Zöld

Prémium minőségű ivóvíz csomagolás nélkül

floewater

A HELL ENERGY, hazánk vezető energiaital, jegestea- és jegeskávé gyártója tovább bővíti termékkínálatát.

Új márkával, a Floewaterrel lép be a vízpiacra, prémium minőségű vizet kínálva az éttermek, szállodák, fitness termek és munkahelyek számára – ráadásul mindezt csomagolásmentesen. A Floewater az innovatív, egyedülálló vízszűrő- és kezelő technológiának köszönhetően mindig prémium minőségű, friss, jó ízű és hűtött vizet biztosít. Az új, csomagolásmentes megoldás a hazai gyártó környezettudatos filozófiájának és fenntarthatósági téren tett példamutató lépéseinek újabb fontos állomása. 

A víz maga az élet, mindennapjaink elengedhetetlen része, amely élettanilag fontos ásványi anyagokat tartalmaz és egyben az egyik legjobb szomjoltó is. Átlag napi 2-3 liter víz fogyasztása szükséges szervezetünk megfelelő működésének biztosításához.

Magyarország a Föld, sőt még Európa országainak többségéhez képest is kivételezett helyzetben van, hiszen az ország egyedülálló ivóvízkészlettel rendelkezik. Jelenleg hazánkban minden településen van vezetékes ivóvíz, köszönhetően annak a több mint 65 000 ezer kilométert is meghaladó vízhálózatnak, amely a lakosság számára biztosítja a vezetékes vízellátást. Ráadásul a magyar vezetékes ivóvizek egyharmada ásványvíz minőségű, ami azt jelenti, hogy a csapból – például Debrecenben, Sopronban vagy Győrben – olyan víz folyik, melyben az értékes ásványi anyagok mennyisége meghaladja az 500 mg/liter mennyiséget.

floewater

Mindezek ellenére hazánkban nagyon sok, többnyire PET palackba csomagolt víz fogy: a magyarok évente fejenként 130 liter palackozott vizet isznak, ami súlyos környezeti terhelést jelent, hiszen óriási mennyiségű csomagolási hulladék keletkezik általa. De ha vendéglátó szektort nézzük, az éttermekben, szállodákban jellemzően megtalálható üveges kiszerelésű vizek is jelentős környezeti terhelést jelentenek, hiszen nehezek, kevésbé jól rakásolhatók, így szállítmányozásuk nagyobb széndioxid kibocsátással jár, nem beszélve arról, hogy előállításuk és újrahasznosításuk is rendkívül energiaigényes. Becslések szerint csak Magyarországon naponta 10 km hosszúságú kamionsor szállítja csak a palackozott vizeket, ez pedig a kibocsátott szén-dioxiddal tovább károsítja a környezetet.

“A környezettudatosság és egészségmegőrzés érdekében meg kell változtatnunk azt, ahogy az ivóvízről, a csapvízről gondolkozunk. Magyarországon a vezetékes hálózat által biztosított ivóvíz nagyon jó minőségű és olcsó, így teljesen felesleges palackokkal és szállítással terhelni a környezetünket, hiszen csomagolás nélkül, mindenki számára elérhetően ott a csapvíz.”

– mondta el Szabó Diána, a HELL ENERGY senior brand managere a Floewater mai sajtóeseményén, majd folytatta:

„Idén februárban szénsavas üdítőitalainknál megszüntettük a PET kiszerelést, teljes termelésünkben már 5% alatt van a PET palackok használata, és most ennél is tovább léptünk. Olyan megoldást kerestünk, amely csomagolásmentesen prémium minőségű ivóvizet biztosít, és a HoReCa szektor számára is alternatívát nyújt. Annak érdekében, hogy ez mind ízében, mind összetételében az ország minden pontján ugyanazt az állandó, kiváló szintet érje el, bevezetjük az innovatív vízszűrő- és vízkezelő technológiával készülő Floewater-t, mert hiszünk abban, hogy a prémium minőségű, csomagolásmentes vízé a jövő, mely ráadásul nem termel hulladékot, nem igényel készletgazdálkodást, nem foglal helyet a raktárban és nem kell törődni a csomagolás visszajuttatásával a beszállítóhoz.”

Prémium víz környezetbarát megoldással

A Floewater a vízvezeték hálózatra kötve képes állandó minőségű, a 0,2 μm-nál nagyobb fizikai és kémiai szennyeződésektől mentes prémium víz előállítására az ország bármely pontján. A mai magyar vízvezetékhálózat bekötővezetékei helyenként felújításra szorulnak. Az elöregedett bekötővezetékekből kioldódó anyagok, a hálózati sajátosságok okán kialakuló ún. pangóvíz, valamint az ezeket semlegesítő fertőtlenítő klór megváltoztatják a csapból kifolyó víz ízét, színét esetleg szagát. A Floewater több, mint egy vízszűrő berendezés, hiszen nem csak megszűri, hanem kezeli is a vizet. A gyakran javításra, cserére szoruló bekötővezetékekből a csapvízbe kerülő szennyeződéseket úgy távolítja el, hogy megőrzi a vízben található értékes oldott ásványi anyag tartalmat, valamint az előkezelés során beállítja a víz pH értékét és magnéziummal dúsítja azt.

Az innovatív technológia alkalmazásával három lépésben lesz a csapvízből Floewater:

  1. Az előszűrés során a berendezés az emberi szervezet számára optimális 5,6 – 7 közötti szintre állítja be a víz pH értékét, ami nagyon fontos, hiszen a víz pH értéke folyamatosan ingadozik.
  1. A FIBREDYNETM II szénszűrés eltávolítja a helyenként elöregedett vezetékhálózatból érkező csapvízből a fizikai és kémiai szennyeződéseket. Ebben a lépésben a klór íze és kellemetlen szaga eltűnik a csapvízből, és minden 0,2 μm-nél, nagyobb szennyeződéstől is mentes lesz a víz. A szűrés finomságát jól mutatja, hogy egy emberi hajszál átlagos vastagsága 50 μm.
  2. Az ezüst ionos szűrés meggátolja a baktériumok kialakulását, elszaporodását, dupla biztonságot adva a friss, prémium vízre vágyóknak.

A Floewater környezetbarát, szénsavas és szénsavmentes, friss megoldást nyújt minden étterem, szálloda, fitness terem, munkahely számára.

„Hisszük, hogy a csomagolás nélküli víz nemcsak egy alternatíva, hanem egy fenntartható megoldás a PET – és üvegpalackok jelentette globális problémára, amely rövidesen mindenki számára elérhetővé válik. Szeretnénk, ha más italgyártók is követnék a példánkat, és hozzánk hasonlóan cselekednének is, hiszen az általunk használt innovatív megoldással nem kell napi 10 km kamionsorban szállítani a palackozott vizet ­– elég csak kinyitni egy Floewater csapot, amely egy környezetbarát megoldást biztosíthat számunkra. Ha pedig a vendéglátóhelyek, hotelek, irodák közül egyre többen a csomagolásmentes víz mellett teszik le a voksukat, egy fenntarthatóbb, élhetőbb világot teremthetünk, mely gyermekeink és a következő generációk számára elengedhetetlen!”

mondta el a mai bejelentésen Mihály Eszter, a HELL cégcsoport fenntarthatósági managere.

További információ:

www.floewater.hu

Zöld

Az űrszemét felszámolásán dolgozik az Apple társalapítója

apple

Nagyon úgy fest, hogy egy titokzatos céggel az Apple társalapítója, Steve Wozniak is beszállt az űrszemét felszámolásával foglalkozó, egyelőre még csak erősen szárnyait bontogató szektorba. Erre utal a Wozniak által szeptember 12-én megosztott sejtelmes Twitter-üzenet, amiben a Privateer Space nevű cégét jelentette be.

Magáról a cégről egy impozáns, ugyanakkor végtelenül általános promóvideón túl nem sok információt tudni egyelőre. Az egyperces, látványos stockfotókra és -videókra építő videóból megtudjuk, hogy

„Ez nem verseny. Ez nem vetélkedés. Vagy játék. Nem egy ember, nem egy vállalat, nem egy nemzet vagyunk. Egy bolygó vagyunk.”

Ezen felül annyi kézzel fogható információ van még a cégről – az Independentnek köszönhetően –, hogy egy másik korábbi Apple-alkalmazott is tagja a cégnek, ő az az Alex Fielding, aki részt vett az első iMac tervezésében. A Privateer Space fő befektetője alighanem a 100 millió dolláros vagyonnal rendelkező Wozniak lesz.

Komolyabb probléma, mint gondolnánk

Wozniak színre lépése, illetve annak időzítése abból a szempontból érdekes, hogy az űriparban aktívan tevékenykedő milliárdosok, így Elon Musk és Jeff Bezos egyelőre nem hogy az űrszemét felszámolására, hanem minél több dolog űrbe juttatásán fáradozik. Mindketten azon vannak ugyanis, hogy globális, nehezen elérhető helyeken is állandóan elérhető internetet biztosítsanak rengeteg műhold segítségével. Musk cége, a SpaceX már hosszú ideje elkezdte a Starlink-műholdak fellövését, Bezosék pedig egyelőre csak készülnek hasonlóra.

Minél több dolog kering viszont a Föld körül, annál nagyobb a veszélye annak, hogy a különböző műholdak ütközni fognak egymással. Ez alól nem hogy kivétel, hanem inkább fő probléma a Starlink. Augusztusban Hugh Lewis űrszemét-szakértő épp arról számolt be, hogy a veszélyes, nagyon közeli találkozások feléért a SpaceX Starlink-rendszere a felelős a megfigyelések alapján.

A temérdek műhold mellett ráadásul már több mint 27 ezer darab, összesen 6 ezer tonnás súlyt jelentő, követhető pályán mozgó űrszemétről tudni, amik tovább nehezítik az űrbéli biztonságos navigálás lehetőségét. A 20 ezer darabból 1800 ráadásul egyetlen ütközésből származik – 2009 februárjában egy orosz katonai kommunikációs műhold, a Kosmos-2251 apró darabokra porlasztotta szét az Iridium 33 műholdat egy ütközés során.

Ez az ütközés is egy fokkal közelebb hozta a Kessler-szindróma megvalósulását. Ez a NASA egyik kutatója, Donald Kessler nevét viseli, ő vetette fel, hogy egy idő után annyi űrszemét lehet a Föld körül, hogy egy ütközés számtalan más, kontrollálhatatlan ütközést okozhat, ami hatványozottan növelheti az űrszemét mennyiségét.

Úton a megoldás

Az űrbéli szemétszállítás, vagy inkább szemétbefogás annyira kezdetleges, hogy tulajdonképp még gyerekcipőben sem jár, a legtöbb lehetséges megoldás ugyanis csak elméleti síkon létezik. De legalább jó pár van belőlük: egyes cégek lézerrel, mások az űszemétdarabok vontatásával szabadulnának meg a veszélyes törmeléktől.

Az egyik legígéretesebb, már tesztelt próbálkozás az Astroscale nevű japán cégé. Ők augusztus végén sikerrel vetették be ELSA-d nevet viselő műholdjukat, ami egy mágneses dokkolólappal gyűjti majd be a jövőben az űrszemetet. A tesztet többször is megismételték, a mágnes pedig végig terv szerint működött. A dolog hátulütője, hogy csak kompatibilis dokkolópanellel működik, tehát csak azt tudják befogni így, amire már a fellövés előtt felkerült a későbbi befogást lehetővé tevő panel.

Szintén megemlíthető a svájci ClearSpace, amely az Európai Űrügynökséggel (ESA) kötött szerződést. Ennek értelmében várhatóan 2025-től segédkeznek majd egy Vega rakéta után fennmaradó űrszeméttől megszabadulni, ezért pedig 104 millió dollárt kapnak.

Forrás: Telex

Tovább

Zöld

Környezettudatos zöld autókra cseréli gépjárműflottáját a Vodafone

vodafone

Környezetvédelmi stratégiájának részeként tovább csökkenti karbonlábnyomát a Vodafone Magyarország. A vállalat teljes, összesen több mint 400 autóból álló gépjárműflottáját elkezdte környezettudatos modellekre cserélni, melynek első lépéseként 106 darab ŠKODA Octavia IV plug-in hibrid gépjárművet vett át a Porsche Hungaria-tól.

A most bejelentett kezdeményezés a Vodafone azon lokális vállalásának része, miszerint 2025-től a vállalat teljes gépjárműflottája már csak elektromos autóból fog állni. Mindez jelentős mérföldkő a vállalatcsoport globális környezetvédelmi stratégiájának megvalósulása felé vezető úton: a Vodafone világszintű céljai között szerepel ugyanis, hogy 2030-ra a vállalatcsoport teljes karbonlábnyomát nettó nullára csökkenti, és ezt 2040-ig a teljes beszállítói- és partnerhálózatra is kiterjeszti.

A Vodafone évek óta elkötelezett támogatója a fenntarthatóságnak és bolygónk védelmének, az elmúlt években számos kezdeményezést indítottak ennek érdekében mind csoport, mind helyi szinten. Az egyik legjelentősebb eredmény ezek közül, hogy a szolgáltató június vége óta európai működésének energiaellátását 100%-ban megújuló energiaforrásokból fedezi – beleértve a mobil, illetve vezetékes hálózatok, az adatközpontok, a kiskereskedelmi egységek, valamint az irodák energiaigényét. Mindezt az európai leányvállalatok közül a Vodafone Magyarország teljesítette elsőként 2020 októberében.

A Vodafone Magyarország nagyon fontosnak tartja, hogy helyi szinten is minden lehetséges módon támogassa a fenntarthatósági célokat, törekvéseket és ezeket az ügyfelek mellett a kollégákra is kiterjesszék. Ennek részeként a vállalat elköteleződött aziránt, hogy a következő időszakban a teljes, összesen több mint 400 autóból álló hazai gépjárműflottáját környezettudatos autókra cseréli, melynek első lépéseként 106 db plug-in hibriddel bővül a flotta. A most átadott ŠKODA Octavia IV plug-in hybrideket a Porsche Hungaria-tól vették át a Vodafone munkatársai, és a 106 db Skoda Octavia IV-n túl további 60 környezettudatos gépjármű, köztük plug-in hibridek és tisztán elektromos autók érkeznek a következő év elejéig a Vodafone flottájába. A Vodafone Magyarország lokális vállalása, hogy 2025-re a teljes gépjárműflottáját környezettudatos járművekre cseréli.

„Napjaink egyik legfontosabb feladata, hogy nagyvállalatként olyan munkakörnyezetet teremtsünk, melyben munkatársaink környezettudatosan végezhetik napi feladatukat. Ennek példája a most épülő új székházunk is, melynek tervezése során elsőszámú szempont volt a fenntartható működtetés; továbbá a fenntartható munkavégzés lehetőségének biztosítása érdekében cseréljük most le a céges autóinkat is környezettudatosabb modellekre. Azonban azt is tudjuk, hogy egy vállalat felelőssége nem csak abban áll, hogy biztosítsa a környezetbarát munkakörnyezetet. Elkötelezettek vagyunk abban is, hogy folyamatos érzékenyítéssel és edukációval felkészítsük munkatársainkat ennek az új munkakörnyezetnek, jelen esetben a flottánkba érkező új típusú autóknak a hatékony és rutinszerű használatára.”

tette hozzá Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

A korábbi zöld intézkedésekkel, valamint a mostani gépjárműflotta cseréjével a szolgáltató hatalmas lépést tesz a vállalatcsoport 2030-as globális vállalásának irányába, miszerint a cég karbonlábnyomát nettó nullára csökkentik, és ezt 2040-ig a teljes beszállítói- és partnerhálózatára is kiterjesztik.

„A Volkswagen-csoport és így a Porsche Hungaria is kulcsszerepet kíván játszani az elektromobilitáshoz kapcsolódó átalakulás előmozdításában, miközben autógyártóból vezető globális, szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá válunk. Ugyanakkor büszkék vagyunk arra, hogy vállalatunk nemcsak részese, hanem zászlóvivője annak a folyamatnak, amely újradefiniálja a mobilitást, miközben klímasemlegesen és felelősségteljesen működik. Ezen az úton – a zéró kibocsátás felé – nem egyedül megyünk, hiszen az olyan vállalatok, mint a Vodafone Magyarország is ugyanezen az úton jár. A mai esemény pedig erről szól, mindenki tesz valamit: a most átadásra kerülő ŠKODA Octaviak, a plug-in hibrid technológiájuk miatt gazdaságosabb és környezetbarátabb autózást tesznek lehetővé, így a Vodafone Magyarország ezzel is közelebb kerül karbonlábnyomának nettó nullára csökkentéséhez.”

– mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria ügyvezetője.

„Az ALD Automotive küldetése fenntartható mobilitási szolgáltatóként az, hogy egyszerűvé és hozzáférhetővé tegye az elektromos mobilitásra való áttérést. A környezetbarát hajtásláncok széleskörű alkalmazásával, a mobilitási megoldások vezetőjeként felelősségünk, hogy támogassuk ügyfeleinket járműflottájuk kibocsátási profiljának jelentős javításában, mind az éghajlatváltozás, mind a levegőminőség szempontjából. Az ALD Automotive készen áll arra, hogy kellően megalapozott döntésekhez segítse ügyfeleit és üzleti partnereit a számukra legmegfelelőbb erőátvitel-technológia kiválasztásakor, és társuk legyen flottájuk elektromos átállásában is, ezért nagy öröm számunkra, hogy a Vodafone flottakezelő partnereként részesei lehetünk annak a folyamatnak, melynek célja a Vodafone fenntartható gépjárműflottájának kialakítása. Őszintén hisszük, hogy a mobilitás jövője elektromos.”

– mondta a bejelentés kapcsán Olena TYMOFIYIVA, az ALD Magyarország az ügyvezetője.

Tovább

Zöld

A hazai startupok a napelemre, fenntartható divatra fókuszálnak

green brother

Felpörgött a hazai startup világ. A magyar alapítású, de regionálisan szolgáltató üzletfejlesztő és oktatóközpont, a Green Brother nemzetközi piacokra, befektetések elnyerésére felkészítő – és szeptember 9-én, a potenciális befektetők előtt megtartott Demo Day-el záruló –  Accelerator programjában három új, nagy jövő előtt álló magyar fejlesztés mutatkozott be a befektetők előtt.

Köztük a tesztfázisban lévő, telefonos alkalmazást fejlesztő EthiCoin, amely konkrét fizetőeszközre váltható kedvezményeket ad annak, aki odafigyel a fenntarthatóságra a saját mikrokörnyezetében. Első lépésként az applikációjuk az aktív közlekedést honorálja. Például azok, akik olyan környezetbarát ingázási formát választanak, mint a kerékpározás, gyaloglás, azoknak az app. számításai alapján, a megtett kilométerekért cserébe az együttműködő partnereknél beváltható EthiCoinokat adnak. Ezzel ismerve el az egyén hozzájárulását a tisztább, élhetőbb környezetért, és a társadalom felé tanúsított pozitív példamutatásért. Jelenleg egy letekert kilométerért 33,5 forintot, minden lesétált kilométer után 66,4 forintot érő EthiCoint fizetnek. A fejlesztők hosszútávon szeretnék összekötni a tudatos felhasználókat a fenntarthatóságot szem előtt tartó boltokkal, szolgáltatókkal, hogy együtt csökkentsék a légszennyezést, illetve az energiapazarlást.

A Green Brother Accelerator programban mutatkoztak be a tudatos vásárlásra ösztönző applikáció, a Liverobe 2.0 fejlesztői is, akiknek legfőbb célja a megoldásukkal a second hand népszerűsítése, valamint a helyi butikok, feltörekvő dizájnerek támogatása a fast fashion negatív hatásaival szemben, mert jelenleg a ruhaipar a világ második legnagyobb szennyezője az olajipar után. Az időtálló termékek, előző szezonokban el nem adott vagy megunt ruhák adásvételével az alapítók tudatosságra, a divat fenntarthatóságára szeretnék ösztönözni az embereket. Ennek érdekében az alkalmazásban bárki ingyenesen létrehozhat egy saját online butikot, valamint egy online katalógust, ahol kombinálhatja az eladó és nem eladó ruhákat, ezzel is inspirációt adva a többi felhasználónak.

Harmadik magyar indulóként a megújuló energetikai megoldással előrukkoló Geoptimo kapcsolódott be a Green Brother Accelerator programba. A csapat a napelem parkok létesítését gyorsítaná fel webes fejlesztésével.  Nem csupán felkutatnák a célra alkalmas területeket, és adatbázisba gyűjtenék az azokkal összefüggő hasznos, fontos információkat, hanem felmérnék, illetve osztályoznák is az adott helyeket, hogy a beruházók tökéletesen tisztában legyenek a lehetőségeikkel, mielőtt döntés hoznak egy újabb napelem park kialakításáról. A Geoptimo segítségével a szektorban most megszokott 2 – 4 hónapos átfutási idők, 2-4 napra lennének csökkenthetők a területek kiválasztása, a beruházások elindítása során, egész Európában.

A Green Brother Acceletor társ-finanszírozását az InNow Interreg Central Europe program, az EIT Urban Mobility, és az EIT InnoEnergy biztosítja.

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss