Gazdaság
A Visa mesterséges intelligencia alapú innovációkat vezet be az okosfizetések továbbfejlesztésére
A Visa a fizetésekhez kapcsolódó kiszámíthatóságot, átláthatóságot és gyorsaságot növeli a Smarter Posting, Smarter Settlement Forecast és Smarter Stand-In Processing megoldásaival
A Visa Inc. (NYSE: V) egy új, mesterséges intelligencia alapú szolgáltatáscsomag, a VisaNet+AI bevezetését jelentette be, amely megoldást kínál a bankok, a kereskedők és a fogyasztók egyes régóta fennálló kihívásainak és problémáinak kezelésére – beleértve többek között a számlaegyenlegek frissítésével kapcsolatos nehézségeket, vagy a pénzintézetek napi elszámolásának kiszámíthatatlanságát.
A VisaNet+AI több innovatív koncepciót és új értéknövelt szolgáltatást foglal magában, mint a Visa Smarter Posting, a Visa Smarter Settlement Forecast megoldás, vagy a tavaly augusztusban bejelentett Smarter Stand-In Processing (Smarter STIP). Ezek az innovációk a Visa nagyteljesítményű mesterséges intelligencia (AI) platformját kiaknázva elősegítik, hogy a fizetések kiszámíthatóbbá, átláthatóbbá és gyorsabbá váljanak.
„Ügyfeleink, partnereink és kártyabirtokosaink közvetlenül hasznosítható, adatvezérelt információkat várnak tőlünk vállalkozásuk és pénzügyeik hatékonyabb felügyeletéhez, különösen ezekben a példanélküli időkben. Most egy olyan szolgáltatáscsomagot jelenthetünk be, amely mesterséges intelligencia alkalmazásával könnyíti meg a fogyasztók számára a számláik kezelését, a pénzintézetek számára pedig üzleti tevékenységük irányítását”
– mondta Jack Forestell, a Visa ügyvezető alelnöke és termékmegoldásokért felelős igazgatója.
„Az AI-infrastruktúrába fektetett beruházásainknak köszönhetően komplex problémák kezeléséhez nyitunk utat újszerű, valós idejű megoldásokkal. És ez még csak a kezdete annak, amit az AI prediktív képességével megvalósíthatunk.”
A Smarter Posting nagyobb átláthatóságot biztosít a fogyasztóknak
Napjaink digitális fogyasztója – aki egyre növekvő mértékben mobil és online platformokon bankol – elvárja, hogy a pénzügyeibe valós időben tekinthessen bele. A fogyasztók fizetési élménye azonban nem mindig konzisztens, mivel egyes vásárlások összege később jelentkezhet terhelésként a számlán, mint másoké. Ez a késedelem értelmezési zavart vagy aggályokat okozhat a kártyabirtokosok körében, ami több hívást generálhat az ügyfélszolgálatokon, vagy akár az egyenleg túllépését is eredményezheti.
Annak érdekében, hogy a kibocsátók jobb banki élményt nyújthassanak a kártyabirtokosoknak, a Visa kifejlesztette a Smarter Posting szolgáltatást, amely az AI segítségével testre szabott pontszámot rendel minden tranzakcióhoz a jóváhagyási folyamat részeként. A Smarter Posting modell a tranzakció részleteinek és előzményadatainak elemzése alapján megjósolja annak valószínűségét, hogy a tranzakció összege változatlan marad-e az elszámolás során. A próbateszteken a modell előrejelzése 98%-os pontosságot ért el, így a pénzintézetek erre alapozva jobb és megbízhatóbb fizetési élményt tudnak nyújtani ügyfeleiknek, például azzal, hogy előzetesen frissíteni tudják a kártyabirtokos számára látható számlaegyenleget.
A Visa Smarter Posting megoldását először Európában vezeti be 2021. áprilisában, és a tervek szerint a közeljövőben globálisan is elérhetővé teszi.
A Smarter Settlement Forecast prediktív modellezéssel jelzi előre a cash flow igényeket
A Visa az elszámolási folyamat során nap mint nap dollármilliárdok mozgását teszi lehetővé több ezer pénzintézet között több mint 200 országban és térségben, 160 devizanemben. Ez a fizetési ciklus utolsó lépése, amikor a tranzakciókat összesítik, lebonyolítják az átutalásokat a kártyaelfogadók és káryakibocsátók között, a kereskedők számláján pedig jóváírják az eladásaik ellenértékét.
Ehhez a folyamathoz a pénzintézeteknek tervezetten kell allokálniuk forrásaikat, úgy, hogy likviditásuk fedezze a napi forgalom elszámolását, ugyanakkor ne kössenek le túl sok olyan forrást, amelyet üzleti tevékenységük más területén is felhasználhatnának. Napjaink volatilis környezete ráadásul fokozott kihívásokat támaszt a pénzgazdálkodási csoportokkal szemben a napi volumenek előrejelzése és a stratégiai döntések meghozatala tekintetében.
A Visa létrehozta a Smarter Settlement Forecast szolgáltatást, amely testre szabott 7 napos előrejelzéssel szolgál az ügyfeleknek arról, hogy mekkora összegre lehet szükségük a napi elszámoláshoz. A szolgáltatás a korábbi elszámolási volumenek, szezonális mutatószámok, makrotrendek, kiugrásokat okozó (például a koronavírus-járványhoz kapcsolódó) események és valós idejű tranzakciós adatok felhasználásával generált információk segítségével nyújt kiváló minőségű előrejelzést a pénz ki- és beáaramlásról. Ezek a prognózisok segíthetnek a kibocsátóknak és elfogadóknak a pénzgazdálkodási és likviditáskezelési folyamataik optimalizálásában, valamint a többdevizás elszámolásban érintett pénzintézetek számára az egyes devizákra vonatkozó előrejelzésekkel is támogatást tudnak nyújtani.
A Smarter Settlement Forecast a tervek szerint előfizetéses konstrukcióban lesz elérhető az arra jogosult bankoknak a Visa Analytics Platformon keresztül, ezzel is leegyszerűsítve az integrációt a pénzintézetek számára. A szolgáltatás próbaüzeme az idén várható hivatalos bevezetés előtt jelenleg három bank bevonásával folyik.
A Smarter STIP szolgáltatási fennakadások esetén javíthatja a fizetési élményt
A Visa Smarter Stand-In Processing (Smarter STIP) szolgáltatása, amelyet a vállalat 2020. augusztusában jelentett be a VisaNet+AI csomag első elemeként, világszerte pozitív fogadtatásra talált a vezető pénzintézetek körében. A megoldás szolgáltatási fennakadások esetén segíti a pénzintézeteket, hogy ilyenkor is minél több tranzakciót tudjanak jóváhagyni. A Smarter STIP mélytanulás alkalmazásával megalapozott döntéseket hoz a kibocsátók nevében a tranzakciók jóváhagyásáról vagy elutasításáról, így biztosítja a zökkenőmentes Visa fizetési élményt a fogyasztók számára.
A megoldás iránt már a bevezetése óta komoly érdeklődés tapasztalható a kibocsátók részéről minden Visa régióban. Csupán két hónap alatt világszerte számos pénzintézet bővítette Visa megoldásainak kínálatát a Smarter STIP szolgáltatással, köztük olyan ismert bankok is, mint a Caixa Econômica Federal és a Doha Bank.
„A Visában olyan partnerre számíthatunk, aki vezető szerepet tölt be a mesterséges intelligenciára alapozott innovációk bevezetésében a fizetések területén”
– mondta Braik Al Marri, a katari Doha Bank lakossági banki szolgáltatásokért felelős igazgatója.
„A VisaNet+AI segítségével kiaknázhatjuk ezeket az innovációkat, és új értéket teremthetünk vállalatunk és ügyfeleink számára.”
Gazdaság
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
A Schneider Electric, a világ egyik vezető energia-technológiai vállalata bejelentette, hogy SE Advisory Services néven új globális tanácsadói márkát indít.
Az SE Advisory Services széles körű, testreszabott megoldásokat kínál szervezeteknek és magánszemélyeknek egyaránt, hogy az elektrifikáció, az automatizálás és a digitalizáció révén kezelhessék az energiahatékonyság, a fenntarthatóság és a technológia területén felmerülő komplex kihívásokat.
Mivel globális szinten a villamosenergia iránti kereslet 2030-ig várhatóan évente több mint 3 százalékkal fog növekedni, a dekarbonizációs törekvések megvalósítása még összetettebbé teszi az üzleti tevékenységet. Ugyanakkor a globális kereskedelmi környezet és az egyre bonyolultabb ellátási láncok további nyomást gyakorolnak a szervezetekre. Ezek a kihívások átfogóbb, integráltabb megközelítést igényelnek mind a stratégia, mind a végrehajtás vonatkozásában. Ez a piaci igény vezetett az SE Advisory Services létrehozásához.
„A bizonytalan időkben mindenekelőtt arra van szükség, hogy tisztán lássunk és tudjuk, hogy mit vagyunk képesek irányítani. Ezért a Schneider Electric világszínvonalú tanácsadási képességeit összefogtuk, hogy ügyfeleink gyorsabban és magabiztosabban tudjanak haladni, és felszabadítsuk azokat a képességeket, amelyek révén megoldást találhatunk a sürgető energia-, fenntarthatósági és technológiai kihívásokra. A tanácsadási szolgáltatások nem új keletűek a Schneider Electricnél, és a múltban már bizonyították, hogy mennyire értékesek az ügyfeleink számára. Most továbbfejlesztjük ezt az ajánlatunkat, hogy ügyfeleinknek biztosítsuk a tisztánlátást és jól követhető utat vázoljunk számukra a nettó zéró kibocsátás eléréséhez”
– mondta el Frédéric Godemel, a Schneider Electric „Energy Management” területért felelős ügyvezető alelnöke.
Újragondolt tanácsadási élmény
Az SE Advisory Services elindítása a Schneider Electric tanácsadási képességeinek stratégiai fontosságú továbbfejlesztését jelenti, amely a hagyományos tanácsadáson túlmutatva magában foglalja a szoftvereket és a projektek megvalósítását is. Ez a teljes körű megközelítés a már bizonyított tanácsadási szolgáltatások egyre növekvő portfólióját egyesíti, segítve a szervezeteket a jövőbiztos működésben az energiaátmenetet és a technológiai átállást felgyorsító agilis, intelligens és integrált szolgáltatások révén.
Az SE Advisory Services négy alapvető területen támogatja mind a vállalatok egészét érintő kezdeményezéseket, mind a telephelyek szintjén zajló folyamatokat:
- Fenntartható üzleti és ipari átalakulás: Az átmenet tervezésének támogatása a digitális átalakulás, a folyamatok elektrifikációja, a dekarbonizáció, a megújuló energia, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású infrastruktúrák, a körforgásos gazdaság, a természetalapú megoldások és a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése révén, az energiafolyamatok és az alaptevékenységhez tartozó ipari műveletek átalakítása érdekében.
- Kockázatkezelés és reziliencia: A szervezetek védelme az energiaárak ingadozása, a kiberbiztonsági fenyegetések, az éghajlati kockázatok és a rendszereikben fellépő zavarok ellen, a leállások csökkentése, a kapcsolódó rendszerek megerősítése és a működésük ellenállóképességének kialakítása érdekében.
- Erőforrások és eszközök teljesítménye: Az erőforrások és rendszerek stratégiai értékelése a megbízhatóság javítása, a pazarlás csökkentése és a növekedést támogató erőforrások felszabadítása érdekében.
- Intelligens szoftverek: Speciális, beépített mesterségesintelligencia-képességekkel rendelkező, átfogó tanácsadói szakértelemre épülő szoftverek biztosítása az elkülönült munkafolyamatok összekapcsolásához, valamint az adatalapú cselekvéshez.
Átfogó megközelítés az energetikai-technológiához
A Schneider Electric tanácsadási szolgáltatásai egymást támogatva biztosítják az elvárt teljesítményt egy adott szervezet egészében, olyan kulcsfontosságú tényezőkre fókuszálva, mint a dekarbonizáció és a körforgásos gazdaság, a kiberbiztonság, az eszközök, a rendszerek és folyamatok átalakítása, valamint az infrastruktúra modernizációja. Ez az átfogó megközelítés kulcsszerepet játszik abban, hogy a Schneider Electric ügyfelei eljuthassanak az ambíciótól a hatékony működésig.
„Az energia, a technológia és a szoftver ma már elválaszthatatlanul összekapcsolódnak az ipari fejlődés motorjaiként. A tanácsadással kapcsolatos koncepciónk segít ügyfeleinknek azonosítani az átalakulás kritikus tényezőit, felszabadítani az elektrifikáció teljes potenciálját, felgyorsítani az automatizálást, élni a digitalizáció kínálta lehetőségekkel és megerősíteni a kiberbiztonságot. A szoftverekre építve lehetővé tesszük, hogy rugalmasan, a jövőbeli kihívásokra felkészülten, a piaci változásokhoz alkalmazkodva működhessenek”
– jelentette ki Gwenaelle Avice Huet, a Schneider Electric „Industrial Automation” területért felelős ügyvezető alelnöke.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program
Az Otthon Centrum harmadik negyedéves elemzése szerint továbbra is a panellakások kelnek el a leggyorsabban.
A friss adatok érdemi különbséget jeleznek az értékesítési időkben az egyes lakástípusok között.
,,Mindhárom ingatlanpiaci szegmensben módosult az értékesítéshez szükséges idő”
– kommentálta a harmadik negyedév adatait Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője.
A szakember arról is beszámolt, hogy idén a korábbitól eltérő tendencia rajzolódik ki a forgási sebesség terén. Amíg az év első felében a lakások forgási sebessége gyorsult, addig a házak eladásához szükséges idő tovább nőtt. A harmadik negyedévben azonban mindegyik szegmensben elmozdulás tapasztalt az Otthon Centrum: a legszembetűnőbb fordulat a házak értékesítési idejének csökkenése volt, miközben a lakások esetében minimális növekedés volt megfigyelhető, vagyis mérséklődött a különbség a két ingatlantípus között.
Az év harmadik negyedévében a társasházi lakások átlagos értékesítési ideje 85 nap volt.
Leggyorsabban a budai kerületekben lehetett értékesíteni az ingatlanokat, itt a sikeres tranzakcióhoz elég volt 74 nap, míg a régióközpontokban 77 napra volt szükség egy ingatlan eladásához. Az átlaghoz közeli érték jellemző a főváros pesti oldalára, valamint a kisebb városokra és az agglomerációra is. Ezzel szemben a megyei jogú városokban 97 nap, a vízpartok közelében pedig 130 nap volt az átlagos értékesítési idő, ami már lényegesen hosszabb időszakot jelent.
A használt házak átlagos értékesítési ideje az év első felében mért 200 napról 162 napra csökkent a harmadik negyedévben, ami érdemi rövidülés.
A panellakások értékesítési ideje is változott, de még mindig ez az ingatlantípus tölti a legrövidebb időt a piacon: a második negyedévben irányadó 50 napról a harmadik negyedévben 69 napra nőtt a házgyári technológiával épült lakások értékesítési ideje.
„Mindez szoros összefüggésben van az Otthon Start Program révén igénybe vehető kedvezményes kamatozású hitel bevezetésével: az eladók a várható keresletbővülésre áremeléssel reagáltak, miközben a vevők – különösen az első lakást keresők – kivártak, hogy tisztában legyenek a program pontos részleteivel”
– magyarázta a folyamatokat Soóki-Tóth Gábor.
A szakember elmondta, hogy az említett időszakban a régió központokban találtak leggyorsabban új tulajdonosra a panellakások, átlagosan 59 nap alatt. A fővárosban és a kisebb megyei jogú városokban 70 nap körüli értékesítési idő az irányadó, míg Pest vármegyében 73 nap. A kisvárosok panelpiacán egyelőre kevésbé érződött a kedvezményes hitel hatása, hiszen a 80 napos átlag valamivel még több is, mint az előző negyedéves érték.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetemmel írt alá együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem
Informatikai, villamosmérnöki és technológiai téren működhet együtt a Széchenyi István Egyetem és Kína egyik leginnovatívabb felsőoktatási intézménye, a Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetem.
Az ázsiai delegáció nemrég Győrbe látogatott, hogy az erről szóló dokumentum aláírása mellett mélyebben is megismerjék a győri oktatási és kutatás-fejlesztési tevékenységet.
A kínai együttműködések fejlesztése stratégiai jelentőségű a Széchenyi István Egyetem nemzetköziesítési törekvéseiben, hiszen amellett, hogy népszerű kulturális programokkal ápolja a két ország közti kapcsolatot, már számos felsőoktatási intézménnyel is partnerségre lépett. Legutóbb a Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetem delegációja látogatott a győri campusra, megerősítve a jövőbeni közös munka iránti elkötelezettséget. A küldöttség tagjai megismerték a Győri Innovációs Park tevékenységét, valamint a Széchenyi-egyetem képviselőivel is találkoztak.
Az együttműködési megállapodást megelőző megbeszélésen Telek Marcella, a Nemzetközi Kommunikáció és Alumni Központ vezetője bemutatta az intézmény nemzetköziesítési törekvéseit, kiemelve a felsőoktatási ranglistákon elfoglalt előkelő helyezéseket és a hallgatói közösség bővülését.
„2016-ban először Stipendium Hungaricum ösztöndíjjal érkeztek hozzánk nemzetközi hallgatók, két évvel később pedig már önköltséges finanszírozású fiatalokat is fogadtunk. Az idei tanévben közel 17 ezer – köztük ezer nemzetközi – hallgató tanul a Széchenyi-egyetemen a világ csaknem kilencven országából, akiknek már 54 angol nyelvű képzési programot biztosítunk”
– részletezte. Kiemelte: az egyetem számára az oktatáson és a kutatás-fejlesztésen kívül a vállalatokkal kialakított kapcsolatok is ugyanolyan fontosak, amelynek egyik legjelentősebb helyszíne a Győri Innovációs Park.
A látogatás során elhangzott, hogy a győri intézmény öt kettős diplomát nyújtó képzéssel rendelkezik amerikai, olasz, kínai, portugál, indiai és olasz egyetemekkel, ezek mellett pedig mindig nyitott a hallgatók számára nyújtott, nemzetközi tapasztalatszerzési lehetőségek bővítését célzó partnerségekre. Telek Marcella a sportolási lehetőségek és az egyetem égisze alatt működő szolgáltatások mellett a hallgatói versenycsapatokról és az intézmény innovációs ökoszisztémájáról is beszélt. A vendégek utóbbit még jobban megismerhették Vadász-Kalocsai Szilvia révén, aki az egyetem Digitális Fejlesztési Központját mutatta be. A Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetem tevékenységéhez illeszkedő Informatikai és Villamosmérnöki Kar képzéseit és kutatási profilját dr. Lilik Ferenc kutatási és nemzetközi ügyekért felelős dékánhelyettes ismertette, a kettős képzések kialakításához szükséges lépésekről pedig Csiba Krisztina, a Nemzetközi Igazgatóság Hallgatói Toborzás Központjának vezetője számolt be.

A Széchenyi István Egyetem és a Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetem képviselői a győri központi campuson. (Fotó: Adorján András/Széchenyi István Egyetem)
A kínai delegáció részéről dr. Su Haijia elnökhelyettes kifejezte örömét a megállapodás aláírása miatt, és leszögezte, hogy intézményük elkötelezett az együttműködés mellett. Mint mondta: a megismert képzési, kutatási és innovációs tevékenységek kiváló alapot adnak a jövőbemutató partnerséghez. Dr. Zhang Fan, az Informatikai és Technológiai Kar dékánhelyettese részletesen is ismertette az ázsiai intézmény fókuszterületeit. A csaknem 29 ezer hallgatóval és három pekingi campussal rendelkező egyetem központjában a mérnöki tudományok állnak, amelyet bölcsészet-, gazdaság- és menedzsmenttudományi, valamint jogi képzések egészítenek ki. Az intézmény a Quacquarelli Symonds felsőoktatási világranglista 701–750. kategóriájában kapott helyet, míg a Times Higher Education globális rangsorának 401–500. helyén szerepel. Mindemellett nemzetközi kapcsolatrendszerére is nagy hangsúlyt fektet: 64 ország 170 intézményével működik együtt, például a brit Oxfordi és a Cambridge-i Egyetemmel, az egyesült államokbeli Kaliforniai Egyetemmel vagy épp a japán Tokiói Egyetemmel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Sokat segíthetne a technológia a beszállítói csalások megelőzésében
-
Okoseszközök2 hét ago
Elektromos borotva férfiaknak, ami új szintre emeli a reggeli rutint – bemutatkozik a Braun Series 9 Pro+
-
Gazdaság2 hét ago
Hibrid munkavégzés során korszerű beléptetőrendszerekkel ellenőrizhető az irodai jelenlét
-
Ipar2 hét ago
Partnerség a jövő energiaiparáért: stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Széchenyi István Egyetem és a MAVIR Zrt.
-
Gazdaság2 hét ago
Tovább nő a Digitális Fizetési Index, a jövő az összehangolt edukáción múlik
-
Szórakozás2 hét ago
Digitális kikapcsolódás: amikor a technológia nem stresszel, hanem feltölt
-
Gazdaság2 hét ago
Magyarországon fejlesztik a jövő hálózatát: 6G labort nyitott az Ericsson Budapesten
-
Gazdaság2 hét ago
Tarolt az LG a CES 2026 Innovációs Díjátadón




