
*2 35 mm-es rendszer egyenérték
*3 Kivéve a HC-X1500 modellnél.
*4 Akár 4K 30p
Kimagasló optikai teljesítmény a precíz felvételekhez
Az integrált objektív figyelemreméltó 24x optikai zoomot nyújt 25 mm-es nagylátószögtől 600 mm-es* tele gyújtótávolságig Az i.ZOOM 4K felbontásnál 32x, FHD felbontásnál 48x nagyítást ér el. A 4-Drive lencserendszer úgy éri el a kompakt készülékkel a 24x optikai zoomot, hogy egymástól függetlenül mozgatja a négy lencsecsoportot.
A Leica Camera AG objektívfelbontásra, kontrasztra és egyéb paraméterekre kiterjedő szigorú vizsgálatán megfelelő LEICA Dicomar objektív lélegzetelállítóan gyönyörű képeket alkot, miközben kiszűri a becsillanást és a szellemképet. Két manuális gyűrű is található az objektíven: az egyik fókuszáláshoz, a másik pedig a zoom illetve a rekesz állításához. A manuális gyűrűk különböző kialakításúak, hogy pusztán tapintás alapján is tévesztés nélkül lehessen alkalmazni őket. Az ND-szűrőket 1/4, 1/16, 1/64 és víztiszta értékkel lehet használni. Az újonnan bevezetett üveg pedig véd a napfény által létrejött kondenzáció miatt bekövetkező perzselés ellen.
* 35 mm-es rendszer egyenérték
Kimagasló sebességű, kimagasló pontosságú autofókusz, arcfelismerő AF/AE funkcióval
Élvonalbeli fókuszálási sebesség, stabilitás és követési teljesítmény 4K és Full HD felvételeknél az arcfelismerő AF/AE és a precíz fókuszmotor együttműködésének köszönhetően. Az arcfelismerő AF/AE pontos fókuszálást és megfelelő expozíciót biztosít az alanynak. Ráadásul az LCD kijelző érintésével a színfelismerő alanykövetés is aktiválható, ami még pontosabb követést biztosít.
5-tengelyes HYBRID O.I.S. a stabil képrögzítéshez
Az O.I.S. (optikai képstabilizátor) mellett UHD és FHD módban is üzemel az elektronikus képstabilizáció, így a rendszer 5 tengelyen érzékeli és korrigálja a kézremegést beleértve a forgási elmosódást is. Ez a képesség nagy fokú korrigálási képességet biztosít instabil felvételi körülmények között, így például alacsony vagy magas szögből történő videorögzítésnél. A Ball O.I.S rendszer csökkenti a súrlódást a meghajtó motornál, így egészen enyhe kézremegésnél is képes finom korrigálást végezni. Ennek köszönhetően remegésmentes, gyönyörű képek születnek akár 24x zoom mellett is.
Kompakt kameraméret 4K/60p funkcióval a hőelvezető kialakításnak köszönhetően
A hőelvezető kialakítás és az újonnan kifejlesztett, keskeny ventilátor tette lehetővé, hogy a videoipar legkisebb méretű és legkönnyebb, integrált objektívvel rendelkező videokameráját hozzák létre, amely 4K 60p felvételre is képes. A rendszer levegőt szív a hátsó panel felől és hatékonyan vezeti el a hőt az elülső panelen, így akár nagyon hosszú időtartamú felvételeket is lehet készíteni.
Kiváló minőségű felvételek többféle üzemmóddal
A LUMIX fényképezőgépekhez kifejlesztett Venus Engine képfeldolgozó áramkör most jelent meg először videokamerákban is. Ez teszi lehetővé a 4:2:2 10-bites belső felvételt maximum 29,98p képrátával UHD felbontásban és maximum 59,97p képrátával FHD felbontásban.
10-bites felvételi módban a videokamera 4K 60p 4:2:2 10-bites videót továbbít HDMI-kimeneten, ami lehetővé teszi, hogy egy csatlakoztatott külső videorögzítő eszköz kiváló képminőséget vegyen fel. Az új, rendkívül hatékony HEVC videorögzítést (LongGOP/10-bites 4:2:0/MOV) is támogatja a kamera, így 200 Mbps bitrátával lehet 59,97p minőségben rögzíteni a videókat. Fájlformátumok tekintetében a MOV, MP4 és AVCHD fájlokon kívül az AG-CX10 a műsorszolgáltató vágórendszerek számára ideális P2 MXF formátumot és az AVC-Intra/AVC-LongG kodekeket is támogatja.
* AVC-Intra100/50 kodek támogatása is a tervek között szerepel A P2 formátumokban történő videorögzítéshez microP2 kártya szükséges.
A szuper lassított felvételek megnövelik a képek kifejezőerejét
Full HD módban a lassított felvétel 120 fps (59.94 Hz-en)/100 fps (50 Hz-en) képrátával érhető el. A 10-bites felvételt is támogatja a videokamera és képkivágás nélküli teljes képmezős videorögzítést nyújt nagy képráta mellett is. Az autofókusz szuper lassított felvételek közben is használható.
Professzionális operatőri munkát segítő kialakítás és funkciók
A nagy fényerejű videolámpa közvetlenül a markolaton kapott helyet*1. A fényerősséget a szabályozótárcsával 30% és 100% között lehet állítani, ha gyenge fényviszonyok mellett készül a felvétel. Még sötétebb környezetekben az IR (infravörös) felvételi mód támogatja a külön megvásárolható infralámpákat*2. A 3,5 hüvelykes monitor 2760K képpontos felbontással rendelkezik, és mintegy 2x nagyobb fényerejű és 2x több képpontot tartalmaz, mint egy hagyományos monitor*3. A képernyő még erős napfény mellett is jól látható. Az elektrosztatikus érintőpanellel még egyszerűbb a menü kezelése. Mivel az 1555K képpontos, elforgatható képkereső és az LCD párhuzamosan működik, a felvétel képe ellenőrizhető az LCD monitoron és az elektronikus képkeresőben is. Így még hatékonyabbá válik a munka. A gyors manuális fókuszálást segítik a Focus Assist funkciók: Expand, Peaking és One-push AF. A mellékelt akkumulátor nem nyúlik túl a kamerán és körülbelül 4,5 óra folyamatos működést biztosít.
*1 A HC-X1500 videokameránál opcionálisan megvásárolható markolat (VW-HU1) szükséges.
*2 Ajánlott: 850 nm hullámhosszúságú fény
*3 HC-X1000
Két SD-kártyafoglalat minden felvételi igényhez
Két SD memóriakártya-foglalat áll rendelkezésre. Unlimited Relay Recording felvételi módban a felvevő automatikusan és zökkenőmentesen vált az 1-es és 2-es foglalat között.* A munkafolyamattól és kártyaigénytől függően választható Simultaneous Recording vagy Background Recording mód is.
*Több SD kártya használata esetén a maximális rögzíthető fájlméret 96 GB. A felvétel a 96 GB elérése után sem áll le.
48-kHz/24-bites nagy felbontású lineáris PCM hangrögzítés
+48V Phantom tápellátás/MIC/LINE választható XLR hangbemenet manuális hangerővel mindkét csatornán. A videokamera támogatja a 24-bites lineáris PCM rendszer ((MOV/P2 MXF*1), a 16 bites AAC (MP4) formátum vagy a Dolby Audio rendszer (AVCHD) kiváló minőségű 2-csatornás hangrögzítését is. A HC-X1500 videokameránál opcionálisan megvásárolható markolat (VW-HU1) szükséges.
*1 Kizárólag a Panasonic AG-CX10 videokameránál
Változatos hálózati funkciók könnyítik meg a felhasználói munkafolyamatot
A videokamera tartalmazza a Wi-Fi modult, ezért nem szükséges külön vezeték nélküli LAN modult használni, hiszen a kamera képes közvetlenül csatlakozni a Wi-Fi hálózatra. A HC ROP tabletes alkalmazás vezeték nélküli vezérlést biztosít, amivel módosíthatók a videokamera beállításai és vezérelhető az objektív is. Az RTSP/RTP/RTMP/RTMPS-kompatibilis HD Streaming közvetlen csatlakozást és streaminget nyújt koncertekről, sporteseményekről és tudósításokról a Facebookon a YouTube-on és más hasonló platformokon.
Ráadásul a vezeték nélküli LAN-képességnek köszönhetően a Panasonic AG-CX10 NDI|HX móddal is rendelkezik, így külső átalakító nélkül is elérhető az adatátvitel és a videokamera-vezérlés IP-kapcsolaton keresztül.
További hálózati funkciók:
- 3G-SDI a külső videorögzítőhöz való csatlakoztatáshoz (AG-CX10, HC-X2000)
- USB (micro AB)-LAN átalakító adapter* mellékelve (AG-CX10)
* A csatlakozáshoz USB micro AB host kábel (mellékelve) szükséges.
- A távvezérlő porttal a videokamera kompatibilis a vezetékes távvezérlőkkel.
Opcionális tartozékok
A markolat (VW-HU1) opcionális tartozékként elérhető. A markolat könnyen leválasztható, 2-csatornás XLR hangbemenettel, hangszabályozással és LED-fénnyel rendelkezik. A markolaton található zoomkarral egységes zoomolási sebességet lehet tartani, ami 7 fokozatban állítható a menüből.
Gazdaság
Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben
A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15%-os éves növekedést jelent – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép tavaszi kutatásából. A magyar vásárlók által generált online termékrendelések száma meghaladta a 114 millió darabot, amely 12%-os bővülés az előző évhez képest. Élénkülő online vásárlási kedv
Az impozánsnak tűnő növekedést mindenekelőtt az egyre nagyobb online vásárlási kedv magyarázza. Ugyanakkor egy átalakuló piacszerkezetnek vagyunk tanúi, mert már az import – és leginkább a Temu – pörgeti a hazai, fokozatosan polarizálódó e-kereskedelmet, amely egy kínai, EU-s és magyar mezőnyre szakad.
„Már rég nem az kérdés, hogy a magyar piacot komolyan vevő régiós és EU-s cégek elveszik-e a piacát a magyar kereskedőknek. Ez zajlik 15+ éve. Inkább csak gyorsul a folyamat, egyrészt mert nekik több eszközük és piacuk van ilyen időkben is ellenállóbbá válni, másrészt a magyar vásárlók is érettebbek”
– emelte ki Madar Norbert, a PwC Digitális kereskedelmi csapatának vezető menedzsere.
A PwC lakossági költésekre és csomagvolumenre vonatkozó adatai alapján a kínai óriásplatform 120 milliárd forintos forgalmat ért el Magyarországon, mely jelentős hatással volt a belföldi piac alakulására is. Míg az e-kereskedelmi importból származó forgalom növekedése több mint 25% volt 2024-ben, addig a hazai és EU-n belüli e-kereskedőkből álló online piac forgalma együttesen csupán 9,8%-kal tudott bővülni, ráadásul utóbbi halmazon belül a növekedés főként az EU-s cégeknek köszönhető, nem pedig a magyar vállalatoknak. Ezek az unión belüli kereskedők a magyar piacot stratégiai országként kezelve, helyi jelenléttel is rendelkeznek, weboldaluk, szolgáltatásuk igazodik a magyar fogyasztók igényeihez, ugyanakkor a rendelések kiszolgálása és az árukészlet beszerzése sokszor más országból történik. E-kereskedelem terén a magyar vásárlókat kiszolgáló EU-s kereskedők leggyakoribb anyapiaca Csehország, Lengyelország, Németország, Románia és Szlovákia.
A határtalanná váló e-kereskedelem feladja a leckét a magyar piacnak
Madar Norbert, a PwC Digitális kereskedelmi csapatának vezető menedzsere
„Minél rutinosabbá válunk, annál kevesebb kereskedőtől rendelünk, ergo a piac polarizálódik, és az adott szegmens élmenője felé gravitál a vásárló, a beszállító, a hirdető és a szolgáltatók is. Az esetek többségében a nemzetközi cégek diktálják a tempót, a többieknek pedig csak a „maradék”, zsugorodó torta jut. Ami viszont most igazán nagy csapást jelent a hazai kereskedők számára, az a piac határtalanná válása. Korábban komoly visszatartó erővel bírt egy nemzetközi rendelésnél a lassú szállítási idő (egy kínai webshopos rendelés akár 6-8 hétig is utazott), a magasabb ár, a nyelvismeret hiánya, valamint az előre fizetési feltétel.”
Mostanra azonban ezek a korlátok eltűntek: az AI lebontotta a nyelvi és lokalizációs határokat, a logisztikai útvonalak átszervezése révén pedig már egy Temu-rendelés is egy héten belül megérkezik– miközben az átlag magyar kkv által üzemeltetett webshopoknál a „raktáron van” állapot sokszor azt jelenti, hogy a termék a gyártónál, külső helyen, akár más országban van, azaz 3-5 nap is kell a kézbesítéshez. A szolgáltatási szint, minőség terén óriási a lemaradása a hazai kis cégeknek, amit az import kereskedelem erősödése hozott igazán felszínre. Kereskedni tudunk, de az e-kereskedelemben ma már nem ez a készség a legfontosabb, hanem az ügyfélélmény és a termék árán túli szolgáltatások minősége. Sajnálkozni lehet, hogy a külföldiek elviszik a piacot, de az ár-érték arány egyértelműen feléjük hajtja a fogyasztókat.
Az online vásárlók számára már nincsenek országhatárok
A PwC kutatásából kiderül, hogy az aktív online vásárlók száma 2024-ben elérte a 4,3 millió főt, de a bázis erősen centralizált: a vásárlók több mint harmada (35%-a) Budapesten vagy Pest megyében él. A rendelések intenzitását tekintve is koncentrált a piac: a bázis harmadát adó „gyakori vásárlók” – akik legalább havonta rendelnek – felelnek a rendelések közel háromnegyedéért (73%).
Egyre vonzóbbak a külföldi kereskedők – az online vásárlók közel fele (48%-a) rendelt tavaly határon túlról is. 2024-ben a Temu volt Magyarország legismertebb és legtöbbek által használt webáruháza – a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásában publikált adatok szerint több mint 1,8 millió magyar fogyasztó vásárolt az oldalon.
„Nem csak a Temu jelent vetélytársat a hazai kereskedőknek” – mutatott rá Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC Magyarország e-kereskedelmi szakértője.
„A legnagyobb, Magyarországon működő webáruházak 25%-a külföldi tulajdonban van. A magyar, mint lokális e-kereskedelmi piac gyakorlatilag megszűnt, és az ország egy, a globális és régiós kereskedők által meghatározott nemzetközi versenytérré vált”
– tette hozzá a szakember.
A Temu közel 300 ezer fővel bővítette a magyar online vásárlók számát, de emellett új szintre emelte a fogyasztói elvárásokat a kiszolgálási minőség tekintetében is. 2025-ben a kínai óriás tovább emeli a tétet – az olcsó árakat még gyorsabb szállítással tetézi, és Magyarországon is épülnek a fulfillment központok, ezáltal magasabb szolgáltatási szintet lehet biztosítani, ami még erősebb konkurenciát jelent a hazai és régiós kereskedőknek.
Tovább hódítanak a csomagautomaták
A kiszállítások terén folytatódik az átrendeződés. A PwC csomaglogisztikai adatszolgáltatásokon alapuló mérései szerint a házhoz szállítás szolgáltatási színvonala változatlanul nagyon magas, de az aránya folyamatosan csökken a kézbesített csomagok tekintetében és 2024-ben 61%-ra zsugorodott. Mindeközben a csomagpontok és automaták részaránya elérte a 30%-ot – ezekből már több mint 8500 működik országszerte, és 10-ből 7 webáruház kínál fix pontos csomagátadást. A webáruház-rendelet hatására bővült az egyes webáruházakban elérhető logisztikai megoldások kínálata, és a vásárlók egyre több esetben választhatnak nem csak a szolgáltatások, de a szolgáltatók között is, amely szintén növeli a versenyt.
A vásárlók rugalmas és egyre gyorsabb kiszállítást várnak el, de továbbra is nagyon fontos az ár és a szolgáltatás ár-érték aránya – mivel a fixpontos megoldások jellemzően nem csak rugalmasabbak, de olcsóbbak is, így nem meglepő, hogy folyamatosan nő a népszerűségük: a vásárlók 38%-a preferálja a csomagautomatás átvételt.
10-ből 4 rendelést már előre fizetünk
A fizetési szokások terén 4 százalékpontot növekedett az online előrefizetés aránya, és mostanra már 10-ből 4 rendelést így fizetnek a vásárlók. Annak ellenére, hogy jellemzően feláras, még mindig népszerű az utánvét, de már többen fizetnek bankkártyával (30%) mint készpénzzel (25%). A bankszámla-alapú megoldások továbbra is csak lassan terjednek (az online rendelések mindössze 5%-át teszik ki), és egyelőre a qvik sem hozta meg az áttörést.
„A fizetési folyamat egyszerűsége, az egykattintásos megoldások, a mentett adatok, a digitális walletek, illetve a tokenizált tranzakciók támogatása ma már alapelvárás”
– hangsúlyozta Szetnics László, a kutatássorozat létrejöttét támogató Mastercard Magyarország digitális fizetésekért felelős igazgatója.
A magyar piacon legnépszerűbb Simple-ben a bankkártyás mellett a legnépszerűbb fizetési megoldások párhuzamosan érhetők el, ezek közül a vásárló szabadon választhat, és előrefizetés esetén a használati díjak sem térhetnek el.
2025-ös e-kereskedelmi trendek
A PwC felmérése 3 olyan irányt azonosít, melyek meghatározzák az idei online kereskedelem fejlődését.
- Marketplace megoldások terjedése
A marketplace szereplők közötti verseny új szintre lépett. Míg korábban az eMAG uralta a hazai terepet, ma már a Pepita, a Fizz, az Allegro és a Temu is aktívan jelen van különböző stratégiákkal. Az Allegro még visszafogottan terjeszkedik, a Temu-ra pedig egyelőre nem lehet kereskedőként belépni, ugyanakkor a kínai cég a magyar piacra készült hirdetéseiben egyre gyakrabban reklámozza a hazai kiszolgálást. A kiszállítás felgyorsul, gyakorlatilag ugyanannyi idő alatt érkezik meg a külföldi kereskedőktől rendelt csomag, mint a hazaitól – utóbbiaknak ezért azon kell dolgozniuk, hogy a garantált másnapi szállítást biztosítani tudják a raktáron lévő termékekre. A marketplace platformok olyan lehetőséget nyújtanak, mellyel egy új piacot jelentős beruházás nélkül lehet kipróbálni.
- Külföldre lépés kényszere
A hazai e-kereskedelem versenyképességének fenntartása érdekében egyre fontosabbá válik a külpiaci terjeszkedés. A magyar webáruházak számára elsősorban a kevésbé fejlett déli piacok jelenthetnek valós alternatívát.
A sikeres piacra lépéshez viszont lokalizált tartalomra, többnyelvű ügyfélszolgálatra, és a kinti piacok mélyebb ismeretére van szükség. A kereskedők jó részének a hazai piac mélyebb megismerése és magasabb szintű kiszolgálása is megoldandó feladat jelenleg, így nem meglepő, hogy csak kevesen állnak készen a külföldi terjeszkedésre, holott enélkül kérdéses lehet a fenntartható működés már középtávon is.
- Vásárlói élmény kimaxolása
A hazai szereplőkre még a vásárlói élmény újragondolása is vár. A nemzetközi kereskedők mind a weboldal, mind a teljes vásárlási és kiszolgálási folyamathoz kapcsolódó élmény tekintetében magasra tették a lécet, és mostanra a vásárlók elvárásai ehhez igazodnak. Egyre fontosabb szerepet kapnak az extra szolgáltatások – pl. kiterjesztett garancia, részletfizetés, könnyített visszáru megoldások biztosítása, ezáltal az online vásárlási élmény szintje is feljebb lépett. Ezzel egyidejűleg a hűségprogramok is átalakulnak: a pontgyűjtés helyett egyre nagyobb szerepet kapnak a korábbi vásárlásokra, valamint viselkedésre épülő, akár élményalapú megoldások: személyre szabott ajánlatok, gamifikáció, viselkedésalapú kedvezmények. Az AI és prediktív analitika lehetőséget ad a kereskedőknek arra, hogy valós időben reagáljanak a vásárlói igényekre, akár csatornaszinten eltérő ajánlatokat is kínálva.
„A jövő nyertesei azok lesznek, akik egyszerre tudnak kiváló vásárlói élményt, gyors logisztikát és nemzetközileg is versenyképes ajánlatokat kínálni. Bár a 2025-ös év gazdasági környezete nem kedvez a kereskedelemnek, de azok, akik a szolgáltatásaik fejlesztésével reagálnak a vásárlói igények – és a piaci környezet – folyamatos változására, képesek lesznek a globális szereplők diktálta tempó tartására. Nem érdemes a piaci környezet javulására várni, mert akkor már túl késő lesz ezt elkezdeni”
– foglalta össze a PwC felmérésének tanulságait Madar Norbert.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Precíziós gazdálkodás: oktatási együttműködést kötött a Széchenyi István Egyetem és a Livestocker Solutions
A Cápák között című televíziós műsorból is ismert üzletember, Moldován András által alapított Livestocker Solutions Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem.
Ennek révén az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának hallgatói a cég korszerű farmmenedzsmentszoftverével tanulhatják a precíziós állattenyésztés technikáit.
A Széchenyi István Egyetem egyik stratégiai célja a fenntartható jövőhöz való hozzájárulás. Az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának tevékenysége is ezt szolgálja többek között az egészséges élelmiszer-előállítás, az agrárdigitalizáció és a precíziós gazdálkodás területén. A kar fontos feladata, hogy a kor kihívásaira válaszolni tudó szakembereket képezzen, amelynek újabb állomását jelenti a napokban aláírt együttműködési megállapodás. Ennek értelmében a Livestocker Solutions Kft. farmmenedzsment-alkalmazását felhasználják a képzésben, így a hallgatók olyan adatalapú döntéstámogató rendszer használatával ismerkedhetnek meg, amely később szakemberekként is segítheti munkájukat.
„Karunk projektalapú oktatását nagymértékben szolgálják széles körű vállalati kapcsolataink. Ezek számos esetben közös kutatás-fejlesztési projekteket, innovációkat is eredményeznek”
– fogalmazott az aláírás alkalmával dr. Tóth Tamás, az egyetem mosonmagyaróvári karának dékánja. Hozzátette, különösen azért örül a Livestocker Solutions Kft.-vel való együttműködésnek, mert az jól illeszkedik az intézmény precíziós mezőgazdaságban és az agrárdigitalizáció terén vállalt küldetéséhez. A dékán a partnerségért köszönetet mondott a cégtulajdonos Moldován Andrásnak is, akit sokan a Cápák között című televíziós műsorból ismerhetnek.
Dr. Ásványi Balázs vállalati kapcsolatokért felelős dékánhelyettes hangsúlyozta, az intézmény életében kiemelkedő szerepet játszanak az ipari partnerekkel való együttműködések, a közös kutatások, a vállalati megrendelések – többek között azért, mert a kar innovatív megoldásokat és multidiszciplináris tesztelési környezetet kínál.
„Kulcsfontosságú kérdés az is, hogy frissdiplomásaink milyen hatékonysággal tudnak gazdálkodni. Ennek érdekében feladatunk, hogy a képzéseink során megismertessük őket a legújabb technológiákkal, módszerekkel és a valós piaci igényekkel. Ebben játszik nagy szerepet a Livestocker által rendelkezésünkre bocsátott szoftver”
– húzta alá.
Dr. Húth Balázs, az Állattudományi Tanszék vezetője elmondta, az oktatásban kiemelt figyelmet szentelnek a precíziós állattenyésztésre és takarmányozásra, amelynek keretében országosan is egyedülálló szakmérnöki képzést is indítottak.
„A szoftver használatát akár már a képzés őszi félévében tudjuk integrálni mind a precíziós sertéstenyésztés, mind pedig az »Állattartás műszaki megoldásai, telepirányítási rendszerek« kurzusba. Ezt követően pedig a nappali tagozatos oktatásban is bevezetjük”
– részletezte. Megemlítette a vidékfejlesztési pályázatból a kar Smart Farm tangazdaságában megvalósult sertés-modellistállót, amelyben nemcsak anyagcsere-vizsgálatokat, de különböző precíziós állattartási technológiákat, audiovizuális rendszereket is tudnak tesztelni.
„Az itt keletkező nagy mennyiségű adat kiértékelését is szolgálhatja a korszerű szoftver, amely lehetővé teszi az adatalapú döntések meghozatalát”
– mutatott rá a tanszékvezető.
Németh Norbert, a Livestocker Solutions Kft. exportigazgatója kifejtette, cégük olyan agrárdigitalizációs szoftvervállalat, amely több mint tíz éve kínálja digitális megoldásait az ágazat szereplőinek.
„Folyamatos fejlesztéseinknek köszönhetően nagy komplexitású, a valós igényeket figyelembe vevő termékünk lehetővé teszi, hogy az adatok elemzésével támogassuk a releváns döntések meghozatalát. Mivel egyre kevesebb az erőforrás, ezért egyre okosabban és egyre optimalizáltabban kell a folyamatokat megvalósítani”
– mutatta be a szoftvert.
Az igazgató elmondta, eddig nagyvállalatok kiszolgálására fókuszáltak, most viszont azért nyitottak az egyetem felé, mert így a jövő agráripari szakembereinek felkészítéséhez is hozzá tudnak járulni. Mint mondta, az együttműködés lehetővé teszi a hallgatók tudatos, modern, innovatív gondolkodásmódjának erősítését, amelyre a digitalizációs feladatok és a precíziós gazdálkodás terén is nagy szükség van.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Bitget – Ez lesz az új Revolut?
A Bitget Wallet 2025-ös PayFi jelentése szerint a kriptotárcák már messze túlmutatnak az egyszerű eszköztároláson.
A platform célja, hogy a kriptohasználat hétköznapivá váljon – különösen ott, ahol a hagyományos bankrendszer nem elérhető. A „Pay with Crypto” kampány új szintre emeli a kriptoval való vásárlást, utalást és passzív jövedelemszerzést. Az alábbi interjúban a Bitget Wallet csapata mesél arról, hogyan válik a decentralizált pénzügyi eszköz valódi alternatívává világszerte.
1. A jelentés szerint a tárcák többé nem csupán kriptotárolásra szolgálnak. Mit jelent a „living onchain” koncepció a gyakorlatban?
A Bitget Wallet PayFi jelentése szerint a felhasználók 46%-a a tranzakciók gyorsasága miatt választja a kriptós fizetést, miközben a McKinsey adatai szerint az amerikai fogyasztók 92%-a már digitálisan fizet. Ahogy anno a PayPal új korszakot nyitott az e-kereskedelemben, úgy kíván a Bitget Wallet hasonló áttörést elérni a kriptóval. A „Crypto for Everyone” mozgalom célja, hogy egy olyan mindent egyben tárcát kínáljunk, amely kezdőknek is egyszerű, de haladó felhasználóknak is elég erőteljes. A Simple Mode, a GetGas révén díjmentes tranzakciók, és a Shop with Crypto lehetőség – ahol több száz kereskedőnél lehet kriptóval fizetni – mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a kripto valós alternatíva legyen a mindennapokban.
2. Hogyan teszi lehetővé a Bitget Wallet a kripto hétköznapi használatát olyan régiókban, ahol a bankolás korlátozott?
A célunk, hogy valóban használható kriptós ökoszisztémát hozzunk létre – mobilon, a valós igényekhez igazítva. A PayFi infrastruktúránk lehetővé teszi a megtakarítást, utalást, kamatszerzést és fizetést, mindezt bank nélkül. Hamarosan induló Earn Vault funkciónkkal passzív jövedelmet lehet szerezni staking nélkül is. Az olyan integrációk, mint a Solana Pay vagy a nemzeti QR-rendszerek, tovább növelik a valós felhasználhatóságot. Több mint 300 globális márkánál – köztük az Amazonnál – lehet kriptóval fizetni, többnyelvű, egyszerű felületen, teljes eszközkontrollal.
3. Milyen tapasztalatok emelkedtek ki Délkelet-Ázsiából, Afrikából vagy Latin-Amerikából?
A Bitget Wallet 300%-os növekedést ért el egy év alatt, főként a biztonságos, önrendelkezést adó megoldások iránti igény miatt. Afrikában – ahol a bankolás korlátozott és magasak az utalási díjak – a felhasználók fele pénzküldésre használja a tárcát. Délkelet-Ázsiában 60% használja napi utalásra, de sokan már DApp-okat is felfedeznek, tokeneket keresnek. A Super DEX, Bitget Wallet Alpha, DApp hub és QR-alapú stabilcoin fizetések mind támogatják az aktív láncon belüli részvételt. A Paydify, Coinpal és Solana Pay partnerek tovább bővítik a kereskedői hálózatot.
4. Miben különbözik Közép- és Kelet-Európa a többi régiótól?
Kelet-Európában magasabb az aktív fizetési és kereskedési arány – itt a felhasználók inkább pénzügyi eszközként használják a tárcát, nemcsak utalásra vagy tokenfelfedezésre. A szabályozási tudatosság is jellemzőbb. A peer-to-peer rendszerekhez való korábbi hozzászokás és az önálló pénzkezelési igény erősíti a kriptotárcák pénzügyi hídként betöltött szerepét.
5. Mi hajtja a Bitget Wallet gyors növekedését – immár 80 millió felhasználóval?
A Bitget Wallet sikerének titka az egyesített funkcionalitás: fizetés, kamatszerzés, DApp-hozzáférés, tokenkeresés – mindezt mobilbarát formában, saját letétben. A Coinpal, Solana Pay és helyi QR-hálózatokkal való együttműködés révén a mindennapi használat is elérhetővé vált. A 300 millió dolláros védelmi alapunk biztonságot nyújt, ami különösen fontos az új belépők számára.
6. Hogyan segítitek az első felhasználókat eligazodni a Web3 világában?
A jelentés szerint a komplexitás a legnagyobb akadály: gázdíjak kezelése, bonyolult interfészek, nehéz eligazodás. A Simple Mode és a teljesen újratervezett felület ezt küszöböli ki – egyértelmű gombok, automatizált funkciók, AI-asszisztens, amely segít a stake-elés, DApp-használat vagy csere során. A profibb felhasználók válthatnak Pro Mode-ba a haladóbb funkciókért.
7. Mely funkciókra fókuszáltok a jövőben – különösen passzív jövedelem, fizetés vagy kereskedelmi integráció terén?
A célunk, hogy a tárca „dolgozzon” a felhasználókért: különböző kockázat- és hozamprofilú Vault-ok, stabilcoin-alapú hozamok alacsony volatilitású stratégiákkal, helyi QR rendszerek és valuták integrációja. A Shop with Crypto bővítése során kedvezmények, visszatérítések és ösztönzők is elérhetők lesznek, hogy ne csak lehetséges, hanem előnyös is legyen kriptóval fizetni.
8. Hogyan látjátok a kriptotárcák szerepét 2025 végére?
2025-re a tárcák teljes értékű digitális pénzügyi központokká válnak – nemcsak tárolásra, hanem fizetésre, kamatszerzésre, Web3 szolgáltatások elérésére. A felhasználók nem „lánctevékenységként” gondolnak majd rá, egyszerűen csak fizetnek – stabilcoinnal, gyorsan és átláthatóan. A kriptós fizetés pont olyan megszokottá válik, mint ma az Apple Pay vagy Revolut.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Az AI a legemberibb IT projekt
-
Zöld2 hét ago
Az A1 Solar Zanzibar Ltd. átadta első afrikai napelemes rendszerét a Zaso Children’s Home gyermekotthonban
-
Tippek1 hét ago
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
-
Ipar1 hét ago
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
-
Egyéb kategória1 hét ago
Tizedik alkalommal választották Európa legjobb légitársaságának a Turkish Airlines-t
-
Okoseszközök6 nap ago
Lezárult a 2025-ös okoszebra-szavazás
-
Gazdaság1 hét ago
Megnyílt a harmadik pénzcsap: akár teljesen ingyenes lehet a szigetelés – mégis kevesen tudnak róla
-
Egészség1 hét ago
Hogyan hűtsünk okosan és főleg egészségesen az irodát?