Connect with us

Mozgásban

A viselhető okoseszközök mozgásra ösztönöznek

okoseszközök

A Stockholmi Egyetem kutatói átfogó tanulmány keretében vizsgálták az újévi fogadalmakat, amelyből kiderült, hogy a válaszadók elsősorban az egészséges életmódra helyezik a hangsúlyt, amikor friss célokat tűznek ki maguk elé.

A megkérdezettek körülbelül 33 százaléka a több testmozgást fogadta meg, 20 százalékuk a súlycsökkentésre összpontosított, 13 százalékuk az étkezési szokások megváltoztatását jelölte meg, 9 százalékuk pedig a személyes fejlődés szándékát fogalmazta meg elérendő célként. Kiderült azonban, hogy nagyon nehéz betartani a fogadalmakat, és általában Valentin-nap környékén a válaszadók 30 százaléka már megszegi azokat.

Az egészséges, tudatos életmód kialakításában ma már egyre fontosabb szerepet játszanak az okosórák, okoskarkötők, és nagyban hozzájárulhatnak a szokások fenntartásához is. Egy a közelmúltban készült átfogó tanulmány 39 kísérleti vizsgálatot vett górcső alá, amely a hordható aktivitásmérők hatékonyságát mérte. Az összegző elemzés kimutatta, hogy a hordható eszközök átlagosan napi 1800 plusz lépést, napi 40 perccel több gyaloglást eredményeztek, valamint napi 6 perccel növelték a közepes és magas intenzitású fizikai aktivitást. Ezenfelül a tanulmány arra is rámutatott, hogy az okoseszközök jelentős változást hozhatnak a testösszetételt tekintetében, és akár több mint 1kg fogyást eredményezhetnek öt hónap alatt. A kutatók arra is kitértek, hogy a fizikai aktivitást mérő eszközök egyfajta külső visszacsatolásként hozzájárulnak a motiváció fenntartásához, amelynek eredményeképp használatuknak más pozitív egészségügyi hozadéka is lehet: többek között egyértelmű hatás volt tapasztalható a vérnyomás és a koleszterinszint változása tekintetében.

Mindezt alátámasztja a Huawei megbízásából készült hazai reprezentatív kutatás is, amelyben a magyar válaszadók 42 százaléka szintén egyértelműen érez pozitív változást mindennapi életében a viselhető okoseszközök használatának köszönhetően.

Okoseszközök az egészségesebb szokások kialakításához

Az új technológiák támogató ereje fontos tényező lehet a motiváció fenntartásában, hiszen folyamatosan nyomon követhetjük a fejlődést. Ilyen segítő eszközök lehetnek az okosórák, mint a Huawei WATCH GT 3 Pro, amely több mint 100 különböző sportolási módot kínál, és lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyéni edzéstervet készítsenek a személyes eredményeik, például edzési előzményeik vagy céljaik alapján. Az okoseszköz emellett egész napos pulzusszám-mérés, véroxigénszint-figyelés és stressz-figyelés funkciókkal is rendelkezik, valamint az alvás minősége is rögzíthető az eszközzel. Az okosórában nemrégiben debütáló EKG funkció pedig a megfelelő életvitel mellett további lehetőséget adhat arra, hogy a felhasználók folyamatosan tájékozódjanak szívük egészségéről.

Egyszerű módszerek a reális célok kitűzéséhez és a motiváció megőrzéséhez

Az egyik legfontosabb tényező, hogy általános kijelentések helyett konkrét célokat fogalmazzunk meg, és tisztázzuk a célhoz vezető tevékenységeket. Érdemes arra is figyelni, hogy a kitűzött célokat a sajátunknak érezzük, azok összhangban legyenek belső értékrendünkkel. A célkitűzést követően érdemes elképzelni és megtervezni a cselekvés folyamatát, az egyes lépéseket, amelyek segítenek elérni a célt, valamint vészhelyzeti forgatókönyvet felállítani arra az esetre, ha a megvalósítás nem a terv szerint halad. Hatékony lehet az „x” és „y” elv alkalmazása, amikor jóelőre szavakba öntjük a szándékainkat: ha „x” helyzet áll elő, akkor „y” dolgot fogjuk tenni. Ezenfelül az okostechnológiák segítségét, motiváló erejét is igénybe vehetjük, hiszen már a kisebb eredmények elérésének tudata is pozitív érzelmekkel tölthet el bennünket, és további cselekvésre ösztönözhet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss