Mint minden óriásira dagadt üzletágnak, a videójáték-iparnak is létezik egy minimum szürke zónás, de inkább illegális árnyoldala: míg több ezer fejlesztő azon dolgozik, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa a játékosainak (vagy ,,a lehető legtöbb pénzt sajtolja ki belőlük), addig mások csalásokat fejlesztgetnek, hogy ha valakinek arra lenne igénye, akkor mindenféle tehetség nélkül is nyerhessen online, kompetitív játékokban.
A legnagyobb piaca a csalásoknak Kínában van, óriási az online játékosok közössége, csak mobilon 654 millióan játszanak. Így talán érthető, hogy a kompetitív játékoknál, mint például a PUBG Mobile (ami Kínában Peacekeeper Elite-ként fut) vagy a Call of Duty, megjelent az igény a csalásokra.
Ezek leggyakrabban lehetővé teszik a játékos számára, hogy a játékban például átláthasson a falakon, vagy csak egyszerűen annyit segítenek, hogy az irányított karakter magától az ellenfelekre céloz. A Chicken Drumstick nevű szervezet (ezt a nevet a hatóságoktól kapták) napi 10 dollár és havi 200 dollár közötti áron kínált csalós előfizetéseket, nagyjából 23 milliárd forintnyi jüant kereshettek ezekkel. A rendőrség a Tencent gigavállalat segítségével néhány hónapja csapott le rájuk, legalább 10 embert letartóztattak.
Az ügynek három fő gyanúsítottja volt, ebből kettőt kaptak el. Ők feleltek a szervezet működtetéséért és a pénzügyek kezeléséért, de a kódok mögötti fejlesztőt nem kapták el.
A Chicken Drumstick mögött egy Catfish fedőnevű fejlesztő áll, aki a Motherboardnak adott interjúban elmesélte, hogy épült fel és omlott össze az illegális birodalma. A lap több oldalról is meg tudta erősíteni, hogy Catfish valóban az, akinek mondja magát, például úgy, hogy megmutatta, hogy teljes fennhatósággal rendelkezik a Cheat Ninja csalószervezethez köthető több weboldalnál is.
Bosszúból indult
Catfish 2017-ben kezdett el először foglalkozni csalásokkal, mert amikor a barátaival PUBG-ztek, csalók többször kilőtték őket. Szoftverfejlesztőként úgy volt vele, hogy ami sok, az sok, fejleszt egy saját csalást magának és a barátainak. Mikor a Tencent mobilra is kiadta a játékot, az új platformokra is készített kódokat.
A hekkerközösség rendkívül befogadó, rengeteg fórumon tartják egymással a kapcsolatot, és Catfish egy ilyen fórumon beszélt először néhány csalás-fejlesztővel, akikkel összeállt, hogy a terméke eljusson a kínai piacra. Az országban a csalás hekkeléses bűncselekménynek számít, de azt mondja, tudta, hogy mire vállalkoznak.
A csalásokat Kínában – meglepő módon – nem éjszaka, elhagyatott parkolóházakban, flopikon adják át egymásnak rossz arcú bűnözők, hanem gyakran nyilvános weboldalakon találnak gazdára. Ezek az oldalak úgy tesznek, mintha teljesen legális szoftvereket árulnának, és a vásárlók egyszerűen kifizetik a csalás árát, majd kapnak egy termékkulcsot, amivel aktiválni tudják a csalásokat. Ezek mellett persze a személyes adásvétel is gyakori, főleg chatszobákban.
„A csalás hatalmas siker volt, több ezer darabot adtunk el az első pár napban. Az emberek egyszerűen nem láttak addig ilyen csalásokat mobilon. Szerintem kevesebb mint egy hét alatt több tízezer jüant kerestünk”
– büszkélkedett Catfish. A hirtelen sikernek azonban nagy ára volt, üzlettársával attól tartottak, hogy a Tencent vagy a rendőrség elkapja őket. A fejlesztés mellett tehát folyamatosan arra kellett koncentrálniuk, hogy újra és újra ki tudják kerülni a Tencent csalásellenes rendszereit.
„Az újabb eszközök hozzáadása, a csalást a játék újabb verzióhoz igazítani, folyamatosan védtelenül hagyott hátsó bejáratokat keresni; túl nagy nyomást jelentett.”
Mit tett vajon Catfish? Bezsebelte a millióit és eltűnt a színfalak mögött? Átállt a Tencent oldalára, és fehér kalapos hekkerként a jó ügyért dolgozik? Nem, ő csak egy megoldást látott:
„Több fejlesztőre volt szükségem”
– vonta le a tanulságot.
Túl jól keresett: akkoriban 10-15 dollárt kértek el havidíjként a csalásokért. Azért nem az egyszeri eladásokat választották, mert ahogy a játékfejlesztők próbálják befoltozni a játékok sérülékeny pontjait, úgy a csalásokat is folyamatosan fejleszteni kell. Napi több ezer új előfizetőjük volt, Catfish szerint legalább havi 350 ezer dollárt (nagyjából 100 millió forintot) kerestek.
Egy barátja beszállt fejlesztőnek, így már ketten küzdöttek a Tencenttel. A csalásaik egy virtuális környezetben futottak, azaz a játékos egy emulátor segítségével egyszerre futtatta a játékot és a csalást. Ehhez nem kellett megbütykölni (rootolni) az androidos telefonokat, hogy a játékos több jogosultságot kapjon, ami több vásárlót eredményezett. 2019-ben azonban rájöttek, hogy nehezebb lenne beazonosítani őket, ha a csalásukhoz rootolt telefont kéne használni, ezért átálltak arra a verzióra.
Ez a feliratkozók számának visszaesésével járt, de nem tartott sokáig: 2019 végén úgy döntött, hogy a PUBG Mobile-on kívül más játékokon is elkezd dolgozni, mint például a Call of Duty és a Fortnite. Egy új salespartner segítségével kiterjesztette az üzletét Indiára, Kuvaitra, az Egyesült Arab Emírségekre, Szaúd-Arábiára és Egyiptomra is, és hamar visszatértek a rootolós időszak előtti állapotokra, havi 400 ezer dollárt kerestek. A termékkulcsokat chatszobákban, fórumokon és kamuweboldalakon értékesítették, de végül létrehozták a CheatNinja.com-ot, a hivatalos oldalukat.
2020-ban már Jangcét lehetett rekeszteni a PUBG-jellegű játékokkal, ami így elkezdett veszíteni a népszerűségéből a Cheat Ninja hátországát jelentő Kínában. Közben a Tencent és a rendőrség is elkezdte komolyabban venni a csalások mögött állók felkutatását, Catfishék érezték, hogy szorul a hurok.
„Éreztem, hogy egyre közelebb járnak a szervezetünkhöz. Jobbra-balra tartóztatták le a kínai viszonteladóinkat”
– emlékezett vissza.
Januárban aztán letartóztatták Catfish két partnerét. Eleinte nem tudott erről, de a IIIIIIIII fedőnevű (a rendőrség később Hóként azonosította) üzlettársa elkezdett furcsán viselkedni. Rájött, hogy valaki úgy tesz, mintha Ho lenne, és ezt a csapatának egy másik tagja is megerősítette. Ő elvileg egy olyan üzenetet kapott Hotól, hogy vegyen valamit az eBay kínai megfelelőjén.
Catfish megnézte, hogy IIIIIIIII honnan jelentkezett be a Cheat Ninja fórumára, és észrevette, hogy a Sanghaj közelében lévő Csiangszuból lépett be, ami egyrészt azért volt fura, mert a szervezet tagjai általában megpróbálták leplezni a tartózkodási helyüket, másrészt mert néhány hónappal azelőtt pont abban a tartományban tartóztatták le az egyik viszonteladójukat.
Erre minden szervert lecsupaszított, és kalapáccsal verte szét a merevlemezeket. A Cheat Ninja hivatalos Telegram-csatornáján azt írta, hogy jogi problémák miatt szünetelteti a szolgáltatást, és figyelmeztette az ügyfeleit, hogy ne dőljenek be az őket imitáló csalóknak. Ezek után lekapcsolt a csalásszolgáltatást, ami nagyjából havi 600 ezer aktív előfizetőt érintett.
Klónok és pálfordulás
Mivel a mai napig körözik, Catfish épp rejtőzködik valahol. Eközben valóban megjelentek leleményes utánzók, akik vagy a Cheat Ninja brandjét, vagy akár egy régi csalást felhasználva próbálnak meggazdagodni a bedőlt illegális birodalom farvizén. Egy korábbi viszonteladójuk az eredetihez kísértetiesen hasonló oldalon árul csalásokat, ami eredetileg az eredeti Cheat Ninja klónja.
Catfish átgondolta az opcióit, miután leállította a szolgáltatást. Vajon el kéne bújnia a megtakarított pénzével? Természetesen nem erre jutott. Azt mondta a Motherboardnak, hogy bujkálás közben továbbra is csalásokat akar gyártani (bár más néven), hogy visszavágjon a Tencentnek és a hatóságoknak, amiért elfogták a kollégáit.
„Tönkre akarom tenni a játékaikat és csökkenteni akarom a bevételüket”
– mondta.
A csalók ugyanis nemcsak a többiek számára rontják el a játékot, hanem a fejlesztőkkel és kiadókkal is kiszúrnak. A legtöbb népszerű online játék ingyenes, a bevétel leginkább mikrotranzakciókból származik. Fegyveren függő fityfenéket és színes sisakokat azonban csak a lelkes játékosok vesznek igazi pénzért. Ha a csalók elhajtják ezt a vásárlóközönséget, a kiadó bevétel nélkül maradhat. A 890 milliárd dollárt érő Tencent ezért lép fel ilyen határozottan a csalók ellen, például ilyen drámai videókkal:
Tencent és a Peacekeeper Elite csapata a sikeres akciók után egy arany sisakot adott a kunsani rendőrségnek, aminek talpazatán az áll, hogy
„sújts le, mint a mennydörgés, tisztítsd meg a netet, csapj le az illegális tevékenységekre, kormányozzunk együtt”.
Ahogy korábban említettük, a csalások fejlesztése Kínában hekkelésnek minősül, tavaly öt ember hat-kilenc hónapra börtönbe zártak, mert Peeckeeper Elite-csalást árultak. Idén egy fejlesztő három évet és 100 ezer jüanos (4,2 millió forintos) büntetést kapott,mert csalásokat fejlesztett és árult a Knives Out nevű játékhoz.
Valószínűleg azért vállalják sokan a kockázatot, mert a csalásokkal remekül lehet keresni. Egy játékfejlesztő azt mondta a Motherboardnak, hogy tudnak olyan csalásfejlesztőkről, akik havi 2 millió dollárt keresnek. Amikor a rendőrök lecsaptak a Chicken Drumstickre, a több tízmillió jüan mellett luxusautókat is lefoglaltak, összesen nagyjából 3 millió dollár értékben. Ezeket az egyik letartóztatott partner, Vang vette, aki a hivatalos munkájával összesen havi 462 dollárt keresett. Catfish nem árulta el, hogy pontosan mennyit kaszált, de azt mondta, hogy a rendőrség által saccolt 77 millió dollár nagyjából helyes.
Most úgy néz ki, hogy Catfish végül mégis felhagy a csalások fejlesztésével.
„Magam mögött hagyom a fizetős csalásokat. Nincs szükségem arra, hogy ezzel keressek pénzt, és túl stresszes a csalásellenes rendszerekkel, a konkurenciával és csalókkal küzdeni, a zsarukról nem is beszélve. Lehet, hogy csinálok még csalásokat, de csak magamnak és a barátaimnak”
– mondta Catfish. Mivel a fejlesztés szinte minden szabadidejét felemésztette az elmúlt években, most azt tervezi, hogy elkezd újra játszani, például a Valoranttal vagy a Cyberpunk 2077-tel.
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.
A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével.
A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.
Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.
A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.
Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.
„A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!”
– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.
A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.
Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.
A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.
A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.
A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.
A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.
A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.
További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.
A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.
A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.
Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.
Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights
Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.
Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:
„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra.Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében.A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt.Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”
„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része”
– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.
„Mivelaz online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása.Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként.Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”
Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!