Tippek

Országos IT Megmérettetés: kik lesznek Magyarország legsokoldalúbb informatikusai?

Országos IT Megmérettetés 2023

Október 12-én rajtol a legnagyobb hazai IT-verseny, az Országos IT Megmérettetés, melyre már most rekordszámú nevező gyűlt össze. A magas szintű szakmai tesztnek is beillő, hét héten át tartó online vetélkedő pazar főnyereménnyel, sőt, új karrierlehetőségekkel kecsegteti a résztvevőket. Az eseményre idén cégek csapatai is benevezhetnek.

Világunk soha nem látott változáson megy keresztül a mesterséges intelligencia (AI) evolúciójával párhuzamosan. Ősrégi szakmákban, teljes ágazatokban alakul át az ember szerepe, versenyképességünk megőrzése érdekében minden eddiginél nagyobb szükségünk van a rugalmas alkalmazkodásra, a nyitott gondolkodásra, a szakadatlan önfejlesztésre. Hol tehetjük meg ezt élesben, határainkat feszegetve, a legjobbakkal versengve?

A VII. Országos IT Megmérettetésen, ahol idén október 12-étől hét héten át tehetik próbára magukat Magyarország legkiemelkedőbb IT-szakemberei. Az online vetélkedésre ingyenesen lehet regisztrálni.

Tudás és inspiráció az informatikusoknak

„Régen volt annyira fontos a tudásunk bővítése, látókörünk tágítása az IT-ban, mint most, a globális recesszió begyűrűzése idején. El fog jönni az idő amikor komoly előnyt jelent, ha minél többféleképpen tudjuk bizonyítani a tanulásra való nyitottságot, vagy objektív módon tudjuk megmutatni tudásunk szintjét. Az IT tudás gazdagítása a mindennapi munkavégzés mellett épp olyan, mint a nyelvtanulás keretek nélkül, autodidakta módon. Nem könnyű nap mint nap rávenni magunkat, ha nincs meghatározott cél. Ezt jelöli ki a verseny. Hét héten át ad inspirációt, új megoldásokkal kapcsolatos ismereteket, és még a karriercélok elérésében is segíthet” – mondja Pulay Gellért, az esemény főszervezője.

A verseny egyes kategóriáit Magyarország ismert nagyvállalatai hitelesítik, akik – a versenyzők beleegyezésével – munkalehetőséggel is megkereshetik a résztvevőket.

Országos IT Megmérettetés 2023

Soha nem látott érdeklődés és céges regisztráció az idei Országos IT Megmérettetésen

A legnagyobb hazai IT-verseny iránt eddig nem tapasztalt érdeklődés mutatkozik, több mint 2600 fő jelentkezett, folyamatosan érkeznek a nevezések. A csapatmunkában rejlő hatékonysággal mindenki tisztában van, ennek szellemében idén újdonság, hogy cégek is regisztrálhatnak a versenyre. Harminc vállalat nevezése már megérkezett, köztük van az egyik legnagyobb hazai autóipari szereplő is.

A 24 kategória között található az akadálymentes weboldal fejlesztése, vagy a feketeöveseknek tartogatott nyelvfüggetlen programozás is, amelyre már több mint ezren jelentkeztek. Manapság a csapból is a Nagy Nyelvi Modellek folynak. Aki erre a kategóriára regisztrál, alapos szintfelmérésben részesül, bármilyen programnyelvvel is foglalkozik. A szervezők több feladat kidolgozásába is bevonták a korábbi nyerteseket.

Az AI előretörésének egyik velejárója, hogy ma komoly versenyelőnyt élveznek a senior szakemberek az IT-munkaerőpiacon. Hogy valójában ki vallhatja magát senior munkatársnak, kiderül az Országos IT Megmérettetésen. Idén először kínálkozik lehetőség arra, hogy ha egy versenyző eléri a “minősített átlagot”, akkor szakmailag is hitelesített formában tüntetheti fel a senior jelzőt a pozíciója mellett.

Az SAP Hungary támogatja a fejlődést

A kategóriagyőztesek mellett a szervezők abszolút győztest is hirdetnek, aki az SAP Hungary felajánlásával, pihenéssel egybekötött szakmai tapasztalatszerző útra indulhat néhány napra Berlinbe. Vele tart majd az „Akadálymentes weboldal kategória” legjobb száz helyezettje közül egy kisorsolt versenyző, ezzel is hangsúlyozva annak fontosságát, hogy az internet mindenkié.

„Az SAP növekedése töretlen Magyarországon, mára már közel 2000 kollégát foglalkoztatunk, és folyamatosan keressük a fiatal tehetségeket nyitott pozícióinkra. A hozzánk csatlakozó szakembereknek nem csupán hosszú távú karrierlehetőséget, de állandó fejlesztéseket és képzéseket is kínálunk. Éppen ezért nagy örömmel támogatunk minden olyan kezdeményezést, mint az Országos IT Megmérettetés, amely a jövőálló tudás mellett teszi le a voksát, és közös platformot teremt az IT-szakma új nemzedékének” – hangsúlyozta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

A díjátadót 2024 februárjában tartják.

A nevezésről, és a verseny további részleteiről a megmerettetes.hu-n találhattok részleteket.

Idei 24 kategória és Szakmai hitelesítőjük:

– .NET microservices (DXC Technology)

– Akadálymentes weboldalak (CONE development)

– AWS Fundamentals (Diligent)

– Azure Cloud (MSCI)

– Beágyazott rendszerek (C) (Robert Bosch Kft.)

– C ++ (Google)

– Cloud BI (DXC Technology)

– Cyber security (Continental)

– DevOps E.ON Digital Technology Hungary Kft. – az E.ON Hungária csoport tagja)

– Front-end fejlesztés (Click-Clock powered by BCS)

– Hálózati ismeretek (Lufthansa Systems Hungária)

– Ipar 4.0 .NET C# alapokon (Semilab Zrt.)

– Ipari hálózatok (COM-FORTH)

– IT Biztonság (EURO ONE Számítástechnikai Zrt.)

– Java programozás (Click-Clock powered by BCS)

– Kubernetes (Nokia)

– Linux rendszerfejlesztés és üzemeltetés (One Identity)

– Mesterséges Intelligencia (Ulyssys Kft.)

– Mobilfejlesztés – Android (Zenitech)

– Mobilfejlesztés – iOS (Zenitech)

– Nagy nyelvi modellek használata (ChatGPT, Bard, BingChat) (Cambridge Mobile Telematics)

– Nyelvfüggetlen programozás (SAP Hungary Kft.)

– Python (HCL Technologies – Starschema)

– Windows / Microsoft Server üzemeltetés (Magicom)


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss