Szórakozás

Új innováció a podcast-piacon

podcast

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Telekom egyedülálló innovációjával egy csapásra megváltoznak a podcast hallgatási szokásaink! Mostantól ugyanis tényleg azokat a tartalmakat találhatjuk meg, amik minket valóban érdekelnek.

Az elmúlt években a podcast-kultúra elképesztő, robbanásszerű fejlődésnek indult Magyarországon is. A könnyű előállíthatósága és a még könnyebb hozzáférhetősége miatt mára már egymást érik a különböző tematikus adások, a gazdasági kisokokostól a pszichológiai tudattágításon át egészen a némafilm kritikákig. A podcast.hu eddig is élen járt abban, hogy ebből a sokszínűségből a legjobb merítést kínálja a felhasználóknak, azonban az is várható volt, hogy a bőség előbb utóbb nehézséget is okozhat.  Mert miközben a kínálat egyre bővül, a ráfordítható időnk továbbra is véges. Ezért nagyon fontos, hogy megkapjuk a választás valódi szabadságát és azt hallgassuk, ami minket valóban érdekel.

Gyakori, hogy egy rövid leírás vagy egy jól hangzó cím miatt kezdünk bele egy hosszabb előadásba, de az igazán fontos rész, a minket érdeklő téma még a negyvenedik percnél sem akar megérkezni. Az sem ritka, hogy csak az elköszönés után derül ki, hogy bizony a “pergetés” kifejezést ebben az esetben inkább a logopédiai, semmint a horgászati értelemben járták körbe. Ezt kivédeni idáig nem volt lehetőségünk, ezzel az új funkcióval azonban ez egy csapásra megváltozik.

A Telekom egy Magyarországon egyedülálló digitális tüneménnyel teszi még jobb élménnyé a podcast hallgatást, amellyel nem csak nevek, címek és leírások alapján szűrhetünk majd a tartalmakra. Egy szövegfelismerő algoritmus a műsorokban elhangzó beszélgetést írott szöveggé alakítja, így elég egy kulcsszó vagy mondatrész ahhoz, hogy újabbnál újabb epizódokra találhassunk rá, és így minél jobban elmélyedhessünk a minket valóban érdeklő témákban. A találatokat ráadásul a szövegkörnyezettel együtt láthatjuk, így gyorsan kiderül a valódi tartalom, még akkor is, ha többértelmű szóra keresünk.

A T-Systems által fejlesztett digitális beszédleíró a podcast epizódokat – vagyis a hangot – írott szöveggé alakítja át. Ezek a szövegek bekerülnek a podcast.hu keresőjébe, így, ha egy olyan szóra keres valaki, ami elhangzott az egyik adásban, akkor az a rész azonnal megjelenik a találati listában.

A Telekom nem kis feladatra vállalkozott, hiszen ezt a digitális megoldást magyar nyelven podcastekhez még nem használták. Ráadásul a műfaj rengeteg kihívást rejt magában, mert sokszor többen beszélnek egyszerre, nem azonos artikulációval és angol szavak is keverednek a beszélgetésbe, ezért előfordulhat hibás ragozás, egy-egy félreértett szó, vagy az egyszerre történő beszélésből fakadóan összeakadt mondatok.

“A Telekom már évek óta azon van, hogy a digitális világ innovációit közelebb hozza az emberekhez. Ezt megtettük akkor, amikor a podcast.hu-val megteremtettük ezt az epicentrumot, ahol mindenki könnyedén felfedezheti azt, ami őt igazán érdekli. Most viszont egy még merészebb ambíciót követve megvalósítottuk azt a tervünket, hogy a hallgató minél könnyebben megtalálja azt a témát vagy gondolatot, ami igazán érdekli”

– mondta Szabó Béla, a Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatója.

A Telekom kezdetben 28 podcast csatornával működik együtt. Ez azt jelenti, hogy elsőként az ő adásaikat alakították írott szöveggé digitális megoldásukkal. A leiratokat 2021. októberi adásokig visszamenőleg készíttetik el, és ezzel párhuzamosan az újabb epizódokat is folyamatosan feldolgozza. A tervek szerint az együttműködő podcastek listáját a későbbiekben bővítik majd.

Szórakozás

Jövő év elején új streamingszolgáltató érkezik Magyarországra

skyshowtime

Lassan felsorolni is sok, hány előfizetéses online téka, vagy az angol elnevezés után SVOD-ként rövidített szolgáltatás veti meg a lábát Kelet-Európában, így hazánkban is. Pár hónapon belül újabb versenyzővel egészülhet ki a mezőny, jön a SkyShowtime.

Egy tegnapi amszterdami rendezvényen részletesen beszámolt régiós terjeszkedési terveiről az egyik legnagyobb, kihívó SVOD-szolgáltató, a SkyShowtime. A szárnyait bontó szolgáltatás ezzel csatlakozik a világ legnagyobb videostreaming-platformjainak népes táborához, ugyanakkor nem lesz könnyű dolga, hiszen óriási előfizetői bázissal rendelkező versenytársakkal kell csatáznia, ráadásul a lehető legrosszabb időzítéssel, globális gazdasági válság idején.

A rendezvényen Monty Sarhan, a SkyShowtime vezérigazgatója bejelentette, hogy a szolgáltatás még idén decemberben elindul számos közép- és kelet-európai országban. A SkyShowtime exkluzív műsorainak kínálata december 14-től lesz elérhető Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Koszovóban, Montenegróban, Szerbiában és Szlovéniában.

“Ezt követően 2023 februárjában Magyarországon, Albániában, a Cseh Köztársaságban, Észak-Macedóniában, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában is debütál a platform.”

A szolgáltatás olyannyira friss szereplőnek számít, hogy nem egészen másfél hónapja, szeptember 20-án indult el Dániában, Finnországban, Norvégiában és Svédországban, majd október 25-én Hollandiában és Portugáliában.

A SkyShowtime egy helyre gyűjti össze a blockbuster filmbemutatókat, az új, prémium sorozatokat, a családi tartalmakat, valamint a Universal Pictures, a Paramount Pictures, a Nickelodeon, a DreamWorks Animation, a Paramount+, a SHOWTIME, a Sky Studios és a Peacock tartalmainak válogatott kínálatát. A SkyShowtime helyi gyártású műsorokat, dokumentumfilmeket és különlegességeket is kínál majd.

Forrás: HWSW

Tovább

Szórakozás

Nyugi, maradhat PlayStationön a Call of Duty

call of duty
FORRÁS: ACTIVISION BLIZZARD

Mindeközben rekord bevételű nyitóhétvégét generált a legújabb rész.

Részben anyagi okokból, részben pedig az Activision Blizzard felvásárlásának versenyhatóságokon való keresztülvitele érdekében a Microsoft engedni látszik az eddigi feltételeiből. Az Xbox-üzletágat vezető Phil Spencer a Same Brain YouTube-csatornának adott nyilatkozatában bejelentette, hogy a kiadó felvásárlását követően a Call of Duty-játékok egészen addig elérhetőek lesznek PlayStationre, amíg egyáltalán van PlayStation.

Ez nem meglepő annak fényében, hogy a múlt héten PS4 és PS5 konzolokra is megjelent Call of Duty: Modern Warfare 2 (2022) az előrendelések és első napi vásárlások tekintetében is minden idők legnagyobb rajtját mutatta be a PlayStation Store-ban. Pontos számok sajnos nem érhetőek el, azonban a Sony szerint a digitális piactér története során soha semmiből nem fogyott még ennyi.

Ráadásul nem csak a Sony konzolján volt gigantikus üzleti siker a játék, az Activision Blizzard szerint az első három napban 800 millió dollár bevételt generált az idei Call of Duty, ami rekord a franchise történetében. További kontextusként a komplett szórakoztatóiparban ez a játék vette idén a legerősebb rajtot, több bevételt generált a nyitóhétvégén, mint a Top Gun: Maverick és a Doctor Strange az őrület multiverzumában filmek együtt.

Forrás: ORIGO

Tovább

Szórakozás

Lenyomná Zuckerberget a metaverzumos játékokban a Sony

sony

Forradalmi és magával ragadó funkciókat ígér a PlayStation VR 2-höz a Sony.

Egyre több dolgot árul el a PlayStation VR 2-ről a Sony, bár azt is közölte, hogy idén már biztosan nem dobja piacra, csak valamikor 2023 elején. Addig a Meta a Quest Pro headsettel próbálkozhat, ez a rivális megoldás a jövő hónapban érkezhet.

A PS VR 2 persze próbál majd rálicitálni. A Sony 4K HDR-kijelzővel próbálkozik majd, mindkét szem előtt 2000 x 2040-es kép jelenik majd meg, HDR-képes OLED-kijelzőkön.

Fejlett haptikus visszajelzés, szemkövetés is lesz majd a funkciók között, persze ezeket a játékoknak is támogatniuk kell. Az újdonságokról elárult pár dolgot továbbá a CNET próbája is.

Forrás: ORIGO

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss