Mozgásban
Közlekedés: új flottás megoldások hódítottak 2020-ban
Trendelemzést adnak az Arval flottakezelő szakemberei
Az Arval mobilitási szakemberei összefoglalták az idei év legmeghatározóbb autós es flottapiaci történéseit, valamint kísérletet tettek arra, hogy felsorolják a jövő közlekedésének hívószavait is.
2020 jelentős változásokat hozott az autószektorban: az új autók iránti kereslet csökkent, a járművek átlagos életkora nőni kezdett, a benzinárak bezuhantak, majd lassan emelkedni kezdtek, mindeközben pedig a hibrid technológia hódító körútra indult. Ezzel párhuzamosan idén a flottapiacon a cégek rugalmas, kockázatmentes bérlési megoldásokat kerestek, zöldülő, alternatív hajtású járműparkokat építve.
Mi történt az autópiacon idén?
„Az új autók beszerzése közel 20 százalékkal esett vissza itthon idén nyáron a pandémia első hullámát követően.”
– fejtette ki Kalla Péter, az Arval Magyarország senior business managere.
A csökkenés mögött többféle trend húzódott meg: a koronavírus járvány okozta gyártói leállások, csökkentett kapacitású működések és kitolódó beszerzési határidők. Befolyásoló hatással bírt a britek kiválása az Európai Unióból és az ezzel együtt járó kereskedelmi- és vámháborúk is. Emellett a 2020 elején életbe lépő WLTP károsanyagkibocsátás szabályozás miatt volt egy gyors szemléletváltás: megjelentek az alternatív hajtástechnológiájú autók. Mindez magával hozta, hogy drágább lett az előállítás és így az autóbeszerzési árak ~15-20 százalékkal emelkedtek a piacon. Trendszinten érződött az otthoni munkavégzés és a kijárási korlátozások miatti ritkább autóhasználat és kevesebb üzemanyag költés, aminek következtében a benzin/gázolaj árak is bezuhantak tavasszal (és csak nyár végén kezdtek el újra emelkedni). Eközben a szervízköltségek és biztosítási díjak stagnáló tendenciát mutattak.
Céges autók a pandémia alatt
Az Arval szakértője betekintést adott arról is, hogy a flottapiacon mindez hogyan csapódott le. A megrendelt flottás új autók és alkatrészek nem jöttek meg, a szállítási határidők elcsúsztak, az augusztus-ősz elejére várt autók 30 százaléka a tavaszi gyárleállás miatt átlagosan 1-2 hónappal később érkezett meg. Az ügyfelek egy része úgy reagált, hogy elhalasztotta a beszerzéseket, a flották megújítása helyett tovább használta a meglévő tartós bérelt járműveket. A meghosszabbodó szerződések indították el azt a trendet, hogy az autók átlagos életkora növekedésnek indult. Viszont a cégek az autóiktól nem váltak meg – ez egy fontos döntés volt – mert az egészségügyi intézkedések miatt jelenleg az autó jelenti a legbiztonságosabb egyéni közlekedési módot. A dolgozók védelmére többféle gyakorlatot láthattunk: volt, ahol olyan munkavállaló is kapott céges autót, aki korábban nem. Volt, ahol gyűjtőfuvarral jártak a kollégák, itt egyértelműen sűrűbb és szigorúbb tisztázási és fertőtlenítési igények merültek fel, hogy védjék a dolgozók egészségét.
2020 húzószolgáltatásai
2020-ban a nehezített terep ellenére az Arval Magyarország dolgozói létszáma nőtt (jelenleg cca. 50 fő) és az ügyfélköre is bővült tavalyhoz képest. A növekedés magyarázata, hogy ügyfelek egyre inkább értéket látnak az Arval minőségorientált megközelítésében (ezáltal a cég piaci részesedése nőtt), illetve általánosságban népszerűbbé vált az operatív lízing a pandémia által kiváltott gazdasági válság hatásaként (maga a piac is bővült). A szolgáltatás azért vonzó az ügyfeleknek, mert nincsen indulóköltség – a pénzügyi lízinggel szemben, amely 10-30 százalékos önrészt igényel – és csak havidíjat kell fizetni a járművek használatáért és minden kapcsolódó szolgáltatásért. Az Arvalnál a középtávú bérlés lett 2020 másik húzóterméke, a kategória közel 50%-ot növekedett. Ennek az állhat a hátterében, hogy a partner bármikor visszaadhatja kötbérmentesen a lízingelt járművet, és ugyanígy meg is hosszabbíthatja a bérletet. Ez tette lehetővé, hogy a pandémia alatt a cégek a változásokra gyorsan és pénzügyileg fájdalommentesen tudtak reagálni, ha hirtelen kevesebb, vagy ha több autót kellett a munkavállalók szolgálatába állítani. Idén többen kerestek kishaszongépjárműveket is, ami azt jelentheti, hogy olyanok is szeretnének belépni a piacra, akik eddig nem lízingeltek céges flottát. Emellett az e-autóknál látni egy elmozdulást a hibrid technológia felé.
„Az Arval partnerei dupla annyi hibrid hajtású járművet rendeltek idén és 50 százalékkal nőtt a tisztán elektromos autók száma is. A zöldülés mellett azt tapasztaljuk, hogy sokkal többen keresték az utcai terepjárókat, mint tavaly. A kínálat is serkenti ezt a trendet, hiszen több az SUV, mint a normál típusú autó. Biztonságos érzés egy ilyen strapabíró és kényelmes autóban ülni, ami a járvány alatt szintén lényeges szempont.”
– tette hozzá Kalla Péter.
2021: alternatív és adaptív
Az Arval szakértői szerint a pandémia kihatással van közlekedés jövőjére. Ehhez már adottak az olyan mikromobilitási megoldások, mint például az e-rollerek és e-bike-ok.
„2020 az egyéni közlekedés éve volt, ezt tovább gondolva mi abban hiszünk, hogy 2021 a különféle körülményekhez igazítható, flexibilis egyéni közlekedés éve lesz. Éppen ezért vezette be cégcsoportunk az Arval Beyond 5 éves stratégiai tervet, ami már erre épül és épp ezért Arval hazánkban 2021 tavaszára tervezi a flottájában megjelentetni a máshol eddig még nem elérhető, új piaci termékeket: céges e-bike-okat és e-rollereket. A hétköznapi életben már használjuk ezeket, de munkaeszközént nem igazán ismertek itthon, pedig ezek lesznek a jövő praktikus, költséghatékony, zöld és egyéni szabadságot nyújtó megoldásai.”
– mondta Banovic Aleksandra, az Arval Magyarország kereskedelmi és marketing igazgatója.
You may like
-
Szárnyal a budapesti használtautó-piac
-
Lassult az IT munkaerőpiac, kihívás a cégeknek a toborzás
-
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
-
Egyetemi fejlesztés a biztonságosabb közlekedésért
-
Drágulás és növekvő kereslet a használt autók piacán
-
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
Mozgásban
Szárnyal a budapesti használtautó-piac
Nem okozott nagy meglepetést a 2024-es hirdetési ranglista győztese: Budapest toronymagasan első, Székesfehérvár és Debrecen ért fel még a dobogóra.
A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, tavaly melyik településekről adták fel a legtöbb hirdetést, és bár a főváros dominált, a vidéki városok rangsorolása meglepő végeredményt hozott.
A Használtautó.hu-n a legfrissebb adatlekérés alapján a 2024-es évben az alábbiak szerint alakult a meghirdetett autók számának ranglistája:
„Ahogyan számos más szektorban, úgy az autóértékesítés terén is Budapest dominál: innen valamivel több mint 6-szor annyi hirdetést tettek közzé, mint a második helyezett Székesfehérvárról. A top 5-öt kiegészítő négy vidéki település hirdetési számai ehhez képest viszonylag kiegyenlítetten alakulnak. Az autók gyors eladásában jelentős szerepet játszanak a hirdetéskiemelések, amelyeket 2024-ben több mint 150 000 felhasználó vett igénybe. További érdekesség, hogy 2024-ben az autókereskedések 19%-kal több hirdetést adtak fel, mint a magánszemélyek”
– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin helytállt a darálóban a közel keleti F4-es bajnokság második állomásán
Két top 10-es eredményt ért el Abu-Dzabiban, köztük eddigi legjobbját, és háromból kétszer csapata legeredményesebbje volt.
Eddigi legjobb eredményét érte el a három futamból kétszer ismét csapata legjobbjának bizonyuló Molnár Martin az F4 Middle East Championship második fordulójában, miközben már most kijelenthető, hogy remek felkészülésként szolgál számára ez a sorozat a brit F4-es bajnokságra.
Maradt Abu-Dzabiban az F4 Middle East Championship mezőnye a szezonnyitó után, hiszen mindössze egy nap szünettel következett a bajnokság második fordulója. A 29 fiatal versenyző némileg más vonalvezetésen csapott össze, mint a nyitóhétvégén, és ezúttal nem az 5281 méter hosszú Grand Prix-nyomvonalon, hanem a 4572 méteres, 18 helyett 16 kanyarból álló Corkscrew aszfaltcsíkon mérette meg magát. Ez a vonalvezetés nagyrészt megegyezik az F1-esek által is használttal, de a leghosszabb egyenesre fordító 5-ös kanyar nincs benne, helyette egy, a híres Laguna Seca-i dugóhúzóra hasonlító kombináción mennek át a versenyzők a hármas kanyar után, innen is ered a nyomvonal neve.
Martin és csapata, az Evans GP a múlt heti utolsó versenyre előrelépett a beállításokkal, így jobb alapokkal várhatta a második fordulót, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) pilótájának az időmérőn azonban nem jött ki a lépés: az első kvalifikáción a 12., a másodikon – amely a harmadik futam rajtsorrendjéről dönt – pedig a 14. időt autózta. Az első versenye azonban már úgy sikerült, ahogy remélte, és a 12. helyről egészen a 7. pozícióig kapaszkodott fel, ami az eddigi legjobb eredménye ebben a bajnokságban.
„Jól sikerült a rajtom, rögtön nyertem két pozíciót, majd a kör végén éppen előzni készültem, amikor beküldték a biztonsági autót. Az újraindításnál tapadtam az előttem levőre és sikerült megelőznöm, majd a folytatásban is jókat csatáztam. Előre és hátra is figyelnem kellett, az előttem levő egyik riválisomnak ráadásul megsérült az első szárnya, ami miatt lassabb volt. A mögöttem érkezővel egy alkalommal oda-vissza előztük egymást, 4-5 kanyaron át csatáztunk, belülről igazán élvezetes volt. Örülök a hetedik helynek” – értékelte az első futamot a 16 esztendős sportoló.
Ez a hetedik hely azt jelentette, hogy a második, fordított rajtrácsos versenyen Martin a 4. helyről rajtolhatott. Előzetesen az volt a célja, hogy a dobogóért csatázzon, ésa rajt utáni métereken meg is tartotta a 4. helyet, az első kanyar felé száguldva tapadt az előtte levőre. Ám ezúttal ő húzta a rövidebbet a gyors balosban, ott ugyanis beragadt a riválisa mögé, aminek következtében ketten is körbeautózták, a kör végére pedig további három pozíciót veszített és a 9. helyre csúszott vissza. A folytatásban nem szakadt le az előtte haladóktól és végül ebben a pozícióban ért célba, azaz újabb top 10-es eredményt ért el, és összességében zsinórban ötödször bizonyult az Evans GP legjobbjának, hiszen az első hétvégén mindegyik futamon ő végzett a csapatban a legelőrébb.
A második forduló záróversenyén folytathatta volna ezt a sormintát, miután a 14. helyről remek rajttal három pozíciót javítva 11.-ként zárta az első kört, ám a rajtbaleset miatti piros zászlós megszakítás után már nem volt rendben az autója, és végül a 11. helyről egy koccanást követően feladni kényszerült a futamot. „A második futamra új gumit tettünk fel, és mint kiderült, a kopott gumihoz megfelelő guminyomás itt túl alacsony volt. A rajt utáni első kanyarban ezen a pályán muszáj kívülre kerülni, ezt a korábbi futamokon én is így csináltam, de most nem tudtam, ezért beragadtam az előttem haladó mögé. Későn jött meg a gumi tapadása, ezért a folytatásban is folyton védekeznem kellett, többen is megelőztek, majd pont addigra javult fel a tempóm, mire beküldték a biztonsági autót” – összegezte a második futamot Martin.
„A harmadik futamon jól rajtoltam, majd érkezett újra a biztonsági autó, ami kisebb káoszt idézett elő, mert a mérnököm szólt a fülemre, hogy Safety Car, de a pálya melletti paneleken még kanyarokon át nem érkezett meg a jelzés. Végül piros zászlóval félbeszakították a futamot, majd a biztonsági autó mögött indították újra. Már ekkor, lassú tempónál is éreztem, hogy nem stimmel valami az autóval, ami meglepett, mivel semmilyen kontakt nem történt korábban. Nem volt egyenes a kormány a kezemben, talán a kormányoszlop és a kormányösszekötő találkozásánál törhetett el valami. Végül egy kisebb koccanás után beakadt a kormány és nem tudtam egyik irányba sem fordítani, amivel vége is volt a versenyemnek. Kár érte, addig a pontig jól alakult.”
Martin tehát egy 7. és egy 9. helyezéssel zárta az F4 Middle East Championship második fordulóját, ami pedig Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora számára a legfontosabb, hogy a leginkább fejlődést igénylő területen látványosat javult a tavalyi év végéhez képest.
„Tisztán látszanak az erőviszonyok, és hogy melyik csapat mire képes, ami egyrészt a tapasztalaton múlik. Nekünk azonban nem erre kell koncentrálni, hanem arra, hogy Martin abból tanulja a legtöbbet, ahol van, a mezőny sűrűjében, a darálóban. Furcsán hangzik, de ez hasznosabb, mintha utcahosszal nyerné a futamokat. A tavalyi évet úgy fejeztük be, hogy a test-test elleni csatákban és a versenyszituációk kezelésében, felismerésében, a minél rövidebb idő alatti minél jobb döntéshozatalban kell a legtöbbet fejlődnie. Annak örülök, hogy stabilan a legjobb tízben autózik, de sokkal fontosabb az, amit látok a pályán.”
„Az angol közvetítés kommentátora is megjegyezte, hogy Martinon látszik, mekkorát tudott fejlődni tavaly óta a versenyzés terén. Visszahúzódó stílusból mostanra eljutott oda, hogy az F4 Middle East Championship eddigi 6 futamán az egyik leglátványosabban versenyző pilóta volt, aki oda-vissza előzéseket mutat be, kerék a kerék ellen csatázik, és még sportszerűen, de keményen küzd. Elértük tehát a célunkat, amiért ebbe a bajnokságba jöttünk, és ha ez így marad a folytatásra is, akkor teljesen elégedett leszek, mert ennek meglesz a hozadéka az angol bajnokságra, nekünk pedig arra kell koncentrálnunk. Ez egy felkészítő bajnokság, és jó látni, hogy sokszor mutatja őt a kamera a közvetítésben, mert a rendező is érzi, hogy Martintól lehet számítani látványos megmozdulásokra.”
Az F4 Middle East Championship Dubajban, a harmadik fordulóval folytatódik február 8-án és 9-én.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Fedezze fel a megújult Honda HR-V dinamikus stílusát!
A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a színeket és tökéletesítette a vezethetőséget – valamint egy új kiadást is kínál.
Reagálva a korábbi vásárlók visszajelzéseire az eredmény a Honda jelenlegi legkelendőbb európai modelljének továbbfejlesztett változata, amely változatlanul egy középkategóriás hibrid SUV minden előnyét kínálja.
Megújult külső és belső kialakítás
Valamennyi felszereltségi szinthez tartozik egy új, markánsabb első lökhárító és átalakított hűtőrács, amely kristályfekete felső díszítéssel és sötétített fényszóróbelsővel rendelkezik. Ezek az elemek erőteljesebb, karakteresebb megjelenést kölcsönöznek az autónak, ami még jobban kiemeli az autó stílusát és modern arculatát.
A HR-V első lökhárítójához egy magasfényű fekete, alsó szegélyrész kapcsolódik, amellyel elegánsabbnak hat. Az autó új fényszórói hangsúlyosabb nappali menetfénnyel (DRL) rendelkeznek, melyek belső elemeit sötétebb színű bevonattal látták el, ezzel biztosítva a modern megjelenést. Az Advance felszereltségtől fölfelé a vezető az Adaptív menetfényszóró (ADB) előnyeit is élvezheti, ami a rendszer automatikus alkalmazkodását jelenti az adott forgalmi körülményekhez.
A gépkocsi hátulján található, a teljes szélességet átfogó LED-lámpatest belső szerkezete szintén megújult, az autó új színei pedig tovább fokozzák a jármű formatervezési jegyeinek hangsúlyosságát. A paletta három új árnyalattal bővül – Sage Green, Seabed Blue és Urban Grey – így kínálnak további lehetőséget a vásárlóknak az autó személyre szabásához.
A műszerfal középső alsó részét és a magasfényű, zongoralakk fekete felülettel rendelkező középső konzolt áttervezték, hogy mind a vezető, mind az utas könnyebben hozzáférhessen a vezeték nélküli töltőhöz; mely laposabbá vált és egyben ergonomikusabb is, megkönnyítve a használatát. A felhasználói élmény érdekében további belső módosításokat eszközöltek a japán gyártó mérnökei, például növelték az utastér hangszigetelését ezáltal csökkentve a zajszintet, így fokozva a kényelmet.
Az új Advance Style Plus panoráma üvegtetővel rendelkezik, emellett minden felszereltségi szinthez alapfelszereltségként jár a sötétített üveg, amely a melegebb napokon védelmet nyújt a napsütés ellen, ugyanakkor nagyobb biztonságot és kényelmet biztosít az utasok számára.
Vadonatúj Advance Plus felszereltség
A megújult HR-V megjelenésével egyidőben Honda bemutatja az Advance Plust, amely különleges stílusjegyekkel rendelkezik.
Ennek a kivitelnek az alapja az Advance Style felszereltség, melyet különleges fényezéssel látták el. Az alsó lökhárítók, a kerékívek és az alsó ajtó díszlécei a karosszéria színével harmonizálnak, ami egységes, esztétikus megjelenést kölcsönöz a modellnek. A harmóniát a „Crystal Black” hűtőrács ellensúlyozza, amely kontrasztot teremt és kiemeli a jármű karakterét. Az autó egyedi könnyűfém keréktárcsákat kapott, amelyek még inkább hangsúlyozzák a HR-V exkluzív stílusát.
Átgondolt helykihasználás hibrid hatékonysággal ötvözve
A legújabb HR-V megőrizte azt a rendkívül variálható belső terét, amely a korábbi generációk védjegyévé vált. Mivel az üzemanyagtartály az alváz közepén kapott helyet, így sokkal több tér maradt az első ülések alatt. Ez a kialakítás lehetővé teszi a hátsó „Magic Seats” ülésrendszer használatát, amely igény szerint lehajtható vagy felhajtható, így növelve a csomagtér módosítását.
Köszönhetően a Honda erőteljes és hatékony kétmotoros (az egyik meghajt, a másik generátorként működik) hibrid e:HEV hajtásláncának, amely kiemelkedő üzemanyag-takarékosságot biztosít, a legújabb HR-V dinamikus vezetési élményt is kínál.
Honda SENSING – az átfogó menetbiztonsági csomag
A HR-V e:HEV kategóriájában a legátfogóbb fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszereket kínálja, beleértve a többnézetű kamerarendszert (Multi View Camera System) is. A központi érintőképernyőn aktiválható rendszer 360°-os panorámaképet mutat a jármű környezetéről, választható oldal- vagy felülnézetben.
A széles látószögű, nagyfelbontású kamera lehetővé teszi a jármű környezetének pontosabb észlelését, például a padka nélküli szegélyek és út menti közlekedési jelzések felismerését. Az aktív biztonsági rendszerek felülvizsgálata során arra törekedtek a mérnökök, hogy ezek a rendszerek kevésbé befolyásolják a pilótát, így zavartalanul adhassa át magát a vezetés páratlan élményének.
Az új Forgalmi Torlódás Asszisztens, (Traffic Jam Assist) már 0 km/órától is működik, ami csökkenti a forgalmi dugók okozta fáradtságot. További előny, hogy a rendszernek köszönhetően jobb lett az ütközés elleni védelem, így még magasabb szintű biztonságot nyújt.
A megújult Honda HR-V e:HEV 2025 év elejétől érhető el a hazai márkakereskedésekben.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Az LG megkezdi a világ első átlátszó, vezeték nélküli 4K OLED televíziójának értékesítését
Az ABB és a Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsa egész Európában együttműködik a fenntartható, energiahatékony épületek létesítésének ösztönzése érdekében
Megújuló üzlethálózattal és egyedi tarifákkal indul a One Magyarországon
Siemens: fenntarthatósági mérföldkövek 2024-ben
Samsung Vision AI és további újítások a CES 2025 First Look eseményén
CES 2025 – A Bosch termékei a hétköznapok minden területén jelen vannak
A vezetékes- és a mobilinternet forgalom is emelkedett a Telekomnál az ünnepi időszakban az elmúlt évhez képest
Járművekbe integrálható vezérlőplatformot mutat be az LG a 2025-ös CES-en
Milyen típusú szerelődobogók közül választhatunk?
Xiaomi kijelző csere: már az újabb modellek sérült képernyője is orvosolható!
Technokrata.hu
A Samsung új hangprojektorokat mutatott be
Új szemléletű tenyésztéstechnológia projekt valósult meg a MATE Kaposvári Campusán
120 év jövőbe mutató gondolkodását ünnepli a Knorr-Bremse
A biztonság nem luxus, hanem alapvető szükséglet
Magyarország első profi szimulátorcsapata alakult meg a Széchenyi István Egyetemen
Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?
Ausztriában és Szlovéniában arányaiban háromszor több az exportképes vállalkozás
2025-ben téglába kell fektetni
Napokon belül lejár az MI-jártasságra adott határidő
A MATE oktatója három módszert vezetett be a matematikatanítás hatékonyságának növelése érdekében
Műszaki-Magazin.hu
Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja
Globális logisztikai ingatlanpiaci trendek
Újabb Schneider Electric üzem lett Példakép
120 év jövőbe mutató gondolkodását ünnepli a Knorr-Bremse
Hulladékból érték: Városi bányászat a gyakorlatba ültetve
MI kontra mérnöki tudás?
Még zöldebbek lehetnek épületeink
Szilárdtest akkumulátorok – a jövő energiaforrásai
Az ipar legjobbjai díjazottjai!
A legfontosabb IT trendek 2025-ben
Ajánljuk
Friss
-
Egészség2 hét ago
Az olimpiai bajnokok lassabban öregszenek
-
Szórakozás2 hét ago
Új fejezet nyílik a filmgyártásban Magyarországon
-
Gazdaság2 hét ago
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
-
Ipar2 hét ago
Siemens HMI-akció: -15%-os listaárcsökkentés
-
Egészség2 hét ago
Hol tartunk az evolúcióban? – Alkalmazkodik a testünk a modern technológiához?
-
Gazdaság2 hét ago
AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista
-
Ipar2 hét ago
Gyártástechnológiai tanácsadó testület: ipari partnereit is bevonja a képzésfejlesztésbe a Széchenyi István Egyetem
-
Szórakozás1 hét ago
Hamarosan indul a 44. Magyar Filmszemle