Mozgásban
Elektromos autókat értékesít kínai üzleteiben a Huawei
A Seres autómárka SF5 modellje a Huawei hajtásoptimalizációs technológiájával és autós rendszerével érkezik
A Huawei Technologies a 19. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon bejelentette, hogy a kínai Seres autógyártó nagy hatótávú elektromos autója, a Seres SF5 megvásárolható lesz a vállalat kínai zászlóshajó üzleteiben.
Ez az első autóipari társulás a Huawei 1+8+N ökoszisztémájának keretei közt. Az autó a Huawei elektromos hajtásoptimalizáló rendszerének (Huawei DriveOne) köszönhetően akár 1000 km-es hatótávot tud, fejlett önvezetést és gyorstöltést kapott. Fedélzeti számítógépéről a Huawei HiCar segítségével akár menet közben állíthatjuk be az otthoni klíma hőmérsékletét.
„Ez az izgalmas bejelentés precedens értékű mind a szórakoztató elektronikai ipar, mind az elektromos járműipar számára”
– nyilatkozta Richard Yu. A Huawei Fogyasztói Üzletágának vezérigazgatója hozzátette:
„A jövőben nem csak olyan vezető okos megoldásokat kínálunk, amelyek segítenek a partnereknek jobb intelligens autók építésében, hanem abban is, hogy ezeket a járműveket Kína-szerte működő kiskereskedelmi hálózatunkon keresztül értékesítsék”.
Nagy teljesítmény, Huawei-technológia
Válaszul a fogyasztók hatótávval és az elektromos járművek töltésével kapcsolatos aggodalmaira, a Huawei és a Seres új elektromos hatótáv-bővítő rendszert mutatott be. A Huawei DriveONE három-az-egyben elektromos hajtásrendszer nem csak a hatótávot növeli, de a vezetést valódi sportautó-élménnyé emeli. Az új Seres SF5 tisztán elektromos üzemmódban 180 km-es hatótávolságot biztosít a mindennapi városi ingázóknak, míg a városon kívül 1000 km-es hatótávot ígér. Az autó 4,68 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Könnyű, alumínium vázának, a négy gömbfejes, dupla lengőkaros McPherson első futóművének és trapéz lengőkaros, hátsó felfüggesztésnek köszönhetően az SF5 teljesítménye és menetdinamikája kiemelkedő, valamint az úttartása is sokkal jobb.
A Huawei HiCar autós megoldásainak köszönhetően a felhasználók zökkenőmentesen csatlakozhatják mobiltelefonjukat a jármű fedélzeti komputeréhez, hozzáférést biztosítva a navigációhoz, kedvenc zenéikhez, valamint számtalan egyéb funkciókhoz bárhol és bármikor. Ez a világszínvonalú sportautó teljesen új felhasználói élményt nyújt: beszálláskor a telefonon tárolt zene zökkenőmentesen folytatódik. Interaktív hangvezérlésével segít, hogy a sofőr valóban csak a vezetésre koncentrálhasson. A Huawei HiCar más intelligens eszközökkel is összekapcsolja az autót, így akár az autóból könnyedén irányítható az otthoni légkondicionáló, az okosképernyő, vagy más Huawei HiLinkkel felszerelt okoseszköz.
Kiváló hangzás, töltés és biztonság
A jármű háromdimenziós, 11 hangszóróból álló térhatású hangrendszerét a Huawei Sound technikusai és akusztikai szakértői hangolták tökéletesre. A járműben a zajok és rezgések kiküszöbölésére olyan rendszert építettek, mely akár 38 dB mellett is könyvtár szintű csendet varázsol az utastérbe és az audiorendszer magával ragadó, operaszerű hangminőséget nyújt. Az új Seres SF5 úgynevezett V2V vészhelyzeti feltöltési módjának köszönhetően más, lemerült járműveknek is energiát biztosít. A V2L kemping módban az autó akkumulátora indukciós főzőlapok, hangszórók és egyéb berendezések töltésére is használható, így bárhol lehet grillezni egyet.
Az új Seres SF5 csavarodási és hajlítási szilárdsága megfelel az ötcsillagos biztonsági tervezési előírásoknak, a kasztni rendkívül nagy szilárdságú, 1500 MPa hőformázott acélból készült. Emellett az autóban megtalálhatók olyan vezetéstámogató rendszerek, mint az L2+ szintű automatikus önvezetés, a forgalmi dugók érzékelése, a teljes sebességtartományban elérhető adaptív sebességtartó automatika és számos egyéb kényelmi funkció. Az első ülések sportosak és kényelmesek, üléshűtést, ülésfűtést és masszázs funkciót is kaptak. Az intelligens üdvözlő üzemmód pedig minden autóba való be- és kiszállást megkönnyít.
Árak és elérhetőségek
Az új modell április 21-től megtekinthető és kipróbálható a Huawei kínai üzleteiben. A modelleket későbbiekben kétféle konstrukcióban – az összkerekest 246 800 CNY-ért (11,3 millió Forint), míg a hátsó kerék meghajtásút 216 800 CNY-ért (10 millió Forint) (2WD) – négyféle színben (Deep Ocean Blue, Charcoal Black, Pearl White és Titanium Silver Grey), valamint Midnight Black, Garnet Red és Ivory White kárpitozással vásárolhatják meg.
Mozgásban
Szétzilálják a társas kapcsolatainkat a városi autópályák
Átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a városi autópályák a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek – állapítja meg egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével lezajlott nemzetközi kutatás.
A forgalmas utak és a társadalmi kapcsolatok csökkenése közötti kapcsolatot a városfejlesztési kutatások már az 1960-as évek óta széles körben ismerik, de eddig soha nem mérték empirikusan. Az ITU Copenhagen, a bécsi Complexity Science Hub, a Budapesti Corvinus Egyetem és a University of Amsterdam kutatói most számszerűsítették ezt a hatást, az eredményeket március elején publikálták a Proceedings of the National Academy of Science (PNAS) folyóiratban.
A kutatócsoport 1 millió Twitter-felhasználó 2013-as, becsült lakóhely-adatait és online kapcsolatait elemezte az Egyesült Államok 50 legnagyobb városának városi autópálya-hálózatával összevetve. Ez alapján, egy az autópályák elhelyezkedésére nem érzékeny random kapcsolathálózatot készítettek, mellyel összehasonlítva mérhetővé vált az autópályák befolyása a társas kapcsolatokra, egy elválasztási pontszámon (barrier score) keresztül.
Az eredmények szerint a városi autópályák minden egyes amerikai városban csökkentették a társadalmi kapcsolatok számát, átlagosan 1-16 százalékkal. Ez a hatás különösen erős 5 kilométeren belül, és összhangban áll olyan múltbeli amerikai állami törekvésekkel, amikor az autópályákat kifejezetten arra építették, hogy közösségeket szigeteljenek el, különösen a feketéket. A társas kapcsolatok legnagyobb csökkenését Clevelandben és Orlandóban tapasztalták, míg legkevésbé Portlandben és New Yorkban zavarják az autópályák a társas életet.
„A várakozásaink szerint a városi autópályák elválasztó hatása nemcsak az Egyesült Államokban, de más országokban, így Magyarországon is kimutatható lesz, ehhez azonban további kutatások szükségesek”
– mondta Juhász Sándor, a Budapesti Corvinus Egyetem CIAS Kutatóintézetének tudományos munkatársa, a tanulmány egyik szerzője.
A kutatócsoportnak köszönhetően most először kvantitatív bizonyítékok állnak a rendelkezésre arról, hogy a közlekedési infrastruktúra kialakítása szétzilálhatja a szociális hálózatokat és szegregálhatja a városrészeket. Ennek fényében a döntéshozóknak érdemes olyan infrastrukturális döntéseket hozni, amelyek figyelembe veszik a társadalmi szövetre tett hatást és újra összekapcsolhatják a városi közösségeket.
A kutatást a Carlsberg Alapítvány COCOONS projektje, az EU Horizont Projekt JUST STREETS és az EU Marie Skłodowska-Curie Posztdoktori Programja finanszírozta.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Öt csapat is Bridgestone abroncsokon száguld a „motorsport Le Mans-jának” számító FIM Endurance Világbajnokságon
A Bridgestone 2025-ben is csúcskategóriás Bridgestone BATTLAX motorkerékpár-abroncsokkal szereli fel csapatait a FIM Endurance World Championship (EWC) versenysorozatában.
A világ legnagyobb endurance, azaz hosszútávú motorversenyének idei szezonjában a vállalat immár öt csapat kizárólagos abroncspartnere lesz, köztük a BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM és a Kawasaki Webike Trickstar csapaté is.
A Bridgestone elkötelezetten támogatja a motorsportkultúrát világszerte, a professzionális versenysorozatoktól a helyi amatőr futamokig. A vállalat 2017 óta biztosítja csúcstechnológiás versenyabroncsait az EWC teljes szezonjára nevező csapatok számára, amelyek nagyfokú tapadást, tartósságot és kiváló kezelhetőséget kínálnak. A Bridgestone által támogatott Yoshimura SERT Motul csapat 2024-es bajnoki győzelme már zsinórban a negyedik, összesen pedig az ötödik alkalom, amikor Bridgestone abroncsokkal versenyző csapat nyerte az EWC-t. 2025-ben a vállalat a következő öt lelkes csapat kizárólagos partnere:
- F.C.C. TSR Honda France – Az első japán csapat, amely elnyerte az FIM Endurance Világbajnoki címet a 2017–2018-as szezonban. 2025-ben Alan Techer korábbi EWC-bajnok, a Supersport versenyeken kiemelkedő sebességéről ismert Corentin Perolari, valamint a feltörekvő japán tehetség, Taiga Hada alkotja a csapatot.
- YART YAMAHA Official EWC Team – Az osztrák központú csapat évek óta az endurance versenyek élmezőnyébe tartozik. 2025-ben Marvin Fritz és Karel Hanika, tapasztalt versenyzők mellett Jason O’Halloran, a British Superbike Championship mezőnyéből érkező újonc is csatlakozik a csapathoz.
- Yoshimura SERT Motul – A francia–japán együttműködésben működő csapat többszörös bajnokként vág neki a következő szezonnak. 2025-ben is Gregg Black, Étienne Masson és Dan Linfoot képviseli a csapatot, míg Cocoro Atsumi tartalékos versenyzőként áll készenlétben.
- BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM – A 2019 óta versenyző csapat gyorsan a bajnokság meghatározó szereplőjévé vált. 2025-ben Markus Reiterberger, Superbike-világbajnok Sylvain Guintoli, a dél-afrikai endurance specialista Steven Odendaal és az észt motoros, Hannes Soomer alkotja a csapatot.
- Kawasaki Webike Trickstar – A japán csapat az ázsiai motorsport egyik meghatározó szereplője, különösen az Asia Road Racing Championship és a Suzuka 8 órás versenyen. 2025-ben Christian Gamarino mellett az endurance versenyek tapasztalt pilótája, Mike Di Meglio, a többszörös Bol d’Or győztes Gregory Leblanc és a különböző motoros kategóriákban bizonyított Roman Ramos erősíti a csapatot.
„A Bridgestone mélyen elkötelezett a motorsportok iránt, az FIM Endurance Világbajnokság pedig az abroncsteljesítmény, a tartósság és az innováció legmagasabb szintű próbatétele”
– mondta el Nico Thuy, a Bridgestone EMEA motorkerékpár-részlegének igazgatója.
„Büszkék vagyunk rá, hogy 2025-ben tovább bővíthetjük támogatásunka. Három kiváló csapattal folytatjuk a meglévő együttműködést, további kettőt, a BMW-t és a Kawasakit pedig immár a Bridgestone családjában üdvözölhetjük. Hiszünk benne, hogy versenyabroncsaink ismét kulcsszerepet játszanak majd a kitartás és teljesítmény határainak feszegetésében.”
A Bridgestone számára a motorsport nem csupán kihívás, hanem egyben a kiválóságra való törekvés és a jövő innovációinak táptalaja is. A „Passion to Turn the World” üzenetük révén a vállalat az endurance versenyeket mozgó laboratóriumként kezeli, ahol extrém körülmények között tökéletesíti technológiáit, majd ezeket az újításokat a „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció mentén az utcai abroncsok fejlesztésébe is átülteti. A Bridgestone elkötelezett a fenntartható mobilitás támogatása mellett, miközben prémium márkáját tovább építi a motorsportok világában.
Extrém körülmények, maximális teljesítmény
A FIM EWC a versenyző és a gép végső próbatétele, a 8–24 órás versenyek óriási terhelést jelentenek a gumiabroncsoknak, és kivételes tartósságot követelnek meg.
Mivel a Bridgestone versenyabroncsok ilyen szélsőséges körülményeknek vannak kitéve, fejlett technológiával és anyagokkal tervezték őket, hogy maximális tapadást, kezelhetőséget és tartósságot biztosítsanak, lehetővé téve a csapatok számára, hogy a verseny teljes időtartama alatt a legjobb teljesítményt nyújtsák. A Bridgestone versenyabroncsokat úgy tervezték, hogy a különböző időjárási körülmények között is kiválóan megállják a helyüket, hogy a versenyzők magabiztosan feszegethessék határaikat.
2025-ös FIM EWC versenynaptár:
- 2025. április 19–20.: 24 Heures Motos, Le Mans, Franciaország
- 2025. június 7.: 8 Hours of Spa Motos, Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium
- 2025. augusztus 3.: Suzuka 8 Hours, Suzuka versenypálya, Japán
- 2025. szeptember 20–21.: Bol d’Or, Circuit Paul Ricard, Franciaország
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A HERE 3D-ben térképezi fel Magyarországot
A HERE, a helyalapú felhőszolgáltató, júliustól rendkívül pontosan, 3D-ben térképezi fel Magyarország egy részét, hogy a világ legfejletteb térképét biztosítsa.
A HERE azzal kezdi, hogy a legújabb technikával felszerelt autókkal járják be az utakat, és nagy pontossággal rögzítik az útadatokat, így az útburkolati jeleket és a KRESZtáblákat egyaránt. Az egyértelműen azonosítható HERE autók 3D-ben is rögzítenek, valamint utcaszintű képeket hoznak létre a látványosságokról, az üzletekről, benzinkutakról és éttermekről.
Az információkat egy részletgazdag Magyarország-térképen fogják használni, melyet az önvezető autókhoz és egyéb fejlett szolgáltatásokhoz terveztek, amik növelik a közlekedésbiztonságot, enyhítik a forgalmi dugókat és megkönnyítik a városi navigációt.
A következő hetekben a HERE autói az ország összes fontosabb útját bejárják. A felmérés nem zavarja a rendes forgalom menetét.
A HERE elkötelezett a magánszféra tiszteletben tartása iránt. A rögzített képek csak az autóban tárolódnak, majd később, titkosított formában kerülnek át egy biztonságos tárhelyre. Ezután elkezdődik a feldolgozásuk az iparágban vezető szoftver és egy fejlett algoritmus segítségével. A képek csak az után lesznek elérhetőek, hogy az arcokat és rendszámokat elhomályosították.
Abban a ritka esetben, ha a képen látható személy vagy rendszám felismerhető maradt, bárki egyszerűen jelentheti ezt a HERE felé. Nézze meg az online képet, majd kattintson a térképen a “Report Image” linkre a bal alsó sarokban.
További információkért, kérjük, látogassa meg a https://here.com/en/drive-schedule weboldalt, ahol megtudhatja, hogy a HERE, hogyan óvja magánéletét.
A HERE-ről
A HERE Technologies, a helyalapú felhőszolgáltató, valós idejű navigációs szolgáltatást nyújt a hétköznapi emberek, a közlekedési eszközök, a vállalkozások és városok számára. A HERE mögött a vezető autóipari cégek konzorciuma áll. Ha szeretne rólunk többet megtudni, látogassa meg weboldalunkat: http://360.here.com.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! A cikkben partnerünk volt az instant.co.hu. Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Egyre népszerűbb az ADA P1 Meter – de nem csak a HMKE felhasználók körében
-
Okoseszközök2 hét ago
A Sony bemutatja az új WF-C710N fülhallgatót
-
Ipar1 hét ago
Kik Európa innovátorai?
-
Mozgásban2 hét ago
Öt csapat is Bridgestone abroncsokon száguld a „motorsport Le Mans-jának” számító FIM Endurance Világbajnokságon
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung bemutatja a legújabb Odyssey gaming monitorokat
-
Gazdaság2 hét ago
Húsvéti felkészülés: csaknem 500 prémium termékét akciózta le a SPAR az ünnepi időszak előtt
-
Okoseszközök1 hét ago
A Samsung bemutatja az új hűtőszekrény-kínálatát
-
Egészség2 hét ago
Egyre rosszabb az egészségügyi helyzet, de van rá megoldás