A Huawei Technologies a 19. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon bejelentette, hogy a kínai Seres autógyártó nagy hatótávú elektromos autója, a Seres SF5 megvásárolható lesz a vállalat kínai zászlóshajó üzleteiben.
Ez az első autóipari társulás a Huawei 1+8+N ökoszisztémájának keretei közt. Az autó a Huawei elektromos hajtásoptimalizáló rendszerének (Huawei DriveOne) köszönhetően akár 1000 km-es hatótávot tud, fejlett önvezetést és gyorstöltést kapott. Fedélzeti számítógépéről a Huawei HiCar segítségével akár menet közben állíthatjuk be az otthoni klíma hőmérsékletét.
„Ez az izgalmas bejelentés precedens értékű mind a szórakoztató elektronikai ipar, mind az elektromos járműipar számára”
– nyilatkozta Richard Yu. A Huawei Fogyasztói Üzletágának vezérigazgatója hozzátette:
„A jövőben nem csak olyan vezető okos megoldásokat kínálunk, amelyek segítenek a partnereknek jobb intelligens autók építésében, hanem abban is, hogy ezeket a járműveket Kína-szerte működő kiskereskedelmi hálózatunkon keresztül értékesítsék”.
Nagy teljesítmény, Huawei-technológia
Válaszul a fogyasztók hatótávval és az elektromos járművek töltésével kapcsolatos aggodalmaira, a Huawei és a Seres új elektromos hatótáv-bővítő rendszert mutatott be. A Huawei DriveONE három-az-egyben elektromos hajtásrendszer nem csak a hatótávot növeli, de a vezetést valódi sportautó-élménnyé emeli. Az új Seres SF5 tisztán elektromos üzemmódban 180 km-es hatótávolságot biztosít a mindennapi városi ingázóknak, míg a városon kívül 1000 km-es hatótávot ígér. Az autó 4,68 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Könnyű, alumínium vázának, a négy gömbfejes, dupla lengőkaros McPherson első futóművének és trapéz lengőkaros, hátsó felfüggesztésnek köszönhetően az SF5 teljesítménye és menetdinamikája kiemelkedő, valamint az úttartása is sokkal jobb.
A Huawei HiCar autós megoldásainak köszönhetően a felhasználók zökkenőmentesen csatlakozhatják mobiltelefonjukat a jármű fedélzeti komputeréhez, hozzáférést biztosítva a navigációhoz, kedvenc zenéikhez, valamint számtalan egyéb funkciókhoz bárhol és bármikor. Ez a világszínvonalú sportautó teljesen új felhasználói élményt nyújt: beszálláskor a telefonon tárolt zene zökkenőmentesen folytatódik. Interaktív hangvezérlésével segít, hogy a sofőr valóban csak a vezetésre koncentrálhasson. A Huawei HiCar más intelligens eszközökkel is összekapcsolja az autót, így akár az autóból könnyedén irányítható az otthoni légkondicionáló, az okosképernyő, vagy más Huawei HiLinkkel felszerelt okoseszköz.
Kiváló hangzás, töltés és biztonság
A jármű háromdimenziós, 11 hangszóróból álló térhatású hangrendszerét a Huawei Sound technikusai és akusztikai szakértői hangolták tökéletesre. A járműben a zajok és rezgések kiküszöbölésére olyan rendszert építettek, mely akár 38 dB mellett is könyvtár szintű csendet varázsol az utastérbe és az audiorendszer magával ragadó, operaszerű hangminőséget nyújt. Az új Seres SF5 úgynevezett V2V vészhelyzeti feltöltési módjának köszönhetően más, lemerült járműveknek is energiát biztosít. A V2L kemping módban az autó akkumulátora indukciós főzőlapok, hangszórók és egyéb berendezések töltésére is használható, így bárhol lehet grillezni egyet.
Az új Seres SF5 csavarodási és hajlítási szilárdsága megfelel az ötcsillagos biztonsági tervezési előírásoknak, a kasztni rendkívül nagy szilárdságú, 1500 MPa hőformázott acélból készült. Emellett az autóban megtalálhatók olyan vezetéstámogató rendszerek, mint az L2+ szintű automatikus önvezetés, a forgalmi dugók érzékelése, a teljes sebességtartományban elérhető adaptív sebességtartó automatika és számos egyéb kényelmi funkció. Az első ülések sportosak és kényelmesek, üléshűtést, ülésfűtést és masszázs funkciót is kaptak. Az intelligens üdvözlő üzemmód pedig minden autóba való be- és kiszállást megkönnyít.
Árak és elérhetőségek
Az új modell április 21-től megtekinthető és kipróbálható a Huawei kínai üzleteiben. A modelleket későbbiekben kétféle konstrukcióban – az összkerekest 246 800 CNY-ért (11,3 millió Forint), míg a hátsó kerék meghajtásút 216 800 CNY-ért (10 millió Forint) (2WD) – négyféle színben (Deep Ocean Blue, Charcoal Black, Pearl White és Titanium Silver Grey), valamint Midnight Black, Garnet Red és Ivory White kárpitozással vásárolhatják meg.
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!