Tippek

Kerékpárral a Millstatti-tó körül

kerékpárral Millstatti-tó körül

Időnként mindannyian besokallhatunk attól, hogy a jól megszokott mókuskerekünket hajtjuk a mindennapokban. Amikor pedig ez megtörténik, akkor az azt jelenti, hogy itt az ideje pihenni, kikapcsolódni. Erre pedig mi más kínálhatna jobb lehetőséget, mint egy kis vakáció?

Szerencsére nem kell elutaznunk a világ másik végére ahhoz, hogy kiélvezhessük az utazás nyújtotta pihenési, kikapcsolódási lehetőségeket. Elég, ha célba vesszük Ausztriát, azon belül is Karintia tartományt, ahol az Alpesi táj csendje, nyugalma és lenyűgöző szépsége vár minket.

Az itt található Hotel OTP Birkenhof**** e-bike túrát is szokott szervezni a csodálatos Millstatti-tó körül, így ha szeretjük az aktív kikapcsolódást, akkor érdemes itt lefoglalni a szállásunkat. Mit érdemes tudni erről a tóról, és miért éri meg részt venni egy kerékpártúrán? Most eláruljuk!

Az Alpok egyik legszebb tava, a Millstatti-tó

Nem vitás, hogy a világ tele van szebbnél szebb helyekkel, amiket életünk során legalább egyszer mindenképp érdemes felkeresnünk. Ezek közé tartozik az ausztriai Millstatti-tó is, amihez nem is kell olyan sokat utaznunk, hiszen kb. olyan távolságra van, mint a horvát tengerpart.

A Millstatti-tó Ausztriában, annak déli részén, Karintia tartományában található, és emellett azt is érdemes tudni róla, hogy az Alpok egyik legszebb tavaként tartjuk számon. A vize a környező hegyekből származik és jóformán annyira tiszta, hogy szinte ivóvíz minőségű.

A tó környezete igazi Alpesi táj tele zöldellő hegyekkel, sűrű erdőkkel, gyönyörű panorámával. Ha ellátogatunk ide, akkor részesévé válunk a különleges atmoszférájának, ami örök emlék marad a számunkra.

Miért érdemes kerékpárral körbejárni?

A Millstatti-tó körüli kerékpárutak lenyűgöző tájakon vezetnek át minket, több helyen is meg tudunk állni, ahol csodálatos panorámában lehet részünk. Nemcsak a természeti értékeket, hanem a közeli kulturális emlékeket, például a Millstatti Apátságot is megtekinthetjük. Ha szusszannánk egyet, akkor útközben több helyen is meg tudunk állni, és akár piknikezésre is van lehetőségünk.

Mire számíthatunk a kerékpártúrán?

A tó kb. 12 km hosszú és 1-2 km széles, ami azt jelenti, hogy a körbebiciklizése egy 28-30 km-es túrát jelent. Az útvonal nagyrésze ki van építve, csak néhány részen kell kavicsos úton vagy erdei ösvényen áthaladni. Alapvetően sík a terület, a legnehezebb emelkedők a tó nyugati részén találhatóak, de ezek sem túl meredekek.

A túra intenzitása miatt nem kell aggódnunk, több helyen is meg tudunk állni és a modern technológiának köszönhetően e-bike-okkal is útnak indulhatunk.

Manapság egyre gyorsabb, zajosabb világban élünk, ahol egyre nehezebb alkalmat teremteni arra, hogy pihenjünk, kikapcsolódjunk és minőségi időt töltsünk a szeretteinkkel. Időnként azonban mindannyiunknak szüksége van erre, amit egy karintiai utazás keretén belül meg is tehetünk.

Ha a Hotel OTP Birkenhof**** szállodában foglalunk szállást, akkor olyan aktív programokon is részt vehetünk, mint amilyen a Millstatti-tó körüli kerékpártúra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Ön tudta, melyik keverési technológia a leghatékonyabb egy csésze tea esetén?

Szimulációs szoftverrel válaszolták meg a kérdést.

A tea első látásra az egyik legegyszerűbben elkészíthető ital: kell hozzá forró víz, tealevél, esetleg cukor, méz, tej vagy citrom, mindezt kicsit meg kell kevergetni, és kész is. De hogyan célszerű keverni? Körkörösen vagy oda-vissza kanálmozgatással?

Erre a kérdésre keresték a választ egy szimulációs szoftver segítségével. Modellezték a legtöbbünk által ismert körkörös kevergetési technikát, valamint az előre-hátra lapátoló mozdulatsort, amit állítólag az angol királyi körökben is előnyben részesítenek. Mindkét szimuláció egy átlagos csésze angol teát vett alapul, amikor az ital tetején zavartalanul megül egy egyenletes tejréteg.

A tesztekből kiderült, hogy a körkörös keverőmozgás gyorsabb eredményt, azaz keveredést biztosít, mint a lapátolás, tehát ha kevés időnk van, akkor ez a célravezetőbb opció. Ha azonban figyelmesen megnézzük, észrevehetjük, hogy a kanál 57%-kal messzebbre jut körkörös mozgásnál, mint amikor lapátoló mozgást végzünk vele. Azaz azonos keverési távolság vagy azonos keverési energia esetén a lapátoló mozgás bizonyult a hatékonyabb teakeverési technikának, ezzel minimalizálhatjuk a mozdulatsor közben kifejtett erőfeszítéseinket.

A lapátolással egyúttal kisebb az esély arra, hogy kifröccsen az ital, leforrázva ezzel az ujjainkat, valamint jobban feloldódik a cukor is, nem reked meg a csésze alján. Mindemellett az sem elhanyagoltható érv, hogy a lapátoló technika jóval csendesebb módszer, mint a heves kavargatás, azaz sokkal inkább megfelel a kifinomult teázási etikettnek.

Hasonló, Siemens-szoftveres szimuláció segítségével derült ki az is, hogy melyik a leghatékonyabb ventilátor-hack, ami a mostani kánikulában hasznos információ lehet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A Vodafone Magyarország ügyfelei számára már 84 országban elérhető az 5G roaming szolgáltatás

A Vodafone Magyarország 2024-ben 6 kontinensen, további 24 új országban, köztük Argentínában, Kenyában és Szingapúrban teszi elérhetővé 5G roaming szolgáltatását ügyfelei számára, így immár 84 országban, 128 hálózaton biztosítva az 5G hálózat előnyeit külföldön.

A Vodafone Magyarország 2019-ben a hazai szolgáltatók közül elsőként indította el a mindenki számára elérhető 5G szolgáltatását Budapesten, majd az ország több nagyvárosában. A folyamatos bővítéseknek és fejlesztéseknek köszönhetően az 5G lefedettség egyre nagyobb az országon belül. Fontos mérföldkő volt a szolgáltató és ügyfelei számára az 5G roaming szolgáltatás elindítása, amelynek köszönhetően az ügyfelek külföldön is élhetnek az 5G hálózat nyújtotta előnyökkel.

A Vodafone Magyarország 2024-ben további nemzetközi partneri együttműködéseket indított el, annak érdekében, hogy az utazni vágyó ügyfelei számára újabb 24 országban biztosíthassa az ötödik generációs hálózat előnyeit, mint a megnövekedett letöltési sebességet, valamint a minimális késleltetési időt. Az európai terjeszkedést követően a Vodafone Magyarország 5G roaming szolgáltatása már 6 kontinensen elérhető, így azok az ügyfelek is élvezhetik a hálózat nyújtotta lehetőségeket, akik utazásaik során az Európán kívül utaznak.

A bővítésnek köszönhetően a Vodafone Magyarország az 5G roaming szolgáltatást, már összesen 84 országban, 128 külföldi partnerhálózaton kínálja.

„Számunkra kulcsfontosságú, hogy az ügyfeleink a világon bárhol hozzáférhessenek a legmodernebb technológiákhoz, legyen szó akár nyaralásról, akár üzleti útról, és ezért a Vodafone Magyarország folyamatosan új országokkal köt stratégiai megállapodásokat, hogy a felhasználók 5G-képes készülékeikkel, díjcsomagjaikkal külön díjfizetés nélkül élvezhessék az ötödik generációs hálózat előnyeit külföldön is”

– mondta a bejelentés kapcsán Bányai Tamás, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

A korábbi országok mellett mostantól az alábbi országokban is elérhető az 5G roaming szolgáltatás a Vodafone Magyarország ügyfelei számára:

Európa:

  • Monaco
  • Észak-MacedóniaOroszország

Közép-Ázsia:

  • Kazahsztán
  • Üzbegisztán

Dél-Amerika:

  • Argentína
  • Peru

Észak- és Közép-Amerika

  • Mexikó
  • Puerto Rico

Afrika:

  • Kenya
  • Nigéria
  • Dél-Afrika
  • Tanzánia
  • Etiópia
  • Mauritius

Óceánia:

  • Guam

Ázsia:

  • Jordánia
  • Georgia
  • Azerbajdzsán
  • Laosz
  • Malajzia
  • Szingapúr
  • Sri Lanka
  • Maldív-szigetek

A Vodafone Magyarország korábban bejelentette, hogy szakaszosan, legkésőbb 2024.07.03. napjától 60 napig díjmentesen biztosítja az 5G szolgáltatást a lakossági és kisvállalati előfizetéses ügyfeleinek a nyári szezonban, így több mint egymillió ügyfelük tapasztalhatja meg az ötödik generációs mobilhálózat élményét belföldön.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss