Szórakozás

A Sony megelégelte a Microsoft Game Pass szolgáltatását

sony

Tavasszal mutatkozhat be a PlayStation játékbérlő szolgáltatása.

Jelen pillanatban a Sony erőfeszítés nélkül adja el az összes legyártott PlayStation 5-öt, azonban a törzsközönség kiszolgálását követően kénytelen lesz érvekkel előállni az újonc videójátékozók és a tanácstalan szülők meggyőzése érdekében, hogy miért is válasszák a termékét valamelyik Xbox Series helyett. Ezen a ponton fognak veszélyessé válni az Xboxok, hiszen a melléjük kedvező havidíjért elérhető, remek játékokkal megpakolt Xbox Game Pass játékbérlő gigantikus vonzerővel bír majd.

A mindig jól értesült Jason Schreier szerint a Sony jövő tavasszal orvosolni kívánja ezt a problémát, a jelenleg Spartacus kódnéven futó előfizetésével riválist fog állítani az Xbox Game Pass számára. A Bloombergnél dolgozó játékújságíró forrásai azt állítják, hogy a Spartacus kiváltja majd a jelenleg elérhető PlayStation Plus és PlayStation Now előfizetéseket, PS5 és PS4 konzolokra egyaránt érkezik.

Ha minden igaz, akkor a Spartacus háromféle csomagban lesz elérhető. A legolcsóbb előfizetési szintje a jelenlegi PlayStation Plusznak felelhet meg, a közepes árfekvésű csomagban már benne lesz a Game Pass stílusú játékbérlés, a legdrágább előfizetés pedig a PlayStation Now felhős játékfuttatót is tartalmazhatja. A legutóbbival a modern címek mellett PS1/PS2/PS3/PSP játékok is játszhatóak.

SCHREIER NEM SZÁMÍT RÁ, HOGY A MICROSOFTHOZ HASONLÓAN A SONY HAJLANDÓ LESZ BETENNI A LEGÚJABB PLAYSTATION-EXKLUZÍVJAIT A SPARTACUS JÁTÉKBÉRLŐJÉBE.

Végül a források szerint a Sony jelentős erőforrásokat fordít a felhős játékfuttatási üzletének bővítésébe, ami alatt feltehetően azt kell érteni, hogy szeretné jelentősen bővíteni a jelenleg PlayStation Now néven ismert szolgáltatása által támogatott országok körét.

Forrás: ORIGO

Szórakozás

A Spotify letaszíthatatlan trónjáról

spotify

Távoli második a szektorban az Apple Music, a nyakában az Amazonnal.

A MIDIA Research jelentése szerint tovább nőtt a zenei streaming piaca, amelyet továbbra is toronymagasan vezet a Spotify, 31 százalékos piaci részesedéssel. Ez az adat egyébként még a tavalyi második negyedévre vonatkozik, de a jelentést csak most engedték nyilvánosságra hozni.

A második helyen áll 15 százalékos piaci részesedéssel az Apple Music, amelyet 13 százalékkal követ az Amazon Music. Ez holtversenyben áll a Tencent Music szolgáltatással, míg a Google alá tartozó YouTube Music 8 százalékon áll. Ez utóbbi mutatja ugyanakkor a leggyorsabb növekedést az elemzők szerint.

A teljes piac 26,4 százalékkal nőtt éves szinten, és már 523,9 millió előfizetőt jelent világszerte.

Forrás: ORIGO

Tovább

Szórakozás

Idén összesen 2091 évet töltöttek a nézők a V4 Future Sports Festivalon

v4 future sports

Több, mint 50 országból, közel 2000 játékossal és 386 csapattal tért vissza egy év kihagyás után Budapestre a régió legnagyobb esport eseménye, a V4 Future Sports Festival. A mérkőzéseket rekordot jelentő, 4,4 millió néző követte figyelemmel, több mint 1 milliárd megtekintett percen keresztül. A hazai rendezésű tornán a magyar csapat is kiemelt eredményt ért el és a dobogó második fokára állhatott.

Az eseményen a világsztár csapatokat felvonultató Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) versenyjáték mellett a régió legjobb FIFA22 párosai mérhették össze tudásukat, utóbbiban magyar ezüstéremnek is örülhettünk. Idén is a legismertebb nemzetközi és hazai kommentátorok közvetítették a mérkőzéseket, a V4FSF 2021 közel 166 órányi élő műsora pedig 12 nyelven volt elérhető.

A budapesti küzdelmek idén a járványügyi helyzetre való tekintettel online térbe költöztek, 4,4 millió összesített egyedi nézőszámmal, több mint 1 milliárd megtekintett perccel rekordnézettséget értek el.

Az online rendezvénnyel az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesület céljai között az szerepelt, hogy a járványhelyzettől függetlenül elmélyítse a visegrádi négyek szociokulturális kapcsolatait, erősítse a V4 identitást a videójátékos közönség körében, valamint, hogy sikeresen bevonja a V4-en túli országokat. Ezúton köszönjük minden támogatónknak, partnerünknek és a lelkes szurkolóknak, hogy velünk tartottak a 11 napos rendezvény során”

– nyilatkozta Biró Balázs György, a V4FSF főszervezője, az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesület elnöke.

A kiemelkedő nézőszámhoz és érdeklődéshez az esemény előkommunikációs és közösségimédia-aktivitásai is jelentősen hozzájárultak: ezek a fesztiválhoz köthető közösségi csatornákon közel 9 millió megtekintést, míg az eseményhez köthető online felületeken 2,1 millió látogatást generáltak. A közösségimédia-megjelenések támogatásaként az offline aktivitások köre egy különleges bevásárlóközponti kitelepüléssel is kiegészült, amely keretein belül Molnár „molnargabo” Gábor – aki később a dobogó második fokára állhatott – Hajdú B. István kommentálása és a régi korok hangulata mellett küzdhetett meg a bátor kihívókkal egy-egy FIFA22 meccsen.

Nemzetközi CS:GO verseny sztárcsapatokkal

A V4 Future Sports Festival CS:GO versenye 2021-ben online selejtezőből és az őszi helyszíni döntőből állt. Ez 37 mérkőzést, 117 egyedi pályát és összesen 2235 kört jelent. A selejtező díjazása 25 000 euró, míg a helyszíni verseny nyereményalapja 300 000 euró volt. A november 21-i döntőből hatalmas, ötórás küzdelem után a 2021-es év egyik legeredményesebb csapata, a GAMBIT ESPORTS került ki győztesként, aki hazavihette a 150 000 eurós fődíjat is. A verseny második helyezettje az idény nagy felfedezettje, az Entropiq csapata lett, amelynek jelenlegi játékosai az év elején még szervezet nélkül, a világranglista TOP50-en kívül álltak, de mára a V4FSF dobogójának is köszönhetőn bejutottak a világ 10 legjobbja közé. A Magyar E-sport Válogatott CS:GO csapata a 9-10. helyen zárta a tornát.

Nemzetközi FIFA22 páros verseny V4 és V4 baráti régiós csapatokkal

A FIFA22 versenyzői meghívásos alapon érkeztek, a korábbi eredmények és a követői/szurkolói bázis figyelembevételével. A V4 országok és V4 baráti országok résztvevői 1-1 játékost, egy profit és egy influencert delegáltak a helyszíni döntőkre. A Playstation 5 platformon vívott küzdelem 2-2 ellen zajlott, a versenyszám összdíjazása 25 000 euró volt.

A rendkívül izgalmas meccsekből bravúros góljainak köszönhetően végül a szerb BRSTIMIR – KRUNALEX páros került ki győztesen. A dobogó második fokára a népszerű hazai FIFA véleményvezér, Molnár Gábor és társa, Majorosi ‘chris_maj’ Krisztián e-sportoló állhatott fel, míg a bronzérmet a BEJOTT – LISEKHD lengyel párosa vitte el.

További hírek és érdekességek a V4 Future Sports Hivatalos honlapján érhetők el.

Tovább

Szórakozás

iPhone-on is az év játéka lett a League of Legends

league of legends

Az Apple App Store Awards 2021-es átadóján magabiztos első helyet ért el a Riot Games mobiljátéka.

Idén december 2-án került sor az Apple App Store Awards eseményére, a mobilos League of Legends pedig innen is elhozta az év játéka kitüntetést. Ez nem az első díja idén, ugyanis novemberben a Golden Joystick Awardson is megválasztották az év mobil játékának!

A League of Legends: Wild Rift 2020 decemberében vált elérhetővé Magyarországon, a megjelenés idején pedig az egyik legtöbbet letöltött alkalmazás lett mind Androidon, mind iPhone-on. A siker nem véletlen, hiszen a Riot Games nagy gondossággal készítette el a játékot; nehéz feladat előtt álltak, de sikerült megugrani a lécet és a PC-s verzióból egy szórakoztató, jól működő, különálló játékot készítettek.

A Wild Rift Magyarországon

Bár idehaza továbbra is a PC platform a legnépszerűbb, derül ki az eNET, az Esportmilla és az Esport1 közös e-sport kutatásából, a mobil is meghatározó platform a magyarok körében, és a Riot Games mobil játéka köré is számos közösség, csapat szerveződött, sőt versenyeket is szoktak rendezni!

A Wild Rift 2022-ben is tovább fejlődik, hogy különleges, minőségi szórakozást nyújtson a játékosainak. Ha kedvet kaptál a játékhoz Androidra itt, iPhone-ra itt töltheted le.

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss