Tippek
Így változtatta meg a koronavírus-járvány a fotózási és videózási szokásainkat
A Kingston hazai felmérésében résztvevők egyharmada készített több felvételt a karantén idején, és ugyanennyien osztanak meg azóta is több képet/videót ismerőseikkel
A koronavírus az egész életünket megváltoztatta: hónapokra elzárkóztunk a világ elől, feje tetejére állt a gazdaság, átalakultak a társas kapcsolataink, a vásárlási, közlekedési, és médiafogyasztási szokásaink.
Máshogy dolgoztunk és dolgozunk azóta is, és sokan új hobbikra is szert tettünk. Ilyen például a fotózás és a videókészítés, amelyek eddig is nagy szerepet töltöttek be az életünkben, hiszen mindannyian szeretjük megörökíteni a számunkra fontos vagy egyszerűen csak szép emlékeket. De vajon mit és hogyan fotóztunk, videóztunk a járványhelyzet előtt, alatt és után? A nemzetközi kameranap alkalmából a független flash memóriatermékek globális piacvezetője, a Kingston Digital saját felmérésben vizsgálta, milyen hatással volt a járványhelyzet a magyarok fotózási és videózási szokásaira.
A fotózás mint terápia
Azt feltételezhetnénk, hogy egy olyan vészterhes időszakban, mint amit a koronavírus-járvány eredményezett, az embereknek nincs kedvük fotózni, miközben a túlélésért küzdenek vagy épp a bezártság és a magány miatt szoronganak. A képalkotás azonban az egyik legjobb terápiás eszköz lehet egy ilyen helyzetben, amivel dokumentálhatjuk az élet felértékelődött pillanatait és kifejezhetjük érzéseinket. Téma pedig mindig van, akkor is, ha egy időre megáll a világ, csak körbe kell néznünk magunk körül. Sokszor ráadásul pont a kényszer szüli a legjobb ötleteket, a legkreatívabb képeket. Így jöttek létre azok a külföldi és hazai magazincímlapok is, amelyekről a sztárok saját magukról készített fotói köszöntek vissza, vagy azok a dokumentarista, karantént bemutató életképsorozatok, amelyeket az állás nélkül maradt profi fotósok drónnal készítettek. Ám annak, hogy a mindennapokban hogyan is hatott a járványhelyzet a fotózási szokásainkra, a Kingston járt utána.
Hogyan fotóztunk a járvány előtt?
A vállalat legújabb felmérése szerint a koronavírus-járványt megelőzően a válaszadók többsége heti gyakorisággal fotózott (43%) és ennél ritkábban, havonta legalább egyszer videózott (29%). A legtöbben átlagosan 10 és 50 darab közötti képet (28,4%), illetve 10 vagy annál kevesebb videót (64,6%) készítettek havi szinten, a legaktívabbak (9%) viszont havonta akár több ezer képet is lőttek.
A fotótémákat tekintve a vírus előtt a legtöbben a természetről (66%) és a hétköznapi történésekről, érdekességekről (48,5%) készítettek felvételeket, de a családi, baráti pillanatok és a hobbikhoz kapcsolódó történések (41-41%) megörökítése is fontos volt a magyarok számára.
Mi változott a vírussal?
A Kingston kutatásából kiderül, hogy a megkérdezettek 40%-ának fotózási kedvére negatívan hatott a járvány, ők kevesebbet fotóztak és videóztak a kijárási korlátozás, illetve az önkéntes karantén alatt. A kitöltők 33%-a viszont pont, hogy több felvételt készített ebben az időszakban. Csupán 19% mondta azt, hogy semmilyen változás nem történt a korábbi szokásaihoz képest.
A témakörök szempontjából a kutatás résztvevői a járvány során még több életképet készítettek, mint korábban (37,7%), amit jól mutat, hogy az Instagramot is elárasztották az olyan kapcsolódó hashtagek, mint például a #lockdowntown #pandemic #cov?d19 #stayhome #balconylife és #covidstreet. Az akár idegeneket is ábrázoló életképek mellett természetesen a családjukat is gyakrabban fotózták/videózták a válaszadók (24,6%), hiszen az otthoni élet dokumentálása kézenfekvő volt. Így ez a két fotótéma még inkább felértékelődött a kijárási korlátozás időszakában. A kitöltők egyharmadát továbbá kreatívan ösztönözte a válsághelyzet: közösségi médiás fotós kihívásokat teljesítettek és fotópályázatokon vettek részt.
A többhetes önkéntes karantén és kijárási korlátozás végével egyértelműen megnőtt a természetfotózás szerepe: a legtöbben tájképeket, virágokat, természeti jelenségeket fotóztak először a korlátozások feloldása után, de a baráti és családi programok is népszerű témaként szolgáltak. Volt azonban olyan is, aki a diplomamunkáját, egy rúdtáncot, vagy épp a lábát örökítette meg egy sör társaságában.
A felmérésből továbbá az is kiderül, hogy a válaszadók a legnagyobb arányban (77,6% és 78,4%) a járványhelyzet előtt és alatt is elsősorban saját maguk számára fotóztak vagy videóztak. Emellett sokan készítettek képeket kifejezetten a social media oldalaikra is, ami a pandémia hatására viszont csak minimális mértékben nőtt, pedig azt gondolhatnánk, hogy karantén idején még jobban vágyunk arra, hogy az apró örömöket vagy épp az ironikus pillanatokat megosszuk ismerőseinkkel. A kutatás arra is rámutatott, hogy a járványhelyzet során a felére csökkent azoknak a száma, akik üzleti vagy reklámcélból készítenek vizuális tartalmakat, így a gazdasági hatás ebben a szektorban is jelentős volt.
És hogy mi várható hosszú távon? A beszámolók alapján a megkérdezettek egyharmada több képet vagy videót oszt meg ismerőseivel a karantén óta. A válaszadók 49%-a azonban úgy gondolja, a koronavírus összességében semmit nem változtat a fotózási/videózási szokásain hosszú távon, 26%-uk viszont szeretne beruházni egy komolyabb felszerelésbe, 15%-uk pedig nagyobb kapacitású memóriakártyába.
„Az utóbbi néhány évben a technológiai innovációk hatalmas lendületet adtak a fotózásnak, mivel nemcsak a fényképezőgépek, hanem az okostelefonok, akciókamerák és drónok funkcionalitása és képminősége is óriási mértékben fejlődött. Noha ezekkel az eszközökkel szinte bárhol és bármikor készíthetünk képeket – legyen az éppen az otthonunk vagy a világ másik pontja –, a kialakításuk eltérő. Ezért annak érdekében, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük, a műszaki paramétereiknek megfelelő kiegészítőket érdemes választanunk hozzájuk. Ilyen tartozék a memóriakártya is, amelyre nemcsak a felvételek biztonságos megőrzése miatt van szükség, hanem azért is, mert az egyre jobb minőségű fényképezőgép és telefonchipekkel a felvételek minősége és ebből kifolyólag az adattárolási igénye is folyamatosan nő. A felhő viszont csak részmegoldást jelent erre a kihívásra, hiszen nagyméretű fájlok feltöltése a telefonunkról a felhőbe nagy adatforgalommal és ezáltal extra költségekkel járhat, nem beszélve az adatbiztonsággal kapcsolatos gyakori aggályokról”
– mondta Kaszál Norbert, a Kingston Technology Magyarországért és Szlovéniáért felelős üzletfejlesztési menedzsere.
A kutatásról:
A Kingston Digital magyar felhasználói szokásokra vonatkozó online kérdőíves felmérése 2020. május 30. és június 16. között készült, a Google Forms felületén. A kutatás nem reprezentatív. A kitöltők 53%-ban férfiakból, 47%-ban nőkből álltak, akiknek 58,5%-a amatőr, 27,7%-a félprofi, 13,8%-a pedig hivatásos szinten fotózik/videózik. A korosztályok tekintetében a legtöbb válaszadó (31,5%) a 30-39 évesek közül került ki, de jelentős arányban képviseltették magukat a 18-24 évesek (24%) és a 40-49 évesek is (21%).
További információért látogasson el a kingston.com oldalra.
Tippek
Ezek a legnépszerűbb farsangi jelmezek 2025-ben
A Pepita.hu friss felmérése szerint a szülők 41 százaléka vásárol jelmezt gyermekének farsangra, míg 35 százaléka otthon készíti el. A legtöbb szülő számára a jelmez egyedisége fontosabb, mint az, hogy mennyire divatos vagy mennyibe kerül.
Ugyanakkor a szülők háromnegyede legfeljebb 10 ezer forintot költ a farsangi maskarára. A gyermekjelmezek közül a Pókember idén a befutó, a felnőttek pedig inkább maszkot választanak saját részre. A Pepita.hu adatai alapján a gyermek- és felnőtt jelmezek hazai bruttó forgalma közel 55 millió forint volt idén, ami 30 százalékos növekedés 2024-hez képest.
A farsangi időszak minden évben izgalmas kihívás elé állítja a szülőket: milyen jelmezbe öltözzön a gyerek, és ez hogyan és mennyiért szerezhető be. A Pepita.hu friss felmérése szerint a szülők 41 százaléka kész jelmezt vásárol, 36 százaléka saját kezűleg készíti el idén a maskarát. A farsangi vásárlási trendek egyre inkább az online térbe tolódnak: a vásárlók 60 százaléka az interneten szerzi be a jelmezt, míg 16 százalékuk boltban. A szülők további 14 százaléka használt jelmezt választ, 11 százalék pedig inkább a kölcsönzés mellett dönt.
A kutatásból kiderült, hogy a legtöbb szülő számára a jelmez egyedisége fontosabb a divatnál. Bár az ár kevésbé meghatározó tényező a választásnál, a többség mégis az alacsonyabb árkategóriát részesíti előnyben: a szülők háromnegyede legfeljebb 10 ezer forintot költ gyerekenként a jelmezre. Ez összhangban van a Pepita.hu értékesítési adataival is, amelyek szerint a gyerekjelmezt vásárlók 86 százaléka 10 ezer forint alatt fizetett.
A felmérés szerint a szülők kétharmada idén nagyjából ugyanannyit költ jelmezre, mint tavaly. Ugyanakkor a Pepita.hu értékesítési adatai azt mutatják, hogy idén többen választották a 10 ezer forint feletti árkategóriát, mint 2024-ben. Ez az emelkedő tendencia nemcsak a költési hajlandóságban, hanem az eladások növekedésében is megmutatkozik.
“A gyermekjelmezek esetében bruttó forgalmunk 26 százalékkal, az eladott termékek száma pedig 14 százalékkal nőtt tavalyhoz képest”
– mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója, aki azt is hozzátette, hogy a gyermekjelmezek hazai értékesítéséből származó bruttó bevétel meghaladta a 46 millió forintot.
A felmérés alapján a gyerekek körében a szuperhősös jelmezek a legkedveltebbek. Ezt alátámasztják a Pepita.hu adatai is.
“Az idei évben a leggyakrabban vásárolt jelmezek toplistájára 10-ből 5 valamilyen Pókember témájú jelmez a gyerekeknél – ismertette Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója a cég magyarországi értékesítési adataiat. – Ez egyúttal azt is jelenti, hogy nem volt markáns trendváltás, tavaly is a Pókember jelmezeket vásárolták a legtöbben.”
Persze a klasszikus szuperhősös, hercegnős, egyenruhás jelmezek mellett kreatív megoldásokra is van példa. A felmérésből kiderült, hogy egy hordozókendőt használó anyuka babájával együtt öltözik be: ő maga egy fa, a kicsi pedig egy rajta csüngő lajhár.
A felnőttek sem maradnak ki a farsangból
A farsang már nemcsak a gyerekekről szól: a válaszadók 44 százaléka felnőttként is rendszeresen beöltözik, míg 28 százalék még ugyan nem húzott álarcot, de nem zárkózik el az ötlettől. A felmérés szerint legnépszerűbb felnőtt jelmezek a filmes és sorozatos karakterek, valamint az egyenruhások. A Pepita.hu adatai szerint a felnőtt jelmez kategóriából az álarcok, maszkok iránt volt idén a legnagyobb kereslet.
“A felnőtt jelmezek esetében közel 10 millió forintra nőtt idén a bruttó forgalmunk, ami 58 százalékos növekedést jelent, az eladott termékek száma pedig 28 százalékkal nőtt 2024-hez képest”
– ismertette az adatokat Dorcsinecz József.
A farsang nemcsak az iskolákban és óvodákban hódít: a válaszadó szülők több mint negyedénél otthon, baráti vagy családi körben is tartanak jelmezes összejöveteleket. A farsangi hagyományok közül nem csak a beöltözést ápolják a magyarok: válaszadók közel 70 százaléka saját kezűleg készíti fánkot ebben az időszakban. A farsangi bálok sem mentek ki a divatból: a felmérés szerint a válaszadók 42 százaléka részt vesz valamilyen báli eseményen.
Kínos, vicces és meghökkentő farsangi sztorik
A felmérésben résztvevők között nagy az egyetértés abban, hogy bár kényelmes online vásárolni a kész jelmezt, de így könnyen belefutni abba, hogy más pontosan ugyanazt a maskarát viseli. Éppen ezért különösen üdítő, ha valaki kitűnik a tömegből. Az egyik válaszadó hókiflinek öltözött gyermekére biztos sokan fognak emlékezni. Viszont előfordulnak mellélövések is: egy pingvinjelmez a viselőjét teljes mozdulatlanságra ítélte. Arra is volt példa, hogy Lúdas Matyinak öltözött kisfiú kellék libáját egy huszárnak öltözött osztálytársa kaszabolta szét. Nem minden farsangi jelmez állja ki az idő próbáját: egy fekete macska-jelmezből például a mancsokat és a farkincát elhagyták, így senki sem ismerte fel, hogy tulajdonképpen minek öltözött be a viselője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Újjászülető világ – tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A tavasz érkezésével a természet is új életre kel: a fák rügyeznek, a virágok színbe borulnak, és a napfény is egyre melegebb színekbe öltözteti környezetünket.
Az új évszak tökéletes lehetőséget kínál arra, hogy friss és életteli képeket készítsünk akár a természetben, akár a városban. A HONOR összegyűjtött néhány tippet, hogy a lehető legszebb tavaszi fotókat készíthesd el telefonoddal.
🌸 Színek és kontrasztok játéka – Tavasszal a természet tele van élénk színekkel: a zöld fű, a rózsaszín virágok és a kék ég tökéletes harmóniát alkotnak. Használj HDR módot vagy próbálj ki különböző színszűrőket, hogy még jobban kiemeld a kontrasztokat és a természet szépségét. Remek partner ebben a HONOR Magic7 Pro, amely rengeteg beépített lehetőséggel teszi könnyebbé a fotózás élményét.
☀️ Aki korán kel, aranyat lel – A kora reggeli órák nemcsak a friss levegő és a nyugalom miatt különlegesek, hanem a harmatcseppek miatt is, amelyek mesés fényeket tükröznek vissza. Próbálj meg makrófotókat készíteni a virágokon vagy fűszálakon megülő apró cseppekről, hogy valódi tavaszi hangulatot örökíts meg – hidd el, ezért megéri korán kelni!
📷 Portréfotók a természet ölelésében – A tavaszi fények lágyak és természetesek, így tökéletesek portréfotók készítésére. Keress olyan helyeket, ahol a virágok vagy a lombok keretezik az alanyod, hogy így a kép még hangulatosabb legyen.
💦 Eső után szivárvány – A tavaszi záporok gyakran gyorsan elvonulnak, és ilyenkor különleges fotós lehetőségek adódnak. Az eső utáni friss levegő, a vízcseppekkel borított levelek és a szivárványok mind tökéletes alapot nyújtanak egy egyedi tavaszi fotóhoz. Figyelj a fényvisszaverődésekre, hogy még látványosabb hatást érj el. A HONOR Magic7 Lite pedig tökéletes társad lesz, ugyanis masszív üzemideje és strapabírósága ideálissá teszik, bárhol is használod.
Próbáld ki ezeket a tippeket, és örökítsd meg a tavasz minden varázsát a telefonoddal! 📱🌷
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
NEXT Fesztivál a Trafóban – Fiatal alkotók és kísérleti formák ünnepe Budapesten
Visszatér a kortárs művészet friss hangjait, a fiatal alkotókat és kísérleti formákat bemutató NEXT Fesztivál!
Új arculattal, izgalmas programokkal és különleges helyszínekkel jelentkezik a Nextfeszt március 5. és 9. között a Trafóban.
Az ötnapos esemény a kortárstánc, színház és performansz mellett képzőművészeti, zenei és határátlépő kezdeményezésekkel várja a látogatókat. Kivételesen nemcsak a Trafóban, hanem Budapest-szerte, városi köztereken és rendhagyó helyszíneken.
A Nextfeszt idén ötödik alkalommal valósul meg és tízéves jubileumot ünnepel. A fesztivál 2015 óta, kétévenként irányítja a figyelmet a fiatal, feltörekvő művészek új generációjára, valamint az általuk kutatott irányokra és témákra. Az idei kiadás különlegessége, hogy ezt már az új vezetéssel (Erdődi Katalin, Böröcz Judit) állította össze a Trafó csapata. Nemcsak trafós produkciókból válogattak, hanem olyan, máshol született munkákat is bemutatnak, amelyek kifejezetten előremutatóak, akár esztétikájukat, vagy témájukat, társadalmi elkötelezettségüket tekintve. Annak érdekében, hogy a fiatal művészek nemzetközi láthatóságát erősítsék, a Nextfesztre külföldi szakembereket is hívnak, remélve, hogy ez új együttműködésekhez és meghívásokhoz vezethet.
A Trafó terein túl külső helyszíneket is aktiváló Nextfeszt felér egy gyorstalpalóval a kortárs művészetek legújabb tendenciáit, és a fiatal generáció számára fontos témákat és irányokat illetően. Láthatóak lesznek olyan, egyre több nemzetközi figyelmet kapó művészek munkái, mint Szeri Viktor, aki fatigue c. táncelőadásával végigturnézta Európát és a Nextfeszten legfrissebb IQOD: I Quit Ordinary Dancing című produkcióját játssza újra, illetve a Budapest, Bécs és Stockholm között dolgozó farkas d. gergő, akinek bébi c. munkáját beválogatták az Aerowaves 2025. évi programjába, de itthon még csak egy alkalommal, az Under 500 Fesztiválon volt látható. A Lábán-díjas AHA Kollektíva legújabb kísérletével, a Sweat Settel jelentkezik, amelyben a mozdulatokban rejlő forradalmi erőt keresik, hogy szenvedéllyel és felszabadultsággal rombolják le a normatív testképpel kapcsolatos elképzeléseinket. A kortárstánc új generációját képviseli Szász Zsófia táncos-koreográfus, aki egy gondolatokat és mozdulatokat egymásba szövő, önkritikus és vicces táncos stand-upot mutat be Lágymagány c. szólójával. De nincsen jelen és jövő múlt nélkül, ezért a fesztivál nyitányának részeként, a Nextfeszt szempontjából „régi motorosnak” számító, többszörös Lábán-díjas Molnár Csaba Nicole Clore nevű alteregójaként tér vissza, hogy a generációváltást tematizálja és The Show Must Go On mottóval bemutassa tánciskolájának végzőseit.
Nem hiányozhat a Nextfeszt programjából a független színház és a kísérleti performansz sem: a Hétpróbás Társulat (Lestyán Attila és Szabó Veronika) nyitóbeszéddel készül, Illés Haibo és Melykó Richárd szeizmikus „asztaltáncoltatásra” tesz kísérletet, míg a mostakkor (Kovács Luca és Juhász Maja) alkotópárosa nem kevesebbre vállalkozik, minthogy best of-jelleggel angolul foglalják össze eddigi epizódjaikat. A Nextfeszt vendége lesz Boda-Novy Emília és a Független Színház Emberevők című előadása is, amely egy romák ellen elkövetett 18. századi vérvád történetét dolgozza fel. A Nemzeti Performansz Színház Kollektíva (Kozma Rebeka Zsófia, Szántusz Noémi Noya, Tózsa Emese Mikolt) a sok fiatalt foglalkoztató „menni vagy maradni” kérdésre keresi a választ, a közönséggel együtt, amibe egyik tagjuk Svédországból csatlakozik be. Az ugyancsak részvételi megközelítéssel dolgozó Svung Kutatócsoport a szélsőségekkel való szembenézésre és az extrém hőmérsékletváltozás megtapasztalására invitál egy immerzív előadás és rendhagyó vízparti szaunaélmény keretében, amely a PLACCC Fesztivállal együttműködésben valósul meg. A Nextfeszt talán legmeglepőbb helyszínén, a Soroksári úti régi fegyvergyár műemlék épületében, az Arzenál klubban pedig Gálhidy Sára, Gyulai Sámuel és Szauer Lilla zenés színházi produkciója lesz látható.
A képzőművészet új irányai a fesztivál arculatában is megjelennek, amely az Alagya (Bolla Szilvia, Lődi Áron) alkotópáros munkája, akiket a magyarországi nyilvánosság aktuális helyzete és ellentmondásai inspiráltak. Ennek tolmácsolásához a kormányzati vizuális kommunikáció redundáns és memetikus jellegét sajátították ki, hogy lehetővé tegyék „az elképzelhetetlen vég elképzelését.” A Project833 kollektíva helyspecifikus tárlattal készül a Duna-parton, egy rendkívüli helyszínen, amelyet csak performatív tárlatvezetésekkel lehet majd látogatni.
Az idei fesztivál további különlegessége a március 8-i nőnapi fókusz, amelyet feminista megközelítéssel dolgozó alkotók bemutatásával ünnepel meg a Nextfeszt. Lesz feminista körmenet városi köztereken Koltay Dorottya Szonja, Seress Anna és Tégla-karuk jóvoltából, míg a Trafó Klubjában Kupihár Rebeka A heterók istenéhez c. kötetéből a szerző a Freeszfe filmszínész osztályának közreműködésével tart performatív felolvasást. Így rendhagyó módon a Nextfeszt programjában a kortárs irodalom és a queer szerelem is helyet kap, majd az estét a Persephone DJ kollektíva kerekíti le egy felszabadult bulival.
Izgalmas művészeti munkák bemutatása mellett a fesztivál egy gazdag, Nextfeszt Szabadiskola elnevezésű kísérőprogrammal is kiegészül. Ennek keretében a Trafó Galéria This is Not a Love Talk címmel új kortárs képzőművészeti vitasorozatot indít, amelyet Miklósvölgyi Zsolt és Zemlényi-Kovács Barnabás kurátorok moderálnak, akiknek első vendége Seregi Tamás esztéta lesz. A szabadiskola részeként folytatódik Szabó Veronika és Vavra Júlia Mani Me című, a SÍN Művészeti Központ támogatásával elindított workshopsorozata, amely a szabadúszó művészek anyagi helyzetével és munkakörülményeivel foglalkozik, és arra vállalkozik, hogy tabuk nélküli, bátor és transzparens kommunikációt kezdeményezzen a pénzről. A Műhely Alapítvány pedig a Next Stage – Backstage Club nemzetközi együttműködés keretében, külföldi szakemberek részvételével angol nyelvű szakmai workshopokat szervez fiatal alkotóknak és kulturális menedzsereknek.
Fesztiválprogram, jegyinformációk: https://trafo.hu/nextfeszt_2025
Line-up: Alagya (Bolla Szilvia & Lődi Áron), AHA Kollektíva, Boda-Novy Emília / Független Színház, farkas d. gergő, Gálhidy Sára / Gyulai Sámuel / Szauer Lilla, Hétpróbás Társulat (Lestyán Attila & Szabó Veronika), Illés Haibo & Melykó Richárd, Irene Plaque (Bitó Katalin, Alja Branc, Szász Zsófia), Juhász Maja & Kovács Luca, Koltay Dorottya Szonja & Seress Anna, Kupihár Rebeka, Labus Gida & guest, Molnár Csaba / Nicole Clore, Miklósvölgyi Zsolt & Zemlényi-Kovács Barnabás, Nemzeti Performansz Színház Kollektíva (Kozma Zsófia Rebeka, Szántusz Noémi Noya, Tózsa Mikolt Emese), Queer Folk Táncház, Persephone Kollektíva, Project833, SVUNG Kutatócsoport, Szász Zsófia, Szeri Viktor, Vavra Júlia / Willany Leó Improvizációs Táncszínház
A Nextfeszt partnerei: Arzenál, Független Színház Magyarország, Műhely Alapítvány, PLACCC Fesztivál, SÍN Művészeti Központ.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába
-
Tippek2 hét ago
Weboldalad nincs az élmezőnyben? Így javíthatsz rajta!