Tippek
Így alakul a vásárlói élmény az elkövetkezendő 10 évben
A műszaki fejlődés és a bizalom a márkahűség kulcsa
A SAS szervezésében, több mint 1800 résztvevővel zajlott október végén az Analytics Experience konferencia Milánóban, ahol kiderült, hogyan fog átalakulni a vásárlói élmény a következő egy évtized során.
A technológiai fejlődés nem csak a termékekre és a szolgáltatásokra van folyamatos hatással, hanem a vásárlók és a márkák kapcsolatára is. Évtizedes távlatban komoly változásokra lehet számítani, amint arra az üzleti elemzésben piacvezető SAS támogatásával létrejött „Experience 2030: The Future of Customer Experience” tanulmány rámutatott.
Készítője, a Futurum Research úgy véli elemzésében, hogy a műszaki fejlődés lesz a változás elsődleges motorja. A márkatulajdonosoknak át kell alakítaniuk bevált vásárlói ökoszisztémájukat, ha tartani szeretnék a fejlődés ütemét. Ehhez alkalmazniuk kell az automatizációban rejlő lehetőségeket, többek között okoseszközökkel kell kiváltaniuk a dráguló emberi munkaerőt. Az is emellett szól, hogy – a kutatás szerint – 2030-ra az ügyfél-interakciók kétharmada digitális eszközökkel jön létre majd.
„Egyre tisztábban látszik, hogy az emberi és gépi kapcsolat a következő évtized során gyors fejlődésen megy keresztül. A vállalatoknak arra kell törekedniük, hogy egyensúlyt alakítsanak ki az emberi élmények nyújtása és a fogyasztók által elvárt azonnali eredmények biztosítása között. A technológia lesz a híd: az adatok, az elemzések, a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia teremthetik meg ezt az egyensúlyt, javítva az ügyfél-elégedettséget és a vállalati hatékonyságot.”
– nyilatkozta Daniel Newman, a Futurum Research vezető elemzője és társalapítója.
Csevegőrobottól rendelünk, drón szállítja ki
A tanulmány megállapítása szerint 2030-ra az emberek négyötöde elfogadja, hogy az általa rendelt terméket egy autonóm közlekedési eszköz (például egy drón) szállítja majd ki. 81 százalékuk a csevegőrobotokkal (chatbot) is tud majd együttműködni. 78 százalékuk alkalmazza a jövőben a kiterjesztett, virtuális és kevert valóság (mixed reality) lehetőségeit a megfelelő termékek kereséséhez (pl. napszemüveg, rúzs, ruha kiválasztása).
A kutatásban részt vevők véleménye alapján látszik, hogy a felhasználók 56%-ának esetében már 2025-re általánossá válhat a kevert valóságot alkalmazó eszközök használata a távoli helyszínek – például nyaralás, üzleti út, városlátogatás – átéléséhez, felkereséséhez.
A vásárlások lebonyolításához és az okosotthonok vezérléséhez pedig tíz emberből nyolc valamilyen digitális asszisztenst (Google Home, Amazon Alexa stb.) fog alkalmazni. Sőt, 78 százalékuk azt várja, hogy viselhető elektronikával más digitális eszközök irányítása is hétköznapi, megszokott lesz.
A kutatásban részt vevők véleménye alapján látszik, hogy a felhasználók 56%-ának esetében már 2025-re általánossá válhat a kevert valóságot alkalmazó eszközök használata a távoli helyszínek – például nyaralás, üzleti út, városlátogatás – átéléséhez, felkereséséhez.
Új lehetőségek nyílnak a márkatulajdonosok számára az vásárlói lojalitás kialakítására és javítására is. Ehhez azonban a cégeknek folyamatosan dolgozniuk kell a fogyasztói és a marketingtechnológia közötti rés bezárására. A trend már most zajlik: hangalapú mesterséges intelligencia asszisztensek alkalmazásával például már a vállalatok közel kétharmada foglalkozik, a bolti reklámozás erejét növelő holografikus megjelenítésben pedig már 83 százalékuk gondolkozik.
A vásárlói elkötelezettségnél alkalmazott technikák összetettebbé válnak, ezáltal a vállalatoknak újra kell majd gondolniuk adatkezelési gyakorlataikat, elemzésoptimalizáló eljárásaikat és automatikus döntéshozó képességeiket. Elengedhetetlen számukra az új technológiák megfelelő alkalmazása, ha biztosítani akarják az üzleti eredményeiket.
Márkahűség és -bizalom
Napjaink márkáinak 58 százaléka a magas minőséget tartja a márkahűség-kialakítás fő eszközének, miközben a vásárlók zöme az alacsony árakra vagy árengedményekre szavaz.
2030-ra viszont a mobil alkalmazások, a nagysebességű hozzáférés és az okosotthonokon keresztüli vásárlás lesz a három vezető technológia a márkahűség formálásának területén. Emellett a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a prediktív analitika is nagy szerepet játszik majd.
A fentieken túl a vállalatoknak a fogyasztói bizalom kialakításán és növelésén is dolgozniuk kell. A Futurum Research felmérése szerint jelenleg a vásárlók alig 54 százaléka hiszi, hogy személyes adatai biztonságban vannak az általa kedvelt márkák tulajdonosainak kezelésében.
A fogyasztók 73 százaléka pedig úgy véli, hogy személyes információi felett elvesztette az ellenőrzést. Az, aki ennek ellenkezőjéről meg tudja győzni vevőit, nagy versenyelőnyre tehet szert.
A 2019. májusában, 36 ország, több mint 4 ezer résztvevőjének közreműködésével zajlott kutatás további részletei a sas.com/experience2030 oldalon tekinthetők meg.
További információ: www.sas.com
Tippek
Ajándékötletek gépkezelőknek, akik olajszagban érzik otthon magukat
Van, akinek a munkagép nem csak eszköz. Az élet része. Aki reggel motorhangra ébredne, este pedig még megnézné a holnapi feladatokat a traktor vagy kotrógép mellett. Nekik nem elég egy sablonos ajándék. Ők azok, akiknek a szenvedélyéhez kell kapcsolódni, ha valódi örömet akarsz szerezni.
Ruházat, ami tükrözi, ki vagy
Egy igazi gépkezelő nem divatból hord pólót. Azért viseli, mert üzenni akar vele. A traktoros póló például klasszikus választás: egyszerű, mégis beszédes. De ott vannak a munkagépes motívumokkal díszített pulóverek, sapkák vagy épp kabátok is.
Legyen rajta egy markológép, egy kombájn, vagy akár egy rakodó – a gépkezelő tudni fogja, hogy ez róla szól. Ezek a ruhadarabok nemcsak kényelmesek, hanem erőt és identitást is adnak.
Modellek, amik nem csak gyerekeknek valók
Néha elég egy kis polcdísz, hogy a nap jobban induljon. Egy miniatűr markoló, lánctalpas dózer vagy traktor makett tökéletes választás lehet azoknak, akiknek a gépek többek egyszerű szerszámoknál.
- Részletes kidolgozású fémmodellek
- Összeszerelhető műanyag változatok
- Nosztalgikus hatású vintage munkagépek
A lényeg: legyen benne lélek. Mint abban az emberben, aki nap mint nap vezeti az igazit.
Bögrék, amik reggel is munkagépre hangolnak
Egy jól megválasztott bögre többet mond ezer szónál. Lehet rajta kotrógép, betonkeverő, traktor vagy bármilyen más jármű – a gépkezelő már az első kávéval ráhangolódik a napra.
A legjobbak azok a bögrék, amik személyesek. Névre szóló, vicces feliratú, vagy egy konkrét márkát, típust ábrázoló. Mert nem mindegy, milyen géppel dolgozik az ember – még akkor sem, ha csak egy bögrén van.
Hasznos, mégis személyes ajándékok
Ajándékozáskor sokan elfelejtik, hogy a praktikum és az érzelem nem zárják ki egymást. Pedig egy gépkezelő örül, ha olyasmit kap, amit tényleg használni tud – csak legyen benne valami plusz.
Néhány ötlet:
- Egyedi szerszámkészlet névgravírozással
- Terepre való termosz masszív kivitelben
- Kézzel faragott kulcstartó, egy kedvenc géptípussal
Ezek nemcsak hasznosak, hanem azt is mutatják: figyeltél rá, ismered, értékeled.
Kikapcsolódás gépüzemmódban
Egy hosszú nap után jól esik a pihenés – de sokszor a szenvedély akkor sem áll le. Ilyenkor jöhetnek a „gépüzemű” szabadidős ajándékok:
- Gépkezelős társasjáték vagy puzzle
- Munkagépes filmek, könyvek, magazinok
- Munkagépes poszterek, falinaptárak
Mert ami valakinek hobbi, az másnak életforma.
Ha olyan ajándékot keresel, ami igazán betalál, gondolj arra, hogy a gépkezelők nem a dolgokat szeretik – hanem amit azok képviselnek. Erőt, munkát, kitartást. Adj valamit, ami ezt fejezi ki, és nem nyúlhatsz mellé.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Megérkezett a MICHELIN CrossClimate 3 Sport
Tíz évvel az első téli használatra is jóváhagyott nyári gumiabroncs bevezetése után a Michelin újabb merész lépést tesz előre a MICHELIN CrossClimate 3 Sport bevezetésével.
Ez az úttörő abroncs kifejezetten nagy teljesítményű sportautókhoz készült. Olyan piaci igényt elégít ki, amelyet eddig egyetlen gyártó sem célozott meg: egy nyári sportabroncs teljesítményét nyújtja, miközben biztonságos téli vezetésre is hitelesítve van.
Ideális nagy teljesítményű, benzin- vagy elektromos meghajtású sportautókhoz, ez az abroncs lehetővé teszi a jármű dinamikai képességeinek teljes kiaknázását egész évben, magabiztosságot és hosszú távú tartósságot biztosítva. Kiemelkedő teljesítményt nyújt – különösen kiváló nedves tapadást, amelyre megkapta a lehető legmagasabb, „A” besorolást –, valamint élvonalbeli innovációt kínál korszerű anyagokkal és gyártási technológiákkal, amelyek közül néhány közvetlenül a motorsportból származik. Ez az egyedülálló kombináció olyan eredményt ér el, amit korábban lehetetlennek tartottak: egy nyári sportabroncs teljesítményének ötvözését egy 3PMSF-tanúsítvánnyal rendelkező téli gumiabroncs képességeivel.
A havas hegycsúcs (három hegycsúcsból és egy hópehelyből álló) jelölés igazolja, hogy a gumiabroncs alkalmas téli körülmények között történő vezetéshez.
A MICHELIN CrossClimate Sport 2025. július 1-je óta elérhető 29 méretben, 205/40R18-tól 315/35R20-ig. 2026-ban további harminc méret bevezetése várható.
Az első OEM együttműködés az Alpine-nal
Az új Alpine A390-et a MICHELIN CrossClimate 3 Sport egyedi, a járműhöz igazított változatával szerelik fel, amelyen az „A39” megjelölés szerepel, jelezve a járműspecifikus fejlesztést.
Az Alpine a Dream Garage modellcsalád második tagjához a három jóváhagyott abroncsopció közül választotta a MICHELIN CrossClimate 3 Sportot. Ezt az új generációs járművet, amely sportosságot és kivételes agilitást ötvöz, 245/45 R20 103V XL méretű abroncsokkal szerelik.
A 3PMSF tanúsítvány igazolja, hogy a MICHELIN CrossClimate 3 Sport eddig példátlan módon felel meg a teljesítményszabványoknak, és optimális tapadást biztosít téli körülmények között, miközben az alábbiakat is nyújtja:
- Sportosság és vezetési precizitás minden évszakban.
- Kiváló nedves tapadást, a legmagasabb „A” besorolással.
„Az Alpine számára készült gumiabroncs tervezésekor különös figyelmet fordítottunk a jármű speciális tulajdonságaira. A valaha épített legnagyobb és legerősebb Alpine-hoz fejlesztett gumiabroncs a téli teljesítményt, az energiahatékonyságot, az optimális tapadást és a sportos visszajelzést ötvözi. Egyenletes teljesítményt nyújt, így a vezetők számíthatnak rá a teljes élettartama során. Az Alpine az első autógyártó, amely a vadonatúj MICHELIN CrossClimate 3 Sportot választotta. Meggyőződésünk, hogy ez megfelel a jármű követelményeinek, és a fogyasztók hosszú távú biztonság, egyszerűség és sportosság iránti elvárásainak. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az Alpine bizalmat szavazott nekünk”
– magyarázza Serge Lafon, a Michelin OEM üzletágának igazgatója.
„Büszkén mondhatjuk, hogy a Michelin ismét forradalmasította a négy évszakos gumiabroncsok piacát az új MICHELIN CrossClimate3 Sport és az új MICHELIN CrossClimate 3 modellekkel. A fejlesztések hatására megnövekedett teljesítménynek köszönhetően a MICHELIN CrossClimate3 Sport jelenleg egyedülálló ajánlat a piacon, amely lehetővé teszi a vezetők számára, hogy mindenhol, bármilyen körülmények között élvezhessék sportautójukat”
– emelte ki Lidia Handoreanu, a Michelin Magyarországért, Balkánért, Balti-államokért, Ukrajnáért és Közép-Ázsiáért felelős marketingigazgatója.
Az első díj
Egy hete, 2025. július 3-án a MICHELIN CrossClimate 3 Sport elnyerte első jelentős iparági elismerését: a 2025-ös „Ze Technológiai Innovációs Díjat”, amelyet 200 autóipari szakember előtt adtak át.
A díjat iparági szakértőkből, autós újságírókból és autós szervezetek képviselőiből álló zsűri ítélte oda, amely a Michelin innovációs képességeit emelte ki, elismerve ezzel a jelentős előrelépést a gyorsan növekvő négy évszakos gumiabroncs-piacon, amely mára a piac 37%-át teszi ki.
„A zsűri a MICHELIN CrossClimate 3 Sportot azért tüntette ki, mert új szegmenst nyitott meg: egy olyan négyévszakos abroncsot, amelyet kifejezetten sportautók vezetőinek terveztek, akik egész évben szeretnék élvezni a négyévszakos abroncs előnyeit, a teljesítmény- vagy biztonság elvesztése nélkül”
– emelte ki Dominique Stempfel, a Francia Abroncsipari Szövetség (Syndicat du Pneu) elnöke.
Ezzel az innovációval a Michelin megerősíti úttörő és vezető szerepét a négy évszakos abroncsok piacán.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Több lányt tudományos pályára!
Június közepén háromnapos táborral zárult le a Smartiz oktatási program hetedik évada, melynek során egy osztálynyi diáklány kapott támogatást ahhoz, hogy egy támogató közegben kipróbálja magát a programozásban, elmélyítse matematikai tudását. A Morgan Stanley és a Nők a Tudományban Egyesület (NATE) programjában immár összesen több mint 150 lány vett részt hét év alatt. Azt minden résztvevő megerősítette, hogy fejlődött a logikus gondolkodása és nőtt az önbizalma és sokan közülük a STEM-területeken (természettudomány, informatika, mérnöki tudományok és matematika) folytatták tanulmányaikat. A programra legközelebb szeptemberben lehet jelentkezni.
A STEM-területekhez (természettudomány, informatika, mérnöki tudományok és matematika) szükséges készségek nemtől függetlenek – mégis, ma még túlnyomórészt férfiak dominálják ezeket a pályákat. Az Eurostat friss adatai szerint Magyarország az utolsók között van az EU-ban a női tudósok és mérnökök arányát tekintve: a tudományos és mérnöki munkakörökben dolgozók mindössze 30,7%-a nő, miközben az EU-átlag 41%, és vannak országok, ahol már eléri az 50%-ot. Az aránytalanság mögött nem a képességek hiánya áll, hanem gyakran a példaképek, a megerősítés és a lehetőségek hiánya. Ezen változtatna a Smartiz program, amely hetedik éve hozza közelebb a középiskolás lányokat a matematika és programozás világához.
Várják a tehetségeket az ország minden szegletéből
A Smartiz 2018-ban indult a Morgan Stanley 3000 főt foglalkoztató budapesti informatikai és elemzőközpontja, valamint a Nők a Tudományban Egyesület (NATE) közös kezdeményezéseként. A cél azóta is változatlan: hozzásegíteni a 10. évfolyamos lányokat ahhoz, hogy meglássák a helyüket a STEM-területeken. A programban minden évfolyamban 22 lány vehet részt, és mivel 2020 óta a heti foglalkozások túlnyomó többsége online zajlik, így Magyarország bármely szegletéből lehet csatlakozni. Az élményt személyes készségfejlesztő workshopok, csapatépítők, nyitó- és záróesemények, valamint egy háromnapos nyári tábor egészíti ki, ami egyben az évzáró is – ezt tartották múlt héten a Morgan Stanley budapesti irodájában.
Játszva tanulnak
Az idei tanévben a diákok nemcsak programozási projekten dolgoztak párban, hanem önálló matematikai kutatást is végeztek – például olyan játékok matematikai struktúráját vizsgálták, mint a Hanoi tornyai, a szudoku vagy a népszerű Dobble társasjáték, de elmélyültek a rejtjelek algoritmusaiban is. Munkájukat páronként két-két mentor segítette a Morgan Stanley munkatársai közül, akik közül a legtöbben mérnökök, informatikusok, adattudósok. A mentorok közel fele női szakember volt, így személyes példájukon is bemutatták a lányoknak, milyen karrierlehetőségek állnak nyitva előttük. A diákok a program két féléve során nemcsak technikai tudást, hanem önálló gondolkodást, komplex problémamegoldást, kommunikációs és prezentációs készségeket is elsajátítottak.
Logikus gondolkodás és életre szóló barátságok
„Hiszünk abban, hogy a tudomány és technológia nem a kiválasztottaké – hanem minden kíváncsi és nyitott fiatal számára elérhető lehet. És abban is hiszünk, hogy lebontható a sztereotípia, hogy ez a terület inkább a fiúké, és minden olyan lány is kiteljesedhet ezeken a pályákon, aki érdeklődést mutat a matematika vagy épp a programozás iránt. Egy jó mentor, egy támogató közösség, és egy élményszerű tananyag sokszor épp elég ahhoz, hogy valaki elinduljon ezen az úton – mondta el Boros Réka, a Morgan Stanley informatikai részlegének munkatársa, a Smartiz szakmai vezetője.
Hozzátette: „A résztvevők visszajelzései szerint a program segít eligazodni a pályaválasztás útvesztőiben. Volt, aki mérnöki vagy orvosi pályára készül, más a családi vállalkozáshoz csatlakozna, de van, aki már azt is tudja, hogy informatikusként, azon belül is kibernyomozóként akar majd dolgozni. De még azok is, akik végül nem programozói pályára mennek, hasznos készségekkel és szemléletmóddal távoznak, fejlődött a logikus gondolkodás és a csapatmunka iránti affinitásuk, és életre szóló barátságok is szövődtek a lányok között.”
“Határozott célunk, hogy a fiatalok bátran és magabiztosan induljanak el a STEM területek irányába – mondta el Hódosy Lucia, a Nők a Tudomány Egyesület munkatársa. – Fontosnak tartjuk, hogy ne a társadalmi vagy családi elvárásokat követve, hanem a saját tapasztalataik és élményeik alapján hozzák meg a döntést: merre tanulnak tovább. A tudomány, a technológia, a matematika és a mérnöki pálya végtelenül szép és izgalmas – szeretnénk elérni, hogy az ebben rejlő óriási lehetőséget a fiatal lányok is észrevegyék. Büszkék vagyunk, hogy a Morgan Stanley-vel működhetünk együtt, ahol szintén fontos a lányok bátorítása a STEM pályák irányába. Öröm számunkra, hogy a 7 évvel ezelőtt életre keltett Smartiz programnak köszönhetően a részt vevő lányok kapcsolatba lépnek a STEM szakmákban dolgozó nőkkel és férfiakkal, úgy tekinthetnek ezekre a karrierekre, mint maguk számára is izgalmas és reális lehetőségekre, ezzel együtt a STEM területek izgalmas világát is felfedezhetik.”
Matematikai olimpia és virtuális tábor: középpontban az informatikus lányok
A Morgan Stanley számára a Smartiz nem elszigetelt projekt, hanem egy szélesebb küldetés része. A vállalat évek óta főszponzora az Európai Lányok Matematikai Olimpiáján (EGMO) induló magyar csapatnak, és olyan kezdeményezéseket is támogat, mint a Codecool vagy a Girls Who Code virtuális tábor, amelybe Európa, a Közel-Kelet és Afrika országaiból érkeztek diákok. A Smartiz idén is szerepelt az Edison100 listán, amely Magyarország száz legígéretesebb és legjövőbarátabb ifjúságfejlesztő programját gyűjti össze. A Morgan Stanley hat éve támogatja a sakktörténet legjobb női játékosa, Polgár Judit Világsakkfesztiválját is.
„A STEM-oktatás iránti elkötelezettségünk nem légből kapott: a Morgan Stanley budapesti irodájában számos karrierlehetőséget biztosít az ilyen területeken végzett szakemberek számára, és nemcsak az informatikában, hanem a pénzügy vagy a kockázatmenedzsment területén is – mondta el Boros Réka. – Informatikus kollégáink a világ egyik legnagyobb bankjának fejlesztenek úttörő digitális megoldásokat a banki tranzakciókat kiszolgáló infrastruktúra vagy épp a pénzügyi tanácsadók munkáját segítő mesterséges intelligencia területén, és nagy büszkeség, hogy már üdvözölhettünk a Smartiz-programot elvégző lányt népszerű gyakornoki programunkban is.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban6 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság2 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Ipar3 nap ago
Hazai cég biztosít automata raktárrendszert egy amerikai gyárnak
-
Gazdaság2 hét ago
Stratégiai partnerséget kötött a 4iG és az IAI a Spacecom adósságrendezésére
-
Ipar2 hét ago
Vadonatúj, modern irodába költözött a Lufthansa Systems Hungária Szegeden
-
Zöld2 hét ago
Az LG közzétette 2024-2025-ös fenntarthatósági jelentését