Connect with us

Tippek

A letöltött okostelefonos appok fele nincs használatban

appok

Egy átlagos felhasználónak 40 alkalmazás van telepítve az okostelefonján, a népszerűségi listát a közösségi média és a játékok vezetik.

A felhasználók többsége elsősorban otthon vagy a mosdóban nyit meg okostelefonos appokat – derült ki egy közelmúltbeli, mobiltelefon-használatot vizsgáló kutatásból. A kutatás szerint egy átlagos felhasználónak 40 alkalmazás van telepítve a telefonján, de az ideje 89 százaléka 18 alkalmazás között oszlik meg. A kutatással érintett 18-24 évesek naponta nagyjából 3 óra 45 percet, míg 65 év feletti társaik körülbelül napi 1 óra 43 percet töltenek mobilappok társaságában. A világ harmadik legnagyobb alkalmazásáruháza, a Huawei AppGallery legnépszerűbbjei a közösségi média, a játék és a kommunikációs alkalmazások – mint a Snapchat vagy a TikTok –, de rengeteg letöltést generálnak az utazást és a közlekedést, a vásárlást, valamint az online bankolást segítő appok is: a gyakran használt alkalmazások túlnyomó része egy érintéssel letölthető az appboltból.

A felhasználók világszerte egyre inkább támaszkodnak az okostelefonos alkalmazásokra az élet legkülönbözőbb területein, legyen szó munkáról, tanulásról, szórakozásról, utazásról vagy ügyintézésről. A data.ai legfrissebb, okostelefon használatot vizsgáló jelentése szerint az emberek okostelefonjuk használatával eltöltött ideje eléri a napi 5 órát, ami jelentős növekedés a megelőző évekhez képest: a felhasználók többek között az alkalmazásokon keresztül vásárolnak, információkat keresnek, kommunikálnak, szórakoznak és tanulnak.

Az okostelefonokra letöltött alkalmazások több mint fele inaktív

A Simform termékfejlesztő cég átfogó, mobilhasználatot vizsgáló kutatása szerint a fiatalabb korosztály több időt tölt az alkalmazások használatával, mint az idősebbek: a 18-24 évesek naponta körülbelül 3 óra 45 percet, a 25-34 évesek ennél 20 perccel kevesebbet, a 35-44 évesek pedig 3 óra 7 percet töltenek különböző applikációk használatával. Nagyjából fokozatosan csökken a használat a 65 év felettiekkel végződve, akik körülbelül naponta 1 óra 43 percet töltenek mobilapplikációkkal.

A használati idővel arányos az okostelefonokra letöltött alkalmazások száma is, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb valaki, annál kevesebb applikációt tölt le – azonban még ennél is kevesebbet használ aktívan. A Simform kutatása szerint az emberek átlagosan 40 alkalmazást telepítenek telefonjukra, az idejük 89 százaléka azonban csupán 18 alkalmazás használatával telik, így a telepített applikációk több mint fele inaktív marad. A felhasználók életkorát tekintve nagy szórás: a 21-30 év közötti korosztály több mint 60 alkalmazást tárol a telefonján, ugyanakkor aktívan ennek valamivel csak több mint harmadát (25) használja. Az életkor növekedésével a telepített alkalmazások száma is csökken, az 51-60 év közötti korosztály már csak hozzávetőlegesen 22-23 alkalmazást tölt le, rendszeresen pedig 10-nél is kevesebbet nyit meg.

A kutatással érintett felhasználok az alkalmazások közül a legtöbb időt játékokkal, közösségi médiával és chat-appokkal töltik

A kutatás azt is vizsgálta, mely típusú applikációk a legnépszerűbbek az okostelefonok használata során. A listát 22,2 százalékkal vezetik a közösségi média appok, ezt követi a játékok kategóriája (19,4 százalék), a kommunikációs alkalmazások (16,4 százalék), a szórakoztató alkalmazások (11,2 százalék), valamint a böngésző appok (7,4 százalék). A válaszadók 75 százaléka megerősítette azt is, hogy az első öt alkalmazáskategóriában napi szinten nyitnak meg alkalmazásokat. Míg a 4 százalék alatti gyakorisággal használt alkalmazáskategóriák közé kerültek azok, amelyeket csak aktuális igény alapján nyitnak meg, ilyenek többek között az e-kereskedelemhez, az utazáshoz, a navigációhoz vagy a pénzügyekhez köthető applikációk.

Mindezek összecsengenek a Huawei alkalmazás-áruháza, az AppGallery legpopulárisabb kategóriáival is: közösségi média szekcióban a legnépszerűbbek között szerepel a több mint 1 milliárd letöltéssel rendelkező Telegram és TikTok, a játékok között az egyik legkedveltebb a 40 millió letöltővel bíró Mobile Legends: Bang Bang, a népszerű alkalmi játékok között pedig kimagaslik a Homescapes és a Gardenscapes 26 és 24 millió letöltéssel. A populáris alkalmazások között találhatók továbbá az utazáskor hasznos appok, amilyen a Booking.com (5,3 milliárd letöltés) vagy a Huawei saját navigációs alkalmazása, a Petal Térkép (1,2 milliárd letöltés), az e-kereskedelem kategóriába tartozó SHEIN (262 millió letöltés) vagy Lidl Plus (208 millió), valamint az online bankolást segítő Revolut (65 millió letöltés).

Az aktívan használt alkalmazások túlnyomó része megtalálható az AppGalleryben, és az újabb és újabb élethelyzeteket segítő alkalmazások is dinamikusan bővülnek: az alkalmazás-áruház a tavalyi évben 147 százalékkal növelte az appok számát, valamint megújította áruházának felhasználói felületét is, így már közvetlenül, egy érintéssel elérhetők a legkülönfélébb androidos applikációk. Emellett a helyi szinten használatos alkalmazásokra is nagy hangsúlyt fektet a Huawei: az elmúlt években számos magyar applikáció natív verziója jelent meg az AppGalleryben, köztük több, a mindennapokban használt, bankolást, közlekedést és vásárlást segítő szolgáltatás. A legnépszerűbb magyar alkalmazások között szerepel többek között a Jófogás, a Használtautó, a Lidl, a Tesco, a MÁV és a Menetrendek alkalmazás, és sokan töltik le a Telekom vagy a Yettel telefonos applikációját is.

A többség otthon, illetve a mosdóban telefonozik

Az idő és a helyszín is fontos szerepet játszik a mobiltelefon-használatban. A lista elejére a privát terek kerültek; otthon a Simform kutatásában vizsgált személyek túlnyomó többsége, 91 százaléka használja okostelefonját, a mosdóban 83 százalékuk, családi vagy baráti társaságban pedig 79 százalékuk. Magas arányt ért el a vizsgált alanyok körében a TV-nézés közben (78 százalék), a munkahelyen (72 százalék), a sorban állás vagy várakozás közben (71 százalék), valamint a nap egyéb szabad perceiben (74 százalék) történő mobilozás.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Trükkök, amikkel a monitorunk a produktivitás motorja lesz

A mindennapi munkavégzés során nagy segítséget jelenthet a monitorok használata, azonban kevesen tudják igazán kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

Az LG szakértői most összegyűjtötték, hogy milyen beállításokkal, elrendezésekkel és szokásokkal lehetünk ténylegesen hatékonyabbak a monitorok használatával.

A monitorokkal kényelmesebb és ergonomikusabb lehet az egész napos munkavégzés, sokan azonban a megvásárolt kijelzőt egyszerűen elhelyezik az asztalon, és a laptop képernyőjének kiterjesztésére használják. Holott ennél sokkal több területen segíthetnek minket a monitorjaink.

  1. Alakítsuk igényeinkre az elrendezést

Számos munkakörben többféle feladatot végzünk – például szövegszerkesztés mellett táblázatokat is kezelünk –, mindezt gyakran hosszú ideig, megszakítás nélkül, így javasolt olyan monitort választunk, amit kényelmesen, az adott feladattól függően elforgathatunk és beállíthatunk.

Programozáshoz vagy szövegszerkesztési feladatokhoz a monitort érdemes pivot (álló) módba forgatni, így lényegesen többet láthatunk a függőlegesen elrendezett adatsorokból, azaz kevesebbet kell görgetnünk. Grafikai és videós munkákhoz általában két vízszintesen elrendezett monitor ajánlott: az egyiket így az aktív munkafelület, a másikat pedig az előnézet vagy eszköztárak megjelenítésére használhatunk. Táblázatok kezeléséhez azok típusától függően hasznos lehet az álló és a vízszintes elrendezés is.

Az LG  Ergo Dual talphoz például eleve két kijelzőt lehet csatlakoztatni, amiket bármilyen elrendezésben – akár egymás fölött is – kényelmesen elhelyezhetünk, a két monitor pozícióját pedig egyszerűen változtathatjuk. Emellett rugalmasan, egyenként állíthatjuk be a magasságukat és dőlésszögüket, ami különösen hasznos a hosszas, fókuszált munkavégzés során.

  1. Több monitor = több lehetőség

Ha több monitorunk van, a Windows billentyű + Shift + balra/jobbra nyíl lesz a kedvenc billentyűkombinációnk: ezzel ugyanis az aktív ablakot azonnal átküldhetjük a másik monitorra. Ha pedig egy kijelzőn több ablakot is szeretnénk látni, a Windows billentyű és a nyilak lehetnek a legjobb barátaink: ezzel a funkcióval a képernyő két felére, és a sarokba is tehetjük az ablakokat, így egy képernyőn láthatunk több folyamatot, emellett gyorsan válthatunk a teljes képernyős vagy a kisablakos nézetek között.

  1. Virtuális asztalok

A virtuális asztalok létrehozása egy valódi varázslat, amivel növelhetjük a hatékonyságunkat. Gondoljunk rájuk úgy, mint külön „szigetekre”, amelyek segítenek rendszerezni a különböző típusú feladatainkat: az egyiken futhatnak a kommunikációs csatornák, például az e-mailezés és a munkahelyi chat, a másikon a táblázatok, a harmadikon pedig a kreatív munka.

A Windows billentyű + Ctrl + D kombinációval egy új, tiszta asztalt hozhatunk létre – mintha éppen most kapcsoltuk volna be a számítógépet –, ahová egy adott feladattípushoz vagy projekthez kapcsolódó folyamatokat rendszerezhetjük. Az ezek közötti váltást a Windows billentyű + Ctrl + balra/jobbra nyíl könnyíti meg, ezzel villámgyorsan váltogathatunk az asztalok között, így a kontextusváltás nem töri meg a munkamenetet.

  1. Használjuk a fókusz módot

Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor a felugró értesítések miatt nem tudunk koncentrálni az adott feladatra, emiatt pedig végső soron sokkal lassabban végzünk a munkánkkal. A Win + N billentyűkombinációval egy mozdulattal előhívjuk az Értesítési központot, ahol a „Ne zavarjanak” módot bekapcsolva nem jelennek meg a felugró értesítések. Különösen hasznos megoldás lehet ez akkor, ha prezentációs helyzetben vagyunk.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken

Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban.

A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.

Komoly gazdasági következményei lehetnek annak, ha hosszabb ideig stresszesek a munkavállalók: a feszültség rövid távon a teljesítmény romlásához, hosszabb távon pedig akár magasabb fluktuációhoz is vezethet. Miközben az alkalmazottak megpróbálnak megbirkózni az őszi időszakban tapasztalható, fokozott stressz-szinttel, kevesebb személyes erőforrásuk marad a konstruktív tevékenységekre, mivel kapacitásuk nagy részét a különféle általuk érzékelt stresszorok kezelésére kell fordítaniuk. Zakrzewski Anita, a TOPdesk szakértője szerint ezek a stresszorok azonban nagyban csökkenthetők néhány egyszerű megoldással.

Tudásbázis

Szoros határidők mellett az egyik legjelentősebb stresszforrást az jelentheti, ha a munkavállalók nem kapnak időben választ a kérdéseikre, és másokra kell várniuk egy feladat megoldásához. Erre jelenthet megoldást egy digitális, bárki számára hozzáférhető belső tudásbázis, ahol a gyakran felmerülő kérdésekre a kollégák azonnal, további munkatársak bevonása nélkül megtalálják a válaszokat. A tudásbázis fokozatosan is kiépíthető, így létrehozása még egy sűrűbb időszakban sem jelent nagy időbefektetést.

Önkiszolgáló felület

Ez a módszer nem csak házon belül alkalmazható jól: ha egy vállalat ügyfelekkel dolgozik, rengeteg értékes időt szabadíthat fel a saját munkavállalói számára, ha a gyakori kérdésekre az ügyfelek is egyszerűen – plusz kérdésfeltevés nélkül – megtalálják a válaszokat egy önkiszolgáló portálon. Az így felszabadult időt a kollégák összetettebb problémák megoldására fordíthatják, ami nem csak nyugodtabbá, de érdekesebbé is teszi a munkát számukra.  „Minden probléma vagy kérdés, ami többször felmerül az ügyfelek részéről, rögzíthető egy önkiszolgáló portálon” – mondta el Zakrzewski Anita a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „A kollégák egyetlen felületen azonnal megtalálhatják az ilyen típusú kérdésekre a válaszokat, amivel nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, de kevésbé terhelik – azaz lassítják – a többi csapattagot is. Egy önkiszolgáló portál tehát a teljes csapat hatékonyságát növeli, ami a sűrűbb időszakokban kulcsfontosságú tényező a munkahelyi stressz szempontjából.”

Chatbot

A szakértő szerint természetes, hogy az önkiszolgáló megoldások nem képesek teljes mértékben helyettesíteni a közvetlen kapcsolatfelvételt, hiszen mindig lesz olyan kolléga vagy ügyfél, aki inkább személyes segítségre vágyik. Ez azonban tipikusan az ügyfélszolgálatokon azt eredményezheti, hogy a kollégák újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg. Itt jelenthet nagy segítséget egy ma már megbízhatóan működő chatbot, ami képes az egyszerűbb kérdésekre önállóan, a tudásbázis vagy a GYIK alapján megadni a válaszokat. Egy chatbot elemzi a kérdés szövegét, értelmezi annak jelentését, és ez alapján pontosan tudja, mit kérdezzen vagy mondjon a kérdezőnek. Ez pedig mindenki számára előnyös: a kérdező hamarabb kap választ, a munkatársak pedig több időt tudnak a valóban értékes munkára fordítani. „A legideálisabb megoldás az, ha ezeket az eszközöket kombináljuk, több csatornán kvázi automatizálva a feladatvégzést” – teszi hozzá a szakértő. „A hatékonyságnövelő, tehercsökkentő módszerek pedig kényelmesen kezelhetőek és átláthatóak, ha egyetlen szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe vannak integrálva.”

Munkavállalói jóllét

Az ősz minden hatékonyságnövelő eszköz mellett is sűrű időszak, ezért érdemes ilyenkor még nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói jóllétre. A dolgozók mentális és fizikai egészségét számos módszerrel támogathatja egy vállalat: céges masszázs, sétáló meetingek, nassolnivaló – akár ezek az apró szívességek is nagyot lendítenek majd a munkavállalók elégedettségén a stresszes napokon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot

Ariana Grande, Selena Gomez és Kylie Jenner – csak néhány sztár, aki az elmúlt időszakban buborékszoknyát viselt.

Népszerűsége nem véletlen, hiszen többek között a 2024-es Koppenhágai Divathéten a buborékszoknya volt az egyik legnagyobb sláger. Utána több mint 700 százalékkal nőttek meg az eladásai – derült ki nemrég a Dumaszínházban rendezett Bubble Day-n.

„Ezt a ruhadarabot még Pierre Cardin tervezte 1954-ben. A neve onnan származik, hogy angolul bubble skirt-nek nevezték. Jelenleg többféle stílusú hódít belőle, de a skandináv buborékszoknyák is kifejezetten népszerűnek számítanak”

– hangsúlyozta Domonkos Aida, a budapesti Metropolitan Egyetem divattervező szakos hallgatója, valamint a SodaStream Bubble Day műsorvezetője.

A buborékszoknya jó példa arra, hogyan tudnak túlélni tetszetős és kreatív ötletek éveket, vagy évtizedeket. A SodaStream is ilyen, amelynek megszületése egy londoni ginfőzde tulajdonosának is köszönhető. A szénsavas víz otthoni előállításának ötletét George Gilbey dolgozta ki 1903-ban. Találékonysága révén napjainkban már otthon is olthatjuk a szomjunkat buborékos vízzel.

A szénsavasvíz sohasem megy ki a divatból, de fontos, hogy fenntarthatóvá tegyük a fogyasztását.

„Bár tény és való, hogy egy ideje vissza lehet váltani az eldobható PET-palackokat, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy például egy félliteres, egyszerhasználatos műanyag-palack előállításához 2-3 liter vízre van szükség”

– hangsúlyozta a Palackvisszaváltás keservei – Repontozásos vereség? című előadásában Litkay Gergely humorista. Hozzátette: egy 1,5 literes palack gyártásához körülbelül 0,3 kWh energia szükséges. 2500 darab  palack esetében ez 750 kWh áram, ami körülbelül egy átlagos magyar háztartás éves fogyasztásának felel meg. A legjobb megoldás, ha az eldobható PET-palackokat le sem kell gyártani.

„A SodaStream hosszú ideje a nehéz üdítős csomagok cipelésének, valamint az üvegvisszaváltás egyik legjobb alternatívája. Egy komplex, életmódváltással felérő rendszert kínálunk, amellyel a fogyasztók csökkenthetik ökológiai lábnyomukat”

– hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

A SodaStream az eseményen több újdonságot is bemutatott azok számára, akik számára a fenntarthatóság nemcsak egy divatos szó. Lerántották a leplet a márka új thermo palackjáról, a Fizz&Go-ról, amely akár 12 órán át is melegen, vagy hidegen tudja tartani a betöltött italokat, de szintén a Dumaszínházban debütált a SodaStream Enso két új – matt fekete és homok színű – változata.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss