Connect with us

Gazdaság

Beköszöntött az e-kereskedelem aranykora

Beköszöntött az e-kereskedelem aranykora

Az online vásárlások megerősödéséről számolnak be az európai vállalkozások.

Mindezt alátámasztja a Nielsen 2020 áprilisi legfrissebb jelentése is, miszerint az online rendelt termékek mennyisége a következő eloszlás szerint alakult: 80 százalékkal többet költöttek italvásárlásra, 67 százalékkal többet élelmiszervásárlásra, 63 százalékkal többet háztartási termékekre, 50-50 százalékkal többet gyógyászatra és kézápolásra, 42 százalékkal többet testápolásra, 33 százalékkal többet egészséggel kapcsolatos termékekre, 21 százalékkal többet ruhaneműre és 9 százalékkal többet elektronikai eszközökre. A jelentés szerint minden országban hasonló intenzitással nőtt meg az online vásárlás a COVID-19 járvány hatására. De nemcsak a számok igazolják, hanem egyre több jel utal arra, hogy a járvány hatására megváltoznak a kereskedelmi szektor normái, és az online vásárlás innentől kezdve zászlóshajója lehet a változásnak. Az elemzők szerint az e-kereskedelem minden termékkategóriában és minden vásárlói csoportban megerősödik, s minden olyan kereskedő, aki eddig nem alapvető bevételi forrásként tekintett az e-commerce-re, mostantól újra kell gondolja üzleti modelljét, hívja fel a figyelmet Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.

Hazai körkép

A Liferay Hungary egyik hivatalos partnercége, a LogiNet Systems Kft. által készített felmérésből kiderül, hogy a járvány időszaka alatt a vásárlók hozzászoktak az online rendelésekhez, és a visszatérés időszakában, a mostani időszakban is többen vásárolnak már online, mint előtte. A  járvány hatására erősödött az „érintésmentes” világrend, ezen belül felértékelődött az e-kereskedelem szerepe, mint értékesítési csatorna, miután a lehető legkevesebb egészségügyi kockázatot jelenti. A felmérésben megkérdezett vállalatok vezetői (lásd: lenti lista) szerint, aki nem lép be a webshopok és applikációk világába, az nemcsak versenyelőnyt, hanem piacot is veszít és kockáztatja, hogy a kormányrendeletek miatti üzlethelyiség-bezárás esetén forgalom nélkül marad.

Megkérdezett cégek Megszólaló Iparág – Terület
Daniella Kereskedelmi Kft. Nagy Tamás Lajos

marketing kommunikációs vezető

építőipar – villamosság
Magic Tools Kft. Perger Tamás

marketing manager

munkavédelmi ruházatok kis- és

nagykereskedelme

METRO Kereskedelmi Kft Hevesi Ferenc

Target group manager

élelmiszer nagykereskedelem
Szerelvénybolt Kft. Patonai Roland

tulajdonos

építőipar – épületgépészet
Wolters Kluwer Hungary Kft. Varga Csaba

projekt manager

IT – információs, jogi és adóügyi rendszerek fejlesztése
Würth Szereléstechnikai Kft. Nemes Gábor

E-business manager

építőipar – szereléstechnika

Forrás: LogiNet Systems Kft.

Az eltérő iparágak vezetői szerint a webáruházak és a vállalati applikációk megnövekedett forgalma nemcsak a túlélést segíti. A szakértők úgy vélik, ha a piac tartósan átalakul, hosszú távon megnövekszik az e-kereskedelem jelentősége, amely hatással lesz a bevételre, a márkatudatra és az ügyfélszolgálati feladatokra. Nemes Gábor, szerint a koronavírus-járvány kezdete óta érezhető némi visszarendeződés, de addig olyan mértékben dőltek meg a napi forgalmi rekordok, amelyre korábban még nem volt példa. Ebbe beleértendőek az akciók forgalma is, mint mondjuk a Black Friday vagy a Black Week.

Miután egyre több partner jelzi azt, hogy átmenetileg nem szeretne személyesen értékesítőket fogadni, ennek feloldásához intenzíven tereljük át a forgalmat online csatornáinkra, aminek eredményeként a regisztrált felhasználók száma is folyamatosan emelkedik” – mondja. Arra számítunk, hogy a mostani felfutás hatása később is megmarad majd, hiszen olyan vevők is kipróbálták az online vásárlást, akik eddig elutasították. A vírushelyzet lecsengése után, feltehetően új mederben, és nagyobb jelentőséggel bír majd az e-kereskedelem, mint korábban”

vélekedik Nemes Gábor.

Meghatározó tényező az ügyfélélmény

A megkérdezettek abban is egyetértettek, hogy a most online csatornára terelt fogyasztókat csak akkor lehetséges megtartani hosszú távon, ha webshopokban vagy vásárlást segítő applikációkban a bevásárlás mellé különleges ügyfélélmény is társul. Perger Tamás szerint az, aki ki tudja használni az online kereskedelem hullámát, nyerhet. Az ügyfélélmény növelése miatt pedig még nagyobb jelentőségűvé válik, hogy alkalmazzuk az UX és a Service Design eszköztárát.

A kulcs ugyanis, hogy folyamatainkat, termékismertető és kosároldalainkat, check-out folyamatainkat olyan formában valósítsuk meg, ahogy azt a vevőink igénylik

– fűzi hozzá.

Érezhető a pánikvásárlás

Bár a vásárlói rohamok képeit a legtöbben az alapvető élelmiszerekhez kötik, a megkérdezett nagykereskedelmi vállalatok, B2B cégek megerősítették, hogy ez a jelenség minden szegmensben megfigyelhető. Legyen szó építőipari szerszámokról, víz- vagy villanyszerelési alapanyagokról, a kezdeti hetek mindenhol a felhalmozás jegyében teltek. Nagy Tamás Lajos szerint, a bezárásokat látva az ő vevőkörük is felvásárlásba kezdett, hiszen nem tudták meddig lesz erre lehetőségük.

Nyertesek és vesztesek

A megkérdezett vállalatok többségénél egyetértés van abban is, hogy a mostani bonyolult időszakban sok vállalkozás került nehéz helyzetbe, akár teljesen ellehetetlenült a működésük. Emellett a nagyobb, tőkeerősebb cégek viszont talpon tudnak maradni, sőt, a kieső konkurencia miatt megerősödve jöhetnek ki a piaci átrendeződésből. Patonai Roland szerint, az egészségügyi veszélyhelyzet hatásai a legkisebb piaci szereplőket is egyik napról a másikra rendkívül nehéz helyzetbe sodorták. Ezek jellemzően kisebb, főként családi vállalkozások voltak, amelyek a népszerű internetes árukereső oldalak segítségével évek óta komoly árversenyt generáltak a piacon. Ezeknek a fele egy hét leforgása alatt megszüntette hirdetéseit a járvány kirobbanása után. Ami ilyenkor biztosan nehézséget jelenthet, hogy a legkisebb cégek általában nem rendelkeznek stabil pénzügyi háttérrel, megfelelő tőketartalékkal, így a hitelképességük jóval szerényebb, különösen akkor, amikor a pénzintézetek tovább szigorítanak a hitel kihelyezési feltételeiken. Amikor a helyzetre reagálva a beszállítók, nagykereskedők készpénzes előfinanszírozásra állnak át, jellemzően a kisebb cégek könnyen ellehetetlenülnek.

Egyedi válságkezelési megoldások

Hevesi Ferenc szerint, a járvány idején ajánlott a vállalatok számára termékportfóliójuk átgondolása, esetleges módosítása, kiegészítése olyan termékekkel, amelyek enyhíteni tudják a vevők szorongásait. Az így születő megoldások egyszerre növelik az emberek komfortérzetét, míg vállalati oldalról stabilizálják a pénzügyeket. Az egyik legizgalmasabb ilyen megoldás a METRO-é, akik a meglévő B2B mellett egy új, nem professzionális kereskedőpartnereknek nyújtott zárt webáruházzal rukkoltak elő a válsághelyzet kezdetén. Az élelmiszer és NonFood nagykereskedelmi lánc ezzel tisztán win-win szituációt teremtett. METRO kártyával rendelkező vállalkozók számára elérhetővé tettek több mint 3000 élelmiszer, tisztítószer és NonFood terméket egy új online csatornán keresztül. Mint mondja, az egészségügyi járvány-helyzet nagyon érdekes feltételeket teremtett az élelmiszer kereskedelem területén. Az online rendelési igény hirtelen megsokszorozódott, ami a piacot B2C webáruház szinten uraló hagyományos láncok nem tudtak kiszolgálni.

METRO esetében is azt láttuk, hogy emelkedik a professzionális felhasználók online forgalma, illetve azt is, hogy mindeközben a vásárlói összetétel mindkét csatornában offline és online átalakult. Az áruházakban ugyanis túlsúlyba kerültek a nem professzionális vásárlók a krízis helyzet miatt. Esetünkben ezzel párhuzamosan a Cash and Carry áruházainkból átmenetileg a HoReCa ügyfelek száma csökkent a krízisre való tekintettel. A változásokra egyszerre és hatékonyan kívántunk válaszolni. Szerencsére az online kiszállítási megoldásaink fejlesztésére már régóta odafigyelünk, így most gyorsan, célzottan tudtunk reagálni. Meghívásos alapon, METRO kártyával rendelkező, de nem professzionális vásárló partnereinknek, online elérhetővé tettük a fent említett szortimentet. Ezzel az otthoni készleteiket tudják feltölteni. Ezenkívül gondoltunk azokra is, akik home officeba kényszerültek, így az irodai termékek is elérhetővé váltak számukra, ezen a csatornán keresztül is. A megoldásra segítségként tekintünk és reméljük, hogy a törekvés értékét később a márkahűség erősödése visszaigazolja vásárlóink körében

hangsúlyozza Hevesi Ferenc.

Perger Tamás szerint, az online értékesítés erősítéséhez mások nem új csatornakonstrukcióban gondolkodnak. Esetükben például a már bejáratott webáruházukban olyan termékekkel bővítették a kínálatot, amikre most fokozódott a kereslet.

Higiéniai termékeket, tisztítószereket tettünk elérhetővé a webáruházban, s azon dolgozunk, hogy ezek olyan mennyiségben álljanak rendelkezésre, amellyel a partnereinket is ki tudjuk szolgálni.”

Varga Csaba szerint, jogi- és adóügyi információszolgáltatóként speciális termékportfóliójuknak köszönhetően, a járvány kedvezőtlen hatásai még nem érzékelhetőek.

„Mivel jogi adatbázisaink elsősorban előfizetéses konstrukcióban érhetőek el, és webshopunkon is alapvetően online termékeket, szolgáltatásokat, webináriumokat, e-könyveket kínálunk, így jelenleg visszaesés nálunk még nem érzékelhető. Termékeinkben, szolgáltatásainkban számos olyan fejlesztést végeztünk el az utóbbi hetekben, amelyekkel támogatni kívánjuk a szakértők döntéseit ebben a nehéz, megváltozott időszakban. Azt látjuk viszont, hogy megnövekedett az információigény ügyfeleink körében, szükség van tehát ezekre a fejlesztésekre, ugyanakkor a sodró hatás a későbbiekben bennünket is elérhet. Általános trendként mi is az e-kereskedelem megerősödésével számoltunk és számolunk. A közeljövőben készül el egy a felhasználói élmény fokozását szolgáló fejlesztés a weboldalunkon

teszi hozzá Varga Csaba.

Ha a fenti megállapításokat összegezzük, akkor elmondhatjuk, hogy a megtervezett, ügyfélközpontú kiszolgálási folyamatokkal és élményt nyújtó digitális felületekkel egy vállalkozás faraghat a kiadásain és növelheti a bevételeit. A karantén ideje alatt, amikor az állam által hozott döntések miatt a üzletek fizikailag zárásra kényszerültek az e-commerce modell egy igen fontos válságkezelő eszközzé vált a vállalatok – különösen a közepes- és kisvállalkozások – számára. A gazdaságunk a karantén hossza miatt megváltozott, és már sose lesz teljesen olyan mint előtte volt. Az e-kereskedelem jelentősebb szerepet fog betölteni mint eddig, és ennek a kereskedelmi csatornának a szerepe csak tovább fog erősödni. Viszont akik nem ajánlanak megfelelő ügyfélélményt, nem tudnak majd hosszú távon sikeresek lenni. Ez ugyanis az egyik elsődleges ügyfél-megtartó szempont, s ezt nemcsak a Liferay-nél gondoljuk így, hanem az IDC globális felmérése  is ezt támasztja alá”

hívja fel a figyelmet Balogh Zsolt. Hozzáteszi, hogy az IDC vezető globális piacelemző céggel 2019 végén végzett közös kutatásukat a gyártóiparban és a biztosítási iparágban végezték el, közel 1000 multinacionális cég megkérdezésével. Már akkor is az volt a tanulmány legfontosabb tanulsága, hogy a vásárlási élmény fontossága jelentősen megelőzi a termék és a termékjellemzőket.

Gazdaság

Soha nem volt még ekkora a hitelkártya tartozás

Történelmi rekordot döntöttek júniusban a magyar háztartások hitelkártya- és folyószámlahitel-tartozásai. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a 166,8 milliárdos hitelkártya-állomány és a 170 milliárdot meghaladó folyószámlahitel-állomány mögött a nyári költségek áthidalása áll.

A szakember szerint július–augusztusban a fogyasztási hitelek kerülnek majd előtérbe – főleg az iskolakezdés költségeinek fedezése miatt.

Miközben júniusban fékeztek a nem folyószámla jellegű hiteltermékek – lakáshitelből közel 5 milliárd forinttal, személyi kölcsönből pedig 7 milliárd forinttal kevesebb került kihelyezésre, mint májusban – addig a folyószámla jellegű hiteltermékek kereslete számottevően felfutott. 

Történelmi és 6 éves csúcsok dőltek

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a nyár első hónapjának végére történelmi csúcsra, 166,8 milliárd forintra futott fel a magyar háztartások hitelkártya tartozása. A növekmény egyetlen hónap alatt lényegében megegyezik azzal az összeggel, amennyivel kevesebb személyi kölcsönt vettek fel az ügyfelek a bankoktól, éves szinten pedig 5 százalékot meghaladó mértékű a kinnlevőség növekedése. 

Nem csak a hitelkártyáknál, hanem a folyószámla hitelkeretek kihasználtságában is feljebb léptek a magyar családok. Június végén a folyószámlahitel-tartozás meghaladta a 170 milliárd forintot, a növekedés 11 százalékos volt éves szinten, egyetlen hónap alatt pedig itt is 7 milliárd forintos bővülés történt az MNB adatai szerint. A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője arra emlékeztet, hogy utoljára 170 milliárd forintot meghaladó összeggel 2019 októberében tartoztak a magyar háztartások a pénzintézeteknek a folyószámlahitelek után.

Jön az iskolakezdés 

Gergely Péter szerint a folyószámla jellegű hitelek nyár eleji felfutása egyértelműen azt jelzi, hogy a családok megpróbálták rulírozva kibekkelni a nyári hónapok emelkedő költségeit. Ám a szakember szerint a júliusi és az augusztusi adatok már egyértelműen a nem folyószámla jellegű hitelek felfutásáról fognak szólni, hiszen hagyományosan ez a két hónap az, amikor csúcsra járnak a fogyasztási hitelek. 

Ez persze nem meglepő, hiszen a nyaralás finanszírozása mellett ezekben a hónapokban többen végeznek felújítási munkálatokat, az ősz közeledtével pedig egyre inkább előtérbe kerül az iskolakezdés költségeinek fedezése. A szükséges eszközök beszerzésére az áruhitel is segítséget jelenthet, ám Gergely Péter szerint a többség a személyi kölcsönök felé fordul majd.

A BiztosDöntés.hu személyi kölcsön kalkulátor szerint jelenleg 1 millió forintos hitelt 3 éves futamidőre 300 000 forintos jövedelem igazolása mellett a

  • a CIB Banknál 32 806 Ft-os törlesztővel, 
  • az Ersténél 35 053 Ft-os törlesztővel, 
  • és az MBH Banknál 36 023 Ft-os törlesztővel lehet felvenni

Gergely Péter szerint sokan személyi kölcsönből oldják meg – azok akik egyetemista/főiskolás gyermeket indítanak útjukra – az albérlet árát (a foglalót) illetve a költözéshez szükséges bútorok, stb. beszerzését is. Itt természetesen nagyobb összegekre van szükség. 

A BiztosDöntés.hu kalkulációi szerint 3 millió forintos személyi kölcsönt 450 000 forintos jövedelem mellett 5 évre az UniCredit Banknál, az Ersténél és a CIB-nél is 63 000 – 64 000 Ft közötti törlesztővel lehet igényelni, a THM-ek ezeknél az ajánlatoknál 11,00% alatt vannak.

Gergely Péter szerint a bankok zöménél a személyi kölcsönöket már egyszerűsített online folyamattal is lehet igényelni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Mennyibe kerül ma egy átlagos használt autó?

2025 júniusában is folytatódott a hazai használtautó-piac fokozatos átrendeződése – derül ki a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös statisztikai kiadványából.

A júniusi jelentés az együttműködés keretében megvalósuló havi statisztikai sorozat második része, amely célja, hogy pontosabb képet adjon a magyarországi használtautó-kínálat és kereslet jellemzőiről, alakulásáról.

Mennyibe kerül ma egy átlagos használt autó?

Az adatok szerint 2025 júniusában a meghirdetett autók átlagos kínálati ára 5,4 millió forint volt – ez körülbelül 200 ezer forintos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A hirdetések 40,2%-a 2,5 millió forint alatti kategóriába tartozott, 26,4% a 2,5–5 millió forintos sávban jelent meg, 20,5% pedig 5 és 10 millió forint közé esett. A 10 millió feletti autók aránya mindössze 12,9% volt – vagyis a kínálat döntő többsége továbbra is elérhető árszinten mozog.

Az adatok nemcsak az árakról, hanem a kínálat szerkezetéről is pontos képet festenek. A hirdetett járművek fele benzinmeghajtású volt, míg 41,6%-uk dízelmotorral szerelt. Az alternatív hajtások súlya ugyan még mindig kisebb, de növekvő: elektromos autóból 5%, hibridből pedig 3,7% szerepelt a kínálatban. A legnagyobb bővülést az elektromos kategória produkálta: éves szinten 34,3%-kal nőtt a kínálatuk.

Érdekesség, hogy a hibridek kínálata az elmúlt egy évben nem nőtt, hanem épp ellenkezőleg: 3,8%-kal csökkent. A benzin- és dízelautók aránya ezzel szemben enyhén emelkedett – előbbiek kínálata 5,6, utóbbiaké 7,6%-kal bővült egy év alatt.

Mit árul el az életkor és a futásteljesítmény?

A különböző hajtású autók életkora és használtsága között is van különbség. A benzinesek átlagosan 14,1 évesek, míg a dízelek 12,3 évesek. Utóbbiak viszont jóval többet futottak: a dízel járművek átlagos futásteljesítménye 222 ezer kilométer, a benzineseké pedig 157 ezer kilométer –  vagyis több mint 40%-os eltérés látszik. Ez a használati szokásokat is tükrözi, hiszen a dízel autókat jellemzően hosszabb utakra, intenzívebb igénybevételre használják.

A leggyakrabban hirdetett márkák élén továbbra is a Volkswagen, a BMW és az Opel állnak. Ezeket évek óta stabil kereslet jellemzi, nem véletlen, hogy a sorrend alig változott 2024 júniusa óta. A 10-es listán a legalacsonyabb átlagéletkora a Škodának (10,5 év), míg a legmagasabb a Suzukinak (15,1 év) volt júniusban. A 2024. júniusi adatokhoz képest egyedül a Suzuki életkora csökkent 0,3 évvel. A legnagyobb mértékű emelkedés pedig a BMW esetén következett be, amelynek átlagéletkora 0,5 évvel nőtt.

Hogy alakul ki egy autó végső ára?

A statisztikai elemzésből kiderül, hogy milyen tényezők befolyásolják az autók kínálati árát. Az egyik legfontosabb az állapot: egy újszerű autó átlagosan 26,4, egy kitűnő állapotú pedig 24,7%-kal  drágább, mint egy normál állapotú. A sérült járművek ára ezzel szemben átlagosan 58,6%-kal alacsonyabb. Emellett minden 1000 megtett kilométer 0,2%-kal csökkenti az árat. Ugyanakkor a teljesítmény és a motor mérete emelheti az árat: 10 kW többlettel 3,8%, 100 cm³-rel pedig 3,3% árnövekedés figyelhető meg.

A Használtautó.hu és a KSH együttműködésében havonta megjelenő kiadvány célja, hogy új szintre emelje az átláthatóságot a magyar használtautó-piacon. A keresleti és kínálati adatok pontosabb megismerésével nemcsak a vásárlók és eladók, de a kereskedők és piaci elemzők is jobb döntéseket hozhatnak. A júniusi adatok alapján a piac továbbra is stabil, az árak enyhén emelkednek, és egyre nagyobb arányban jelennek meg alternatív hajtású járművek – vagyis a hazai használtautó-piac egyértelműen követi a technológiai és környezettudatos trendeket.

A használtautó piaci trendekről további információ a Használtautó.hu – KSH, 2025. júniusi statisztikájában olvasható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új fejezet a MediaMarkt social kommunikációjában – A Deep Creative Collective lett a márka új ügynöksége

2025 nyarától a Deep Creative Collective ügynökséget bízta meg social kommunikációjának stratégiai és kreatív irányításával a MediaMarkt Magyarország.

A váltás új fejezetet nyit a márka közösségi jelenlétében: a cél, hogy a MediaMarkt social csatornái a jövőben még élőbb, relevánsabb és technológiailag is innovatívabb tartalmakkal szólítsák meg a közönséget.

A márka új stratégiájának központi eleme a „The Future is FUN!” koncepció, amely egyszerre reflektál a mai kor kihívásaira – mint a klímaválság, a mesterséges intelligencia vagy a gyorsan változó technológiai környezet – és kínál iránytűt egy pozitívabb jövőképhez. A stratégia célja, hogy segítse a követőket eligazodni a digitális világban, tudatos döntéseket hozni, okosan választani, és közben játszani, felfedezni és örülni a jövőnek.

Az új megközelítés egyik kulcsfontosságú eleme egy saját fejlesztésű AI karakter, aki nemcsak a legújabb technológiák bemutatásában segít, hanem egy játékos, inspiráló univerzumot is teremt. Ez az AI-karakter a végtelen lehetőségek szimbóluma, ugyanakkor a MediaMarkt és a Deep Creative Collective számára is fontos volt, hogy ezt a világot ne mesterséges elemekkel, hanem valódi emberekkel és történetekkel töltsék meg. Éppen ezért az AI-karakter alapját egy valódi, élő személy adja, akinek személyiségjegyeit, stílusát és jelenlétét egy speciális technológiai eljárással alakítják át digitális formává. Az így létrejött karakter egyszerre őrzi meg az eredeti ember hitelességét, miközben új, digitális identitásként működik tovább, külön karakterként, saját vizuális jegyekkel és történeti háttérrel.

„A technológia a MediaMarkt hitvallása szerint óriási lehetőség arra, hogy jobban éljünk, többet tudjunk, és jobban kapcsolódjunk egymáshoz. Szeretnénk ezt a gondolkodást átadni és például a közösségi média segítségével minél több embert inspirálni. Örülök, hogy ebben új partnerünk lett a Deep Creative Collective csapata, akikkel közösen új szintre tudunk lépni ezen a területen” – mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.

A közös munka célja, hogy a MediaMarkt social platformjai ne csupán informáljanak vagy szórakoztassanak, hanem valódi élményeket adjanak – olyan tartalmakat, amelyekre érdemes odafigyelni, amelyek segítenek eligazodni a technológia világában, és amelyekből követőként is lehet építkezni.

„A MediaMarkt szemlélete és víziója rendkívüli módon egyezik a miénkkel. Amikor a social stratégiát készítettük, úgy éreztük, az akár a saját víziónk is lehetne. Izgalmas jövőt látunk magunk előtt, amiben közösen tudjuk kimaxolni a lehetőségeket: mindig az élen járni a technológiai újdonságokban, ugyanakkor sosem felejteni el, hogy a valódi emberi kapcsolatokat semmi sem helyettesítheti” – mondta Szabó Milán, a Deep Creative Collective ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss