Okoseszközök

Rengeteg okoseszközzel bővült a Huawei hazai kínálata

huawei

A FIT 3 okosóra májusi bemutatója után számos újabb eszközt hozott a gyártó hazánkba.

Ezek között több okosóra modell is szerepel, amely a FIT 3-mal kiegészülve szinte minden árponton kínál iOS és Android kompatibilis eszközöket a vásárlók számára. Megérkezett az e-SIM képes WATCH 4 Pro Space Edition, valamint a Watch GT 4 új, sportosan elegáns zöld színváltozata is. Az okoskarkötők kategóriájába jött az új Band 9, de a nyitott kialakítású, ékszer-szerű FreeClip fülhallgató is kapható már nálunk.

HUAWEI WATCH 4 Pro: exkluzív, űrkutatás ihlette dizájn

Az e-SIM képes HUAWEI WATCH 4 sorozata épp egy éve jelent meg, amely most különleges, az űrkutatás-ihlette kiadással bővült. Az e-SIM képes HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition esztétikáját az űrhajókban is használt Laval-fúvóka ihlette. Az okosóra emellett űrhajós-minőségű DLC-titánból készült, amely strapabíró, mégis könnyű anyag. A napi felhasználásból és sportolásból eredő kopásokkal szemben az anyaghasználat mellett a domború zafír üveg kijelzőborítás, IP 68-as por- és vízállósági tanúsítvány, 5 ATM-es besorolású vízállóság teszi ellenállóvá. Utóbbinak köszönhetően pedig akár 30 méteres mélységig szabadtüdős merülésre is alkalmas az eszköz. Az okosóra a korábbi modellnél precízebb egészségfigyelést biztosít, és alvási légzésfigyeléssel bővült az Egészségügyi Áttekintés 2.0 (Health Glance) funkció is.

HUAWEI WATCH GT 4 Green Edition: a tavasz és a francia elegancia jegyében

A HUAWEI WATCH GT 4 sorozat hatalmas népszerűségre tett szert, 2023. szeptemberi bevezetése óta világszerte 5 millió darabot szállítottak belőle. A GT 4 okosóra 41 mm-es kínálata most új színváltozattal, a Green Editionnel bővül, amelyet a tavasz és a francia elegancia inspirált. Az óra a sportosan elegáns esztétikán túl a GT 4 modellből ismert személyre szabott sport- és egészségmenedzsment-élményt kínál. A Huawei Egészség app Maradjon Fit! kalóriamenedzsment funkciója 50 ország étkezési kalóriáit tartalmazó globális adatbázisával frissült.

HUAWEI FreeClip: új iparági fejlesztés az optimális illeszkedéshez

Az új HUAWEI FreeClip fülhallgató a vállalat Fashion Forward koncepciójának tagja. A nyitott kialakítású, a fület átölelő HUAWEI FreeClip ideális azok számára, akik olyan divatos fülhallgatót keresnek, amellyel a környezetüket is hallják, akár sportolás, akár munka, akár a napi közlekedés során. A HUAWEI FreeClip az iparág első olyan nyitott kialakítású fülhallgatója, amely nem tesz különbséget a bal és jobb fül között hangzás tekintetében sem, a pár egyes darabjai bármelyik fülünkbe illeszthetők. A fülhallgató akár 8 órányi folyamatos zenelejátszást biztosít, amely akár 36 órára növelhető teljesen feltöltött töltőtok segítségével.

HUAWEI Band 9: a gyártó eddigi legfejlettebb okoskarkötője

A számos továbbfejlesztett egészségügyi- és fitnesz funkcióval ellátott HUAWEI Band 9 okoskarkötő könnyű, kényelmes viseletet biztosít. Széles körű egészségügyi funkciókat kínál, köztük alvásmonitorozást, stresszfigyelést, menstruációsciklus-követést, és ritmuszavar elemzést. A Band 9 emellett 100 edzésmódot támogat. A készülék lehetővé teszi a gyorstöltést: 5 perces töltéssel akár 2 napig használható, 45 perces töltéssel pedig teljesen feltölthető. A HUAWEI Band 9 akár 14 napos akkumulátor-üzemidőt nyújt, tipikus használat mellett 9 napig, bekapcsolt AOD (Always-On-Display) mellett pedig akár 3 napig használható.

Elérhetőség, árak

A HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition többek között a MediaMarkt és az Alza, Emag webáruházában és üzleteiben érhető el 249.990 Ft-os ajánlott bruttó fogyasztói áron. A MediaMarkt és az Alza és Emag felületein való vásárláskor HUAWEI FreeBuds 5i fülhallgatót kapnak ajándékba a vevők 2024. június 30-ig.

A HUAWEI WATCH GT 4 Green Edition 41 mm-es modellje az Emag, Euronics, a MediaMarkt és az Alza webáruházában és üzleteiben érhető el 97.990 Ft-os ajánlott bruttó fogyasztói áron. A vásárláskor HUAWEI FreeBuds SE 2 fülhallgató ajándékba jár 2024. június 30-ig.

A HUAWEI Band 9 öt különböző színben érkezik. A csillagfekete, az elegáns fehér, a citromsárga és a selymes rózsaszín modellek 22.990 Ft-os ajánlott bruttó fogyasztói áron kaphatók a Euronics, a MediaMarkt, és a Yettel online felületein és üzleteiben, valamint az Alza webáruházában. A trendi kék változat pedig 27.990 Ft-os ajánlott bruttó fogyasztói áron érhető el kizárólag az Alza webáruházában.

A FreeClip a MediaMarkt, Emag, Alza felületein érhető el bruttó 74.990 forintos ajánlott fogyasztói áron.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.

De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét

A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.

A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.

Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?

Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.

Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.

Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük

A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.

Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.

Streamelés és YouTube-ozás a tévén

Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.

A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.

Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

Erre számíthatunk a fociláz idején

Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.

„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”

– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.

„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

A L’Oréal bionyomtatott bőrrel, GenAI tartalomlaborral és AI asszisztenssel hozza el a jövőt

A Viva Tech-en egy figyelemre méltó bionyomtatott bőrtechnológiát mutatott be a L’Oréal, amely képes teljesen megváltoztatni a termékek tesztelését a jövőben.

Emellett egy AI-alapú labort is létrehozott a vállalat az elmúlt évben, amely új megvilágításba helyezi a szépségápolási tartalmak készítését. Az intelligens szépségasszisztens vagy a fejlett bőrelemző pedig személyre szabott szépségápolást  nyújtanak. A Meta-val kötött stratégiai partnerség keretében pedig a L’Oréal tovább erősíti pozícióját a 3D, AR és AI szépségipari fejlesztések kutatásában.

„Szilárdan hiszünk abban, hogy a technológia kitolhatja a szépségápolás határait, és világszerte javíthatja az emberek életét. A fejlett diagnosztikával, a kiterjesztett szépségápolási szolgáltatásokkal, a GenAI asszisztensekkel, a GenAI-korszakban kibővített kreativitással és egyedülálló elektronikus eszközökkel úgy alakítjuk a jövő szépségét, hogy az még személyre szabottabb, inkluzívabb és felelősségteljesebb legyen”

– mondta Barbara Lavernos, a L’Oréal Csoport kutatásért, innovációért és technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese.

A biológia, a mechanika és az elektronika összefonódásával a L’Oréal még pontosabban modellezi a valódi, emberi bőr széleskörű változatosságát, beleértve az olyan bőrállapotokat, mint az ekcéma, a pattanások, valamint a barnulás és a gyógyulás képessége. A márka világszerte számos start-uppal és intézettel dolgozik együtt, hogy továbbfejlessze a rekonstruált bőrrel kapcsolatos technológiát. A vállalat bemutatta a házon belüli GenAI Beauty Content Lab-ját,a CREAITECH-et, egy fejlett laboratóriumot, amely olyan eszközökkel rendelkezik, amelyek átalakítják a tartalomgyártást. A CREAITECH biztonságos térként szolgál a GenAI-alapú kísérletezéshez, s lehetővé teszi a L’Oréal számára, hogy 37 szépségápolási márkájánál szélesítse a márkához illeszkedő és lokalizált tartalmak létrehozását, és ezzel párhuzamosan biztosítsa marketingesei számára a kreatív technológiákkal kapcsolatos továbbképzést. A vállalatcsoport partnerséget jelentett be a Meta-val és más vezető tartalomkészítőkkel is.

A VivaTech-en a vállalatcsoport a következő újdonságokat mutatta be:

SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA A FELHASZNÁLÓK SZÁMÁRA

  • A Kiehl’s Derma-Reader klinikai képalkotó technológia segítségével értékeli a vásárlók bőrét, több mint 11 bőrtulajdonságot mér a bőrfelszínen és a bőrfelszín alatt, majd megfelelő összetevőket és életmódbeli tippeket ajánl, amelyek beilleszthetőek a napi bőrápolási rutinba.
  • A Lancôme RENERGIE NANO-RESURFACER| 400 BOOSTER egy olyan szépségápolási eszköz, amelyet kifejezetten arra a célra fejlesztettek ki, hogy fokozza a kozmetikumok behatolását a szarurétegbe, valamint felerősítse a termékek hatékonyságát. Ez a készülék áttörést jelentő, szabadalmaztatott nanochip technológiával működik, amely több mint 400 ultraprecíz nanohegyből áll, és klinikailag tesztelt eredményeket biztosít otthoni felhasználás esetén is.
  • A L’Oréal Paris Beauty Genius egy mesterséges intelligenciával működő, mindenre kiterjedő szépségápolási asszisztens, amely személyre szabott diagnosztikát és tanácsokat kínál felhasználóinak. Ily módon egyszerűen és könnyen megtudhatnak bármit a szépségápolásról.
  • A L’Oréal Professionnel AirLight Pro a hajszárítás forradalma, amely jobb a hajnak és a környezetnek. A szakmabelieknek és az otthoni felhasználóknak egyaránt használható AirLight Pro az infravörös fényt nagy sebességű széllel kombinálja, hogy hatékonyan szárítsa meg a haj felszínén lévő vizet,, sima, fényes hajat eredményezve.
  • A L’Oréal Professionnel My Hair [iD] Hair Reader egy egyedülálló hajszín-elemző készülék, amely ultraprecíz optikát használ a haj egészségének elemzésére és a hajszín mérésére. Vizsgálja a természetes színt, a színt a hajhosszon, az őszülés százalékos arányát, a hajszálak átmérőjét és sűrűségét, hogy a vásárlóknak minden egyes alkalommal a megfelelő, személyre szabott hajszínt ajánlhassa.

SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA AZ IPAR SZÁMÁRA

  • Skin Technology by L’Oréal Több mint 40 éve a L’Oréal a legmodernebb tesztmodellekkel rekonstruált emberi bőrt alkalmazza a biológiai és bőrgyógyászati kutatásokhoz. A Skin Technology by L’Oréal egyesíti a biológia, a mechanika és az elektronika legjavát, hogy olyan inkluzív tesztmodelleket hozzon létre, amelyek az emberi bőr komplexitását utánozzák, ezáltal javítva a kozmetikai ipar tesztelési szabványait, miközben az egészségügyi iparágak szereplői, start-up cégek és kutatóintézetek is profitálhatnak ebből a szaktudásból.
  • L’Oréal CREAITECH GenAI Beauty Content Lab: Az elmúlt nyolc hónap során a CREAITECH Gen AI Beauty Content Lab a WPP NVidia motorját, valamint számos más nagy nyelvi modellt, diffúziós modellt és partnert használt. A kísérletezés biztonságos tereként a csoport több mint 20 Gen AI Tech-et tesztelt, és több tucatnyi workshopot tartott a márkáival, hogy több mint 1000 szépségápolási képet hozzon létre. Ezen túlmenően a CREAITECH úttörő szerepet játszik a L’Oréal márkák alapvető kódjaival kiképzett Brand Custom Models kifejlesztésében, hogy a márkának megfelelő tartalmakat hozzon létre. A La Roche-Posay és a Kérastase az elsők, akik ezt a személyre szabott szolgáltatást használják tartalomkészítési folyamatukban.
  • New Codes of Beuty: Creator Economy: A vállalat a Meta-val együtt bemutatta a New Codes of Beauty Creator Programot, hogy a 3D, AR és AI alkotók következő generációját ösztönözze, valamint új kreatív határokat fedezzen fel a szépségiparban. A L’Oréal Paris, a Lancôme és a La Roche-Posay márkák úttörő szerepet vállalnak és felkarolják ezeket az új területeket egy 30 alkotóból álló, a legmodernebb eszközöket és technikákat használó csapattal együttműködve.
  • Digitális fenntarthatóság: A világ negyedik legnagyobb hirdetőjeként a L’Oréal elkötelezett amellett, hogy az iparág élére álljon: méri a digitális tevékenységeink által generált CO2-kibocsátást, valamint azonosítja a környezeti hatás csökkentését célzó eszközöket. A VivaTech-en három olyan partnerségünket emeltük ki, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy 360 digitális fenntarthatóságra törekedjünk:
  • Az IMPACT+, egy francia Sustaintech startupsegítségével nyomon követjük a digitális média szénlábnyomát,
  • Az ADGREEN Greentech-partnerként lehetővé teszi számunkra, hogy mérjük a tartalomgyártásunk szénlábnyomát.
  • A FRUGGR francia startup segít weboldalunk szénlábnyomának csökkentésében.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

iRobot Roomba Combo J9+ teszt: tökéletes robotporszívó minden helyzetre

Az iRobot Roomba Combo J9+ a legújabb prémium minőségű robotporszívó, mely a kisebb alapterületű lakásokban a kimagaslóan jó navigációjának, a tágasabb otthonokban pedig a nagy kapacitásának köszönhetően nyújt valódi megoldást, sőt a kiskedvencekkel rendelkezők számára is igazi segítséget jelent.

Az iRobot eddigi legerősebb és legokosabb robotporszívójaként emlegetett, 2024 tavaszán piacra dobott iRobot Roomba Combo j9+ nagyobb alapterületű otthonokkal, de akár kiskedvencekkel rendelkezők számára is ideális választás lehet. A 4 lépcsős takarítórendszer többek között felismeri a padló típusát, és ennek megfelelően állítja be a szívóerőt, felsöpri a szöszöket és kettős gumikeféjének segítségével minden koszt magába szív és mindeközben eltávolítja a makacsabb szennyeződéseket is. A tisztítás végeztével a robot automatikusan visszatér elegáns dokkolójához, és kiüríti tartályát a cserélhető porzsákba, valamint szükség esetén itt tölti fel tartályát vízzel a felmosáshoz. Akár egy álom – igazi partner a takarításban, akire minden esetben számíthatunk.

iRobot Roomba Combo J9+ csomagolása

iRobot Roomba Combo J9+ csomagolása

Kivitel, dizájn és jellemzők

A csúcskategóriás takarítórobotok, köztük az iRobot legtöbb modellje is képes már porszívózni és felmosni is egy ciklus alatt. Amíg az iRobot Roomba j9+ továbbra is a porszívózásra helyezi a hangsúlyt, addig az iRobot Roomba Combo j9+ már a felmosási funkciót is tartalmaz.

Az automatizálás és a takarítási teljesítmény új szintjére lépve a dokkolóállomás tartalmaz egy új, ún. Clean Base® Auto-Fill Dock-ot, amely automatizálja a szemét kiürítését és a felmosó folyadék feltöltését. Maga töltődokkoló-állomás igazán elegáns képet nyújt, bármelyik lakásban büszkén helyezhető ki akár látványosabb helyre is. A hagyományos porszívókkal ellentétben az iRobot Roomba j9+-t nincs miért rejtegetni. Bordázott fekete eleje érdekes textúrájával diszkrét, a tetején elhelyezett meleg tapintású fa polc pedig, amellett, hogy praktikus, minőségi külsőt kölcsönöz a dokkolóállomásnak. Az elegáns barna bőr fogantyú segítségével az előlap könnyedén kinyitható, mely mögött egy igazán praktikus tároló rendszer kapott helyet. Az ajtó rekeszében tárolhatjuk a pót alkatrészeket, mint a felmosó fejet, porzsákot, pót saroktisztító kefét, így szükség esetén ezek mindig kéznél lesznek. Ezen az ajtón keresztül érjük el könnyedén a tartályt a felmosáshoz, valamint a porzsákfiókot is. A gyártó tájékoztatója szerint egy zsák körülbelül 60 adag szennyeződést tud tárolni. A dokkolóállomás legalsó részén pedig a töltőérintkezők és egy rámpa található, amely a helyére vezeti a robotot.

iRobot Roomba Combo J9+ dokkolóállomás – nyitott ajtóval

Maga robot szabványos alakú és méretű, elegáns letisztult dizájnnal, króm és ezüst színvilággal és a jól megszokott középen elhelyezett, de diszkrét logóval rendelkezik. A robot tetején található CLEAN gomb segítségével egyetlen érintéssel indíthatjuk el, szüneteltethetjük vagy folytattathatjuk a munkát. A fő gomb 5 másodperces nyomva tartásával gyors parancsokat adhatunk robotporszívónknak, törölhetünk feladatot és visszaküldhetjük a bázisállomásra. A tervezők valóban mindenre gondoltak, hiszen a gombot körülvevő kör alakú jelzőfény is fontos információval szolgál számunkra. A fény fehéren pörög a robot töltése közben, fehéren villog, amikor teljesen feltöltődött a készülék, kéken világít, amikor a bázisállomást keresi, valamint pirosan világít, ha valami nincs rendben.

A robot alján a többfelszínű gumikefe-henger mellett a legtöbb robotporszívóhoz hasonlóan egy saroktisztító kefe is található, melynek a sörtéi az oldalán túlnyúlnak, így képes a szennyeződéseket a robot számára nehezebben megközelíthető sarkokból is kikotorni. A robotporszívó karbantartáshoz szinte minden könnyedén kivehető. A saroktisztító kefét egy egyszerű csavar tartja a helyén, és egy retesszel kioldható a gumikefe-henger is, a könnyebb tisztíthatóság kedvéért.

iRobot Roomba Combo J9+ alulnézetben

iRobot Roomba Combo J9+ alulnézetben

A robot elején kamera kapott helyet, melynek a j9+ legfontosabb funkcióit köszönhetjük. Ezzel a kamerával a j9+ idővel nemcsak megtanulja a pontos helyét, de hatékonyabban navigál, és felismeri, elkerüli az olyan akadályokat is, mint a kábelek, elhagyott zoknik, cipők vagy éppen a házi kiskedvencek „meglepetései”.

Üzembe helyezés

Az iRobot Roomba Combo j9+ csomagolása praktikus, körültekintően és biztonságosan kialakított rekeszekkel, így biztosak lehetünk benne, hogy a termék doboza minden kézbesítést kibír, mely egy ilyen magas kategóriás készülék esetében egyáltalán nem mindegy. Kibontás után az egyébként nem apró csomagban az alábbiakat találjuk:

  • magát a robotporszívót,
  • dokkolóállomást porzsákkal előkészítve a bevetésre,
  • egy tápkábelt,
  • egy Felhasználói kézikönyvet,
  • egy extra szűrőt,
  • egy extra porzsákot,
  • egy extra felmosó fejet,
  • és egy pót saroktisztító kefét is.

Az első használat előtt fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő és egyben állandó helyét a robotporszívónk számára, ahová a dokkolóállomás, azaz a robot „otthona” véglegesen elhelyezhető. Ehhez a következő szempontokat célszerű figyelembe venni

  • wifi lefedettség
  • konnektor közelség
  • közvetlenül a fal mellé helyezhetőség
  • továbbá célszerű szemből kb, 1,2 méter szabad helyet hagyni, hogy a robot minden esetben könnyedén tudja elhagyni és megközelíteni állomását és ugyancsak ajánlott szabad helyet biztosítani az állomás mindkét oldalán, kb. 0,5 métert, ill. a lépcsőtől is legalább 1,2 méter távolságot.

Miután a dokkolóállomás a helyére került, nincs már dolgunk, mint ráhelyezni a robotot figyelve, hogy a töltőérintkezők illeszkedjenek a dokkoló és a robot között. Röviddel ezután a robot „felébred” és egy kellemes csilingelést ad, mellyel tudatja, hogy készen áll a kihívásokra.

iRobot Roomba Combo J9+ dokkolóállomás

Alkalmazás

Az eszköz körültekintő elhelyezése után csatlakoztathatjuk a Roomba Combo j9+ készüléket az iRobot HOME alkalmazáshoz (Android és iOS rendszeren is elérhető). Ha az első iRobot készülék érkezett otthonunkba, és még nincs letöltve ez az applikáció, akkor először létre kell hoznunk egy iRobot-fiókot, majd hozzáadni az új eszközt. Az alkalmazás ugyan angol nyelvű, de nagyon egyszerű grafikus illusztrációval végigvezet a beállítás szükséges lépésein, sőt a végén még saját nevet is adhatunk az újonnan érkezett takarító segédünknek.

Első használatkor az alkalmazás azt javasolja, hogy a robotot térképezési futtatásra küldjük el. Ez a lépés nem kötelező, mivel a Roomba Combo j9+ idővel képes megtanulni az otthonunkat takarítás közben is, de egy első térképezési futtatás felgyorsítja ezt a folyamatot. A teszt során nekünk tökéletesen felismerte a teljes lakást, felismerte a padlófelületeket pontosan bejelölve a szőnyegeket is az egyes helyiségeken belül, elnevezte a helyiségeket is. Bár a konyhánkat magától „laundry room”-nak, azaz mosodának ismerte fel, a fürdőszobába pedig a küszöb miatt nem jutott be – utóbbira számítottunk is, hiszen a küszöböket maximum 1,5 cm-ig tudja megugrani, magasabb akadállyal érthetően nem birkózik meg a robot – ennek ellenére szinte tökéletesen rajzolta fel a lakás alaprajzát 1 órás alapos feltérképezés során. Maximálisan teljesítette a „lépcső tesztet” is, azaz magától felismerte a lakásunkban található lépcsőt és amellett, hogy gyönyörűen körbeporszívózta egészen a lépcsők legszéléig, egy pillanatig nem adott alkalmat az aggodalomra, hogy veszélyeztetné magát.

Az alkalmazás funkciói a térkép elkészítését követően válnak elérhetővé, a zónák kialakításával készíthetjük el a tisztítási tervet, vagy akár ütemezéseket. Az alkalmazás főoldalán elindíthatunk takarítást, létrehozhatunk ütemtervet a rendszeres munkához, megtekinthetjük a robot takarítási előzményeit és eredményeit, térképpel együtt megmutatva a teljesítményét. Hozzáférhetünk egyéb speciális beállításokhoz, melyekkel tetszés szerint finomhangolhatjuk a robot viselkedését. Akár beállíthatunk olyan zónákat is, amelyeket robot a jövőben kerüljön el (NO MOP zones), vagy éppen fordítva, különös figyelmet fordítson egy adott területre. Lehetőségünk van csak bizonyos zónára elküldeni, ha például csak az előszobát szeretnénk felsöpörtetni és felmosatni vele.

iRobot Roomba Combo J9+ munka közben

Tisztítás és navigáció

A tapasztalat alapján az iRobot Roomba Combo j9+ magabiztosan kezdett el navigálni. Kifejezetten öröm volt nézni, ahogy tudatosan elkerüli az akadályokat és a térképe szerint halad a számára kijelölt helyiség felé, majd csak pontosan ott kezd el takarítani, ahol kértük tőle. A működése során a robot automatikusan észleli a szennyezettebb területeket és ha szükséges akkor, ennek megfelelően növeli a szívóerőt. A Roomba Combo j9+ rendelkezik azzal a képességgel is, hogy megtanulja, mely helyek hajlamosak a szennyeződésekre, és ezeket elsőbbségben részesíti majd a takarítás során.

A tesztelés során a Roomba Combo j9+ kifejezetten ügyesen kerülte el az akadályokat, így zsúfolt otthonba is remek választás lehet, akár megnövekedett igénybevétel mellett kiskedvenc mellé is.

iRobot Roomba Combo J9+ munka közben

iRobot Roomba Combo J9+ összegző vélemény

Tapasztalatunk szerint: ez a robot tökéletes felhasználói élményre lett tervezve. Egy csúcskategóriás készülék, ami professzionális, kameraalapú akadálykerüléssel, kiváló takarítási képességekkel, 2:1-ben funkcióval és felhasználóbarát kezelőfelülettel rendelkezik.

Amennyiben olyan csúcskategóriás robotpadlótisztítót keres, amely önállóan és magas színvonalon porszívózik és mos fel a lakásban, mindezt szemet gyönyörködtető dizájnnal és felhasználóbarát kezelőfelülettel, akkor ebben a készülékben remek társat talál.

Előnyei lehetnek:

  • Elegáns, letisztult dizájn
  • Praktikus, jól átlátható tárolóhelyek a dokkolóállomáson
  • Kiváló navigáció, tökéletesen elkerüli az akadályokat
  • Erős és a felülethez alkalmazkodó szívóerő
  • Hosszú akkumulátor-élettartam
  • Feltérképezi és megtanulja otthonát az automatizált takarításhoz
  • Könnyen értelmezhető és használható, funkciókban gazdag alkalmazás (angol nyelven)
  • Kiváló tisztítási végeredmény
  • Teljesen automata, önállóan kiüríti saját tartályát a takarítási munka befejeztével

Hátránya lehet:

  • Magasabb ár, de cserébe a legmagasabb színvonalat teljesíti
  • Az automata kiürítési funkció egy pár másodpercig zavaró lehet

Az iRobot Roomba Combo j9+ egy felhasználóbarát prémium robotporszívó, amely magasabb árát egy erős szívóerővel, megbízható akadályelkerüléssel, önürítő funkcióval és rengeteg alkalmazásfunkcióval igazolja.

További információ: www.irobot.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss