Connect with us

Gazdaság

A SPAR online shop ismét igénybe vehető taxis árukiszállítással is

A folyamatosan bővülő igényre való tekintettel ebben az évben is elérhetővé válik az áruházlánc és a Főtaxi-csoport TAXI SHOPPING kényelmi szolgáltatása.

A koronavírus világjárvány idején sokak életét könnyíti meg, hogy az online shopban megrendelt termékeket sofőrök kézbesítik házhoz, mégpedig gyorsan és biztonságosan. 2021-ben a taxis kiszállítás fix díjszabással, akár már 1790 forintért megrendelhető a Főtaxi-csoporton keresztül.

A SPAR Magyarország vevőközönsége a bevezetése óta eltelt egy esztendőben megkedvelte az áruházlánc és partner személyfuvarozó társaságok együttműködésével megvalósult TAXI SHOPPING szolgáltatást. A koronavírus okozta világjárvány speciális körülményei között a vásárlásra kényelmes és biztonságos alternatívát kínál a SPAR online shop, különösen a – vállalható és kiszámítható többletköltséggel járó – taxis házhozszállítási megoldás, amelynek során az elhanyagolható személyesen kontaktusnak köszönhetően nagyobb eséllyel kerülhető el a fertőzés.

„Vállalatunk számára elsődleges szempont vásárlóink kényelme, igényeik minél teljesebb kiszolgálása, illetve biztonságuk, egészségük megóvása. Örülünk, hogy ebben stabil és megbízható partnerre találtunk a Főtaxi-csoportban, amellyel tavaly április 6-tól 8 héten át tartottunk fenn a házhoz szállító árurendelési szolgáltatásunkat. A kényelmes és a fogyasztók egészségét védő közös kezdeményezés ahhoz is hozzájárul, hogy a kialakult járványhelyzeten mielőbb sikerrel legyünk túl, és a magyarországi gazdaságot a nehezebb időszakban is erősítsük. A TAXI SHOPPING lehetőségével egyre többen élnek, ezért mától újra biztosítjuk ezt az árubeszerzési formát. A házhoz szállítást a taxis munkatársak idén is fix áron, akár már 1790 forintért teljesítik”

– mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A Főtaxi-csoporttal – a Budapest Taxi és a Főtaxi társaságokkal – együttes TAXI SHOPPING a SPAR online shopra épül. Az üzletlánc azoknak a vásárlóknak nyújt egyszerű és praktikus módot az árukészleteik feltöltésére, akik nem akarnak vagy tudnak kimozdulni otthonukból, esetleg idősebb vagy beteg rokonaik helyett intézik a bevásárlást. A kényelmi szolgáltatás egyszerűen igénybe vehető. A www.spar.hu/onlineshop oldalon a személyes átvétel opciót kell megjelölni, majd a vásárló számára megfelelő szabad idősávot kiválasztani. Ezután a szokásos módon kell a kosárba tenni a kívánt termékeket, és kifizetni a rendelést bankkártyával. Miután a rendelés feladását követően a vásárló e-mail címére megérkezik a visszaigazolás, fel kell hívni a taxis csoport telefonszámainak egyikét – Főtaxi: +36 1 (vagy 20, 30, 70) 2 222 222, Budapest Taxi: +36 1 (20, 30, 70) 7 777 777 –, és közölni kell a diszpécserrel, hogy a vásárló a SPAR online shopos rendelését szeretné a – lakóhelyi vagy tartózkodási – címére szállíttatni. Meg kell adni a megrendelő nevét, telefonszámát, a rendelésszámot az e-mailben kapott rendelés-visszaigazolásról (például: BH12345678), a kiválasztott idősávot (például: kedd, 12:00-14:00), valamint az áruház címét, ahol a taxis felveheti az összekészített rendelést. Végül pedig közölni kell a kiszállítási címet, ahová a gépjárművezető elviheti a kért árukat. A rendelés érkezésekor a taxis keresi a vásárlót. A sofőrök kizárólag a megadott címre – kertkapuig, tömbházban a földszinti bejáratig – szállítják az árut. A kiszállítás pluszszolgáltatásának ellenértékét minden esetben külön, a csomag átadásakor a sofőrnek kell megfizetni készpénzzel vagy bankkártyával. Idén a házhoz szállítás fixáras díjszabású, budapesti kerülettől, illetve településtől függően 1790-4990 forintos áron történik.

A kiszállításra a SPAR online shopban résztvevő három – pesterzsébeti, diósdi, szentendrei – INTERSPAR áruház valamelyikéből kerül sor: 1203 Budapest, Széchenyi utca 1., 2049 Diósd, Balatoni út 2/a vagy 2000 Szentendre, Dobogókői út 4.

„A Főtaxi-csoport a veszélyhelyzet kihirdetése óta azon dolgozik, hogy a taxis személyszolgáltatás utasforgalmában is tapasztalható visszaesés ellenére új lehetőségeket keressen a munkahelyek megóvása és a társadalmi hasznosság érdekében. Büszkék vagyunk a SPAR Magyarországgal kötött kooperációnkra, mert az árukiszállítás kapcsán tartósan jelentkező és egyre nagyobb érdeklődés azt bizonyítja, hogy az együttműködésünk erős és életképes. A cégünk nevével összeforrott magas minőség a személyfuvarozás mellett az újonnan vállalt kényelmi kiszállításunkban is maximálisan megmutatkozik, meggyőződésem, hogy ügyfeleink elégedettsége erre a legjobb bizonyíték”

– mondta Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.

Gazdaság

Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai

A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.

A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.

Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.

Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak

– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.

A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.

Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre

– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!

Cafeteria bevezetés

Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.

Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések

Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.

Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.

Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.

Cafeteria bevezetés tavasszal

Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár

Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.

Cafeteria bevezetés ősszel

Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért

A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.

A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.

Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé

Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.

A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.

Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon

2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.

Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.

Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést

Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:

Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.

Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.

A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak

Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára. 

Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.

Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.

Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.

Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.

A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.

A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss