Connect with us

Gazdaság

Beltéri nyomkövetési technológiák

A logisztika területén számos kihívást kell megoldania a szakembereknek. Egy ilyen megoldandó feladat lehet, ha gyártást és a raktározást fizikailag távolabbra kell elhelyezni egymástól. Mindaddig, amíg ugyanazon a telephelyen volt a kettő, számos előnye volt, ám mihelyst a kettő területet akár csak néhány km távolságra kerül egymástól, akkor a szétválasztás meghosszabbítja az átfutási időket és megnöveli a munkaerő költségeit.

A SEG Automotive a gépjárműipar egyik fő szereplőjeként kiemelt hangsúlyt fektet a kibocsátás csökkentésére. Számos innovációjukra büszke vállalatként – például az indítómotor mild-hibrid járművek feltalálására – hatékony megoldást kellett keresniük a logisztikai területükön keletkezett szűk optimalizálási keresztmetszetre. A vállalat szakemberei tudták, hogy ha maximalizálni akarják a gyártósor és a raktározás hatékonyságát, akkor a belső nyomkövetési technológiára lesz szükségük, amely hajszálpontos megoldást biztosíthat számukra.

A felelősség súlya

Abban a helyzetben, amikor a világ berendezésgyártóinak nagy része az adott cég globális termék-disztribúciós hálózatára támaszkodik, akkor elég nyomás és felelősség nehezedik a vállalat dolgozóra amiatt, hogy ez az értékes partneri hűség ne kerüljön veszélybe. Ennek érdekében folyamatosan nagy teljesítményű és versenyképes termékeket kell előállítani és biztosítani. Ennek megvalósításához a SEG Automotive 14 országban több mint 8000 alkalmazottjának együttműködő munkaerőjére támaszkodik, melyek megtalálhatóak a világ legfontosabb autóipari piacain.

Gyenge pontok, melyek fokozott figyelmet igényelnek

A megoldandó logisztikai helyzet az, hogy a gyártási és a raktározási helyszínt egy kb. 10 perces út választja szét egymástól, továbbá az is adott, hogy kézzel könyvelik az egyes tételeket, ami így egy munkaerő-igényes tevékenység, mely ráadásul még emberi tévedéseknek is kitett rendszer. A gyártás során a raktárból megfelelő minőségű, mennyiségű, pontos sorrendben és meghatározott időben kiszállított tárgyak kézbesítése egy olyan optimalizált foglalási rendszerre támaszkodik, amely digitális óraműként kellene működnie.

Az SEG Automotive szakemberi már felismerték, hogy több esetben is előfordult, hogy az néhány eszközt még nem könyveltek le annak ellenére, hogy már elhagyták a raktárt vagy fordítva. Ez az átfutási időt meghosszabbította, valamint hibát okozott a just-in-time típusú kiszállításokban. A megoldás az volt, hogy csökkenteni vagy át kellett csoportosítani a munkaerőt egy másik, a hibára hajlamos foglalási folyamat feladataira, logisztikai menedzsereket kellett folyamatosan mozgatni. Ez csak akkor megoldható, ha lehetővé teszik az eszközkövetést azáltal, hogy a folyamatokat teljes mértékben átláthatóvá és áttekinthetővé teszik. Ehhez pedig a kézi folyamatokat egy automatizált, hibátlan és teljesen digitális, valós idejű eszközfoglalási és -nyomkövetési rendszerre kellett cserélni.

Sewio RTLS - IBCS Hungary

Beltéri nyomkövetési technológiák összehasonlítása

A minden részletre kitérő, pontos odafigyelés azt jelenti, hogy hibákat lehet csökkenteni és munkaerőt megtakarítani, ezért elengedhetetlen a megfelelő technológia biztosítása. Két nyomkövetési technológia került összehasonlításra: a Sewio ultra-szélessávú RTLS rendszere („valós idejű helymeghatározó rendszer”), valamint az aktív RFID (rádiófrekvenciás azonosítási) technológia. Mi volt a megoldandó feladat? A megadott kapuknál a nyomon követett tételek helyének 30 cm-es pontossággal történő meghatározása.

Első kör: Az RFID technológia jól kezdett, miután 3 héten keresztül 95%-ban helyesen biztosította a jeleket, de a Sewio RTLS az azonos időszakban 100%-ban nyújtotta ezt.

Második kör: A tesztelési időszakban az RFID egy kicsit nehézkesen indult, mivel a targoncák és a közeli gépek rezgései miatt újrakalibrálásra szorulnak az olvasók, ami további 2 munkanap munkába, és plusz karbantartási költségbe kerültek, valamint a rendszer leállásával is együtt járt. A Sewio RTLS ugyanakkor leállási idő nélkül biztosította a tökéletes pontosságot.

A technológiák közötti összehasonlításban a győztes megoldás számára a következő kihívás az SAP, a Voice Picking, a nyomtatási technológia és a Sewio RTLS közti zökkenőmentes együttműködés biztosítása volt. A stabil kommunikációs rendszer használatával az adatátvitel innentől kezdve a létesítmény bármely pontján, egy egyedi tervezésű szoftver-interfész használatával elérhetővé vált annak érdekében, hogy ezeket az adatokat a rendszer minden részéhez a megfelelő formátumba lehessen konvertálni.

Az aktív rendszer győzelme a passzív rendszer felett

A teljes körű nyomkövetés eléréséhez és a folyamat valós idejű nyomon követéséhez szükséges volt 40 tartókampót beépíteni a mennyezetbe, amelyekre 600 galvanizált raklapot akasztottak Sewio címkékkel. És miért tudtak győzedelmeskedni az aktív RTLS-címkék a passzív RFID-címkék felett? Azért, mert csak ezek képesek megmutatni az eszközök tényleges jelenlétét és teljes követését, beleértve annak pályáját, valamint a valós idejű és előzményadatokat.

Az akkumulátor hosszú élettartamának biztosítása érdekében, mivel a címkéket nem a szállítóeszköz akkumulátora táplálja, egy nagyobb kapacitású gombakkumulátort alkalmaztak, 1,5 éves garantált élettartammal, 0,5másodperces frissítési gyakoriság mellett.

Sewio RTLS - IBCS Hungary

Az eredmények összegzése

A fenti projektet az IBCS Hungary valósította meg, a Sewio RTLS jelenlegi foglalási/könyvelési rendszerbe történő integrálásával. A munkavállalók 15%-át három műszakban át lehetett csoportosítani más feladatokra. A hamis vagy elfelejtett foglalásokat kiküszöbölték, és innentől valós időben lehetett betekinteni az adatokba. Az eredmények: Az átfutási időt sikerült 6 óráról 3 órára lecsökkenteni, ami kiemelkedően jó eredmény, mivel 50% a csökkenés mértéke!

Az Sewio RTLS a rugalmasságának és a méretezhetőségének köszönhetően további felhasználási lehetőségeket is magában foglalhat, mint például a valós idejű útvonal-módosítás, a gyökéroptimalizálása, a torlódások elkerülése, a biztonság fokozása a sebességkorlátozás ellenőrzésével, a Pick by Voice by Pick by Position javítása és a termelés hatékonyságának általános növelése a digitális iker-technológia révén. Mivel a rendszer kialakításának eredményei magukért beszélnek, így nem meglepő, hogy egy olyan vállalat is, amelynél már hosszú évek óta meghatározó az innováció szerepe, továbbra is kihasználja az RTLS nyújtotta előnyöket. Miután a Sewio RTLS technológia jól vizsgázott, így a SEG Automotive a többi gyártóműhelyébe, létesítményébe és csarnokába is ezt tervezi beépíteni a jövőben.

 

Gazdaság

A 4iG Csoport és az Elisa Polystar kibővítette együttműködését

A 4iG Csoport kiterjesztette stratégiai együttműködését az Elisa Polystarral, amelynek keretében új, mesterséges intelligencia használatának lehetőségét megteremtő, hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszert vezetnek be a One Magyarországnál.

Az együttműködés célja, hogy a vállalat ügyfelei még megbízhatóbb, gyorsabb és magasabb minőségű szolgáltatásokat élvezhessenek, miközben a hálózat működése hatékonyabbá válik.

Az új projekt a 4iG Csoport és az Elisa Polystar korábbi együttműködéseire épül.  A vállalatcsoport a finn céggel együttműködésben vezetett be automatizált hálózatfelügyeleti rendszert a korábbi Vodafone Magyarországnál (most V-Hálózat Távközlési Zrt., emellett Albániában és Montenegróban is az Elisa Polystar hálózati szolgáltatásélmény menedzselő megoldásait használják. A One Magyarország hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszer kiépítésére kiírt tenderén a cég több pályázó közül választotta ki a rendszer leszállítására az Elisa Polystart, többek között a korábbi sikeres együttműködések tapasztalatai alapján.

Az új generációs megoldás bevezetése nem csupán technológiai újítás, hanem stratégiai jelentőségű lépés is, amely illeszkedik a 4iG Csoport digitális transzformációs irányvonalához. A rendszer a One Magyarország hálózatának teljes infrastruktúráját lefedi, a központi elemektől egészen a mobil hozzáférési hálózat elemekig biztosítva a valós idejű átláthatóságot. Ez lehetővé teszi a hibák és teljesítményproblémák gyors felismerését, így sokszor még azelőtt történhet beavatkozás, hogy az ügyfelek bármilyen fennakadást tapasztalnának.

„A 4iG Csoport számára kiemelten fontos, hogy Magyarországon és a nyugat-balkáni régióban működő távközlési vállalatai a legmodernebb technológiára építve a lehető legjobb szolgáltatási élményt biztosítsák ügyfeleiknek – legyen szó lakossági vagy üzleti felhasználókról. Az Elisa Polystarral való együttműködés olyan mérföldkő, amely nemcsak hálózataink minőségét emeli magasabb szintre, hanem ügyfélközpontú működésünket is tovább erősíti. Meggyőződésünk, hogy az új rendszer bevezetése hosszú távon stabilabb, átláthatóbb és jövőbiztos hálózatot teremt hazai leányvállalatunknál, a One Magyarországnál is

– mondta Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.

A megoldás alapot teremt a mesterséges intelligenciát és gépi tanulást is alkalmazó további fejlesztésekre, amelyek automatikusan észlelik a hálózati anomáliákat, teljesítményproblémákat vagy akár a biztonsági fenyegetéseket. Ennek köszönhetően nemcsak a hibák elhárítása válik gyorsabbá, hanem a fennakadások is megelőzhetővé válnak, ami stabilabb szolgáltatást és magasabb szintű ügyfélélményt biztosít.

„A 4iG-vel való együttműködésünk újabb fontos mérföldkő küldetésünkben, melynek célja, hogy segítsük a szolgáltatókat a komplex hálózati adatok értelmezhető, hasznosítható információvá alakításában. Büszkék vagyunk arra, hogy a 4iG ismét bennünket választott partnerének, építve a korábbi magyarországi, albániai és montenegrói sikereinkre. Az új, mesterséges intelligenciával támogatott felügyeleti rendszer révén a One Magyarország valós idejű rálátást nyer teljes hálózatára, így lehetővé válik a proaktív döntéshozatal, miközben az ügyfelek gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatásokat vehetnek igénybe. Mindez kiváló alapot teremt a jövőbeli innovációkhoz.”

– mondta Stephen Preston, az Elisa Polystar vezérigazgatója.

Az Elisa Polystarral közösen bevezetett rendszer jövőálló és rugalmas platform, amely támogatja a 2G, 4G és 5G szolgáltatásokat, és hosszú távon is képes lépést tartani a növekvő adatforgalommal. A One Magyarország meglévő rendszereivel szorosan integrálódva támogatja az adatvezérelt döntéshozatalt, a proaktív szolgáltatásmenedzsmentet és a magasabb szintű ügyfélközpontúságot.

A rendszer kiépítése azonnal megkezdődik, a cél pedig, hogy a jövő nyári fesztivál- és roaming szezonban még megbízhatóbb hálózati élményt és teljesítményt nyújthassanak a One Magyarország ügyfelei számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

ViVeTech Nyrt.: 20-25 százalékos árbevétel-növekedést tervez 2025-ben

542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a 2025-ös év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt.

A társaság a 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít a tavalyi évben elért rekordszintű, közel 1,4 milliárd forintos szint után – derül ki a társaság mai napon publikált 2025. első féléves jelentéséből.

Az idei üzleti évre jellemző szezonális hatások miatt – a tavalyi év első felében elért 742,4 millió forintos nettó árbevételhez képest – 27 százalékkal kevesebb, 542,2 millió forintos árbevételt ért el a ViVeTech a 2025. június 30-án lezárult első félévben.

„Az intenzív kereskedelmi tevékenységnek köszönhetően 2025-ben tovább bővült a ViVeTech ügyfélköre, és idén már olyan projektekre is sikerült leszerződnünk, amelyek éven túlnyúló, 2-3 évre szóló megbízást jelentenek a társaságnak, így stabilizálják a cash-flow helyzetünket, és fedezetet biztosítanak a fejlesztési terveink és a nemzetközi terjeszkedésünk finanszírozásához. Az év első hat hónapjában a projektek előkészítése és a szerződések megkötése zajlott, így az idénre tervezett bevételek nagyobb részét a második félévben realizáljuk majd” – mondta el Márton Miklós, a ViVeTech Nyrt. vezérigazgatója. „Rendelésállományunk már az első félév végére meghaladta az 1,5 milliárd forintot, ami alapján a 2025-ös pénzügyi év egészére – a tavalyi rekordszintű, közel 1,4 milliárd forintos árbevétel után – 20-25 százalékos árbevétel-növekedést várunk az előző évhez képest”

– emelte ki.

Sikeres volt a zártkörű alaptőke-emelés az első félévben

„Idén tavasszal jelentettük be, hogy a nemzetközi piaci jelenlétünk erősítésének, illetve a disztribúciós hálózatunk kiépítésének támogatása céljából tőkeemelést tervezünk. A zártkörű tőkeemelés június végén lezárult, és ennek keretében mintegy 60 millió forint tőke bevonására került sor, ami – különösen a jelenlegi tőkepiaci körülmények között – kiemelkedő sikernek tekinthető. Ez egyértelműen igazolja, hogy a stratégiánk és a hosszú távú jövőképünk egyaránt meggyőző a befektetők számára”

– tette hozzá Márton Miklós.

A napokban érkezik a 2024. évi osztalék

Az idei évtől a ViVeTech belépett az osztalékpapírok körébe, amelybe a BÉT-en szereplő cégek csupán ötöde tartozik; a társaság tavalyi nyeresége közel 20 százalékát a következő napokban fizeti ki a részvényesek számára. Az osztalékfizetés mellett a ViVeTech hosszú távon is elkötelezett.

Egy év alatt 37 százalékkal emelkedett a ViVeTech árfolyama

A 2011-ben alapított, magyar tulajdonú ViVeTech Nyrt. IT-biztonsági megoldásaival többek között hazai és nemzetközi kritikus infrastruktúra-szolgáltatók – így például az egészségügy, a közlekedés, a közszolgáltatások és a közigazgatás területén működő ügyfelei – kibertámadások elleni védekezését segíti.

A ViVeTech részvénye 2022. május 31-én került bevezetésre a Budapesti Értéktőzsde középvállalatokra specializált Xtend piacára, a Társaság nyilvános tulajdonban lévő részvényeinek aránya jelenleg 20,17 százalék. A ViVeTech árfolyama az elmúlt egy évben – a korábbi időszakhoz képest jelentős forgalomnövekedés mellett – 37 százalékkal emelkedett, a papír záró ára 2025. szeptember 9-én 316 forint volt.

A ViVeTech szeptember 23-án online befektetői webináriumot tart, ahol a cég vezérigazgatója, Márton Miklós és a társaság gazdasági vezetője, Lendvai Beáta bemutatja az idei első féléves pénzügyi eredményeket, a ViVeTech idei terveit és várható eredményeit, továbbá a folyamatban lévő nemzetközi terjeszkedés legfrissebb fejleményeit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A digitális fejlődés és a kollaboráció találkozása, a Zeus-rendszer

Megújult a ZEUS banki információs rendszer, amely gördülékenyebb ügyfélélményt és egyszerűbb mindennapokat biztosít a K&H 198 ügyfélpontján dolgozó banki munkatársaknak.

A K&H és a Capsys Informatikai Kft. példaértékű együttműködésének eredménye egy modern, felhasználóbarát megoldás, amely intuitív navigációval, színkódokkal, grafikonokkal és az AI-integráció lehetőségével támogatja a hatékony munkát.

A fejlesztés során a K&H Bank és a Capsys Informatikai Kft. nem klasszikus beszállító- megrendelő kapcsolatban dolgozott. Nyílt kommunikáció, kölcsönös bizalom és folyamatos közös gondolkozás jellemezte a projektet. Ez a hozzáállás tette lehetővé, hogy a banki információs rendszer egyszerre legyen robosztus és rugalmas, modern és könnyen használható. A projekt szakmai kihívása abban rejlett, hogy a Zeus digitalizációs program egyik látványos elemét egy meglévő, régi technológián alapuló saját fejlesztés modernizálására használták. A cél a bővebb funkcionalitás, korszerűbb felhős struktúra és a végfelhasználó szempontjából optimalizált használhatóság volt. A rendszer fejlesztésének kulcsa, hogy a banki ügyintézők és az ügyfelek mindennapjaiban is kézzelfogható értéket teremtsen. Az új megoldás bevezetése egy hosszú távú, többlépcsős digitális transzformációs stratégia része.

„A Zeus rendszer modernizációja mérföldkőnek számít mind az IT, mind az üzleti oldalon. A funkciókat teljes egészében a végfelhasználó igényeihez igazítottuk, a felhős technológiák alkalmazásával pedig a kollégák az ügyfelek kiszolgálására koncentrálhatnak, nem a rendszer használatára. Ez a projekt nemcsak technológiai áttörés, hanem a munkavállalói fejlődés szempontjából is kiemelkedő, hisz olyan munkahelyet építünk, ahol a fejlődés alapérték, a kollégák folyamatosan kipróbálhatnak új technológiákat, több területen kibontakozhatnak, és bővíthetik tudásukat. A projekt során megszerzett tapasztalatok és az együttműködési módszerek a jövőbeni fejlesztések alapját képezik, biztosítva, hogy a technológiai innováció mindig a kollégák és az ügyfelek valódi igényeit szolgálja”

– hangsúlyozta Ozorai Dénes a K&H IT vezetője.

A K&H példája mutatja, a valódi innováció nemcsak kifelé, hanem befelé is hat – a technológiai megújulás akkor teljes, ha a kollégák munkáját is egyszerűbbé, gyorsabbá és inspirálóbbá teszi.

„Az igények definiálása és megvalósítása során folyamatos, támogató kommunikáció zajlott, a problémák őszinte feltárásával és közös megoldáskereséssel. Rendkívül inspiráló volt látni, hogy a K&H csapata nyitott minden ötletre, gyorsan reagált a visszajelzésekre, és minden esetben a közös cél – a végfelhasználók és a banki kollégák számára értéket teremtő rendszer állt az első helyen. Szállítói oldalról nagyon megnyugtató volt egy ilyen nyílt, őszinte és megoldáscentrikus munkában részt venni, ahol a felek kölcsönösen támogatták egymást, és minden apró részletet közösen gondoltunk végig. Ez az együttműködési modell nemcsak gördülékeny és hatékony volt, hanem valóban innovatív is, és példaértékű minden jövőbeni projekthez”

– tette hozzá Domonkos Tamás a Capsys Informatikai Kft. üzletág igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss