Tippek

Ezek az okosmegoldások elkerülhetetlenek lesznek a jövőben

okosmegoldások

A közeli jövőben az otthonainkba is egyre több olyan digitális és automatizált megoldás érkezik, melyek a kényelmünket és biztonságunkat szolgálják, ráadásul energiahatékonyak és óvják a környezetünket is.

Míg a tavalyi évben közel 350 millió otthoni okoseszköz talált gazdára világszerte, a jelenlegi trendek alapján ez a szám közel 2 milliárdra nőhet 2025-re. Jönnek az érintésmentes funkciók, az emberszabású robotok és az applikációval összeköthető biztonsági szenzorok – így alakul át az otthonunk az előttünk álló években!

Míg számos területen megálljt parancsolt az elmúlt évek dinamikus bővülésének a koronavírus, az otthoni okosmegoldások piaca valósággal kilőtt a megváltozott igényeknek köszönhetően. Világszerte 62 milliárd dollárt fordítottak az emberek különböző okoseszközökre, a többség számára pedig lakóhelye biztonsága volt a legfontosabb: csak ebben a szegmensben 2,7 milliárd dollár értékben vásároltak a fogyasztók. Nemcsak a volumen ugrott meg elképesztő mértékben, hanem a prioritások is átalakultak a globális vírusválság következtében. A járványt megelőző időszakban készített felmérések szerint hazánkban az okosotthon kifejezés egyet jelentett az internet- és Bluetooth kapcsolattal rendelkező televíziókkal, a vásárlók legfontosabb motivációja pedig a költségcsökkentés és a kényelem volt. Habár a spórolást, mint elsőszámú motivációs tényezőt valószínűleg nem lehet letaszítani a „trónról”, 2021-ben egyre inkább előtérbe került a higiénia, a biztonság és az egészségtudatosság a hazai lakosság körében is.

Hangvezérelt zár, intelligens hűtő – érkeznek az igazán sci-fi megoldások

Ezzel együtt azonban Magyarországon egyelőre nem beszélhetünk valódi okosotthon piacról, hiszen bár egyre többen üzemelnek be távolról irányítható megoldásokat a fűtés-hűtés vagy éppen az árnyékolás terén, olyan lakóépület, amely komplett, funkciók sorát egyesítő automatizált rendszerrel rendelkezik, még viszonylag kevés van hazánkban. Az előremutató projektek azonban már most is egyre népszerűbbek az építőiparban, és minden jel arra mutat, hogy az „otthonokosítás” az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazattá válhat a közeljövőben. Érdemes tehát körülnézni, hogy melyek lehetnek a meghatározó irányzatok az épületautomatizálás terén, a Generali Biztosító szakértői pedig összegyűjtötték a legfontosabbakat.

  1. Minden, ami érintésmentes

A koronavírusnak köszönhető talán legfontosabb trend a 100%-ban érintésmentes funkciók térnyerése. Az idei, legfrissebb digitális technológiákat bemutató CES expón is taroltak ezek a megoldások az intelligens kapucsengőtől kezdve a fürdőszobai alkalmazásokig, és csak idő kérdése, hogy a munkahelyek mosdóiban is megjelenjenek a tökéletesen higiénikus körülményeket teremtő eszközök, melyek a mozdulatainkat érzékelve lépnek működésbe.

  1. A hangvezérlés tovább hódít

Ha már beszélgethetünk a mobiltelefonunkkal és az e-kereskedelemben is mind nagyobb szeletet hasítanak maguknak a hangalapú funkciók, éppen ideje, hogy az otthonokban is hasznát vehessük a hangvezérlésnek. Az előrejelzések szerint a mostani repertoár jelentősen kibővül a közeljövőben: már nem csak a világítást vagy a fűtést tudjuk bekapcsolni néhány szóval, de ugrálhatunk a rádiófrekvenciák és a televízió csatornák között és a hangunkat használhatjuk majd a lakáskulcs helyett is.

  1. A lakókra hangolva – horrorhoz félhomály dukál

A kifejezetten költségkímélő és energiatakarékos világítástechnika ma már nem megy ritkaságszámba, de az okoslámpák ennél sokkal többre is képesek lesznek. A világítás hangulata, a fény erőssége és színe a rádióban szóló zenéhez vagy a tévén játszott filmekhez is képes lesz igazodni, ha pedig a rendszer azt az üzenetet kapja mobileszközeinktől, hogy délután borongós idő lesz, a lakás világítása automatikusan alkalmazkodik a fényviszonyokhoz.

  1. Kevés idő marad a sütésre? Semmi gond!

A legnagyobb változáson talán a jövő konyhai berendezései esnek majd át: a hűtőnk képes lesz számon tartani az ételek lejárati dátumát és elküld minket vásárolni, az okossütők pedig a legjobb séfnél is jobban fel tudják majd mérni, hogy az egyes fogásokat pontosan milyen hőfokon, mennyi ideig érdemes készíteni. Sőt, ha már előző este elkészültek az alapanyagok, már a munkából hazaindulva, a mobilról is bekapcsolhatjuk a sütőt, a mikrót vagy éppen a borhűtőt.

  1. Egyre többet tudnak a házirobotok

Mind több háztartási feladatba igyekeznek bevonni a fejlesztők a már-már emberszabású robotokat. A legújabb típusok már nem csak az egyszerűbb műveletekre – például porszívózás és felmosás – taníthatók be, hanem az összetettebb házimunkákra is: bepakolnak a mosógépbe, elrakják a széthagyott gyermekjátékokat, vagy akár kitöltik nekünk a reggeli narancslevet.

Fókuszban a biztonság: okosszenzorral a fájdalmas károk ellen

Az egyik legfontosabb trend az okosmegoldások világában ugyanakkor a biztonság, és ez éppúgy érvényes az intelligens zárakra, a távvezérelt kamerarendszerekre és a drónos megfigyelésre, mint az lakásokon belül elhelyezett szenzorokra. A megelőzésben és a kárenyhítésben is nagy szerep juthat az okoseszközöknek, melyek azonnal értesítést küldenek, ha rendellenességet érzékelnek a lakás hőmérsékletében vagy éppen az elfolyó víz mennyiségében. Ezzel a kisebb háztartási balesetek, egy eresztő flexibilis cső, de akár egy komolyabb csőtörés vagy tűzeset is hamarabb elhárítható, a hatóságok riasztása pedig azonnal, akár a távolból is lehetséges.

A háztartási tűzesetek és vízkárok növekvő számára felfigyelve a Generali a hazai piacon otthon szenzor szolgáltatást tett elérhetővé ügyfelei számára, hogy mielőbb felfedezhessék a lakásukat fenyegető veszélyeket. A biztosító 2021. június 15-ig minden, az akció kiírásának megfelelő Házőrző otthon- és életmód-biztosítást kötő lakossági ügyfelének felajánlja az ajándék okoseszközt, melyet a beüzemelést követően a Generali Ügyfélpont alkalmazáson keresztül használhatnak az ügyfelek. A szenzor mobiltelefonokhoz és táblagépekhez is társítható, és amennyiben szélsőséges eltérést mér a lakás hőmérsékletében, vagy akár csak 1 mm vastagságú vizet észlel, azonnal riasztást küld a társított kütyükre – akár a család minden tagjának.

Az otthon szenzor a Generali Ghelp szolgáltatásai közé tartozik, melynek keretében az ügyfelek a különböző biztosításokhoz köthető kiegészítő asszisztencia szolgáltatásokat találhatják meg. A Ghelp szolgáltatások elérhetők online vagy ügyfélpont alkalmazásunkon keresztül. Biztosítástól függően számíthatnak rá az ügyfelek, ha lerobbant autóhoz kell segítség, ha orvosi vizsgálat megszervezéséről van szó, vagy ha mesteremberre lenne szükség otthonukba. A Ghelp körébe tartozó otthon szenzor és az időjárás vészjelző szolgáltatás akkor küld figyelmeztetést, ha egészségünket, otthonunkat vagy autónkat veszélyezteti szélsőséges időjárási jelenség vagy otthonunkat fenyegeti tűz,víz vagy elfagyás veszélye.

Tippek

Önkéntes nyugdíj​​pénztárból lakáshitel-törlesztés? Megéri számolni

Komoly méretű lakáshitel-törlesztőrészlet csökkenést tudnak elérni az önkéntes pénztártagok, ha megtakarításaikat tartozásuk csökkentésére fordítják – az így megspórolt pénz a BiztosDöntés.hu számításai szerint magasabb lehet, mintha a pénz az elmúlt 10 év pénztári átlaghozamával megegyező hozammal gyarapodna a következő években. 

Az elmúlt hét évben egy átlagos összegű és kamatozású piaci lakáshitelt felvett ügyfél a felvétel időpontjától függően 16-40 százalékkal, havi 14-24 ezer forinttal tudja csökkenteni lakáshitelének havi törlesztőrészletét, ha – élve a lehetőséggel – jövőre önkéntes nyugdíjpénztári megtakarításaiból (az átlagos pénztári vagyon összegét), 2 millió forintot korábbi hitelének törlesztésére fordítja – derült ki a BiztosDöntés.hu számításaiból. 

Közel 4 milliós megtakarítás

Gergely Péter, a portál pénzügyi szakértője szerint vizsgálatuk szerint a felvett kölcsön törlesztőrészlete arányaiban a legkisebb mértékben – 17-18 százalékkal – azoknál az ügyfeleknél csökken, akik alig néhány éve vettek fel lakáshitelt. Ugyanakkor összegében náluk lesz a legmagasabb az előtörlesztéssel megspórolt összeg a még előttük álló hosszú futamidő miatt – például a 2022-2023-ban hitelt felvevők terhe a hitel zárásáig 3,7-3,8 millió forinttal zsugorodhat. 

A BiztosDöntés.hu vizsgálata azért 2017-től indul, mert ekkor hirdette meg a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel konstrukciót, ahol a bankok a korábbi 2-2,5 százalékos mértékkel szemben maximum 1 százalékos előtörlesztési díjat számíthatnak fel. 

Óriási a szórás a pénztári teljesítményben

Gergely Péter szerint az átlagkamatokkal számolni megtévesztő lehet – a BiztosDöntés.hu szakértője a 2019 nyarát követő közel 2,5 éves időszakra emlékeztet, amikor a jegybank által kimutatott, 10 évre fixált átlagos THM 5 százalék alatt volt. Ugyanakkor az átlagkamat szintjét a nagy összegű hiteleket felvevő, jó minősítésű ügyfeleknek adott egyedi kamatkedvezmények húzták le – a bankok által meghirdetett standard kondíciók nem egyszer akár 1 százalékponttal is a jegybank által kimutatott szint felett voltak. 

Az átlagolás még komolyabb veszélyeket rejt, ha azt próbáljuk meg megvizsgálni, vajon megéri-e a pénztári tartalékot feltörni hiteltörlesztés céljából – hívja fel a figyelmet Gergely Péter. A BiztosDöntés.hu szakértője szerint az önkéntes nyugdíjpénztárak 10 éves (záró vagyonnal súlyozott) átlagos nettó hozama 5,6 százalékra rúgott 2023 év végén, de ezen belül rettentő nagy a szórás. 

A jegybank adatai szerint volt pénztár, amely 26,47 százalékos éves átlagos hozamot tudott felmutatni 10 éves időtávban, de a legrosszabbul teljesítő pénztár ugyanezen időszak alatt alig több, mint évi 1 százalékkal tudta fialtatni ügyfelei pénzét. Ráadásul a legtöbb esetben nem a magyar ügyfelek által előszeretettel választott kockázatkerülő portfólió eredménye húzza felfelé az átlaghozamokat – emlékeztet a szakértő. (Bár volt olyan év is, amikor a kockázatmentes pénzpiaci alapok hozták a legkomolyabb teljesítményt.) 

Az átlaghozamnál többet hozhat a hiteltörlesztés

Ennek ellenére a BiztosDöntés.hu a pénztárak múltbeli teljesítményét alapul véve igyekezett összevetni annak hatását, ha az ügyfél előtörleszt, illetve, ha változatlan feltételek mellett a pénztárában hagyja megtakarítását. A statisztikák szerint a hitel előtörlesztésével egy család magasabb összeget tud megspórolni a csökkenő tőketartozásnak és így kisebb törlesztőrészletének köszönhetően annál, mintha a példánkban szereplő 2 millió forintot a hitel futamidejének lejártáig a pénztárban hagyná a múltban kimutatott évi 5,6 százalékos éves átlaghozam mellett. 

Abban az esetben, ha az MNB adatokban szintén szereplő, 15 éves pénztári átlaghozam mértékével, 7 százalékkal számolunk a jövőre nézve is, a pénztári megtakarítások kamatos kamat számítása ellenére is a 2020 előtt felvett hiteleseknek még mindig jobban megéri az előtörlesztés. 

A két véglet számokra lefordítva: 

  • Egy 2017 októberében felvett átlagos lakáshitel (7,4 millió forint, 192 hónapos futamidő, 5,95%-os THM) esetén a pénztárban hagyott 2 millió forint, évi 5,6 százalékos átlagos pénztári hozam kamatos kamatával elérhető hozamszintje 1,3 millió forint, a fele annak a 2,6 millió forintnak, amennyit az ügyfél az előtörlesztéssel a hitel futamidejének végéig megspórol.
  • A másik végletet az jelenti, ha a pénztárak a következő 17 évben is bírnák hozni az elmúlt 15 év 7 százalékos átlaghozamát. Ekkor egy tavaly októberben 224 hónapra felvett, 8,08%-os THM-mel elérhető 12,1 milliós átlagos lakáshitel előtörlesztésén megspórolt 3,8 millió forintnál negyedével magasabb, 4,7 millió forint lenne a pénztári számlán maradó pénz hozama. 

Mindenkinek magának kell számolnia

Gergely Péter szerint a fentiekből is látszik, hogy minden pénztártagnak magának kell meghoznia a döntést, hogy él-e a kormány által 2025-ben biztosított lehetőséggel: 

  • Meg kell nézni saját pénztára eddigi teljesítményét.
  • Mérlegelnie kell, hogy ez a teljesítmény a jövőre is igaz lehet-e.
  • Át kell tekintenie hitelének kondícióit (törlesztőrészlet, futamidő, kamatfixálás időtartama).
  • Át kell gondolni segítséget jelentene-e a törlesztőrészlet csökkentése, lenne-e helye az így felszabadult összegnek. 
  • Ha a törlesztőrészlet-csökkenésen magasabb összeget nyerhetünk a pénztári hozamnál az is megoldás lehet, ha az előtörlesztéssel a havi törlesztésből megspórolt összeggel növeljük a rendszeres pénztári befizetéseinket.  

A BiztosDöntés.hu szakértője szerint nem kell kapkodni: érdemes a bankoktól előtörlesztési ajánlatot kérni, ahol a kölcsön törlesztésének folytatásának pontos számai alapján lehet dönteni a pénztári megtakarítás átirányításáról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Három tanács a Hankooktól – ezért érdemes időben téli gumira váltani!

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó az idén is nyereményjátékkal ösztönzi a sofőröket arra, hogy időben cseréljék le nyári abroncsaikat.

Mielőtt az időjárás hűvösebbre fordul, elengedhetetlen, hogy gondoskodjunk autónk megfelelő téli felkészítéséről. Ilyenkor az egyik legfontosabb lépés a nyári abroncsok lecserélése, ami nemcsak a közlekedésbiztonság, hanem az autó teljesítménye szempontjából is fontos. Az őszi-téli balesetek megelőzése érdekében a Hankook tanácsokkal és értékes nyereményekkel ösztönöz arra, hogy időben cseréljük le nyári gumiabroncsainkat télire.

A korai váltás előnye

Sokszor csak akkor kezdünk el gondolkodni a téli gumik felszerelésén, amikor már esik a hó vagy jelentősen lehűlt az idő. Azonban a téli gumiabroncsokat nem kizárólag a havas utakra tervezték. A nyári gumik 7°C alatti hőmérsékleten már nem nyújtanak megfelelő tapadást, mivel a gumikeverékük megkeményedik, így a féktávolság megnő, különösen nedves útfelületen.

„A Hankooknál azt javasoljunk, hogy ne várjanak a gépjárművezetők az első komolyabb fagyig, hanem az ősz beálltával, amint erre alkalom adódik, cseréljék le a nyári abroncsokat télire. A nyári abroncsokkal ellentétben a téli gumik speciális keveréke és mintázata a hideg időjárásban, esőben és hóban is optimális tapadást és biztonságot nyújt. Így könnyebben elkerülhetők az évszakváltásból adódó balesetek és megcsúszások”

– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.

Kerüljük a szezonális torlódást

A korai abroncscsere nemcsak közlekedésbiztonsági, hanem praktikus szempontból is kifizetődő: a fagyok beköszöntével az abroncsszervizek jellemzően túlterheltek, ha későn érkezünk, csak hosszú várakozási idő után kaphatunk időpontot. Érdemes tehát időben elvégeztetni a gumiabroncs-cserét, elkerülve ezzel a felesleges sorban állást és az ebből fakadó kellemetlenségeket.

Gazdasági szempontok

A megfelelő abroncs kiválasztása a vezetési körülményekhez illeszkedve nemcsak a jármű üzemanyag-fogyasztását csökkentheti, hanem az abroncsok élettartamát is meghosszabbíthatja. Egy jól karbantartott téligumi a biztonság növelésén túl segíthet elkerülni a baleseteket és az abból fakadó kiadásokat is. Arról nem is beszélve, hogy a szezonális abroncsváltás alkalmával évente kétszer szakember vizsgálja meg az abroncsokat, így fény derülhet olyan, szabad szemmel nem észrevehető meghibásodásra (például elállítódott futómű, sérült abroncsok), amelyek javítása elősegíti a biztonságos közlekedést

A Hankook 2024-es téli kampánya október 15. és november 30. között különleges nyereményekkel várja vásárlóit. A promóció keretében a 15 colos vagy annál nagyobb méretű Hankook téli abroncsok vásárlása esetén az első 650 érvényes regisztráló különböző értékű üzemanyagkártyát kap ajándékba. A promóció 2024.december 6-án zárul, december 12-én pedig a Hankook három darab iPhone 16 Pro készüléket sorsol ki a regisztrált vásárlói között. A promócióban való részvételhez nem kell mást tenni, mint regisztrálni a vásárlást igazoló számlát a www.hankookpromocio.hu weboldalon.

A Hankook téli abroncsait speciálisan a hideg, nedves időjárási viszonyokra tervezték, így biztosítják a kiváló tapadást és kezelhetőséget még a leghidegebb napokon is. Amennyiben Ön is részt venne a promócióban és az idei gumicsere során a Hankook abroncsait választaná, látogasson el a gumigyártó oldalára és lapozza végig a téli abroncs kínálatot.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A GDPR semmi volt ehhez képest: közeleg a NIS2

Az Európai Unió az egyre gyakoribbá váló kiberfenyegetések miatt még 2023 januárjában fogalmazta meg a NIS2 kibervédelmi irányelvet, amely csak hazánkban több ezer céget érint.

Magyarország az első uniós tagállamok között adta ki a vonatkozó törvényt, amelynek értelmében a vállalatoknak idén év végéig, december 31-ig kell megfelelniük a szabályzás követelményeinek. A TOPdesk üzletágvezetője, Berki Gergő szerint a folyamathoz kapcsolódó új adminisztrációs feladatok jelentős költséget és terhet rónak a vállalkozásokra – főleg azokra, amelyek még nem rendelkeznek a szükséges alapokkal.

Több ezer hazai céget érint a felülvizsgált uniós kibervédelmi irányelv (NIS2), amely miatt számos hazai vállalkozásnak teljesen az alapoktól kell kiépítenie kibervédelmi rendszerét. Az új szabályok a legalább 50 főt foglalkoztató vagy 10 millió eurót meghaladó éves árbevétellel rendelkező, a jogszabályban meghatározott tevékenységet végző cégekre, illetve minden, az EU gazdasági és társadalmi fejlődése szempontjából nélkülözhetetlen funkciót ellátó szervezetre vonatkoznak. Az érintett vállalkozásoknak idén június 30-ig kellett jelentkezniük a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságánál, és ez év végéig, 2024. december 31-ig kell megfelelniük a szabályzás követelményeinek.

De mit jelent ez a gyakorlatban?

A követelmények főbb pontjai közé tartozik a kockázatelemzés- és kezelés, a kiberbiztonsági incidensek megelőzése és felismerése, azok adott időablakon belüli jelentése és kezelése, a hozzáféréskezelés, a titkosítás használata és az üzleti folyamatok folytonosságának biztosítása a kiberbiztonsági incidensek alatt. A védelemnek ki kell terjednie az elektronikus információs rendszerek és az ezek által használt szoftver- és hardvertermékek beszerzésére, fejlesztésére és üzemeltetésére is. A direktíva szerint minden vállalkozás valamilyen biztonsági kockázati csoportba sorolható, és az adott kategóriához társított konkrét adminisztratív, logikai és fizikai intézkedéseket kell megvalósítania.

„A NIS2 követelmények teljesítése szempontjából kritikus kérdés az, hogy az adott vállalat korábban foglalkozott-e a kiberbiztonsági kérdésekkel. Ha az érintett cégnek az új irányelvek miatt teljesen az alapoktól kell kiépítenie egy rendszert, az jelentős befektetést, és mind infrastrukturális, mind humánerőforrás szempontból plusz terhelést jelent”

– mondta Berki Gergő, a TOPdesk Magyarország üzletágvezetője.

„Számos vállalkozás esetében azt látjuk, hogy a direktívának való megfeleléshez szükséges alapok hiányoznak, például nincs digitális adatbázis az elektronikai eszközökről és azok hollétéről. Ahhoz, hogy kiberbiztonsági rendszert építsen egy vállalat, először meg kell teremteni az ehhez szükséges adminisztrációs hátteret.”

A szervezeteknek ki kell nevezniük továbbá egy információbiztonsági felelőst (IBF) is. Az ő feladata lesz biztosítani, hogy a cég megfeleljen a törvényi előírásoknak, illetve, ha információbiztonsági incidens keletkezik, ő felelős az eset jelentéséért is. Ez azt jelenti, hogy az IBF tartja a kapcsolatot a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságával, a Nemzeti Kibervédelmi Intézettel és a Kormányzati Eseménykezelő Központtal (GovCert) is.

„Az új direktíva szerint minden gyanúsnak vélt kiberbiztonsági incidenst jelenteni kell a Felügyeleti Hatóság felé, akik ezeket aztán továbbítják a felelős uniós szervnek. A legmagasabb kockázati kategóriába tartozó események bejelentési időablaka 72 óra, ami nagyon komoly adminisztrációs nyomást helyez majd az IBF-ekre”

tette hozzá a szakértő.

De Berki Gergő szerint nem csak a kiberbiztonsági szakemberek feladatainak mennyisége, de az egész szervezetre vonatkozó adminisztratív teher is jelentősen nőni fog. Ezért a vállalatoknak szüksége van egy olyan támogató rendszerre, amelyben egy helyen láthatják az eszközeiket, és kezelhetik a kiberbiztonsági incidenseket, megjelölve, hogy melyik incidens jár bejelentési kötelezettséggel.

„Erre alkalmas egy olyan szolgáltatásmenedzsment-rendszer, mint a TOPdesk. A rendszer amellett, hogy egy platformon összegzi a digitális eszközöket, képes kommunikálni az információbiztonsági és SIEM-rendszerekkel, tűzfalakkal, amelyek érzékelik az illegális rendszerbelépéseket és a gyanús cselekményeket – a rendszer az ilyen eseteket automatikusan hibajegyekké alakítja, amit az IBF egyetlen kattintással tovább is tud küldeni a megfelelő hatóságoknak.”

Megelőzhető incidensek

Egy ilyen rendszer a szakértő szerint jelentős összegeket is megspórolhat a cégeknek. Mivel az információbiztonsági szakemberek egy digitális platformon folyamatosan nyomon követhetik a vállalat elektronikus eszközeit és az azokkal kapcsolatos karbantartási és frissítési feladatokat, azonnal látni fogják, hogy melyik szerver okoz gyanúsan sok problémát és melyik felhasználótól jön túl sok bejelentés. Az adatok alapján pedig már azelőtt láthatják a kiberbiztonsági problémákat, hogy azok bekövetkeznének, például megállapíthatják, hogy melyik szervert fenyegeti meghibásodás, és mivel egy helyen láthatóak az incidensek, az is prediktív módon meghatározható, hogy milyen komplexebb kiberbiztonsági események bekövetkeztére lehet számítani.

Az üzletágvezető szerint attól függően, hogy az adott cég milyen fázisban van, a szervezet igényeit felmérő tanácsadók segítségével néhány hét, maximum 1-2 hónap alatt kiépíthető egy olyan támogató rendszer, ami aztán egy komplex kiberbiztonsági szisztéma alapját képezheti. Az első NIS2 auditot 2025. december 31-ig kell lebonyolítania a cégeknek, azaz eddig van ideje Magyarországon működő vállalkozásoknak arra, hogy kiépítsenek egy támogató rendszert, és az arra épülő kiberbiztonsági szisztémát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss