Tippek
A letöltött okostelefonos appok fele nincs használatban
Egy átlagos felhasználónak 40 alkalmazás van telepítve az okostelefonján, a népszerűségi listát a közösségi média és a játékok vezetik.
A felhasználók többsége elsősorban otthon vagy a mosdóban nyit meg okostelefonos appokat – derült ki egy közelmúltbeli, mobiltelefon-használatot vizsgáló kutatásból. A kutatás szerint egy átlagos felhasználónak 40 alkalmazás van telepítve a telefonján, de az ideje 89 százaléka 18 alkalmazás között oszlik meg. A kutatással érintett 18-24 évesek naponta nagyjából 3 óra 45 percet, míg 65 év feletti társaik körülbelül napi 1 óra 43 percet töltenek mobilappok társaságában. A világ harmadik legnagyobb alkalmazásáruháza, a Huawei AppGallery legnépszerűbbjei a közösségi média, a játék és a kommunikációs alkalmazások – mint a Snapchat vagy a TikTok –, de rengeteg letöltést generálnak az utazást és a közlekedést, a vásárlást, valamint az online bankolást segítő appok is: a gyakran használt alkalmazások túlnyomó része egy érintéssel letölthető az appboltból.
A felhasználók világszerte egyre inkább támaszkodnak az okostelefonos alkalmazásokra az élet legkülönbözőbb területein, legyen szó munkáról, tanulásról, szórakozásról, utazásról vagy ügyintézésről. A data.ai legfrissebb, okostelefon használatot vizsgáló jelentése szerint az emberek okostelefonjuk használatával eltöltött ideje eléri a napi 5 órát, ami jelentős növekedés a megelőző évekhez képest: a felhasználók többek között az alkalmazásokon keresztül vásárolnak, információkat keresnek, kommunikálnak, szórakoznak és tanulnak.
Az okostelefonokra letöltött alkalmazások több mint fele inaktív
A Simform termékfejlesztő cég átfogó, mobilhasználatot vizsgáló kutatása szerint a fiatalabb korosztály több időt tölt az alkalmazások használatával, mint az idősebbek: a 18-24 évesek naponta körülbelül 3 óra 45 percet, a 25-34 évesek ennél 20 perccel kevesebbet, a 35-44 évesek pedig 3 óra 7 percet töltenek különböző applikációk használatával. Nagyjából fokozatosan csökken a használat a 65 év felettiekkel végződve, akik körülbelül naponta 1 óra 43 percet töltenek mobilapplikációkkal.
A használati idővel arányos az okostelefonokra letöltött alkalmazások száma is, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb valaki, annál kevesebb applikációt tölt le – azonban még ennél is kevesebbet használ aktívan. A Simform kutatása szerint az emberek átlagosan 40 alkalmazást telepítenek telefonjukra, az idejük 89 százaléka azonban csupán 18 alkalmazás használatával telik, így a telepített applikációk több mint fele inaktív marad. A felhasználók életkorát tekintve nagy szórás: a 21-30 év közötti korosztály több mint 60 alkalmazást tárol a telefonján, ugyanakkor aktívan ennek valamivel csak több mint harmadát (25) használja. Az életkor növekedésével a telepített alkalmazások száma is csökken, az 51-60 év közötti korosztály már csak hozzávetőlegesen 22-23 alkalmazást tölt le, rendszeresen pedig 10-nél is kevesebbet nyit meg.
A kutatással érintett felhasználok az alkalmazások közül a legtöbb időt játékokkal, közösségi médiával és chat-appokkal töltik
A kutatás azt is vizsgálta, mely típusú applikációk a legnépszerűbbek az okostelefonok használata során. A listát 22,2 százalékkal vezetik a közösségi média appok, ezt követi a játékok kategóriája (19,4 százalék), a kommunikációs alkalmazások (16,4 százalék), a szórakoztató alkalmazások (11,2 százalék), valamint a böngésző appok (7,4 százalék). A válaszadók 75 százaléka megerősítette azt is, hogy az első öt alkalmazáskategóriában napi szinten nyitnak meg alkalmazásokat. Míg a 4 százalék alatti gyakorisággal használt alkalmazáskategóriák közé kerültek azok, amelyeket csak aktuális igény alapján nyitnak meg, ilyenek többek között az e-kereskedelemhez, az utazáshoz, a navigációhoz vagy a pénzügyekhez köthető applikációk.
Mindezek összecsengenek a Huawei alkalmazás-áruháza, az AppGallery legpopulárisabb kategóriáival is: közösségi média szekcióban a legnépszerűbbek között szerepel a több mint 1 milliárd letöltéssel rendelkező Telegram és TikTok, a játékok között az egyik legkedveltebb a 40 millió letöltővel bíró Mobile Legends: Bang Bang, a népszerű alkalmi játékok között pedig kimagaslik a Homescapes és a Gardenscapes 26 és 24 millió letöltéssel. A populáris alkalmazások között találhatók továbbá az utazáskor hasznos appok, amilyen a Booking.com (5,3 milliárd letöltés) vagy a Huawei saját navigációs alkalmazása, a Petal Térkép (1,2 milliárd letöltés), az e-kereskedelem kategóriába tartozó SHEIN (262 millió letöltés) vagy Lidl Plus (208 millió), valamint az online bankolást segítő Revolut (65 millió letöltés).
Az aktívan használt alkalmazások túlnyomó része megtalálható az AppGalleryben, és az újabb és újabb élethelyzeteket segítő alkalmazások is dinamikusan bővülnek: az alkalmazás-áruház a tavalyi évben 147 százalékkal növelte az appok számát, valamint megújította áruházának felhasználói felületét is, így már közvetlenül, egy érintéssel elérhetők a legkülönfélébb androidos applikációk. Emellett a helyi szinten használatos alkalmazásokra is nagy hangsúlyt fektet a Huawei: az elmúlt években számos magyar applikáció natív verziója jelent meg az AppGalleryben, köztük több, a mindennapokban használt, bankolást, közlekedést és vásárlást segítő szolgáltatás. A legnépszerűbb magyar alkalmazások között szerepel többek között a Jófogás, a Használtautó, a Lidl, a Tesco, a MÁV és a Menetrendek alkalmazás, és sokan töltik le a Telekom vagy a Yettel telefonos applikációját is.
A többség otthon, illetve a mosdóban telefonozik
Az idő és a helyszín is fontos szerepet játszik a mobiltelefon-használatban. A lista elejére a privát terek kerültek; otthon a Simform kutatásában vizsgált személyek túlnyomó többsége, 91 százaléka használja okostelefonját, a mosdóban 83 százalékuk, családi vagy baráti társaságban pedig 79 százalékuk. Magas arányt ért el a vizsgált alanyok körében a TV-nézés közben (78 százalék), a munkahelyen (72 százalék), a sorban állás vagy várakozás közben (71 százalék), valamint a nap egyéb szabad perceiben (74 százalék) történő mobilozás.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország. A 2025. augusztus 21-től 24-ig között zajló Adni Öröm! kampány célja, hogy segítse a nehéz helyzetben élő családokat a szeptemberi tanévkezdés során, legyen szó akár közvetlen tárgyi adományról, akár pénzbeli felajánlásról, adománykártyák formájában.
„A nyugodt iskolakezdés olyan alapélmény, amely minden gyermeknek jár. Felelős vállalatként a feladatunk pedig az, hogy ebben segítséget nyújtsunk azoknak, akiknek ez nem magától értetődő. Ötödik éve dolgozunk együtt a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal ezen a fontos ügyön, és újra és újra meghatódva tapasztaljuk, milyen önzetlenül csatlakoznak a vásárlóink ehhez az akcióhoz. Idén is számítunk rájuk országszerte”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője kiemelte:
„A legszegényebb családok gyakran nem tudják előteremteni a legalapvetőbb tanszereket sem, így a gyermekek már az iskola első napján hátrányból indulnak. A SPAR Magyarországgal közös tanszergyűjtő akciónk lényege, hogy ezek a gyerekek méltó módon, teljes felszereléssel kezdhessék meg a tanévet. A felajánlott, új tanszerek nemcsak a tanulás eszközei, hanem a figyelem, a törődés és az esély szimbólumai is.”
Az akció személyes gyűjtési szakasza 2025. augusztus 21-e és 24-e között valósul meg. Ebben a négy napban a Magyar Máltai Szeretetszolgálat önkéntesei az ország összes INTERSPAR áruházában jelen lesznek, és várják azokat a vásárlókat, akik egy-egy tanszert vagy iskolakezdéshez kapcsolódó terméket adományként szeretnének megvásárolni és felajánlani a rászoruló gyerekek számára. Az adományokat közvetlenül a pénztárzóna után lehet átadni az önkénteseknek. A felajánlások célba juttatásában a Magyar Máltai Szeretetszolgálat országos hálózata működik közre: a csomagok célzottan jutnak el a megfelelő helyre.
Az adakozás másik formája az adománykártyák vásárlása. Ezek az 500, 1 500, 3 000, 5 000 és 10 000 forint értékű kártyák 2025. augusztus 1-je és 31-e között érhetőek el az INTERSPAR áruházakban. A vásárlásukból befolyt teljes összeget a Magyar Máltai Szeretetszolgálat új tanszerek beszerzésére fordítja, és azokat célzottan juttatja el a segítségre szoruló gyermekeknek.
A gyűjtés során beérkezett felajánlásokat – legyen szó tárgyi adományról vagy az adománykártyákból vásárolt iskolaszerekről – a Szeretetszolgálat munkatársai a szeptemberi tanévkezdésre eljuttatják a rászorulókhoz. Az iskolai felszereléseket gondosan összeállított csomagokban adják át, figyelembe véve a helyi közösségek szükségleteit és a gyermekek életkorát.
Az adománygyűjtés részletei és a résztvevő INTERSPAR áruházak elérhetőségei a www.adniorom.hu weboldalon érhetőek el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Elindult a nevezés a Hégető Honorka-díjra
Az elismerés idén 21. alkalommal hívja fel a figyelmet azokra a szerkesztőségekre és újságírókra, akik fontos társadalmi ügyeket dolgoznak fel videó, fotó vagy fotósorozat formájában.
A díj célja, hogy elismerje azokat az alkotásokat, amelyek érzékenyen, hitelesen és hatásosan mutatják be a társadalmat érintő problémákat, valamint az ezekre adott válaszokat és lehetséges megoldásokat.
Idén olyan anyagokkal lehet pályázni, amelyeket 2024. szeptember 1. és 2025. augusztus 31. között publikáltak televízióban vagy online felületeken. Nevezni videókkal, önálló fotókkal, vagy maximum 10 képből álló fotósorozattal lehet.
A pályázatok benyújtási határideje: 2025. szeptember 30., 12:00 óra
A díjat idén is több kategóriában ítéli oda a zsűri. Az előző évhez hasonlóan díjat kap a legjobb első pályázó is – ez a kategória azok előtt tiszteleg, akik először neveznek a Hégető Honorka-díjra, és munkájukkal kiemelkedő színvonalat képviselnek.
A Hégető Honorka-díj zsűrijének elnöke idén Weyer Balázs, újságíró. A zsűri tagjai: Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója és Máté Krisztina, televíziós újságíró és producer. A fotó formájában érkező pályaműveket Keleti Éva, Kossuth- és Balázs Béla-díjas fotográfus és Mucsy Szilvia fotográfus, a Budapest FotóFesztivál társalapítója és igazgatója bírálja el.
A díj évek óta elkötelezett támogatója, a Yettel 2025-ben is különdíjat ajánl fel egy kivételes alkotásnak. A mobilszolgáltató nemcsak az újságírói munkát ismeri el, hanem a díjazott mű által bemutatott ügyet is támogatja, ezzel is kiemelve a sajtó szerepének fontosságát a jelentős társadalmi kérdésekben.
A Hégető Honorka-díjat 2003-ban alapították az RTL fiatalon, tragikus autóbalesetben elhunyt riporterének emlékére. Hégető Honorka munkásságát mély társadalmi érzékenység, az elesettek és kiszolgáltatottak iránti empátia jellemezte – értékrendje ma is mércét jelent a díj számára.
Pályázati feltételek:
- Formátum: videó vagy fotó/fotósorozat
- Terjedelem:
- videó: minimum 5, maximum 30 perc
- fotó:
- egyéni kép: maximum 3 db/pályázó
- fotósorozat: egy sorozat, mely minimum 8 – maximum 10 db képet tartalmaz
- Publikálás ideje: 2024. szeptember 1. – 2025. augusztus 31.
- A pályázatnak tartalmaznia kell:
- a pályázó nevét, elérhetőségeit (telefonszám, e-mail cím)
- a pályamű címét és rövid szinopszisát
- a megjelenés helyét és időpontját
A pályaműveket kizárólag online, az alábbi oldalon lehet feltölteni: https://rtl.hu/hegetodij
A videós pályaműveket YouTube- vagy Vimeo-link formájában kell benyújtani.
Leadási határidő: 2025. szeptember 30., 12:00 óra
A pályázattal kapcsolatos kérdések esetén kereshető: hegetohonorkadij@gmail.com
A Hégető Honorka-díj támogatói: RTL Magyarország, Hégető-család, Yettel Magyarország Zrt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Idén is a budapesti PlayIT ad otthont a T-esports Championship döntőjének
Négy játék, Európa legjobb csapatai, 100 000 euró összdíjazás: indul a Deutsche Telekom által szervezett, negyedik T-esports Championship regisztrációja.
Immár negyedik alkalommal szervezi meg a Deutsche Telekom a T-esports Championship-et, amely idén szeptember 9-én indul, a döntőre pedig november 15-16-án kerül sor Budapesten, a Hungexpon.
Európa legjobb csapatai négy játékban: Counter-Strike 2-ben, League of Legends-ben, Brawl Stars-ban, és – az idei év újításaként – Rocket League-ben mérkőznek meg egymással. A bajnokság összdíjazása 100 000 euró. A regisztráció augusztus 13-án, szerdán indul a www.tesports.gg oldalon, a kvalifikációt követően pedig svájci rendszerben folytatódik a bajnokság. Az előző évektől eltérően idén mind a négy játéknak dedikált versenyhete lesz, ennek köszönhetően erősebb mezőnyre és fokozottabb versenyre számíthatunk. A mérkőzéseket az e-sport rajongók nemzetközi streamen is követhetik.
A tavalyi évben több mint 12 ezren regisztráltak a versenyre, a Telekom PlayIT Show-n megrendezett döntőre pedig a két nap alatt több mint 14 ezren látogattak ki. A nagy sikerre való tekintettel a szervező országok (Magyarország, Lengyelország, Horvátország, Észak-Macedónia és Montenegró) idén is úgy döntöttek, hogy Budapest ad otthont a döntőnek a Telekom PlayIT Show keretén belül, ahol dedikált gigaerős vezetékes hálózaton játszhatnak majd a döntősök.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Tippek2 hét ago
Nem beszélünk róla, pedig egyszer minden pár hálószobájába beköltözik
-
Ipar1 hét ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
-
Okoseszközök2 hét ago
ZTE Watch K1 Pro: gyerekekre szabott okostechnológia – biztonság az iskolakezdéshez
-
Gazdaság2 hét ago
Soha nem volt még ekkora a hitelkártya tartozás
-
Okoseszközök2 hét ago
Magyarországra is megérkezik a Samsung Odyssey OLED G6
-
Tippek2 hét ago
A budapesti Startup Világbajnoksággal indul az őszi szezon
-
Mozgásban1 hét ago
Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin
-
Tippek2 hét ago
Augusztus végéig köthetnek szerződést a cégek a kiberbiztonsági auditról