Tippek
Online telefonszám keresők, amivel megtudhatod ki hívott
Szinte mindenkivel előfordul, hogy olyan hívás érkezik a mobiljára, amit nem tud azonosítani. Vagy azért mert rejtett számról jön a hívás, vagy, mert hívó száma nincs a telefonkönyvünkben. Az ilyen hívásokat sokan már fel sem veszik, mert előre sejthető, hogy valamelyik bank, biztosító vagy más telemarketinges szeretné ránk tukmálni a legújabb terméket, vagy egy közvélemény kutató pont a mi véleményünkre kíváncsi valamilyen témával kapcsolatban. Persze a kíváncsibbak inkább felveszik a telefont, hátha mégis fontos a hívás, aztán ha mégsem az, megpróbálják valahogy gyorsan rövidre zárni a beszélgetést.
Online telefonszám keresők
Az is elég elterjedt, hogy az ismeretlen hívásokhoz valamilyen csalás tartozik, így nem csak az időnket rabolják, hanem a pénzünket is. Jól meg kell hát gondolnunk, hogy melyik hívást fogadjuk, és melyiket nem. Ha felvenni semmiképp sem szeretnénk az ilyen hívást, ugyanakkor kíváncsiak vagyunk rá, mégis ki kereshetett minket, akkor több online módszer is rendelkezésünkre áll. Mobil applikációtól a tudakozó oldalakig sokféleképpen kideríthető a hívó személy. De melyik módszer a leghatékonyabb, hogy meg tudd ki hívott?
Telefonszám azonosítás mobil applikációval
Az egyik legegyszerűbb megoldásnak a mobil applikáció tűnhet. Számos ilyen alkalmazás létezik, melyeket csak le kell töltenünk a mobilunkra, és képesek beazonosítani a hívót akkor is, ha a száma nincs is bent a telefonkönyvünkben. Egyes appok még földrajzi helymeghatározást is tudnak végezni, ám a legtöbb esetben ehhez állandó internet kapcsolat kell. A másik nagy hátránya az ilyen applikációknak, hogy kellő adat híján nem lesznek hatékonyak. De mit is jelent ez?
A telefonszám azonosító appok az internetről szerzik az információt az azonosításhoz, és ha nem áll rendelkezésre kellő adat, akkor a hívót sem fogják tudni azonosítani. Ugyanis ezt csak akkor tudják megtenni, ha a hívó maga is letölti az applikációt, amire lássuk be, elég kicsi az esély. Persze az azonosítás hatékonysága magától az alkalmazástól is függ. Rengetegféle applikáció létezik telefonszám keresésre, magyar és angol nyelvű is, emellett funkciók tekintetében is eltérnek. A legnépszerűbbek talán a „Truecaller”, illetve „Mobile Number Locator”, melyek a leghatékonyabbnak számítanak.

Munkában a Google: … online telefonszám keresők …
Szolgáltatók keresője előnyök és hátrányok
Az applikációknál egy kicsit hatékonyabb módszer, ha az előhívószám alapján felkeressük a szolgáltató weboldalát, és az ott lévő keresőt használva indítunk egy keresést. Ha nem titkosított az adat, jó eséllyel ez a módszer hatékony lesz, jóval hatékonyabb, mintha a Google keresőjébe írjuk be a számot. A szolgáltatók telefonszám keresője a szám tulajdonosának nevén túl a címét is ki tudja listázni. Ez a módszer azonban szintén nem tökéletes.
Ennek az az oka, hogy manapság már úgy is lehet szolgáltatót váltani, ha a régi telefonszámunkat megtartjuk. Így hiába az előhívószám, koránt sem biztos, hogy az is a szolgáltató, így a keresés nem biztos, hogy eredményre fog vezetni. Persze megtehetjük, hogy az összes szolgáltató keresőjét külön-külön felkeressük, beírjuk a számot, és várjuk, hátha valamelyik felismeri. Ha szerencsénk van, már elsőre sikerül megtalálni a megfelelő szolgáltató, de ha nem, akkor sok időt elszöszölhetünk a kereséssel.
A modern telefonszám tudakozó weboldalak hatékonysága
A leghatékonyabb megoldás az online tudakozó weboldalak használata. Ezek szolgáltatótól függetlenül tudják azonosítani az ismeretlen számokat, mivel az összes szolgáltató keresője megtalálható, nem kell külön keresgélnünk, és tanakodnunk, hogy kifelejtettük-e valamelyiket. A keresést persze nem csak telefonszám, de név vagy cím alapján is el tudjuk indítani a telefonszám tudakozó weboldalakon.
A titkosított számokat sajnos nem fogjuk tudni azonosítani, erre manapság már nem igazán van lehetőség. Persze megtehetjük azt is, hogy beírjuk az ismeretlen számot a Google keresőbe, hátha valaki, akit már keresett ez a szám, és fel is vette, megosztotta a tapasztalatait. Erre azonban kicsi az esély, de egy próbát tehetünk vele. A legjobb esélyünk akkor van egy szám azonosítására, ha az online tudakozót használjuk.
A legjobb olcsó okostelefonok. Milyen telefont használjak?
Elsőként azt ajánljuk, hogy nézzen körbe egy olyan online áruházban, ahol óriási választékot kínálnak, függetlenül a mobilszolgáltatók éppen aktuális ajánlataitól. Érdemes megnézni egy aktuális okostelefon toplista oldalt egy népszerű, nagy forgalmat bonyolító webáruházban, mert az segíthet eldönteni, hogy ár-érték alapján mely készülékek a legnépszerűbbek. Mi az Alza okostelefon toplista oldalát ajánljuk, mert ott könnyedén megtalálja, hogy mi lehet az aranyközépút, lehet szűrni a listát a legnépszerűbb, legtöbbet eladott, a legdrágább, a legolcsóbb okostelefon termékek vagy a okostelefon vásárlói vélemények alapján is.
Ajánljuk még korábbi cikkünket, amit legjobb okostelefonokról írtunk vagy a technokrata.hu okostelefon rovatát és a kütyük rovat legfrissebb híreit.
Tippek
Trükkök, amikkel a monitorunk a produktivitás motorja lesz
A mindennapi munkavégzés során nagy segítséget jelenthet a monitorok használata, azonban kevesen tudják igazán kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.
Az LG szakértői most összegyűjtötték, hogy milyen beállításokkal, elrendezésekkel és szokásokkal lehetünk ténylegesen hatékonyabbak a monitorok használatával.
A monitorokkal kényelmesebb és ergonomikusabb lehet az egész napos munkavégzés, sokan azonban a megvásárolt kijelzőt egyszerűen elhelyezik az asztalon, és a laptop képernyőjének kiterjesztésére használják. Holott ennél sokkal több területen segíthetnek minket a monitorjaink.
- Alakítsuk igényeinkre az elrendezést
Számos munkakörben többféle feladatot végzünk – például szövegszerkesztés mellett táblázatokat is kezelünk –, mindezt gyakran hosszú ideig, megszakítás nélkül, így javasolt olyan monitort választunk, amit kényelmesen, az adott feladattól függően elforgathatunk és beállíthatunk.
Programozáshoz vagy szövegszerkesztési feladatokhoz a monitort érdemes pivot (álló) módba forgatni, így lényegesen többet láthatunk a függőlegesen elrendezett adatsorokból, azaz kevesebbet kell görgetnünk. Grafikai és videós munkákhoz általában két vízszintesen elrendezett monitor ajánlott: az egyiket így az aktív munkafelület, a másikat pedig az előnézet vagy eszköztárak megjelenítésére használhatunk. Táblázatok kezeléséhez azok típusától függően hasznos lehet az álló és a vízszintes elrendezés is.
Az LG Ergo Dual talphoz például eleve két kijelzőt lehet csatlakoztatni, amiket bármilyen elrendezésben – akár egymás fölött is – kényelmesen elhelyezhetünk, a két monitor pozícióját pedig egyszerűen változtathatjuk. Emellett rugalmasan, egyenként állíthatjuk be a magasságukat és dőlésszögüket, ami különösen hasznos a hosszas, fókuszált munkavégzés során.
- Több monitor = több lehetőség
Ha több monitorunk van, a Windows billentyű + Shift + balra/jobbra nyíl lesz a kedvenc billentyűkombinációnk: ezzel ugyanis az aktív ablakot azonnal átküldhetjük a másik monitorra. Ha pedig egy kijelzőn több ablakot is szeretnénk látni, a Windows billentyű és a nyilak lehetnek a legjobb barátaink: ezzel a funkcióval a képernyő két felére, és a sarokba is tehetjük az ablakokat, így egy képernyőn láthatunk több folyamatot, emellett gyorsan válthatunk a teljes képernyős vagy a kisablakos nézetek között.
- Virtuális asztalok
A virtuális asztalok létrehozása egy valódi varázslat, amivel növelhetjük a hatékonyságunkat. Gondoljunk rájuk úgy, mint külön „szigetekre”, amelyek segítenek rendszerezni a különböző típusú feladatainkat: az egyiken futhatnak a kommunikációs csatornák, például az e-mailezés és a munkahelyi chat, a másikon a táblázatok, a harmadikon pedig a kreatív munka.
A Windows billentyű + Ctrl + D kombinációval egy új, tiszta asztalt hozhatunk létre – mintha éppen most kapcsoltuk volna be a számítógépet –, ahová egy adott feladattípushoz vagy projekthez kapcsolódó folyamatokat rendszerezhetjük. Az ezek közötti váltást a Windows billentyű + Ctrl + balra/jobbra nyíl könnyíti meg, ezzel villámgyorsan váltogathatunk az asztalok között, így a kontextusváltás nem töri meg a munkamenetet.
- Használjuk a fókusz módot
Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor a felugró értesítések miatt nem tudunk koncentrálni az adott feladatra, emiatt pedig végső soron sokkal lassabban végzünk a munkánkkal. A Win + N billentyűkombinációval egy mozdulattal előhívjuk az Értesítési központot, ahol a „Ne zavarjanak” módot bekapcsolva nem jelennek meg a felugró értesítések. Különösen hasznos megoldás lehet ez akkor, ha prezentációs helyzetben vagyunk.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken
Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban.
A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.
Komoly gazdasági következményei lehetnek annak, ha hosszabb ideig stresszesek a munkavállalók: a feszültség rövid távon a teljesítmény romlásához, hosszabb távon pedig akár magasabb fluktuációhoz is vezethet. Miközben az alkalmazottak megpróbálnak megbirkózni az őszi időszakban tapasztalható, fokozott stressz-szinttel, kevesebb személyes erőforrásuk marad a konstruktív tevékenységekre, mivel kapacitásuk nagy részét a különféle általuk érzékelt stresszorok kezelésére kell fordítaniuk. Zakrzewski Anita, a TOPdesk szakértője szerint ezek a stresszorok azonban nagyban csökkenthetők néhány egyszerű megoldással.
Tudásbázis
Szoros határidők mellett az egyik legjelentősebb stresszforrást az jelentheti, ha a munkavállalók nem kapnak időben választ a kérdéseikre, és másokra kell várniuk egy feladat megoldásához. Erre jelenthet megoldást egy digitális, bárki számára hozzáférhető belső tudásbázis, ahol a gyakran felmerülő kérdésekre a kollégák azonnal, további munkatársak bevonása nélkül megtalálják a válaszokat. A tudásbázis fokozatosan is kiépíthető, így létrehozása még egy sűrűbb időszakban sem jelent nagy időbefektetést.
Önkiszolgáló felület
Ez a módszer nem csak házon belül alkalmazható jól: ha egy vállalat ügyfelekkel dolgozik, rengeteg értékes időt szabadíthat fel a saját munkavállalói számára, ha a gyakori kérdésekre az ügyfelek is egyszerűen – plusz kérdésfeltevés nélkül – megtalálják a válaszokat egy önkiszolgáló portálon. Az így felszabadult időt a kollégák összetettebb problémák megoldására fordíthatják, ami nem csak nyugodtabbá, de érdekesebbé is teszi a munkát számukra. „Minden probléma vagy kérdés, ami többször felmerül az ügyfelek részéről, rögzíthető egy önkiszolgáló portálon” – mondta el Zakrzewski Anita a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „A kollégák egyetlen felületen azonnal megtalálhatják az ilyen típusú kérdésekre a válaszokat, amivel nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, de kevésbé terhelik – azaz lassítják – a többi csapattagot is. Egy önkiszolgáló portál tehát a teljes csapat hatékonyságát növeli, ami a sűrűbb időszakokban kulcsfontosságú tényező a munkahelyi stressz szempontjából.”
Chatbot
A szakértő szerint természetes, hogy az önkiszolgáló megoldások nem képesek teljes mértékben helyettesíteni a közvetlen kapcsolatfelvételt, hiszen mindig lesz olyan kolléga vagy ügyfél, aki inkább személyes segítségre vágyik. Ez azonban tipikusan az ügyfélszolgálatokon azt eredményezheti, hogy a kollégák újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg. Itt jelenthet nagy segítséget egy ma már megbízhatóan működő chatbot, ami képes az egyszerűbb kérdésekre önállóan, a tudásbázis vagy a GYIK alapján megadni a válaszokat. Egy chatbot elemzi a kérdés szövegét, értelmezi annak jelentését, és ez alapján pontosan tudja, mit kérdezzen vagy mondjon a kérdezőnek. Ez pedig mindenki számára előnyös: a kérdező hamarabb kap választ, a munkatársak pedig több időt tudnak a valóban értékes munkára fordítani. „A legideálisabb megoldás az, ha ezeket az eszközöket kombináljuk, több csatornán kvázi automatizálva a feladatvégzést” – teszi hozzá a szakértő. „A hatékonyságnövelő, tehercsökkentő módszerek pedig kényelmesen kezelhetőek és átláthatóak, ha egyetlen szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe vannak integrálva.”
Munkavállalói jóllét
Az ősz minden hatékonyságnövelő eszköz mellett is sűrű időszak, ezért érdemes ilyenkor még nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói jóllétre. A dolgozók mentális és fizikai egészségét számos módszerrel támogathatja egy vállalat: céges masszázs, sétáló meetingek, nassolnivaló – akár ezek az apró szívességek is nagyot lendítenek majd a munkavállalók elégedettségén a stresszes napokon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot
Ariana Grande, Selena Gomez és Kylie Jenner – csak néhány sztár, aki az elmúlt időszakban buborékszoknyát viselt.
Népszerűsége nem véletlen, hiszen többek között a 2024-es Koppenhágai Divathéten a buborékszoknya volt az egyik legnagyobb sláger. Utána több mint 700 százalékkal nőttek meg az eladásai – derült ki nemrég a Dumaszínházban rendezett Bubble Day-n.
„Ezt a ruhadarabot még Pierre Cardin tervezte 1954-ben. A neve onnan származik, hogy angolul bubble skirt-nek nevezték. Jelenleg többféle stílusú hódít belőle, de a skandináv buborékszoknyák is kifejezetten népszerűnek számítanak”
– hangsúlyozta Domonkos Aida, a budapesti Metropolitan Egyetem divattervező szakos hallgatója, valamint a SodaStream Bubble Day műsorvezetője.
A buborékszoknya jó példa arra, hogyan tudnak túlélni tetszetős és kreatív ötletek éveket, vagy évtizedeket. A SodaStream is ilyen, amelynek megszületése egy londoni ginfőzde tulajdonosának is köszönhető. A szénsavas víz otthoni előállításának ötletét George Gilbey dolgozta ki 1903-ban. Találékonysága révén napjainkban már otthon is olthatjuk a szomjunkat buborékos vízzel.
A szénsavasvíz sohasem megy ki a divatból, de fontos, hogy fenntarthatóvá tegyük a fogyasztását.
„Bár tény és való, hogy egy ideje vissza lehet váltani az eldobható PET-palackokat, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy például egy félliteres, egyszerhasználatos műanyag-palack előállításához 2-3 liter vízre van szükség”
– hangsúlyozta a Palackvisszaváltás keservei – Repontozásos vereség? című előadásában Litkay Gergely humorista. Hozzátette: egy 1,5 literes palack gyártásához körülbelül 0,3 kWh energia szükséges. 2500 darab palack esetében ez 750 kWh áram, ami körülbelül egy átlagos magyar háztartás éves fogyasztásának felel meg. A legjobb megoldás, ha az eldobható PET-palackokat le sem kell gyártani.
„A SodaStream hosszú ideje a nehéz üdítős csomagok cipelésének, valamint az üvegvisszaváltás egyik legjobb alternatívája. Egy komplex, életmódváltással felérő rendszert kínálunk, amellyel a fogyasztók csökkenthetik ökológiai lábnyomukat”
– hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.
A SodaStream az eseményen több újdonságot is bemutatott azok számára, akik számára a fenntarthatóság nemcsak egy divatos szó. Lerántották a leplet a márka új thermo palackjáról, a Fizz&Go-ról, amely akár 12 órán át is melegen, vagy hidegen tudja tartani a betöltött italokat, de szintén a Dumaszínházban debütált a SodaStream Enso két új – matt fekete és homok színű – változata.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld2 hét ago
Kiszárad a Balaton? – Az AI mondja meg?
-
Gazdaság2 hét ago
Digitális banki megoldásait fejleszti a CIB Bank a Kyndryllel együttműködve
-
Szórakozás2 hét ago
Hollywoodi díszletek között derül ki, ki a legjobb a csapatban
-
Ipar2 hét ago
Összefognak a gépgyártók
-
Gazdaság1 hét ago
Új korszak jön: nyilvánosak lesznek a fizetések az álláshirdetésekben
-
Szórakozás2 hét ago
November 6-án indul a magyar mozikban a Bölöni-film
-
Szórakozás2 hét ago
Flipperláz Budapesten: októberben a Ráday utcára figyel Európa
-
Ipar2 hét ago
A tűzvédelem új kihívásai 2025-ben





