Tippek

Munka és család mellett is van lehetőség diplomaszerzésre

munka

Nagyszabású esemény volt az első diplomaosztó ünnepség.

Szeptemberben ünnepélyes keretek között megtartották Pozsonyban a Collegium Humanum Varsói Menedzsment Egyetem Pozsonyi Kihelyezett Tagozatának első diplomaosztó ünnepségét, amely során a magyar nyelvű Menedzsment alap- és mesterképzésben végzett hallgatók vehették át a diplomájukat. Ők a bizonyíték arra, hogy igenis munka és család mellett is van lehetőség a diplomaszerzésre, akár 100%-ban online!

Prof. Dr. habil. Paweł Czarnecki, a Collegium Humanum Varsói Menedzsment Egyetem rektora beszédében hangsúlyozta, mennyire fontos a nemzetek közötti jó kapcsolat erősítése. A magyar nyelvű képzés egy újabb kiváló színtere a lengyel-magyar barátság erősítésének, és az még különlegesebbé teszi, hogy a Pozsonyi Kihelyezett Tagozaton tudnak ennek teret biztosítani.

„Ez az első diplomaosztó ünnepség, és számomra rendkívül megható ez az alkalom, hiszen a diplomájukat átvevő végzősök Szlovákiában élő magyarok, vagy Magyarországról érkeztek hozzánk Pozsonyba. A tanulmányok, amelyeket ma a Menedzsment szakos diplomák átadásával koronáztak meg, magyar nyelven zajlottak. A Collegium Humanum számára, amely egy nemzetközi egyetem, és hallgatói sok országból érkeznek, rendkívül fontos és megható, hogy megszülettek az első magyar diplomásaink”

– mondta Prof. Dr. habil. Paweł Czarnecki, a Collegium Humanum Varsói Menedzsment Egyetem rektora.

Októberben indul az új szemeszter

A Collegium Humanum Varsói Menedzsment Egyetem Közép-Európa egyik legnagyobb magánegyeteme. Jelenleg több mint 32 000 aktív hallgatóval rendelkezik, a mai napig közel 45 000-en vehették át az intézmény által kiállított diplomát. Öt országban – Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Ausztria és Üzbegisztán – működik 15 kihelyezett tagozattal.

„Továbbra is azt a célt tartjuk szem előtt, hogy az itt tanulók minőségi, naprakész, gyakorlatias tudással és innovatív szemlélettel gazdagodjanak, amit sikeresen hasznosíthatnak mind az üzleti, mind a magánéletükben. Emellett oktatási programunknak az is a szándéka, hogy mindenki számára megteremtse a lehetőséget a továbbtanulásra. Ezért a legtöbb szakirányon a képzés 100%-ban online formában történik, hogy munka és család mellett is elvégezhető legyen. Fontos az is, hogy a magyar oktatási rendszerrel ellentétben a szemeszterek nálunk októberben és márciusban kezdődnek, így aki bármilyen okból kifolyólag elmulasztotta a február 15-ei jelentkezési határidőt, és az augusztus 6-ai pótjelentkezést is, évkihagyás nélkül tudja folytatni a tanulmányait. Egyetemünkön október közepén vannak a jelentkezési határidők, a Menedzsment alap- és mesterképzésre, valamint a Pszichológia képzésekre is”

– avatott be Noll-Batek Frigyes, a Collegium Humanum Pozsonyi Kihelyezett Tagozatának és Magyar Nyelvű Képzési Intézetének prorektora.

Az időhiány többé nem kifogás

Az oktatási intézmény kurzusai magas színvonalú, nemzetközileg széles körben elfogadott felsőoktatási képesítést nyújtanak magyar nyelven. A most diplomázott, és a későbbiekben végző hallgatók Európai Uniós akkreditált diplomával gazdagodnak, melynek birtokában könnyen tudnak érvényesülni a nemzetközi munkaerőpiacon. A képzés ideális választás azok számára, akik munka mellett szeretnének továbbtanulni. Sokaknak nagy segítséget jelent, hogy tanulmányaikat akár 100%-ban online elvégezhetik, hiszen minden tanóra és vizsga digitális formában zajlik. Az órák munkaidőn túl zajlanak, ráadásul a legtöbb óráról felvétel készül, így, ha lemaradnának egy előadásról, vagy újra szeretnék nézni az anyagot, bármikor hozzáférhetnek a tartalmakhoz.

„Mindannyiunk célja volt az életben, hogy lediplomázzunk, de abban is közösek vagyunk, hogy ez eddig nem sikerült. Sok különböző ok állt eddig a vágyott célunk és a valóság között, hisz már mindannyiunknak van munkahelye, akár több is, családja, gyermeke, felnőtt kötelessége. Így a hagyományos jelenléti oktatás szóba sem jöhetett. Sokan vagyunk így, hisz örömmel látjuk, hogy évről évre egyre több tanuló jelentkezik a Varsói Menedzsment Egyetem képzéseire. Látszik, hogy nagy igény van a digitális oktatásra, és ami még ennél is fontosabb, széles korosztályok körében van jelen a tudásvágy, a folyamatos fejlődés igénye, amiért áldozni is képesek”

– fejtette ki a diplomaosztó rendezvényen beszédében Holczmann Balázs, végzett hallgató.

Piacképes tudás a legnépszerűbb szakmákban

A Menedzsment képzés során 13 szakirány közül választhatnak a jelentkezők. Az oktatók nem csupán a területük elméleti szakértői, hanem valós tapasztalattal rendelkeznek a mindennapi gazdasági életben is, így konkrét gyakorlati tudást és releváns iparági ismereteket képesek átadni a képzésben résztvevőknek. A tananyagok folyamatosan frissülnek annak érdekében, hogy a legaktuálisabb ismeretekkel naprakész tudásra tehessenek szert a hallgatók.

„A most induló Pszichológia osztatlan képzésen 8 szakirány közül lehet választani, mint például a klinikai pszichológia, vagy az üzleti pszichológia és coaching. A képzés aktuális, életszerű, a gyakorlatban hasznosítható tudást ad, ugyanis a tanulmányok során a hallgatók több mint 700 órás szakmai gyakorlati tevékenységben is részt vesznek, amely által lehetőségük van a pszichológusi szakma különböző területeinek mindennapjaiba is betekintést nyerni”

– fűzte hozzá Noll-Batek Frigyes.

A prorektor azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy mindeddig nem volt Magyarországról, magyar nyelven elérhető pszichológusi diplomát nyújtó képzés, amelyet online formában is el lehetett volna végezni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss