Connect with us

Gazdaság

Jön a Microsoft Viva, a forradalmian új munkahelyi élményplatform

A Microsoft teljesen újragondolta a belső kommunikáció, a HR és a munkahelyi kollaboráció eszközrendszerét.

A Microsoft Viva a dolgozók jobb kommunikációját, közérzetét, tanulását és a tudásmegosztását, a hatékonyabb munkafolyamatokat szolgáló új eszköz egy 300 milliárdos piacon.

A Microsoft ma egy olyan új platform bevezetését jelentette be, amely a dolgozókkal való jobb kommunikáció és munkahelyi közérzet megteremtését, a tanulást és a felfedezést csatornázza be a mindennapi munkafolyamatokba. A Microsoft Viva egyetlen platformon belül egyesíti a szakmai továbbfejlődést és önkiteljesedést támogató megoldásokat a Microsoft 365 és a Microsoft Teams produktivitási és kollaborációs megoldásaival.

Ha csak egy tanulságot lehetne kiemelni az elmúlt egy évből, azt mondanám, hogy az nem más, mint a növekvő igény egy olyan megoldásra, ami a meglévő adatokat és információkat összegezve egy fenntartható és innovatív munkakörnyezet megteremtéséhez járul hozzá. Egy olyan új technológia, amely újraépíti azokat a személyes kapcsolatokat, amelyeket elveszítettünk a hibrid munkavégzés megjelenésével

– mondta Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója.

Ha a munkatársak munkakörülményein javítunk, az a befektetés mindig megtérül: a kollégák elkötelezettebbé válnak, a tehetségeket könnyebb megtartani, nő azügyfélelégedettség, ami további profitot teremt a szervezetek számára. Ha a munkatársaink jól érzik magukat, akkor az üzlet is jól megy

– tette hozzá a vezérigazgató.

A Microsoft egy olyan időszakban jelentette be az új platformját, amikor a gazdasági és társadalmi folyamatok tartós változásokat jeleznek előre a munkahelyeken. Miközben egyre nő a digitális kollaboráció jelentősége, ezzel együtt a kereslet is egyre erőteljesebbé válik az olyan megoldások iránt, amelyek támogatják a vállalati kultúra átalakítását, a tudásmegosztást és felfedezést, a munka közbeni tanulást és a munkatársak közérzetének javítását. Piaci elemzések azt mutatják, hogy egy új piaci kategória van megszületőben, a munkahelyi élményplatformok kategóriája (Employee Experience Platforms – EXP), amelyre éves szinten a cégek mintegy 300 milliárd dollárt költenek világszerte. Ez manapság egy olyan piac, amely többféle szolgáltatást, infrastrukturális elemeket, különböző szolgáltatásokat foglal magában, amelyek egy részét a dolgozók még nem is igazán felfedezték fel és nem használják ki őket eléggé a mindennapjaik során, pedig a munkaadóik már jelentős összegeket fektettek ezekbe.

Viva

A Microsoft Viva a Teams és a Microsoft 365 csapatmunkát támogató megoldásaira épül, miközben egy közös platformon belül egyesíti a munkahelyi környezet négy meghatározó, a dolgozók teljesítményére leginkább kiható kulcstényezőjét: az elkötelezettséget, a közérzetet, a tanulást és a tudást. A Microsoft Viva új, beépített moduljai kiegészülhetnek a Viva-partnerek bővítményeivel, illetve a platform lehetőséget ad a már meglévő belső kommunikációs eszközök integrálására is, hogy így még inkább hozzáférhetővé és megismerhetővé tegyék ezeket a munkatársaik számára.

Ezek lesznek a Viva saját moduljai:

  • Viva Connections egy személyre szabható „kaput” biztosít a munkatársaknak a digitális munkahelyükhöz. Itt érhetik el a belső kommunikáció híreit, de a közösségi élet színtereként is szolgál, illetve innen férhetnek hozzá a vállalati irányelvekhez és juttatásokhoz is. Mindez egy testreszabható applikáció formájában, amely beépül a Microsoft Teams-be. A Connections app előzetese az asztali gépeken a jövő hónaptól lesz elérhető, a mobil változata később, de még ebben az évben érkezik.
  • Viva Insights minden egyes munkatársnak, valamint a közép és felső vezetőknek kínál személyre szabott és a gyakorlatba is átültethető javaslatokat, amelyek a szervezetben való jobb kiteljesedést segítik elő. A Viva Insights által nyújtott információk és elemzések kizárólag az adott munkavállaló számára lesznek láthatóak: segítenek az időbeosztásban, a rendszeres szünetek beiktatásában, a koncentrációban és a tanulásban, de a többi munkatárssal való kapcsolatok erősítését is támogatni fogják. A vezetők csapat- és szervezetszinten fogják átlátni a trendeket, továbbá javaslatokat kapnak majd arra vonatkozóan, miként egyensúlyozhatják ki a nagyobb hatékonyság és a jó munkavállalói közérzet iránti igényeket.
  • Viva Learning a képzéseket és a szakmai továbbfejlődést támogató eszközöket teszi jobban elérhetővé a munkatársak számára azáltal, hogy integrálja ezeket a mindennapi munkafolyamatokba. Egy helyre gyűjti az összes képzési, tanulási lehetőséget, amely a szervezeten belül rendelkezésre áll, így többek között a LinkedIn Learning-et és a Microsoft Learnt is, valamint harmadik féltől származó alkalmazásokat (pl. Skillsoft, Coursera, Pluralsight, edX); továbbá magának a vállalatnak a saját tartalmait. A felhasználók a hagyományos kurzusok mellett, a mikrotanulás során használatos tartalmakat is elérhetik, böngészhetik itt, és tovább is oszthatják őket, mintegy a mindennapi tevékenységeik részeként. A Viva Learning app előzetese már most elérhető a felhasználók számára, végleges változata még ebben az évben megérkezik.
  • Viva Topics a vállalatnál meglévő tudás felfedezésére szolgál és a munkatársakat összeköti a számukra releváns információval és tudásgazdákkal. A Viva Topics mesterséges intelligenciára épülő technológiát használva jelenít meg témaköröket (témakártyákat) a beszélgetésekben, valamint a Microsoft 365 és a Teams dokumentumaiban, amelyeket az adott ügyfél Microsoft 365-ben elérhető adatai, és harmadik fél alkalmazásaiból (ServiceNow, Salesforce) származó adatok feldolgozása segítségével automatikusan generál.

“A Microsoft Viva egy forradalmian új munkahelyi élményplatform, amely teljes egészében a dolgozók mindennapi, munkahelyi tevékenységeire fókuszál és ezzel egy új vállalati szoftver kategóriát teremt” 

– mondta Josh Bersin, elemző, a munkahelyi élményplatformok szakértője.

A Viva lehetővé teszi, hogy a vállalatok a munkakörnyezetet és kollaborációt meghatározó, egymástól független területeken működő megoldásaikat integrálhassák és a napi munkafolyamataik részeivé tehessék ezek használatát.

További információ a Microsoft Viváról: link

Videó a Microsoft munkahelyi élményplatformjáról: link

Gazdaság

Sokat segíthetne a technológia a beszállítói csalások megelőzésében

A globális gazdasági bizonytalanság, a szigorodó szabályozások és a vállalati visszaélések növekvő kockázata miatt a beszállítói kapcsolatok átláthatósága és biztonsága minden eddiginél fontosabbá vált.

Ennek ellenére a régiónkban működő szervezetek többsége még nem használja a fejlett technológiai megoldásokat a csalások visszaszorítása érdekében – derült ki az EY szervezeti integritással foglalkozó konferenciáján. A rendezvényen több mint 50 döntéshozó és szakértő körében végzett felmérés szerint a vállalati korrupció továbbra is a leggyakrabban elkövetett munkahelyi csalás a Közép-Kelet európai régióban.

Az EY szakmai konferenciáján a beszállítói láncokban rejlő kitettség – mint a korrupció, vesztegetés, összeférhetetlenség, szankciós megfelelés vagy akár a fiktív beszállítók alkalmazása – került fókuszba. A résztvevők körében végzett felmérésből kiderült, hogy a cégek 55 százaléka szerint a régióban a legtöbb vállalat még nem alkalmaz adatelemzéses módszereket a korrupció és a vesztegetés felderítésére. A technológiai megoldások bevezetésének legnagyobb akadályának – a nemzetközi kutatásokkal összhangban – a költségvetési korlátokat (55%) és a belső szakértelem hiányát tartják a megkérdezettek (41%).

A beszállítói kapcsolatokban rejlő kockázatok kezelése ma már elképzelhetetlen fejlett adatelemzési eszközök nélkül. Ezek a módszerek nemcsak a múltbeli visszaélések feltárására alkalmasak, hanem a megelőzésben és a kontrollrendszerek folyamatos fejlesztésében is kulcsszerepet játszanak”

– hangsúlyozza dr. Farkas Ádám, az EY partnere.

Az EY által alkalmazott technológiai megoldások képesek egyszerre többféle kockázatot is kezelni: a beszállítók azonosításától kezdve a pénzügyi és jogi ellenőrzésen át, az összeférhetetlenségi helyzetek feltárásán keresztül, egészen a szankciós listákon való szereplés vizsgálatáig. A folyamat során a vállalatok átfogó képet kapnak beszállítóik megbízhatóságáról, így megalapozottabb üzleti döntéseket hozhatnak.

Az adatelemzés lehetővé teszi, hogy a vállalatok gyorsan és hatékonyan azonosítsák a beszállítói portfólióban rejlő ‘red flag’-eket, vagyis a gyanús mintázatokat és összeférhetetlenségi helyzeteket. Ez nemcsak a visszaélések feltárásában, hanem a reputáció és az ügyfélbizalom megőrzésében is elengedhetetlen

– emeli ki Hegyi Márton, az EY szakértője.

Az adatelemzés tehát nemcsak a visszaélések feltárásában, hanem a megelőzésben és a kockázatok kezelésében is kulcsszerepet játszik. A megfelelően kialakított és működtetett kontrollrendszerek segítségével a vállalatok nemcsak jogi és pénzügyi kockázataikat csökkenthetik, hanem megőrizhetik piaci pozíciójukat és ügyfeleik bizalmát is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Tarolt az LG a CES 2026 Innovációs Díjátadón

Az LG Electronics (LG) számos díjban részesült a CES® 2026 Innovációs Díjátadón (Innovation Awards), köztük két, a legjobb innovációnak járó, Best of Innovation díjat is bezsebelt. A vállalat ezzel megerősítette vezető szerepét a következő generációs okos életmód-megoldások és kijelzőtechnológiák terén.

A díjakat minden évben a Fogyasztói Technológiai Szövetség (Consumer Technology Association – CTA) ítéli oda a CES, azaz a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai és IT szakkiállítása előtt. Az Innovációs Díjátadó célja, hogy elismerje azokat az úttörő termékeket és szolgáltatásokat, amelyek meghatározzák a technológia és a dizájn jövőjét.

Az LG idei elismerései több termékkategóriát is lefednek – kizárólag az LG OLED tévék és monitorok összesen öt díjat nyertek el, „Képalkotás”, „Játék és e-Sport”, valamint „Számítógépes hardver és komponensek” kategóriákban. A díjazott termékek közül kiemelkedik az LG SIGNATURE OLED T, amely „Képalkotás” kategóriában elnyerte a Best of Innovation díjat. Ez az elismerés tovább erősíti az LG vezető szerepét az OLED-technológia terén, emellett hangsúlyozza a vállalat elkötelezettségét az új értékek és felhasználói élmények megteremtése iránt.

A Best of Innovation díjat immár sorozatban a negyedik alkalommal nyeri el az LG OLED TV.

Ez a mérföldkő olyan figyelemre méltó korábbi győzteseket követ, mint a fényerő-növelő technológiával felszerelt LG OLED evo (2025), az LG első vezeték nélküli OLED tévéje (2024), valamint a hajlítható gaming OLED TV, az OLED TV Flex (2023). 2026-ban pedig a világ első átlátszó és valódi vezeték nélküli televíziója, az LG SIGNATURE OLED T viszi tovább ezt, a TV-technológia csúcsát képező innovációs örökséget.

Az LG SIGNATURE OLED T lenyűgöző 77 colos, átlátszó OLED kijelzőjével, ultraéles 4K (3840×2160) felbontásával és az LG vezeték nélküli AV technológiájával újradefiniálja a televíziózás élményét. Az egyedülálló formatervezés és a páratlan teljesítmény ötvözeteként új mércét állít az immerzív dizájn számára. Az OLED T nagyfokú nemzetközi figyelmet kapott a Kjongdzsuban megrendezett 2025-ös APEC CEO Summit Koreán is: az eseményen az LG 28 darab átlátszó OLED tévéből készült csillárt mutatott be, látványos példáját adva a vállalat víziójáról a kijelzőtechnológia terén.

Az LG webOS okostelevíziós platformja – amely a vállalat platformalapú szolgáltatási stratégiájának egyik kulcseleme – kettős elismerésben részesült az idei díjátadón, Innovációs Díjat szerezve a „Mesterséges intelligencia” és a „Kiberbiztonság” kategóriákban. A webOS immár másodjára nyeri el ezt az elismerést a „Kiberbiztonság” kategóriában, megerősítve pozícióját biztonságos és intelligens szórakoztatóplatformként.

A „Háztartási készülékek” kategóriában Innováviós Díjat nyert forradalmi kialakításáért és fejlett technológiájáért az LG új, beépíthető robotporszívó-állomása is. Az állomás, amely könnyedén elrejthető a kihasználatlan terekben – például a konyhai mosogató alatt vagy az ajtók mögött –, a világ első, a porszívón és a dokkolóállomáson egyaránt alkalmazható gőztisztító rendszerrel rendelkezik – új szintre emelve a tisztítást és a higiéniát.

CES 2026 Innovációs Díjban részesült továbbá a prémium Micro RGB technológiával felszerelt LCD TV, az LG StandbyME 2, amely egy második generációs hordozható lifestyle kijelző, valamint az LG UltraFine evo 6K professzionális monitor – a világ első kijelzője, amely támogatja a 6K (6144×3456) felbontást és az új Thunderbolt™ 5 csatlakozást.

Az LG CES 2026 Innovációs Díjjal elismert termékeinek teljes listája és részletei 2026. január 6-án, a las vegas-i CES kiállításon kerülnek bemutatásra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

NAV 2024: kevesebb vizsgálat, több eredmény − új korszak az adatvezérelt ellenőrzésekben

Megjelent a NAV 2024-es tevékenységét összegző évkönyv, amelyből kiderül: az adóhatóság kevesebb, de célzottabb ellenőrzéssel dolgozik, miközben hatékonysága látványosan nőtt.

A Deloitte szakértői szerint a transzferár-ellenőrzések, az online kereskedelem és az újonnan alakult vállalkozások számíthatnak fokozott figyelemre 2025-ben és 2026-ban.

 Az Online Számla rendszernek köszönhetően, amely minden számlát elektronikusan rögzít és továbbít az adóhatóságnak, jelentős mértékben fehéredett a gazdaság, azonban a NAV megállapításainak 90 százaléka még mindig áfával kapcsolatban született. A rendszer lehetővé teszi, hogy az adóhatóság szinte élőben lássa a gazdasági eseményeket, ezért az áfa-visszaélések gyorsan azonosíthatóak.

Két tényező biztosan „piros lámpát” kapcsol a NAV rendszereiben: ha nincsenek összhangban az adóbevallások az online adatokkal, illetve, ha extrém módon növekszik a forgalom.

A KATA-ról való átállás nem zajlott zökkenőmentesen 2024-ben. Az adóhatóság több mint 300 alkalommal célzottan vizsgálta az érintetteket, és 161 millió forintnyi hiányzó adót tárt fel. Ezek a vizsgálatok várhatóan a közeljövőben is folytatódni fognak az átállás végéig.

Az évkönyv rámutatott arra is, hogy az ingatlanértékesítéssel kapcsolatos adószabályokat sokan nem ismerik megfelelően: a bevallást elmulasztóktól több mint 1 milliárd forint adót és hasonló összegű bírságot szedett be a NAV.

A legnagyobb adózók vizsgálata továbbra is a hatóság fókuszában volt. Háromnegyedüknél talált a NAV valamilyen rendellenességet, miközben a hatékonyság jelentősen javult: az ellenőrzésszám szinte változatlanul maradt, de másfélszer több be nem fizetett adót tártak fel, mint 2023-ban.

Transzferár-ellenőrzések és új trendek a nagyvállalatoknál

A multinacionális cégek transzferár-ellenőrzései 2024-ben kiemelt hangsúlyt kaptak. A NAV azt vizsgálta, hogy az egy vállalatcsoporthoz tartozó cégek megfelelő, piaci áron számolnak-e el egymás között. A hatékonyság látványosan javult: a korábbi évvel szinte megegyező ellenőrzésszámmal 3,3 milliárd forint helyett már 8 milliárd forintnyi hiányzó adót találtak.

A gyártó szektorban is aktív volt a hatóság: a veszteséges vagy alacsony nyereségű cégeknél öt ellenőrzés keretében 1,1 milliárd forintnyi hiányra derült fény. Új tendencia, hogy a nagyvállalatoknál már nemcsak az áfa-szabálytalanságok, hanem a vállalatcsoporton belüli árazási problémák is egyre gyakoribbak.

A transzferárazás az egyik legösszetettebb terület, ahol a NAV ma már kifejezetten adatvezérelt módszereket alkalmaz. A tapasztalataink szerint a hatóság egyre mélyebben elemzi a vállalatcsoportokon belüli nyereségeloszlást és a piaci árakhoz való viszonyt, ezért a cégeknek a dokumentáció mellett a tényleges gazdasági tartalomra is nagyobb hangsúlyt kell fektetniük.”

– mondta Balázsi Ákos, a Deloitte Legal jogviták és peres ügyek csoportjának ügyvédje.

Új módszerek: tanácsadói kapcsolatok feltérképezése és a kriptovaluták lefoglalása

A NAV 2024-ben új projektet indított a könyvelők és adótanácsadók ügyfélkörének feltérképezésére. A hatóság azonosította, mely vállalkozások veszik igénybe ugyanazon szolgáltatók munkáját, bár az évkönyv még nem részletezi az eredményeket.

Igazi 21. századi fordulatként a NAV négy bűnügyben összesen 224 ezer dollár (mintegy 80 millió forint) értékű kriptovalutát foglalt le. A Deloitte szakértői szerint ez mérföldkő, hiszen a digitális eszközök korábban nehezen voltak elérhetők a hatóságok számára.

A kriptovaluta-ügyletek már nem láthatatlanok a hatóságok előtt. A nemzetközi automatikus információcsere kiterjedésével a NAV néhány éven belül globális rálátást kaphat a digitális tranzakciókra, ami új korszakot hozhat az adóellenőrzésben.”

– mondta Ramocsa Dávid, a Deloitte Legal jogviták és peres ügyek csoportjának ügyvédje.

Kevesebb, célzottabb ellenőrzés – előtérben az együttműködés

A 146 ezer elvégzett vizsgálat több mint 90 százaléka jogkövetési vizsgálat volt, ahol a NAV elsősorban információt gyűjt, nem pedig azonnal büntet. Ezek gyakran egy későbbi, átfogó ellenőrzést készítenek elő. A hatóság megközelítése változik: egyre inkább támogatja az adózókat, és önálló javításra ösztönöz. Büntetést csak komolyabb problémák esetén szab ki, ekkor viszont akár 200 százalékos bírságot is alkalmazhat.

Bírósági sikeresség és fizetési könnyítések

A NAV szakmai teljesítményét jól mutatja, hogy elsőfokon az ügyek 82 százalékát, a Kúria előtt pedig 77 százalékát nyerte meg. Érdekes azonban, hogy a perköltségeknek csak 55, illetve 52 százalékát ítélték meg a hatóság javára – ami azt jelezheti, hogy a nagyobb összegű vitákban az adózók érvelése is erősödik.

A fizetési nehézségek számottevően nőttek: 30 százalékkal több részletfizetési, halasztási vagy mérséklési kérelmet nyújtottak be, amiből összesen 133,2 milliárd forintnyi könnyítést engedélyezett az adóhatóság.

Mi várható a következő évben?

A jelenlegi trendek alapján különösen a következő adózói csoportok számíthatnak fokozott ellenőrzésre:

  • transzferárazással érintett multinacionális vállalatok,
  • adókedvezményeket igénybe vevők,
  • rendszeresen importáló cégek,
  • elektronikus kereskedelmi szereplők.

Magyarországon a korábbi bírósági döntések iránymutatásként szolgálnak a későbbi hasonló ügyekben, ezért a NAV ezeket saját eljárásai során is figyelembe veszi. Az adózók számára érdemes felkészülni: a hasonló esetek tanulmányozása és a korai, proaktív egyeztetés csökkentheti a vitás helyzetek kialakulásának kockázatát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss