Connect with us

Gazdaság

Microsoft Civil Tech Hub: segítség a digitalizációs szintlépésben

A civileké volt a pálya: húsz társadalmi szervezet munkatársai ismerkedhettek meg az irodai munka hatékonyságát megtöbbszöröző Office 365 mesterfogásaival a Microsoft Civil Tech Hub ingyenes képzéssorozatán. A résztvevők a várakozásaikat is felülmúló, eredményes és hangulatos tudásátadásról számoltak be.

A jellegénél fogva mindig forráshiányos civil szektorban az üzleti szférához hasonlóan óriási szerepe van a hatékonyságnövelésnek, a digitalizációnak – csakhogy az előrelépés lehetőségei is sokkal szűkösebbek. Ezt ismerte föl a Microsoft, amikor a NIOK alapítvánnyal együttműködve megalapította a Civil Tech Hubot a társadalmi szervezetek digitalizációjának támogatására. A közösségi térként és tréningközpontként működő képzőhelyen a civilek a Microsoft szakértőinek mentorálásával, egymástól is tanulva, egymás tapasztalataira reflektálva juthatnak magasabb szintre az Office 365 programcsomag alkalmazásainak megismerésében illetve felhasználásában.

Az elképzelés, hogy egy ilyesfajta segítségre igény és nyitottság is van a civil szféra szereplőiben, most a gyakorlatban is jelesre vizsgázott: május végén ért véget a Civil Tech Hub hat alkalmas képzéssorozata, ahol – a Microsoft támogatásával a NIOK Alapítvány szervezésében és az ismert Microsoft-partner, a Kingsol szakmai közreműködésével – húsz szervezet képviselői vehettek részt a gyakorlatorientált, a mindennapi működésben azonnal hasznosítható tudást adó interaktív, kiscsoportos tréningeken. Az időzítés aligha lehetett volna pontosabb: egy olyan időszakban, amikor a járványhelyzet miatt korlátok közé szorulnak a személyes interakciók, és megnő a távmunka/távügyintézés szerepe, az ehhez szükséges ismeretek és kompetenciák is felértékelődnek.

A RIROSZ (Ritka és Veleszületett Rendellenességgel élők Országos Szövetsége) erősen hátrányos helyzetű betegcsoportok érdekképviseleteit fogja össze. A közhasznú szervezet már korábban megszerezte az Office 365-hozzáférést – a képzés révén most megkapta a kezdő lendületet és tudásanyagot a bevezetéshez, illetve a programokban rejlő lehetőségek kibontásához, vagyis ahhoz, hogy egyből haladó szintű felhasználóként vághasson bele a napi alkalmazásba. „A trénerek segítségével megismertük a Teams-t, a Sharepoint-ot, a OneDrive-ot, el is kezdtük őket használni. Idén már a rendezvényeinket is ezeken keresztül szervezzük, de az alkalmazáscsomag a home office kialakításában is nagy segítség volt, és megkönnyítette, hogy a járvány kapcsán létre tudjunk hozni egy információs hálózatot a ritka betegségekkel érintettek számára. A felület azt is lehetővé teszi, hogy azokat, akik segíteni, támogatni szeretnék valamivel a rászorulókat, összeköthessük azokkal, akiknek valamilyen speciális segítségre van szükségük a járvány kapcsán” mondta Pogány Gábor a RIROSZ Alapítvány elnöke.

civil tech hub

Hasonló kép rajzolódott ki a résztvevők anonim visszajelzéseiből is:

„Informális, segítőkész előadás, pozitív hozzáállás az előadótól, családias hangulat.”

„A várakozásainkat felülmúló áttekintés érthetővé tette, miért érdemes használni ezt a lehetőséget.”

„Gyakorlatias bemutatás, azonnali kérdezési lehetőség.”

„A résztvevők kérdéseire épülő ismertető órákon nagyon hasznos és gyakorlatias tudást szereztünk.”

„A Microsoftnál fontosnak tartjuk, hogy a digitális fejlesztéseinkkel egy jobb világot teremtsünk. A közjó érdekében dolgozók munkájának hatékonyabbá tételével még többet ér a segítő munka. Ahogy az üzleti szektorban, úgy a civil szervezetek esetében is igaz, hogy a digitális átalakulás előnyeinek kiaknázáshoz alapvető feltétel a képzés és a digitális készégek fejlesztése, ezért dolgozunk közösen a NIOK Alapítvánnyal a Civil Tech Hub kezdeményezésen”

– mondta Mátrai Zsuzsanna a Microsoft Közép-Kelet Európai régiójának kormányzati kapcsolatokért felelős regionális igazgatója.

 

Gazdaság

MWC 2025: A HONOR elkötelezett a nyitott együttműködések terén

Az idei barcelonai MWC a HONOR két fontos beszélgetésen is részt vett. Mind a Connect X Fireside Chaten, mind az AI+ panelbeszélgetés keretében az iparág vezető vállalatainak képviselői beszélgetnek arról, hogy miként képzelik el az összekapcsolt intelligens jövőt.

A kerekasztalokon beszélgetéseinél a közös cél egyértelmű volt: az AI technológia által hozott kihívások és lehetőségek kezeléséhez minden eddiginél nagyobb szükség van a nyílt együttműködésre. Ezt tükrözi a nemrégiben bemutatott HONOR ALPHA TERV is. Az új vállalati stratégia megvalósítása során a HONOR a partnerekkel együttműködve maximalizálni fogja az emberi lehetőségeket az intelligens világ befogadása érdekében.

„Ahogy a fizikai mesterséges intelligencia korszakába lépünk, meg kell nyitnunk az iparági határokat, és közösen kell létrehoznunk egy új paradigmát a mesterséges intelligencia ökoszisztéma számára. Ezt úgy érhetjük el, ha megnyitjuk az iparág AI képességeit, hogy platformot biztosítunk az eszközök szélesebb körének, lehetővé téve a különböző operációs rendszerek közötti zökkenőmentes együttműködést, és értékmegosztó ökoszisztémát építünk”

– mondta James Li, a HONOR vezérigazgatója.

Intelligens ökoszisztémák kiépítése az egyszerű összekapcsolhatóságon túl

A Fireside Chat beszélgetés során a vita központi témája az volt, hogy az egyszerű összekapcsolhatóságon túlmenően olyan intelligens ökoszisztémákat kell létrehozni, amelyek proaktívan kezelik a felhasználói igényeket. A HONOR olyan jövőképet osztott meg, amelyben a technológia előre látja és leegyszerűsíti a mindennapi feladatokat, és olyan példákat hozott fel, mint az okostelefonok zökkenőmentes összekapcsolódása a járművekkel és az otthonokkal, valamint a viselhető eszközök, amelyek személyre szabott egészségügyi információkat nyújtanak. Ez a vízió a HONOR ALPHA TERV révén válik valóra, ami aláhúzza a vállalat elkötelezettségét az emberközpontú dizájnnal rendelkező, csúcstechnológiát ötvöző innovációk iránt, amelyek minden eddiginél jobban átalakítják a termelékenységet, a társadalmat és a kultúrát.

A mesterséges intelligencia összekapcsolhatóságának és innovációjának támogatása az együttműködésen keresztül

A beszélgetés kiemelte az iparági együttműködés kritikus szerepét az innováció és az átjárhatóság biztosításában. A HONOR, felismerve az együttműködés szükségességét a szabványok meghatározásában, következetesen támogatta a nyílt együttműködést a legfontosabb iparági vezetőkkel az egységes AI-csatlakozási szabványok és megoldások kidolgozása érdekében.

Az AI technológia fejlődésével, a fizikai AI-korszak bevezetésével és azon túl, a nyílt, intelligens ökoszisztéma közös létrehozására irányuló erőfeszítés egyre fontosabbá válik, ahogy egyre több iparági szereplő navigál a fejlődő technológia világának összetett viszonyai közepette.

Továbbra is nagy hangsúly az eszközre telepített technológiákon

Az AI+ panelbeszélgetésen a HONOR megosztotta az eszközre telepített és a felhőalapú mesterséges intelligencia közötti egyensúlyt, megismételve a szerepek egyértelmű megkülönböztetésének fontosságát. A világ első GUI-alapú mobil AI-asszisztensének, a teljes ökoszisztéma-csere technológiájának és az AiMAGE-nek a példáján keresztül – amelyek mindegyike a HONOR legutóbbi előadásán szerepelt – a HONOR kézzelfogható bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy hogyan helyezi előtérbe a felhasználói adatvédelmet az eszközön belüli folyamatokkal, miközben okosan kihasználja a felhő hatalmas számítási erőforrásait anélkül, hogy az adatbiztonságot veszélyeztetné.

A HONOR álláspontját a felhasználói adatvédelem prioritásként való kezeléséről a nemrégiben közzétett adatvédelmi fehér könyv is megerősítette, amelyre a panelbeszélgetés során is hivatkoztak. A fehér könyv öt alapelvet részletez, amelyet a vállalat a felhasználói adatok védelme során betart: az adatok minimalizálása; az érzékeny adatok védelme az eszközön; először az eszközön történő feldolgozás; az adatok érzékenységének kiiktatása és titkosítása a felhőbe való feltöltés előtt; és az adatok törlése a használat után.

A HONOR megismételte továbbá a határok megnyitásának fontosságát az intelligens jövő érdekében, és az iparági partnereket összefogásra szólította fel. A vállalat tovább dolgozik a HONOR ALPHA TERV végrehajtásán, és nyílt együttműködésben dolgozik együtt az iparági partnerekkel, miközben lépésről lépésre halad az új intelligens jövő és az emberi lehetőségek maximalizálása érdekében.

Március 3-a és 6-a között az MWC 2025 látogatói a HONOR és partnerei legújabb innovációit ismerhetik meg a HONOR standjánál, amely a barcelonai Fira Gran Via 3. csarnokának 3H10-es standján található.

További információk a HONOR holnapján: https://www.honor.com/hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Leveri a kamatokat a piaci verseny a hitelpiacon

Nemhogy kamatemelési, de kamatcsökkentési hullámmal érkezik a tavasz a lakossági hitelpiacra. Ráadásul piaci innovációra, az állampapírokból érkező pénzekre adott kamatkedvezményes hitelre is látunk példát a piacon – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Beigazolódott a BiztosDöntés.hu korábbi prognózisa, amely szerint alaptalanok azok a hangok, amely szerint a tavaszi lakáshitel-kihelyezési boomra a bankok kamatemeléssel fognak ráfordulni. A március elsejétől érvényes új kondíciós listákon egyetlen kamatemelést sem találunk a lakáshitelek esetében. 

Az állampapírokra is ráhajtanak a hitelezés felfuttatásához

Sőt, ahogy arra Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője felhívja a figyelmet, a CIB Bank piaci innovációval is igyekszik meglovagolni az állampapír hozamfizetés után a piacra érkező pénzeket: a legalább havi 800 ezer forintot a kölcsönszerződésben megjelölt bankszámlára befizető ügyfelek a banknál vezetett betét- és értékpapírszámlák egyenlege alapján még komoly kamatkedvezményre jogosultak a 10 éves futamidejű Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel és a 11-30 évre felvett lakáshiteleik után.  

A standard, 7,99 százalékos kamat a Mozgástér Kedvezménycsomagban 10 millió forint alatti megtakarítási egyenleg esetén 6,59 százalékra, 10 millió felett 6,19 százalékra csökken. A 20-40 milliós megtakarítási egyenleggel bírók kamata benéz 6 százalék alá, 5,99 százalékra, 60 millióig 5,79 százalék, míg a 60 millió forint feletti megtakarítással bíró ügyfelek 240 bázis pontos kamatkedvezményt kapnak, így hitelük kedvezményes kamata 5,59 százalék. 

A CSOK-hiteleseknek is van kedvező ajánlat

A CIB Bank a CSOK Plusz hitelt piaci hitellel kiegészítőknek ajánlja a CIB Kamatkedvezmény Duó termékét, ahol a CSOK hitellel együtt igényelt kiegészítő kölcsön 5,75 százalékon érhető el – itt elegendő 600 ezer forintos havi jóváírást teljesíteni. 

Kamatcsökkentésről szól a személyi kölcsön piac is

Éles verseny van a személyi kölcsönök piacán is – emlékeztet a BiztosDöntés.hu szakértője. Az Erste ennek hatására visszacsökkentette a február elején megemelt kamatait a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel esetében. A mostani kamatcsökkentés 9-29 bázispontos volt, a legkomolyabban az 1,5-8 millió forintos 66-84 hónapra igényelt hiteleknél van – itt a kamat 17,01 százalékról 16,72 százalékra csökkent.

Az OTP Bank is csökkentette március 1-től a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel kamatát a legalacsonyabb hitelösszegsávban 2-3,1 millió forint között 16,99 százalékról 16,72 százalékra.

Március elsejétől a CIB Bank is csökkentette a személyi kölcsön kamatait a legkedvezőbb “A” és “B” ügyfélminősítésű sávban a kamatcsökkentés mértéke 0,3-1,3 százalékpont közötti. A legnagyobb csökkentés a “B” ügyfélminősítésű sávban a 7 millió forintot meghaladó hitelösszeg esetén volt, itt 11,99 százalékról 10,69 százalékra csökkent a kamat. A legkisebb kamatot a 7 millió forintot meghaladó összegű kölcsönt igénylő A ügyfélminősítéssel bíró ügyfelek élvezhetik – nekik 9,64 százalékon hitelez a CIB. 

Korábban, február közepén az MBH Bank nyeste meg a Személyi Kölcsön Extra Plus hitelének kamatait. A csökkentés 6,99 millió forintig 50 bázispontos volt, ám az újonnan létrehozott 7 millió forint feletti sávban így már immár az MBH is egyszámjegyű, 9,99 százalékos kamatot kínál – hívja fel a figyelmet Gergely Péter. 

Az UniCredit Bank nem nyúlt a kamatokhoz, de május végéig meghosszabbította a Fix Kamat személyi kölcsönnél, a Green személyi kölcsönnél és Felújítási személyi kölcsönnél az egy havi törlesztő visszajár, illetve Online Plusz 30 000 forint visszajár akcióját. 

Márciusi emelésről a BiztosDöntés.hu összegzése szerint egyedül a Raiffeisen Bank adott hírt – itt a 450 ezer forintos jövedelmet igazoló ügyfeleknek múlt szombattól a korábbi 8,09 százalékpont helyett csak 7,5 százalékpontos kamatkedvezmény jár, így a kedvezményes kamat mértéke 9,9 százalékról 10,49 százalékra nőtt – ám a bank még ezzel a kamattal is versenyképes – emlékeztet Gergely Péter.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Lehet a termékelőfizetés az e-kereskedelem jövője?

Egyelőre a 18-79 éves magyar lakosság alig fele hallott a termékelőfizetéses e-kereskedelemről és mindössze 8 százalék próbálta már ki ennek valamilyen formáját – derült ki a Reacty Digital 2025. januári felméréséből.

A megoldás gyerekcipőben jár még hazánkban, azonban az egyre változatosabb szolgáltatók és elérhető termékkategóriák segíthetik a kipróbálók arányának emelkedését. A 30 év alattiak körében általánosságban is népszerűbbek az előfizetések, ami pozitív jövőképet jelenthet a modell szélesebb körű elterjedése szempontjából.

Online termékelőfizetés alatt elsődlegesen azt értjük amikor a vásárló rendszeres időközönként (pl. negyedévente) kap egy csomagot, ami tartalmazhat általa összeválogatott dolgokat (pl. eledel a háziállatainak), vagy akár a webáruház által összeállított termékcsomagot (pl. tematikus könyvcsomag). A kérdőív szempontjából szintén a termékelőfizetések közé soroltuk azt, ha az előfizetés egy fix összeg kifizetése által állandó kedvezményeket biztosít (pl. ingyenes kiszállítás minden rendelésre vagy kedvezményes ár egyes termékekre).

Felmenő rendszerben gyűrűzhet be a termékelőfizetés a magyar piacra

A januári kutatás alapján egyelőre a 18-79 éves magyar lakosság kevesebb mint fele (45%) hallott arról, hogy termékekre is lehet online előfizetni, ami azt mutatja, hogy ez a koncepció még nem kifejezetten elterjedt hazánkban. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy van tudomása ilyen lehetőségről: míg a 60 év felettiek közül tízből hárman (29%), addig a 30 év alattiak közül tízből heten (73%) hallottak már online termékelőfizetésekről. A fiatalabbak egyébként mindenféle előfizetés irányába nyitottabbak, legyen szó akár streaming szolgáltatásról vagy újságelőfizetésről. A körükben való ismertség a jövőben elősegítheti ennek a termékelőfizetéses üzleti modellnek a szélesebb körű elterjedését is, hiszen hosszabb távon a jelenlegi fiatalok válnak idősebbé, a későbbi fiatalok pedig már egy ilyen szempontból sokkal érettebb piacra lépnek be.

A modell terjedését természetesen nem csak a lakossági érdeklődés befolyásolja, kínálati oldalról is szükség van a lehetőség biztosítására, de a kereskedők nyitottnak mutatkoznak a modell irányába.

Az elköteleződéstől való félelem és az érzékelt haszon hiánya jelent akadályt a termékelőfizetésnek

A felnőtt magyarok bő fele (55%) nem szívesen vállalna hosszú távú (pl. egy éves) elköteleződést termékelőfizetések esetén, ami egy kifejezetten nagy visszatartó erő lehet a modell terjedésével szemben. Ugyanakkor ellensúlyozható azzal, ha például havi vagy negyedéves fizetési konstrukciót biztosít a webáruház, ezáltal lehetőséget adva arra, hogy a fogyasztó egyszerre kisebb összeget fektessen csak az előfizetésbe, illetve könnyebben lemondhassa azt, amennyiben mégsem felel meg az igényeinek.

Mindössze tízből hárman érzik azt, hogy az előfizetéses modell kényelmesebb lehet számukra, illetve időt spórolhat az egyedi rendelésekhez viszonyítva, és csupán a felnőttek negyede (24%) jelezte, hogy szívesen előfizetne olyan termékre, amit amúgy is rendszeresen vásárol. A 18-79 évesek közel fele (45%) viszont úgy érzi, hogy a termékelőfizetési modell inkább csak marketingfogás, nem pedig valódi előny a fogyasztók számára, 38 százalék kifejezetten lehúzásnak érzékeli ezt a megoldást. Tízből négy (43%) felnőtt magyar szerint pedig felesleges vásárlásra ösztönzi az embereket egy-egy ilyen termékelőfizetési lehetőség. A fiatalabb korosztályok minden szempontból pozitívabban fordulnak a termékelőfizetéses modellek irányába: minél fiatalabb valaki, annál nyitottabb arra, hogy kipróbáljon egy ilyen csomagot, annál inkább érez pozitív velejárókat (pl. kényelem, időspórolás), és annál kevésbé szkeptikus az előfizetések vásárlói hasznával kapcsolatban (pl. csak marketingfogás).

A szolgáltatáselőfizetéseket már megszoktuk, a termék még újdonságként hat

A 18-29 évesek háromnegyedének (74%) van, vagy volt valaha valamilyen előfizetése, míg a 60-79 évesek körében ez az arány csupán 23 százalék. A legnépszerűbbek egyértelműen a streaming szolgáltatások (pl. Netflix, Spotify), tízből hat (61%) szolgáltatáselőfizetőnek van vagy volt ilyen csomagja, minden negyedik (25%) pedig valamilyen közösségi médiának a prémium csomagjára fizet(ett) elő.

Bár a felnőtt lakosság kifejezetten kis hányada (8%) rendelkezik jelenleg termékelőfizetéssel, akiknek van ilyesmijük, azok többnyire elégedettek vele, aminek oka elsősorban az időmegtakarítás, valamint a kényelmes használat és a kedvező ár-érték arány. Bár a többség inkább a mérleg pozitív oldalára helyezi az ár-érték arányt, az elégedetlenkedők elsődleges indoka a túl drága előfizetési csomag, ami a lakosság árérzékenységét tükrözi.

Az árérzékenység az előfizetéseknél is megjelenik

Ami a jövőbeli terveket illeti, a legtöbben egészséghez kapcsolódó termékekre fizetnének elő, illetve élelmiszerre vagy állateledelre. Ezek a választások könnyen megérthetőek, hiszen az említett termékkategóriák gyorsan forgó fogyasztási cikknek minősülnek, vásárlásuk általában nem opcionális és sokszor rendszeres, illetve jól előre jelezhető.

A termékelőfizetésre nyitottak közül tízből hatan (61%) csak akkor fizetnének elő a jövőben, ha ez anyagi kedvezménnyel (is) jár számukra, tízből hárman (28%) fizetnének ugyanannyit a termékért, mint egyedi vásárlás során és csupán tízből egy fő (11%) érzi úgy, hogy az előfizetés kényelme érdekében akár 5-10 százalékkal többet is fizetne az adott termékért.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss