Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Biztonságosabb otthonról vásárolni? A bankkártyánk számára nem biztos

8 tipp a zökkenőmentes online vásárláshoz

Az év utolsó szakaszába értünk, és vele együtt eljött az őszi kuponnapok, leárazások ideje, melyet nemsokára a Black Friday akciók, majd az ünnepi ajánlatok követnek.

Egy hazai felmérés szerint a válaszadók fele már most többet költ divatcikkekre az interneten, mint a hagyományos üzletekben – ez a jelenlegi helyzetben biztonságosabb opciónak tűnik, azonban ennek a vásárlási módnak is megvannak a maga kockázatai.

Ha nem vagyunk elég figyelmesek, igencsak kellemetlen következményekkel találhatjuk szemben magunkat. Lehet, hogy a csomag, amit kifizettünk, sosem érkezik meg, vagy rossz kezekbe kerülhetnek az óvatlanul begépelt adataink, de a legrosszabb esetben akár a bankszámlánkat is kiüríthetik. Az ESET szakemberei segítenek felismerni a leggyakoribb átveréseket, és összegyűjtötték a legfontosabb tippeket, hogy zökkenőmentesen vásárolhassunk az interneten.

Mire figyeljünk?

  • Csaló hirdetések: egész évben találkozhatunk velük, de a szezonális akciók idején még inkább megszaporodnak. Gyakran a közösségi oldalakon, feltört fiókokon keresztül terjednek, és általában kattintás után egy olyan hamis oldalra vezetnek, amelyek nem létező termékeket hirdetnek, vagy ahol kártevővel is megfertőződhet az eszközünk.
  • Hamis webshopok: gyakran lemásolják az ismert webshopok megjelenését, így elsőre megbízható áruház látszatát keltik, miközben hatalmas kedvezményekkel csalogatják a vásárlókat. Általában csak bankkártyával tudunk fizetni, azonban az összeg levonása után hiába várjuk a csomagunkat, lehet, hogy sosem fog megérkezni, vagy ha mégis, akkor egy kétséges minőségű terméket kapunk. Október elején a Fogyasztóvédelem olyan csaló webáruházakra figyelmeztetett, amelyek álhírekkel próbálták megtéveszteni a magyar vásárlókat.
  • Hamis ajándékkártyák és kuponok: ebben az esetben szintén nagy kedvezmények, kuponok és ajándékkártyák ígéretével próbálnak rávenni minket a kattintásra, amellyel egy adathalász oldalra kerülünk, de akár banki trójai vagy billentyűzetfigyelő vírus is letöltődhet a gépünkre. Itthon már több nagy üzletlánc nevével visszaélve terjesztettek hamis kuponokat, a napokban épp a Penny Market hívta fel a vásárlók figyelmét egy hamis, vélhetően adathalász célú nyereményjátékra, amely 7000 Ft-os Penny ajándékkártyát ígér egy kérdőív kitöltésért. Augusztusban pedig a Tesco nevével éltek vissza a csalók, akik egy nyeremény telefonért cserébe próbáltak SMS-ben adatokat és pénzt kicsalni a vásárlóktól.

Hogyan vásároljunk biztonságosan?

  1. Lehetőleg megbízható, ismert áruházakból rendeljünk. Tartózkodjunk az arctalan, furcsa nevű oldalaktól, amelyekről még sosem hallottunk, gyanúsan nagy kedvezményeket kínálnak, illetve az ügyfélszolgálatot egy ingyenes, például gmail-es email címről látják el.
  2. Ha egy túlságosan vonzó ajánlattal találkozunk, ne kattintsunk rá a megadott linkre, inkább keressük fel az áruház hivatalos weboldalát, és ellenőrizzük, hogy tényleg létezik-e az akció.
  3. Figyeljünk arra, hogy a weboldal címeket pontosan, helyesen írjuk be, különben más áruházakat lemásolni próbáló, megtévesztő webshopokban találhatjuk magunkat.
  4. Mielőtt bármilyen adatot megadnánk a rendelés során, bizonyosodjunk meg róla, hogy az oldal HTTPS titkosítást használ, így minden információ, amelyet megadunk (például a bankkártyánk adatai) titkosítva „utazik”. Ezt a böngésző címsorában lévő lakat jel jelzi. Fontos tudni, hogy ezt azt jelenti, hogy a kapcsolat biztonságos, ugyanakkor nem garantálja, hogy maga a webáruház megbízható.
  5. Vásárláskor használjuk az otthoni vagy a munkahelyi hálózatot, vagy ezek hiányában a mobilnetünket. Sosem jó ötlet nyilvános WiFit használni a vásárláshoz, mivel ezeknek a nagy részre nem biztonságos. Egy nyílt, elavult titkosítást használó vagy titkosítatlan kapcsolaton keresztül illetéktelenek rögzíthetik az online tevékenységeinket, vagy el is lophatják az adatainkat.
  6. Készítsük fel az eszközünket is a vásárlásra: telepítsünk rá megbízható, folyamatosan frissülő biztonsági programot, amely netbank- és tranzakcióvédelemmel is rendelkezik. Mindig frissítsük az operációs rendszert és a telepített programokat is a legújabb verziókra, így minimalizálhatjuk a kártevők bejutásának esélyét.
  7. Használjunk virtuális bankkártyát, amelyre csak a vásárlás előtti pillanatban utaljuk át rá a szükséges összeget.
  8. Minden fiókunkban – de főleg a banki, email és közösségi oldalakon – használjunk komplex, egyedi jelszavakat, és kapcsoljuk be a kétfaktoros azonosítást, amely egy plusz védelmi réteget ad a jelszavunk feltörése esetén.

Kiemelten fontos, hogy ne hagyjuk, hogy a limitált akciók, a gyorsan lejáró kuponok okozta nyomás miatt elhamarkodottan vásároljunk. Mielőtt egy új webáruházból rendelnénk, mindig nézzük át más vásárlók értékeléseit, és figyelünk az intő jelekre, mint például a gyanúsan olcsó termékek, a nyelvtani hibák és a furcsa, személyes adatokat bekérő kérdőívek. Ha bizonytalanok vagyunk, kérdezzük meg családtagjainkat, barátainkat, és nézzünk utána, hogy máshol is hasonló áron lehet-e kapni az adott terméket. Használjunk megbízható vírusvédelmi programot az eszközeinken, és mindig legyünk óvatosak az online térben.

További hasznos tippek az ESET oldalán.

Gazdaság

A vásárlók 160 000 forint felett is hajlandóak költeni a Black Friday alatt, a kedvezmény mértéke a fő motivátor

Weboldalának látógatói között tartott felmérést az Alza.hu.

A 1618 megkérdezett arra kérdésre, hogy mennyit tervez költeni a december 1 éjfélig futó Black Friday időszakban, 37 százalék felelte azt, hogy akár 160.000 forint felett is. 23 % tervez 80 001 és 160 000 forint között, 19% 16 001 és 50 000 forint között, míg 17% 50 001 és 80 000 forint között és a legkevesebben 16 000 forint alatt kívánnak költeni.

“A válaszadók 58% csak megfelelő ajánlat esetén tervez az akciós időszak alatt vásárolni, míg 30% a már előre kinézte a terméket és készült az akcióra. A Black Friday időszakkal egyidőben indult 0% THM-es kezdőrészlet nélküli akciónk is sokak számára nagy segítség”

– fűzte hozzá Nagy Dávid, az Alza.hu PR managere.

Elmondható, hogy a kedvezmények mértéke a fő motivátor, hiszen arra a kérdésre, hogy mi a legfontosabb a Black Friday akció során, 1130 válaszadóból 71% ezt a választ adta.

Az Alza.hu novemberi BF kínálatban a kedvezmények mértéke akár a 81%-ot is eléri, ahogy például a Konix My Hero Academia ” Himiko Toga” Nintendo Switch  tok esetében. A kedvezmények az összes kategóriában impozánsak, hiszen a Dove Care izzadásgátló spray is 73% kedvezménnyel fut.

“A vevőink 25% egy már előre kiválasztott termék árcsökkenése miatt döntött a vásárlás mellett. Az eladások alapján feltételezzük, hogy a jelenleg 209 890 forint helyett 144 890 forintért kapható PlayStation 5 (Slim) Digital Edition akcióját sokan várták”

 

– mondta el a PR manager, hozzátéve:

 

“a  maradék válaszok egyenlő arányban oszlottak meg az ingyenes szállítás és a vásárlás gyorsasága és kényelme között, ami az AlzaPlus+ tagoknak automatikusan jár, a megjelölt termékek esetében pedig az éjfélig megrendelt termékek már másnap délelőtt az AlzaBoxokból átvehetőek.”

Az elektronikai termékek vezetik magasan, 47%-kal a tervezett vásárlások kategóriáinak listáját.

Az 1177 válaszadó második kedvence 16%-kal a kis háztartási gépek kategóriája, például az eladási lista harmadik helyén álló Philips Series 800 Panarello automata kávéfőző is ide tartozik, ami jelenleg 305%-os árcsökkenéssel 89 990 forintért kapható. 13% a hűtőket, mosógépeket és más nagyháztartási gépeket várták legjobban, népszerű közöttük az Alza sajátmárkás Siguro elöltöltős mosógépe fekete színben, ami most 159 990 forintra van árazva.

“Rengetegen használják ki az kedvezményeket a 0% THM akciónkkal kombinálva, aminek keretein belül akár kezdőrészlet nélkül, 20 havi törlesztéssel vehetik meg új készüléküket. A vásárlóink 10%-a a játékokat és szórakoztató cikkeket keresi inkább, állandó favoritok a LEGO ® termékek és a konzolok világa. 4% a drogéria és kozmetikai miatt keresi fel az oldalunkat, toplistások az ajándékszettek és a prémium parfümök. A sport és kültéri tevékenységek kategóriát 2% választotta, a maradék 8% pedig olyan egyéb kategóriákba eső termékeket tervez vásárolni, mint az autó-motor vagy épp irodai felszerelés, sőt, a Bery Jones dióféléket, aszalt- és szárított gyümölcsöket is sokan itt szerzik be az ünnepek előtt, az 1 kilogrammos pörkölt, sós pisztácia például 6900 forintért rendelhető most”

– tette hozzá a szakember.

1160 válaszadóból 715-en, azaz 62% választotta azt, hogy főként magának vásárol a december 1 éjfélig tartó Black Friday alatt. 236-an azt jelölték meg válaszul, hogy fele-fele arányban vásárolnak másoknak és maguknak.

“209 válaszadó főként ajándékba vásárol családnak, illetve barátoknak, ilyenkor előfordulhat, hogy nem a legmegfelelőbb a választás. Kétirányú rendszerünk lehetővé teszi a már meglévő, vagy netán rosszul kiválasztott ajándékok egyszerű visszaküldését, elég a legközelebbi AlzaBoxba helyezni őket és nagyjából egy perc alatt kezelhető az elállási szándék”

– fűzte hozzá Nagy Dávid.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric

A Schneider Electric, a világ egyik vezető energia-technológiai vállalata bejelentette, hogy SE Advisory Services néven új globális tanácsadói márkát indít.

Az SE Advisory Services széles körű, testreszabott megoldásokat kínál szervezeteknek és magánszemélyeknek egyaránt, hogy az elektrifikáció, az automatizálás és a digitalizáció révén kezelhessék az energiahatékonyság, a fenntarthatóság és a technológia területén felmerülő komplex kihívásokat.

Mivel globális szinten a villamosenergia iránti kereslet 2030-ig várhatóan évente több mint 3 százalékkal fog növekedni, a dekarbonizációs törekvések megvalósítása még összetettebbé teszi az üzleti tevékenységet. Ugyanakkor a globális kereskedelmi környezet és az egyre bonyolultabb ellátási láncok további nyomást gyakorolnak a szervezetekre. Ezek a kihívások átfogóbb, integráltabb megközelítést igényelnek mind a stratégia, mind a végrehajtás vonatkozásában. Ez a piaci igény vezetett az SE Advisory Services létrehozásához.

„A bizonytalan időkben mindenekelőtt arra van szükség, hogy tisztán lássunk és tudjuk, hogy mit vagyunk képesek irányítani. Ezért a Schneider Electric világszínvonalú tanácsadási képességeit összefogtuk, hogy ügyfeleink gyorsabban és magabiztosabban tudjanak haladni, és felszabadítsuk azokat a képességeket, amelyek révén megoldást találhatunk a sürgető energia-, fenntarthatósági és technológiai kihívásokra. A tanácsadási szolgáltatások nem új keletűek a Schneider Electricnél, és a múltban már bizonyították, hogy mennyire értékesek az ügyfeleink számára. Most továbbfejlesztjük ezt az ajánlatunkat, hogy ügyfeleinknek biztosítsuk a tisztánlátást és jól követhető utat vázoljunk számukra a nettó zéró kibocsátás eléréséhez”

– mondta el Frédéric Godemel, a Schneider Electric „Energy Management” területért felelős ügyvezető alelnöke.

Újragondolt tanácsadási élmény

Az SE Advisory Services elindítása a Schneider Electric tanácsadási képességeinek stratégiai fontosságú továbbfejlesztését jelenti, amely a hagyományos tanácsadáson túlmutatva magában foglalja a szoftvereket és a projektek megvalósítását is. Ez a teljes körű megközelítés a már bizonyított tanácsadási szolgáltatások egyre növekvő portfólióját egyesíti, segítve a szervezeteket a jövőbiztos működésben az energiaátmenetet és a technológiai átállást felgyorsító agilis, intelligens és integrált szolgáltatások révén.

Az SE Advisory Services négy alapvető területen támogatja mind a vállalatok egészét érintő kezdeményezéseket, mind a telephelyek szintjén zajló folyamatokat:

  • Fenntartható üzleti és ipari átalakulás: Az átmenet tervezésének támogatása a digitális átalakulás, a folyamatok elektrifikációja, a dekarbonizáció, a megújuló energia, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású infrastruktúrák, a körforgásos gazdaság, a természetalapú megoldások és a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése révén, az energiafolyamatok és az alaptevékenységhez tartozó ipari műveletek átalakítása érdekében.
  • Kockázatkezelés és reziliencia: A szervezetek védelme az energiaárak ingadozása, a kiberbiztonsági fenyegetések, az éghajlati kockázatok és a rendszereikben fellépő zavarok ellen, a leállások csökkentése, a kapcsolódó rendszerek megerősítése és a működésük ellenállóképességének kialakítása érdekében.
  • Erőforrások és eszközök teljesítménye: Az erőforrások és rendszerek stratégiai értékelése a megbízhatóság javítása, a pazarlás csökkentése és a növekedést támogató erőforrások felszabadítása érdekében.
  • Intelligens szoftverek: Speciális, beépített mesterségesintelligencia-képességekkel rendelkező, átfogó tanácsadói szakértelemre épülő szoftverek biztosítása az elkülönült munkafolyamatok összekapcsolásához, valamint az adatalapú cselekvéshez.

Átfogó megközelítés az energetikai-technológiához

A Schneider Electric tanácsadási szolgáltatásai egymást támogatva biztosítják az elvárt teljesítményt egy adott szervezet egészében, olyan kulcsfontosságú tényezőkre fókuszálva, mint a dekarbonizáció és a körforgásos gazdaság, a kiberbiztonság, az eszközök, a rendszerek és folyamatok átalakítása, valamint az infrastruktúra modernizációja. Ez az átfogó megközelítés kulcsszerepet játszik abban, hogy a Schneider Electric ügyfelei eljuthassanak az ambíciótól a hatékony működésig.

„Az energia, a technológia és a szoftver ma már elválaszthatatlanul összekapcsolódnak az ipari fejlődés motorjaiként. A tanácsadással kapcsolatos koncepciónk segít ügyfeleinknek azonosítani az átalakulás kritikus tényezőit, felszabadítani az elektrifikáció teljes potenciálját, felgyorsítani az automatizálást, élni a digitalizáció kínálta lehetőségekkel és megerősíteni a kiberbiztonságot. A szoftverekre építve lehetővé tesszük, hogy rugalmasan, a jövőbeli kihívásokra felkészülten, a piaci változásokhoz alkalmazkodva működhessenek”

– jelentette ki Gwenaelle Avice Huet, a Schneider Electric „Industrial Automation” területért felelős ügyvezető alelnöke.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program

Az Otthon Centrum harmadik negyedéves elemzése szerint továbbra is a panellakások kelnek el a leggyorsabban.

A friss adatok érdemi különbséget jeleznek az értékesítési időkben az egyes lakástípusok között.

,,Mindhárom ingatlanpiaci szegmensben módosult az értékesítéshez szükséges idő”

– kommentálta a harmadik negyedév adatait Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője.

A szakember arról is beszámolt, hogy idén a korábbitól eltérő tendencia rajzolódik ki a forgási sebesség terén. Amíg az év első felében a lakások forgási sebessége gyorsult, addig a házak eladásához szükséges idő tovább nőtt. A harmadik negyedévben azonban mindegyik szegmensben elmozdulás tapasztalt az Otthon Centrum: a legszembetűnőbb fordulat a házak értékesítési idejének csökkenése volt, miközben a lakások esetében minimális növekedés volt megfigyelhető, vagyis mérséklődött a különbség a két ingatlantípus között.

Az év harmadik negyedévében a társasházi lakások átlagos értékesítési ideje 85 nap volt.

Leggyorsabban a budai kerületekben lehetett értékesíteni az ingatlanokat, itt a sikeres tranzakcióhoz elég volt 74 nap, míg a régióközpontokban 77 napra volt szükség egy ingatlan eladásához. Az átlaghoz közeli érték jellemző a főváros pesti oldalára, valamint a kisebb városokra és az agglomerációra is. Ezzel szemben a megyei jogú városokban 97 nap, a vízpartok közelében pedig 130 nap volt az átlagos értékesítési idő, ami már lényegesen hosszabb időszakot jelent.

A használt házak átlagos értékesítési ideje az év első felében mért 200 napról 162 napra csökkent a harmadik negyedévben, ami érdemi rövidülés.

A panellakások értékesítési ideje is változott, de még mindig ez az ingatlantípus tölti a legrövidebb időt a piacon: a második negyedévben irányadó 50 napról a harmadik negyedévben 69 napra nőtt a házgyári technológiával épült lakások értékesítési ideje.

„Mindez szoros összefüggésben van az Otthon Start Program révén igénybe vehető kedvezményes kamatozású hitel bevezetésével: az eladók a várható keresletbővülésre áremeléssel reagáltak, miközben a vevők – különösen az első lakást keresők – kivártak, hogy tisztában legyenek a program pontos részleteivel”

– magyarázta a folyamatokat Soóki-Tóth Gábor.

A szakember elmondta, hogy az említett időszakban a régió központokban találtak leggyorsabban új tulajdonosra a panellakások, átlagosan 59 nap alatt. A fővárosban és a kisebb megyei jogú városokban 70 nap körüli értékesítési idő az irányadó, míg Pest vármegyében 73 nap. A kisvárosok panelpiacán egyelőre kevésbé érződött a kedvezményes hitel hatása, hiszen a 80 napos átlag valamivel még több is, mint az előző negyedéves érték.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss