Gazdaság
A Huawei már az 5G utáni korszakra készül
A vállalat vezetője felvázolta a jövő kommunikációs hálózatát
A mobilhálózatok 2030-ra a jelenlegi százszorosát, mintegy 100 milliárd kapcsolatot bonyolítanak majd, ezért tovább kell fejleszteni az 5G technológiát és azon dolgozni, hogy az megfeleljen a Dolgok Internete (IoT) még változatosabb és komplexebb jövőbeni elvárásainak – mondta David Wang a Globális Mobil Szélessávú Hálózatok Fórumán.
A Huawei ügyvezető igazgatója szerint az 5G-technológia legalább egy évtizedig marad uralkodó, amelyet fokozatosan az 5.5G korszaka vált fel. Utóbbi a három jelenleg szabványosított modell – a Fejlett mobil szélessáv (eMBB), a masszív gép típusú kommunikáció (mMTC), és a nagy megbízhatóságú alacsony késleltetésű kommunikáció (URLLC) továbbfejlesztését és három újabbal való kiegészítését jelenti, létrehozva egy még intelligensebb világot. A vállalat Magyarországon is szorgalmazza az új frekvenciasávok kialakítását és végez az 5.5G fejlesztéséhez kapcsolatos kutatásokat.
A Huawei jövőképe és küldetése, hogy minden ember, otthon és szervezet számára elérhetővé tegye a teljesen összekapcsolt, intelligens világot. 2030-ra a mobilhálózatok több mint 100 milliárd kapcsolatot bonyolítanak, melynek legnagyobb része 5G-n működik majd. Ez nagyságrendekkel több, mint a mai 1,3 milliárd IoT-kapcsolat, ezért az 5G-nek folyamatosan fejlődnie kell, hogy az IoT egyre változatosabb és összetettebb igényeit kielégítse.
Az 5G alapvető funkciója az emberek összekapcsolása, a technológiára épülő alkalmazások 2030-ig egyre inkább elmossák a fizikai és virtuális világ közötti kapcsolatot. Ám a jövő technológiai újításainak megvalósításához a mobilkommunikációnak még nagyobb sebességre kell kapcsolnia. Az átlagos internetes letöltési sebességnek a mai 4K-s video streaminget támogató 120 Mbit/s-ról a 16K-s videózáshoz szükséges 2 Gbit/s-re kell emelkednie. Az újabb alkalmazásokhoz a sávszélesség növelésén kívül alacsonyabb késleltetésekre is szükség lesz. A kétirányú kommunikáció teljes késleltetését a jelenlegi 20 ms-ről 5 ms-re kell csökkenteni. Mindezen követelmények teljesítése érdekében az 5G-nek folyamatosan fejlődnie kell.
Az 5G még legalább egy évtizedig velünk marad
„A múltban a mobilkommunikációs technológia minden újítása körülbelül egy évtizedig uralkodott, mielőtt egy új szabvány felváltotta volna. Az 5G 2030-ra a legfontosabb mobilkommunikációs technológiává válik és várhatóan 2040-ig lesz üzemben. A 2G, 3G és 4G fejlesztési története az elmúlt 30 évben azt mutatja, hogy az egyes generációkban is folyamatos fejlődésre van szükség, hogy kiaknázhassuk a technológia kínálta lehetőségeket”
– mondta David Wang, a Huawei ügyvezető igazgatója a 2020-as Global Mobile Broadband Forum (Globális Mobil Szélessávú Fórum – MBBF) konferencián. A vállalat ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy a Huawei víziója az 5.5G, amely a három jelenleg szabványosított modell – a Fejlett mobil szélessáv (eMBB), a masszív gép típusú kommunikáció (mMTC), és a nagy megbízhatóságú alacsony késleltetésű kommunikáció (URLLC) továbbfejlesztését és három újabbal való kiegészítését jelenti.
Kiemelte, hogy a fejlesztések javíthatják a valós idejű interakciós élményt a felhasználók számára, valamint a mobil IoT-k képességeit, és új területeket fedezhetnek fel, ideértve az Uplink központú szélessávú kommunikációt (UCBC), a valós idejű szélessávú kommunikációt (RTBC), valamint a harmonizált kommunikációt és érzékelést (HCS). Az 5.5G tehát hárommal több területet fed majd le, mint az 5G. Ezek a Feltöltés Centrikus Szélessávú kommunikáció (UCBC), a Valós idejű Szélessávú kommunikáció (RTBC) és a Harmonizált Kommunikáció és Érzékelés (HCS).
5.5G – hatékonyabb gyártás, holografikus alkalmazások és autonóm járművek
Az UCBC felgyorsítja az ipar fejlesztését. Az 5G képességek alapjaira épülő technológia lehetővé teszi a feltöltési sávszélesség tízszeres növekedését. Ezzel lehetőség nyílik olyan alkalmazások megvalósítására, amelyekben a gépi adatfeldolgozáshoz nagy mennyiségű képi adatot kell feltölteni. Ezzel az iparban számos folyamatot, például a gyártást vagy a logisztikát sokkal hatékonyabbá lehet tenni.
Az RTBC egyszerre támogatja a nagy sávszélességet és az alacsony késleltetést. A cél a sávszélesség tízszeres növekedésének elérése adott késleltetéssel és magas szintű megbízhatósággal. Ez magával ragadó élményt nyújthat a felhasználóknak, amikor kapcsolatba lépnek a virtuális világgal. Interaktív 3D-s vagy holografikus alkalmazások valós használatát teszi lehetővé például a játékok vagy a videókonferenciák esetében, de a távorvoslásban is nagy segítséget nyújthat.
A HCS-t úgy tervezték, hogy lehetővé tegye a csatlakoztatott autók és drónok számára az önvezetési funkciókat. A Massive MIMO nyaláb szkennelési megoldásának használatával a HCS kommunikációs és érzékelési funkciókat egyaránt el tud látni. Ezzel akár beltéri pozicionálásra is használható.
A fenti 5.5G funkciók megvalósításához több, 100 GHz alatti spektrumra van szükség, hogy a le- és feltöltési sávok szétválaszthatók legyenek, illetve akár a teljes elérhető sávban össze lehessen fogni a vivőfrekvenciákat a nagyobb sávszélesség eléréséhez.
Magyarországon is készítik elő az új frekvenciasávokat
Az 5G korszak több frekvenciasávot, és több típusú eszközt, szolgáltatást és felhasználót kapcsol össze, mint bármely korábbi technológia. Az 5.5G-nek ezért teljes mértékben össze kell fonódnia a mesterséges intelligencia használatával, hogy ezen komplex folyamatokat kezelni tudja.
David Wang a Huawei nevében három javaslattal állt elő. Az ipar valamennyi szereplőjének a lehető leghamarabb el kell kezdenie az 5,5G-szabványositási munkálatait a 3GPP keretein belül.
Másodszor, a távközlési iparnak együtt kell működnie, hogy a lehető legtöbbet kihasználva a 100 GHz alatti spektrumból, az 5G jobb hálózati adottságaival tovább fejlessze a Dolgok Internetét (IoT). Harmadszor, az iparági szereplőknek további specifikus 5G alkalmazásokat kell kidolgozniuk az egyes vertikumokkal, hogy felgyorsítsák azok digitális átalakulását.
„A további, 100 GHz alatti 5G frekvenciasávok használatának előkészítését már Magyarországon is megkezdte a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság – és a Huawei igyekszik ezt a folyamatot mindenben támogatni a nemzetközi tapasztalatok megosztásával”
– mondta el Bóday Tamás, integrált megoldásokért felelős igazgató. A Huawei Technologies Hungary szakértője hozzátette, hogy a vállalat közelmúltban átadott budapesti fejlesztőközpontjában kifejezetten mesterséges intelligencia alkalmazásokkal foglalkoznak, amelyek szorosan integrálódnak az 5.5G fejlesztésekhez.
További információ: https://www.huawei.com/minisite/mbbf2020/en/
Gazdaság
Már a kis összegű személyi kölcsönökért is lehajolnak a bankok
Bár a személyi kölcsönöknél változatlanul többmilliós hitelösszegnél érhetők el a legalacsonyabb kamatok, egyre több szolgáltató árul kedvező feltételekkel kisebb – pár százezer forintos – összegű konstrukciókat is. Utóbbi azt jelenti, hogy egyes esetekben akár 11-13 százalékos éves kamatok is elérhetők.
A kisebb összegű személyi hitelekben – illetve gyorskölcsönökben – gondolkodó ügyfelekre is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a pénzügyi szolgáltatók, hiszen sorban jelennek meg a piacon a kedvező kondíciókkal futó ajánlatok – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Hozzátette: mind az eleve rövid futamidejű, és néhány százezer forintos összegben limitált gyorskölcsönöknél, mind a klasszikus személyi hiteleknél felfedezhetők versenyképes ajánlatok a pénzügyi szolgáltatók kínálatában.
„Mindez arra utal, hogy a pénzügyi szolgáltatók számára egyre fontosabb az az ügyfélréteg is, amely nem feltétlenül autó vásárlására, vagy egy nagyobb lélegzetű lakásfelújításra fordítaná a hitelt, hanem néhány százezer forintra van szüksége valamilyen célja – például tartós fogyasztási cikk vásárlása – megvalósításához”
– hívta fel a figyelmet a szakértő.
Minden szerződés kell a piac növekedéséhez a személyi kölcsönöknél
Gergely Péter szerint az kétségtelen, hogy a pénzügyi szolgáltatók szempontjából a jó jövedelemmel rendelkező, és jelentős összeget igénylő ügyfelek tekinthetők a leginkább kívánatos célcsoportnak, a piaci verseny az alacsonyabb hitelösszegeknél is egyre lejjebb szorítja a kamatokat.
„Persze a kis összegű személyi kölcsönöknél nem kizárólag az ár az egyetlen, az ügyfél számára fontos tényező: a gyors kiszolgálás éppúgy számít, mint az egyszerű és átlátható igénylési feltételek”
– emlékeztetett a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Az mindenesetre jól látható, hogy a személyi kölcsönök piacán is egyre erősebb a verseny a pénzintézetek között: miközben néhány hónapja – a kellően magas jövedelem mellett – még 7-8 millió forintos hitelösszeg kellett a legjobb, évi tíz százalék alatti, vagy ahhoz közeli kamatok eléréséhez, ma már több szolgáltatónál is 3 millió forintnál húzódik ez a határ.
Az erősödő versenyt az is indokolhatja, hogy a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a személyi kölcsönök piaca igen meggyőző teljesítményt nyújtott az elmúlt időszakban: a tavalyi kihelyezési rekord után az év első két hónapjában megkötött szerződések összege meghaladta a 153 milliárd forintot, ami több mint 45 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi volument.
„Persze a szerződéses összegnél mért újabb rekordhoz az is hozzájárult, hogy egyelőre tovább emelkedik az egy szerződésre jutó átlagos összeg is a személyi kölcsönöknél: 2025 első két hónapjában már elérte a 3,2 millió forintot”
– emlékeztetett Gergely Péter.
Kevéssel tíz százalék felett is lehet a kamat
A pénzügyi szolgáltatók honlapjain szereplő tájékoztatók szerint akár kevéssel tíz százalék feletti éves kamattal is elérhetők kis összegű személyi kölcsönök a piacon. A feltételeknél nincsenek nagy eltérések az egyes szereplők között, bár a helyben történő számlavezetés és a jövedelem oda érkeztetése több banknál is feltétel. A legalább három hónapos munkaviszony szintén általános elvárásnak tekinthető a kisebb összegű hiteleknél is. (Azoknál a szolgáltatóknál, ahol sztenderd személyi kölcsön konstrukció szerepel a kínálatban, 500 ezer forintos hitelösszeg felvételét vizsgáltuk, 6 éves futamidő mellett.)
A CIB Bank előrelépő személyi kölcsönénél félmillió forintos hitelösszeg akár 10,99 százalékos éves kamat mellett is elérhető, 11,73 százalékos teljes hiteldíjmutató (THM) mellett. Ehhez az ügyfélnek 250 ezer forintos havi jövedelmet kell igazolnia: fontos, hogy a CIB Banknál a helyben vezetett számla sem feltétel, viszont az igénylőnek legalább 20 évesnek kell lennie.
A Cofidis 350 ezer forint feletti jövedelem esetén 18,70 százalékos kamat mellett ad 500 ezer forintos kölcsönt 6 éves futamidőre, 20,88 százalékos THM mellett.
Az Erste Bank Most Személyi Kölcsönénél 15,79 százalékos az éves kamat 500 ezer forintos hitelösszeg esetén 6 éves futamidőnél. Feltétel ugyanakkor, hogy az igénylő legalább 23 éves legyen, a havi jövedelme pedig elérje a 300 ezer forintot.
A MagNet Bank 18,5 százalékos éves kamat mellett kínál 500 ezer forintos személyi kölcsönt: a pénzintézetnél feltétel a helyben vezetett számla és az arra érkező jövedelem, amelynek összege el kell érje a 250 ezer forintot. Szintén feltétel, hogy havi legalább 4 bankkártyás vásárlást végezzen az ügyfél, vagy legalább két csoportos beszedési megbízást adjon.
Az MBH Bank Hajrá Személyi Kölcsönének Extra Plus nevű változatánál 12,99 százalék lehet egy félmillió forintos személyi kölcsön kamata, ha az ügyfél jövedelme helyben vezetett folyószámlára érkezik, és eléri a havi 400 ezer forintot.
Az OTP Banknál már 177 ezer forintos havi jövedelemtől is igényelhető személyi kölcsön: félmillió forintos hitelösszeget, 6 éves futamidőt és online igénylést feltételezve 24,99 százalékos az éves kamat. A pénzintézetnél 21 éves kortól lehet személyi kölcsönt igényelni.
A Provident Start kölcsönénél 300 ezer forintos hitel érhető el 19 heti futamidőre, nagyon kedvező, 12,43 százalékos éves kamat és maximum 13,2 százalékos THM mellett. Ez azt jelenti, hogy az ügyfélnek összesen 307 200 forintot kell visszafizetnie. Az igényléshez elegendő 100 ezer forintos jövedelmet igazolni az utolsó 3 hónapra.
A Trive Bank kizárólag online igényelhető, számlanyitáshoz nem kötött gyorskölcsönénél a legfontosabb előny, hogy akár 15 perc alatt is hitelhez juthat az ügyfél: feltétel ugyanakkor, hogy az igénylőnek valamelyik partnerbanknál legyen élő netbanki szerződése, és igazolni tudja, hogy legalább három hónapja rendszeres jövedelem is érkezik az adott számlára. Az eHitel nevű kölcsön összege 450 ezer forint, a futamideje pedig 6 vagy 12 hónap lehet. Az éves kamat 26 százalék.
Az UniCredit Banknál szintén nem szerepel kifejezetten gyorskölcsön jellegű termék a kínálatban, ám félmillió forintos személyi kölcsön 18 százalékos éves kamattal igényelhető. A jövedelmi elvárás minimum a minimálbér nettó összege – 193 382 forint – a pénzintézetnél.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Szintet léphet a hazai e-kereskedelem
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások kulcsfontosságúvá váltak az online vásárlások hatékonyságában.
A DSV globális szinten már bizonyított az e-kereskedelmi logisztika területén: fejlett raktározási megoldásokkal, automatizált rendelésfeldolgozással és teljes körű szállítási szolgáltatásokkal segíti partnereit. A jövőben ezeket a tapasztalatokat Magyarországon is kamatoztatják.
A DSV közel fél évszázados tapasztalatát hasznosítva ma már világszerte olyan e-kereskedelmi szolgáltatásokat nyújt, amelyek segítik a vállalkozásokat a teljes ellátási lánc optimalizálásában. Nemzetközi szinten, több mint 25 nagyobb fulfillment központtal a megrendelések 99,9%-át időben szállítják. Mindezt EcoVadis fenntarthatósági minősítéssel. A cég e-kereskedelmi szolgáltatásaiban induló vállalkozások, KKV-k, de a legnagyobb vállalatok és márkák is egyaránt megbíznak. A mára a világ egyik legnagyobb logisztikai szereplőjévé nőtt vállalat mindegyiküket magas minőségben szolgálja ki. Globálisan a teljesség igénye nélkül olyan brandek is DSV e-kereskedelmi szolgáltatásait választották már, mint például a New Balance, továbbá az Estée Lauder, a Velux és az Under Armour. A vállalat teljes körű logisztikai megoldásokat kínál, a raktározástól a kiszállításig mindent egy kézben tartva. Automatizált rendelésfeldolgozással gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálást tesz lehetővé. Fejlett IT-rendszereiknek hála, a digitális nyomon követés és integrált adatelemzés segíti a pontosabb tervezést. A magyar piac is lépésről lépésre halad ebbe az irányba, és a DSV mostantól aktív szerepet vállal ennek a fejlődésnek a támogatásában.
Új üzletfejlesztési vezetővel erősít a DSV Magyarországon
A logisztikai vállalat kijelölt Magyarországon egy olyan üzletfejlesztési vezetőt, aki a hazai e-kereskedelmi megoldások fejlesztésére összpontosít. A jövőben Magyarországon is gyorsabb kiszállításra és nagyobb ügyfélélményre lehet majd számítani. Az online vásárlók elvárásai folyamatosan növekednek. Ma már nemcsak az ár számít, hanem a szállítás gyorsasága és megbízhatósága is.
„A DSV raktáraiban akár 24/7-ben feldolgozzuk a megrendeléseket, így a webshopok vásárlói rövidebb idő alatt kaphatják meg csomagjaikat”
– emelte ki Péter-Szabó Ottó, a DSV frissen kinevezett magyarországi üzletfejlesztési vezetője.
Az automatizált raktározási megoldások és a hatékony rendeléskezelési folyamatok révén jelentősen csökkenhet a kiszállítási idő, ami nemcsak a webshopok versenyképességét növeli, de hozzájárul a vevői elégedettséghez is. A rugalmasság és a gyors integráció szintén felértékelődik, hiszen egy online áruház számára kulcsfontosságú, hogy a logisztikai rendszere zökkenőmentesen csatlakozzon az e-kereskedelmi platformjához.
„A DSV rendszerei könnyedén integrálhatók különböző webshop motorokhoz, például Shopifyhoz, illetve futárszolgálatokhoz is, így az ügyfelek gyors és költséghatékony módon építhetik be logisztikai megoldásainkat a működésükbe”
– fejtette ki Péter-Szabó Ottó.
Emellett lehetőség van arra is, hogy közvetlenül a megbízó saját rendszerében dolgozzon a cég, így nem szükséges külön infrastruktúrát kiépíteni. Az automatizált raktármegoldások szintén a hatékony működést segítik. A DSV világszerte több raktárában is alkalmaz automatizált, úgynevezett Autostore rendszert, amely nemcsak a folyamatok gyorsaságát, hanem a pontosságot is növeli. A Lengyelországban található lozienicai telephelyükön például 90 000 tárhelyes Autostore rendszert működtetnek 13 kiszedőállomással, amely nagymértékben növeli a napi rendelésfeldolgozási kapacitást. A fenntarthatóság és teljes körű logisztikai támogatás ma már szintén vezérelv. A vállalat ezért nemcsak a raktározási és szállítási folyamatokat biztosítja, de csomagolóanyag-beszerzést is vállal, valamint gondoskodik az operáció során keletkező hulladék környezetbarát elszállításáról.
„Ezzel ügyfeleink számára fenntarthatóbb és hatékonyabb működést teszünk lehetővé, amely egyre fontosabb szempont a tudatos vásárlók számára is”
– összegezte a DSV magyarországi üzletfejlesztési vezetője.
Hazánkban ezek a lehetőségek most kezdenek igazán kibontakozni, és a DSV célja, hogy a jövőben a magyarországi vállalkozások is ugyanazokat a világszínvonalú megoldásokat vehessék igénybe, mint partnereik más piacokon. A logisztikai vállalat elhivatott abban, hogy segítse a magyar e-kereskedelem fejlődését, egyúttal az ágazat szereplői számára biztosítsa a modern logisztikai megoldásokat. A frissen kinevezett magyarországi üzletfejlesztési vezető feladata az lesz, hogy a globális sikerekből merítve hozzájáruljon a magyar piac fejlődéséhez. Péter-Szabó Ottó januárban csatlakozott a DSV Solutions, azaz a vállalat raktárlogisztikai divíziójának sales csapatához. Kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkezik, amelyet hazai és nemzetközi cégeknél szerezett. Pályafutásában a szerződéses logisztika és az e-kereskedelem már a korábbiakban is fontos szerepet töltött be.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Ismét drasztikusan csökkent az elektromos autók átlagára, és egyre többen keresik őket
Több mint egymillió forinttal csökkent a Használtautó.hu-n kínált elektromos gépjárművek átlagára 2024 első negyedévéhez képest, miközben mind a kínálat, mind a kereslet növekszik.
Míg éveken át stabilan a BMW i3 volt az ezen hajtáslánc iránt érdeklődők kedvence, idén megtörtént a trónfosztás – és nem meglepő módon egy Tesla vette át a helyét. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő oldal szakértője megnézte, hogy áll most az elektromos autók helyzete az egy évvel ezelőtti állapothoz mérten.
Néhány éve még elérhetetlennek tűnhetett a tömegek számára az elektromos autózás, azonban évről évre látványosan csökken az ilyen gépjárművek átlagára. Míg 2024 első negyedévében 11,7 millió forint volt az átlagos vételár a Használtautó.hu-n kínált modellek esetében, idén már átlagosan 10,8 millió forintért lehet lecsapni egyre. Ezzel együtt az autók átlagéletkora csak minimálisan nőtt, 3,2-ről 3,6 évre, és bár az átlagos futásteljesítmény 27%-kal nagyobb, még mindig csak 64710 km (2024 január-március között 50983 volt). Az érdeklődés és a kínálat is folyamatosan nő: a – telefonos és online – megkeresések száma 45%-kal, az elérhető hirdetések darabszáma pedig 29%-kal lett több.
A 2025 január-március közti adatokat összegző népszerűségi toplista élén már nem az évekig legkeresettebbnek számító BMW i3 áll, hanem a Tesla Model 3, amit átlagosan 9 731 000 forintért lehet megvásárolni, és átlag 113 700 km-es futásteljesítménnyel kínálják a használt modelleket (tavaly az átlagár 12,3 millió volt, a futásteljesítmény pedig 75900 km). Az ötödik helyen is egy Teslát találunk, a pozícióját stabilan tartó Model Y-t, ami átlagosan 1,5 millió forinttal olcsóbban kapható, viszont meglepő módon a Model S, ami tavaly még a 7. volt, mostanra már a top 10-ből is kicsúszott. Többnyire átrendeződés történt a listán: a Nissan Leaf, a Hyundai Kona, a Renault Zoe, a Hyundai IONIQ és a Dacia Spring maradtak az élvonalban, a Volkswageneket viszont a Golf helyett az ID.3 képviseli, miközben a Kia Niro szintén újoncként bukkant fel. A számokból továbbá az látszik, hogy a megkeresések szinte minden modell esetében nőttek: a Model 3 iránt stílszerűen háromszor annyian érdeklődtek, mint az elmúlt év ugyanezen időszakában.
„A Tesla Model 3 évről évre egyre előkelőbb helyet foglal el toplistáinkon, és idén már sikerült maga mögé utasítania Magyarország korábbi legnépszerűbb elektromos autóját, a BMW i3-at is. Ez részben annak köszönhető, hogy az elektromos autók átlagára folyamatosan csökken, így egyre többek számára válik elérhetővé a villanyautózás.
A Tesla esetében ez különösen látványos: nemcsak az új autók ára csökkent, de a megnövekedett kereslet hatására számos kereskedő hozott be Model 3-asokat külföldről is, így már több példány is megtalálható a 10 millió forintos ársáv alatt. A Nissan Leaf és a Renault Zoe népszerűsége továbbra is töretlen, míg a Volkswagen ID.3 új belépőként került fel a legkeresettebb elektromos modellek listájára – köszönhetően annak, hogy az értékcsökkenés révén jóval megfizethetőbbé vált a tavalyi évhez képest.”
– fűzte hozzá Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brand managere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök1 hét ago
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
-
Okoseszközök1 hét ago
Professzionális portrék és lehengerlő teljesítmény Megérkezett a vivo V50 széria
-
Okoseszközök5 nap ago
Immerzív gaming élmény az Evnia 34M2C5501A modellel
-
Ipar2 hét ago
Kiberbiztonsági ellenőrzés CNC gépekhez
-
Egészség2 hét ago
Még nem késő: itt az idő felkészülni a Balaton-átúszásra!
-
Mozgásban5 nap ago
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába
-
Ipar5 nap ago
Daniella Electricity, a szakmai fejlődés, az innováció és a stratégiai partnerség központja a Construmán
-
Gazdaság6 nap ago
Ismét drasztikusan csökkent az elektromos autók átlagára, és egyre többen keresik őket