Gazdaság
Iparági nagyágyút igazolt a Dyntell
Jankó Károly szolgáltatási igazgatóként irányítja a rekordsebességgel növekedő debreceni vállalat termékfejlesztését és felgyorsuló régiós expanzióját
Jankó Károly, a vállalatirányítási rendszerek ismert hazai szakértője 2020 szeptemberétől szolgáltatási igazgatóként erősíti a Dyntell Magyarország csapatát – jelentette be az integrált vállalatirányítási és üzleti intelligencia rendszereket fejlesztő debreceni cég. A vállalatot a közelmúltban a 42. helyre rangsorolták a leggyorsabban fejlődő európai, afrikai és közel-keleti technológiai cégeket bemutató Deloitte Technology Fast 500TM EMEA listáján. A T-Systems Magyarország SAP kompetencia-központjának korábbi vezetője három évtizedes hazai és nemzetközi rendszerbevezetési tapasztalatát állítja a Dyntell ambiciózus piaci törekvéseinek szolgálatába. A vállalat középtávon régiós pozíciója megerősítését tervezi, 10 éven belül pedig globális üzleti IT-platform-szolgáltatóvá akar válni.
Az integrált vállalatirányítási rendszerek vezető specialistáját, Jankó Károlyt idén ősszel leigazoló Dyntell Magyarország robbanásszerű fejlődést produkált az elmúlt négy évben. A komplex vállalatirányítási és üzleti intelligencia rendszerek fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó debreceni vállalat bevétele – a dinamikus piacbővítésnek, valamint a világviszonylatban is innovatív és professzionális termékeknek köszönhetően – 2016 és 2019 között a 25-szörösére emelkedett, és tavaly már meghaladta az 1,2 milliárd forintot.
„A fejlődésünk motorja részben az a versenyelőny, amelyet egyedi és innovatív megoldásainkkal üzleti partnereinknek biztosítunk, hiszen a cégvezetésben az ösztönös döntések helyét egyre inkább átveszi az adat- és információalapú döntéshozatal. Sikerünk másik összetevője pedig kiváló szakembergárdánk, az olyan átfogó piaci tapasztalatokkal rendelkező kollégák, mint Jankó Károly – fogalmazott Salga Péter, a Dyntell Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. – Velük ugyanis megvalósíthatónak látom azt azt a tervünket, hogy cégünk 5 éven belül Közép-Európa egyik meghatározó IT-integrátorává, 10 éven belül pedig globális üzleti IT-platform-szolgáltatóvá váljon.”
A projekt- és ügyféloldalon egyaránt számottevő, összesen mintegy 30 évnyi rendszerbevezetési tapasztalattal érkező Jankó Károly a Dyntellt megelőzően a Telekom csoport teljes ERP- és SAP- részlegének üzemeltetését irányította, illetve a T-Systems Magyarország SAP kompetencia-központját vezette. Az új szolgáltatási igazgató is úgy véli: reális cél, hogy a hazai piac meghódítása után a Dyntell a közép-európai piacokra is betörjön.
„Egyértelmű célunk, hogy új alapokra épített termékeket és a 21. század technológiai elvárásainak megfelelő szolgáltatáscsomagokat alakítsunk ki kis- és középvállalkozásoknak Magyarországon és a régióban egyaránt”
– mutatott rá Jankó Károly.
A Dyntell a mesterséges intelligenciával támogatott adatelemzésre épülő, integrált döntéstámogató platformját elsősorban gyártó és agrárvállalkozásoknak, valamint nagykereskedelmi cégeknek kínálja. A cég által kifejlesztett Dyntell BI üzleti intelligencia rendszer új technológiája az adatelemzést nem elkülönülő folyamatként kezeli, hanem beépíti a vállalatirányítási rendszerbe. Az üzleti döntéseket testre szabott, professzionális adatelemzéssel segítő BI rendszer a belső üzleti folyamatok optimalizálásával növeli a működési hatékonyságot, új bevételi forrásokat tesz elérhetővé, és ezzel piaci versenyelőnyt nyújt.
A Dyntell vállalatirányítási rendszerét (ERP) Magyarországon már több mint 250 cég, üzleti intelligencia (BI) szoftvereit pedig mintegy 100 vállalati ügyfél választotta. A 80 embert foglalkoztató vállalat pedig egyre aktívabban jelen van Romániában és az Egyesült Államokban is.
„A mára összegyűlt bevezetési tapasztalatok alapján továbbfejlesztjük a meglévő ERP, BI rendszereket is. A hazai ügyfeleink számára fontos funkcionalitások, valamint új technológiák bevezetésével, így például az ipar 4.0, a szenzortechnológia, a blockchain, valamint a memóriaalapú gondolkodás integrálásával a kkv-k új rétegét tudjuk megszólítani – hangsúlyozta Jankó Károly. – A megújult termékek mellett új metodológiával, illetve a már megszokott professzionális tanácsadással, projektmenedzsmenttel támogatjuk ügyfeleinket.”
Hozzátette, új pozíciójában ugyancsak fontos feladata, hogy a projektmenedzsment, a tanácsadás és a support területén a vállalat többi részlegével is szoros koordinációt, aktív együttgondolkodást alakítson ki.
Jankó Károly karrierje kezdetén a PORSCHE Hungária rendszermérnökeként multinacionális környezetben ismerkedett meg a vállalatirányítás folyamataival. A RENAULT Hungária IT-vezetőjeként a vállalat hazai cégeinek IT-üzemeltetéséért volt felelős, de a pénzügyi és disztribúciós folyamatok mellett betekinthetett a generálimportőr kereskedelmi és logisztikai folyamataiba is.
SAP-tanácsadóként, projekt- majd programmenedzserként az olajiparban, a termelési iparban, illetve az államigazgatásban is végzett projekteket külföldön és Magyarországon egyaránt. Az SAP-megoldásokat mikro- és makroszinten is megismerte, elsajátította a világ vezető integrált vállalatirányítási rendszerének programnyelvét, az ABAP-ot. Az SAP-partnercég BCS-szolgáltatási igazgatójaként működése alatt jelent meg a vállalat az államigazgatás területén, és vált aranyfokozatú partnerré. Az Enterprise Group consulting üzletág-igazgatójaként már nem csupán az SAP, hanem az összes IT üzleti tanácsadás részlegével foglalkozott.
Karrierjében komoly kihívást jelentett a Lapker Zrt. vállalatirányítási rendszerének teljes megújítása, amelyet a cég IT- és telekommunikációs vezetőjeként menedzselt. A rendkívül komplex feladat sikeres levezénylése után kapott felkérést a T-Systems Magyarországtól az SAP-részleg vezetésére. Feladatkörébe tartozott többek között a nagy ügyfélkörrel rendelkező vállalat összes bevezetésének és üzemeltetési SAP-tevékenységének a koordinálása.
Gazdaság
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025. június 30-ára már 313 franchise egységet foglalt magába, ami jól mutatja a vállalat hosszú távú elkötelezettségét a hazai kiskereskedelmi piac kisvállalkozásai és családi üzletei iránt.
Az év első felében nyolc új franchise üzlet kezdte meg működését. A franchise program számos előnnyel jár: a csatlakozó partnerek egy országosan ismert márkához kapcsolódhatnak, élvezhetik a központi marketing támogatását és a megbízható logisztikai háttér előnyeit.
„A SPAR franchise program nem csupán üzleti modell, hanem évek óta tartó együttműködés a hazai vállalkozásokkal. Büszkék vagyunk arra, hogy olyan családi boltokat segíthetünk fejlődni, amelyek mélyen beágyazódnak a helyi közösségekbe. Hiszünk benne, hogy a magyar kiskereskedőkkel történő együttműködéssel nemcsak gazdasági értéket teremtünk, hanem emberi kapcsolatokat is építünk. A franchise üzleteink ugyanakkor vásárlóinknak is kézzelfogható előnyöket nyújtanak: a megszokott SPAR minőséget kapják, a lakóhelyükhöz legközelebb”
– hangsúlyozta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A 2025-ös év első felében megnyílt nyolc új franchise egység közül három SPAR marketként, öt pedig SPAR partner üzletként csatlakozott a rendszerhez. A bővülés az ország különböző pontjain valósult meg: új egységek nyíltak például Jánosházán, Keszthelyen, Győrben, Nádudvaron, illetve négy helyszínen Budapesten is. A franchise rendszer történetében az idei év egyik mérföldköve volt a 310. üzlet megnyitása, amely a főváros XIII. kerületében, a Kassák Lajos út 58–60. szám alatt várja a vásárlókat. A különböző üzlettípusok tekintetében a hálózat struktúrája jelenleg 95 SPAR market, 61 SPAR partner, 87 OMV SPAR express és 70 Orlen–DESPAR egységet foglal magában. A hálózat bővülésével együtt a munkavállalói létszám is számottevően emelkedett: az év első felében 154 új kolléga csatlakozott a hálózathoz, így jelenleg több mint 4 ezer fő dolgozik a SPAR franchise egységeiben.
Széles választék, helyi ízek
A franchise üzletek termékkínálata továbbra is meghaladja a 16 000 cikket, ugyanakkor a partnerek számára lehetőség van helyi termékek beszerzésére is, amelyek révén a választék még inkább alkalmazkodhat a környékbeli vásárlók igényeihez. A legnépszerűbb termékkategóriák a frissáru területéről kerülnek ki: a húsfélék, zöldségek, pékáruk, tejtermékek és csemegeáru iránt egyaránt magas a kereslet. A töltőállomásokon működő SPAR express egységek esetében különösen kiemelkedő az alkoholmentes italok forgalma, de emellett a napi fogyasztási cikkek is fontos szerepet játszanak – ezek az egységek sok vásárló számára mini szupermarketként funkcionálnak.
A SPAR kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a franchise partnereknél is elérhetők legyenek a kényelmi szolgáltatások. A saját sütésű pékáru, az enjoy. termékkör, valamint a SPAR toGo szolgáltatás – amely grillpultot és melegkonyhai készételeket kínál – ma már egyre több egységben alapvető eleme a kínálatnak.
Miért érdemes csatlakozni?
A 2025-ös év második felében a SPAR célja továbbra is a hálózat fejlesztése, nem csupán új partnerek bevonásával, hanem a meglévő egységek korszerűsítésével is. Külön figyelmet kap az elavult pékáru bútorok cseréje, amelyhez a vállalat pénzügyi támogatást biztosít partnerei számára. A hálózat bővítésénél nincs földrajzi korlát: a SPAR az ország minden pontjáról várja új, elkötelezett partnereit, elsősorban a családi tulajdonban működő kiskereskedések köréből. A csatlakozási folyamat során a felek közösen dolgozzák ki a szerződéses kereteket, megtervezik az üzlet kialakítását, a SPAR pedig végig aktív támogatást nyújt – a logisztikai háttér, az informatikai rendszer és az oktatási programok biztosítása mellett tanácsadó kollégák segítik a zökkenőmentes indulást és a hosszú távú működést.
A SPAR franchise programhoz csatlakozó partnerek három kulcsfontosságú előnyt tapasztalhatnak meg: a márkaismertség és vásárlói bizalom révén erős piaci jelenlétet, országos marketingtámogatást, valamint egy megbízható logisztikai rendszert, amely akár napi többszöri árufeltöltést is lehetővé tesz. Az együttműködés részeként a partnerek teljes áruszükségletüket a SPAR központi raktáraiból tudják fedezni – ezzel jelentősen csökkentve saját beszerzési és működtetési terheiket.
További információk és a csatlakozás részletei a www.spar.hu/spar-franchise oldalon érhetőek el.
A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A megújuló városrészek jól állnak Budapestnek: Tízéves a Property Market
Tízéves fennállását ünnepelte idén májusban az ország egyik vezető ingatlanfejlesztő vállalata, a Property Market Kft. Megalakulása óta magas minőségű, komplex városfejlesztési, lakó- és kereskedelmi ingatlanprojektek megvalósításával folyamatosan alakítja Budapest népszerű és frekventált városrészeinek látképét.
A vállalat értékteremtő gyakorlatainak köszönhetően mindhárom meghatározó fővárosi projektje látványos fejlődést és sikeres értékesítési időszakokat könyvelhet el.
A Property Market a Market Építő Zrt. ingatlanfejlesztésre szakosodott vállalata, melynek célja, hogy fejlesztésein keresztül innovatív megoldásokkal és modern tervezési elvekkel formálja a városi környezetet, hozzájárulva ezzel a környezettudatos és fenntartható életterek térnyeréséhez. Budapest korszerűsítése, a 15 perces város koncepciója egy olyan fontos rendezőelv, mely elősegíti a harmonikusabb közösségek létrejöttét. Ehhez pedig szükséges megújítani barnamezős területeket, vagy esetleg évtizedek óta elhanyagolt, lezárt épületeket.
„Tíz év után is hiszünk abban, hogy nemcsak lakó- és irodaépületeket, hanem értéket építünk – olyan városrészeket és közösségeket, amelyek több nemzedék számára teremtenek értéket. Köszönet illeti az elkötelezett és kiváló szaktudású munkatársakat, valamint megbízóinkat és tulajdonosainkat, akik bizalmukkal támogatták munkánkat. Az elmúlt időszak sikerei és szakmai elismerései minket igazolnak. A jövőben is ugyanolyan gondossággal és odafigyeléssel kezeljük minden fejlesztésünket, mint ahogyan azt tíz évvel ezelőtt, a kezdetekkor tettük – hiszen számunkra továbbra is a vevőink és bérlőink elégedettsége és bizalma a legfontosabb”
– tette hozzá Kiss Ákos, a Property Market ügyvezető igazgatója.
A BudaPart eddig 14 díjat nyert el, köztük a FIABCI World Prix d’Excellence kitüntetését a legjobb városrészfejlesztés kategóriában. A Dürer Park és a BEM Center szintén kiérdemelték a Portfolio Property Awards szakmai díjait. A Property Market legfrissebb elismerése a 2025-ben elnyert Business Superbrands minősítés, amelyet a márkaminőség és szakmai teljesítmény alapján ítélnek oda minden évben Magyarország vezető üzleti márkáinak – különösen nagy büszkeség számunkra, hogy ezt a jubileumi, 10. évfordulónk évében vehettük át.
BudaPart, az új kedvenc városnegyed
A Property Market első és legnagyobb volumenű ingatlanfejlesztése a 2016-ban indult BudaPart projekt, amely a Lágymányosi-öböl 54 hektáros területén valósul meg. Az új városnegyed Budapest egyik legnagyobb barnamezős átalakításaként újradefiniálta a Duna-part déli szakaszát. A BudaPart részét képező Kopaszi-gát népszerű pihenő- és találkozóhellyé vált – a projekt indulása óta számos vendéglátóegységgel és szolgáltatással bővült. A felújított gát 2016 óta üzemel, azóta 600 m2 zöldfelületet hoztak létre, számos fejlesztést valósítottak meg.
A BudaPart fejlesztése keretében eddig nyolc lakóépület valósult meg, összesen 1322 lakással, 1420 garázshellyel és 920 tárolóval. A városnegyedben három modern irodaház is átadásra került, valamint megnyitotta kapuit a 198 szobás Radisson Budapest BudaPart business szálloda. A projekt a 15 perces város koncepciója mentén, a zöld, élhető környezetre fókuszál, ahol gyalogosan, néhány percen belül elérhető minden szolgáltatás. A központi részen egy két hektáros park várja a lakókat, pihenőterekkel és kutyafuttatóval.
A városnegyed egyik ikonikus látványossága lett a Market Építő Zrt. kivitelezésében megvalósult MOL Campus – Budapest első és egyetlen felhőkarcolója. A 143 méter magas épület tetején örökpanorámás kilátó működik, ahonnan páratlan rálátás nyílik a fővárosra.
Dürer Park, a történelem és az innováció találkozása
A Városliget szomszédságában épülő, villanegyed alakította Dürer Park egyediségét elsősorban a kivételes elhelyezkedése és a környék nyújtotta lehetőségek adják. Emellett az épületek építészeti megoldásai, valamint a zöld és épített környezet harmonikus egyensúlya szintén kiemelik a piacon. A projekt során két irodaház épült, jelenleg pedig három újgenerációs lakóépület kivitelezésén van a sor, amelyekben 207 prémium lakás kap majd helyet.
A projekt a városrehabilitáció egyik fontos eleme, ugyanis a Dürer Park közvetlen összeköttetésben van a megújult Városligettel. A fejlesztés részeként az Ajtósi Dürer sor középső szakaszán új kerékpársávokat alakítottak ki, valamint biztonságos, közvetlen gyalogosátkelők is létesültek. A területen egy új gyalogos sétány is épül, összeköttetést teremtve a belső park, a lakóépületek, a villanegyed és a Városliget között.
BEM Center, a hotel és az irodaház egyedi szinergiája
A második kerületben található BEM Center esetében egy történeti szempontból jelentős, de régóta használaton kívüli, romos épület kapott új, valós igényeket kiszolgáló funkciókat. A különleges fejlesztés több szakmai elismerésben is részesült, köztük a Portfolio Property Awards díjazásában.
A fejlesztés keretein belül egy 20 000 m²-es irodaházat adtak át 2024 februárjában, valamint ugyanebben az évben megnyílt az ötcsillagos Kimpton BEM Budapest szálloda is, amely 127 szobával várja vendégeit. A Bem téri épület koncepciójának köszönhetően egymást erősíti a hotel és az irodaház: a kialakítás miatt a fizikailag és funkcionálisan integrált szolgáltatásokat a hotel vendégei és az irodaház bérlői egyaránt használhatják.
A Property Market első évtizede átformálta a főváros fontos területeit, modernizálta a látképet. A három beruházás révén évtizedek óta elhanyagolt területek újultak meg és kaptak új életet.
Az ingatlanfejlesztő továbbra is folyamatosan keresi az új lehetőségeket a fenntartható fejlődés érdekében, hogy a jövő városai élhetőbbek és fenntarthatóbbak legyenek. A cél a valódi értékteremtés a közösségek számára, valamint innovatív megoldásokkal és modern tervezési elvekkel formálni a környezetet, hozzájárulva a város környezettudatos fejlődéséhez.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Ismét nemzetközi elismerésekben részesült az MBH Bank és az MBH Befektetési Bank
Kettős elismerésben részesült az MBH Csoport az Euromoney Awards for Excellence 2025 díjátadón: az MBH Bank a „Magyarország legjobb digitális bankja a KKV-k számára” címet nyerte el a BUPA digitális üzleti platformjával, míg az MBH Befektetési Bank a „Magyarország legjobbja az elemzés területén” díjat hozta el, amellyel a befektetési bank elemzői tevékenységének magas színvonalát díjazták. Az elnyert díjak megerősítik az MBH Bank digitális fejlesztéseinek fontosságát, valamint elismerik a befektetési piacokon végzett elemzői tevékenységének eredményességét.
A bank az egyik elismerést a „Magyarország legjobb digitális bankja a KKV-k számára” kategóriában kapta a BUPA digitális üzleti platformért. A BUPA célja, hogy a vállalkozásokat minden életszakaszában segítse mindennapi pénzügyeikben, valamint, hogy az általános ügymenetet segítő, gyors és innovatív megoldásokat kínáljon a cégeknek, legyen szó akár tanácsadásról, akár számlázási feladatokról. 2024-ben több mint 12 ezer új vállalkozás csatlakozott a platformhoz, így a regisztrált felhasználók száma már meghaladja a 40 ezret. Továbbá a BUPA platform idén mesterséges intelligencia alapú fejlesztést is elérhetővé tett ügyfelei számára, így már AI asszisztens is segíti a vállalatokat a támogatott pályázatok közötti eligazodásban.
„Az MBH Banknál azon dolgozunk, hogy a magyar vállalkozások számára elérhetővé tegyük a legmodernebb, ügyfélközpontú digitális megoldásokat. A BUPA folyamatos fejlesztése, a mesterséges intelligencia-alapú szolgáltatások bevezetése is azt szolgálja, hogy a KKV-k könnyebben eligazodjanak a forráspiacon, és gyorsabban, hatékonyabban valósíthassák meg növekedési terveiket. A most elnyert Euromoney díj számunkra azt jelzi, hogy a nemzetközi színtér is értékeli azokat a konkrét és kézzelfogható megoldásokat, amelyeket a BUPA platform révén kínálunk a hazai vállalkozások számára”
– hangsúlyozta Kovásznai Ádám, a BUPA üzletág vezetője.
A bankcsoport emellett elnyerte a „Magyarország legjobbja az elemzés területén” díjat is, amellyel az MBH Befektetési Bank elemzői központjának munkásságát ismerték el. Az MBH Befektetési Bank elemzői az elmúlt időszakban olyan magas színvonalú, digitális megoldásokat is integráló szakmai módszereket dolgoztak ki az eszközosztályok és befektetési alapok értékelésére, amelyek még átfogóbb és megbízhatóbb támogatást nyújtanak az ügyfeleknek. Emellett a befektetési bank elindította a Piaci Pulzus negyedéves befektetési elemzési sorozatát is, valamint rendszeres elemzéseket tesz közzé a kifejezetten a befektetési piacokkal foglalkozó Monitor Blogon, hogy közérthető és naprakész piaci információkkal támogassa a befektetések, illetve a pénzügyi piacok iránt érdeklődőket. Az MBH Befektetési Bank elmúlt 1,5 éves szakmai építkezésének eredményeként a befektetéselemzési terület ma az elemzéseivel már lefedi a Budapesti Értéktőzsde forgalmát adó részvények 90%-át.
„Hiszünk abban, hogy a sikeres befektetési döntések alapja a pontos adatokra, fejlett technológiára és mély elemzői tudásra épülő szolgáltatás. Az MBH Befektetési Banknál azon dolgozunk, hogy ezek a megoldások mindennap elérhetőek legyenek ügyfeleink számára – legyen szó egyéni befektetőkről, vállalkozásokról vagy intézményi partnerekről. Az Euromoney díj számunkra visszaigazolás, hogy szakmai munkánk, elemzői kompetenciáink és ügyfélközpontú megközelítésünk a nemzetközi színtéren is kiemelkedő színvonalat képvisel”
– mondta el Vince Péter, az MBH Befektetési Bank Advisory Desk vezetője.
Az Euromoney Awards for Excellence díjátadót évről évre a nemzetközi bankszektor egyik legrangosabb eseményeként tartják számon, a díjak odaítélését széles körű iparági felmérés és szakmai értékelés előzi meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik Magyarországra az LG vezeték nélküli csúcstévéje, az LG OLED evo M5
-
Okoseszközök1 hét ago
A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t
-
Okoseszközök2 hét ago
A Kingston új formátummal bővíti NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-i választékát
-
Okoseszközök2 hét ago
A magyar önkormányzatok is hamarosan új ügyfélszolgálatot kapnak
-
Gazdaság1 hét ago
Legalább 1,2 milliós nettó kereset kell majd az Otthon Start és a CSOK Plusz teljes kihasználásához
-
Ipar2 hét ago
Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
-
Gazdaság2 hét ago
A magyarok szerint az influenszer a legkevesebbre tartott szakma