Okoseszközök
Hálózatba kapcsolt és intelligens megoldásokkal erősít a Bosch
A Bosch minden termékkategóriája hálózatba kapcsolható.
Otthon, útközben, a munkahelyen, kórházakban vagy akár Föld körüli pályán: a Bosch intelligens és hálózatba kapcsolt megoldásokkal segíti a legkülönbözőbb élethelyzetekben az emberek mindennapjait, miközben a vállalat szoftverek, szolgáltatások és licencek révén új üzleti területekre is lép.
„Következetesen digitalizáljuk alaptevékenységünket. Célunk, hogy minden digitális termékből származó árbevételből szolgáltatási forgalmat is generáljunk”
– hangsúlyozta a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) kiállítás alkalmával Tanja Rückert, a Bosch csoport digitális igazgatója. Ehhez a Bosch az IoT és az AI együttesére összpontosít – vagyis mesterséges intelligenciával (AI) kapcsolja össze a tárgyak internetét (IoT).
A hálózatba kapcsolt termékek információt szolgáltatnak, amelyeket a mesterséges intelligencia segítségével dolgoznak fel, hogy aztán a szoftverfrissítések részeként a termékeket szolgálhassák. Ennek a középpontjában az ügyfelek állnak, mivel a felhasználók így a termékfejlesztési folyamatok szerves részeivé válhatnak. A különböző megoldások ezzel pontosan az ügyfelek igényeire szabhatók, emellett így sem a termékfejlesztés, sem pedig az értékteremtés folyamata nem ér véget a termékek értékesítésével.
„Úgy látjuk, a mesterséges intelligencia és az IoT kombinációja a kulcs, hogy a legtöbb felhasználói előnyt kinyerjük ebből a két technológiából”
– emelte ki Tanja Rückert.
„Amellett, hogy új üzleti modelleket alakíthatunk ki, jobb termékeket és megoldásokat is kínálhatunk, amelyek egyaránt valódi hozzáadott értéket képviselnek az egyén és a társadalom egésze számára.”
Bővülő szoftverszakértelem: a Bosch már ma a jövőt alakítja
A korábbi fejlesztéseknek köszönhetően a Bosch minden új elektronikai terméke már hálózatba kapcsolható. A hálózatba kapcsolt elektromos kéziszerszámok, háztartási készülékek és fűtésrendszerek árbevétele önmagában is 50 százalékkal nőtt egy év alatt: míg 2020-ban négymillió, addig 2021-ben több mint hatmillió terméket értékesítettek. A Bosch Mesterséges Intelligencia Központot (Bosch Center for Artificial Intelligence; BCAI hozott létre, amely már eddig is mintegy 300 millió euróval járult hozzá a vállalatcsoport eredményéhez.
A Bosch emellett évente összesen több mint négymilliárd eurót költ szoftver megoldásokra, ebből mintegy hárommilliárd eurót a mobilitással kapcsolatos fejlesztésekre. A mobilitás szoftveralapú jövőjének alakításához 2022 közepére a Bosch közös egységben fogja össze univerzális, alkalmazásfüggetlen szoftvereinek fejlesztését. A jövőben leányvállalata, az ETAS GmbH égisze alatt fejleszti és értékesíti járműves alapszoftvereit, köztes szoftvereit (middleware), felhőszolgáltatásait és univerzális fejlesztőeszközeit. A Bosch a hálózatba kapcsolt és automatizált vezetés fejlesztésére is nagy hangsúlyt helyez. A vállalatcsoport az elmúlt öt évben vezetéstámogató rendszereivel, illetve a hozzájuk tartozó érzékelőkkel mintegy kilencmilliárd eurós árbevételt produkált.
Bosch Tech Compass kutatás öt országban
Az öt országban elvégzett reprezentatív Bosch Tech Compass felmérés –eredményét a Bosch a világ legnagyobb technológiai rendezvényén, a Consumer Electronics Show-n (CES) mutatta be – arra keresve a választ, hogy milyen elvárásokkal tekintenek az emberek az új technológiákra világszerte. A válaszadók többségének (72 százalék) meggyőződése, hogy a technológiai fejlődés jobbá teszi a világot, például az éghajlatváltozás elleni küzdelemben (76 százalék). Ugyanakkor ötből négyen úgy gondolják, hogy a technológiának inkább korunk nagy kihívásainak kezelésére kellene összpontosítania, nem pedig az egyéni igények kiszolgálására.
„Mi, a Boschnál is abban hiszünk, hogy a technológia rengeteg előnyt kínál”
– jelentette ki Rückert.
„Amikor csúcstechnológiáról beszélünk, korántsem csak a műszaki fejlesztésekről van szó. A technológiát annak eszközeként használjuk, hogy jobbá tegyük vele az emberek életét, bárhol éljenek is.”
A világűrtől a gyermekgyógyászatig: Bosch SoundSee érzékelőrendszer
A mesterséges intelligencia és a hálózatba kapcsolás előnyeinek kiváló példája a SoundSee érzékelőrendszer. A Boschnál 2019 óta dolgoznak azon, hogy a Nemzetközi Űrállomás (ISS) szokatlan hangjait kiszűrve, mesterséges intelligencia alapú (AI) algoritmusok segítségével elemezzék, ha karbantartás szükséges. A pittsburghi (USA) Highmark nonprofit egészségügyi vállalattal együttműködve, a Bosch most ennek a technológiának egy egészen újszerű, ezúttal abszolút földi alkalmazásán dolgozik, miközben azt vizsgálja: hogyan használhatók az eredmények a gyermekgyógyászat diagnosztikájában. A Bosch és a Highmark az érzékelők és az algoritmusok olyan adaptációján dolgozik, amely egyszerűen a gyerekek légzésmintáinak hangjait kiértékelve teszi lehetővé már korai stádiumban bizonyos tüdőbetegségek, például az asztma diagnózisát.
„Innovatív technológiával a gyerekek egészségi állapotának javításáért – mi ezt értjük csúcstechnológián”
–húzta alá Mike Mansuetti, a Bosch észak-amerikai elnöke. A SoundSee orvosi felhasználása egyben jól érzékelteti, mit jelent a Bosch számára az „Életre tervezve” stratégia vállalati filozófiája.
Az ember és a természet védelmét szolgálja a Bosch új gázérzékelője, amely az első mesterséges intelligenciával működő megoldás. A Dryad Silvanet Wildfire Sensor rendszerének részeként egyfajta „digitális orrként” szolgál, amely az erdőtüzek korai észlelését segíti. A Dryad érzékelői fákra erősítve figyelik folyamatosan a helyi mikroklímát, hogy így észleljék a fellobbanó tüzeket, majd vezeték nélküli kapcsolaton keresztül értesítsék a helyi hatóságokat – már jóval azelőtt, hogy a kamera- vagy műholdalapú rendszerek jeleznék a veszélyt. Ezzel ez a technika nemcsak a tűz által okozott pusztítástól védhet, hanem az erdőtüzek okozta globális szén-dioxid-kibocsátást is csökkentheti.
„Ezek az érzékelők életeket menthetnek meg, miközben sok tonna szén-dioxid légkörbe jutását előzik meg – a mesterséges intelligencia és a hálózatba kapcsolás együttesének köszönhetően”
– mutatott rá Mike Mansuetti.
Okoseszközök
Az SAP és a Databricks bemutatja az SAP Business Data Cloudot
Az SAP a mai napon bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat.
Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.
Az SAP és a Databricks stratégiai partnersége új korszakot nyit a vállalati adatkezelésben. Két, saját területén piacvezető vállalat fogott össze, hogy újradefiniálja az alkalmazások és adatplatformok együttműködését. Az új megoldás natívan beágyazza a Databricks technológiáját az adatmérnöki, gépi tanulási és az erőforrásigényes AI-feladatok elvégzéséhez.
„Az SAP Business Data Cloud felszabadítja a vállalati adatok teljes értékét az üzleti AI számára”
– mondta Christian Klein, az SAP vezérigazgatója.
„Ötvözi az SAP szakértelmét a küldetéskritikus, végponttól végpontig terjedő folyamatok és a szemantikailag gazdag adatok terén a Databricks világszínvonalú adatmérnöki képességeivel, létrehozva egy úttörő megoldást, amely segíti a szervezeteket abban, hogy maximálisan kihasználják adataikat.”
„A vállalatok világszerte arra törekszenek, hogy nagyobb értéket nyerjenek ki adataikból, és nagyobb hozamot érjenek el AI-befektetéseikből”
– mondta Ali Ghodsi, a Databricks társalapítója és vezérigazgatója.
„Az SAP-val való partnerségünk lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy adataikat – formátumtól és tárolási helytől függetlenül – egyesítsék, így azokat a Databricks Data Intelligence Platformon belül kezelhetik, elemezhetik és testre szabott AI-alkalmazásokat építhetnek rájuk.”
Az adatalapú gazdaság előmozdítása
Az SAP Business Data Cloud támogatja az SAP-t az adattermék-gazdaság növekedésében. Teljeskörűen menedzselt SAP-adattermékeket kínál az üzleti folyamatok széles skálájához – legyenek akár pénzügyi, beszerzési vagy az ellátási láncból származó adatok az SAP S/4HANA-ból vagy az SAP Ariba rendszerből, vagy akár képzési és tehetségmenedzsment adatok az SAP SuccessFactorsból. Ezek az adattermékek a forrásukat, az összefüggéseket, így az üzleti értelmüket is megőrzik, így a nyers rekordokon túl azonnali hozzáférést biztosítanak magas minőségű adatokhoz, mindezt a költséges adatkinyerési folyamatok nélkül.
Ha például egy pénzügyi igazgató szeretné felmérni a növekvő infláció nyereségességre gyakorolt hatását, az SAP Business Data Cloud képes valós idejű külső adatokat, például a fogyasztói árindexet összevetni a vállalata pénzügyi adataival – például a főkönyvi számlákon vagy költséghelyeken található értékekkel –, így átfogó elemzést kaphat a rendszertől.
Az SAP Business Data Cloud új funkciókat is kínál, például az úgynevezett insight appokat, amelyek valós idejű adatokkal összekapcsolt adattermékeket és AI-modelleket használnak fejlett elemzések és tervezési feladatok támogatására. Ezek kiterjednek az alapvető vállalati analitikára, a pénzügyekre és a humánerőforrás-szolgáltatásokra is.
„Az SAP Business Data Cloud segít abban, hogy maximálisan kihasználjuk adataink értékét és előmozdítsuk az innovációt üzleti tevékenységünkben”
– mondta Markus Hartmann, a Henkel Európáért, Afrikáért és Dél-Kelet Ázsiáért felelős vállalati alelnöke.
„A szemantikailag gazdag adattermékek és a Databricks mély integrációja továbbfejleszti meglévő adatmegoldásainkat, lehetővé téve forgatókönyvek modellezését és az AI-alapú meglátások kihasználását, hogy fenntartható jövőt építsünk adataink ökoszisztémájában.”
„A bejelentés a magyar ügyfelek számára is ígéretes, hiszen sok ügyfelünk használja korábbi üzleti adatelemző BI megoldásunkat, számukra a megújult és innovatív funkciókkal rendelkező SAP Business Data Cloud egy tökéletes megoldás lehet a terület modernizálására”
– emelte ki Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója a hír kapcsán.
„A mindennapi üzleti folyamatokba beágyazott AI megoldásokra is egyre nagyobb keresletet látunk itthon is, nem véletlenül: AI ügynökeinkkel a riportingtól kezdve a fejlett analitikán, kockázatértékeléseken, vagy szcenárió-elemzéseken át a tervezésig a legösszetettebb feladatokat is automatizálni lehet, ami erőforrást szabadít fel a kreatív feladatokra és teret ad az innovációnak.”
Az AI-ügynökök teljes potenciáljának kiaknázása
Az SAP Business Data Cloud jelentősen javítja a Joule, az SAP generatív AI asszisztensének működését is, amely gyorsabbá teszi az üzleti területeken átívelő munkafolyamatokat, AI-ügynökök segítségével támogatva a megalapozott üzleti döntéshozatalt. Az iparág legmagasabb minőségű vállalati adatkészleteivel – valamint az SAP Knowledge Graph megoldásával, amely üzleti célokra modellezve strukturálja az adatokat – a Joule-ügynökök mélyebb betekintést nyújtanak a vállalati folyamatokba és hatékonyabb együttműködést biztosítanak az összetett üzleti kihívások megoldásában.
Az SAP bejelentette továbbá számos új, azonnal használható Joule-ügynök elérhetőségét pénzügyi, szolgáltatási, értékesítési és egyéb üzleti területeken belül. Például a pénzügyi ügynökök segítenek a követelések gyorsabb feldolgozásában és a pénzforgalom optimalizálásában, míg az értékesítési ügynökök felgyorsítják az üzleti folyamatokat az ügyfélkérdések hatékonyabb kezelése érdekében.
Ezen felül az SAP bevezetett egy új, fejlett AI-ügynök építő funkciót is, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy saját AI-ügynököket fejlesszenek és telepítsenek. Az SAP évtizedes üzleti szakértelme révén ezek az ügynökök az irányított munkafolyamatok segítségével a releváns adatokra és üzleti kontextusra alapozva képesek működni, ezáltal növelik az automatizáció és a mesterséges intelligencia használat hatékonyságát.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Egészségpénztári számlára is elszámolható a vérnyomásmérő funkcióval rendelkező okosóra
Újabb egészségpénztárak fogadják el a nemrégiben Magyarországon bevezetett HUAWEI WATCH D2 okosóra vásárlását.
Ez az innovatív készülék a világ első csuklón hordható, orvostechnikai eszközként regisztrált, 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes okoseszköze.
Újabb egészségpénztárak fogadják el a hazánkban január végén debütált HUAWEI WATCH D2 24 órás vérnyomásmérő funkcióval ellátott okosóra megvásárlását. Mostantól már az Allianz Hungária Egészség- és Önsegélyező Pénztár és az OTP Egészségpénztár is elfogadja a vásárlást, így a Prémium Egészségpénztár, MBH Gondoskodás Egészségpénztár, Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár, valamint a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár mellett már a fenti két újabb szolgáltató tagjai is elszámolhatják az óra beszerzését. Az okosóra egészségpénztári elszámolhatósága komoly előrelépést jelent a Huawei abbéli törekvésében, hogy egészségfigyelő technológiája minél szélesebb körben elérhetővé váljon a felhasználók számára.
Orvostechnikai eszközként regisztrált okosóra
A HUAWEI WATCH D2 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes, ami egyedülálló funkció a csuklón hordható eszközök piacán. A HUAWEI WATCH D2 mandzsetta segítségével méri a vérnyomást a csuklón, nappal emlékeztetőket küld, éjszaka pedig automatikusan elvégzi a méréseket az alvás során. Az okoseszköz megfelel az Európai Unió orvostechnikai eszközökre vonatkozó szabályozásának (MDR – Medical Device Regulation) és orvostechnikai eszközként lett nyilvántartásba véve, ugyanakkor ha bármilyen rendellenességet észlelünk, kulcsfontosságú orvoshoz fordulni, hogy a potenciális problémát időben felismerjék és kezeljék.
Az okosóra további funkciói között szerepel az EKG-mérés, a SpO2-monitorozás, valamint a pulzus-, stressz- és bőrhőmérséklet-mérés is. Emellett a felhasználók részletes Egészségügyi Áttekintést készíthetnek, amely egyetlen érintéssel nyolc különböző testfunkciót összegez. A készülék több mint nyolcvan edzésmódot kínál, kompakt, kényelmes viselet, és párosítható mind iOS, mind Android készülékekkel.
Elérhetőség és árak
A készülék fekete fluoroelasztomer szíjas verziójának ajánlott bruttó fogyasztói ára 164.990 Ft, a fehér bőrszíjas változaté pedig 179.990 Ft. Az okosórákat a MediaMarkt, az Alza, az Emag, a Yettel, a Telekom, illetve az Euronics üzleteiben és weboldalain lehet megvásárolni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik.
Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.
A digitális banki megoldások közül az egyik legnépszerűbb Kate, az ország egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztense, amely a mesterséges intelligencia és a nyelvtudomány ötvözeteként jött létre. A rendszer akkor tud hatékonyan működni, ha képes megérteni és reagálni az emberek különböző és sajátos nyelvhasználati szokásaira. Mindez komoly szakmai munkát igényel, amelyet a K&H NLU csapata támogat. Többek között ezért is került részletesen bemutatásra Kate, a digitális pénzügyi asszisztens, a Szegedi Tudományegyetem által szervezett XXI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencián, ahol a K&H NLU csapat egyik szakértője egy olyan hétköznapi példán keresztül prezentálta hogyan működik Kate nyelvi feldolgozási rendszere, vagy hogyan érti meg Kate a természetes nyelvet, mint az utalás.
Egy intelligens asszisztens fejlesztése
Kate fejlesztése során az NLU csapat különböző modulokat integrált, amelyek lehetővé teszik a felügyelt gépi tanulás és a szabályalapú rendszerek együttes alkalmazását. A hangalapú asszisztens válaszai előre megírt válaszokon alapszanak, és a rendszer szabályalapú megközelítést alkalmaz a válaszok generálására. Ez a gyakorlatban vonatkozhat akár egy Kate-hez intézett kérdésre vagy tranzakcióra egyaránt.
Amikor egy ügyfél üzenetet küld, az automatizált rendszer először azt próbálja megérteni, hogy mi a szándéka („intent”). Ez lehet például egy átutalás indítása. Emellett a rendszer felismeri a fontos adatokat („entity-ket”), mint például a bankszámlaszámot vagy a címzett nevét. Ha valaki például azt mondja, hogy „Utalj Róbertnek!”, akkor a rendszer először megnézi, hogy a felhasználó elmentette-e Róbert nevét a partnerei közé. Ha igen, akkor ennek alapján tud választ adni és a kérést végrehajtani.
Szakmai közösség az ügyfélélményért
Az NLU csapat a K&H digitális innovációs szakterületének részeként működik, a bank IT szervezetén belül a legújabb technológiákat alkalmazza az ügyfélélmény javítása érdekében. Az NLU csapat nem csupán egy belső fejlesztési egység, hanem egy folyamatosan innováló szakmai közösség is, mely a legújabb AI technológiákat és nyelvészeti megoldásokat alkalmazza.
„A K&H Bank stratégiája a digitális fejlesztésekre épül, hogy a modern bankolási igényeket kielégítse. Ennek egyik kiemelkedő példája Kate bevezetése és folyamatos fejlesztése, mely a mesterséges intelligencia és az automatizáció legújabb vívmányait ötvözi. A technológiai innováció azonban nemcsak az ügyfelek kényelmét szolgálja és a jövő bankolási lehetőségeit biztosítja, hanem rámutat arra is, hogy az igazán hatékony megoldások több tudományterület – például adatelemzés, gépi tanulás, kiberbiztonság – összekapcsolásával születhetnek meg. Ezért is összetett az IT szakemberek munkája hiszen nem csupán saját szakterületükön kell helytállniuk, hanem más üzleti és technológiai folyamatok megértésére és integrálására is szükség van. Ez a multidiszciplináris megközelítés kihívásokkal teli, de éppen ez teszi vonzóvá az IT szakemberek számára a banki környezetet, amely egyre inkább a legmodernebb technológiák találkozási pontjává válik. ”
– mondta el a projekt kapcsán Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába