Tippek

Annyit költünk az autóra, amennyiből egy egzotikus nyaralásra is mehetnénk

autóbérlés

Mára a bérlés a legtöbbeknek kifizetődőbb lehetőség.

Kiszámoltuk már valaha, mennyibe kerül a saját autónk, pusztán attól, hogy van? Valóban használjuk és kihasználjuk olyan mértékben, hogy megérje fenntartani, és fizetni utána évről évre a tetemes költségeket? Ma már elavult szemlélet az, hogy saját autó nélkül megáll az élet, hiszen olyan bérlési formák állnak rendelkezésre, amelyeknek köszönhetően, ha akarjuk, naponta másik járművet használhatunk, az utazási céljainknak megfelelően.

Az állandó költségek mellett, mint például a gépjárműadó, a biztosítás, az autópálya-matrica, a műszaki vizsga, a karbantartás, az autómosás és a tisztítás, folyamatosan ki vagyunk téve az üzemanyagárak hektikus változásainak, és nap mint nap vesződhetünk a parkolás nehézségeivel, nemcsak a belvárosban, de sokszor a saját otthonunk előtt is. Nem beszélve arról, hogy az autónk évről évre veszít az értékéből, használattól függően és attól függetlenül is. Megdöbbentő adat, hogy egy jármű teljes élettartamának 90%-át parkolva tölti.

„Ha ezeket a költségeket mind összeadjuk, több százezres nagyságrendű végeredményt kapunk, amellyel minden évben soványabb lesz a pénztárcánk. Amennyiben nem a munkaeszközünk, és nem állandó jelleggel használunk autót, vagy különböző típusú járművekre lenne igényünk, jobb megoldás lehet vásárlás helyett az alkalmi autóbérlés. Akkor pedig, ha feltétlenül szükséges saját autót fenntartani, az ezzel kapcsolatban felmerülő költségeinket csökkenthetjük az autó bérbeadásával”

– emelte ki Gajdos István, a RentBen Kft. üzletfejlesztési menedzsere.

A RentBen Kft. munkatársai kalkulációt készítettek arról, milyen összeget nyel el egy autó, amíg a birtokunkban van. Azt az eredményt kapták, hogy például egy VW Polo vagy egy Fiat 500 esetében egy ötéves ciklus költségeit – amiben a jármű értékcsökkenése is szerepel – visszaosztva havi 118.000 Ft-ot költünk a gépjárműre átlagosan. Éves szinten ez 1.416.000 Ft-ra jön ki, amiből vígan elmehetnénk a családdal akár a Fülöp-szigetekre is. Ezzel szemben, ha ilyen típusú személyautóra van szükségünk, már 9000 Ft-ért is tudunk bérelni egy napra.

Alkalmazásból is lehet bérelni

Autót bérelni többféle szempontból is hasznos lehet. Ha mégis autóvásárlásra adnánk a fejünket, érdemes alaposan körbejárni, melyik típus lenne számunkra a legoptimálisabb választás, mind kényelem, mind pedig gazdaságosság szempontjából. A bérautók széles választéka erre is kiváló lehetőséget nyújt. De nagy segítséget jelenthetnek akkor is, ha a sajátunkat szervizbe kell adni, és a kieső napokban – gyakran hetekben – szeretnénk enyhíteni a hiányát.

„Képtelenség, hogy annyiféle autónk legyen, ahányféle felhasználási módra lehet szükségünk életünk során. Az autóbérlés viszont megoldás lehet minden esetre. Költözéshez bérelhetünk kisteherautót vagy furgont, utazásokhoz egy kényelmes szedánt vagy terepjárót, jeles alkalmakra választhatunk egy luxus- vagy sportautót, nyári kiruccanáshoz pedig egy kabriót – de ami a legfontosabb, nem vagyunk egyetlen jármű használatára korlátozva”

– hangsúlyozta Gajdos István.

A RentBen 2022 májusában jelent meg a hazai piacon, az azóta eltelt időben a 4000-et is meghaladta felhasználóinak a száma. Az alkalmazásba átlagosan napi 30-an regisztrálnak, és havonta közel 250-en aktívan használják a bérbeadási vagy a bérlési lehetőséget. Jelenleg közel 200 autó található a rendszerben, számuk dinamikusan növekszik.

Mit vállal egy bérbeadó?

A legtöbb autókölcsönzőnél kategóriánként egy-két típus közül választhatnak a betérők, a kocsikat a helyszínen vehetik át, kaució fejében, és sok esetben kilométer-korlátozással vihetik el a kiszemelt járművet.

„Ezzel szemben a RentBenen magánszemélyek és cégek adják bérbe saját autóikat, sokkal rugalmasabb feltételek mellett. Számos autó kilométer-korlátozás nélkül, kauciómentesen foglalható, és gyakran azt is vállalják a bérbeadók, hogy elviszik a járművet az előre egyeztetett helyre, ahol a bérlő kényelmesen át tudja venni. A szerződéskötés és a fizetés is online történik. Az autókra a bérbeadás idejére teljes körű casco biztosítás köthető, a 2010 után gyártott járművek esetében”

– jelezte a RentBen Kft. menedzsere.

A platformon problémás gépkocsival nem találkozunk, csupán 2005 után gyártott modellt regisztrálhat a tulajdonosa, emellett a RentBen lehetővé teszi a bérlők számára, hogy az autó átvételekor díjmentesen lemondhassák a bérlést, amennyiben kifogásolható az autó műszaki állapota.

„A RentBenen konkrétan azt a járművet vehetjük át, amit kiszemeltünk az applikációban. Minden bérleti feltétel látható az adott autó adatlapján, ezért nem kell számolni sem rejtett költségekkel, sem apróbetűs résszel”

– tette hozzá Gajdos István.

Bizalmi együttműködés, szigorú szabályokkal

A bérbeadást követően az applikációban értékelhetik egymást a felek, ami mind a bérbeadót, mind a bérlőt arra sarkallja, hogy korrekt, megbízható hozzáállást tanúsítson az ügylet során. Akiről egymás után két alkalommal is egycsillagos értékelés érkezik, végleg kikerül a rendszerből.

„Így tudjuk biztosítani annak a feltételeit, hogy hosszú távon csak a legjobb, legmegbízhatóbb bérbeadók és bérlők lehessenek jelen a platformon”

– mutatott rá az üzletfejlesztési menedzser, aki azt is elárulta, hogy ügyfeleik között találhatók olyanok is, akik életvitelszerűen külföldön tartózkodnak, de amikor ügyintézés, rokonlátogatás miatt vagy bármi más célból hazaérkeznek, bérelt autóval biztosítják a mobilitásukat.

Ma már sokszor ajándékként is többre értékeljük a tárgyaknál az élményeket, amit az a szokás is jelez, hogy gyakran bérelnek kabriókat, magas értékű luxusautókat egy-egy napra pusztán az életérzés, az élmény kedvéért. De sokan kíváncsiak az elektromos autókra is, hogy a környezetvédelmi szempontok mellett mennyire praktikus a használatuk a mindennapokban. A fiatalabb korosztályt pedig az is motiválja, hogy a közösségi oldalakra készítsen fotókat vagy videókat egy-egy különleges járgánnyal.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Becsengettek! Vezessünk óvatosan!

Magyarországon ugyan jelentősen javultak a gyerekekkel kapcsolatos közlekedésbiztonsági statisztikák az elmúlt években, azért az őszi időszakban továbbra is fokozott figyelemre és éberségre van szükség az utakon.

A statisztikák szerint a gyermekek leggyakrabban utasként szenvednek balesetet, és 14 éves korukra a veszélyeztetettségük kockázata jelentősen nő, ami az önálló közlekedéssel függ össze. A szeptemberi iskolakezdés miatt megnövekvő gyalogos és autós forgalom kihívást jelenthet a gépjárművezetők számára. Különösen nagy a balesetveszély lehet iskolák környékén, ahol a fiatalok hirtelen, akár takarásból léphetnek le az úttestre.

„Saját magunk és mások biztonsága alapvetően azon múlik, hogy figyelmesen és felelősségteljesen közlekedünk, kiemelt figyelmet fordítva az olyan területekre, ahol gyermekek is jelen vannak. A megfelelően karbantartott autó, különös tekintettel a kerekek és fékek állapotára, valamint néhány egyszerű, de fontos tanács betartása – mint a gyermekek biztonsági övének rendszeres ellenőrzése és a sebesség mérséklése az iskolák közelében – jelentősen hozzájárulhat a balesetek megelőzéséhez és a közlekedésbiztonság növeléséhez”

mondta el Roy Katalin, a Hankook kommunikációs vezetője.

Tippek a biztonságos közlekedéshez:

  1. Oktatás és példamutatás: Tanítsuk meg a gyerekeket a közlekedési szabályokra, például a zebra használatára, a jelzőlámpák figyelembevételére, és soha ne szaladjunk, vagy hajtsunk át piros jelzésnél.
  2. Láthatóság növelése: Biztosítsuk, hogy a gyermekek jól látható ruházatot viseljenek, különösen rossz látási viszonyok között. Fényvisszaverő elemek használata is ajánlott.
  3. Biztonsági előírások betartása: Mindig ellenőrizzük, hogy minden utas bekapcsolta a biztonsági övét, valamint azt, hogy a gyereküléseket megfelelően rögzítettük. A csomag és utastérben elhelyezett tárgyak biztonságos rögzítése is elengedhetetlen, hogy esetleges ütközés során ne okozzanak sérüléseket.
  4. Fokozott figyelem a váratlan helyzetekre: A gyerekek sokszor kiszámíthatatlanul mozognak, ezért mindig készüljünk fel az esetleges váratlan helyzetekre, különösen iskolák, gyalogátkelőhelyek és parkolók környékén.
  5. Sebesség csökkentése: Lassítsunk az iskolák és lakóövezetek közelében, mivel a csökkentett sebesség hosszabb reakcióidőt biztosít és jelentősen csökkenti a féktávolságot. A sebesség kritikus szerepet játszik az autó lassításában vagy megállításában; például 50 km/h sebességnél száraz úton a fékút akár 14 méter is lehet, míg 30 km/h-nál ez az érték 6 méterre csökkenhet.
  6. Gépjármű karbantartása: Rendszeresen ellenőrizzük autónk műszaki állapotát. Az abroncsok általános állapota, megfelelő tapadása és nyomása, a jól működő fékek, a lámpák működése, a jó minőségű ablaktörlő lapátok: mind-mind kulcsfontosságúak a biztonságos közlekedéshez.

A Hankook elkötelezetten támogatja a közlekedésbiztonságot, és minden autóst emlékeztet a járművek rendszeres karbantartásának fontosságára, különösen a gumiabroncsok állapotának rendszeres ellenőrzésére. A balesetek megelőzése érdekében autónk megfelelő műszaki állapota mellett azonban felkészültségre és tudatosságra is szükség van. Szeptembertől fokozottan ügyeljünk a megnövekedett gyalogosforgalomra az iskolák környékén!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Fontos változás közeleg, érdemes már most készülnie a cégeknek

Miközben a cégek többsége a mesterséges intelligencia-alapú fejlesztések lázában ég, a digitális esélyegyenlőség fogalma továbbra is háttérbe szorul, holott a globális népesség közel hatoda él valamilyen fogyatékossággal és ugyanennyi időskorú használ digitális eszközöket, termékeket, szolgáltatásokat – már ha tud.

Az égető hiányosságokat most mindenképpen pótolni kell, hiszen 2025 júliusában hatályba lép az akadálymentességi szabályozás Magyarországon is, melynek értelmében mindenki számára egyenlő eséllyel kell hozzáférhetővé tenni a digitális környezetet.

A Stylers Academy szakértői szerint fontos, hogy a jogi keretek megismerése mellett ne csupán a hibakeresésre, hanem a kapcsolódó képzésekre és a szemléletformálásra koncentráljanak az érintett piaci szereplők. Ráadásul érdemes felismerni az akadálymentesítésben rejlő üzleti lehetőséget is, hiszen potenciális ügyfelek széles körét tudják bevonzani az időben kapcsoló vállalatok, de ugyanígy el is veszíthetik őket, ha nem teszik számukra is elérhetővé megoldásaikat.

A világ lakosságának mintegy egyhatoda él valamilyen fogyatékossággal a WHO felmérése szerint, emellett sokan életkorukból adódóan küzdenek kihívásokkal a mindennapokban – ez pedig a digitális térre is kiterjed. Érdemes belegondolni, mennyire ellehetetleníti az életünket, ha egy szemműtét miatt néhány napig nem tudjuk használni a mobilunkat vagy éppen egy kéztőgyulladás akadályoz minket a gépelésben, egérhasználatban. A hasonló kihívások még mindig gyakran láthatatlanok a vállalatok számára, holott a speciális igényű ügyfelek elvesztése pénz- és presztízsveszteséggel jár – hamarosan pedig már jogi következményekkel is, hiszen 2025 nyarán hatályba lép az Európai Unió 2019/882 irányelvének magyar implementációs csomagja, melyben a digitális akadálymentesítéssel az akadálymentességi törvény foglalkozik külön. A felkészülésre tehát alig egy évük maradt az érintett cégeknek, a munkát pedig érdemes mihamarabb elkezdeni, hiszen a jogszabályi megfeleléshez akár jelentős manuális beavatkozásra is szükség lehet.

„Fontos tisztázni, hogy pontosan mely vállalkozásokra vonatkozik a szabályozás. Alapvetően szolgáltatás- és termékcsoportokról van szó, így e-commerce (például webshopok, applikációk), lakossági hírközlési és banki tevékenységekről, vagy éppen utazási szolgáltatásokhoz kapcsolódó honlapok, terminálok, elektronikus könyvek és dedikált szoftverek gyártóiról. Természetesen ezen belül különböző megfelelési szintek lehetnek, így például egyes mikrovállalkozások kérhetnek könnyítést, hogy ne kelljen részletes dokumentációt készíteniük az akadálymentesítés kapcsán. Lényeges a szemléletváltás is: az akadálymentesítésre érdemes inkább úgy tekinteni, hogy egyenlő hozzáférést biztosítunk mindenki számára a digitális térben is”

– mondja Gönczy Gábor, a Stylers Group információ-technológiai cégcsoport, illetve az egyedi vállalati igényekre szabott képzéseket kínáló Stylers Academy ügyvezető-tulajdonosa.

Jön az új akadálymentességi törvény, hogyan tovább?

A felkészülés első lépéseként mindenképpen fontos megismerni a magyar jogszabályt, majd az irányelveket, melyek konkrét példákat is közölnek – így pontosan felmérhetjük, milyen előírásoknak kell megfelelni, mely elvárások vonatkoznak vállalkozásunkra. Miközben a meglévő digitális termékeink és szolgáltatásaink megfelelőségéről gondoskodunk, a megvalósuló fejlesztések mindegyikére érdemes alkalmazni az egyetemes tervezés elvét – erre hívják fel a figyelmet a megkérdezett szakértők a Stylers Group Protechtor tudásmegosztó sorozatának következő adásában. Ez azt jelenti, hogy a kezdetektől olyan digitális környezet kialakítására törekszünk, mely szem előtt tartja az érthetőség, érzékelhetőség, olvashatóság, robosztusság elveit. Így például gondoskodhatunk arról, hogy olyan forráskódot alkalmazzunk, ami képes együttműködni a felolvasó szoftverekkel vagy arról, hogy a felületünk alkalmas legyen a tartalom felnagyítására – ezen szempontok pedig minden tervezési folyamatban megjelennek.

Ha nem csupán a szabályoknak szeretnénk megfelelni, hanem valóban egyetemesen hozzáférthető digitális megoldásokat kínálni, minden ügyfélkörnek, már a kezdetektől be kell vonni az érintetteket, hiszen számos olyan felhasználói igény létezhet, melyre mi magunk nem is gondolunk. Az akadálymentességi projekteknél emellett különösen fontos lehet, hogy olyan menedzserre bízzuk annak vezetését, aki jól össze tudja kötni és hangolni a jogi szempontokat, a UX-oldalról érkező megoldásokat, a fejlesztői kihívásokat, mindemellett pontosan érti, milyen elvárásokkal érkeznek az érintett felhasználók.

Ne a büntetést kerüljük, inkább fejlesszünk tudatosan!

Habár a megfelelés célja nem lehet csupán a szankciók elkerülése, nem árt tudni, milyen következményekkel nézhetnek szembe azok a vállalkozások, melyek elmulasztják termékeik és szolgáltatásaik akadálymentesítését. Első körben a hatóságok csupán figyelmeztetik az érintetteket, de ha a konzultációkat követően továbbra is fennállnak a hiányosságok, érkezik a pénzbüntetés, amely az 500 millió forint feletti éves árbevételű cégeknél akár több 100 millió forint is lehet. Nem kizárt, hogy szükségessé válik az adott termék visszahívása is, amely óriási presztízsveszteséget jelenthet a vállalatnak, sőt, az érintett ügyfelek közérdekű kereset jogával élve perelhetnek is a konkrét esetek kapcsán. A tét több szempontból is nagy tehát, ezért érdemes vonatkozó képzésekkel és tudatos tervezéssel felkészülni a közelgő szabályozásra, illetve a speciális igényekkel rendelkező ügyfelek sikeres bevonzására is kiszolgálására.

„Ahogy látható, számos szempontot kell figyelembe venni az egyes projektek kapcsán, ha mindenki számára egyaránt hozzáférhető digitális megoldásokat szeretnénk kínálni. Sokat tehetünk annak érdekében, hogy a közreműködő kollégák szemléletmódbeli és technológiai szempontból is közös nevezőre kerüljenek, ha kapcsolódó képzéseket kínálunk nekik. A belső tréningek azért előnyösek, mert a szakemberek ezáltal is érezhetik a támogatást (nemcsak az elvárásokat) a menedzsment részéről, emellett az elsajátított ismeretek a vállalat mindsetjébe és közös tudásanyagába is beépülhetnek, ezekből pedig hosszabb távon is profitálhatunk. A Stylers Academy kapcsolódó tréningje már elérhető, és elsősorban termékmenedzsereknek, szenior fejlesztőknek, UX dizájnereknek és techcégek középvezetőinek ajánljuk”

– teszi hozzá Gönczy Gábor. A Protechtor technológiai és üzleti tudásmegosztó sorozatának kapcsolódó adását szeptember 26-tól tekinthetik meg az érdeklődők, további hasznos tippekkel a digitális akadálymentesítésre és a törvényi megfelelésre vonatkozóan.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így nézheted a HONOR IFA 2024-es előadását csütörtökön

A HONOR szeptember 5-én, az IFA 2024-en „AI Nyiss a Varázslatra” címmel tartja meg fő keynote előadását.

A HONOR bemutatja majd legújabb hajlítható telefonját, a HONOR Magic V3-at, valamint AI technológiáját. Emellett több, az ökoszisztémájához kapcsolódó készüléket is szemléltet majd.

Az esemény szeptember 5-én, csütörtökön, 14:00-kor lesz a Messe Berlin 6.2B csarnokában, az Inspiration Stage-en. A keynote élő közvetítése ugyanekkor kezdődik majd élőben Berlinből.

Alább találod a HONOR IFA 2024 Keynote weboldalát, ami már frissült egy beágyazott YouTube-linkkel – ezen keresztül nézheted majd élőben az eseményt:

https://www.honor.com/hu/events/honor-ifa/

A HONOR közösségi média felületein, így YouTube-on és Instagramon is élőben közvetíti majd az újdonságokat.

Reméljük, hogy ha személyesen nem is, online azért mindenképp csatlakozol hozzánk, és megosztod olvasóiddal is, hogy mikor és hol nézhetik a történéseket!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss