Connect with us

Okoseszközök

Hálózatba kapcsolt és intelligens megoldásokkal erősít a Bosch

hálózatba

A Bosch minden termékkategóriája hálózatba kapcsolható.

Otthon, útközben, a munkahelyen, kórházakban vagy akár Föld körüli pályán: a Bosch intelligens és hálózatba kapcsolt megoldásokkal segíti a legkülönbözőbb élethelyzetekben az emberek mindennapjait, miközben a vállalat szoftverek, szolgáltatások és licencek révén új üzleti területekre is lép.

„Következetesen digitalizáljuk alaptevékenységünket. Célunk, hogy minden digitális termékből származó árbevételből szolgáltatási forgalmat is generáljunk”

– hangsúlyozta a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) kiállítás alkalmával Tanja Rückert, a Bosch csoport digitális igazgatója. Ehhez a Bosch az IoT és az AI együttesére összpontosít – vagyis mesterséges intelligenciával (AI) kapcsolja össze a tárgyak internetét (IoT).

A hálózatba kapcsolt termékek információt szolgáltatnak, amelyeket a mesterséges intelligencia segítségével dolgoznak fel, hogy aztán a szoftverfrissítések részeként a termékeket szolgálhassák. Ennek a középpontjában az ügyfelek állnak, mivel a felhasználók így a termékfejlesztési folyamatok szerves részeivé válhatnak. A különböző megoldások ezzel pontosan az ügyfelek igényeire szabhatók, emellett így sem a termékfejlesztés, sem pedig az értékteremtés folyamata nem ér véget a termékek értékesítésével.

„Úgy látjuk, a mesterséges intelligencia és az IoT kombinációja a kulcs, hogy a legtöbb felhasználói előnyt kinyerjük ebből a két technológiából”

– emelte ki Tanja Rückert.

„Amellett, hogy új üzleti modelleket alakíthatunk ki, jobb termékeket és megoldásokat is kínálhatunk, amelyek egyaránt valódi hozzáadott értéket képviselnek az egyén és a társadalom egésze számára.”

Bővülő szoftverszakértelem: a Bosch már ma a jövőt alakítja

A korábbi fejlesztéseknek köszönhetően a Bosch minden új elektronikai terméke már hálózatba kapcsolható. A hálózatba kapcsolt elektromos kéziszerszámok, háztartási készülékek és fűtésrendszerek árbevétele önmagában is 50 százalékkal nőtt egy év alatt: míg 2020-ban négymillió, addig 2021-ben több mint hatmillió terméket értékesítettek. A Bosch Mesterséges Intelligencia Központot (Bosch Center for Artificial Intelligence; BCAI hozott létre, amely már eddig is mintegy 300 millió euróval járult hozzá a vállalatcsoport eredményéhez.

A Bosch emellett évente összesen több mint négymilliárd eurót költ szoftver megoldásokra, ebből mintegy hárommilliárd eurót a mobilitással kapcsolatos fejlesztésekre. A mobilitás szoftveralapú jövőjének alakításához 2022 közepére a Bosch közös egységben fogja össze univerzális, alkalmazásfüggetlen szoftvereinek fejlesztését. A jövőben leányvállalata, az ETAS GmbH égisze alatt fejleszti és értékesíti járműves alapszoftvereit, köztes szoftvereit (middleware), felhőszolgáltatásait és univerzális fejlesztőeszközeit. A Bosch a hálózatba kapcsolt és automatizált vezetés fejlesztésére is nagy hangsúlyt helyez. A vállalatcsoport az elmúlt öt évben vezetéstámogató rendszereivel, illetve a hozzájuk tartozó érzékelőkkel mintegy kilencmilliárd eurós árbevételt produkált.

Bosch Tech Compass kutatás öt országban

Az öt országban elvégzett reprezentatív Bosch Tech Compass felmérés –eredményét a Bosch a világ legnagyobb technológiai rendezvényén, a Consumer Electronics Show-n (CES) mutatta be – arra keresve a választ, hogy milyen elvárásokkal tekintenek az emberek az új technológiákra világszerte. A válaszadók többségének (72 százalék) meggyőződése, hogy a technológiai fejlődés jobbá teszi a világot, például az éghajlatváltozás elleni küzdelemben (76 százalék). Ugyanakkor ötből négyen úgy gondolják, hogy a technológiának inkább korunk nagy kihívásainak kezelésére kellene összpontosítania, nem pedig az egyéni igények kiszolgálására.

Mi, a Boschnál is abban hiszünk, hogy a technológia rengeteg előnyt kínál”

– jelentette ki Rückert.

„Amikor csúcstechnológiáról beszélünk, korántsem csak a műszaki fejlesztésekről van szó. A technológiát annak eszközeként használjuk, hogy jobbá tegyük vele az emberek életét, bárhol éljenek is.”

A világűrtől a gyermekgyógyászatig: Bosch SoundSee érzékelőrendszer

A mesterséges intelligencia és a hálózatba kapcsolás előnyeinek kiváló példája a SoundSee érzékelőrendszer. A Boschnál 2019 óta dolgoznak azon, hogy a Nemzetközi Űrállomás (ISS) szokatlan hangjait kiszűrve, mesterséges intelligencia alapú (AI) algoritmusok segítségével elemezzék, ha karbantartás szükséges. A pittsburghi (USA) Highmark nonprofit egészségügyi vállalattal együttműködve, a Bosch most ennek a technológiának egy egészen újszerű, ezúttal abszolút földi alkalmazásán dolgozik, miközben azt vizsgálja: hogyan használhatók az eredmények a gyermekgyógyászat diagnosztikájában. A Bosch és a Highmark az érzékelők és az algoritmusok olyan adaptációján dolgozik, amely egyszerűen a gyerekek légzésmintáinak hangjait kiértékelve teszi lehetővé már korai stádiumban bizonyos tüdőbetegségek, például az asztma diagnózisát.

„Innovatív technológiával a gyerekek egészségi állapotának javításáért – mi ezt értjük csúcstechnológián”

–húzta alá Mike Mansuetti, a Bosch észak-amerikai elnöke. A SoundSee orvosi felhasználása egyben jól érzékelteti, mit jelent a Bosch számára az „Életre tervezve” stratégia vállalati filozófiája.

Az ember és a természet védelmét szolgálja a Bosch új gázérzékelője, amely az első mesterséges intelligenciával működő megoldás. A Dryad Silvanet Wildfire Sensor rendszerének részeként egyfajta „digitális orrként” szolgál, amely az erdőtüzek korai észlelését segíti. A Dryad érzékelői fákra erősítve figyelik folyamatosan a helyi mikroklímát, hogy így észleljék a fellobbanó tüzeket, majd vezeték nélküli kapcsolaton keresztül értesítsék a helyi hatóságokat – már jóval azelőtt, hogy a kamera- vagy műholdalapú rendszerek jeleznék a veszélyt. Ezzel ez a technika nemcsak a tűz által okozott pusztítástól védhet, hanem az erdőtüzek okozta globális szén-dioxid-kibocsátást is csökkentheti.

„Ezek az érzékelők életeket menthetnek meg, miközben sok tonna szén-dioxid légkörbe jutását előzik meg – a mesterséges intelligencia és a hálózatba kapcsolás együttesének köszönhetően”

– mutatott rá Mike Mansuetti.

Okoseszközök

IKEA Soroksár: A jövő áruháza

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.

A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. 

A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.

Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.

A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.

Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.

A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!

– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.

A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Érkezik a HONOR MagicPad2

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.

Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.

A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.

A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.

A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.

A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.

A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.

További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.

A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében

A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.

A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.

  • Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
  • A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.

Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights

Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.

Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:

„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra. Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében. A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt. Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”

„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része

– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.

„Mivel az online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása. Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként. Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”

Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss