Connect with us

Ipar

Teljeskörű e-mobilitási megoldások logisztikai cégeknek a Siemenstől

logisztikai

Rohamos ütemben zajlanak az elektromos jármű beszerzések a logisztikai vállalatoknál, ami nem csoda, hiszen egyre nagyobb rajtuk nemcsak a piaci, hanem a szabályozói nyomás is, hogy zöldítsék flottáikat.

A Siemens szakértőjével arról beszélgettünk, számukra milyen szolgáltatásokat tud nyújtani a vállalat a hardveres megoldásoktól (töltőinfrastruktúra), a szoftveres rendszereken át (pl. back-end rendszerek, flottamenedzsment, töltési szolgáltatások), egészen a szerviz- és egyéb kiegészítő szolgáltatásokig.

Már a tervezési fázistól

Lehetőség szerint már a tervezési fázisban, vagy akár még az előtt érdemes a Siemenshez fordulni egy új elektromos jármű (EV) töltő infrastruktúra kiépítésénél, mivel széleskörűek a lehetőségek. Akár a teljes töltési hálózat kialakítását is biztosítjuk logisztikai vállalatok számára – tudjuk meg Négyesi Szilárdtól, a Siemens Zrt. szakértőjétől. – Ehhez kötődve, a töltők mellett, a kínálatunkba tartoznak töltő- és flottamenedzsment szoftverek, amelyekkel például útvonal optimalizációt lehet végezni, figyelembe véve pl. a járművek menet- és pihenő idejét, illetve szezonális szempontokat (pl. külső hőmérséklet, szezonális csúcsidőszakok). Lehetőség van végponti, akár nagy teljesítményű töltési infrastruktúra kialakítására a logisztikai partnerek ügyfeleinél is, amelyek ki- és berakodás közben használhatóak. Elérhetőek lehetnek emellett ún. „Employee charging” töltési megoldások is, így egy cég saját gépjármű-flottájának töltése elszámolható otthontöltési lehetőségek biztosításával a munkavállalók számára.

A gyorstöltés jövője

A potenciális partnerek igényeire szabva többféle töltő elérhető a vállalatnál. A szakértő a váltakozó áramú (AC) töltéshez az épületfelügyeleti rendszerekbe integrálható VersiCharge Gen 3 sorozatot emeli ki, az egyenáramú gyorstöltéshez (DC) pedig a moduláris, könnyen bővíthető SICHARGE D kompakt töltőiket javasolja. Ez utóbbi kapcsán hozzáteszi, hogy hamarosan akár 400 kW teljesítményt is kiszolgálnak, ami már bőven elegendő ahhoz, hogy azon kettő vagy akár több autó is osztozhasson. A SICHARGE UC termékcsaládot pedig kifejezetten e-buszok és e-kamionok töltésére fejlesztették ki, és akár 800 kW teljesítményre képesek.

Itt említeném meg a tárolókat, amelyek technikai szintlépést jelentenek, és egy helyi mikrogrid hálózat alapját adhatják – folytatja a Siemens szakértője. –  Ilyen például a SIESTORAGE NEO akkumulátoros energiatároló, ami kisteljesítményű hálózati csatlakozás esetén is lehetővé teszi, hogy nagyteljesítményű EV töltőt telepítsünk. Ennél a megoldásnál a hálózatról először az energiatároló akkumulátorát töltjük fel, ami aztán gyorstöltőként üzemel, és akár több autó is rácsatlakozhat egyszerre. További előnye, hogy képes a napelemes rendszerekből érkező villamos energiát is eltárolni.

Egy-egy ilyen tároló akár 4x92kW teljesítmény leadására is képes, a rendszerrel pedig akár egy jelenleg 2×22 kW teljesítményű AC oszlopot ellátó hálózati kapcsolatról is kiszolgálható a nagyteljesítményű villámtöltés.

Ez az energiatároló most 164 kWh-s modulokban kapható, de egy rendszerbe négy ilyen modul is összefűzhető, így akár 656 kWh-s maximális tárolókapacitás is elérhető. Ebből akár 6 db 100 kW-s villanyautó akkumulátora is feltölthető közvetlenül egymás után (vagy ebből 4 párhuzamosan), megállás nélkül. Persze, egy 100 kW-s akkupakkot nagyon ritkán töltenek üres állapotból 100%-ra villámtöltőn. A realisztikusabb, 15-75%-os töltési tartománnyal számolva akár 10-11 autó feltöltésére is elegendő lehet az akkumulátoraiban tárolt energia. Ennél nagyobb kihasználtság esetén már valószínűleg megéri az adott helyszínre kiépíteni a megfelelő hálózati kapcsolatot is – magyarázza.

Távdiagnosztika

A Siemens nem engedi el ügyfelei kezét az infrastruktúra kiépítése után sem: nemrég távdiagnosztikával és expresszellátási szolgáltatással egészítette ki, és tette még hatékonyabbá az e-mobilitási szervizportfolióját. Ennek köszönhetően az országszerte használt és a jövőben üzembe álló, töltőik távolról, közvetlenül is diagnosztizálhatóak, a back-end felügyeleti rendszereket kiegészítve. Így, ha szükséges, a digitálisan beérkező információk alapján, a vállalat szakemberei minimális reakcióidő alatt tudnak megoldásokat javasolni, vagy akár azokat távolról végrehajtani. Ezzel gyakorlatilag folyamatos maradhat a töltési szolgáltatás, akkor is, ha újraindításra, teljesítménykorlátozásra vagy a beállítások módosítására van szükség, és gyorsan azonosítható egy-egy meghibásodott alkatrész is.

Flottamenedzsment

Szoftveres megoldásainkkal is tudunk segíteni az ügyfeleknek – kanyarodik vissza a szakértő a hardveres lehetőségektől a beszélgetés elején említett szolgáltatásokhoz. – Ilyen a Siemens kifejezetten elektromos flottákra kialakított backend rendszere, a DepotFinity, és különböző csomagjai is. Ezzel például menetrendezni lehet a gépjárműveket, és ajánlást készíteni, hogy melyik gépjárművünket milyen szintig kell feltölteni adott időjárási körülmények között, hogy a tervezett napi futását biztosan tudja hozni. Mert lehet, hogy nem minden esetben kell 100 százalékra tölteni egy gépjárművet, hogyha tudjuk, hogy mondjuk csak 150 kilométert fog menni aznap. Ez esetben 60 százalékos töltöttséggel tökéletesen megcsinálja az utat, és utána ugyanúgy vissza fog állni tölteni.

Hálózat-optimalizálás és tűzbiztonság

A teljeskörűséghez az is hozzátartozik, hogy logisztikai partnereink számára is elérhető a Siemens teljes további portfóliója – fejti ki a szakértő. – Gyakran találkozunk azzal, hogy a hálózatban még van ki nem használt kapacitás, ami megfelelő energiaelosztási vagy intelligens kapacitást bővítő eszközökkel kinyerhető. Emellett például tűzbiztonsági megoldásokat is kínálunk a töltési infrastruktúrákhoz, ami az EV akkumulátorok tűzvédelme miatt szintén egyre fontosabb terület a jövőben, különösen a korai észlelésre fókuszálva.

Ez is mutatja, hogy a közlekedés világa továbbra is rohamosan fejlődik, ezért a Siemens elkötelezett amellett, hogy teljes körű megoldást kínáljon ügyfeleinek, hogy segítse őket az e-mobilitásra való sikeres berendezkedésben. – teszi hozzá végül Négyesi Szilárd.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

A SUSE-t a vezetők közé sorolták a többfelhős konténerplatformokról szóló, 2025. 3. negyedévi elemzői értékelésben

A SUSEⓇ, a vállalati felhasználásra szánt nyílt forráskódú megoldások világszinten vezető szállítója bejelentette, hogy a vezetők közé sorolták a The Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, 2025.

Q3 értékelésben a SUSE Rancher Prime platform teljesítménye alapján. Az elemzés azt vizsgálja, hogyan reagálnak az új igényekre a többfelhős konténerplatformok: egyesek a vállalati szintű, felhő-, adatközpont- és edge megoldásokra helyezik a hangsúlyt, míg mások speciális felhasználási területeket céloznak, az AI-tól kezdve egészen az ipari tevékenységekig.

„A The Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, 2025. Q3 értékelésében elfoglalt vezető pozíció azt igazolja vissza számunkra, amit ügyfeleink már jól ismernek: a SUSE termékek a választás szabadságát, a teljesítményt és a rugalmasságot testesítik meg. Lehetővé tesszük a vállalatok számára, hogy kompromisszumok nélkül, biztonságosan működtethessék rendszereiket az edge környezetekben, a felhőben és az adatközpontokban. SUSE Rancher Prime megoldásunk pedig nyílt forráskódú alapjával és a kapcsolódó ügyfélközpontú támogatási modellel emelkedik ki a versenytársak közül. Stratégiai irányunk középpontjában ügyfeleink és partnereink támogatása áll a digitális szuverenitás, a felhő költséghatékonyságának növelése, a rugalmas üzleti működés biztosítása, valamint a biztonság és a megfelelőség erősítése révén a kockázatok csökkentése és a reziliens üzleti működés érdekében” – mondta Peter Smails, a SUSE Cloud Native üzletágáért felelős alelnöke és vezérigazgatója.

A Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, Q3 2025 jelentés kiemeli:

  • „Napjainkban a [SUSE Rancher Prime] konstrukciója kiemelkedően rugalmas.”
  • „A SUSE számos kategóriában átlagon felüli teljesítményt nyújt, beleértve a szervermentes megoldásokat, a DevOps automatizációt, a szolgáltatás- és alkalmazáskatalógusokat, az integrációt, a futtatókörnyezetet, a vezérlősík konfigurációját és a költségkezelést.”
  • „A SUSE ügyfelei nagyra értékelik a szállító proaktív, megoldásorientált támogatását és problémamegoldó hozzáállását…”
  • „A SUSE ideális olyan vállalati ügyfelek számára, akik otthonosan mozognak a felhőnatív technológiákban, és előnyben részesítik a moduláris felépítést, a választási lehetőségeket, illetve a felhő-, adatközpont- és edge‑környezetek támogatását.

A SUSE Rancher Prime-ot többek között olyan szervezetek választják, mint az Aussie Broadband, a Lumen és a Switch. A megoldás egységes, önkiszolgáló Kubernetes platformot kínál, amely egyszerűsíti a bonyolult felhőnatív modernizációs folyamatokat, lerövidíti a piacra lépési időt, és bármilyen környezetben gondoskodik a vállalati szintű biztonságról és megfelelőségről. A SUSE több évtizedes, megbízható nyílt forráskódú innovációjára és vezető szerepére építve stabil alapot biztosít a modern alkalmazások jövőjéhez, mindezt teljes szállítófüggetlenség mellett.

Ha további információra van szüksége, olvassa el a blogposztot vagy töltse le a teljes jelentést innen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Már a könyvtárakat is karbonmentesítik a németek

siemens dekarbonizáció

Megfelezték a Berlini Állami Könyvtár energiafogyasztását.

Több mint 360 éves múltra tekint vissza Európa egyik legnagyobb könyvtára, a Berlini Állami Könyvtár, amit most korszerűsítettek, hogy a modern energiahatékonysági követelményeknek megfelelően, valamint költséghatékonyabban működhessen.

A műemléki védettségű, 106 ezer négyzetméter alapterületű, Potsdamer Strasse-i épületben modern épületautomatizálási rendszert telepítettek, amelynek köszönhetően az intézmény 52 százalékkal, azaz évente 3 745 tonnával tudja mérsékelni a CO₂-kibocsátását. A beruházás keretében átfogó elemzést készítettek az energiamegtakarítási lehetőségekről. Ezt követően szerelték fel a helyiségkezelő egységeket és érzékelőket, amelyek a Siemens Building X épületautomatizálási platformjába továbbítják az információkat az energiagazdálkodás optimalizálásához, valamint az épület vagyonvédelmének ellátásához.

A korszerűsítés része volt továbbá a HVAC-rendszerek modernizációja, köztük rugalmas szellőztetési megoldások és 5 300 LED-lámpa felszerelése, valamint egy 2,5 megawatt teljesítményű távhűtési kapcsolat kialakítása is. Ezek az épületgépészeti rendszerek nemcsak a fenntarthatósági célokhoz járulnak hozzá, hanem biztosítják a könyvtár több mint 32 millió példányának, köztük több száz éves könyveknek a védelmét, a megfelelő hőmérséklet és páratartalom stabil fenntartásával.

A mostani felújítás része a német szövetségi kormány dekarbonizációs programjának, ami az 1990-es szinthez képest, 2030-ig 65 százalékkal tervezi csökkenteni az állami tulajdonú épületek szén-dioxid-kibocsátását. Ennek a programnak a keretében a berlini könyvtár már a nyolcadik olyan kulturális épület, amit Siemens-rendszerekkel modernizálnak, és összesen már évente mintegy 45 millió euró energiaköltség-megtakarítást és 11 745 tonna CO₂-kibocsátás megtakarítását eredményeznek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Forma–1: a Hungaroring stratégiai partnereként a Magyar Nagydíjon mutatja be technológiai tevékenységeit a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem a Hungaroring Sport Zrt. stratégiai partnereként idén először saját standdal képviselteti magát a jubileumi, 40. Forma–1-es Magyar Nagydíjon. A látogatók a kilences kanyarnál található FanZone területén ismerkedhetnek meg az intézmény innovatív motorsport- és járműipari tevékenységeivel.

A Széchenyi István Egyetem Magyarország meghatározó felsőoktatási intézménye a motorsport- és járműipari képzések, valamint kutatás-fejlesztések terén. Mindezt többek között a motorsportmérnök mesterszak és számos szakirányú továbbképzés mellett a világ elitjébe tartozó Formula Student- és Shell Eco-marathon-csapatok, a Győr Rally szervezésében és a Formula Student Symposium nemzetközi rendezvény lebonyolításában, valamint e-sport-szakágban vállalt jelentős szerep, illetve az Európa egyik legkorszerűbb járműipari tesztpályája, a ZalaZone szomszédságában lévő Zalaegerszegi Innovációs Parkja támasztja alá.

E sokrétű tevékenység megismerésére nyílik módja annak a sok tízezer magyar és külföldi szurkolónak, aki kilátogat a Hungaroringre, az augusztus 1–3. közötti 40. Forma–1-es Magyar Nagydíjra. Az érdeklődők testközelből tekinthetik meg az Arrabona Racing Team (ART) hallgatói csapat versenyautóját, az egyetemi fejlesztésű elektromos gokartot, e-sport-szimulátort próbálhatnak ki, valamint digitális táblákon és nagyméretű képernyőkön keresztül nyerhetnek betekintést a széles körű képzési portfólióba. A standon az egyetem Járműipari Kompetenciaközpontja, e-sport-csapata, Nemzetközi Programok és Alumni Központja, valamint az ART tagjai várják három napon át a látogatókat.

„A Széchenyi István Egyetem célja, hogy tudás- és innovációs központként a legmagasabb szinten szolgálja ki a járműipar és a motorsport szereplőinek igényeit. A Hungaroringen való jelenlétünkkel nemcsak képzési és kutatási portfóliónkat mutatjuk be a szurkolóknak, hanem a hazai és a nemzetközi motorsport-innovációk előmozdításáért végzett tevékenységünket is hangsúlyozni tudjuk”

– fogalmazott dr. Kolossváry Tamás, az egyetem Győri Innovációs Parkjának központvezetője. Hozzátette: a 40. Forma–1-es Magyar Nagydíjon való megjelenés az intézmény és a Hungaroring Sport Zrt. által 2023-ban kötött stratégiai együttműködési megállapodás részeként valósul meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss