Tippek

Mit adhat hozzá az okos technológia a televíziózás élményéhez?

okos technológia tv
Képek forrása: Freepik

Az nem újdonság, és még csak nem is meglepő, hogy az okos szektor fejlődése megállíthatatlan. Okos a mobil, okos a táblagép, okos az óra, sőt okos még a hűtőszekrény, meg a sütő is. Ebben a nagy technológiai forradalomban természetesen megjelentek azok az okos készülékek is, amik a régi elavult rendszereket hívattak leváltani. A televíziózás világában is ez történt, de vajon mire képes az okos jelzővel illetett eszköz, egészen pontosan mi az, amiben többet nyújt, mint a réginek bélyegezhető konstrukció?

Az okos, mint jelző, kicsit sem túlzó

Az okos TV már nem számít sem új keletűnek, sem meglepetésnek. Sokan élből ilyen modellre voksolnak, és a régebbi, nem okos típusokat figyelemre sem méltatják. Viszont megéri kicsit körüljárni azt a kérdést, hogy mi az, amivel felülmúlja az új technológia a régit, túl azon persze, hogy újabb, ebből adódóan evidens, hogy megannyi újdonságot tartogat?!

A smart TV alapját egy olyan speciális műveleti rendszer adja, amihez applikációk, azaz alkalmazások adhatóak hozzá, hasonlóan a mobiltelefon platformjához. Vagyis a TV operációs rendszerrel rendelkezik, ennek köszönhetően olyan funkciók is elérhetőek az esetében, amik elképzelhetetlenek voltak a régi televízióknál. A legfőbb különbség, azonban az internetkapcsolatban rejlik. Az okos televízió csatlakoztatható az internethez, ezáltal nem pusztán a tévéadók kínálatának böngészésére nyílik lehetőség, hanem játékra, szörfözésre, streaming szolgáltatók követésére, videók és videómegosztók nézésére. Kinyílik a világ, nem túlzás ezt állítani. A TV képernyőjén keresztül ráadásul minden sokkal szebb, kontrasztosabb, látványosabb. Ezt azért hangsúlyozzuk ki, mert sokan azt hozzák fel mintegy ellenvetésként, hogy mindaz, amit funkcióként fentebb felsoroltunk, mobiltelefonon vagy táblagépen is elérhető. Ez igaz, de még az extra nagy, szinte teniszütő nagyságú kijelzővel büszkélkedő mobilok sem képesek olyan látványt biztosítani, mint a TV képernyője. Ezzel az érvvel semmi sem képes birokra kelni.

A régi, hagyományos csatornák is megtekinthetőek?

Természetesen! Az okos technológia nem azt jelenti, hogy akkor mindennek lőttek, ami a régebbi technikához köthető. Korántsem! A tévéadások egyértelműen továbbra is népszerűek és keresettek, azaz az okos platformon épp úgy elérhetőek, mint az újításnak számító streaming szolgáltatók kínálata.

Vagyis az idősebb korosztály tagjai is bátran beruházhatnak egy okos kütyüre. Gyakran felmerül ugyanis az a kérdés, hogy hány éves kortól éri meg beruházni erre a típusú technológiára, és mikor jön el az az idő, amikor már felesleges megismerkedni az újításokkal? Valójában nincsen olyan korszak vagy életkor, amikor ne lenne létjogosultsága az innovációknak, mert ezek kitapasztalása nem az életkornak a függvénye, sokkal inkább nyitottság, kíváncsiság kérdése. Alapvetően elegendő egyszer megtapasztalni azt, hogy mire képes ez a technológiai háttér, meg azt, hogy mennyire egyszerű, könnyű a használata, és máris más fényben tűnhet fel az okos televízió, ami valóban nap, mint nap kiaknázható előnyök forrásává léphet elő.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Ezek lesznek a legkedveltebb reklámajándékok 2024-ben

reklámajándék
Képek forrása: Freepik, Reklámajándék.hu saját fotó

A marketing világa egy dinamikus, folyamatosan változó terület, amelyet az innováció és a fogyasztók változó preferenciái alakítanak. A reklámajándékok viszont ebben a szegmensben továbbra is remekül állják a sarat, mivel kézzelfogható kapcsolatot teremtenek a cégek és a célközönség között. Milyen új trendek jelentkeznek 2024-ben a reklámajándékok piacán, és mik lesznek várhatóan a legnépszerűbb termékek?

Milyen trendek határozzák meg a jövő reklámajándék-piacát?

A promóciós termékek hosszú utat tettek meg: amire korábban egyszerű szóróajándékként tekintettünk, mára stratégiai marketingeszközzé vált. A cégek ma már nagyszerű lehetőségként tartják számon ezeket a termékeket, amelyek a márka láthatóságának növelését és az imidzsépítést is szolgálják. Bár egy mutatós bögre még most is kiváló ajándéknak számít, az elektronikus eszközök és a technológiai ajándékok egyre népszerűbbek, és épp annyira nélkülözhetetlenek, mint a mindennapi ruhadarabjaink. Milyen szempontok alapján körvonalazódnak a legújabb trendek a promóciós termékek piacán?

  • A fenntarthatóság manapság már nem csupán egy divatos szó, hanem az üzleti és a fogyasztói kultúra egyik vezérelve. Mivel a környezettudatosság egyre nagyobb lendületet vesz, nem meglepő, hogy a természetbarát promóciós termékek a jövő év vezető trendjei közé tartoznak, azaz előtérbe kerülnek a környezetbarát anyagok és gyártási módszerek, amelyek a márka megítélésére is hatással lesznek. Egy szép, logózott természetes bambusz termosz például hosszú ideig hasznára lesz a megajándékozottnak, aki akár nap mint nap beviheti benne a reggeli kávét a munkahelyére, így logónk minden nap a szeme elé kerül.
  • Az egészséges életmód iránti növekvő érdeklődés miatt az egészség- és wellness célú ajándékok is egyre népszerűbbek, így például a sportpalackok, a fitneszkiegészítők vagy a masszázstermékek is várhatóan tarolni fognak.
  • Ahogy belépünk a 2024-es évbe, lassan elköszönhetünk a kábelektől és a zsinóroktól. A vezeték nélküli technológia a mindennapi életünk szerves részévé vált, és ez a trend a promóciós termékekre is kiterjed. Egy vezeték nélküli fülhallgató például kiváló logózott reklámajándék lehet, hiszen remek hangzást biztosít, és akár zajcsökkentésre is használható.

Különleges ajándékok a cég dolgozóinak

A különleges ajándékok segíthetnek abban, hogy a munkaadók elismerjék és meghálálják a munkavállalók hűségét és elkötelezettségét.

  • A minőségi hátizsákok, sport- vagy utazótáskák praktikus figyelmességek, és sokáig kiszolgálják a megajándékozott kollégákat.
  • A technikai eszközök, mint például az okosóra segíthetik a dolgozókat egészségük megőrzésében.
  • Az ajándékcsomagok például egy illatgyertyával, egy finom teával vagy egy üveg különleges borral remek karácsonyi meglepetés lehet a kollégák kényeztetésére.
reklámajándék termék

Fotó: Reklámajándék.hu

Reklámajándék.hu, ha segítségre van szükséged a választáshoz

Miért a Reklámajándék.hu Kft.-t válaszd, ha promóciós termékeket szeretnél készíttetni céged népszerűsítésére vagy munkavállalóid megajándékozására?

  • Mert 1991 óta stabilan fejlődő, magyar családi vállalkozás vagyunk 1000 m2-es bemutatóteremmel és irodával, 2500 m2-es raktárral és 1500 m2-es saját emblémázóüzemmel, így hatalmas árukészletünknek köszönhetően gyors és biztos gyártást és szállítást tudunk biztosítani.
  • Mert nálunk dedikált kapcsolattartó nyújt számodra segítséget a megfelelő termék kiválasztásától kezdve az emblémázási lehetőségek megismertetésén át a minőségi termékek pontos leszállításáig, hogy garantáltan elégedett légy a végeredménnyel.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Öngondoskodás mentheti meg a jövő nyugdíjasait

Öngondoskodás

Tizenöt év múlva robban be a nyugdíjasbumm

Kétmillió nyugdíjas él ma Magyarországon, ami a lakosság durván egyötödét teszi ki. Minden két aktív dolgozóra egy nyugdíjas jut, a helyzet pedig a Ratkó korszakban születettek gyerekeinek nyugállományba vonulásával még rosszabb lesz. A ma aktív dolgozók már nem tehetik meg, hogy a homokba dugják a fejüket: időben el kell gondolkodniuk az öngondoskodással kapcsolatban.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2035 és 41 között robban a nyugdíjasbumm: a hat év alatt egymillióan érik majd el a nyugdíjkorhatárt, ami jócskán megnöveli majd a nyugellátásra jogosultak számát. Az elöregedő társadalom már régóta fennálló demográfiai probléma, hisz a nyugdíjra jogosultakat egy olyan társadalom hivatott eltartani, ami fogyó tendenciát mutat. Ezzel már össze is áll a kép: az állam már most alig bírja fenntartani az egyensúlyt és a helyzet tovább romlik.

„A csökkenő népességszám régóta megoldandó probléma, az előrejelzések szerint pedig 2038-ra 500 ezerrel kevesebb lesz a népesség, mint most. A Ratkó korszakban születettek nemrég mentek vagy épp most mennek nyugdíjba és hamarosan követik őket az ő gyermekeik is. Az utánuk jövő generáció pedig már egy olyan kiélezett helyzettel kell, hogy szembesüljön, ami az állami költségvetés egyik legnagyobb problémája is: egyre több a nyugdíjas és egyre kevesebb, aki képes eltartani őket”

– fejtette ki Ujszászi Zoltán a Trimont Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.

A nyugdíjak összege nagyjából tudta követni a minimálbért: idén az átlag nyugdíj 208 ezer forint, ám ez az összeg közel sem a többség nyugdíját takarja.

„A nyilvánosan elérhető adatok szerint az 500 ezer körüli, vagy a feletti nyugdíjak nagyon felhúzzák az átlagösszeget. A valóságban sokkal több a 120 ezer körüli nyugdíj, sőt nagy számban vannak, akiknek 60 ezer forint, vagy az alatti összegből kell gazdálkodniuk havonta”

– tette hozzá a szakértő.

34 évet dolgozunk le átlagosan

Ujszászi Zoltán szerint nem árt tisztában lenni azzal, mennyi nyugdíjra is számíthatunk, ugyanis nagyon sokakat ér meglepetés, amikor megállapítják a havi juttatás összegét.

„A számításnál először is azt kell tudni, hogy az 1988 előtti munkaévek bér szempontjából nem számítanak bele a nyugdíjba. Az évek szempontjából ott szokott meglepetés lenni, amikor kiderül, hogy a GYED és a GYES időszaka sem számít bele a ledolgozott évekbe. Ezen kívül fontos még, hogy az éves nettó jövedelmet veszik figyelembe, a ledolgozott napokat pedig „nettósítják”, vagyis a szabadság, táppénz nem számít bele. Azt sem árt szem előtt tartani, hogy van egy egyéni járulékfizetési felső határ, ami évente változott és 2013-ig volt életben, ezért ezt is figyelembe kell venni. Amikor ezt összesítették, a napok számát felszorozzák az aktuális év napi bérplafonjával. Ezt követően úgynevezett jelen értékre hozzák az adott évet, majd összegzik az összes évet, amit elosztanak a ledolgozott napokkal és elosztják 12-vel. Itt jön képbe az úgynevezett korrekciós szorzó, ami minden esetben a ledolgozott évek számától függ. Húsz év alatt a minimum nyugdíj jár, aztán a ledolgozott évek növekedésével emelkedik a százalék, míg eléri a maximális 80 százalékot negyven év esetén. Átlagban 34 évet dolgozunk, ez azt jelenti, hogy a járandóság 72 százalékát kapjuk majd kézhez havonta”

– magyarázta Ujszászi Zoltán.

Minél korábban érdemes elkezdeni az öngondoskodást

A szakértő szerint elkerülhetetlen, hogy minél hamarabb elkezdjünk gondolkodni egy olyan megtakarításban, ami lehetővé teszi, hogy előre gondoskodjunk a nyugdíjas éveinkről.

„Minél előbb kezdjük el az öngondoskodást, annál kevesebbe kerül nekünk havonta. Három megtakarítási formában lehet gondolkodni: az önkéntes nyugdíjpénztárban, a nyugdíj előtakarékossági számlában, illetve a legújabb formában, a nyugdíjbiztosításban. Ez utóbbit igen gyakran szoktuk ajánlani, mert nagyon kedvező hozamokkal, illetve rugalmassággal rendelkezik és húsz százalékos adókedvezmény is jön a megtakarításhoz”

– világított rá a szakértő, aki azt is hozzátette, a Trimont Biztosítási Alkusz Kft. a piac összes biztosítójának és pénzintézeteinek a legjobb ajánlatait gyűjti össze az ügyfelek számára.

Ujszászi Zoltán szerint mintegy hét százalékos hozammal lehet számolni, amihez az adókedvezmény is hozzájön. Ha például negyven évesen havi negyvenezer forintot tennénk félre a nyugdíjas évekre, 25 év után – értékkövetés nélkül – 28 millió forintot vehetnénk ki megtakarításként. Ebből 12 millió forintot fizettünk be mi magunk, 16 millió a hozam és 3 milliót tesz ki az adókedvezmény. Ezt az összeget természetesen életjáradékként is kérhetjük, miközben likvid befektetést is kérhetünk. Ebben az esetben a példánál maradva havi 155 ezer forintot vehetünk ki havonta húsz éven keresztül.

„A fentiek tükrében érdemes ezzel kapcsolatban minél előbb lépni, hiszen a nyugdíjbiztosítási szerződések az aláíráskori nyugdíjkorhatárt veszik figyelembe, ami ma 65 év. Mivel a nyugdíjkorhatár emelése folyamatosan napirendi pont, fel kell készülnünk”

– tette hozzá a szakértő.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A kerti szerszámok több évszázados evolúciója

kerti szerszámok M Tools Sheffield

Honnan indult, és milyen ívet futott be a kerti szerszámok fejlődése több évszázad távlatában? Milyen folyamatoknak lehet azt köszönni, hogy manapság ennyire könnyű lehet a dolgunk, miközben a kertben végzendő munkák bármelyikével foglalkozunk?

A cikk ennek a kérdéskörnek a részleteit taglalja, közben rávilágítva az érdekesebb gyakorlati tudnivalókra. Lássunk is hozzá!

Sheffield város és a kerti szerszámok szoros összefonódása

Sheffield egy város Nagy-Britannia területén. A neve szorosan összeforrt az acél fogalmával. Többek között azért, mert a kések gyártásával kapcsolatos tevékenység már a 14. században igencsak jelentős volt arrafelé.

Persze hosszú út vezetett addig a fejlettségig, amit ma például az M Tools kertészeti áruház metszőolló kínálata képvisel. Nem akármilyen evolúció, amely évszázadról évszázadra jelentette a szintlépés kulcsát.

Olyannyira, hogy az 1800-as évek brit üzemeiben már a fűrészkészítés művészete, szakmája és titkai is egyre komolyabb szintre jutottak el. Ekkortájt született az az ötlet is, hogy a pengék gyártása és fejlesztése is egyre kimunkáltabb folyamat eredménye legyen.

A kerti szerszámok evolúciójának további lépései

A kezdeti szerszámkészítés az 1900-as években eljutott arra a szintre, hogy egyes munkaeszközöknél már kereteket is adtak a választékhoz. Sőt, a komoly szinten teljesítő vállalatok a ma használt prototípusok elődjeit is képesek voltak lefejleszteni.

Érdekesség, hogy többek között a kézi fűrészek kategóriájában is az 1900-as években született meg az a változat, amelyet jelenleg minden fémfűrész tükröz. Ez a fajta evolúció a kerti szerszámok minden szegmensében végbement szép lassan.

Ennek köszönhetően a kések, ásók, fűrészek mellett a komplex berendezések, famegmunkáló szerszámok és mágneses berendezések is egyre több gyakorlati hasznot voltak képesek biztosítani a felhasználóknak.

A kerti szerszámok fejlődéstörténetében egyes gyártók is szerepet játszottak

Jó példa erre a Spear & Jackson csoport, mint Anglia egyik meghatározó képviselője. A brand olyannyira példaértékű munkát végez évtizedes, illetve évszázados távlatban, hogy a termékei idehaza is elérhetők.

Méghozzá nem akármilyen minőségben. Tipikusan abba a kategóriába lehet sorolni a nevével fémjelzett munkaeszközöket, amelyek nagymértékben megkönnyítik a felhasználó dolgát, miközben hatékonyak és időtállóak.

Szerencsésnek mondhatjuk tehát magunkat, hogy a jelenkor fejlett eszközállományával van lehetőségünk dolgozni. Köszönhetően a több évszázados evolúciónak, mára tényleg ott tart a dolog, hogy élményszámba mehet a munka.

Vagyis nemcsak a növények ápolása, a kert gondozása és rendben tartása jelenthet motivációt, hanem ezen ügyködve az ember még jól is érezheti magát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss