Szórakozás

Sportversenyeken edzi az SAP a jövő üzleti alkalmazásait

Először versenyzett és rögtön dobogós helyen debütált az elektromos versenyautók részére indított Formula-E versenysorozatban a Mercedes Benz EQ csapata, melyet az idei évtől az SAP támogat intelligens technológiai platformjával és adatelemző megoldásaival.

Noha az elektromos hajtás forradalmát ünneplő Formula-E széria a kívülállók számára csendesebb, békésebb műfajnak tűnik, ebben a szakágban ugyanúgy vérremenő csata folyik a jó helyezésért: századmásodperceken múlnak pozíciók, nem csak a járművekből áramló megannyi technikai adat, hanem a versenyzők egészségi állapota, reakciókészsége is perdöntő fontosságú mind a futamok alatt, mind a felkészülés során. A csapat műszaki és humán erőforrásainak menedzsmentje pedig a sportsikerek mellett a gazdálkodási eredményekre is kihat.

Az SAP és a Mercedes Benz EQ csapat pontosan ezért talált egymásra. Az együttműködés során az SAP az S/4 HANA rendszerével biztosítja a technológiai hátteret a futam során keletkező műszaki, telemetriai adatok elemzéséhez, míg a Sports One megoldásával a versenyzőkről rögzített biometriai jellemzők nyomon követését, és ezek alapján a megfelelő szakmai döntések támogatását teszi lehetővé. A pilóták hidratáltsága és időeltolódás iránti érzékenysége tehát ugyanúgy a mért adatok közé tartozik, mint a villanymotorok eltérő hőmérsékleten tanúsított viselkedése.

Az évről évre népszerűbb Formula-E versenyek sikerét a műszaki újdonságok felvonultatásán túl jelentősen meghatározzák egyéb tényezők is, ma már a közönség élményeinek maximalizálása is feladata egy csapatnak. Az együttműködés keretében azt is megvizsgálják majd, hogy a Mercedes Benz EQ csapatának sportsikerein túl milyen pontokon tudja az SAP még jobban kiterjeszteni a rajongók fogyasztói élményét a Qualtrics rendszerrel, a közönség részéről érkező visszacsatolások gyűjtésére, elemzésére alapozva.

“Mint minden más területen, a sportban is megnőtt a jelentősége az elmúlt évtizedekben a megfelelően begyűjtött és tárolt teljesítmény- és viselkedési mutatók és más beszédes adatok megszerzésének, tárolásának és elemzésének. Mi úgy látjuk, ma már ez a sikerhez vezető út alapja. Amíg a Mercedes a pályákon gyorsít, mi az intelligens technológiai megoldások terén.”

– mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

Nem ez az első együttműködés a sport világában, ahol a technológiai óriás intelligens platformjai a győzelemhez segíthetik a versenyzőket és csapataikat.

Az SAP évek óta támogatja a WTA női tenisz versenysorozatot, az idei évtől a Patterns of Play digitális megoldással segítik az edzők munkáját. Az ősszel bemutatott alkalmazás révén az edzők nyomon követhetik a játékosaik mérkőzései során a figyelemreméltó jelenségeket. Az ismétlődő hibák, sikerek, rendre visszatérő megoldások, a játékosok és a pálya szegmenseinek elemzése az ellenfelek értékelésére és a jobb felkészülésre is lehetőséget adnak a sportolóknak és edzőiknek.

A mesterséges intelligencia szoftverek használata és az adatelemző alkalmazások nem csak versenyzők vagy csapatok számára hozhatnak tudatosabb felkészülést és sportsikereket, a versenyek és játékok digitalizációja a rajongói élményhez is nagyon sokat hozzá tud tenni.

A Medibank Melbourne Maraton az SAP segítségével negyven évnyi tradíciót fejelt meg a legmodernebb technológiával. A patinás futóversenyért felelős International Management Group (IMG) eseményszervező cég az SAP Leonardo Platform bevetésével a futam előtti népszerűsítéstől a futam utáni változatos analitikákig bezárólag mindenhol új szintre emelte a felhasználói élményt. A futók által viselt okoseszközök és a pálya mentén elhelyezett szenzorok adatai a Leonardo platformon gyűltek, ezek együttesen produkálták a futam adatainak felhőben tárolt összességét; ez az, amit a szaknyelv csak „IoT – Dolgok Internete” néven emleget. A szurkolók élőben tudták követni az egyes futók részeredményeit, mind a helyszíni terminálokon, mind a világhálón, bőséges statisztikákkal, elemzésekkel, a műfajhoz igazodóan látványos kezelőfelületen. Nem csak a futók teljesítményén volt mérhető a felfokozott hangulat, hanem a közönség érdeklődésén is ki lehetett mutatni: míg az átlag látogató 2017-ben 29 másodpercet töltött csak a melbourne-i futás adatainak böngészésével, ez 2018-ra már 8 perc fölé ugrott, ami egy nézői átlag esetében kiemelkedő adat.

Szórakozás

Budapestre érkezett a világhírű Monet – The Immersive Experience kiállítás

Monet kiállítás bok csarnok

Megérkezett Budapestre a világhírű Claude Monet immerzív kiállítás (Monet – The Immersive Experience), amely számtalan metropoliszban, többek között New Yorkban, Los Angelesben és Londonban is látogatók tízezreit nyűgözte már le. A 2000 négyzetméteres produkcióban egy gigantikus virtuális világ idézi meg Monet szellemét és varázslatos impresszionista művészetét. 

A Van Gogh és a Dalí kiállítások megálmodói Magyarországra hozták a Claude Monet immerzív kiállítást, amely digitális és audiovizuális elemek segítségével kelti életre a francia festő képeit. A látogatók szórakoztató és edukatív formában tudhatnak meg mindent az impresszionista zseni életéről, múzsáiról, munkásságáról.

„A legmodernebb technikát hívjuk segítségül az egyedi történetmeséléshez, az élmény pedig teljesen új jelentést csatol a múzeum fogalmához. Hang és fényjátékok, látványos 360 fokos digitális megoldások, virtuális valóság fogadja a látogatókat. Büszkék vagyunk erre a produkcióra, amely műértők és laikusok, gyerekek és felnőttek számára is maradandó élményt nyújtott már szerte a világon” – mondta el Dudi Bercovici, a Hadran Events ügyvezetője, a kiállítás szervezője.

A kiállítás egyik leglátványosabb pontja a festmények inspirációjául szolgáló kerti híd valamint Monet szobájának hiteles, újraépített másolata. A világjáró turné során a látogatók többsége ezzel a háttérrel fotózkodott a legszívesebben. Az érdeklődők megismerhetik az ikonikus festmények háttértörténetét, valamint kipróbálhatják a VR-élményt és elkészíthetik saját alkotásaikat is.

Claude Monet (1840-1926) a legnagyobb festők egyike, az impresszionizmus mestere. Fényei, színei, a természet iránti vonzalma, életöröme mély hatással van a mai kor közönségére is. “Claude Monet remekművével, A felkelő nap impressziója című alkotással indult útjára 1872-ben az impresszionista mozgalom. A többi már történelem: a napfénytől átitatott, „en plein air”, azaz a szabad ég alatt megörökített, a 19. század mindennapjainak szépségét hirdető festmények mindenki számára ismerősek lehetnek. A jelen emberét is emlékeztetik arra, hogy fedezzük fel a varázslatot, hiszen akad bőven, csak körbe kell néznünk” – mondta el Bán Blanka művészettörténész a kiállítás megnyitóján.

A kiállítás helyszíne a BOK Sportcsarnok, amelyet autóval és tömegközlekedéssel is rendkívül egyszerű megközelíteni – parkolási lehetőséget a csarnok előtt biztosítanak. A kiállítás október 17-én nyílik meg és várhatóan februárig várja a látogatókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Szórakozás

Ízorgia és új stílus a Candytől a Casa Pomo D’oróban

Gianni Annoni candy

Gianni Annonival közös Pasta Workshopon indította el a Candy Hoover Hungary Kft. új kampányát. A jövőben az olasz gyökerű márka a cég új, az okos otthon terén megoldásokat nyújtó, innovatív termékeit helyezi fókuszba. Ezzel a Candy egyfajta keretet ad a workshopnak, hiszen a Pasta készítés évszázadós tradíciói együtt jelennek meg a jövő technológiai megoldásaival. Az olasz tészta nem csupán egy nagyszerű étel, hanem megfelelő odafigyeléssel elkészítve a kulináris művészet csúcsává tud válni, amelyet generációk óta tökéletesítették Olaszországban. Gianni Annoni Casa Pomo D’oroban tartott Pasta Workshopján a legjobb alapanyagokból, hagyományos receptek alapján készültek el a finomságok.

Az olasz konyha változatos tésztáiról és mennyei ízeiről híres. A hagyományos olasz receptúra alapján készült ételek lágy búzalisztből, búzadaralisztből és tojásból készülnek, amelyeket a tradíciók szerint kézzel gyúrnak. A különféle formákhoz szinte minden szósz passzol, ám azért akadnak olyan párosítások, amelyek kiemelik a felhasznált alapanyagok különlegességeit.  A tradicionális receptek nevei gyakran utalnak a használt tésztafajtára, mint például a spaghetti all’assassina, a linguine pomodoro vagy a lasagne esetében, ahol a név már jelzi, melyik változat illik legjobban a szószhoz.

Bár az olasz tészták formájuktól függetlenül forrásban lévő vízben főnek, az ízüket meghatározó feltétek különböző hőmérsékleten készülnek. A bolognai spagetti raguját például hosszú ideig, alacsony lángon kell rotyogtatni, míg a spagetti aglio e olio esetében fontos, hogy a fokhagyma és a chili gyorsan, magas hőmérsékleten oldódjon ki az extraszűz olívaolajban. A Candy intuitív kezelőpanellel rendelkező főzőlap multisider funkciójának segítségével könnyen beállítható a fogás által kívánt tökéletes hőmérséklet, ráadásul az időzítő segítségével azt is beállíthatjuk, hogy a pasta tökéletes állagú legyen.

“Igazán nagy öröm számomra a Candyvel való együttműködés, hiszen eszközeiket a konyhában rendkívül sokoldalúan tudom alkalmazni. Legyen szó meleg étel, ital vagy akár desszert elkészítéséről és tárolásáról a készülékeik mindig nagy segítséget nyújtanak. A főzőlapokon található Booster funkció lehetővé teszi a kiválasztott főzőzóna teljesítményének ideiglenes növelését az előkészítési szakaszok felgyorsítása érdekében, mint például a vízforralás. Így még gyorsabbá és kényelmesebbé válik a tökéletes al dente pasta elkészítése” – mondta Gianni Annoni, a Candy márkanagykövete.

A Candy folyamatosan a fejlődésre törekszik

A Candy folyamatosan fejleszti termékeit, hogy vásárlóinak még magasabb szintű és modernebb felhasználói élményt biztosítson, ugyanakkor a cég saját magától is elvárja a naprakészséget. Idén a vállalat jelentős mérföldkőhöz érkezett, új arculattal jelenik meg a vásárlók előtt.  Ennek része, hogy a márka idén új logóval jelenik meg a piacon.

„Hiszünk az innovációban, termékeink a legkorszerűbb technológiai fejlesztések alkalmazásával készülnek, hogy megkönnyítsük vásárlóink mindennapjait. Nemcsak háztartási eszközeink esetében tartjuk elengedhetetlennek a megújulást és a naprakészséget, hanem a brandünknél is. Bízom benne, hogy az új stílus kedvező fogadtatásra talál vásárlóinknál.” – emelte ki Filipova Brigitta, a Candy Hoover Hungary Kft. marketing vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Szórakozás

Új egység megnyitásával, jótékonysági versennyel ünnepel az idén 10 éves Flippermúzeum

flippermúzeum ráday utca

Több mint 100 000 látogató, világhír és néhány ezer ötcsillagos értékelés az elmúlt évtized mérlege

Magyarországon és világszerte egyaránt újra növekvő népszerűségnek örvendenek az elmúlt évtizedek játéktermi játékai. Ezek a gépek manapság elsősorban magángyűjteményekben vagy a Flippermúzeumhoz hasonló kiállításokon bukkannak fel. Látogatói értékelései és egyedülálló nemzetközi médiavisszhangja alapján mára egyértelműen Európa kedvenc “arcade”, azaz játéktermi játékokat bemutató múzeuma lett a Radnóti Miklós utcai kiállítás. A világhírű fővárosi interaktív látványosság most új mérföldkőhöz érkezett: tematikus rendezvényhelyszínnel bővül.

Az elmúlt évtizedben több, mint 100 000 látogatót fogadó Flippermúzeumra a hazai média mellett a világsajtó is felfigyelt. Forgatott itt többek közt a CNN ismert riportere, Richard Quest, a BBC, a francia közszolgálati televízió, az olasz MTV, az American Airlines és a Ryanair, a vezető horvát csatorna Nova TV, valamint David Guetta sztár DJ és Palvin Barbara modell, mint a brit Music Television európai díjátadójának műsorvezetői. Az újlipótvárosi gyűjteményről egyebek mellett a Guardian, a Telegraph, a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a Sydney Morning Herald, a New York Times, a Washington Post és a világ különböző légitársaságainak fedélzeti magazinjai és számos nemzetközi utazási blogger is beszámolót közölt. Az interaktív kiállítást /az összes géppel játszani lehet/ a világ vezető utazási site-ján, a Tripadvisoron 5 csillagosra értékelik a látogatók, ugyanitt 1000 budapesti látványosság között stabilan az első 10-ben található a Flippermúzeum.

Néhány éve a Flippermúzeum – magyar és német nyelven – műfajában egyedülálló könyvet jelentetett meg a hazai játéktermek történetéről, valamint, összesen négy alkalommal, Közép-Európa egyik legnagyobb önálló játéktermi játék kiállítását rendezte meg külső helyszínen Arcadia néven, melyre többek között a sikerkönyveiről ismert brit Ian Livingstone írót is meghívta.

Nyílik a Game Galaxy

Nyitvatartási időn kívül sem pihen sokat az interaktív tárlat 163 válogatott masinája: nem ritkák az osztálykirándulások, valamint cégek és magánszemélyek is szívesen bérlik ki különböző eseményekre a múzeumot. A növekvő igényekre válaszul a kiállítóhely most egy második, teljesen önálló, kizárólag bérelhető helyet nyit a fővárosi Ráday utca 38. szám alatt ‘Game Galaxy’ néven. Az “anyaintézmény”, a Flippermúzeum természetesen ezután is változatlanul látogatható lesz majd, egy belépőjegyért továbbra is akár egész napos, korlátlan játékot kínálva. A nagyjából 500 négyzetméteres, retró hangulatú, de modern rendezvény technikával felszerelt Game Galaxy pedig 70 flipperrel és egyéb játéktermi játékkal, amerikai diner stílusú étkező résszel idén októbertől lesz bérelhető.

A Game Galaxy hivatalos nyitóeseménye egy jótékonysági flipperverseny lesz október közepén 80 fő részvételével, amelynek teljes bevételét rászoruló családok támogatására ajánlja fel a Flippermúzeum. A versenyen több korábbi csapat Európa bajnok flipperjátékos, például Solymosi Gábor is részt vesz majd (rendszeresen sor kerül országos, kontinens- és világbajnokságokra, utóbbira például 1991 óta). Az így befolyt összeg kiegészül azzal a 2.7 millió forinttal, amelyet eredetileg a Zen Studios, a világ vezető flipper játékszoftver gyártója adományozott a múzeum számára, gyűjteménye fenntartására. A múzeum az így összegyűlt pénzt is további összeggel egészíti ki, három különösen nehéz sorsú, többgyermekes családot havi rendszeres adomány keretében támogatva.

A Radnóti Miklós utcai Flippermúzeum gyűjtemény összesen több mint 160, kivétel nélkül kipróbálható géppel rendelkezik, az első hagyományos gépektől kezdve 1947-ből, valamint flipper elődökkel a XIX. századból, természetesen a modern flipperekig (valamint egyéb népszerű játéktermi masinákig, ideértve a videójáték kabineteket is.) Túlzás nélkül állítható, hogy Európa kedvenc flipper kiállításáról van szó: ezt támasztja alá az online felületeken (a már említett Tripadvisor mellett például a Google-ön) elérhető több ezer pozitív látogatói értékelés is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss