Gazdaság

Az azonnali utalással jöhet a kártyás részletfizetés?

A felhasználók közel egyharmada választotta az online bankkártyás vásárlást 2019-ben az eMAG.hu által közölt adatok szerint.

A szolgáltató a digitális fizetések további jelentős bővülésére számít az azonnali fizetési rendszer bevezetésének köszönhetően. Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi szereplője hamarosan új pénzügyi szolgáltatásokat tesz elérhetővé, például az azonnali kártyás részletfizetés és az azonnali pénzvisszafizetés elindítása is szerepel 2020-as terveik közt.

Rekordszámú kártyás fizetés

A 2018-ban tapasztalt, 20 százalékos arányt jócskán meghaladva, a rendelések közel egyharmadát egyenlítették ki online, bankkártyás fizetéssel 2019-ben az eMAG.hu kimutatásai alapján. A kártyás vásárlások száma a legutóbbi Black Fridayen tetőzött, amikor a rendelések majdnem 35 százalékát fizették ki bankkártyával a vásárlás időpontjában. Bár az MNB legfrissebb adatai szerint a magyar háztartások többségében továbbra is kerülik az online fizetési megoldásokat, az interneten bonyolított kártyás vásárlások száma folyamatosan emelkedik: 2019 harmadik negyedévében 35 százalékkal volt magasabb az ilyen tranzakciók száma az előző év hasonló időszakához képest.

Első a bizalom

Az online fizetések népszerűsítésében az e-kereskedelmi szereplők egyik legfontosabb feladata, hogy kialakítsák a bizalmat a vásárlókban, hiszen sokszor ennek hiánya miatt nem mernek előre, bankkártyával fizetni a rendelésért. Az eMAG.hu bevált gyakorlata, hogy folyamatosan transzparens és részletes tájékoztatást biztosít a különböző fizetési módokról, hogy a felhasználók folyamatosan biztonságban érezzék magukat. A webáruház a Mastercarddal együttműködve hívott életre hűségprogramot az online kártyás fizetés népszerűsítéséért, emellett sok esetben ingyenes szállítási lehetőséget biztosítanak a bizalom tovább erősítése érdekében. Az eMAG célja, hogy 2020-ban elérhetővé tegye felületén a kártyás részletfizetést is. A szolgáltatás aktiválásáról a felhasználók a kártyakibocsátó bankjuknál tájékozódhatnak a vásárlást megelőzően. Ezzel a lehetőséggel a fizetés végén kiválaszthatják, hány hónap alatt szeretnék visszafizetni vásárlásuk végösszegét.

„Arra törekszünk, hogy megkönnyítsük vásárlóink életét, így egy könnyen elérhető, gyors felületet biztosítunk az online fizetési opcióknak. A vásárlás egyszerűsítése érdekében a felhasználók biztonsággal megadhatják bankkártyaadataikat, és el is menthetik őket az online felületen. Webáruházunk zárt adatforgalma garantálja, hogy az általuk megadott információk mások számára rejtve maradnak.”

– ismertette Sain Adrienn, az eMAG pénzügyi szolgáltatásokért felelős képviselője.


Nem csak a kártyával fizetőknek kedvez az eMAG

Míg 2018-ban a kártyás vásárlások népszerűsítése érdekében indítottak nyereményjátékot, a tavalyi évben – e fizetési mód térnyerésével – már az összes vásárlásra kiterjesztették a hazai e-kereskedelem eddigi legnagyobb értékű nyereményét. 2020 februárjában 3 db Fiat 500 Lounge típusú személyautót sorsoltak ki a vásárlók között. Az autókért folyó versenyben több, mint 300 000 fő szállt harcba.


Gyorsabb pénzvisszatérítés

A webáruház még idén tervezi az azonnali pénzvisszafizetés bevezetését is. Így a biztonságos vásárlással, az új fejlesztésekkel együtt a bizalom megteremtésén és az ügyfélélmény javításán lesz a fő fókuszuk. Azon vásárlóknak, akik korábban elmentették kártyaadataikat, a visszaküldött termék beérkezésétől és feldolgozásától számított 30 percen belül az eMAG visszatéríti a termékek árát. Ezzel jelentősen csökken a pénzvisszafizetés ideje, a jelenlegi szabályozás szerint erre 14 napjuk van a vállalatoknak. Az azonnali pénzvisszatérítés bevezetésére várhatóan 2020 második felében kerül sor az eMAG.hu felületén.

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss