Connect with us

Gazdaság

SAP Customer Data Platform a tökéletes vásárlói élmény létrehozásához

Az ügyfélélmény (customer experience, CX) témája köré szervezett kétnapos, nemzetközi, online SAP Customer Experience LIVE konferencián debütált az új generációs SAP Customer Data Platform. Az új SAP CDP a teljes ügyfél életciklus során, valós idejű adatok alapján biztosítja a legkülönbözőbb csatornákon folyó, releváns ügyfél-interakciók menedzsmentjét a marketingtől az értékesítésen át az ügyfélszolgálati tevékenységig.

Világszerte egyre nagyobb figyelem irányul az ügyfélélmény-menedzsmentre, hiszen a márkák egyre élesedő versenyében ez az egyik legmarkánsabb megkülönböztető tényező. Míg korábban a naprakész ügyféllista, valamint a marketing-adatbázis jellemezte a felkészült szervezeteket, napjainkban a vállalatok egyre inkább a CDP-k, a customer data platformok által biztosított új típusú képességek felé fordulnak, hogy biztosítsák a személyre szabott, valódi vásárlói, felhasználói élményt a legkülönbözőbb interakciós pontokon, felületeken, információs és értékesítési csatornákon. Sok esetben azonban egy csupán marketing-fókuszú megközelítés gátat szab a valódi lehetőségek kihasználásának.

Az SAP Customer Data Platform a különböző csatornákon folyó hirdetési, ajánlatadási, értékesítési, valamint teljesítés-utánkövetési és ügyfélszolgálati aktivitást egy integráns logikai rendszerben képes optimalizálni. A megoldás kihasználja a rendszer magasfokú automatizációs képességeit, és a különböző interakciós pontokból kinyert, releváns ügyféladatok révén levonható következtetésekben, előrejelzésekben rejlő lehetőségeket. Ezen ügyfél-jellemzők teljesebb kiismerésének lehetősége új távlatokat nyit az intézmények, vállalatok számára az ügyféllojalitás új szintjének kiépítésében.

Az SAP Customer Data Platform négy fontos területen képvisel újszerű megközelítést a márkakommunikáció hatékonyságának növelésére:

  • Az adatforrások teljeskörű összekapcsolása a szervezeten belül – Nagy szervezetek esetében a különböző csatornákon, különböző szervezeti egységeknél keletkező ügyféladatok gyakran elkülönülten halmozódnak, és ez óhatatlanul a nem hatékony siló-mentalitáshoz vezet. Az SAP Customer Data Platform hatékonyan kezeli ezt a problémát, integrálja a különböző forrásokból származó adatokat, és azok validálása, összehangolása révén megbízható alapot nyújt a vevői folyamatok összefüggésekben történő vizsgálatára. Ezáltal naprakész, kristálytiszta kép rajzolódik ki a fogyasztói profilokról.
  • Az érzékeny ügyféladatok maximális tiszteletben tartása – Az adatbiztonság kérdésére a mai világban megkülönböztetett figyelem irányul. Az intézményeknek, vállalatoknak transzparens módon be kell tudni mutatni, hogy milyen adatot, mikor, milyen céllal gyűjtenek és használnak fel vevőikről. Az SAP Customer Data Platformja révén stratégiai szinten kezelhető az adatvédelem és -biztonság kérdésköre, így csak megfelelő vevői hozzájárulások megléte esetén kerülhetnek az arra kijelölt adatok a felhatalmazott szervezet belső rendszereiben feldolgozásra. Ez a transzparens gyakorlat, valamint az ügyféladatok biztonsága iránti elköteleződésünk ugyanúgy hozzájárul a vevői lojalitás erősödéséhez.
  • Az adattömeg feldolgozásának képessége – Az SAP rendszerének ereje többek közt a tranzakciós adatok és ügyfélaktivitási mutatók valós időben történő feldolgozásának képességében rejlik. Ennek révén hű képet ad a rendszer a fogyasztói szokások és elvárások alakulásáról. Ez szükséges ahhoz, hogy aktív, vásárolni képes és hajlandó, elkötelezett közönséget építhessen egy márka a fogyasztók igényeinek megfelelő, személyre szabott ajánlatok révén, minden egyes csatornára külön optimalizáltan. Ha egy vállalat a „mindig az ügyfél az első” stratégiát vallja, akkor konzisztens és releváns ügyfélélményt kell biztosítania mind a marketing, a rendelési-teljesítési és az ügyfélszolgálati folyamataiban, ez pedig a mai digitális világban kizárólag központosított ügyfél- és csatornamenedzsment révén valósítható meg.
  • Maximális személyre szabhatóság a vevői magatartás komplex elemzésével – Az SAP Customer Data Platform révén a back-office operációs adatok összeköthetők a front-office adatokkal és a vevői élmény minőségét leíró, meghatározott módon számszerűsített mutatókkal. Ezen valós idejű adatokra és insight-okra alapozva alakíthatók ki az érvényes hozzájárulásokon alapuló, releváns ügyfélajánlatok és lojalitás-programok, melyek igazodnak az ügyfelek elvárásaihoz, szokásaihoz, legyen szó az interakció időpontjáról, vagy az általuk leginkább preferált kommunikációs csatornáról.

„Nem mi találtuk fel a CDP-rendszert, mint kategóriát, de az SAP Customer Data Platform jelenleg a piacon az egyik legfejlettebb ilyen rendszer, mellyel egy teljesen új világ és új üzleti lehetőségek eddig nem ismert tárháza nyílik meg ügyfeleink előtt”

– mondta el az SAP CX LIVE konferencián Bob Stutz,az SAP Customer Experience divízió elnöke.

„Napjainkban a lojális, visszatérő ügyfél a legnagyobb kincse egy értékesítésorientált nagyvállalatnak”

– mondta a termék bemutatkozása kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

„Felbecsülhetetlen adattömeg keletkezik mind házon belül, mind pedig az értékesítési végpontokon, amelyek feldolgozásával lépésről-lépésre erősíthető az ügyfélélmény és az elköteleződés. Az SAP új szoftvere révén a névtelen vásárlók a legteljesebb személyes kiszolgálást élvező ügyfelekké válhatnak.”

Gazdaság

Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai

A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.

A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.

Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.

Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak

– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.

A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.

Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre

– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!

Cafeteria bevezetés

Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.

Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések

Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.

Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.

Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.

Cafeteria bevezetés tavasszal

Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár

Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.

Cafeteria bevezetés ősszel

Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért

A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.

A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.

Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé

Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.

A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.

Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon

2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.

Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.

Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést

Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:

Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.

Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.

A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak

Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára. 

Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.

Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.

Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.

Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.

A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.

A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss