Tippek
Napi 5 percben is lehet munkatársakat motiválni
Egy olajozottan működő csapat élén a vezető az üzletre koncentrálhat
Véget ért az a kor, amikor a cégeknek csak a beáramló önéletrajzokból kellett kiválasztaniuk új kollégáikat, akik, történjen bármi, nem váltottak munkahelyet akár évekig, évtizedekig. Míg korábban az üzletszerzés volt az első számú és legnehezebb feladata egy vezetőnek, ma éppilyen nehéz szakértő munkatársakat bevonzani, sőt, megtartani. A jó csapat kialakítása kulcsfontosságú a sikeres működéshez, aminek egyik alapja, hogy a munkatársak egy szinten legyenek, egy nyelvet beszéljenek, és pontosan tisztában legyenek azzal, hol van az ő helyük a céges kultúrában. A NoProblem.TV fejlesztő programja azt a célt szolgálja, hogy támogassa a vezetőket ezek megvalósításban, napi 5 percben egy éven át.
A program egyik ötletgazdája, Farkas Levente, másfél évtizede foglalkozik cégvezetők képzésével és fejlesztésével, amely során számos olyan problématípussal szembesült, amelyről talán nem is gondolnánk, hogy gyökere lehet egy-egy kialakuló konfliktushelyzetnek, de meg is akadályozhatja egy cég sikeressé válását. Néha a legegyértelműbb dolgok kerülik el leginkább a figyelmünket, pontosan azért, mert fel sem merül bennünk, hogy az is tényező lehet.
„Elkészítettünk 250 öt-hat perces kisfilmet, az év minden munkanapjára egyet, amelyek mindegyike egy-egy olyan témakört jár körbe, ami a legtöbb csapatban előforduló probléma, és ezekre megoldást is ad. Hiszen, ahogy a cégvezetők szokták megfogalmazni, csak két gondjuk van: ha nincs ember, akkor az, ha van, akkor az a probléma. Szeretnék, ha a munkatársak nagyobb felelősséget vállalnának, vagy ha nem kéne egy információt százszor elismételni. Ezekből a mindennapi, minden cégnél előforduló helyzetekből indulnak ki a kisfilmek. A vezetőnek annyi a dolga, hogy hozzáférhetővé teszi őket az alkalmazottai számára, akik ezt követően saját életritmusukba beillesztve tekinthetik meg az újabb és újabb epizódokat. Ezáltal a vezető úgy alakíthatja ki együttműködő csapatát, hogy közben az idejét és az energiáját valódi feladatára, a cég fejlesztésére tudja fordítani, és a képzés miatt az embereit sem kell kivennie a termelés folyamatából”
-ismertette Kovács Nikolett, a NoProblem.TV ügyvezetője.
Az új munkatársak elveszettek, gyakran emiatt morzsolódnak le
Számos cégben okoz gondokat, hogy amikor bekerül egy új ember a csapatba, nem kap pontos tájékoztatást arról, mi a feladata és mik a vezetőség elvárásai az irányában. Időbe telik, míg mindezzel tisztába kerül, megismeri a cég által képviselt értékrendet, és megtalálja a helyét a csapatban. A vezetőnek gyakran nem marad kapacitása arra, hogy ezen a folyamaton végigkísérje az újonnan csatlakozókat, és a már meglévő kollégáktól sem várható el, hiszen ők többnyire a saját mókuskerekükben vívják küzdelmüket az előttük tornyosuló teendőkkel.
„Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy egy munkahelyen mindenki tudja, hogy neki mi a szerepe, ismerje fel, és tudja jól kezelni a napi szinten felmerülő élethelyzeteket. Ez az ismeret nemcsak a munkahelyen, hanem a magánéletben is sok előnnyel járhat, hiszen helyzetfelismeréssel és magas szintű kommunikációval a legtöbb konfliktust meg lehet előzni, de legalábbis kevesebb sérüléssel lehet megoldani”
– avatott be Kovács Nikolett.
Ne várjuk meg, míg jelentkeznek a problémák!
Általános gyakorlat, hogy akkor kezdünk el megoldáson gondolkodni, szakembert keresni, amikor már saját magunk által kezelhetetlen mértékűnek érezzük a problémát. Persze a tűzoltás is fontos a túlélés érdekében, de a gyors cselekvési kényszer terhe nélkül sokkal kényelmesebb és kevésbé idegtépő lenne a fejlődés útjára lépni.
„Vannak olyan szerencsés vezetők, akiknek különösebb erőfeszítés nélkül is sikerült jó csapatot összeállítaniuk, de manapság ők sem érezhetik magukat teljes biztonságban. Nem szabad elfelejteni, hogy világszerte, így Magyarországon is, munkaerőhiány van, a jó szakemberekért az üzleti világban komoly küzdelem folyik. A jó csapatot egyben is kell tartani, vezetőként biztosítani kell azt a környezetet, amiben jólérzik magukat a munkatársak, szívesen járnak be a munkahelyükre, elkötelezetten, tudásuk legjavát nyújtva végzik a munkájukat. Ehhez szükség van a nyugalomra, a biztonságérzetre és az egymás közötti harmonikus, megértő együttműködésre”
– tette hozzá a szakember.
Magától értetődik. Vagy mégsem?
„Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért jó, ha önfejlesztő videókat néznek. Egyrészt azért, mert ezeket a dolgokat – például azt, hogy miként dolgozhatunk eredményesebben, hogyan kezeljük a felmerülő konfliktusokat – semmilyen intézményben nem tanították meg nekünk, pedig mindezek ismeretében lényegesen könnyebben élhetjük a mindennapjainkat és végezhetjük a feladatainkat. Nem mellékes az sem, hogy azoktól a cégektől, akik sikeressé váltak, érdemes tanulni, átvenni azokat a fortélyokat, amelyek őket a tömegből kiemelték. Rengeteg időt és energiát lehet megspórolni azzal, ha nem teljesen nulláról elindulva kell a tapasztalatszerzésnek nekikezdeni, hanem mások által már bevált gyakorlatok beemelésével át lehet ugrani egyes lépéseket”
– fejtette ki Soós Zoltán, a NoProblem.TV trénere.
Zárásként elárulta, hogy az olyan fejlesztőanyagok, videók, amelyek egy vállalat minden munkatársa számára elérhetőek, segítenek abban is, hogy közös nézőpontot alakítsanak ki a kollégák között. Egy cég rendkívül sokféle embert alkalmaz. Különböző neműek, korúak, más-más régiókból, iskolákból érkeztek. Egy vezetőnek nincs könnyű helyzete, főleg nagyobb létszám esetében, ha olyan csapatot szeretne kialakítani, amelyben erős az összetartás, az összhang, magas szintű a kommunikáció, a cég érdekeivel és értékeivel azonosulva képviselik munkáltatójukat tevékenységük minden területén.
Míg néhány fős csapatnál a cégvezető egyesével tud mindenkivel foglalkozni, és átadhatja neki munka közben a nézőpontját, példaként áll a dolgozók előtt az, ahogy ő végzi a feladatokat, addig 10-15 alkalmazott felett kezd lazulni ez a kötelék, egy százfős vállalat vezetője pedig már van, hogy nem is találkozik az új munkatársakkal. A céges kultúra kialakítása segít abban, hogy jobban értsük egymást, olajozottabban menjenek a feladatok, biztonságban érezzük magunkat, büszkék lehessünk a munkahelyünkre, és ezek együttese vezet ahhoz, hogy csökken egy cégben a fluktuáció, mert kialakult egy olyan csapat, amit valamivel magasabb fizetésért nem fognak elhagyni a munkatársak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Pénzfelvétel külföldön? Ennyibe kerülhet egy rossz döntés
Bár egyre többen fizetnek kártyával, a készpénzfelvétel lehetősége még mindig kulcskérdés.
Ráadásul az sem mindegy, hogy ez mennyibe kerül: egy átlagos, 90 ezer forintnak megfelelő összegű külföldi készpénzfelvétel akár 4-6 ezer forintba is kerülhet. A BiztosDöntés.hu összeszedte, mit kínálnak a bankok, mennyibe kerül egy pénzfelvétel, és mit tanulhatunk az MNB legfrissebb statisztikáiból.
Egyre ritkábban veszünk fel pénzt külföldön is
Ahogy véget ér a tanév, a magyar családok százezrei indulnak nyaralni, sokan külföldre. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint bár egyre többen fizetnek kártyával, a készpénzfelvétel lehetősége még mindig kulcskérdés – több ezer forint spórolható meg a körültekintő döntésekkel.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztikái szerint a külföldre utazók egyre inkább élnek a digitális fizetés lehetőségével: 2 év alatt, 2022 és 2024 összevetésében a nyaralások alatt (a III. negyedévben) a külföldi bankkártyás fizetések darabszáma 57,7 százalékkal 17,32 millióra, értéke pedig 44 százalékkal 232,7 milliárd forintra nőtt.
Mindezzel párhuzamosan egyre kevesebbszer vesznek fel pénzt a magyarok bankkártyával külföldön. Míg 2022-ben még több mint 403 ezer tranzakciót regisztráltak külföldi ATM-eknél a nyári negyedévben, 2024-ben az ATM-es külföldi készpénzfelvétel darabszáma már nem érte el 347 ezret, ami 14 százalékot meghaladó csökkenést jelent – hívta fel a figyelmet Gergely Péter.
Magas díjak, de azért jó, hogy van euró-szabályozás
A határon túlra tartók közül tehát egyre többen fizetnek kártyával, ám a készpénz iránti igény sok helyen – a helyi piacon, közlekedésben vagy pl. borravaló formájában – még mindig jelen van. Ezért sem mindegy, hogy mennyibe kerül a külföldi ATM-es készpénzfelvétel.
A hazai bankok a külföldi pénzfelvételnél általánosan egy fix, jellemzően euróban kifejezett értéket és egy, a felvett érték százalékában kifejezett összeget számítanak fel:
- CIB Bank: 5 207 forint
- Erste Bank: 2 052 forint +3,72%
- Gránit Bank: 200 forint + 1,05%
- K&H Bank: 2 563 forint + 2,71%
- MBH Bank: 941 forint + 2,24%
- OTP Bank: 3 012 forint + 2,12%
- Raiffeisen Bank: 16,95 euró vagy 1,5%, minimum 20 euró
- UniCredit Bank: 7,2 euró + 3,149%
Fontos tudni – jelezte a BiztosDöntés.hu szakértője, hogy az Egységes Eurófizetési Övezet (Single Euro Payments Area – SEPA) szabályai szerint az euróban indított tranzakciók – utalások vagy euró készpénzfelvétel – esetében a bankok nem számíthatnak fel magasabb költséget, mint amennyit Magyarországon az átutalásokért, vagy készpénzfelvétel esetében az idegen ATM használatáért számolhatnak fel.
Ez azt jelenti, hogy a nyaralás alatt sem jelent extra terhet a készpénzfelvétel az euróövezeten belül. Ebben a tekintetben örülhetünk annak, hogy a fő nyaralási célpontunk, Horvátország már bevezette az uniós fizetőeszközt – emlékeztet Gergely Péter.
Tudatosak vagyunk: ritkábban, többet veszünk fel
A nem euróban történő tranzakciók esetében viszont a fix díjelem azzal jár, hogy érdemes ritkábban, de nagyobb összegben felvenni a nyaralás során szükséges összeget.
Gergely Péter szerint ezt szemmel láthatóan megtanulták már a magyarok: az egy külföldi készpénzfelvételi tranzakcióra jutó érték az elmúlt 3 évben folyamatosan növekedett: a 2021-es 69 ezer forintról 2024-re 87 ezer forint fölé. Az aktuális devizaárfolyamon számolva euróban 3 év alatt 193 euróról 225 euróra nőtt az átlagos külföldi készpénzfelvétel összege.
A fentebbi díjakkal számolva egy átlagos készpénzfelvétel költsége 1 100-8 000 forint közötti összeg lehet – emlékeztet a BiztosDöntés.hu szakértője. Nem véletlen, hogy egyre többen keresik az ingyenes, vagy legalább kedvezményes készpénzfelvételi lehetőségeket – hívja fel a figyelmet Gergely Péter.
A hazai bankokat a verseny is hajtja, hiszen például a Revolut már a Standard csomaggal is 75 ezer forint értékig, havi 5 alkalommal kínál ingyenesen készpénzfelvételt a világ bármely ATM-jénél. (A Premium csomagnál a limit 150 ezer, a Metal csomagnál 300 ezer, míg az Ultra csomagnál 750 ezer forint). A limit felett ugyanakkor 2 százalék a díj.
A Wise kártyával az első két tranzakció ingyenes, maximum 150 ezer forint értékig, a darabszám vagy az érték meghaladása után pedig 200 forint + 2,65 százalék a pénzfelvétel díja.
Jobb, mint otthon – de biztosan olcsóbb
A kereskedelmi bankok számára fel van tehát adva a lecke, ám a BiztosDöntés.hu szakértője szerint a hazai pénzintézetek felvették a kesztyűt.
Az OTP 10 külföldi leánybankjának ATM-jeiből (így Horvátországban és Bulgáriában is) korlátlanul, teljesen ingyen vehetnek fel pénzt az OTP ügyfelek az akció visszavonásáig, de legkésőbb 2026. június 30-ig. Mindez annak fényében érdekes, hogy közben a hazai ATM-ekből – ha nem rendelkeznek a havi kétszeri ingyenes készpénzfelvétel igénybevételéről – minimum 165 forint +1,53%-os díjat kénytelenek fizetni akkor is, ha OTP automatát használnak.
A CIB Bank Visa Inspire kártya birtokosai az Intesa Sanpaolo csoport – Magyarországgal együtt – 12 országában található ATM-jeiből szintén teljesen ingyenes, korlátlan készpénzfelvételre jogosultak. A furcsaság itt is fennáll: rendelkezés nélkül itthon a CIB Bank ATM-jeiből kártyatípustól függően 1 165 vagy 1 864 forintba fáj készpénzt felvenni.
Erste Bank: a cégcsoport saját külföldi ATM-jeinél (pl. Ausztria, Szlovákia) a belföldi Erste ATM díját kell fizetni.
A Gránit Banknál a Gránit Platinum és World Elite kártyákhoz havonta két alkalommal ingyenes készpénzfelvétel jár világszerte.
Az UniCredit számottevően olcsóbban biztosítja az euró övezetben lévő leánybankjainál történő ATM-es pénzfelvételt, mintha a kártyával más bank hazai ATM-jénél vennénk fel pénzt – tehát a SEPA díjból is enged.
Az MBH Banknál akciós jelleggel a nem euróövezetben és nem euróban végrehajtott készpénzfelvételek esetében egyes ügyfélcsoportoknak csak az euró alapú, vagyis a hazai idegen ATM-es készpénzfelvétel díját (470 Ft + 2,24%) számolják fel.
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint minden nyaralás előtt érdemes átnézni, hogy mivel és mennyiért tudunk pénzt felvenni. Aki előre tervez, az komoly összegeket spórolhat meg: egyetlen készpénzfelvétel díja 1-8 ezer forint is lehet, még egy kedvező csomaggal ez a költség nulla is lehet – emlékeztetett.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Fókuszban a pénzügyi biztonság: így védi ügyfeleit a K&H a digitális térben
A pénzügyi csalások egyre összetettebb és nehezebben felismerhető formában jelennek meg napjainkban.
A K&H, mint folyamatosan innováló IT és banki szervezet helyben fejlesztett megoldásokkal védi ügyfeleit az adathalász támadásokkal szemben. Eközben a csalók minden rendelkezésre álló csatornát kihasználnak annak érdekében, hogy személyes adatokat vagy pénzt csaljanak ki az ügyfelektől. A K&H tapasztalatai alapján jelenleg a legnagyobb veszélyt az adathalász technikák jelentik, amelyek e-mailben, SMS-ben vagy telefonos hívások formájában próbálják rávenni az ügyfeleket arra, hogy érzékeny adataikat adják meg a csalóknak. A támadások gyakran a bank nevében, megtévesztő arculati elemeket használva történnek, így az ügyfelek számára nehéz lehet felismerni, hogy egy hamis üzenettel állnak szemben.
A digitális bankolás terjedésével a hamis linkeken keresztül történő adatlopás, az online piactereken kínált irreális ajánlatok, valamint a „túl szép, hogy igaz legyen” típusú befektetési lehetőségek is megjelentek a csalási kísérletek között. Emellett egyre gyakoribbak a közösségi médián keresztül történő visszaélések, különösen az úgynevezett romantikus csalások, amelyek alkalmával a csalók társkereső oldalakon vagy üzenetküldő alkalmazásokon keresztül próbálnak hosszabb távú kapcsolatot kialakítani az áldozattal, hogy aztán pénzt csaljanak ki tőle. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2023 októbere és decembere között a pénzintézeteket és ügyfeleiket összesen több mint 8,2 milliárd forint kár érte. Ebből közel 2,5 milliárd forint a bankkártyás tranzakciókhoz, míg több mint 5,7 milliárd forint az egyéb elektronikus fizetési műveletekhez kapcsolódott.
A technológia ma már megkerülhetetlen faktor a csalás elleni védekezésben. A K&H nem csak bank, hanem egy helyben fejlesztő IT szervezet is, amely folyamatosan innovál. Saját fejlesztésű csalásmegelőzési rendszere valós időben elemzi az ügyfelek tranzakciós adatait, és mindössze 400 milliszekundum alatt képes azonosítani a szokásostól eltérő viselkedési mintát. Az automatikus rendszer azonnal értesíti az ügyfelet a gyanús tevékenységről, és szükség esetén be is avatkozik a tranzakció megakadályozása érdekében. A technológia évente több mint 1,5 milliárd tranzakciót vizsgál meg és naponta több száz csalási kísérletet hiúsít meg még azelőtt, hogy az ügyfelek pénze veszélybe kerülne. A fejlett „push” értesítési rendszernek köszönhetően például csak 2024 októberében több mint 92 000 kártyaeseményt jeleztek vissza az ügyfelek számára, növelve ezzel az azonnali reakcióképességet.
Azonban a legkorszerűbb technológiai megoldások sem érnek célt, ha a felhasználók biztonságtudatossága nem fejlődik ezzel párhuzamosan. Ezt a csalók is pontosan tudják, ezért leginkább az emberi tényezőre fókuszálnak a csalási kísérleteknél. Mára a pénzügyi védelem leggyengébb láncszeme gyakran maga az ember lett: ha valaki nem figyel oda a gyanús jelekre, vagy nem ismeri a legújabb csalási módszereket, könnyen áldozattá válhat. A K&H ezért hosszú évek óta kiemelt figyelmet fordít a belső edukációra és a tájékoztatásra. Ennek része a KiberPajzs program is, amely keretében a bank közösségi média felületein, közérthetően hívja fel ügyfelei figyelmét a rájuk leselkedő veszélyekre, honlapján pedig rendszeresen frissített tartalmakkal, figyelmeztetésekkel, esettanulmányokkal segíti ügyfelei biztonságtudatosságát.
Amennyiben mégis megtörténik a baj, az azonnali segítségkérés javasolt az ügyfelek számára. A bank a K&H Telecenteren keresztül támogatást biztosít, és lehetőséget kínál arra is, hogy az ügyfél saját maga tiltsa le bankkártyáját, illetve törölje mobileszközeit az e-bank felületén. A K&H együttműködik a hatóságokkal is: csalás gyanúja esetén segít a feljelentés megtételében, és minden esetben arra törekszik, hogy minimalizálja az ügyfeleket érő anyagi károkat.
„A célunk nem csupán a csalások kiszűrése, hanem az is, hogy ügyfeleink minden körülmények között biztonságban tudhassák pénzüket. Öt éve működtetjük a saját fejlesztésű rendszerünket és a mögötte dolgozó szakértői csapatunk nap mint nap bizonyítja, hogy a technológiai újítások és az ügyféltudatosság kéz a kézben járnak. A csalásmegelőző rendszer napi szinten 4-5 millió tranzakciót tárol le, vizsgál meg és szükség szerint többszáz beavatkozást hajt végre. A gyors és precíz reagálás kulcsfontosságú a csalások megelőzésében és az ügyfelek biztonságának garantálásában”
– mondta Ozorai Dénes, a K&H Csoport IT részlegének vezetője.
A K&H továbbra is elkötelezett a legmodernebb, elosztott és skálázható analitikai technológiák alkalmazása mellett, fejlesztéseit pedig folyamatosan a nemzetközi csalásmegelőzési trendekhez igazítja annak érdekében, hogy a pénzügyi biztonságot a lehető legmagasabb szinten garantálhassa.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor
Elkezdődött a nyári szezon, így sokan – akár csak hétvégére – kocsiba pattannak, hogy a vízpart mellett pihenjenek. Annak érdekében, hogy valóban felhőtlen legyen a nyaralás, nem árt pár előkészületről gondoskodnunk. A Prémium Egészségpénztár most összegyűjtötte, miket szerezzünk be és gondoljunk át a nyaralás előtt, hogy megelőzzük a baleseteket, és felkészüljünk a váratlan kiadásokra, amelyek fedezésére állami támogatás is igénybe vehető.
Óvatosan a napon
Bár már a csapból is az folyik, hogy napozáskor mindenki gondoskodjon a kellő fényvédelemről, sokan nem tudják, hogy ez nem csak akkor igaz, ha órákig fekszünk a homokos parton. A nyári időszakban különösen fontos, hogy használjunk magas fényvédő faktorú naptejet és akár naponta többször újrakenjük (különösen fürdés után) – még akkor is, ha strandolás helyett túrázni vagy városi sétákra megyünk. Emellett gondoskodjunk UV-szűrős ruházatról és kalapról, hogy csökkentsük a napégés kockázatát, és vigyünk magunkkal enyhítő krémet arra az esetre is, ha megtörténne a baj.
Szintén komoly panaszokat okozhat a napszúrás is, különösen a gyerekeknél és az időseknél. Figyeljünk oda a rendszeres folyadékbevitelre és a legmelegebb órákban használjunk kalapot vagy tartózkodjunk az árnyékban.
Nem mindegy, mit eszünk a strandon
A nyaralás során a legtöbben félretesszük a diétát, és bátrabban próbálunk ki helyi specialitásokat. Ha azonban nem vagyunk hozzászokva a zsírosabb, fűszeresebb ételekhez, azok könnyen megviselhetik a szervezetünket. A nyári hőségben ráadásul az ételek a megszokottnál gyorsabban megromlanak. Ezért a strandra hűtőtáskában vigyük a friss ételeket, és kerüljük a gyorsan romló alapanyagokat (például nyers hús, hal, gomba, tojás). Ha pedig a parton ebédelünk, vigyázzunk azokkal a fogásokkal, amik akár több órát kint állhattak a napsütésben. A gyerekek esetében különösen ügyeljünk arra, hogy a kisebb étkezések, így a fagyizás vagy nassolás előtt is mossanak kezet, hiszen a homokozás vagy más kültéri játék közben könnyen érintkezhetnek kórokozókkal.
Külföldi utazás esetén pedig tájékozódjunk előzetesen arról, hogy a csapvíz fogyasztható-e. Ha nem, kerüljük el az ezzel mosott zöldségeket, gyümölcsöket és a jeget is.
Kellemetlen kísérők
A nyárral együtt megérkeztek a rovarok is, akik a végeláthatatlan éjszakai zümmögésen túl más kellemetlenségeket is okozhatnak. A bosszantó szúnyogcsípések mellett ilyenkor gyakran előfordulnak pók-, méh- vagy kullancscsípések is, amik allergiás reakciót válthatnak ki, illetve betegségeket terjeszthetnek. Utazáskor használjunk rendszeresen rovarriasztó sprayt vagy krémet, és vigyünk magunkkal bőrnyugtató készítményeket is, amelyek enyhíthetik a csípések okozta fájdalmat.
Ha pedig erdős vagy mezős helyeken kirándulunk, a kullancsriasztó használata mellett végezzünk alapos önvizsgálatot és ellenőrizzük gyermekeink bőrét is. Ha kullancsot találunk, a patikában kapható rugós acélcsipesszel távolítsuk el – a kullancs testének összenyomása vagy zsíros készítmény használata azonban szigorúan tilos.
Kék-zöld foltok
Zsúfolt játszóterek, csúszós stégek, kavicsos partszakaszok – a felszabadult játék közben könnyen előfordulhat egy-egy rossz mozdulat vagy esés, ami horzsolásokkal vagy más sérüléssel járhat. A nyaralásra ezért vigyünk mindenképpen magunkkal sebfertőtlenítőt és ragtapaszt, de akár kisméretű, komplett elsősegélycsomagot is beszerezhetünk a patikákban, amellyel könnyen elláthatjuk a leggyakoribb sérüléseket.
A családi nyaralások alatt gyakran előfordulnak a kisebb-nagyobb balesetek és rosszullétek, azonban kellő tudatossággal ezek nagyrészére felkészülhetünk – anyagilag is. Egészségpénztári keretből például fedezhetők az előkészületek költségei, így az elsősegélycsomag (kötszerek, fertőtlenítő szerek), a védőoltások vagy akár az egészségbiztosítás is. Emellett szükség esetén a helyszíni orvosi ellátások, gyógyszerek költségei is finanszírozhatók az egész család számára, ráadásul ezek után 20% adóvisszatérítést vehetünk igénybe, akár 150 ezer Ft erejéig – ennyi ugyanis az évente visszaigényelhető adókedvezmény maximális összege.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Az AI a legemberibb IT projekt
-
Zöld2 hét ago
Az A1 Solar Zanzibar Ltd. átadta első afrikai napelemes rendszerét a Zaso Children’s Home gyermekotthonban
-
Tippek1 hét ago
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
-
Ipar1 hét ago
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
-
Okoseszközök7 nap ago
Lezárult a 2025-ös okoszebra-szavazás
-
Egyéb kategória1 hét ago
Tizedik alkalommal választották Európa legjobb légitársaságának a Turkish Airlines-t
-
Egészség1 hét ago
Hogyan hűtsünk okosan és főleg egészségesen az irodát?
-
Tippek2 hét ago
Tapsolni vagy nem tapsolni: az itt a kérdés!