Connect with us

Gazdaság

Túlságosan ösztönösen innoválnak a kkv-k

Ösztönösen, kis lépésekben innovál a kis és közepes vállalkozások jelentős része.

A sikeresebb cégek innovációja radikálisabb és a piac igényei diktálják – derül ki a Marketing Commando felméréséből. 

Mindössze a válaszadók 9%-a nyilatkozott úgy, hogy nem innovált semmilyen területen az elmúlt három évben. 57% termék-, 41% szervezet-, 38% marketing- és 30% folyamatinnovációt végzett.

„Mindennek az alapja a jó termék, ezért ez az innováció legfontosabb területe. Ennek ellenére meglepett az eredmény, mert arra számítottunk, hogy marketing túlsúlyban van, hiszen az a legkönnyebb területe az innovációnak”

– mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Azonban, ha összehasonlítjuk az 50 millió forint feletti éves árbevételű vállalkozásokat az 50 millió alattiakkal azt láthatjuk, a nagyobb árbevételű cégek nagyobb hangsúlyt fektetnek a marketingre. Míg a nagyobb cégek 49%-ára jellemző a marketing innováció, addig ugyanez a kisebb cégeknek csak 31%-ára igaz.

A marketing területén a promóció, azaz a reklámozás, hirdetések innovációja a legjellemzőbb. Azonban erre is az 50 millió forint feletti árbevételű cégek fektetnek nagyobb hangsúlyt (62%), mint a kisebbek (41%).

Nagy innováció, nagy siker

Az 50 millió feletti árbevételű cégekre jellemzőbb az új termékek innovációja (38%) vagy a már létező termék radikális átalakítása (18%). A kisebbek ezzel szemben inkább már meglévő termék nem lényegi módosításán dolgoznak (26%), illetve annak funkcióit javítják (22%) jellemzően.

Abban is lényegesen eltérnek a kisebb és nagyobb árbevételű cégek, hogy mi ösztönözte az innovációt. Az 50 millió forint feletti árbevételű cégek 41%-ára jellemző, hogy az iparág és a piac változásai ösztökélnek innovációra, míg ugyanez a kisebb cégek mindössze 12%-áról mondható el. A kisebb cégek ösztönösek, inkább váratlan dolgok, külső események, siker vagy kudarc hatására kezdenek újításba.

Tudatossá kell tenni az innovációt

Wolf Gábor szerint az innováció az egyik legfontosabb tényezője a vállalkozások versenyképességének, ezért tudatossá kell tenni. Mindig kell lennie egy innovációs projektnek folyamatban, ami hosszú távon fenntartja a versenyképességet.

A legfontosabb, hogy folyamatosan figyelni kell a vevőkre, a vevők kéréseire. Emellett figyelemmel kell kísérni az iparági és a technológiai változásokat.

Négy gyakorlatias innovációs módszer

Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldás valami ellen innoválni. Gondoljuk végig mi lenne, ha másképp csinálnánk valamit, mint a versenytársak a piacon? Vizsgáljuk meg a piacot, hogyan hirdetnek a versenytársak, hogyan képzik az árat, milyen a termékek designja, a kiszolgálás, kiszállítás és így tovább. Majd keressünk egy olyan tényezőt, melyet a vevők fontosnak tartanak és ebben keressük az innováció lehetőségét – tanácsolja a kisvállalati marketing szakember.

Ehhez hasonló, ha egy vállalkozás valamiért innovál, azaz megjeleníti az értékeit az újításban. Bármilyen, a vevők számára releváns érték lehet az innováció fókuszában. Például az is egy ilyen innováció amikor egy vállalkozás úgy határozza meg a termék árát, hogy abból bizonyos rész egy fontos társadalmi ügyet szolgál.

Ezek ellentéte a negatív innováció, amikor valamilyen nélkülözhető alapfunkcióját vesszük el a terméknek, szolgáltatásnak. Erre példa a csomagolás csökkentése vagy elhagyása, termékportfólió szűkítése.

Innováció új piacnak, amikor egy terméket vagy szolgáltatást egy új célcsoportnak, vagy szegmensnek kínál a vállalkozás. Így született a Marketing Commando is 2001-ben, amikor az elsők között kezdett kisvállalati marketinggel foglalkozni Magyarországon. Akkor még nem volt elterjedt a marketing kisvállalkozások körében, ahogyan a közérthető, gyakorlatias, közvetlen kommunikáció sem, ezért mindez újdonságként hatott.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete

Társadalmi egyeztetése bocsátotta a kormány a 3 százalékos kamatozású otthonteremtési hitel részletszabályait tartalmazó kormányrendeletét.

Számos kérdéses részletre fény derül az Otthon Start hitellel kapcsolatban a Miniszterelnökség által közzétett tervezetből, amelyre 2025. július 29-ig nyújtható be vélemény.

Akár 50 millió, maximum 3 százalékos éves kamattal

Megerősítést nyertek az eddigi információk, miszerint az Otthon Start program keretében maximum 50 millió forint kölcsön vehető fel, maximum 25 éves futamidővel. Az éves kamatozás fix és nem haladhatja meg a 3 százalékot – tehát akár ez alá is mehet a bank, ahogy a CSOK Plusz esetében is.

A hitel két fő célra használható fel:

  1. Lakás vagy családi ház vásárlására
  2. Lakás vagy családi ház építésére

Fontos kritérium, hogy az ingatlan belterületen, Magyarország területén fekszik.

Az ingatlannal kapcsolatos értékhatárok is meghatározottak:

  • Lakás vásárlása vagy építése esetén: az ingatlan értéke vagy bekerülési költsége legfeljebb bruttó 100 millió forint lehet.
  • Családi ház (egylakásos lakóépület) vásárlása vagy építése esetén: ez az értékhatár legfeljebb bruttó 150 millió forint.

Emellett a hasznos alapterületre jutó négyzetméterár sem haladhatja meg a bruttó 1,5 millió forintot.

Az önerő kérdése is tisztázott: a programhoz legalább 10% önerőre lesz szükség az ingatlan vételárához képest.

Az ingatlan vételára legfeljebb 20 százalékkal térhet el a hitelintézet által megállapított forgalmi értéktől.

A BiztosDöntés.hu szakértői szerint ezzel kívánják megakadályozni a túlzottan magasra árazott, vagy indokolatlanul alacsonyra értékelt ingatlanokkal történő visszaéléseket. Mindemellett biztosítja, hogy a bank ne finanszírozzon olyan ingatlant, amelynek vételára irreális a valós piaci értékéhez képest és védi a vevőt, hogy túlfizessen egy ingatlanért.

Mit jelenhet ez a gyakorlatban? Ha például a bank a megvásárolni kívánt ingatlan forgalmi értékét 50 millió forintban állapítja meg, akkor a vételár legfeljebb 50 millió Ft + 20%, azat 60 millió forint lehet. Ha a vételár 61 millió forint, akkor az ingatlan már nem felel meg a program feltételeinek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Stratégiai partnerséget kötött a 4iG és az IAI a Spacecom adósságrendezésére

A 4iG Nyrt. és az Israel Aerospace Industries Ltd. (IAI) a mai napon kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írtak alá a Space-Communication Ltd. (SpaceCom) kötvényadósságának rendezésére vonatkozóan, valamint közösen benyújtották kétoldalú adósságrendezési javaslatukat.

A javaslat az elmúlt évek során zajló, elhúzódó adósságrendezési folyamatra kíván végső és fenntartható megoldást nyújtani, amelynek keretében a társaság működése és tőkepiaci státusza is stabilizálható. A 4iG Nyrt. – mint a SpaceCom 2021 óta 20 százalékos kisebbségi tulajdonosa – már két alkalommal is javaslatot tett az adósság konszolidálására. A legutóbbi kísérlet során a megállapodást a kötvénytulajdonosok elfogadták, de annak zárásához szükséges feltételek nem teljesültek a meghatározott határidőig.

A mostani, közösen benyújtott javaslat értelmében az izraeli állami tulajdonban lévő IAI többségi (80%) tulajdont szerezne, míg a 4iG Nyrt. megtartaná 20 százalékos részvénycsomagját. A pénzügyi terv lényege egy 12 millió dollár összegű, 10%-os kamatozású, 2035-ig lejáró alárendelt részvényesi hitel formájában nyújtott befektetés, amelyet a javaslattevő felek tulajdonosi részesedésük arányában biztosítanak, így a 4iG Nyrt. 2,4 millió USD kötelezettséget vállal. A lejárt kötvényekkel rendelkező tulajdonosok a társaság készpénzállományából (206 millió USD), továbbá a SpaceCom által kibocsátásra kerülő új kötvények kibocsátásából (150 millió USD) és a két társaság által biztosított tőkeinjekcióból összesen körülbelül 368 millió USD kifizetésben részesülnének, 20 millió dollár pedig a társaság számláján maradna a zavartalan működés feltételeinek biztosítása érdekében. Amennyiben a jelenlegi kötvénytulajdonosok elfogadják a javaslatot, úgy le kell mondaniuk a fennmaradó követeléseikről, beleértve a késedelmi kamatokat is. A tranzakciót követően a SpaceCom zártkörű részvénytársasággá, a 4iG Nyrt. és az IAI közösvállalatává válik és többségi tulajdonosán keresztül közvetetten az izraeli állam tulajdonában kerül. Ez komoly nemzetközi presztízst, szakmai elismerést jelentene a 4iG Csoport és így a magyar űrtechnológiai szektor számára, mely így a globális űripari és védelmi ökoszisztéma aktív szereplőjévé válhat.

A tranzakció sikeres lezárásának feltétele többek között az izraeli kormányzati, hatósági, szabályozó testületi és versenyhivatali jóváhagyása, valamint az új kötvények sikeres kibocsátása. A felek biztosak abban, hogy az új tulajdonosi szerkezet és az erős iparági háttérrel rendelkező befektetői konzorcium képes fenntartható működést és hosszú távú növekedést biztosítani a SpaceCom számára. A tranzakció sikeres lezárása jelentős hatással volna a vállalat pénzügyi helyzetére és befektetői megítélésére a tőkepiacon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte

A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025. június 30-ára már 313 franchise egységet foglalt magába, ami jól mutatja a vállalat hosszú távú elkötelezettségét a hazai kiskereskedelmi piac kisvállalkozásai és családi üzletei iránt.

Az év első felében nyolc új franchise üzlet kezdte meg működését. A franchise program számos előnnyel jár: a csatlakozó partnerek egy országosan ismert márkához kapcsolódhatnak, élvezhetik a központi marketing támogatását és a megbízható logisztikai háttér előnyeit.

„A SPAR franchise program nem csupán üzleti modell, hanem évek óta tartó együttműködés a hazai vállalkozásokkal. Büszkék vagyunk arra, hogy olyan családi boltokat segíthetünk fejlődni, amelyek mélyen beágyazódnak a helyi közösségekbe. Hiszünk benne, hogy a magyar kiskereskedőkkel történő együttműködéssel nemcsak gazdasági értéket teremtünk, hanem emberi kapcsolatokat is építünk. A franchise üzleteink ugyanakkor vásárlóinknak is kézzelfogható előnyöket nyújtanak: a megszokott SPAR minőséget kapják, a lakóhelyükhöz legközelebb”

– hangsúlyozta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A 2025-ös év első felében megnyílt nyolc új franchise egység közül három SPAR marketként, öt pedig SPAR partner üzletként csatlakozott a rendszerhez. A bővülés az ország különböző pontjain valósult meg: új egységek nyíltak például Jánosházán, Keszthelyen, Győrben, Nádudvaron, illetve négy helyszínen Budapesten is. A franchise rendszer történetében az idei év egyik mérföldköve volt a 310. üzlet megnyitása, amely a főváros XIII. kerületében, a Kassák Lajos út 58–60. szám alatt várja a vásárlókat. A különböző üzlettípusok tekintetében a hálózat struktúrája jelenleg 95 SPAR market, 61 SPAR partner, 87 OMV SPAR express és 70 Orlen–DESPAR egységet foglal magában. A hálózat bővülésével együtt a munkavállalói létszám is számottevően emelkedett: az év első felében 154 új kolléga csatlakozott a hálózathoz, így jelenleg több mint 4 ezer fő dolgozik a SPAR franchise egységeiben.

Széles választék, helyi ízek

A franchise üzletek termékkínálata továbbra is meghaladja a 16 000 cikket, ugyanakkor a partnerek számára lehetőség van helyi termékek beszerzésére is, amelyek révén a választék még inkább alkalmazkodhat a környékbeli vásárlók igényeihez. A legnépszerűbb termékkategóriák a frissáru területéről kerülnek ki: a húsfélék, zöldségek, pékáruk, tejtermékek és csemegeáru iránt egyaránt magas a kereslet. A töltőállomásokon működő SPAR express egységek esetében különösen kiemelkedő az alkoholmentes italok forgalma, de emellett a napi fogyasztási cikkek is fontos szerepet játszanak – ezek az egységek sok vásárló számára mini szupermarketként funkcionálnak.

A SPAR kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a franchise partnereknél is elérhetők legyenek a kényelmi szolgáltatások. A saját sütésű pékáru, az enjoy. termékkör, valamint a SPAR toGo szolgáltatás – amely grillpultot és melegkonyhai készételeket kínál – ma már egyre több egységben alapvető eleme a kínálatnak.

Miért érdemes csatlakozni?

A 2025-ös év második felében a SPAR célja továbbra is a hálózat fejlesztése, nem csupán új partnerek bevonásával, hanem a meglévő egységek korszerűsítésével is. Külön figyelmet kap az elavult pékáru bútorok cseréje, amelyhez a vállalat pénzügyi támogatást biztosít partnerei számára. A hálózat bővítésénél nincs földrajzi korlát: a SPAR az ország minden pontjáról várja új, elkötelezett partnereit, elsősorban a családi tulajdonban működő kiskereskedések köréből. A csatlakozási folyamat során a felek közösen dolgozzák ki a szerződéses kereteket, megtervezik az üzlet kialakítását, a SPAR pedig végig aktív támogatást nyújt – a logisztikai háttér, az informatikai rendszer és az oktatási programok biztosítása mellett tanácsadó kollégák segítik a zökkenőmentes indulást és a hosszú távú működést.

A SPAR franchise programhoz csatlakozó partnerek három kulcsfontosságú előnyt tapasztalhatnak meg: a márkaismertség és vásárlói bizalom révén erős piaci jelenlétet, országos marketingtámogatást, valamint egy megbízható logisztikai rendszert, amely akár napi többszöri árufeltöltést is lehetővé tesz. Az együttműködés részeként a partnerek teljes áruszükségletüket a SPAR központi raktáraiból tudják fedezni – ezzel jelentősen csökkentve saját beszerzési és működtetési terheiket.

További információk és a csatlakozás részletei a www.spar.hu/spar-franchise oldalon érhetőek el.

A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss