Szórakozás
Eseménydús kiberbiztonsági küldetésre hív a Kaspersky
A [Dis]connected címen futó interaktív kalandban egy közeljövőben élő személy napi rutinjába vethetjük bele magunkat, akinek küldetése az, hogy egészséges egyensúlyt tartson fenn a munkája és a magánélete között, valamint mind a karrierjében, mind a kapcsolataiban sikeres legyen. A vállalatok hagyományos biztonságtudatossági képzési programjainak kiegészítésére szolgáló játék látványosan szemlélteti a biztonságos viselkedés előnyeit, így segítségével megerősíthetők a képzések során tanultak. A játék országos oktatási és médiaprojektek keretében is használható.
Az IT és a kiberbiztonsági szakemberek körében készített közelmúltbéli Kaspersky-felmérés szerint a vállalatok 50%-a tart rendszeresen kiberbiztonsági tanfolyamokat. Előfordulhat azonban, hogy a dolgozók nem szívesen vesznek részt az ilyen képzéseken. A munkatársak azt gondolhatják, hogy valaki más munkájának az elvégzésére kényszeríthetik rá őket, hiszen van egy kifejezetten ezért a területért felelős osztály, és nem látják át, miként hat a kiberbiztonság az ő életükre is. Ezért fordulhat elő az, hogy még a tanfolyam elvégzése és a legjobb gyakorlatok elsajátítása után is ugyanúgy viselkednek, mint a képzésen való részvétel előtt.
A Forrester 2021-es Now Tech jelentésének átfogó biztonságtudatossági és képzési (SA&T) funkciókat kínáló szállítói szegmensében szereplő, biztonságtudatossági képzéseket nyújtó elismert piacvezetőként a Kaspersky folyamatosan fejleszti oktatási megoldásait és vezet be új, naprakész tanulási technikákat. Ennek jegyében a vállalat most egy új vizuális játékkal, a [Dis]connecteddel jelentkezett, melynek célja a képzések érdekesebbé tétele és a dolgozók informatikai biztonság iránti érdeklődésének növelése.
A játékban a játékosok egy teljes napot (24 órát) élhetnek át a jövőben, amikor az okosotthon-asszisztensek reggelit készítenek, az emberek víz alatti otthonokban élnek, és az embertökéletesítés már teljesen mindennapos dolog. Azonban a technológiai fejlődés ellenére is vannak még olyan problémák, amelyek a jelenkor emberei számára is ismerősek. A játékoskarakternek például egyszerre kell megoldania több üzleti és munkafeladatot. A játékbeli karakter nagyon szeret egy innovatív implantátumgyártónál dolgozni. A céget azonban egy versenytárs fogja felvásárolni, és az akvizíció feltételei nagyban függenek attól, mennyire sikeresen hajtja végre a játékos a projektjét. A magánéletében a cél az, hogy ne szakítson a partnerével, aki szomorú amiatt, hogy kevesebb időt töltenek együtt, ám eközben jó kapcsolatot kell fenntartania a kollégákkal, és produktívnak kell maradnia.
A [Dis]connected játékfelülete
Kiderül, hogy a játékos különféle területeken hozott döntései szorosan összefüggenek egymással. Például, ha konfliktusba kerül egy kollégájával, akkor nem tájékoztatják a projektjével kapcsolatos fontos változásokról. Ugyanakkor, ha túl sokáig beszélget a kollégákkal, akkor nem végzi el határidőre a munkáját.
A készítők a kiberbiztonsági elemeket természetes módon szőtték bele a történetbe, hogy megmutassák, miként segíthetik elő az ehhez a szférához kapcsolódó döntések a karakter céljainak elérését, illetve miként hiúsíthatják meg azt. Azok a játékosok például, akik úgy döntenek, hogy időmegtakarítás céljából nem frissítik az implantátumukat, nem tudják növelni a produktivitásukat, így nem tudják időre befejezni a projekteket. A játék során a felhasználónak összesen 24 esetet kell megoldania a jelszavak és fiókok, az e-mailek, a webes böngészés, a közösségi hálózatok és az üzenetküldő szolgáltatások, a számítógépes biztonság és a mobileszközök témájában.
A sztori több alternatív módon végződhet a meghozott döntésektől függően. A felhasználók összefoglalót kapnak arról, hogy milyen sikeresen birkóztak meg a projekttel, és hogy mi történik a magánéletükben, valamint a biztonsági készségeiket és tudásukat is kiértékelik.
Az egy órás játék kisebb szakaszokban játszható, minden menet maximum tíz percig tart. Ezáltal a tanultak könnyebben befogadhatók, és jobban meg is maradnak a játékos fejében. A játékot a képzések elvégzése után érdemes felkínálni a dolgozóknak az ott megszerzett kiberbiztonsági ismeretek megszilárdítására, illetve a készségek gyakorlatban való alkalmazásának ösztönzésére. Önkormányzati és országos szintű projektekben használva a játék fejleszti a lakosok kiberbiztonsági ismereteit.
„Ez a történetileg gazdag játék a modern világban meghozandó döntéseket és dilemmákat boncolgatja. Használjuk-e a legújabb technológiákat az előnyünkre még akkor is, ha további biztonsági kockázatokat jelentenek? Vagy mondjunk le róluk a biztonság javára és legyünk kevésbé hatékonyak a munkánkban? Kényelem vagy biztonság – megtalálhatjuk-e közöttük az egyensúlyt? Az ilyen jellegű döntések meghozatala a játékban nemcsak a technológiák biztonságos használatának elsajátítását segíti elő, de a játékosoknak is segít jobban megérteni, hogyan fonódik össze a kiberbiztonság a napi rutinnal, és hogyan hat valójában az életükre”
– fejtette ki Miroslav Koren, a Kaspersky Kelet-Európáért felelős igazgatója.
- A [Dis]connected egyelőre csak vállalati ügyfelek számára érhető el. A játék Android és iOS rendszerű okostelefonokon fut.
- Az ingyenes demoverzió az App Store és a Google Play áruházban érhető el.
- A [Dis]connectedről ezen a linken található bővebb információ.
Szórakozás
Ezek a Black Friday sztárjai Magyarországon
Itthon egy robotporszívó, Lengyelországban a legújabb csúcs iPhone vezeti a toplistát
Az ünnepi vásárlási szezont elindító, tengerentúli eredetű, kihagyhatatlan ajánlatokkal csábító Black Friday, vagyis fekete péntek – a nevével ellentétben – ma már messze nem az a kaotikus, egy napig vagy legfeljebb egy hétvégén át tartó akciós időszak, ami még néhány éve is volt. Magyarországon – és a környező régióban – a leárazások időszaka immár hetekig tart. A vásárlóknak így több idejük van tervezni, összehasonlítani az árakat, és átgondoltabb döntéseket hozni, a kereskedőknek több lehetőségük van az ajánlataik népszerűsítésére, és a futárcégek terhelése is jobban eloszlik.
És hogy mit vásárolunk ilyenkor?
A legnagyobb európai hátterű online piactér, az Allegro régiós összehasonlító adatai szerint a magyar vevők idén is inkább a praktikus, családcentrikus termékeket keresik. A legjobban teljesítő kategóriáknak itthon így a gyerekeknek szóló árucikkek, az elektronikai termékek és a sport- és szabadidős eszközök számítanak. Hasonló trend figyelhető meg Csehországban és Szlovákiában is, míg Lengyelországban az elektronikai termékek, a szupermarketes áruk, az otthoni dekorációs cikkek és irodai kiegészítők fogynak a legjobban az idén.
Ennél is érdekesebb különbségeket mutat, hogy az egyes országokban melyik termék az abszolút toplista-vezető. Az összesített forgalmi értéket tekintve Magyarországon ez egy, a hétköznapi háztartási munkát megkönnyítő, praktikus robotporszívó, konkrétan a Xiaomi Robot Vacuum X20+ modell. A cseh és a szlovák piacon ezzel szemben a Lego elsősorban felnőtteket célzó, híres épületeket, klasszikus járműveket, történelmi tárgyakat, művészeti alkotásokat vagy különleges növényeket megformáló Icons készletei vezetik az eladási listát. Lengyelországban megint más a kép: ott az összesített forgalmi értéket nézve az Apple iPhone 17 Pro a legkeresettebb termék az Allegro felületén.
A változó vásárlói preferenciákat követve a Black Friday immár az Allegro esetében is egy teljes hónapon át, egészen december 1-ig tart. Mivel a vásárlók fő célja általában is a legjobb ajánlatok felkutatása, azaz a spórolás, a webáruház egy különleges ajánlatot is összeállított a bevásárlási szezonra időzítve. Az új és regisztráló vásárlók első rendelésüket ingyenes kiszállítással* kapják meg, a jogosult felhasználók pedig feliratkozhatnak egy díjmentes próbaidőszakra, amely 8 hónap alatt 8 további ingyenes kiszállítást** biztosít. Emellett az Allegro 50% kedvezményt kínál az éves Smart! tagságra minden újonnan előfizető vagy megújító vásárló*** számára – így minden eddiginél könnyebbé téve a korlátlan számú ingyenes kiszállítás és visszaküldés igénybevételét a vásárlási szezonban.
Akár ajándékokat keres az ember, akár a tech kütyüket cserélné frissebbre, vagy csak a nagybevásárlást intézné egyszerűbben, az Allegro meghosszabbított Black Friday időszaka és a Smart! ajánlatok most igazán okos megoldást nyújtanak.
*Az akció 2025.10.30. és 2026.01.14. között érhető el olyan új felhasználók számára, akik nem voltak még Allegro Smart!-tagok. Az akció Smart! jelzésű ajánlatokra érvényes (átvételi pontra történő min. 5000 Ft értékű megrendelés esetén; futár által kézbesített, eladónként min. 9000 Ft értékű megrendelés esetén). Tekintsd meg az Általános Szerződési Feltételeket.
**Az ajánlat csak a jogosult vásárlók számára érhető el, 2026.01.14-ig.
***Az ajánlat csak a jogosult vásárlók számára érhető el, 2026.01.14-ig.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
A Mattel pályára állítja az UNO Elite-et: megérkezett a Formula–1 hivatalos kiadása
Miközben a 2025-ös Formula 1® szezon a tetőfokára hág és közeledik a nagy finálé, a Mattel egy újabb nagy rajtot vett: ma bemutatta az UNO Elite™ legújabb tagját, az UNO Elite™ Formula 1® kiadást.
A vadonatúj, adrenalindús verzió a Forma–1 világát ülteti át a játékasztalra. A pakli mind a 10 F1® csapat pilótáit és autóit felvonultatja, kiegészítve csapatfőnökökkel, tartalék pilótákkal és ikonikus sisakokkal, míg az új Elite Akciókártyák minden leosztásba becsempészik a rajtrács feszültségét és drámáját.
Az UNO Elite Formula 1® mindent magában foglal, amit a rajongók szeretnek az UNO kártyajátékában, és ezt ötvözi a bolygó legnépszerűbb autóverseny-sorozatának sebességével, drámájával és taktikájával. Az első kiadás több mint 100 egyedi, a Forma–1 által inspirált Elite Akciókártyát tartalmaz, amelyek különböző színekben és speciális fóliás változatokban is elérhetők – összesen több mint 1 000 egyedi kártyával.
Ahhoz, hogy a versenyrajongók és az UNO-rajongók is zökkenőmentesen elrajtolhassanak, az UNO Elite™ Formula 1® 2025 Core Edition Starter Pack 112 kártyát tartalmaz, amelyek ugyanúgy játszhatók, mint a klasszikus UNO, továbbá két fóliázott Elite akciókártyát és négy játékpörgető csomagot foglal magában pilótákkal, autókkal, csapatfőnökökkel, tartalék pilótákkal, versenypályákkal és sisakokkal.
„Ez a bővítés az UNO Elite számára a motorsport csúcsának izgalmát hozza el a világ legnépszerűbb hagyományos játékába, egyedülállóan interaktív módon”
– mondta Ray Adler, a Mattel alelnöke, a játékok globális vezetője.
„Az UNO-nak és a Formula 1-nek is rendkívül szenvedélyes rajongótábora van, és ezek a partnerségek lehetővé teszik, hogy új rajongókat vonjunk be a saját világainkba.”
Az UNO Elite™ Formula 1® 2025 Core Edition Starter Pack 2026 januárjától elérhető lesz Magyarországon is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart
A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal.
A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
A United Illusions – Közép-Európa legnagyobb virtuális filmstúdiója – idén nyílt meg Fóton, és már a megnyitásakor megkapta az ARRI filmtechnológiai vállalat akkreditációját, amellyel világszerte kevesebb mint tíz stúdió rendelkezik. Az itt alkalmazott technológia lényege, hogy a virtuális díszleteket valós időben, LED-falakon vetítik a színészek köré, ami gyorsabb, költséghatékonyabb és fenntarthatóbb gyártást tesz lehetővé. A technológia mára a modern filmgyártás szerves részévé vált, és számos produkcióban alkalmazzák. Aktuális példák között említhető James Gunn új Supermanje, a Brad Pitt főszereplésével készült Forma-1-es film vagy az HBO saját gyártású Sárkányok háza sorozata.
A virtuális filmgyártás lehetőségei ugyanakkor még messze nincsenek teljesen kiaknázva, ezért is kezdődött meg több mint egy éve a tárgyalássorozat a United Illusions és Hollywood egyik legnagyobb virtuális filmstúdiója, az Orbital Studios között. Az együttműködés megszületéséről Simon Zoltán, a fóti stúdió igazgatója mesélt:
„Külön megtiszteltetés számunkra, hogy az Orbital Studios bennünket választott első nemzetközi partnerének, miközben világszerte számos megkeresést kaptak hasonló együttműködésre. Már a stúdió tervezésekor is az volt a célunk, hogy olyan partnerrel dolgozhassunk, aki a virtual production élvonalát képviseli. Az Orbital Studios nemcsak ezt teljesíti, hanem a jövőképünk is ugyanaz: a tapasztalatokra építve tovább fejlesztjük a virtuális filmgyártás folyamatait, hogy még hatékonyabban használjuk ki a technológia kreatív és gyártási előnyeit. valamint a közös fejlesztések és projektek biztosítják, hogy a VP-innováció élvonalában maradjunk.”
A nemzetközi együttműködést november 11-én jelentették be Los Angelesben, a Creative Artists Agency székházában, az American Film Market szakmai eseményhez kapcsolódva. A gálán számos elismert rendező, operatőr és producer vett részt.

Fotó: Brian Nitzkin és Simon Zoltán
Brian Nitzkin, az Orbital Studios üzletfejlesztési alelnöke így fogalmazott:
„Amióta Zoltán néhány évvel ezelőtt először ellátogatott hozzánk Los Angelesbe, folyamatos párbeszédben maradtunk arról, hogyan támogathatnánk egymás munkáját. A virtual production egy olyan új technológia, amely azonnali és pozitív hatást gyakorol a szórakoztatóiparra – gondoljunk csak a kreatív rugalmasságra, a költséghatékonyságra vagy a fenntarthatóságra. Mind az Orbital Studios, mind a United Illusions élen jár abban, hogy ezeket a lehető leghatékonyabb módon beépítse a gyártási folyamatokba.”
A Visual Europe Group-hoz tartozó United Illusions ezzel tovább erősítette nemzetközi jelenlétét, és fontos lépést tett afelé, hogy Magyarország még vonzóbb célponttá váljon a nagy produkciók számára. A partnerség a technológiai fejlődés mellett a szakmai tudás megosztását is szolgálja, erről Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója beszélt:
„A cégcsoport alapítása óta következetesen az innovációt szolgáljuk, hogy ügyfeleink a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást kapják. Ez a partnerség ennek egy újabb mérföldköve. Az Orbital Studios tapasztalt, elhivatott csapatával ráadásul nemcsak a technológiai képességeinket bővítjük, hanem közös képzésekkel a pályakezdő filmeseket is szeretnénk majd támogatni.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
TECHXPO 2025: Az AI gyorsabban terjed, mint ahogy a szervezetek alkalmazkodni tudnak
-
Okoseszközök2 hét ago
5 iPhone-kiegészítő a még jobb hatékonyságért
-
Ipar2 hét ago
Az energiaátmenet fontosságát hangsúlyozzák a Schneider Electric vezetői a COP30-on
-
Ipar2 hét ago
Bajnoki elismerés a Schneider Electric AirSeT berendezésének
-
Okoseszközök2 hét ago
A Kingston bemutatja kétcsatlakozós külső SSD tárhelymegoldását
-
Gazdaság2 hét ago
Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
-
Egészség2 hét ago
Közel 100 ember egészségügyi szűrését végezték el egy nap alatt a Prologis parkjában
-
Mozgásban2 hét ago
Automatizált logisztika a globális ellátáshoz






