Tippek

Online eladók segítenek a budapesti eMAG és Extreme Digital üzletekben

emag

A járvány alatt tavaly a Extreme Digital üzletében prototípusként tesztelt online értékesítőpult 2.0-s változata jobb kamerával, mikrofonnal és monitorral van felszerelve.

Ezen keresztül már eMAG-os vásárlókat is ki tudnak szolgálni az online eladók, de szaktanácsot is adnak, és online hitelügyintézésben is segítenek. 2022-ben a társaság a fővároson kívüli üzletekben is bevezeti a fejlesztést, az otthonaikból dolgozó munkatársak toborzása és tréningezése már megkezdődött.

A cégcsoport a tavalyi karácsonyi szezonban a Szent István körúti Extreme Digital szaküzletben kezdte tesztelni online értékesítői pultjának prototípus változatát, amelynek bevezetésére a pandémia kitörése nyomán került sor. Az ügyfélhívóra hasonlító online terminálok második generációs változata jobb kép- és hangminőséget biztosítanak, és rajtuk keresztül már az eMAG-os rendeléseket is ki tudják szolgálni az internetes értékesítők, akik headseten és webkamerán keresztül kommunikálnak az üzletbe betérő ügyfelekkel.

Idén decemberben már nyolc budapesti üzletben működnek az online értékesítői terminálok, illetve néhány gép vidéki üzletekben segíti a helyi munkatársak munkáját, ha betegszabadság, karantén miatt ideiglenesen lecsökkenne a csapatok létszáma. 2022 folyamán a megyeszékhelyeken működő üzletekben is elkezdik telepíteni a terminálokat.

Az eMAG az ország teljes területéről toboroz többek közt megváltozott munkaképességű munkatársakat is az online értékesítői pozícióba, hiszen jó minőségű internetkapcsolat mellett gyakorlatilag bárhonnan végezhetők a feladatok. A pozícióra felvett munkatársaknak a vállalat számítógépet, két monitort, profi headsetet és webkamerát is biztosít a zökkenőmentes munka érdekében. Az online értékesítőket a hozzájuk legközelebb eső eMAG/Extreme Digital üzletben tréningezik a munkára néhány hét alatt.

Az online értékesítők nemcsak a jelentős karácsonyi szezon alatt tudják segíteni a boltok személyzetét, a terminálokon keresztül például olyan MNB-vizsgával rendelkező munkatársat is lehet “kapcsolni” egy-egy üzletbe, aki hitelre történő vásárlás kapcsán jogosult elvégezni a szükséges adminisztrációt. Az online pultok segítségével egy-egy termékkört (például fényképezőgépeket vagy bizonyos fogyasztási cikkeket) behatóbban ismerő munkatársat is könnyen össze lehet kötni a vásárláshoz tanácsot kérő ügyfelekkel, és tervben van az is, hogy a kiemelt forgalmat bonyolító üzletekben akár több ilyen berendezést is beüzemel majd az eMAG.

A karácsonyi szezon alatt az online értékesítői terminálok mellett az eMAG easybox csomagautomaták már országszerte 422 helyszínen segítik a normál méretű internetes rendelések átvételét mind az eMAG, mind az Extreme Digital ügyfelei számára. Az ünnepek előtti hetekben üzletekben történő átvétele különösen hangsúlyos, a rendelések mintegy 20 százalékát kérik így az ügyfelek, az eMAG easyboxba kért rendelésekkel együtt ez a két átvételi mód csaknem a rendelések 40 százalékát teszi ki.

Tippek

Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják

stem

Technológiai pályázatot hirdet a K&H a hazai IT képzést nyújtó felsőoktatási intézmények hallgatói számára, hogy elismerje azon fiatal szakembereket, akik kiemelkedő szakmai, tudományos dolgozataikkal hozzájárulnak az új, innovatív megoldások kitalálásához és inspirációként szolgálnak mások számára.

A közel 2 millió forint anyagi támogatást és szakmai projektmunkában való részvételi lehetőséget biztosító pályázatra alap- és mesterképzés kategóriákban, összesen 8 témakörben – köztük AI, fintech és felhőtechnológiában – lehet jelentkezni itt.

Első alkalommal jelentkezhetnek a hazai informatikai képzésben részt vevő hallgatók a K&H STEM pályázatra, ahol a fiatal IT tehetségek tudományos dolgozatukon keresztül lehetőséget kapnak arra, hogy bemutassák innovatív megoldásaikat, akár új, szokatlan, kreatív ötleteiket. „Az innováció és a szakmai fejlődés kulcsfontosságúak a jövő generációjának felkészítésében. Mi, a K&H-nál az innováció élvonalába tartozó megoldásokra, a technológiai fejlesztésekre és a jövőálló tudásra, fejlődésre fókuszálunk. A K&H STEM díjjal pedig most szeretnénk elismerni és lehetőséget adni azon fiatal tehetségeknek, akik az IT területén ugyanezt a folyamatos fejlődést és innovációt képviselik, hogy megcsillogtathassák egyedi, innovatív gondolkodásmódjukat, és akik ily módon is példaként állhatnak a többiek előtt” – tájékoztatott Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője. A nyertes pályázók összesen közel 2 millió forint díjazásban részesülnek és akár részt is vehetnek valódi, értékteremtő piaci megoldások fejlesztésében, a K&H hazai és nemzetközi IT csapatának innovatív, technológiai projektjein keresztül.

„Az erős technológiai háttér ma már mindenhol jelen van – legyen szó akár az ügyfelekkel való biztonságos kommunikációról, a kontinensek között századmásodpercek alatt átfutó pénzügyi tranzakciókról vagy a biometrikus azonosítással indított vállalati banki megbízásokról. Annak érdekében, hogy mindezekhez könnyen használható, innovatív digitális megoldásokat tudjunk nyújtani, ma már a K&H nemcsak pénzügyi szervezetként, hanem egy IT szervezetként is működik, inspiráló feladatokkal és tapasztalt szakemberekkel”

– tette hozzá a szakember.

„Tulajdonképpen egy nagyvállalati IT műhelyről van szó, ahol az első ránézésre akár különösnek is tűnhető ötletekből olyan újítások születhetnek végül, mint Kate, az ország egyetlen hangalapú pénzügyi asszisztense vagy a szintén piacon egyedüli K&H digitális SZÉP kártya. Így arra bíztatom a hallgatókat, hogy nyugodtan gondolkodjanak szokatlan megoldásokban – akár a pénzügy világától elsőre távolinak tűnő IT területeken is – mutassák meg, miben igazán jók, mi érdekli őket a legjobban, hiszen egy kreatív, újító, nehezen megvalósítható ötlet kidolgozása során megszerzett tapasztalat által lehet valaki igazán egyedi és inspiráló szakember”

– hangsúlyozta Ozorai Dénes a pályázat kapcsán.

A pályázatra ezért nagyon széles témakörben, összesen nyolc szakterülethez kapcsolódóan jelentkezhetnek a hallgatók, az AI és fintech technológiától a felhőalapú megoldásokon át az adatelemzésig. A pályázatokat két, alap- és mesterképzés kategóriában lehet benyújtani 2024. október 31-ig. Bővebb információ ezen a linken található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így tisztítható meg könnyen egy bringa lánca

lánctisztítás kerékpár

Egy bicikli működéséhez elengedhetetlen, hogy megfelelő állapotban legyen a lánca. E nélkül ugyanis nem lehet hajtani a bicajt. Az, hogy mennyi ideig használható egy lánc, több dolgon múlik. Először is fontos, hogy jó minőségű legyen, de időt kell fordítani a lánc rendszeres tisztítására is.

A KerékpárWebshop kínálatában található láncok egytől egyig kitűnő minőséget képviselnek, ám nem öntisztulók, így fontos, hogy rendszeresen pucoljuk meg őket alaposan. A technológia azonban mellettünk áll, és van már olyan eszköz, ami segíteni tudja a munkánkat.

A lánctisztítás előkészületei

Egyáltalán nem mindegy, hogy hol kezdünk hozzá egy kerékpár láncának tisztításához. Mivel a folyamat valamennyi kosszal járhat, jobb, ha nem a nappali közepén állunk neki a dolognak. Jobb, ha inkább az udvaron vagy a garázsban bonyolítjuk le ezt a teendőt.

Így a legegyszerűbb a folyamat

A lánctisztítást a legegyszerűbb komplett lánctisztító szerkezettel végezni. Ez azért praktikus választás, mert így akár koszmentesen is túl lehet lenni a dolgon. Ennek a használata roppant egyszerű: fel kell tölteni oldószerrel, majd a láncra kell helyezni. Amikor forgatjuk a hajtókart, a kefék akcióba lendülnek, és alaposan megtisztítják a láncot.

Az oldószertől nem kell megszabadulni egyetlen használatot követően. Ha beletöltjük egy edénybe, leülepszik az alján a kosz. A maradék mindenféle probléma nélkül alkalmazható a legközelebbi tisztítás során.

Lánctisztítás kézi erővel

A lánctisztítás hagyományos módon is megvalósítható, ehhez mindössze néhány eszközre van szükség. Egy megfelelő kefe, valamint egy szivacs mindenképp kelleni fog, csakúgy, mint az oldószer.

A készítményt a szivacsra kell önteni, ezt követően azzal kell átdörzsölni a láncot. A szemek közötti terület azonban ezzel a módszerrel nem lesz megtisztítható, ezért kell lánctisztító kefét is használni.

Így kell a makacs szennyeződésekkel elbánni

Ha eddig nem fordítottunk figyelmet a kerékpárlánc tisztítására, akkor elképzelhető, hogy erősen szennyezett már. Pánikra ebben az esetben sincs ok, hiszen a makacs szennyeződéseket is el lehet távolítani.

Ebben az esetben viszont nem lesz elég a lánctisztító használata vagy a kézi lánctisztítás. A lánc áztatására lesz szükség. Ezt természetesen csak úgy lehet megvalósítani, ha először leszereljük a bicajról a láncot. Ehhez kell vásárolni láncbontót és patentszemet.

Az áztatás során annyi oldószert kell tenni egy megfelelő méretű edénybe, hogy maradéktalanul ellepje az a láncot. Körülbelül 60 percig kell hagyni, hadd ázzon. Egy flakon használatával gyorsabban is végezni lehet: ehhez háromnegyed részig kell megtölteni oldószerrel, bele kell tenni a láncot, ezt követően erősen összerázhatjuk a palackot.

Ha nem sürget az idő, akkor hagyni kell megszáradni. Ellenkező esetben át kell törölni száraz ronggyal, majd visszatehető a helyére a lánc.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Országos kutatás: még mindig keveset tudnak a magyarok az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

A Betadine oldat országos, reprezentatív kutatás készítését kezdeményezte, hogy felmérje, mennyire tudatosak a hazai szülők gyermekeik internethasználatával kapcsolatban. Szinte minden 6-14 év közti gyermek használhat digitális eszközt, kétharmaduk ráadásul rendelkezik is sajáttal. A szülők tudomása szerint a leggyakrabban játszanak ezekkel a készülékekkel (73%), tanulnak, házi feladatot készítenek a segítségükkel (54%) vagy kapcsolatot tartanak másokkal (53%), de emellett minden harmadik gyermek közösségi oldalakat is használ. Utóbbi azért is érdekes, mert a szülők 60%-a gondolja a social mediát a legveszélyesebb nyilvános térnek, megelőzve ezzel a tömegközlekedést (48%) és az iskolát (26%). A válaszadók harmada ennek ellenére sem szokott beszélgetni a gyermekével az online tér veszélyeiről. A kutatás alapján a fő veszélyforrásnak a közösségi médiában az idegeneket és azokat a felnőtteket látják, akik gyereknek adják ki magukat (a diplomás válaszadók 79%-a teszi ezt az első helyre); emellett ugyancsak rizikósnak tartják az ismeretlen fiatalkorúakat és más, idegen gyerekeket is.

Nem tudunk eleget az online veszélyekről

A kitöltők több mint fele úgy érzi, nem elég tájékozott, vagy lenne még mit tanulnia a digitális biztonság témakörében. Ezt is mutatja, hogy míg a válaszadók jelentős része ismeri az adatlopás, az álprofil és az online zaklatás kifejezéseket, viszont a “FOMO” (félelem attól, hogy kimarad valamiből) vagy “grooming” (bizalomba férkőzés szexuális kizsákmányolás céljából) szavak jelentését már kevesen tudják. Emellett a háztartások felében nincsenek szabályok az eszközhasználatra vonatkozóan és a többség nem használja az elérhető biztonsági beállításokat a gyermekek védelmére: például csupán harmaduk állított be gyerekbarát szűrőt a digitális eszközökre.

Bántalmazottak és bántalmazók

Az online bántalmazás az egyik leggyakoribb internetes veszély, amely minden 5. gyereket érinthet. A Betadine oldat kutatásban résztvevők harmada ismer olyan fiatalt, akit ért már online bántalmazás; a 16-19 éves korosztálynál ez a válaszolók kétharmadára igaz. Emellett 10-ből 1 kitöltőnél előfordult már, hogy a saját gyermeküket érte bántalmazás, ami pedig jellemzően vagy úgy derült ki, hogy beszámolt róla az érintett, vagy gyanús lett a helyzet, és rákérdeztek a szülők. A legtöbben ezt úgy kezelték, hogy leültek közösen és átbeszélték a szituációt (59%) vagy beszélgettek a bántalmazóval (39%); minden ötödik szülő azonban nem tudta, miként lehetne megoldani egy ilyen helyzetet.

„Nagyon fontos, hogy a szülő az online bántalmazás előfordulása esetén ne essen pánikba, hanem gondolja végig, majd beszélje át gyermekével a lehetséges forgatókönyveket. Van néhány olyan praktikus eszköz, amely a probléma közvetlen kezelésére szolgál: például az érintett tartalmak eltávolíttatása az internetről, annak jelentése a lehetséges fórumokon (pl. Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline felület), a zaklató letiltása vagy szükség esetén eljárás indítása. Az eset kezelése azonban itt nem állhat meg, a gyereknek segíteni kell a feldolgozásban, továbblépésben is. Egy online bántalmazás áldozatává esett gyereknek az egyik legtöbbet az jelentheti, ha érzi, hogy a szülője, vagy más bizalmi felnőtt mellette áll, bizalommal fordulhat hozzá. Mindenekelőtt persze a nulladik lépést bármelyik nap megtehetjük, hogy sokszor beszélgetünk a gyerekünkkel arról, hogy pontosan mit csinál az online térben”

– tette hozzá dr. Rácz Dominika.

Bár ezt talán még nehezebben ismerik be a gyerekek, mégis tízből egy szülőnél az is előfordult már, hogy a gyermeke volt a bántalmazó – a fővárosban ez minden negyedik szülőre igaz. Legtöbbször ez úgy derült ki, hogy a szülő észrevette a jeleket és rákérdezett; és csupán az esetek harmadában mondta el a gyermek magától. A szülők harmada nem tudta, hogyan lehet kezelni a helyzetet vagy bízott abban, hogy megoldódik magától, pedig a válaszadók háromnegyede szerint a szülők feladata megelőzni az online bántalmazást.

A szülői tudatosság növelése érdekében a Betadine oldat és a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány közös küzdelembe fogott, melynek keretében elindítják a „Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem. Az online térben is.” kampányukat.

„A Betadine oldat elsőszámú célcsoportja a szülők, így felelősségünknek érezzük, hogy olyan problémákra reagáljunk, amelyek aktuálisan foglalkoztatják őket. A digitális gyermekvédelem ilyen téma, amit a társadalmi felelősségvállalásunk keretében mi is fontosnak tartunk. Ahogy a Betadine oldat a seb körüli láthatatlan kórokozók ellen nyújt látható védelmet, úgy küzd a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány a láthatatlan online veszélyek ellen is. Az együttműködésünk részeként segítünk a szülőknek felkészülni a digitális veszélyekre, hogy ezzel is megelőzzék vagy kezeljék a felmerülő problémákat. A tudatosító kampány mellett májusban minden patikában eladott 30 ml-es Betadine oldat után 100 forintot adunk az alapítványnak”

– mondta Valtner Vivien, az Egis Gyógyszergyár Zrt. vénynélküli gyógyszer üzletágának marketing menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss