Tippek
Egyre egyszerűbb a jelszómentesség, de sok múlik a bevezetésén
A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll.
A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert azonosítási módszer olcsó és egyszerű, ám egyúttal nagy támadási felületet is nyújt a kiberbűnözőknek: az adatlopási incidensek közel felénél ugyanis feltört hitelesítési adatokkal jutnak be a vállalatok rendszereibe. A Micro Focus szakértői szerint a vállalatoknak érdemes minél hamarabb bevezetniük a jelszómentes azonosítást, és emellett ajánlott egy dedikált hitelesítési keretrendszert igénybe venniük ahhoz, hogy egységesen tudják kezelni a régi és új típusú azonosítási technológiáikat.
Körülbelül harminc évvel ezelőtt merült fel először, hogy a jelszavak helyett más módszerre lenne szükség az azonosításhoz. Ám a vállalatok számára a jelszavas azonosítás egyszerű és költséghatékony megoldást jelent, ezért sok helyen még mindig ragaszkodnak hozzá.
Mindenkinek kihívás
A módszer azonban nem elég biztonságos, amint arra a legutóbbi Verizon Data Breach Report is rámutatott. A jelentés szerint az elmúlt időszakban az adatszivárgási incidensek 83 százalékánál kívülről érkezett a támadás, és az ilyen esetek 49 százalékánál a kiberbűnözők feltört hitelesítési adatok segítségével jutottak be a célpontok rendszereibe, további 12 százalékban pedig phishing támadással csalták ki a jelszavakat az áldozatokból. A vállalatok tisztában vannak vele, hogy az erős hitelesítés a biztonság alapja, ezért óriási összegeket költenek a kapcsolódó megoldásokra, ám a számok alapján ettől még nem csökken az adatlopási esetek száma.
A jelszó ráadásul nem csupán a vállalatok dolgát nehezíti meg, de a felhasználókét is, akik számos online fiókot használnak a munkájuk során és a magánéletükben egyaránt, a közösségi oldalaktól kezdve a felhőszolgáltatásokon és tartalomfogyasztási felületeken át egészen az e-kereskedelmi platformokig. Ezért sok esetben olyan jelszót választanak a különféle fiókokhoz, amit könnyen meg tudnak jegyezni. Ezeket azonban könnyebben fel is törik a kiberbűnözők, a túl sok és túl egyszerű jelszó tehát csak növeli a kockázatokat.
A jelszómentesség vágja át a gordiuszi csomót
Mindenképpen szükség van tehát egy hatékonyabb megoldásra. Ezért egyre inkább előtérbe kerülnek az úgynevezett jelszómentes megoldások. Valójában ezeknél is használnak jelszavakat, ám azokat nem a felhasználóknak kell begépelniük, hanem a szolgáltató tárolja magas szintű biztonság mellett. Ebben az esetben a mobiltelefon vagy egy fizikai biztonsági kulcs lehet a fő hitelesítési eszköz, amelyen a felhasználó az általa preferált azonosítási módszert alkalmazza, például egy PIN-kódot vagy ujjlenyomatot. Ennek megadása után már beléphet az adott webes szolgáltatásokba.
A fizikai biztonsági kulcs lehet egy egyszerű USB-eszköz, amelynél a hitelesítés megerősítéséhez csak érintésre van szükség, létezik azonban olyan is, amely beépített ujjlenyomat-olvasóval rendelkezik. Sokan kényelmesebbnek találják azonban a telefont, hiszen így nem kell egy további eszközre is vigyázniuk.
A nagyobb szolgáltatók már korábban is szorgalmazták ennek a módszernek a használatát, ám most újabb lökést ad a törekvésnek a jelszómentes azonosítást lehetővé tévő FIDO szabvány, amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. A Google, az Apple és a Microsoft hamarosan minden platformján kiterjeszti a FIDO támogatását, legyen szó mobilról, számítógépről vagy böngészőkről. (A Micro Focus megoldása, a NetIQ Advanced Authentication az elsők között kezdte el támogatni a szabványt 2014-ben.)
Bevezetés professzionális támogatással
A vállalatok nem tudnak azonban egyik pillanatról a másikra átállni az új módszerre, ezért sokaknak kihívást jelent az új megközelítés integrálása a saját, összetett infrastruktúráikba és annak összehangolása a meglévő hitelesítési megoldásaikkal, valamint a számos különféle hitelesítési technológia együttes felügyelete.
Ebben nyújt támogatást a NetIQ Advanced Authentication, amely lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy egyszerűen, egyetlen platformon keresztül felügyeljék az összes azonosítási eszközt és technológiát. Ez magában foglalja azokat a módszereket, amelyeket jelenleg használnak, valamint azokat is, amelyeket a jövőben terveznek bevezetni. A megoldásnak köszönhetően a vállalatok egységes szabályokat alkalmazhatnak minden azonosítási eljárásukra, ami elősegíti a biztonság növelését és a megfelelőségi előírások betartását. Emellett a termék úgy biztosítja a kibertérben jelentkező kockázatok értékelését és kezelését, hogy közben nem nehezíti meg a felhasználók dolgát bonyolult azonosítási metódusokkal. Ezáltal az üzleti folyamatokat is optimalizálja és a távolról dolgozó kollégák számára is garantálja a biztonságos munkavégzést, illetve a hatékony támogatást.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ajánljuk még
Már nem a jövő zenéje: digitalizáció harmonikusan
A Kyndryl bevezette az alkalmazás- és iparágfüggetlen üzleti digitalizációs platformot, a Kyndryl Bridge-t
Mindenki vegye ki a részét az IT-biztonságból!
Még idén jöhet a reklámokkal olcsóbb Netflix
Új innovációt vezet be a Vodafone az európai közlekedésbiztonság javítása érdekében
Elképesztően drágák lesznek a Micro LED okostévék
Tippek
Közösségi térként és podcast szobaként is működő Telekom üzlet nyílt
December 1-jén új üzletet nyitott a Magyar Telekom az Arena Mallban, amely mind kialakításában, mind pedig funkciójában különleges.
Az üzletbelső ugyanis nem csak organikus, újrahasznosított anyagok felhasználásával készült, hanem az ügyfélélményt is megreformálja, miközben társadalmi szerepet is kapott: egyszerre üzlethelyiség és közösségi tér, ahol ingyenesen foglalható podcast szoba és rendezvényhelyszínként is működő workshop terem is várja az ügyfeleket.
A Telekom a budapesti Arena Mallban lévő üzletében gyökeresen új koncepciót valósított meg. Magyarországon ez az első olyan üzlete, amelyben egy hang- és videófelvétel rögzítésére és streamelésére alkalmas podcast szoba és egy 20 fő befogadására alkalmas workshop terem és rendezvényhelyszín is helyet kapott. Az új helységeket a telekom.hu oldalon keresztül – regisztrációt követően – bárki ingyenesen lefoglalhatja majd december közepétől workshopokra, különböző rendezvényekre, vodcastok vagy podcastok készítésére.
Az üzletbelső elrendezése is egyedi, hiszen hazai Telekom üzletben most először az eddigi ügyintézéshez, kiszolgáláshoz használt pultokat felváltja egy jóval közvetlenebb környezet: kanapé, kávézóasztal és bemutató pult került a térbe, ami egy új, oldottabb ügyfélélményt tesz lehetővé. Az üzletbe betérők kötetlenül beszélhetik meg a felmerülő kérdéseiket a Telekom munkatársaival, illetve kérhetnek szakmai tanácsokat tőlük, annak érdekében, hogy a számukra legmegfelelőbb megoldásokat megtalálják.
A Telekom nagy hangsúlyt helyezett a belső tér kialakításánál a fenntarthatóságra. Az ügyfeleket több élő zöldfal és zöld mennyezet fogadja az üzletbe lépve, amelyek nemcsak esztétikusak, hanem a levegő minőségét is javítják. A padló organikus alapanyagú, a dekorelemeket újrahasznosított anyagokból gyártották, és PVC mentes festékkel színezték, a világításhoz újrahasznosítható LED lámpákat alkalmaztak.
„Büszkék vagyunk arra, hogy Csehország és Németország után Magyarországon is megnyílhatott egy ilyen úttörő Telekom üzlet. Az új, inspiráló környezetet biztosító üzlethelyiség pontosan tükrözi a vállalat értékeit: a digitális fejlődést, a fenntarthatóságot, továbbá a tehetségek, az oktatás és az innováció melletti elkötelezettségünket. Az új tereket azoknak a vállalkozókedvű ügyfeleknek, vállalkozóknak, diákoknak, oktatóknak, kezdő vagy már alkotó tartalomgyártóknak alakítottuk ki, akiknek talán éppen ez a támogatás hiányzik ahhoz, hogy a nyilvánosság elé vagy a piacra lépjenek vagy éppen fejlődni tudjanak”
– mondta Zöld Gábor, a Magyar Telekom értékesítés és műszaki kiszolgálás igazgatója.
A Telekom üzletei szórólapmentesek, és az ott dolgozók csak akkor nyomtatnak, ha feltétlenül szükséges, vagy, ha az ügyfél azt kifejezetten kéri. Emellett a Telekom üzlethálózatban teljes egészében újrahasznosított papírból készült táskákat adnak az ügyfeleknek, de lehetőség van papírzacskó helyett többször használható, PET palackokból újrahasznosított táskában (térítés ellenében) is hazavinni a megvásárolt termékeket.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Ezek lesznek a legkedveltebb reklámajándékok 2024-ben
A marketing világa egy dinamikus, folyamatosan változó terület, amelyet az innováció és a fogyasztók változó preferenciái alakítanak. A reklámajándékok viszont ebben a szegmensben továbbra is remekül állják a sarat, mivel kézzelfogható kapcsolatot teremtenek a cégek és a célközönség között. Milyen új trendek jelentkeznek 2024-ben a reklámajándékok piacán, és mik lesznek várhatóan a legnépszerűbb termékek?
Milyen trendek határozzák meg a jövő reklámajándék-piacát?
A promóciós termékek hosszú utat tettek meg: amire korábban egyszerű szóróajándékként tekintettünk, mára stratégiai marketingeszközzé vált. A cégek ma már nagyszerű lehetőségként tartják számon ezeket a termékeket, amelyek a márka láthatóságának növelését és az imidzsépítést is szolgálják. Bár egy mutatós bögre még most is kiváló ajándéknak számít, az elektronikus eszközök és a technológiai ajándékok egyre népszerűbbek, és épp annyira nélkülözhetetlenek, mint a mindennapi ruhadarabjaink. Milyen szempontok alapján körvonalazódnak a legújabb trendek a promóciós termékek piacán?
- A fenntarthatóság manapság már nem csupán egy divatos szó, hanem az üzleti és a fogyasztói kultúra egyik vezérelve. Mivel a környezettudatosság egyre nagyobb lendületet vesz, nem meglepő, hogy a természetbarát promóciós termékek a jövő év vezető trendjei közé tartoznak, azaz előtérbe kerülnek a környezetbarát anyagok és gyártási módszerek, amelyek a márka megítélésére is hatással lesznek. Egy szép, logózott természetes bambusz termosz például hosszú ideig hasznára lesz a megajándékozottnak, aki akár nap mint nap beviheti benne a reggeli kávét a munkahelyére, így logónk minden nap a szeme elé kerül.
- Az egészséges életmód iránti növekvő érdeklődés miatt az egészség- és wellness célú ajándékok is egyre népszerűbbek, így például a sportpalackok, a fitneszkiegészítők vagy a masszázstermékek is várhatóan tarolni fognak.
- Ahogy belépünk a 2024-es évbe, lassan elköszönhetünk a kábelektől és a zsinóroktól. A vezeték nélküli technológia a mindennapi életünk szerves részévé vált, és ez a trend a promóciós termékekre is kiterjed. Egy vezeték nélküli fülhallgató például kiváló logózott reklámajándék lehet, hiszen remek hangzást biztosít, és akár zajcsökkentésre is használható.
Különleges ajándékok a cég dolgozóinak
A különleges ajándékok segíthetnek abban, hogy a munkaadók elismerjék és meghálálják a munkavállalók hűségét és elkötelezettségét.
- A minőségi hátizsákok, sport- vagy utazótáskák praktikus figyelmességek, és sokáig kiszolgálják a megajándékozott kollégákat.
- A technikai eszközök, mint például az okosóra segíthetik a dolgozókat egészségük megőrzésében.
- Az ajándékcsomagok például egy illatgyertyával, egy finom teával vagy egy üveg különleges borral remek karácsonyi meglepetés lehet a kollégák kényeztetésére.
Fotó: Reklámajándék.hu
Reklámajándék.hu, ha segítségre van szükséged a választáshoz
Miért a Reklámajándék.hu Kft.-t válaszd, ha promóciós termékeket szeretnél készíttetni céged népszerűsítésére vagy munkavállalóid megajándékozására?
- Mert 1991 óta stabilan fejlődő, magyar családi vállalkozás vagyunk 1000 m2-es bemutatóteremmel és irodával, 2500 m2-es raktárral és 1500 m2-es saját emblémázóüzemmel, így hatalmas árukészletünknek köszönhetően gyors és biztos gyártást és szállítást tudunk biztosítani.
- Mert nálunk dedikált kapcsolattartó nyújt számodra segítséget a megfelelő termék kiválasztásától kezdve az emblémázási lehetőségek megismertetésén át a minőségi termékek pontos leszállításáig, hogy garantáltan elégedett légy a végeredménnyel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Öngondoskodás mentheti meg a jövő nyugdíjasait
Tizenöt év múlva robban be a nyugdíjasbumm
Kétmillió nyugdíjas él ma Magyarországon, ami a lakosság durván egyötödét teszi ki. Minden két aktív dolgozóra egy nyugdíjas jut, a helyzet pedig a Ratkó korszakban születettek gyerekeinek nyugállományba vonulásával még rosszabb lesz. A ma aktív dolgozók már nem tehetik meg, hogy a homokba dugják a fejüket: időben el kell gondolkodniuk az öngondoskodással kapcsolatban.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2035 és 41 között robban a nyugdíjasbumm: a hat év alatt egymillióan érik majd el a nyugdíjkorhatárt, ami jócskán megnöveli majd a nyugellátásra jogosultak számát. Az elöregedő társadalom már régóta fennálló demográfiai probléma, hisz a nyugdíjra jogosultakat egy olyan társadalom hivatott eltartani, ami fogyó tendenciát mutat. Ezzel már össze is áll a kép: az állam már most alig bírja fenntartani az egyensúlyt és a helyzet tovább romlik.
„A csökkenő népességszám régóta megoldandó probléma, az előrejelzések szerint pedig 2038-ra 500 ezerrel kevesebb lesz a népesség, mint most. A Ratkó korszakban születettek nemrég mentek vagy épp most mennek nyugdíjba és hamarosan követik őket az ő gyermekeik is. Az utánuk jövő generáció pedig már egy olyan kiélezett helyzettel kell, hogy szembesüljön, ami az állami költségvetés egyik legnagyobb problémája is: egyre több a nyugdíjas és egyre kevesebb, aki képes eltartani őket”
– fejtette ki Ujszászi Zoltán a Trimont Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.
A nyugdíjak összege nagyjából tudta követni a minimálbért: idén az átlag nyugdíj 208 ezer forint, ám ez az összeg közel sem a többség nyugdíját takarja.
„A nyilvánosan elérhető adatok szerint az 500 ezer körüli, vagy a feletti nyugdíjak nagyon felhúzzák az átlagösszeget. A valóságban sokkal több a 120 ezer körüli nyugdíj, sőt nagy számban vannak, akiknek 60 ezer forint, vagy az alatti összegből kell gazdálkodniuk havonta”
– tette hozzá a szakértő.
34 évet dolgozunk le átlagosan
Ujszászi Zoltán szerint nem árt tisztában lenni azzal, mennyi nyugdíjra is számíthatunk, ugyanis nagyon sokakat ér meglepetés, amikor megállapítják a havi juttatás összegét.
„A számításnál először is azt kell tudni, hogy az 1988 előtti munkaévek bér szempontjából nem számítanak bele a nyugdíjba. Az évek szempontjából ott szokott meglepetés lenni, amikor kiderül, hogy a GYED és a GYES időszaka sem számít bele a ledolgozott évekbe. Ezen kívül fontos még, hogy az éves nettó jövedelmet veszik figyelembe, a ledolgozott napokat pedig „nettósítják”, vagyis a szabadság, táppénz nem számít bele. Azt sem árt szem előtt tartani, hogy van egy egyéni járulékfizetési felső határ, ami évente változott és 2013-ig volt életben, ezért ezt is figyelembe kell venni. Amikor ezt összesítették, a napok számát felszorozzák az aktuális év napi bérplafonjával. Ezt követően úgynevezett jelen értékre hozzák az adott évet, majd összegzik az összes évet, amit elosztanak a ledolgozott napokkal és elosztják 12-vel. Itt jön képbe az úgynevezett korrekciós szorzó, ami minden esetben a ledolgozott évek számától függ. Húsz év alatt a minimum nyugdíj jár, aztán a ledolgozott évek növekedésével emelkedik a százalék, míg eléri a maximális 80 százalékot negyven év esetén. Átlagban 34 évet dolgozunk, ez azt jelenti, hogy a járandóság 72 százalékát kapjuk majd kézhez havonta”
– magyarázta Ujszászi Zoltán.
Minél korábban érdemes elkezdeni az öngondoskodást
A szakértő szerint elkerülhetetlen, hogy minél hamarabb elkezdjünk gondolkodni egy olyan megtakarításban, ami lehetővé teszi, hogy előre gondoskodjunk a nyugdíjas éveinkről.
„Minél előbb kezdjük el az öngondoskodást, annál kevesebbe kerül nekünk havonta. Három megtakarítási formában lehet gondolkodni: az önkéntes nyugdíjpénztárban, a nyugdíj előtakarékossági számlában, illetve a legújabb formában, a nyugdíjbiztosításban. Ez utóbbit igen gyakran szoktuk ajánlani, mert nagyon kedvező hozamokkal, illetve rugalmassággal rendelkezik és húsz százalékos adókedvezmény is jön a megtakarításhoz”
– világított rá a szakértő, aki azt is hozzátette, a Trimont Biztosítási Alkusz Kft. a piac összes biztosítójának és pénzintézeteinek a legjobb ajánlatait gyűjti össze az ügyfelek számára.
Ujszászi Zoltán szerint mintegy hét százalékos hozammal lehet számolni, amihez az adókedvezmény is hozzájön. Ha például negyven évesen havi negyvenezer forintot tennénk félre a nyugdíjas évekre, 25 év után – értékkövetés nélkül – 28 millió forintot vehetnénk ki megtakarításként. Ebből 12 millió forintot fizettünk be mi magunk, 16 millió a hozam és 3 milliót tesz ki az adókedvezmény. Ezt az összeget természetesen életjáradékként is kérhetjük, miközben likvid befektetést is kérhetünk. Ebben az esetben a példánál maradva havi 155 ezer forintot vehetünk ki havonta húsz éven keresztül.
„A fentiek tükrében érdemes ezzel kapcsolatban minél előbb lépni, hiszen a nyugdíjbiztosítási szerződések az aláíráskori nyugdíjkorhatárt veszik figyelembe, ami ma 65 év. Mivel a nyugdíjkorhatár emelése folyamatosan napirendi pont, fel kell készülnünk”
– tette hozzá a szakértő.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A profittermelő FDM 3D nyomtatás
Fenntartható értékteremtés
E-autó-kisokos: melyik töltő mit tud?
Négy szempont alapján eldönthető, hogy fejleszteni érdemesebb vagy kész szoftvert venni
A biztonság még soha nem volt ennyire fontos az MSP-k számára
November 10-én összegyűlik a regionális startup világ Budapest szívében!
Tavasztól a 3-as szintű, nagymértékben automatizált járművezetés is elérhető lesz az új BMW 7-es sorozatban
A globális felmelegedés 1,5°C-ra szorításához a jelenleginél hétszer gyorsabban kell csökkenteni a szén-dioxid-intenzitást
Stresszes munkatársak, környezetszennyezés és akadozó munkafolyamatok
Öngondoskodás mentheti meg a jövő nyugdíjasait
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
Építkezésedhez is a raklapos futár lehet a megoldás!
A magyar cégek fele nem tud pályázni EU-s támogatásokra
Minden régióban emelkedik az 5G mobilelőfizetések száma
Az európai válaszadók többsége a stressz és az elhízás miatt aggódik
A Kyndryl technológiai előrejelzései 2024-re
A Microsoft mesterséges intelligencia megoldásával növeli hatékonyságát a Schneider Electric
Legfontosabb hajtástechnikai innovációk
Mesterséges intelligencia alapú kampánnyal teszi még egyedibbé a Lexus az LBX élményt
Csatlakozott a flottához a Celebrity Cruises negyedik Edge-hajója és bejelentették az ötödiket is
Lezárult az első alkalommal megrendezett MCC Ötlet Inkubátor program
Műszaki-Magazin.hu
Nagy teljesítmény, pontosság és rugalmasság a prémium szegmensben
Új acélesztergálási minőség nagy előtolású nagyoláshoz
Új FAULHABER IEP3 inkrementális enkóder
A magyar hatóságok is élen járnak az IP jogsértések megfékezésében
A Microsoft mesterséges intelligencia megoldásával növeli hatékonyságát a Schneider Electric
Az elektromos Volvo FH nyerte el az Év Kamionja 2024 díjat
Waberer’s logisztikai központ épülhet Debrecenben
Hárommilliárd dolláros megállapodást kötött a Schneider Electric és a Compass Datacenters
Nagy alkatrészek nagy kihívásokkal
Kollaboratív robotok a hegesztésben
Friss
- Tippek2 hét
Öngondoskodás mentheti meg a jövő nyugdíjasait
- Tippek1 hét
Ezek lesznek a legkedveltebb reklámajándékok 2024-ben
- Mozgásban1 hét
Ilyen lesz a jövő autóbiztosítása
- Gazdaság2 hét
Tíz év alatt drasztikusan nőtt a munkaerőhiány Magyarországon
- Mozgásban2 hét
Ilyen autóban ülhet mostantól a japán császár
- Ipar1 hét
A Schneider Electric lezárta az EcoAct felvásárlását
- Okoseszközök1 hét
Az 5G-hálózat jelenleg legfejlettebb változatát indítja ügyfelei számára a Yettel
- Zöld1 hét
Újabb győzelem az üvegházhatású gázok ellen