Connect with us

Ipar

Teljeskörű e-mobilitási megoldások logisztikai cégeknek a Siemenstől

logisztikai

Rohamos ütemben zajlanak az elektromos jármű beszerzések a logisztikai vállalatoknál, ami nem csoda, hiszen egyre nagyobb rajtuk nemcsak a piaci, hanem a szabályozói nyomás is, hogy zöldítsék flottáikat.

A Siemens szakértőjével arról beszélgettünk, számukra milyen szolgáltatásokat tud nyújtani a vállalat a hardveres megoldásoktól (töltőinfrastruktúra), a szoftveres rendszereken át (pl. back-end rendszerek, flottamenedzsment, töltési szolgáltatások), egészen a szerviz- és egyéb kiegészítő szolgáltatásokig.

Már a tervezési fázistól

Lehetőség szerint már a tervezési fázisban, vagy akár még az előtt érdemes a Siemenshez fordulni egy új elektromos jármű (EV) töltő infrastruktúra kiépítésénél, mivel széleskörűek a lehetőségek. Akár a teljes töltési hálózat kialakítását is biztosítjuk logisztikai vállalatok számára – tudjuk meg Négyesi Szilárdtól, a Siemens Zrt. szakértőjétől. – Ehhez kötődve, a töltők mellett, a kínálatunkba tartoznak töltő- és flottamenedzsment szoftverek, amelyekkel például útvonal optimalizációt lehet végezni, figyelembe véve pl. a járművek menet- és pihenő idejét, illetve szezonális szempontokat (pl. külső hőmérséklet, szezonális csúcsidőszakok). Lehetőség van végponti, akár nagy teljesítményű töltési infrastruktúra kialakítására a logisztikai partnerek ügyfeleinél is, amelyek ki- és berakodás közben használhatóak. Elérhetőek lehetnek emellett ún. „Employee charging” töltési megoldások is, így egy cég saját gépjármű-flottájának töltése elszámolható otthontöltési lehetőségek biztosításával a munkavállalók számára.

A gyorstöltés jövője

A potenciális partnerek igényeire szabva többféle töltő elérhető a vállalatnál. A szakértő a váltakozó áramú (AC) töltéshez az épületfelügyeleti rendszerekbe integrálható VersiCharge Gen 3 sorozatot emeli ki, az egyenáramú gyorstöltéshez (DC) pedig a moduláris, könnyen bővíthető SICHARGE D kompakt töltőiket javasolja. Ez utóbbi kapcsán hozzáteszi, hogy hamarosan akár 400 kW teljesítményt is kiszolgálnak, ami már bőven elegendő ahhoz, hogy azon kettő vagy akár több autó is osztozhasson. A SICHARGE UC termékcsaládot pedig kifejezetten e-buszok és e-kamionok töltésére fejlesztették ki, és akár 800 kW teljesítményre képesek.

Itt említeném meg a tárolókat, amelyek technikai szintlépést jelentenek, és egy helyi mikrogrid hálózat alapját adhatják – folytatja a Siemens szakértője. –  Ilyen például a SIESTORAGE NEO akkumulátoros energiatároló, ami kisteljesítményű hálózati csatlakozás esetén is lehetővé teszi, hogy nagyteljesítményű EV töltőt telepítsünk. Ennél a megoldásnál a hálózatról először az energiatároló akkumulátorát töltjük fel, ami aztán gyorstöltőként üzemel, és akár több autó is rácsatlakozhat egyszerre. További előnye, hogy képes a napelemes rendszerekből érkező villamos energiát is eltárolni.

Egy-egy ilyen tároló akár 4x92kW teljesítmény leadására is képes, a rendszerrel pedig akár egy jelenleg 2×22 kW teljesítményű AC oszlopot ellátó hálózati kapcsolatról is kiszolgálható a nagyteljesítményű villámtöltés.

Ez az energiatároló most 164 kWh-s modulokban kapható, de egy rendszerbe négy ilyen modul is összefűzhető, így akár 656 kWh-s maximális tárolókapacitás is elérhető. Ebből akár 6 db 100 kW-s villanyautó akkumulátora is feltölthető közvetlenül egymás után (vagy ebből 4 párhuzamosan), megállás nélkül. Persze, egy 100 kW-s akkupakkot nagyon ritkán töltenek üres állapotból 100%-ra villámtöltőn. A realisztikusabb, 15-75%-os töltési tartománnyal számolva akár 10-11 autó feltöltésére is elegendő lehet az akkumulátoraiban tárolt energia. Ennél nagyobb kihasználtság esetén már valószínűleg megéri az adott helyszínre kiépíteni a megfelelő hálózati kapcsolatot is – magyarázza.

Távdiagnosztika

A Siemens nem engedi el ügyfelei kezét az infrastruktúra kiépítése után sem: nemrég távdiagnosztikával és expresszellátási szolgáltatással egészítette ki, és tette még hatékonyabbá az e-mobilitási szervizportfolióját. Ennek köszönhetően az országszerte használt és a jövőben üzembe álló, töltőik távolról, közvetlenül is diagnosztizálhatóak, a back-end felügyeleti rendszereket kiegészítve. Így, ha szükséges, a digitálisan beérkező információk alapján, a vállalat szakemberei minimális reakcióidő alatt tudnak megoldásokat javasolni, vagy akár azokat távolról végrehajtani. Ezzel gyakorlatilag folyamatos maradhat a töltési szolgáltatás, akkor is, ha újraindításra, teljesítménykorlátozásra vagy a beállítások módosítására van szükség, és gyorsan azonosítható egy-egy meghibásodott alkatrész is.

Flottamenedzsment

Szoftveres megoldásainkkal is tudunk segíteni az ügyfeleknek – kanyarodik vissza a szakértő a hardveres lehetőségektől a beszélgetés elején említett szolgáltatásokhoz. – Ilyen a Siemens kifejezetten elektromos flottákra kialakított backend rendszere, a DepotFinity, és különböző csomagjai is. Ezzel például menetrendezni lehet a gépjárműveket, és ajánlást készíteni, hogy melyik gépjárművünket milyen szintig kell feltölteni adott időjárási körülmények között, hogy a tervezett napi futását biztosan tudja hozni. Mert lehet, hogy nem minden esetben kell 100 százalékra tölteni egy gépjárművet, hogyha tudjuk, hogy mondjuk csak 150 kilométert fog menni aznap. Ez esetben 60 százalékos töltöttséggel tökéletesen megcsinálja az utat, és utána ugyanúgy vissza fog állni tölteni.

Hálózat-optimalizálás és tűzbiztonság

A teljeskörűséghez az is hozzátartozik, hogy logisztikai partnereink számára is elérhető a Siemens teljes további portfóliója – fejti ki a szakértő. – Gyakran találkozunk azzal, hogy a hálózatban még van ki nem használt kapacitás, ami megfelelő energiaelosztási vagy intelligens kapacitást bővítő eszközökkel kinyerhető. Emellett például tűzbiztonsági megoldásokat is kínálunk a töltési infrastruktúrákhoz, ami az EV akkumulátorok tűzvédelme miatt szintén egyre fontosabb terület a jövőben, különösen a korai észlelésre fókuszálva.

Ez is mutatja, hogy a közlekedés világa továbbra is rohamosan fejlődik, ezért a Siemens elkötelezett amellett, hogy teljes körű megoldást kínáljon ügyfeleinek, hogy segítse őket az e-mobilitásra való sikeres berendezkedésben. – teszi hozzá végül Négyesi Szilárd.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Hogyan javítható a készletgazdálkodás a megfelelő tárolórendszerrel

készletgazdálkodás megfelelő tárolórendszer

A hatékony készletgazdálkodás alapja a megfelelő tárolórendszer. Egy rosszul szervezett raktárban nő az időveszteség, a hibák lehetősége és a felesleges költségek. Egy optimalizált rendszer ezzel szemben csökkenti a helyigényt, gyorsítja a munkafolyamatokat, és növeli a vállalat versenyképességét.

A megfelelő tárolórendszerek, például a Bekuplast által kínált megoldások alkalmazása segíthet a logisztikai hatékonyság növelésében, a hulladék és az anyagmozgatási költségek minimalizálásában.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan segíthet egy megfelelő tárolórendszer a készletgazdálkodás javításában, és hogyan választhatja ki az Ön igényeinek legmegfelelőbbet.

A tárolási rendszer szerepe a készletkezelésben

A megfelelő tárolási rendszer biztosítja, hogy az áruk rendszerezve, könnyen elérhetően és biztonságosan legyenek elhelyezve. Egy hatékony raktári struktúra lehetővé teszi:

  • A gyorsabb termékmozgást,
  • A pontosabb készletnyilvántartást,
  • Az anyagmozgatási költségek csökkentését,
  • A raktári területek optimális kihasználását.

A modern ipari tárolómegoldások, mint az automatizált raktári rendszerek és az egymásra rakható műanyag konténerek, jelentős javulást eredményezhetnek a hagyományos tárolási módszerekhez képest.

A tárolórendszerek típusai

A tárolórendszerek széles választéka áll rendelkezésre, amelyek közül a legmegfelelőbb kiválasztása az adott vállalkozás igényeitől függ. Néhány gyakran alkalmazott tárolórendszer a következő:

  • Polcos tárolórendszerek: Ezek a rendszerek különösen alkalmasak kisebb méretű áruk tárolására, mivel lehetővé teszik a gyors hozzáférést és az áruk könnyű nyilvántartását. A polcos rendszerek előnye, hogy rugalmasak és könnyen bővíthetők, így alkalmazkodnak a változó igényekhez.
  • Raklapos tárolórendszerek: A raklapos rendszerek ideálisak nagy mennyiségű és nehéz áruk tárolására. Ezek a rendszerek lehetővé teszik a hatékony térkihasználást és a gyors rakodást, ami különösen hasznos a nagyobb raktárakban és gyártóüzemekben.
  • Automatizált tárolórendszerek: Az automatizált rendszerek, mint például a tárolási és visszakeresési rendszerek (AS/RS), jelentősen növelik a raktározási folyamatok hatékonyságát. Ezek a rendszerek automatikusan mozgatják az árukat, csökkentve az emberi munkaerő szükségességét és a hibázási lehetőségeket.

A tárolórendszer kiválasztása

A megfelelő tárolórendszer kiválasztása számos tényezőtől függ, amelyeket figyelembe kell venni a döntéshozatal során.

Az egyik legfontosabb szempont a raktározási kapacitás, amely meghatározza, hogy mekkora mennyiségű árut kell tárolni és milyen típusú rendszerek felelnek meg legjobban ezeknek az igényeknek.

A másik lényeges tényező az áruk jellege, mivel különböző típusú áruk különböző tárolási megoldásokat igényelnek. Például, törékeny vagy veszélyes áruk tárolása esetén különös figyelmet kell fordítani a biztonságra és a megfelelő tárolási körülmények biztosítására.

A rendszer rugalmassága szintén fontos szempont, hiszen a vállalkozások igényei idővel változhatnak. Egy rugalmas tárolórendszer alkalmazkodik a szezonális ingadozásokhoz és a vállalkozás növekedéséhez, ezáltal hosszú távon is hatékony marad.

Az okos raktározási rendszerek bevezetése

A digitalizáció és az automatizált rendszerek bevezetése jelentős előnyöket kínál a készletezési folyamatok optimalizálása szempontjából. Az okos raktározási rendszerek alkalmazása nemcsak időt takarít meg, hanem növeli a pontosságot és csökkenti az emberi hibák lehetőségét is.

  • A vonalkódos nyomon követési rendszerek lehetővé teszik a gyors és egyszerű leltározást, ami különösen hasznos nagy mennyiségű árukészlet esetén.
  • Az RFID (Radio-Frequency Identification) technológia alkalmazása még tovább növeli a raktározási folyamatok hatékonyságát.
  • Az automatizált tárolási és visszakeresési rendszerek (AS/RS) használata jelentős mértékben növeli a raktározási folyamatok hatékonyságát.
  • Az integrált szoftvermegoldások lehetővé teszik a készletezési és logisztikai folyamatok teljes körű nyomon követését és optimalizálását.

Következtetés

A hatékonyan kiválasztott és bevezetett tárolórendszerek hosszútávú előnyöket biztosítanak a vállalatok számára. Nemcsak a készletkezelési költségeket csökkentik, hanem hozzájárulnak a fenntarthatóbb és zökkenőmentes logisztikai folyamatok kialakításához is. A modern műanyag konténerek, raktári polcrendszerek és automatizált megoldások kombinálásával a vállalatok hatékonyabbá tehetik a működésüket, miközben növelik a dolgozók produktivitását.

A helyesen kiválasztott tárolási megoldás segít a készletgazdálkodás optimalizálásában, csökkenti a felesleges kiadásokat, és javítja a termelés hatékonyságát. Ezért érdemes időt és energiát fektetni a legjobb tárolórendszer kiválasztásába.

A kép forrása


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Együttműködik a cargo-partner és a Komptech

A Komptech a cargo-partner támogatásával optimalizálta alkatrészlogisztikai folyamatait, hogy gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatást nyújtson nemzetközi ügyfeleinek.

A Graz közelében található „iLogistics” központ révén a globális újrahasznosítási technológiai szakértő biztosítani tudja az alkatrészek gyors elérhetőségét és a rövidebb szállítási időket. Az ausztri Komptech vezető szerepet tölt be a mechanikai és biológiai hulladékfeldolgozásának, valamint a fás biomassza kezelésének területén. Logisztikai folyamatainak optimalizálása és alkatrészellátásának hatékonyabbá tétele érdekében 2024 októbere óta együttműködik a tapasztalt logisztikai szolgáltatóval, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partnerrel. A partnerség lehetővé teszi a Komptech számára, hogy tovább növelje alkatrészlogisztikai szolgáltatásainak már eddig is magas színvonalát Ausztriában, és megbízható elérhetőséget biztosítson ügyfelei számára Európában és világszerte.

Új helyszín a cargo-partner „iLogistics” központjában

A gyorsabb és hatékonyabb alkatrészellátás érdekében a Komptech a cargo-partner grazi „iLogistics” központjába helyezte át logisztikai tevékenységét. A grazi konténerterminálon található központi raktárból a Komptech mostantól megbízhatóbban és gyorsabban szállíthatja alkatrészeit világszerte. Az új telephely lehetővé teszi a későbbi áruátvételi időpontokat és a meghosszabbított rendelési határidőket.

Az új raktár stratégiai elhelyezkedése kiemelkedő: mindössze tíz percre található a repülőtértől, közvetlen autópálya- és vasúti kapcsolattal rendelkezik, így FCL és LCL szállítmányok kezelésére is kiválóan alkalmas. A Koralm vasútvonal fejlesztése, amely a déli útvonal részét képezi, tovább erősíti az Európán belüli Balti–Adriai folyosót. Az így elérhető időmegtakarítás révén a Komptech ügyfelei még magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe.

Személyre szabott logisztikai megoldások a különböző termékcsoportokhoz

A Komptech széles termékkínálatának eltérő tárolási megoldásokra van szüksége – a kis méretű csavaroktól a több tonnás hengerekig. Ezen igények kielégítésére a cargo-partner speciális tárolási rendszereket alakított ki, amelyek minden termékcsoport számára megfelelő megoldást biztosítanak. A rendszer tartalmaz teherbíró polcokat, hosszú áruk tárolására alkalmas állványokat, valamint beépített mérlegekkel ellátott tárolókat, amelyek automatikusan érzékelik a kivett alkatrészek mennyiségét és típusát. Amennyiben a készletszint egy előre meghatározott érték alá csökken, a rendszer automatikusan utánrendelést generál.

Martin Schenzel, a cargo-partner ausztriai ügyvezetője szerint:

„Személyre szabott tárolási rendszereinkkel jelentősen növeltük a feldolgozási sebességet, így új szintre emeltük a hatékonyságot. 2025-től állandó készletnyilvántartást is bevezetünk, amely megszünteti a leltározási szüneteket, és tovább növeli az ellátásbiztonságot a Komptech számára.”

Manfred Harb, a Komptech ügyfélszolgálati igazgatója hozzátette:

„A cargo-partnerrel való együttműködésünk a grazi „iLogistics” központban lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinket világszerte még gyorsabban és hatékonyabban lássuk el alkatrészekkel. Ez a partnerség rugalmasságot biztosít számunkra az ügyféligények kezelésében, miközben garantáljuk a legmagasabb szintű szolgáltatási minőséget.”

Alkatrészlogisztika: a cargo-partner szakértelmével

A cargo-partner széleskörű tapasztalattal rendelkezik az alkatrészlogisztika kiszervezésében, hiszen már több ügyféllel is rendelkezik erről a területről. Az együttműködést alapos tervezés előzött meg, ahol közösen megfogalmazták a Komptech folyamatait és igényeit. Ezek alapján a cargo-partner megtervezte a raktárelrendezést és biztosította a szükséges eszközöket. Dedikált csapatokat hoztak létre az implementáció és az átköltözés felügyeletére.

Teljes átláthatóság a raktártól a kiszállításig

A Komptech számára kiemelten fontosak a magas szolgáltatási színvonal, a rövid szállítási határidők és a pontos átvételi időpontok. A cargo-partner digitális platformján, a SPOT-on és a több API interfészen keresztül történő zökkenőmentes rendszerintegráció révén a Komptech teljes rálátással rendelkezik áruáramlására. Ez lehetővé teszi a készletszintek korai csökkenésének azonosítását, elősegítve a megalapozott döntéshozatalt.

A cargo-partner, a cég utófutásainak kezelése mellett, globális csomagszállítási szolgáltatásokat is nyújt. Emellett a logisztikai szolgáltató biztosítja a központi raktárba történő konszolidált szállításokat. Az Egyesült Államokban működő Komptech csapatok közvetlen hozzáféréssel rendelkeznek a SPOT platformhoz, amely lehetővé teszi számukra a készletszintek valós idejű nyomon követését és a megrendelések hatékony kezelését. A cargo-partner előkészíti és konszolidálja a szállítmányokat, például tengeri szállításra szánt konténerekbe. Az összes szállítási és rendelési folyamat nyomon követhető a SPOT rendszerben, ahol szükség esetén a Komptech árajánlatot is kérhet légi vagy tengeri szállításra.

Martin Schenzel így fogalmazott:

„Az új raktári folyamatok sikeres bevezetésével optimistán tekintünk a jövőbe, és várakozással tekintünk a Komptech-kel való további együttműködés elé. Közösen folytatjuk logisztikai folyamataink optimalizálását.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Átadták Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat

252 hazai vezérigazgató véleménye alapján harmadik alkalommal ítélte oda Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat a PwC Magyarország.

A kitüntetéssel olyan hazai cégvezetőt ismernek el, akire a magyarországi vállalatvezetők példaképként tekintenek. Idén a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatóját, Orbán Gábort díjazták február 19-én a PwC budapesti székházában azon a sajtóeseményen, ahol bemutatták a PwC Vezérigazgató Felmérésének eredményeit.

A PwC Magyarország idén tizennegyedik alkalommal kérdezte meg személyes interjúk formájában a hazai vállalatvezetőket arról, hogy miként látják a globális és hazai gazdasági környezetet, saját üzleti helyzetüket, illetve milyen nehézségekkel és kockázatokkal néznek szembe.

A 2024 októbere és decembere között zajló felmérés keretében arról is nyilatkozhattak az első számú döntéshozók, hogy kit tartanak Magyarország leginspirálóbb vezetőjének. A kutatásban részt vevő 265 cégvezető válaszai alapján Orbán Gábor, a Richer Gedeon Nyrt. vezérigazgatója nyerte a 2024 Leginspirálóbb Vezetője Díjat. Az elismerés odaítélésével a PwC azokra a vezetőkre kívánja felhívni a figyelmet, akik az üzleti eredményeken túl a jövő vállalati ökoszisztémáját is építi, és egyéni fejlődésén túl a szervezet kultúra építése mellett is elkötelezettek, ezáltal példaként szolgálhatnak vezetőtársaik előtt.

A díjat Radványi László, a PwC vezérigazgatója adta át az idei felmérés eredményeit bemutató eseményen.

Az idei díjazottal, Orbán Gáborral készült videó – amelyben megosztja vezetői hitvallását és kollégái a sikerhez vezető útjáról nyilatkoznak -, valamint a kutatás eredményei a PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés oldalán tekinthetőek meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss