Connect with us

Egyéb kategória

Egyre jobban kiéleződik az elektromos járművek versenye

elektromos járművek

Bár a Tesla jelenleg az élen áll, a többi OEM, különösen a Volkswagen egyre keményebb versenyt támaszt.

A személygépkocsik villamosításáért folytatott verseny egyre gyorsul. Az elektromosautók piacán 2024 vízválasztó évnek ígérkezik, mert várhatóan az akkumulátorok ára átlépi a kulcsfontosságú fogyasztói küszöböt.

Az akkumulátoros elektromos járművek (EV-k) 2050-re a közúti közlekedés domináns formájává válnak, és abban az évben az összes járműeladás 56 százalékát teszik majd ki. Kutatásaink szerint 2050-ben 875 millió elektromos személygépkocsi, 70 millió elektromos haszongépjármű és 5 millió üzemanyagcellás jármű közlekedik majd az utakon. Ezzel az évszázad közepére 950 millióra emelkedik a nulla kibocsátású járművek száma – írta Prachi Mehta, a Wood Mackenzie vezető elemzője.

Emellett 2050-re Kínában, Európában és az Egyesült Államokban minden öt járműből több mint három elektromos lesz, illetve majdnem minden második haszongépjármű elektromos lesz ezekben a régiókban.

A belső égésű motoros járművek értékesítése, beleértve a mikro- és enyhe hibrideket is, 2050-re a globális eladások 20 százaléka alá fog esni. A fennmaradó robbanómotoros-állomány majdnem fele Afrikában, a Közel-Keleten, Latin-Amerikában, Oroszországban és a Kaszpi-tengeri régióban lesz, annak ellenére, hogy ezeken a piacokon a globális járműállománynak csak 18 százaléka van abban az évben.

A nettó nulla energiafelhasználás politikája átalakítja a globális környezetet. A globális autóeladások több mint 50 százalékát adó országok és a globális eladások 80 százalékát képviselő autógyártók kifejezték szándékukat, hogy szén-dioxid-semlegesek legyenek, és sokan konkrét terveket is kidolgoztak ennek megvalósítására.

A Wood Mackenzie által előre jelzett öt vezető EV-autógyártó – Tesla, Volkswagen, General Motors, Nissan-Renault és Hyundai – együttesen 8,9 millió akkumulátoros EV éves értékesítését vállalta 2030-ra, ami a piacelemző cég által prognosztizált globális akkumulátoros EV-eladások közel felét jelenti. A vállalatok a kitűzött cél 39 százalékát fogják elérni erre az időpontra, a Tesla 2030-ig 20 millió éves értékesítésre vonatkozó ambíciója erősen elferdíti a sikerességi arányt. A Tesla nélkül a másik négy autógyártó a 2030-ra kitűzött célértékesítés 79 százalékát érné el – számolt be a PV Magazine.

Bár a Tesla jelenleg az élen áll, hiszen 2020-ig valamivel több mint félmillió elektromos járművet adtak el, a többi OEM, különösen a Volkswagen egyre keményebb versenyt támaszt. A Wood Mackenzie elemzése szerint a Volkswagen a 2020-as évek közepére megelőzi a Teslát, és 2030-ra közel 3 millió elektromos járművet ad el évente. A Tesla közel 1,5 millió járművel lesz lemaradva. A Nissan-Renault és a Hyundai szintén megelőzi a Teslát az éves eladásokban az évtized végére. A General Motors távolmaradása Európától jelentős lesz a következő évtizedben, és a vállalat a globális eladások tekintetében az ötödik helyre szorul.

Az elektromos járművek széles körű elterjedésének akadályaként a töltőinfrastruktúra hiányát és a magas árakat említik. Mindkét fronton előrelépés tapasztalható: az elektromos autókban használt akkumulátorok várható ára folyamatosan csökken. Várakozásaink szerint a 100 UDS/kWh-os küszöbértéket 2024-re, azaz egy évvel korábban érik el, mint amit korábbi előrejelzések alapján várni lehetett.

Az előrejelzések szerint 2030-ra a lakossági és a nyilvános töltőpontok száma 58 millióra, illetve 6 millióra nő. Az ágazat kumulatív beruházási értéke 2020 és 2030 között várhatóan 57 milliárd, illetve 111 milliárd dollár lesz.

A fogyasztók is figyelemmel kísérik a gazdaságosságot. És bár a legtöbbjüket nem kis részben az éghajlati aggályok vezérlik, a zéró emissziós, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos autókra való átállás pénzügyi előnyei is szerepet játszanak. A luxusszedánok szegmensében az eladási árparitás a belső égésű járművekkel már megvalósult, és az eredeti előrejelzéseket megelőzve túl fog terjedni ezen a szegmensen. Ez a változás az elektromos járművek elterjedésének felgyorsulását fogja eredményezni.

A gyorsan változó közlekedési környezet új stratégiákat követel. Ahogy a hagyományos autógyártók beszállnak az EV-versenybe, az egyszerű autógyártó szerepük helyett a cellák és akkumulátorok gyártásába, a bányákba és a töltőinfrastruktúrába történő beruházásokkal bővítik szerepüket. A vertikális integráció kulcsfontosságú lesz a költségek alacsonyan tartásához és a növekedés támogatásához szükséges anyagellátás biztosításához.

Forrás: Computerworld

Egyéb kategória

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei.

Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

A mobiltársaság egyre nagyobb fókuszt helyez a digitális ügyfélélményre, hivatalos alkalmazásában is egyre több hasznos és kényelmi funkciót biztosít, ami megkönnyíti az ügyfelek mindennapi életét, vagy szükség esetén a kapcsolattartást a vállalattal. A kényelmes, digitális megoldások előretörésével a személyes kapcsolatfelvétel lehetőségét biztosító Yettel üzletek továbbra is várják az ügyfeleket, sőt, a szolgáltató teljesen újragondolta, amit a személyes ügyintézésről eddig ismerhettek az emberek: a kiszolgálásban mostantól a közvetlenség kapja a főszerepet. Ezt erősíti az új üzletkialakítás is, elsősorban, hogy a megszokottól eltérően nem egymással szemben elhelyezkedő asztalok és székek alkotják a berendezést, hanem egy kényelmes kanapén, egymás mellett ülhetnek az ügyintézők és a vendégek. A készülékgyártók termékei is új módon jelennek meg az üzlet területén: nem különálló eszközöket, hanem azok teljes ökoszisztémáját mutatják be az erre kialakított prémium felületeken.

Az új design mellett a Yettel digitális vállalatként eddig is nagy hangsúlyt fektetett új funkciók bevezetésére; most az akadálymentesítés terén vezetnek be egy új innovációt. A fogyatékossággal élő vendégek az online időpontfoglalásnál jelezhetik speciális igényeiket, ezt követően pedig a helyszínen már a vállalat kollégái segítik őket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor SMS-ben kapott válaszban található linkre kattintva nemcsak az üzleten belüli eligazodáshoz kérhetnek személyes támogatást, hanem a megközelítéshez és a bejutáshoz is. A funkció novembertől országszerte közel 90 üzletben érhető el.

Az új, egységes dizájnt valamennyi Yettel országban alkalmazzák majd; a tervek szerint több hazai üzlet is ennek megfelelően alakul át. Az előkészítő szakasz után, mérlegelve a tapasztalatokat, a mobilcég azon dolgozik, hogy további üzletei is e szerint újuljanak meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egyéb kategória

Gerillaakcióval lepte meg hétfő reggelre a fővárost az SOS Gyermekfalvak

Mit keres egy baba hordozókendőben a Nagymező utcai Radnóti-szoborra, Hofi-szoborra, a Széll Kálmán-szoborra vagy a Madách téren álló Táncosnőre kötve?

Hogy kerül egy rácsos babaágy a Blaha Lujza térre? Az SOS Gyermekfalvak utcai gerillaakciójával a kórházban hagyott több száz csecsemő ügyére hívta fel a figyelmet.

Közel 300 kisbaba tölti élete első hónapjait kórházban, mert szülei elhagyták, vagy nem tudják hazavinni.
Az SOS Gyermekfalvak október 7-én, az állami gondoskodásban élő gyerekek napján az elhagyott csecsemőkre és a drasztikus nevelőszülő hiányra hívta fel a figyelmet kreatív utcai gerillaakciók keretében.

A főváros számos közterét lepték el a hordozókendős szobrok, a Blaha Lujza téren és a Nyugati téren pedig felállított rácsos ágyak fogadták a járókelőket. A kampányhoz csatlakozott többek között a budapesti Radnóti Miklós Színház és számos ismert ember is, mint Dallos Bogi, Puskás Peti, Tapasztó Orsi, Ábel Anita, Ördög Nóra, Kiss Ramóna, Szabó Győző, Szabó Erika, Sena, Nádai Anikó.
Közel 24 000 gyerek él gyermekvédelmi gondoskodásban, 30%-uk gyermekotthonban, 300 baba pedig kórházakban, mert nincs elég nevelőszülő. Az alapítvány azért küzd, hogy minden szülők nélkül élő gyerek családba kerülhessen és megoldódjon a kórházban ragadt kisbabák helyzete.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egyéb kategória

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

Az internet ugyanúgy kell, de másképpen használják a generációk.

Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.

Az idén nyáron bemutatott Yepp, a fiatalabb közönségnek tervezett mobilszolgáltatás fogadtatásából kiderült, hogy a 18-35 éves korosztály mellett a 36-55 éves korcsoportban is megvan az igény a digitálisan igénybevehető szolgáltatásokra, az egyszerű, ‘bárhol-bármikor’ ügyintézésre. Mivel a mobilnet-használók adatigénye folyamatosan növekszik és a Yepp korlátlan belföldi mobilnet-hozzáférést kínál, így a Yettel országos reprezentatív kutatásában arra kereste a választ, hogy – bár az internethez való hozzáférés módja azonos az egyes generációkban – a különböző korcsoportok mire és hogyan használják a netet. Az eredmények alapján ez már jelentős különbségeket mutat a korosztályok között.

Kevesen használjak keveset a netet (sokak sokat)

100 fő Z generációs válaszadó közül mindössze 1, az Y generációsok közül 4, és még az X generáció tagjai közül is csak 12 olyan felhasználó van, aki legfeljebb naponta csak egyszer használja netezésre az okostelefonját. A 16-25 évesek közel fele (49%), de még a 46-55 évesek egyharmada és az 56 év fölöttiek egynegyede is mobilon netezik „amikor csak lehetséges” – azaz szinte egész nap. Az okostelefon ezzel minden más eszközt megelőz – a következő legnépszerűbb a laptop és a notebook, amelyet a megkérdezettek közel fele (48%) használ naponta legalább egyszer internetezésre.

A közösségi médiában a legtöbb időt az Y generáció tölti, közülük is leginkább a 26-35 évesek. A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenység a posztok, bejegyzések olvasása – minden második válaszadó naponta legalább 1-2 órát tölt ezzel. Ezt a videónézés követi, majd jóval rövidebb időtartamban a saját poszt, bejegyzés vagy hozzászólás írására fordítanak időt. A videó egyértelműen a legfiatalabbak, a Z generáció tagjainak a szórakozása: kétharmaduk (66%) naponta legalább 1-2 órát, 20 százalékuk pedig több mint három órát fordít erre naponta.

Még mindig a Facebook és az Instagram vezet

A fiatalok közösségi platformja egyértelműen a TikTok és az Instagram – előbbit a Z generáció fele, utóbbit pedig 55 százaléka naponta többször is használja. A Facebook a 26 éven aluliak körében némileg kevésbé népszerű, de így is döntő részük (81%) naponta belép a felületre. A YouTube inkább a Z és az Y generációk platformja, az X (korábbi nevén Twitter) pedig a kevésbé elterjedt oldalak közé tartozik itthon. Az egyéb közösségi oldalakat már kevésbé használjuk, de a Reddit, a BeReal és főleg a Snapchat a legfiatalabbak között azért népszerű (utóbbin a Z generáció tagjainak 37 százaléka legalább napi szinten küld üzenetet). Bár a Teams sokaknak munkaeszköz, mégis inkább az Y és Z generáció használja, nem pedig az idősebb X generáció.

Így üzenünk a neten

Az üzenetküldő és chatszolgáltatások esetén is megfigyelhetők a korosztály szerinti különbségek: minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban messengerezik – de még az 56 év fölöttiek 56 százaléka is naponta többször használja az alkalmazást. A Viber és a Whatsapp esetén hasonló a helyzet: bár az Y és az X generáció is sűrűn lép fel ezekre a platformokra, de utóbbiak körében magasabb a szolgáltatást egyáltalán nem használók aránya. A Gmaillel, az Outlookkal és az irodai levelezőprogramokkal inkább az Y és az X generáció küld e-maileket.

Leginkább az Y generáció, különösen a 26-35 évesek töltenek időt munka- és magáncélú e-mailek írásával (sorrendben 51, illetve 46 százalék legalább napi félórát foglalkozik ezzel). Munka miatt szintén az Y generáció chatel a legtöbbet (47 százalékuk naponta legalább félórát), magáncélból viszont már a Z generáció tagjai (minden második fiatal naponta legalább 2-3 órát). A chatelésről is elmondható, hogy a kor előrehaladtával egyre rövidül az ezzel töltött idő.

Látható tehát, hogy generációnként eltérő mértékben, de rengeteg időt töltünk a digitális térben. A az ország első digitális előfizetése, a Yepp éppen azoknak a felhasználóknak jelent jó megoldást, akiknek elsősorban adatra van szükségük, és ügyeiket online szeretik intézni. A tarifa korlátlan belföldi adatkeretet és 50 GB EU/1-es díjzóna roamingot biztosíté, hűségszerződés nélkül vehető igénybe, és digitálisan, teljes egészében a Yettel alkalmazáson keresztül rendelhető meg. Így ugyanazt a felhasználói élményt hozza, mint amit sok közkedvelt szolgáltatás a streamingtől az ételrendelésen át az autómegosztásig. Ezzel is biztosítja a digitálisan érettebb felhasználóknak az elvárt, kötöttségek nélküli szabadságot.

Az egyes generációk kutatásban használt életkori meghatározása: Z: 16-24 évesek, Y: 25-44 évesek, X: 45-65 évesek.

A kutatás 1006 fő online megkérdezésével zajlott 2024. március 14-25. között. A minta reprezentatív a 16-65 éves magyar lakosságra életkor, nem, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint (Impetus Research).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss