Szórakozás

Varga „BendeJuice” Bendegúz a fiatal eFootball tehetség

bende juice

Fantasztikus játékkal Varga „BendeJuice” Bendegúz vívta ki az első helyet júniusban az eFootball 2022-es nemzeti válogatóversenyének nagydöntőjén a budapesti PlayIT Show-n, így ő képviselheti hazánkat a közelgő szeptemberi Európa-bajnokságon Montenegróban.

Ennek apropóján beszélgettünk a TrollFoci-Hálószaggató Esport csapat 20 éves kiválóságával, aki nem csupán a virtuális térben, de a való életben is aktív résztvevője a labdarúgásnak: profi pályafutását követően jelenleg futballedzőnek tanul.

Mindenekelőtt gratulálunk a győzelmedhez, amelynek révén a Magyar E-sport Válogatott tagja lettél. Milyen elvárásokkal indultál a megmérettetésen?

Köszönöm szépen! Megmondom őszintén, nem számítottam erre az eredményre. Természetesen minden tornán úgy indulok el, hogy nyerni szeretnék, de most próbáltam a realitás talaján maradni. Korábban ugyanis jobbára a FIFA-játékban versenyeztem, illetve a riválisaimnál kevesebbet játszottam a futballszimulátor 2022-es kiadásával, így nem a győzelmet tűztem ki célul. De nagyon örülök, hogy sikerült!

Kérlek, meséld el azok kedvéért, akik kevésbé jártasak az e-foci világában, hogy mi a különbség a két játék között.

Az eFootball egyéni játék, tehát valamennyi pályán lévő karaktert egy játékos irányítja, míg a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség nevével fémjelzett játékban elsősorban csapatban, 11 a 11 ellen játszunk, akárcsak a rendes fociban, tehát a hagyományos posztokon, ahol mindenkinek megvan a saját karaktere. Persze ez utóbbiban is küzdhetünk egy az egy elleni felállásban – ebben a játékmódban is indulok viadalokon, és az elért eredményeim miatt éppen idén szerződtetett 1v1-es játékosként is a TrollFoci-Hálószaggató Esport. Tulajdonképpen az ott eddig szerzett ismereteimet ültettem át az eFootballba, nem volt ismeretlen tehát számomra, hogy én „vezessek” egy egész csapatot. A júniusi nagydöntőben a Manchester Uniteddel léptem pályára, mivel az a kedvencem, és a kedvenc focistám, Cristiano Ronaldo is ott játszik jelenleg.

Nyolcadik kiemeltként jutottál be az eFootball nemzeti válogatóversenyének a fináléjába, mondhatni az „utolsó” helyről sikerült kivívnod a győzelmet. Melyik összecsapás állított a legnagyobb kihívás elé?

Valamennyi mérkőzés igen szoros volt, hiszen kiváló játékosok ellen kellett bizonyítanom. Kezdetként mindjárt a nemzeti válogatott tavalyi tagjával, az első helyen kiemelt Cujóval (Keresztes Hunor) szemben, aki ugyancsak a TrollFoci-Hálószaggató Esport versenyzője. Már az első meccsen nagyon magasra tette a lécet, hiszen a 92. percben kiegyenlített, majd a 121. percben a győztes találatot is megszerezte, a következő két találkozónkat azonban már sikerült megnyernem. Nagy kihívást jelentett a második kör is, ahol Majorosi Chrisszel, az MTK e-sportolójával játszottam, de a felsőházi döntő meccsei voltak a legnehezebbek. Tibikunnal ugyanis végig igen nagy presztízscsatát vívtunk: az első mérkőzésünkön például hátrányból fordított, a harmadik során pedig csak a 120. percben tudtam egyenlíteni, és végül büntetőpárbajban sikerült fölé kerekednem. Szerencsére mindvégig jól tudtam koncentrálni, így a fináléban, a szintén az MTK színeiben induló GodorDonat ellen is. Az első mérkőzésünket éppen Ronaldo góljával nyertem meg, a 90. percben, míg a végső összecsapásunkat szintén büntetőkkel.

Több mint hatéves e-sport-tapasztalattal rendelkezel, de nem csupán rajongója, hanem aktív résztvevője is vagy a labdarúgásnak. Tavaly mondtál búcsút profi pályafutásodnak, amelynek folyamán például kétszer is dobogóra állhattál a BVSC-Zugló ifjúsági csapatával a másodosztályban, azután az Ikarus BSE színeiben a BLSZ I. osztályában is bemutatkoztál, majd az egyetem mellett döntöttél, ahol futballedzőnek tanulsz. Miért választottad ezt a hivatást?

Azért szeretnék futballedző lenni, mert Édesapám is az. Igazából a focipályára születtem, és négyéves koromban olyannyira beleszerettem, hogy azóta a foci az életem, és részben ezért kezdtem el a virtuális térben is ezzel játszani. A sportolás és a játék szerintem remek összhangban vannak egymással, nagyon jó dolognak tartom például, hogy a virtuálisan elsajátított cseleket megpróbálhatod a való életben is megcsinálni, és ez fordítva is igaz. Én egyébként azt valósítom meg a FIFA-játékban, amit a profi pályafutásom során nem tudtam: ott belső védőként játszottam, mivel mindig is magasabb voltam a kortársaimnál, tehát „lassabb”, „nagydarab” gyereknek számítottam, itt viszont a jobb szélső posztján azt élem ki, hogy alacsony vagyok, és nagyon fürge. E-sportolóként nagyon pozitív és élménydús időszaknak bizonyult számomra az elmúlt év, hiszen a FIFA22-ben egyéniben a 4. helyet szereztem meg az őszi K&H E-kupán, majd miután a Magyar E-sport Válogatott tagja lettem, a TrollFocival megnyertük a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság tizenharmadik szezonját.

A közelgő Európa-bajnokság egyúttal a decemberi 14. IESF Világbajnokság kvalifikációs selejtezője is lesz. Hogyan készülsz a megmérettetésre?

Naponta körülbelül 5-6 órát gyakorolok a játékkal. Minderre azért nyílik lehetőségem, mert mind a Magyar E-sport Szövetségtől, a HUNESZ-től, mind a csapatomtól minden támogatást megkapok, hogy a lehető legjobban sikerüljön a felkészülésem, ami most a legfontosabb az életemben. Nagyon hálás vagyok nekik ezért, ahogy Cujónak is, aki szintén nagyon sokat segít nekem ebben.

Szórakozás

Lenyomná Zuckerberget a metaverzumos játékokban a Sony

sony

Forradalmi és magával ragadó funkciókat ígér a PlayStation VR 2-höz a Sony.

Egyre több dolgot árul el a PlayStation VR 2-ről a Sony, bár azt is közölte, hogy idén már biztosan nem dobja piacra, csak valamikor 2023 elején. Addig a Meta a Quest Pro headsettel próbálkozhat, ez a rivális megoldás a jövő hónapban érkezhet.

A PS VR 2 persze próbál majd rálicitálni. A Sony 4K HDR-kijelzővel próbálkozik majd, mindkét szem előtt 2000 x 2040-es kép jelenik majd meg, HDR-képes OLED-kijelzőkön.

Fejlett haptikus visszajelzés, szemkövetés is lesz majd a funkciók között, persze ezeket a játékoknak is támogatniuk kell. Az újdonságokról elárult pár dolgot továbbá a CNET próbája is.

Forrás: ORIGO

Tovább

Szórakozás

Budapesten nyílt meg a régió első kripto bemutatóterme

kripto

Van, aki tart tőle, van, aki misztikusnak tartja, pedig valójában az emberek többsége egyszerűen csak nem érti a kripto világát.

Kelet-Közép-Európa első, Budapesten megnyíló kripto bányászgép bemutatóterme egyben oktatási célokat is szolgál, illetőleg a magyar kripto szcéna gyülekezőhelyeként is működik.

Ősztől rendszeres rendezvényekkel és workshopokkal várja az egyéni érdeklődőket és a vállalkozókat Kelet-Közép-Európa első kripto bányászgép bemutatóterme az AsicMinerz jóvoltából. A bemutatóteremben az érdeklődők megismerhetik a bányászgépek széles portfolióját és teljeskörű tájékoztatást kaphatnak a kripto világáról. Erre az edukációra komoly szükség mutatkozik, hiszen még az érdeklődők közül is sokakat elbizonytalanít az a fajta eltúlzott misztikum, amely a kriptovalutákat övezi – és amely rengeteg tévhit alapja is egyben. Az egyik leggyakoribb motívum, hogy a kriptobányászathoz magas szintű IT-háttér szükséges, a másik pedig az, hogy semmiben sem különbözik a szerencsejátékoktól.

„Évekkel ezelőtt teljesen átlagos, felhasználói szintű informatikai ismeretekkel vágtunk bele a bitcoinbányászatba”

– emlékszik vissza Hájer Dániel, az AsicMinerz társalapítója a kezdetekre, amikor még a gépek beszerzése is komoly nehézséget jelentett. Gyakorlatilag ez a hiány adta meg a lökést ahhoz, hogy olyan céget hozzanak létre, amelyhez gépbeszerzési kéréssel ugyanúgy lehet fordulni, mint kérdésekkel és problémákkal, kezdőknek és profiknak egyaránt. Így lett az AsicMinerz egy teljeskörű, prémium szolgáltatást nyújtó vállalkozás, amelyik lépésről lépésre, a kriptobányászat felé vezető út minden állomásán segíteni tud az ügyfeleinek, legyen szó akár tanácsadásról, akár eszközök beszerzéséről.

„Szeretnénk közelebb hozni az emberekhez a kripto világát, hiszen ma már bizonyítottan jó befektetési forma, amivel kapcsolatban azonban még mindig sok a tévhit. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy az érdeklődők és az ügyfeleink személyesen is megnézhessék, kézbe vehessék a bányászgépeket, nyugodt körülmények között beszélgethessenek egy hozzáértővel egy kávé mellett. Ezért nyitottuk meg a budapesti irodánkban Kelet-Közép-Európa első kripto bányászgép bemutatótermét”

– meséli Józsa Bence, az AsicMinerz másik társalapítója.

Azon túl, hogy kilenc piacvezető márka közel 60 modellje közül választhatnak, az ide betérők a magyar kripto szcéna prominenseivel, például Silurral (etikus hacker, kriptogárfus), NextEarth projekt tagjaival vagy Dr. Janó Dániellel (kriptovaluta mentor, YouTuber) is összefuthatnak, hiszen az AsicMinerz irodája a közösség egyfajta gyülekezőhelyeként is működik. Az ősztől induló edukációnak annak felismertetése is része, hogy a kriptobányászat olyan passzív jövedelmet biztosít, amellyel a magánszemélyek ugyanúgy tudnak élni, mint a cégek. Az otthoni bányászgépek kategória bányászgépei kifejezetten magánembereknek készültek, és mivel most viszonylag olcsón, a tavalyi árszint 50-70 százalékáért lehet hozzájuk jutni.

Tovább

Szórakozás

Pénzvisszatérítést kaptak a STALKER 2 előrendelői

stalker
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl FORRÁS: GSC GAME WORLD

Tagadja a játék további halasztásáról felröppent pletykákat a fejlesztőcég.

Nem kímélte a szomszédban zajló háború a kijevi székhelyű GSC Game World játékfejlesztőt, a sok évnyi tetszhalott állapotából visszatért stúdiónál február végén már előrehaladott állapotban volt a STALKER játéksorozat következő részén a munka. A nyílt világú játékot eredetileg mostanság kívánta kiadta PC és Xbox Series platformokra, különálló termékként és az Xbox Game Pass játékbérlő kínálatának részeként, azonban a fegyveres konfliktus káoszba taszította a vállalat működését.

A munkatársainak javát mára Prágába átköltöztetett vállalat a nyáron bejelentette, hogy lehetetlen lesz tartani az idei megjelenést, helyette várhatóan 2023-ban érkezhet a STALKER 2: Heart of Chornobyl. A hét végére váratlan fejlemény történt az ügy kapcsán, a játékot Xboxon előrendelteknek a Microsoft megkezdte a pénzük visszatérítését, ami arra utalt, hogy tovább csúszhat a megjelenés.

A GSC Game World mostanra tisztázta a helyzetet, állítása szerint továbbra is valamikor 2023-ban kívánja kiadni a kezei közül a játékot, azonban specifikus megjelenési dátumot még nem tűzött ki. Emiatt kezdte meg az xboxos előrendelők pénzének visszatérítését a Microsoft, ugyanis általános szabály a vállalatnál, hogy csak konkrét megjelenési dátummal ellátott termékekre hajlandó előrendelést felvenni.

A Steam, az Epic Games Store és a GOG digitális boltokban nincs ilyen szabály, így a STALKER 2 számítógépes verzióját előrendeltek esetében nem lesz efféle automatikus visszatérítés, bár a vevők saját hatáskörben persze bármikor elállhatnak a vásárlástól.

Forrás: ORIGO

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss