Connect with us

Gazdaság

Mindent egy kézből: megnyílt a Daikin első magyarországi márkaboltja Budapesten

GfK kutatás: jelentős növekedés előtt a magyar klímapiac

Márkaboltot nyitott a japán Daikin magyarországi képviselete Budapesten, ahonnan a jövőben már közvetlenül szolgálja ki a lakosságot.

A cég a „mindent egy kézből” elv alapján nyújt a klímakialakításra vonatkozó tanácsadástól a kivitelezésig tartó komplex épülethűtési-fűtési megoldásokat. Az üzlet virtuálisan is megtekinthető és felkereshető, így a tanácsadás és a termékkiválasztás online is igénybe vehető. A vállalat megbízásából a GfK által végzett kutatás szerint a megkérdezettek bő egyharmada kíván a közeljövőben légkondicionálót vásárolni, így a klímapiac további jelentős növekedésére lehet számítani.

A Daikin 1991 óta van jelen a magyar piacon: a japán anyavállalat itthoni képviselete lakossági, ipari és kereskedelmi használatra forgalmaz klímaberendezéseket, hőszivattyúkat, és folyadékhűtőket széles termékkínálatban. 2020. május 20-án a cég újabb fontos mérföldkőhöz ért: átadta exkluzív márkaboltját Budapesten, a Promenade Gardens irodaházban, amely a jövőben a Daikin hazai értékesítésének meghatározó zászlóshajójaként prémium kategóriás hűtési-fűtési megoldásokat kínál 3+2 év garanciával a lakosság részére.

Daikin bemutatóterem és márkabolt: tudatos helyszínválasztás

A Daikin új budapesti márkaboltjának a Váci úton található Promenade Gardens ad otthont. Az irodaház földszintjén kialakított üzlet bármely irányból számos közlekedési eszközzel könnyen megközelíthető. Innovatív és környezetbarát megoldásaival ez az épület a Váci úti irodafolyosó egyik legmagasabb műszaki tartalmú irodaháza. Az épületegyüttes Daikin-referenciának is tekinthető, hiszen a gyártócég által kiépített komplex hőszivattyús megoldás szolgálja ki a 25 ezer négyzetméteres alapterület teljes hűtését, fűtését és melegvízellátását. A beépített energiahatékony rendszer nemcsak a megfelelő hőkomfort elérésében játszik fontos szerepet, hanem a környezettudatos tervezés követelményeinek is megfelel, így a 2021-es épületenergetikai előírási szint elérését is támogatja. A Daikin által szállított és beüzemelt rendszer az elmúlt két teljes szezon fűtése és hűtése során jól vizsgázott, hiszen problémamentesen üzemelt.

Első magyarországi Daikin márkabolt

A Daikin Hungary Kft. több mint fél millió eurós beruházással hozta létre 300 négyzetméteres márkaboltját. A márkaboltban egy átlagos otthon főbb helyiségei találhatók meg, így lakó-, vagy hálószobára optimalizált fűtő-hűtő klímaberendezések, illetve hőszivattyúk és légtisztítók is megtekinthetők működés közben. A márkabolt megnyitásával a Daikin célja, hogy a rendszerbe integrálás, a kivitelezés és a kialakításra vonatkozó tanácsadás ne csupán a Promenade Gardens-hez hasonló méretű ipari partnerek, szálloda- és irodatulajdonosok számára legyen elérhető, hanem ingatlantípustól függetlenül a lakossági szegmens is közvetlenül igénybe tudja venni a cég tapasztalatát, akár lakás vagy családi ház, akár magántulajdonban lévő nyaraló fűtésének vagy hűtésének kialakításáról vagy korszerűsítéséről van szó. Amellett, hogy tájékoztatást ad a készülékekről, a kiszolgáló személyzet tanácsadással is szolgál az érdeklődőknek a megfelelő megoldások kiválasztásához.

A Daikin a fizikai boltnyitás előtt – az elmúlt időszak változásaira reagálva – egy virtuális bemutatótermet is megnyitott, amelyben a nap 24 órájában körbe lehet nézni, és az érdeklődőknek akár telefonon vagy videóbeszélgetés formájában is rendelkezésre állnak a Daikin szakértői. A fizikai boltnyitással továbbra is elérhető ez a szolgáltatás, de mostantól már személyesen is látogatható az üzlet. A Daikin által telepített készülékekre a vállalat 3+2 év garanciát biztosít. A Daikin megoldásai ráadásul olyan modulokkal rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik a legtöbb smart home rendszerbe történő integrálást, így a felhasználók akár egyetlen gombnyomással be- vagy kikapcsolhatják a hűtést, a fűtést, a világítást, az audiót, ráadásul a rendszerek figyelemmel kísérik a felhasználó szokásait és igazodnak ahhoz. A márkabolt a lakossági termékek mellett üzleti megoldásokat is bemutat, és a jövőben kiterjesztett valóság (AR) megoldással fog bővülni: ez a szolgáltatás életre kelti a gépészetet azáltal, hogy betekintést nyújt a gépek, berendezések működésébe, robbantott ábráiba.

Légkondicionáló piac: az átlaghőmérséklettel együtt nő a vásárlási szándék

A Daikin tapasztalata szerint közel kétszeresére nyúlt a légkondiciónálók szezonja: néhány évvel ezelőtt májustól augusztusig kereste a lakosság a klímaberendezéseket, ma viszont márciustól szeptemberig tart a megnövekedett igény. A magyarok egyharmada vásárolt az elmúlt öt évben légkondicionáló berendezést, és a megkérdezett légkondi-tulajdonosok 33%-a tervezi, hogy további klímaberendezést vásárol, vagy bővíti a jelenlegi rendszerét, derül ki a GfK négy közép-európai országra – köztük Magyarországra – kiterjedő, 1000-1000 ember megkérdezésével végzett reprezentatív, online felméréséből. A magyar vásárlók számára a döntés meghozatalakor a klímaszerelő specialisták és az online oldalak a legfontosabb tájékozódási forrás.

A vásárlók 45%-a klímás szaküzletben vagy a telepítést végző szerelőktől veszi a klímakészüléket, míg 14%-a online üzletből, 14%-a pedig hagyományos elektronikai áruházban vásárolja meg azt. Magyarországon a becslések szerint mintegy 800 ezer klímakészülék található a lakosság tulajdonában és évente mintegy 150 ezer új készüléket adnak el, amely magában foglalja a régi berendezések cseréjét is. A GfK egy másik kutatása szerint a klímakészülékek életkora a folyamatosan növekvő vásárlások miatt csökken, a 2017-es 6,5 évről 2019-re 5,9 évre „fiatalodott” a hazai légkondipark átlagéletkora. A kutatásból kiderült, hogy a klíma kiválasztásánál a legfontosabb szempont a készülék energiafogyasztása, ez is jelzi, hogy a vásárlók környezet- és költségtudatosan döntenek. A válaszadók számára kiemelten fontos a szűrők megléte is (pollen, vírus vagy baktérium ellen), továbbá a halk működés, a formatervezettség is fontos szempontok.

„A GfK által készített felmérés alapján a mintegy 30 milliárd forintos magyar légkondícionáló piac további növekedésére lehet számítani, ezen várhatóan a koronavírus sem fog változtatni. A home office elterjedésével egyre többen fognak az otthonukban is irodát kialakítani és ezzel kapcsolatos egyik elvárás a hatékony munkát lehetővé tevő klímatizálás. Most megnyílt márkaboltunkkal azt segítjük elő, hogy a vásárlók szakértő tanácsadást igénybe véve egy kézből vásárolhatják meg a készülékeket és a telepítési szolgáltatást, így gyorsabb, gördülékenyebb kiszolgálásra és telepítésre számíthatnak”

– mondta Zuggó Balázs, a Daikin Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Gazdaság

Mesterséges intelligencia-kutatással növeli a képzési hatékonyságot a Kamara

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) munkájában a mesterséges intelligencia és ahhoz kapcsolódóan az oktatás is hangsúlyos szerepet kap.

A hatékonyság növelése érdekében a Nagy Elek vezetésével megújuló Kamara kérdőívvel térképezi fel a kis- és középvállalkozások tudását, hozzáállást és tapasztalatait a mesterséges intelligenciáról.

Az oktatás és a digitalizáció kiemelten fontos a vállalkozások működése során, mert a képzettebb, valamint a modern megoldásokat hatékonyan használó munkavállalók nagyobb hozzáadott érték előállítására képesek, illetve magasabb nyereség érhető el ott, ahol modern, innovatív megoldásokat alkalmaznak. A digitális fejlődést a kamara számos programja gyorsítja. Az intézkedések egyszerre kínálnak választ a rövid távú kihívásokra és alapozzák meg a magyar gazdaság hosszú távú versenyképességét, biztosítva, hogy a hazai vállalkozások tudásra, innovációra és együttműködésre építve aktív alakítói legyenek a jövő gazdaságának, miközben megőrzik hagyományos értékeinket.

A mesterséges intelligencia (MI) gyors fejlődése alapjaiban formálja át a vállalkozások működését és versenyképességét. Az MKIK ebben kiemelt szerepet vállal, hiszen megbízható információt és gyakorlati támogatást nyújt tagjai számára az új technológiák alkalmazásában. Ennek részeként tavasszal elindította a „Digitális Ébresztő!” című szemináriumsorozatot, amely kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára kínál üzleti folyamatokban is hasznosítható megoldásokat Kerek István AI-szakértő irányításával. A program ősszel kibővítve, sorozatként folytatódik azzal a céllal, hogy tízezer vállalkozáshoz jusson el. Ezeken az eseményeken a szakértők akár egy nap alatt is kínálhatnak megoldásokat az egyes vállalkozások digitális kihívásaira.

A kis- és középvállalkozások tudását feltérképező felmérés eredményeinek feldolgozása után még relevánsabb és gyakorlatiasabb oktatást tud majd nyújtani a kkv-knak, amely után a vállalatok folyamatai gyorsabbá, pontosabbá és egyszerűbbé válhatnak az adatalapú döntési folyamatok révén. A kutatást ezen a linken (https://app.cooltool.com/psrv3dpztvn) lehet kitölteni.

Az MKIK a stratégiai együttműködés keretében már javasolta a kormánynak az áfa alanyi adómentességi határ többlépcsős emelését, amely szerint a következő három évben 20, 22, majd 24 millió forintra nőne a határ. A legkisebb vállalkozások érdekében az átalányadózók költséghányadának 40-ről 50 százalékra emelését, valamint a szociális hozzájárulási adó 112,5 százalékos szorzójának eltörlését is javasolt a Kamara, amely újabb konkrét ajánlások részletein dolgozik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Fontos változások a FOXPOST működésében: megkezdődik a Z-BOX-ok integrációja

Ősszel megkezdődik a Packeta Z-BOX automaták integrálása a FOXPOST hálózatába.

Az első szakasz szeptember 8-án indul: ettől a naptól a FOXPOST hálózatában kétféle automata lesz elérhető. A már ismert érintőképernyős készülékek FOXPOST A-BOX néven működnek tovább, emellett megjelennek a Packeta rendszeréből ismert, gombos kezelőpanelű automaták, FOXPOST Z-BOX néven.

A két automatatípus egy hálózatban, egységes megjelenéssel működik, az eligazodást az automatákon elhelyezett A-BOX és Z-BOX logók segítik. A csomagátvétel mindkét automatánál ugyanúgy működik, de néhány dologban különböznek.

Az A-BOX automaták a FOXPOST-nál megszokott érintőképernyős felülettel működnek, csomagfeladáshoz nem szükséges előzetes regisztráció, a fizetés pedig POS-terminálon történik. A Z-BOX nyomógombos kezelőpanelt használ, csomagfeladáshoz online regisztráció kell, a fizetés pedig fizetési linken keresztül zajlik. A webshopokban külön jelölések mutatják, melyik típus milyen lehetőségeket kínál.

Az első lépésben 18 automata kerül telepítésre. Ezt követően néhány hetes tesztüzem indul, amely során a cég figyeli és értékeli a működési tapasztalatokat. A tesztidőszak után az idén összesen 139 FOXPOST Z-BOX automata kerül kihelyezésre új helyszínekre. A teljes Packeta-hálózat integrálása 2026-ban folytatódik.

A változásokkal együtt megújul az automata-kereső modul és az adatkapcsolati rendszer (widget/JSON). Az új rendszer pontosabb, valós idejű telítettségi adatokat mutat, így a felhasználók könnyebben választhatják ki a legszabadabb automatát.

A FOXPOST pontos, részletes tájékoztatással segíti a felhasználókat, a webshopokat és a webáruházmotor-fejlesztőket az átállásban. Az elérhető információk között szerepelnek az automaták használatát bemutató leírások, a különböző típusok funkcióit összehasonlító anyagok, valamint az integrációhoz szükséges technikai útmutatók is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Soha még nem vettünk fel ennyi személyi kölcsönt egy hónap alatt

Miközben mindenki az Otthon Start lakáshitelről beszélt júliusban, a személyi kölcsönök piacán történelmi csúcs született: a havi folyósítás átlépte a 100 milliárdos lélektani határt. A bankok között is óriási a verseny az ügyfelekért: már több pénzintézet kínál 10 százalék alatti kamatot átlagos jövedelemre is – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.   

Miközben már a július is jórészt az Otthon Start lakáshitelről szólt, a személyi kölcsönök folyósítása újabb történelmi csúcsok döntött. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője emlékeztetett rá: már korábban jelezte, hogy júliusban a személyi kölcsönök havi folyósítása átlépheti a bűvös 100 milliárd forintos értéket, ami meg is történt.

Megdőlt a lélektani határ

A hónapban a családok által felvett 107,2 milliárd forint harmadával magasabb összeg, mint egy évvel ezelőtt. Ennél is beszédesebb azonban, hogy a júliusban kihelyezett személyi kölcsönök összege mindössze 10 milliárd forinttal maradt el attól, amennyit a teljes 2014-es évben igényeltek a lakosok a pénzintézetektől.

Gergely Péter emlékeztet: a lakáshitelpiacon is 2021 tavaszán sikerült átlépni a havi 100 milliárdos álomhatárt, és idén júliusban is „csak” 142 milliárdos volt az adott hónapban aláírt lakáshitel-szerződések értéke.  

További csúcsot jelent az, hogy július végére átlépte a 200 ezret a folyósított személyi kölcsönök száma: hét hónap alatt 202 904 esetben folyósítottak a bankok személyi kölcsönt. Tavaly még októberig kellett várni ahhoz, hogy a szerződések száma átlépje a 200 ezres határt, míg a 2019-es sikerévben is augusztus végére sikerült csak elérni ezt. 

Az infláció húzza felfelé az átlagos hitelösszeget

A BiztosDöntés.hu szakértője ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy a növekedésnek inflációs oka is van: az év első hét hónapjában a folyósított 634,5 milliárd forint ugyan összegében 40 százalékkal haladja meg a 2024-es év hasonló időszakának kihelyezéseit, ám a szerződések számában – hiába léptük át már hét hónap alatt a kétszázezres határt – az éves növekedés mindössze 15 százalékos. 

Ez azt okozza, hogy az átlagos személyi kölcsön összege egyetlen év alatt 20 százalékot meghaladó mértékben emelkedett. Az ügyfelek által idén aláírt szerződések átlagosan 3,13 millió forintról szóltak, szemben az egy évvel ezelőtti 2,6 millió forinttal.  

Ennek az emelkedésnek egészen biztos az az oka, hogy a hitelből megvalósítani akart vásárlások, beruházások megdrágultak. Gergely Péter szerint persze lehet ezt optimistán is interpretálni és azzal érvelni, hogy annak köszönhető a magasabb hitelösszeg, hogy a személyi kölcsönök kamata komoly mértékben csökkent az elmúlt időszakban. Tavaly júliusban a személyi kölcsönök átlagos THM-e (teljes hiteldíj-mutatója) az MNB statisztikái szerint 17,56 százalék volt, ami idén júliusra másfél százalékponttal, 16,07 százalékra csökkent. 

Mindez a szakértő szerint azt jelenti, hogy egy átlagosnak számító, 3 millió forint összegű, 5 évre felvett hitel havi törlesztője mintegy 1 500 forinttal alacsonyabb, mint egy éve, a teljes futamidő alatt közel százezer forint pénzügyi előnyt jelent. 

Már 10 százalék alatt a kamatok

A személyi kölcsönök iránt várhatóan a jövőben is erős marad a kereslet, amiben közrejátszhat, hogy már kisebb hitelösszeg esetében is elérhető 10 százalék alatti kamat. 

A BiztosDöntés.hu személyi kölcsön kalkulátor alapján 3 millió forint hitelösszeg, 5 éves futamidő és 400 ezer forint nettó igazolt jövedelem esetén jelenleg már három bank (CIB, Erste, K&H) is 10 százalék alatti kamattal ad kölcsönt, ami 64 ezer forint alatti havi törlesztőket jelent. Amennyiben a bankok közötti verseny tovább erősödik, akkor Gergely Péter szerint a 10 százalék alatti kamat után a 10 százalék alatti THM elérése lesz a következő lépés.

A kamaton felül a bankok az online igénylést és a gyors hitelbírálatot illetően is versenyeznek egymással. A CIB Előrelépő Személyi Kölcsönnél és az Erste Most Extra Személyi Kölcsönnél például a teljes hiteligénylési folyamat online, az utóbbinál pedig a folyósítás akár 3 napon belül megtörténhet, míg az MBH Bank a Hajrá Személyi Kölcsönnél 48 órán belüli hitelbírálatot ígér. 

Gergely Péter szerint ráadásul a következő hónapokban, főleg az Otthon Start miatt még inkább elterelődik majd a figyelem a személyi hitelekről, emiatt a bankok akár újabb akciókkal hívhatják fel magukra a figyelmet.  


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss