Ipar

Teljeskörű e-mobilitási megoldások logisztikai cégeknek a Siemenstől

logisztikai

Rohamos ütemben zajlanak az elektromos jármű beszerzések a logisztikai vállalatoknál, ami nem csoda, hiszen egyre nagyobb rajtuk nemcsak a piaci, hanem a szabályozói nyomás is, hogy zöldítsék flottáikat.

A Siemens szakértőjével arról beszélgettünk, számukra milyen szolgáltatásokat tud nyújtani a vállalat a hardveres megoldásoktól (töltőinfrastruktúra), a szoftveres rendszereken át (pl. back-end rendszerek, flottamenedzsment, töltési szolgáltatások), egészen a szerviz- és egyéb kiegészítő szolgáltatásokig.

Már a tervezési fázistól

Lehetőség szerint már a tervezési fázisban, vagy akár még az előtt érdemes a Siemenshez fordulni egy új elektromos jármű (EV) töltő infrastruktúra kiépítésénél, mivel széleskörűek a lehetőségek. Akár a teljes töltési hálózat kialakítását is biztosítjuk logisztikai vállalatok számára – tudjuk meg Négyesi Szilárdtól, a Siemens Zrt. szakértőjétől. – Ehhez kötődve, a töltők mellett, a kínálatunkba tartoznak töltő- és flottamenedzsment szoftverek, amelyekkel például útvonal optimalizációt lehet végezni, figyelembe véve pl. a járművek menet- és pihenő idejét, illetve szezonális szempontokat (pl. külső hőmérséklet, szezonális csúcsidőszakok). Lehetőség van végponti, akár nagy teljesítményű töltési infrastruktúra kialakítására a logisztikai partnerek ügyfeleinél is, amelyek ki- és berakodás közben használhatóak. Elérhetőek lehetnek emellett ún. „Employee charging” töltési megoldások is, így egy cég saját gépjármű-flottájának töltése elszámolható otthontöltési lehetőségek biztosításával a munkavállalók számára.

A gyorstöltés jövője

A potenciális partnerek igényeire szabva többféle töltő elérhető a vállalatnál. A szakértő a váltakozó áramú (AC) töltéshez az épületfelügyeleti rendszerekbe integrálható VersiCharge Gen 3 sorozatot emeli ki, az egyenáramú gyorstöltéshez (DC) pedig a moduláris, könnyen bővíthető SICHARGE D kompakt töltőiket javasolja. Ez utóbbi kapcsán hozzáteszi, hogy hamarosan akár 400 kW teljesítményt is kiszolgálnak, ami már bőven elegendő ahhoz, hogy azon kettő vagy akár több autó is osztozhasson. A SICHARGE UC termékcsaládot pedig kifejezetten e-buszok és e-kamionok töltésére fejlesztették ki, és akár 800 kW teljesítményre képesek.

Itt említeném meg a tárolókat, amelyek technikai szintlépést jelentenek, és egy helyi mikrogrid hálózat alapját adhatják – folytatja a Siemens szakértője. –  Ilyen például a SIESTORAGE NEO akkumulátoros energiatároló, ami kisteljesítményű hálózati csatlakozás esetén is lehetővé teszi, hogy nagyteljesítményű EV töltőt telepítsünk. Ennél a megoldásnál a hálózatról először az energiatároló akkumulátorát töltjük fel, ami aztán gyorstöltőként üzemel, és akár több autó is rácsatlakozhat egyszerre. További előnye, hogy képes a napelemes rendszerekből érkező villamos energiát is eltárolni.

Egy-egy ilyen tároló akár 4x92kW teljesítmény leadására is képes, a rendszerrel pedig akár egy jelenleg 2×22 kW teljesítményű AC oszlopot ellátó hálózati kapcsolatról is kiszolgálható a nagyteljesítményű villámtöltés.

Ez az energiatároló most 164 kWh-s modulokban kapható, de egy rendszerbe négy ilyen modul is összefűzhető, így akár 656 kWh-s maximális tárolókapacitás is elérhető. Ebből akár 6 db 100 kW-s villanyautó akkumulátora is feltölthető közvetlenül egymás után (vagy ebből 4 párhuzamosan), megállás nélkül. Persze, egy 100 kW-s akkupakkot nagyon ritkán töltenek üres állapotból 100%-ra villámtöltőn. A realisztikusabb, 15-75%-os töltési tartománnyal számolva akár 10-11 autó feltöltésére is elegendő lehet az akkumulátoraiban tárolt energia. Ennél nagyobb kihasználtság esetén már valószínűleg megéri az adott helyszínre kiépíteni a megfelelő hálózati kapcsolatot is – magyarázza.

Távdiagnosztika

A Siemens nem engedi el ügyfelei kezét az infrastruktúra kiépítése után sem: nemrég távdiagnosztikával és expresszellátási szolgáltatással egészítette ki, és tette még hatékonyabbá az e-mobilitási szervizportfolióját. Ennek köszönhetően az országszerte használt és a jövőben üzembe álló, töltőik távolról, közvetlenül is diagnosztizálhatóak, a back-end felügyeleti rendszereket kiegészítve. Így, ha szükséges, a digitálisan beérkező információk alapján, a vállalat szakemberei minimális reakcióidő alatt tudnak megoldásokat javasolni, vagy akár azokat távolról végrehajtani. Ezzel gyakorlatilag folyamatos maradhat a töltési szolgáltatás, akkor is, ha újraindításra, teljesítménykorlátozásra vagy a beállítások módosítására van szükség, és gyorsan azonosítható egy-egy meghibásodott alkatrész is.

Flottamenedzsment

Szoftveres megoldásainkkal is tudunk segíteni az ügyfeleknek – kanyarodik vissza a szakértő a hardveres lehetőségektől a beszélgetés elején említett szolgáltatásokhoz. – Ilyen a Siemens kifejezetten elektromos flottákra kialakított backend rendszere, a DepotFinity, és különböző csomagjai is. Ezzel például menetrendezni lehet a gépjárműveket, és ajánlást készíteni, hogy melyik gépjárművünket milyen szintig kell feltölteni adott időjárási körülmények között, hogy a tervezett napi futását biztosan tudja hozni. Mert lehet, hogy nem minden esetben kell 100 százalékra tölteni egy gépjárművet, hogyha tudjuk, hogy mondjuk csak 150 kilométert fog menni aznap. Ez esetben 60 százalékos töltöttséggel tökéletesen megcsinálja az utat, és utána ugyanúgy vissza fog állni tölteni.

Hálózat-optimalizálás és tűzbiztonság

A teljeskörűséghez az is hozzátartozik, hogy logisztikai partnereink számára is elérhető a Siemens teljes további portfóliója – fejti ki a szakértő. – Gyakran találkozunk azzal, hogy a hálózatban még van ki nem használt kapacitás, ami megfelelő energiaelosztási vagy intelligens kapacitást bővítő eszközökkel kinyerhető. Emellett például tűzbiztonsági megoldásokat is kínálunk a töltési infrastruktúrákhoz, ami az EV akkumulátorok tűzvédelme miatt szintén egyre fontosabb terület a jövőben, különösen a korai észlelésre fókuszálva.

Ez is mutatja, hogy a közlekedés világa továbbra is rohamosan fejlődik, ezért a Siemens elkötelezett amellett, hogy teljes körű megoldást kínáljon ügyfeleinek, hogy segítse őket az e-mobilitásra való sikeres berendezkedésben. – teszi hozzá végül Négyesi Szilárd.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

A szentgotthárdi motorgyárban elkezdték a négyhengeres motorok sorozatgyártását

A Stellantis autóipari csoportosulás tagjaként működő szentgotthárdi motorgyárban a napokban megkezdték a négyhengeres 1,6 literes turbó benzinmotorok gyártását.

A gyártást a meglévő motorgyár területén, az ideiglenesen pihenő megmunkáló és szerelősorok átépítésével és újbóli beindításával valósították meg a gyár szakemberei, és az így létrejött gyártási kapacitás éves szinten 220 ezer négyhengeres benzinmotor gyártását teszi lehetővé. Az új motor a Stellantis európai plug-in hibrid modelljeibe kerül, de egyes motortípusokat a tengerentúlra is fog szállítani a gyár.

Az új motor bevezetésével párhuzamban a gyárban zavartalanul tovább gyártják a háromhengeres 1,2 literes erőforrást is, valamint az év elején bejelentették, hogy 2026-tól kezdődően elektromos hajtásmodulokat (EDM) is fognak gyártani Szentgotthárdon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Már 25 éve támogatja a növényvédelmet a nyírségi agrovállalat

25. születésnapját ünnepli idén a Nyír-Chem Kft., a Szabolcs Szatmár-Bereg vármegyei és környéki gazdálkodók megbízható szakmai partnere.

A vállalat mezőgazdasági szakáruházzal, szaktanácsadással, különleges szolgáltatásokkal és egyedülálló kínálattal is a minőségi növényvédelem éllovasa a környéken.

A Nyír-Chem Kft. 1999-es megalakulása óta a Dél-Nyírség és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye egyik meghatározó növényvédőszer és műtrágya kereskedőjévé vált. Családi vállalkozásból mára a környék egyik legjelentősebb szereplőjévé nőtte ki magát. Mindössze szűk negyed évszázad elegendő volt, hogy a Nagykállótól nem messze található Balkány legnagyobb árbevételű cégévé is felnőjön. A vállalat csak a 2022-es pénzügyi évben közel 6 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert. Ezzel az évek során azonban nemcsak munkahelyeket teremtett, de a környék fejlődéséhez is érdemben hozzá tudott járulni.

A 25 év alatt folyamatosan bővült az áru- és szolgáltatáskínálatuk

A kemikáliák mellett szántóföldi és kertészeti vetőmagvak, valamint természetesen a termeléshez szükséges kellékek is megtalálhatóak árukínálatukban. A társaság üzletpolitikája a korrekt piaci magatartás betartása, ezért fontosnak tartják, hogy a termelők számára mindig az optimális terméket javasolják, ami nem feltétlenül a legdrágábbat jelenti. A versenyképes árak mellett nagy hangsúlyt fektetnek a gyors és hatékony kiszolgálásra, továbbá a termékkiszállításra, ezzel is megkönnyítve a termelők mindennapi munkáját. Ma már komplex szaktanácsadással, termelés-finanszírozással, sőt még növénybiztosítás közvetítésével is partnereik rendelkezésére állnak, mindezekkel szintén alátámasztva azt, hogy a cég kínálata valóban több mint növényvédelem.

„A 25 év alatt számunkra mindig is fontos volt, hogy személyes kapcsolatot ápoljunk a gazdákkal, valamint a környékbeliekkel is. Megértsük az igényeiket és rendszerint tudjunk rá megoldást kínálni”

– mondta dr. Gerda Anikó növényorvos, a Nyír-Chem Kft. ügyvezetője.

Támogatják a fenntarthatóbb mezőgazdaságot a Nyírségben

2021-ben megnyitotta kapuit a vállalat 250 m2 területű mezőgazdasági kisáruháza is Balkányban. Ennek köszönhetően, ezt követően már a kiskereskedelmi vásárlók számára is elérhetővé vált a kertészeti és háztartási termékek több ezer termékből álló széles választéka. Így ma már nemcsak a nagyobb gazdálkodók, de akár a hobbikertészek is szakmai segítségre lelhetnek a környéken. Mindemellett a vállalatnál a bio gazdálkodást is segítik, hiszen a nyírségi vállalat számára is igen fontos a fenntarthatóság. Ennek részeként olyan termékek használatát is szorgalmazzák, amelyek segítségével az ökológiai gazdálkodást, valamint a fenntarhatóbb gazdálkodást is elősegítik.

„Manapság megkerülhetetlen téma a fenntarthatóság. Nincs ez másként a mezőgazdaságban sem, amelynek fenntarthatóbb működését szolgáltatásainkkal és termékkínálatunkkal is igyekszünk támogatni. Ennek részeként például olyan termékek is megtalálhatóak kínálatunkban, amelyek akár bio gazdaságokban is kiválóan segítik a termesztést”

– mondta a Nyír-Chem Kft. ügyvezetője.

Naprakészen a növénytermesztésben

A növénytermesztési munkafolyamatok során felmerülő kérdésekben a gazdák számára igazi szakértői gárda áll a rendelkezésre a nyírségi vállalatnál. Többek között növényvédő-, agrár- és kertészmérnök végzettséggel rendelkező szakemberek segítik a döntéshozatalokat, akik nemcsak az időjárást kísérik nap mint nap figyelemmel a jobb tanácsadás érdekében, hanem a mezőgazdasági innovációkat is.

„Törekszünk növényvédelem terén nemcsak megbízható, de naprakész partnerei is lenni a gazdáknak, annak érdekében, hogy a következő 25 évben is minket válasszanak. Ebből adódóan a legmodernebb technológiákat is folyamatosan figyelemmel kísérjük, alkalmazásukat pedig folyamatosan mérlegeljük. Példaként csupán, a térségben elsők között vezettünk be drón monitoring szolgáltatást, amellyel szintén támogatni tudjuk a gazdákat a legjobb terméshozam elérésében”

– tette hozzá dr. Gerda Anikó.

A vállalkozásnál mindemellett kizárólag minőségi vetőmag, műtrágya és növényvédőszer kerül fel a termékpalettára, akár hagyományos, akár bio növénytermesztéshez szeretné azt a vásárló használni. Ezzel is elősegítve, hogy magasabb terméseredményt és jobb termésbiztonságot érjen el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Integrált B2B és B2C e-kereskedelmi megoldások a cargo-partner Kft.-nél

cargo

A nemzetközi szállítmányozási és logisztikai szolgáltató speciális szolgáltatásokat kínál világszerte, hogy optimalizálja ügyfelei ellátási láncait.

Az elmúlt hónapokban a cég  magyarországi csapata sikeres B2B (Buisness to Buisness) és B2C (Buisness to Customer) logisztikai folyamatot épített ki egy magyar tulajdonban lévő kozmetikai vállalat számára, lehetővé téve így ügyfelüknek, hogy webáruházuk rendeléseit egy kézben tartsák.

Hatalmas teret hódít a világban az e-kereskedelem, így nem csoda, hogy Magyarországon is egyre nagyobb figyelmet kap. Egyre több kisvállalkozás dönt saját webshop indítása mellett, amelyek szeretnék minél jobban leegyszerűsíteni logisztikai folyamataikat. A versenyképesség megőrzése érdekében a hatékony és gyors kiszállítások, valamint az integrált és rugalmas raktározási megoldások elengedhetetlenek. A cargo-partner innovatív, iparág-specifikus B2B és B2C megoldásokat kínál ezeknek a kihívásoknak a kezelésére és a vállalkozások növekedésének elősegítésére.

A cargo-partner több iparágat kiszolgáló raktárai nagyobb volumenű termékek kezelésére is alkalmasak, ami elengedhetetlen a B2B és B2C logisztikai folyamatok működéséhez. Ez az infrastruktúra lehetővé teszi a cargo-partner számára, hogy erős és skálázható logisztikai megoldásokat nyújtson, amelyek kielégítik a különböző iparágak és üzletek sokrétű igényeit.

Egy sikeres együttműködés kezdete

A közel egyéves tárgyalásokat és előkészületeket követően idén májusban a cég magyarországi csapata sikeres együttműködést kötött egy neves kozmetikai termékek forgalmazására és kereskedelmére specializálódott vállalattal, amelynek keretében komplex B2B és B2C logisztikai megoldásokat valósít meg.

„A kozmetikai céggel korábban még nem dolgoztunk együtt, így izgatottan vágtunk bele a közös munkába. A vállalat online áruházával való API kapcsolat integrálásának köszönhetően az ügyfél- és partnermegrendelések azonnal megjelennek a cargo-partner rendszerében, elkülönítve a B2B és B2C rendeléseket. Ez az integrált megoldás a webshop rendelésfeldolgozáshoz és nyomon követéshez szükséges API-kat használja, és biztosítja a teljes művelet ügyfélközpontú front-endjét a SPOT eWarehouse platformon.”

mondta Becze Attila, a cargo-partner magyarországi és romániai régiójának ügyvezetője.

A cargo-partner elsődleges szolgáltatása a kozmetikai cég számára a B2B és B2C bejövő és kimenő szállítási és raktározási szolgáltatásokat foglalja magába. B2B esetén standard raklapos szállítást, belföldi elosztást, karton- és darabszintű összekészítést, címkézést valamint kiszállítást végez a logisztikai cég. B2C esetén a csomagok összekészítését, címkézését és CEP partnerrel történő kiszállítását bonyolítják le. Fontos megjegyezni, hogy a B2B és B2C ügyfelek különböző igényekkel rendelkeznek, ezért különböző üzleti folyamatokra és webáruház funkciókra van szükségük. A B2B ügyfelek kiszolgálása érdekében a cargo-partner egyedi árajánlatot és fizetési lehetőségeket, valamint speciális funkciókat is kínál.

„Ez az első alkalom a cargo-partner magyarországi történelmében, hogy egy ügyfél számára egyidejűleg kezelünk B2B és B2C igényeket, ami egy jelentős lépés a digitalizációs törekvéseinkben és az E2E (Exchange to Exchange) megoldások terén. Ezzel a fejlesztéssel nemcsak hatékonyságunkat növeljük, hanem ügyfeleink számára is egyedülálló, integrált szolgáltatási élményt nyújtunk. Kezdetben ez a kettős menedzsment kihívások elé állított minket, de kiváló csapatunknak és a cég „személyes ügynek tekintjük” filozófiájának köszönhetően zökkenőmentes megoldásokat dolgoztuk ki ezekre a rendelési igényekre is.”

– ismertette Becze Attila.

Ezzel a projekttel Magyarország csatlakozik azon országok sorához, ahol a cargo-partner már sikeresen szolgálja ki ügyfeleit, egyszerre kezelve B2C és B2B igényeiket. A cargo-partner azon képessége, hogy különböző piacokon ügyfeleket fogadjon, lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy zökkenőmentesen terjeszkedjenek hazai határaikon túlra. Ez különösen előnyös az európai, amerikai és ázsiai online kiskereskedők számára, akik a magas keresletű piacokat, mint például az Egyesült Királyságot célozzák meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss