Connect with us

Okoseszközök

Vadonatúj okosszemüveget mutatott be a Xiaomi

okosszemüveg

A világ vezető technológiai nagyvállalata, a Xiaomi ma bejelentette, hogy elkészült a Xiaomi Okosszemüveg – egy vadonatúj hordozható intelligens eszköz.

A Xiaomi Okosszemüvegben egy képalkotó rendszer és szenzorok találhatók, amelyeket egy kényelmesen viselhető, mindennapos megjelenésű szemüvegbe építettek bele a tervezők MicroLED optikai hullámvezető képalkotó technológia alkalmazásával. Az eszköz mindössze 51 gramm és képes megjeleníteni üzeneteket és értesítéseket, hívásokat fogadni, navigálni, fotózni és szövegeket lefordítani – mindezeket, szó szerint, a szemünk láttára. A Xiaomi Okosszemüveg olyan, mintha az fejlesztők szemével nyernénk bepillantást a jövőbe.

A továbbfejlesztett MicroLED optikai hullámvezető képalkotó technológia – a jövő a szemünk előtt

Azért, hogy az eszköz épp úgy nézzen ki, mint egy mindennapi szemüveg, a fejlesztőknek a képalkotó technológia elemeit és a szemüveg alkatrészeket kellett egyetlen designon belül egyesíteniük. A Xiaomi Okosszemüveg azért alkalmazza a MicroLED képalkotó technológiát, hogy még kevesebb helyen elférjenek a technológia építőelemei, továbbá azért, hogy az eszköz a lehető legkönnyebb legyen.

A MicroLED kétségtelenül a legjobb választás, ha a tervező a képalkotásért felelős rendszert a lehető legegyszerűbben és problémamentesen szeretné a szemüvegkeretbe illeszteni. Ahogy az OLED technológia esetében is, a MicroLED minden egyes pixelt külön-külön megvilágít – ennek köszönhető, hogy a világos színeket erős fényerővel jeleníti meg a szemüveg, a megvilágítatlan sötét helyek pedig mélyfeketék. A MicroLED-nek azonban a pixelsűrűsége is nagyobb az átlagosnál és az élettartartama is hosszabb, miközben maga a szerkezet egyszerűbb felépítésű. Ezáltal a kijelző kompakt és jobban illeszkedik a szemüvegkeretbe.

A Xiaomi Okosszemüvegben egy külön chip gondoskodik a képmegjelenítésről, amely mindössze 2,4 mm x 2,02 mm-es nagyságú. Mikroszkóp alatt megvizsgálva, nem nagyobb, mint egy rizsszem. A pixelek mérete 4 μm, ezért illeszkedik a kijelző könnyedén a szemüvegkeretbe. Azért, hogy erős napsütésben is optimális mennyiségű fénysugár jusson el a szembe, a bonyolult optikai szerkezeten áthaladva, a tervezők egy nagyhatékonyságú monokróm kijelző technológiát alkalmaztak, amely akár 2 millió nit fényerővel is képes megbirkózni.

Az Optikai Hullámvezető technológia 180o-os szögben töri meg a fénysugarakat, így a MicroLED kijelző épp elegendő fényt hagy eljutni a szemig az optikai hullámvezető lencse mikroszkopikus rácsszerkezetén keresztül.

A lencse belső felületére applikált rácsszerkezet lehetővé teszi, hogy a fény sajátos módon törjön meg, és biztonságos módon érje el a szemet. A fénytörés közben a fénysugarak többszörösen visszaverődnek, a szem eközben alkotja meg a képet. Ez a módszer alkalmazkodik a legjobban a hordhatóság körülményeihez. Mindez egyetlen lencsén belül zajlik le, vagyis nincs szükség bonyolult többlencsés megoldásra, tükrökre vagy féltükrökre, amit más termékekben alkalmazni szoktak. Az optikai hullámvezető technológia révén jelentős mértékben lehet csökkenteni a méretet és a súlyt, ezért nézhet ki az eszköz épp úgy, mint egy normális szemüveg.

Ez nem egy másodlagos okostelefon kijelző, hanem egy teljesen önálló okos hordozható eszköz

A Xiaomi Okosszemüveg összesen 497 alkotóelemet tartalmaz, például miniatűr szenzorokat és kommunikációs modulokat, vagyis ez nem pusztán egy újabb kijelző az okostelefon számára, hanem egy önállóan működő okoseszköz. Azon túl, hogy megjeleníti a szokásos értesítéseket, többek között a hívásokat is kijelzi a szemüveg és önállóan is képes az olyan funkciókra, mint például a navigáció, a fotózás, a hangutasításos vezérlés, valamint a szövegek és feliratok valósidejű fordítására. A mindennapi használat és kommunikáció alapvető szempontjait vették figyelembe a tervezők azzal, hogy minimálisra szorították le az olyan alkalmak számát, amikor a funkciók nem kívánt pillanatban lépnek működésbe, ezáltal a fontos információkat csak a megfelelő helyzetben jeleníti meg a szemüveg.

Ki kellett dolgozni a mindennapi interakciók logikáját, hogy a szemüveg funkciói „ne akadályozzák a mindennapi használatot, ugyanakkor a fontos információkat, a megfelelő pillanatban mindig kivetítsék”. Számtalan, a legapróbb részletekbe menő egyeztetés után, amelyek során a mindennapi használat leggyakoribb szcenárióit vették sorra és véglegesítették a fejlesztők – például „fontos értesítések megjelenítése”, „hívásfogadás”, „navigáció”, a „fényképfelvételeken szereplő feliratok lefordítása” – megalkották a Xiaomi AI Assistant rendszert az interakciók kezelésének elsődleges módszereként. Így a Xiaomi Okosszemüvegek „a legfontosabb információkat mindig akkor jelenítik meg, amikor épp szükség van rájuk”.

Az „értesítés” funkción keresztül bemutatva a rendszer működését, ez azt jelenti, hogy nyilvánvalóan nem szolgálná a kényelmes használatot, ha a szemüveg az összes értesítést, ami a telefonra érkezik, azonnal a szemünk elé vetítené. Éppen ezért, a Xiaomi Okosszemüveg kiválasztja az értesítések közül a legfontosabbakat és csak azokat jeleníti meg. Ilyen például a riasztás, a munkahelyi applikációból érkező, sürgős jelzéssel ellátott üzenet, a kiemelt kontaktoktól érkező üzenetek stb. Ezzel elkerülhető, hogy a szemüveg olyankor is működésbe lépjen, amikor azzal zavarná a viselőjét.

A „Hívás” az egyik leggyakrabban használt funkció, ami az okosszemüvegek esetében előfordulhat. Ilyenkor a szemüveg megjeleníti, hogy kitől érkezik a hívás. A beépített kettős sugárformáló mikrofon és hangszóró alkalmazásának köszönhetően mindkét fél tisztán hallja egymást.

A „Navigáció” különösen vezetés és kerékpározás közben nagyon hasznos funkció. A Xiaomi Okosszemüveg képes valós időben megjeleníteni az útvonalat és a térképet, így a felhasználó mindvégig az úton tarthatja a szemét, ami garantálja a vezetés biztonságát és kényelmét.

A szemüveg lencséi előtt elhelyezett 5 MP-es kamera képes fényképeket is készíteni és lefordítani az azokon megjelenő feliratokat, ami utazás közben kimondottan hasznos funkció. A beépített mikrofonnal és a szabadalmaztatott fordító algoritmussal együtt használva, a Xiaomi Okosszemüveg az elmondott szöveget írásként megjeleníti és valós időben le is fordítja. A kamera melletti kis lámpa akkor gyullad ki, amikor a fényképező funkció használata lép, jelezve, hogy éppen fotók készülnek.

Azért, hogy ennyire sok és kifinomult funkcióval tudjon szolgálni, a szemüveget egy négymagos ARM processzorral, beépített akkumulátorral, érintőpaddal, Wi-Fi/Bluetooth modullal, valamint Android operáció rendszerrel látták el, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Mindezekkel együtt sem nyom az eszköz többet 51 grammnál. A Xiaomi Okosszemüveg a fent említettekkel együtt is leginkább úgy néz ki, mint egy rendes szemüveg, miközben egyébként képességeiben felülmúlja a ma elérhető okosszemüvegeket.

Azt mondják, „az igazán fejlett technológiát ma már alig lehet megkülönböztetni a csodától”. A Xiaomi Okosszemüveg azzal a szándékkal készült, hogy a Xiaomi megmutassa az embereknek, milyen lesz a jövőnk.

Okoseszközök

Az SAP és a Databricks bemutatja az SAP Business Data Cloudot

Az SAP a mai napon bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat.

Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.

Az SAP és a Databricks stratégiai partnersége új korszakot nyit a vállalati adatkezelésben. Két, saját területén piacvezető vállalat fogott össze, hogy újradefiniálja az alkalmazások és adatplatformok együttműködését. Az új megoldás natívan beágyazza a Databricks technológiáját az adatmérnöki, gépi tanulási és az erőforrásigényes AI-feladatok elvégzéséhez.

„Az SAP Business Data Cloud felszabadítja a vállalati adatok teljes értékét az üzleti AI számára”

– mondta Christian Klein, az SAP vezérigazgatója.

„Ötvözi az SAP szakértelmét a küldetéskritikus, végponttól végpontig terjedő folyamatok és a szemantikailag gazdag adatok terén a Databricks világszínvonalú adatmérnöki képességeivel, létrehozva egy úttörő megoldást, amely segíti a szervezeteket abban, hogy maximálisan kihasználják adataikat.”

„A vállalatok világszerte arra törekszenek, hogy nagyobb értéket nyerjenek ki adataikból, és nagyobb hozamot érjenek el AI-befektetéseikből”

– mondta Ali Ghodsi, a Databricks társalapítója és vezérigazgatója.

„Az SAP-val való partnerségünk lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy adataikat – formátumtól és tárolási helytől függetlenül – egyesítsék, így azokat a Databricks Data Intelligence Platformon belül kezelhetik, elemezhetik és testre szabott AI-alkalmazásokat építhetnek rájuk.”

Az adatalapú gazdaság előmozdítása

Az SAP Business Data Cloud támogatja az SAP-t az adattermék-gazdaság növekedésében. Teljeskörűen menedzselt SAP-adattermékeket kínál az üzleti folyamatok széles skálájához – legyenek akár pénzügyi, beszerzési vagy az ellátási láncból származó adatok az SAP S/4HANA-ból vagy az SAP Ariba rendszerből, vagy akár képzési és tehetségmenedzsment adatok az SAP SuccessFactorsból. Ezek az adattermékek a forrásukat, az összefüggéseket, így az üzleti értelmüket is megőrzik, így a nyers rekordokon túl azonnali hozzáférést biztosítanak magas minőségű adatokhoz, mindezt a költséges adatkinyerési folyamatok nélkül.

Ha például egy pénzügyi igazgató szeretné felmérni a növekvő infláció nyereségességre gyakorolt hatását, az SAP Business Data Cloud képes valós idejű külső adatokat, például a fogyasztói árindexet összevetni a vállalata pénzügyi adataival – például a főkönyvi számlákon vagy költséghelyeken található értékekkel –, így átfogó elemzést kaphat a rendszertől.

Az SAP Business Data Cloud új funkciókat is kínál, például az úgynevezett insight appokat, amelyek valós idejű adatokkal összekapcsolt adattermékeket és AI-modelleket használnak fejlett elemzések és tervezési feladatok támogatására. Ezek kiterjednek az alapvető vállalati analitikára, a pénzügyekre és a humánerőforrás-szolgáltatásokra is.

„Az SAP Business Data Cloud segít abban, hogy maximálisan kihasználjuk adataink értékét és előmozdítsuk az innovációt üzleti tevékenységünkben”

– mondta Markus Hartmann, a Henkel Európáért, Afrikáért és Dél-Kelet Ázsiáért felelős vállalati alelnöke.

„A szemantikailag gazdag adattermékek és a Databricks mély integrációja továbbfejleszti meglévő adatmegoldásainkat, lehetővé téve forgatókönyvek modellezését és az AI-alapú meglátások kihasználását, hogy fenntartható jövőt építsünk adataink ökoszisztémájában.”

„A bejelentés a magyar ügyfelek számára is ígéretes, hiszen sok ügyfelünk használja korábbi üzleti adatelemző BI megoldásunkat, számukra a megújult és innovatív funkciókkal rendelkező SAP Business Data Cloud egy tökéletes megoldás lehet a terület modernizálására”

– emelte ki Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója a hír kapcsán.

„A mindennapi üzleti folyamatokba beágyazott AI megoldásokra is egyre nagyobb keresletet látunk itthon is, nem véletlenül: AI ügynökeinkkel a riportingtól kezdve a fejlett analitikán, kockázatértékeléseken, vagy szcenárió-elemzéseken át a tervezésig a legösszetettebb feladatokat is automatizálni lehet, ami erőforrást szabadít fel a kreatív feladatokra és teret ad az innovációnak.”

Az AI-ügynökök teljes potenciáljának kiaknázása

Az SAP Business Data Cloud jelentősen javítja a Joule, az SAP generatív AI asszisztensének működését is, amely gyorsabbá teszi az üzleti területeken átívelő munkafolyamatokat, AI-ügynökök segítségével támogatva a megalapozott üzleti döntéshozatalt. Az iparág legmagasabb minőségű vállalati adatkészleteivel – valamint az SAP Knowledge Graph megoldásával, amely üzleti célokra modellezve strukturálja az adatokat – a Joule-ügynökök mélyebb betekintést nyújtanak a vállalati folyamatokba és hatékonyabb együttműködést biztosítanak az összetett üzleti kihívások megoldásában.

Az SAP bejelentette továbbá számos új, azonnal használható Joule-ügynök elérhetőségét pénzügyi, szolgáltatási, értékesítési és egyéb üzleti területeken belül. Például a pénzügyi ügynökök segítenek a követelések gyorsabb feldolgozásában és a pénzforgalom optimalizálásában, míg az értékesítési ügynökök felgyorsítják az üzleti folyamatokat az ügyfélkérdések hatékonyabb kezelése érdekében.

Ezen felül az SAP bevezetett egy új, fejlett AI-ügynök építő funkciót is, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy saját AI-ügynököket fejlesszenek és telepítsenek. Az SAP évtizedes üzleti szakértelme révén ezek az ügynökök az irányított munkafolyamatok segítségével a releváns adatokra és üzleti kontextusra alapozva képesek működni, ezáltal növelik az automatizáció és a mesterséges intelligencia használat hatékonyságát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Egészségpénztári számlára is elszámolható a vérnyomásmérő funkcióval rendelkező okosóra

Újabb egészségpénztárak fogadják el a nemrégiben Magyarországon bevezetett HUAWEI WATCH D2 okosóra vásárlását.

Ez az innovatív készülék a világ első csuklón hordható, orvostechnikai eszközként regisztrált, 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes okoseszköze.

Újabb egészségpénztárak fogadják el a hazánkban január végén debütált HUAWEI WATCH D2 24 órás vérnyomásmérő funkcióval ellátott okosóra megvásárlását. Mostantól már az Allianz Hungária Egészség- és Önsegélyező Pénztár és az OTP Egészségpénztár is elfogadja a vásárlást, így a Prémium Egészségpénztár, MBH Gondoskodás Egészségpénztár, Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár, valamint a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár mellett már a fenti két újabb szolgáltató tagjai is elszámolhatják az óra beszerzését. Az okosóra egészségpénztári elszámolhatósága komoly előrelépést jelent a Huawei abbéli törekvésében, hogy egészségfigyelő technológiája minél szélesebb körben elérhetővé váljon a felhasználók számára.

Orvostechnikai eszközként regisztrált okosóra

A HUAWEI WATCH D2 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes, ami egyedülálló funkció a csuklón hordható eszközök piacán. A HUAWEI WATCH D2 mandzsetta segítségével méri a vérnyomást a csuklón, nappal emlékeztetőket küld, éjszaka pedig automatikusan elvégzi a méréseket az alvás során. Az okoseszköz megfelel az Európai Unió orvostechnikai eszközökre vonatkozó szabályozásának (MDR – Medical Device Regulation) és orvostechnikai eszközként lett nyilvántartásba véve, ugyanakkor ha bármilyen rendellenességet észlelünk, kulcsfontosságú orvoshoz fordulni, hogy a potenciális problémát időben felismerjék és kezeljék.

Az okosóra további funkciói között szerepel az EKG-mérés, a SpO2-monitorozás, valamint a pulzus-, stressz- és bőrhőmérséklet-mérés is. Emellett a felhasználók részletes Egészségügyi Áttekintést készíthetnek, amely egyetlen érintéssel nyolc különböző testfunkciót összegez. A készülék több mint nyolcvan edzésmódot kínál, kompakt, kényelmes viselet, és párosítható mind iOS, mind Android készülékekkel.

Elérhetőség és árak

A készülék fekete fluoroelasztomer szíjas verziójának ajánlott bruttó fogyasztói ára 164.990 Ft, a fehér bőrszíjas változaté pedig 179.990 Ft. Az okosórákat a MediaMarkt, az Alza, az Emag, a Yettel, a Telekom, illetve az Euronics üzleteiben és weboldalain lehet megvásárolni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik

Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik.

Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.

A digitális banki megoldások közül az egyik legnépszerűbb Kate, az ország egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztense, amely a mesterséges intelligencia és a nyelvtudomány ötvözeteként jött létre. A rendszer akkor tud hatékonyan működni, ha képes megérteni és reagálni az emberek különböző és sajátos nyelvhasználati szokásaira. Mindez komoly szakmai munkát igényel, amelyet a K&H NLU csapata támogat. Többek között ezért is került részletesen bemutatásra Kate, a digitális pénzügyi asszisztens, a Szegedi Tudományegyetem által szervezett XXI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencián, ahol a K&H NLU csapat egyik szakértője egy olyan hétköznapi példán keresztül prezentálta hogyan működik Kate nyelvi feldolgozási rendszere, vagy hogyan érti meg Kate a természetes nyelvet, mint az utalás.

Egy intelligens asszisztens fejlesztése

Kate fejlesztése során az NLU csapat különböző modulokat integrált, amelyek lehetővé teszik a felügyelt gépi tanulás és a szabályalapú rendszerek együttes alkalmazását. A hangalapú asszisztens válaszai előre megírt válaszokon alapszanak, és a rendszer szabályalapú megközelítést alkalmaz a válaszok generálására. Ez a gyakorlatban vonatkozhat akár egy Kate-hez intézett kérdésre vagy tranzakcióra egyaránt.

Amikor egy ügyfél üzenetet küld, az automatizált rendszer először azt próbálja megérteni, hogy mi a szándéka („intent”). Ez lehet például egy átutalás indítása. Emellett a rendszer felismeri a fontos adatokat („entity-ket”), mint például a bankszámlaszámot vagy a címzett nevét. Ha valaki például azt mondja, hogy „Utalj Róbertnek!”, akkor a rendszer először megnézi, hogy a felhasználó elmentette-e Róbert nevét a partnerei közé. Ha igen, akkor ennek alapján tud választ adni és a kérést végrehajtani.

Szakmai közösség az ügyfélélményért

Az NLU csapat a K&H digitális innovációs szakterületének részeként működik, a bank IT szervezetén belül a legújabb technológiákat alkalmazza az ügyfélélmény javítása érdekében. Az NLU csapat nem csupán egy belső fejlesztési egység, hanem egy folyamatosan innováló szakmai közösség is, mely a legújabb AI technológiákat és nyelvészeti megoldásokat alkalmazza.

„A K&H Bank stratégiája a digitális fejlesztésekre épül, hogy a modern bankolási igényeket kielégítse. Ennek egyik kiemelkedő példája Kate bevezetése és folyamatos fejlesztése, mely a mesterséges intelligencia és az automatizáció legújabb vívmányait ötvözi. A technológiai innováció azonban nemcsak az ügyfelek kényelmét szolgálja és a jövő bankolási lehetőségeit biztosítja, hanem rámutat arra is, hogy az igazán hatékony megoldások több tudományterület – például adatelemzés, gépi tanulás, kiberbiztonság – összekapcsolásával születhetnek meg. Ezért is összetett az IT szakemberek munkája hiszen nem csupán saját szakterületükön kell helytállniuk, hanem más üzleti és technológiai folyamatok megértésére és integrálására is szükség van. Ez a multidiszciplináris megközelítés kihívásokkal teli, de éppen ez teszi vonzóvá az IT szakemberek számára a banki környezetet, amely egyre inkább a legmodernebb technológiák találkozási pontjává válik. ”

mondta el a projekt kapcsán Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss